Tweakers.net en MSI Masters of Overclocking Arena voorrondes

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:05
Net als voorgaande jaren organiseert MSI de Masters Overklokking Arena, waarin de beste overklokkers ter wereld de strijd met elkaar aangaan voor de titel ‘beste overklokker van 2010’.

De selectie van deze MOA bestaan uit online-voorrondes op Tweakers.net van 13 mei tot 26 mei 12.00 en een live-overklokdag op 28 mei bij MSI. Van alle online-inzendingen worden de vier beste overklokkers mét hun favoriete overklokpartner naar keuze, uitgenodigd voor 28 mei a.s. Op die dag vindt de Benelux-finale plaats op het kantoor van MSI bij Eindhoven. Na afloop van deze spannende live-overklokdag weten we wie doorgaat naar de Europese finale in Parijs.

De regels voor de online-voorrondes:

1. In de tests moet gebruik worden gemaakt van Aquamark 3’s standaardsettings en de SuperPi 1M 1.5-test. Een screenshot van de resultaten moet worden geupload naar HWbot.org (http://hwbot.org/).

2. In de screenshots moet zowel de cpu-tab als de geheugentab van cpu-z 1.54 openstaan. Als er gebruik wordt gemaakt van een MSI-moederbord, moet ook de moederbordtab zichtbaar zijn. Vervolgens moet cpu-z worden geverifieerd met de kloksnelheid waarop SuperPi en Aquamark zijn gedraaid.

3. Op de screenshot moet tevens een notepad- of wordpad-document openstaan, met daarin de tekst: Masters of Overclocking Arena 2010 / Tweakers.net.

4. Er moet een foto van de gebruike hardware-setup worden gemaakt.

5. De links naar HWbot en CPU-z en de foto van de hardware-setup moeten worden gemaild naar moa@tweakers.net.

6. De links/screenshots moeten ook in deze thread gepost worden.

7. ES zijn niet toegestaan en er mag maar één videokaart gebruikt worden (HD 5970, GTX 295 dus toegestaan).

De scores worden als volgt berekend:

Aquamark:
1. 100 points
2. 90 points
3. 75 points
4. 55 points
5. 25 points

SuperPi1M 1.5:
1. 100 points
2. 90 points
3. 75 points
4. 55 points
5. 25 points

De Europese finales vinden plaats in Parijs, van 25 tot en met 28 juni 2010, en de winnaars hiervan zijn een stap dichter bij de finale in Taipei, Taiwan.

Ook geven we een MSI R5850 Twin Frozr II weg. Wie de hoogste scores met een MSI moederbord behaalt, wint deze grafische kaart van ATI met dual-fan-koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:29

Bolletje

Moderator Harde Waren
Geen SPI 1.6?

Wel vlak na elkaar die dagen (Asus is de week ervoor)... ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc-Gamer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-01 13:16
mag ik dus niet mee doen met mijn ASUS Rampage II Gene?????

I7 4770K @4,2 GHz / EVGA GTX 980 sc /16 GB Corsair Vengance Pro 2,66 Ghz / HX1000W / Gigabyte Z97X-SLI/ Corsair Carbide Air 540 / Samsung M.2 SM951 256GB / Corsair Vengance K70 Red / Logitech G502 / Logitech Z-5500 / Logitech G933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-05 08:02
Dat mag dus wel, maar dan maak je geen kans op die 5850

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213812

jammer dat ik de 23 mei tot 1 juni op vakantie ga ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Met een MSI moederbord =] Jammer dat ik geen LN2 heb :S

Edit: Hier even klein probleempje, want AquaMark3 weigert op te starten... Met SuperPi 1M inmiddels wel een score van 11 sec. maar dat is nog belabberd laag imo :)

[ Voor 60% gewijzigd door Fid3lity op 14-05-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
helaas geen msi borden liggen,enkel gigabytes en asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-06 22:37
Geen limiteringen wat betreft aantal videokaarten e.d.? En mag er met 2 verschillende setups gesubmit worden? Bijv clarkdale voor superpi en een gulftown setup voor aquamark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Gendo schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:47:
Geen limiteringen wat betreft aantal videokaarten e.d.? En mag er met 2 verschillende setups gesubmit worden? Bijv clarkdale voor superpi en een gulftown setup voor aquamark.
Aantal videokaarten mag je zelf bepalen en je krijgt punten per setup. Dus mocht je met 2 systemen willen posten dan krijg je ook 2x punten toebedeeld mocht het goed gaan ;) Maar dat geld dus niet als 1 score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Hier ook problemen met Aquamark...

Afbeeldingslocatie: http://www.roelvanmil.com/crash-aquamark.jpg

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Gendo schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:47:
Voor Griekenland, Zweden en Denemarken (waar we o.a. ook de MOA 2010 voorrondes hebben) hebben we de regel dat er slechts 1 setup en 1 GPU per systeem gebruikt mag worden. Ik meende dat we dit ook voor de Benelux hadden doorgevoerd (om alle Mystar/MSI landen gelijk te trekken en omdat er naar gevraagd werd vanuit verschillende landen), maar het kan zijn dat de regels daarvoor zijn aangepast.

[ Voor 13% gewijzigd door CJ op 15-05-2010 00:14 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendo
CJ schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:13:
[...]

Voor Griekenland, Zweden en Denemarken (waar we o.a. ook de MOA 2010 voorrondes hebben) hebben we de regel dat er slechts 1 setup en 1 GPU per systeem gebruikt mag worden. Ik meende dat we dit ook voor de Benelux hadden doorgevoerd (om alle Mystar/MSI landen gelijk te trekken en omdat er naar gevraagd werd vanuit verschillende landen), maar het kan zijn dat de regels daarvoor zijn aangepast.
Dat is de reden dat ik het vroeg :) Wat jij zegt las ik namelijk vanmiddag op de website van OC team Denmark. Even afwachten dus tot er een definitieve verklaring komt van tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
Indien slechts 1 setup gebruikt mag worden, is het dan wel gewoon toegestaan om voor 1M een eenvoudiger kaartje te gebruiken dan voor AQ3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Viss schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:34:
Indien slechts 1 setup gebruikt mag worden, is het dan wel gewoon toegestaan om voor 1M een eenvoudiger kaartje te gebruiken dan voor AQ3 ?
Het gaat bij SuperPi om het werk dat de cpu verzet he, zou imo gewoon mogen dus. Ik snap alleen niet waarom je dat zou willen doen met dezelfde setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CJ schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:13:
[...]

Telt een HD3870X2 / HD4870X2 / HD5970 als 1 of 2 GPU's? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:15
Wel jammer, de mensen met het duurste en snelste systeem winnen automatisch >_<
Ik had best willen meedoen met mijn core 2 duo @ 4,7 ghz op air maar dit ga ik dus nooit winnen.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Wie heeft er problemen met het opstarten van AquaMark3? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
even googlen, je moet een aparte DLL downloaden voor W7 en dergelijke meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Een 64b OS wellicht? Probeer deze patch eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Viss schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:38:
Een 64b OS wellicht? Probeer deze patch eens.
Een 64 bits OS inderdaad, die Vista patch gaat niet werken omdat hij een fmod.dll mist welke zeker in de map zit. Daarna gezocht naar een nieuwe dll en de google search kwam uit bij een Direcpll.dll, ondanks de nieuwe file weigert AM3 nog steeds dienst te doen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendo
Klinkt raar maar probeer eens direcpll.dll uit de map te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Gendo schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:10:
Klinkt raar maar probeer eens direcpll.dll uit de map te halen ;)
Verwijderd en nog steeds geen reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Ik heb met MSI eigenlijk niets afgesproken over hardware-limitaties. Persoonlijk denk ik dat als we maar één setup toelaten, we meer mensen buiten sluiten dan als we meerdere setups toelaten. Iemand met een goed p55-bord en een clarkdale kan nog een eind komen in superpi, en het met een fatsoenlijke core i7 aardig doen in Aquamark. Terwijl als we slechts een setup toestaan, alleen mensen met een 980X kans maken?

Wat is wijsheid. We zullen snel moeten beslissen.

De restrictie van één videokaart lijkt me geen slecht idee, maar moeten dualgpu-videokaarten dan wel of niet toegelaten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Voor Griekenland, Zweden en Denemarken (waar we o.a. ook de MOA 2010 voorrondes hebben) hebben we de regel dat er slechts 1 setup en 1 GPU per systeem gebruikt mag worden
1gpu lijkt me geen X2 of gtx295, daar zitten er 2 gpu's in

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Tip: Laat het om het overklok-percentage draaien. Maar dan nog is het moeilijk, want een 3,4ghz phenom harder laten draaien is knapper dan een 1,86 core 2 duo opvoeren ;)

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
tsja, maar daar doet MSI het niet voor. nieuwste technieken moeten ter display gesteld worden, anders komt iemand met een P4 631 @ 8ghz aanzetten. nou leuk, 8jaar oude techniek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:43
8ghz? moet ik ook maar eens gaan proberen (dus niet, heb geen ln2 enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
347, maar voor het idee: http://hwbot.org/communit...ron_lga775_347_8199.5_mhz

en inderdaad, op lucht ga je dit niet halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:13

nFo

thijszor schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:01:
347, maar voor het idee: http://hwbot.org/communit...ron_lga775_347_8199.5_mhz

en inderdaad, op lucht ga je dit niet halen :+
Ja jammer dat Intel ze niet gaat bakken op 32nm, dan zit je zo op 10 GHz. :D

Ik doe ook wel even mee,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Klein beetje een rant, maar ben van mening dat de opzet van dergelijke contests eigenlijk moet veranderen.

even een situatieschets ( hoe ik het zie?! ) :

- Superpi 1M, beste platform daarvoor is P55, een goede 670 bijvoorbeeld. een 980X Gulftown kom je er ook zeker, maar weinig retails die echt heel hard gaan. tuurlijk heb je ook geluk nodig dat je een goede 670 hebt, maar met 250EU +- tegen 1000+- EU lijkt mij voor deze benchmark de keuze iig gemaakt. en volgens mij is de kans op een 6ghz++ 1M chip met de 661 / 670 iets hoger dan met de 980X gulftown.

- AQ3, als je eens naar de hwbot rankings kijkt, zijn het eigenlijk allemaal overklokkers die een 980X gulftown gebruiken. de meest gebruikte videokaart is op dit moment de 5870, maar een goede GTX480 kan volgens mij ook al flink wonderen doen.

Tenzij je bereid ben 2 rigs aan te schaffen, of al aangeschaft heb, is de gulftown wel een juiste keuze in mijn ogen.

- 980X Gulftown: 915,- EU
- 5870 / GTX480: +- 360EU / +- 500EU
- X58 mobo: toch wel 250+ , REXIII is bv al 350EU.

zit je sowieso op 1500+ EU voor een rig. Ik bedoel, common? ik zie het nergens in de regels staan, maar als ES samples toegestaan zijn, zijn er dus sowieso al sommige die een ES sample hebben liggen, en eigenlijk de grootste kostenpost niet hoeven te maken, en dus al een veel grotere kans op benelux finale hebben, simpelweg omdat een groot percentage niet zo maar 1 2 3 een dergelijk bedrag voor een contest neertellen.
slecht gelezen, staat er wel degelijk.

Ik begrijp wel dat een fabrikant graag het nieuwste van het nieuwste getest ziet voor marketing, je hebt er niks aan als je oude 'rommel' in een press release zet. maar maak dan wat restricties. ik zie nu al gebeuren dat de 4 mensen met een redelijke gulftown uitgenodigd worden, simpelweg omdat het verschil met een quadcore behoorlijk groot is.

het P55 platform is nog behoorlijk 'hot' atm, genoeg kansen voor goede marketing in mijn ogen. maak restricties voor bijvoorbeeld enkel het P55 platform, en als benchmark bijvoorbeeld 1M en pi_fast als qualifier.

Hoef je niet ook nog 400+ EU uit te geven voor een videokaart, en hou je het nog redelijk binnen de normen. op deze manier maak je de compo in mijn ogen veel toegankelijker.

genoeg mensen met een P55 cpu / moederbord, wellicht sommige die door de contest een stap richting droogijs maken of noem maar op. iedereen die een beetje bekend is met hwbot, en gekeken heeft naar wat voor Hardware voor superpi 1M en AQ3 gebruikt word, acht zichzelf haast van te voren al kansloos, wat de contest ( en het aantal deelnemers ) niet ten goede komt.

Ik organiseer het niet, maar de contests die ik tweakers samen met fabrikanten heb zien doen, zijn altijd zo elitair, steenvast altijd een stuk of 3-5 personen en voor de rest niemand. de weinige, of niet bestaande restricties die met deze overclocking events komen zorgen er in mijn ogen voor dat hier ook eigenlijk nooit verandering in zal komen.

Ik snap best dat MSI het zo geregeld heeft, maar waarom een inschrijf / kwalificatie ronde als de uitslag toch eigenlijk al enigsinds vast ligt? meen ergens gelezen te hebben dat op xtremesystems dat voor MSI moa enkele landen helemaal geen kwalificatie opgezet hebben, en gewoon enkele bekende overclockers uitnodigen en that's it. als MSI voor benelux er wel voor kiest om een kwalificatie ronde te houden, maak het dan wat meer laagdrempelig, pas wat HW restricties toe en richt je bijvoorbeeld meer op 2D, in plaats van dat je eigenlijk 2 rigs 'moet' hebben, een videokaart en een dikke bankrekening.

//edit

Woei, werd wat langer dan verwacht, zullen ongetwijfeld wat typo's in zitten, maar hoop dat het in grote lijnen te volgen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
De enige restrictie is het gebruik van zogenaamde Engineering Samples.
Geen ES hardware dus. Ben het met je eens dat de combinatie van de gekozen benchmarks het een vrij kostbare aangelegenheid maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendo
Daarom stel ik voor om het simpel (en laagdrempelig) te houden: 1 setup voor beide benchmarks en met daarop 1 gpu.

In diverse andere landen wordt het ook op die manier gedaan, en de mensen die daar winnen komen op dezelfde plek uit als de mensen die hier winnen. Het maakt het dus ook nog eens eerlijker als je kijkt naar de Europese contest in zijn geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:28

Gamer

mobile

Eens zien of we potten kunnen breken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Ik ben best voor een restrictie tot een enkel systeem met slechts één gpu.

Maar ik ben dan alsnog bang dat alleen degenen met een 980X echt mee kunnen doen, of zie ik dat fout? Kun je met een snelle Clarkdale behalve een goede SuperPi 1M-score ook een goede Aquamark-score neerzetten?

Ik ga vandaag de knoop doorhakken en de regels updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Net gevonden dat AM3 niet multithreaded is, waarom zou een mooie P55 setup dan geen vergelijkbare scores neer kunnen zetten met een 980X? ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Fid3lity op 16-05-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Cores/threads is het probleem niet in AQ3, een restrictie m.b.t het aantal te gebruiken cores is volkomen zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
thijszor schreef op zondag 16 mei 2010 @ 00:31:
Ik snap best dat MSI het zo geregeld heeft, maar waarom een inschrijf / kwalificatie ronde als de uitslag toch eigenlijk al enigsinds vast ligt? meen ergens gelezen te hebben dat op xtremesystems dat voor MSI moa enkele landen helemaal geen kwalificatie opgezet hebben, en gewoon enkele bekende overclockers uitnodigen en that's it. als MSI voor benelux er wel voor kiest om een kwalificatie ronde te houden, maak het dan wat meer laagdrempelig, pas wat HW restricties toe en richt je bijvoorbeeld meer op 2D, in plaats van dat je eigenlijk 2 rigs 'moet' hebben, een videokaart en een dikke bankrekening.
Klopt en om die laatste reden hebben we de regels aangescherpt. Niet iedereen heeft een dikke bankrekening of wordt gesponsord door Asus, GBT, EVGA of MSI zodat die gemakkelijker aan hardware kunnen komen.

MSI Germany kiest zelf rechtstreeks twee overklokkers, zodat ze het 'gedoe' niet hebben van alle voorrondes. MSI Russia kiest zelf vooraf direct 5 teams zonder voorrondes. Er komt overigens ook nog een wildcard beschikbaar voor de WW finale via Futuremark. Hierover binnenkort meer.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Wat is nou eigenlijk het probleem? Als het aantal cores in Aquamark niet uitmaakt, dan kan toch iedereen het beste een Clarkdale gebruiken, aangezien die in SuperPi ook het hardste zullen gaan? Dan zit je alleen nog met een restrictie ten opzichte van de gpu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Het is niet enkel het aantal cores wat het verschil maakt. Een 980X op 2 cores zal hoger scoren dan een Clark op gelijke clocks. Daarnaast is AQ3 erg gevoelig voor mem, uncore etc. Een Gulftown is gewoonweg niet te vergelijken met een Clarkdale wat AQ3 betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
CJ schreef op zondag 16 mei 2010 @ 11:03:
[...]

Klopt en om die laatste reden hebben we de regels aangescherpt. Niet iedereen heeft een dikke bankrekening of wordt gesponsord door Asus, GBT, EVGA of MSI zodat die gemakkelijker aan hardware kunnen komen.

MSI Germany kiest zelf rechtstreeks twee overklokkers, zodat ze het 'gedoe' niet hebben van alle voorrondes. MSI Russia kiest zelf vooraf direct 5 teams zonder voorrondes. Er komt overigens ook nog een wildcard beschikbaar voor de WW finale via Futuremark. Hierover binnenkort meer.
jij zegt aangescherpt, maar ik vind het eigenlijk een beetje over the top, zoals viss ook al zegt, om echt competatief mee te kunnen doen heb je dus nu gewoon een 980x gulftown nodig.

Om maar te concluderen, het hele doel van de kwalificatie ronde is om te zien wie competent genoeg is om naar MSI in eindhoven te gaan? toch? als jij een competente overclocker ben kan je dat ook met een meer budget 'P55' platform laten zien, daar hoef je niet meteen een gulftown / 5870 of GTX480 voor te gebruiken.

Ik weet niet wie het regelement gemaakt heeft, maar ik krijg niet de indruk dat die bewuste persoon er over nagedacht heeft hoe de deelnemers dan maar aan de hardware moeten komen.

//edit

Ga in mijn ogen voor P55 + 2 2D benchmarks, of enkel 1M bijvoorbeeld. kan MSI de voorrondes alsnog voor marketing doeleinden gebruiken, verlaag je de drempel een redelijk eind, en krijg je alsnog de competente overclockers op MSI eindhoven, want die scharen zich toch wel boven de rest.

[ Voor 10% gewijzigd door thijszor op 16-05-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Laten we wel even reëel blijven dat hier wel echte OC'ers naar toe moeten komen. Ik kan op m'n P55 ook proberen in de buurt te komen maar dat is ook een platform dat goed overklokbaar is en niet competetief overklokbaar.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Misschien maak ik niet echt goed onderscheid, maar ik heb het sowieso over mensen die onder nul benchen, dus minimaal singlestage/droogijs maar eigenlijk vloeibaar stikstof. daar hebben we in nederland toch echt wel 10-20 of meer mensen die het ooit gedaan hebben / nog regelmatig doen. ik overclock ook met vloeibaar stikstof, maar dat zegt niet dat ik meteen maar een gulftown heb liggen, of 1500EU wil uitgeven voor een X58 rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

thijszor schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:57:
Misschien maak ik niet echt goed onderscheid, maar ik heb het sowieso over mensen die onder nul benchen, dus minimaal singlestage/droogijs maar eigenlijk vloeibaar stikstof. daar hebben we in nederland toch echt wel 10-20 of meer mensen die het ooit gedaan hebben / nog regelmatig doen. ik overclock ook met vloeibaar stikstof, maar dat zegt niet dat ik meteen maar een gulftown heb liggen, of 1500EU wil uitgeven voor een X58 rig.
Ah okay, Ik zag Jan en alleman al met een intel stock cooler aankomen.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
thijszor schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:16:
[...]
Ik weet niet wie het regelement gemaakt heeft, maar ik krijg niet de indruk dat die bewuste persoon er over nagedacht heeft hoe de deelnemers dan maar aan de hardware moeten komen.
De regels zijn opgesteld door MSI in samenwerking wat bekende internationale overklokkers. De regels over single systemen en GPUs zijn er zelfs op hun verzoek in gekomen. Maar wij staan natuurlijk altijd open voor suggesties om het in de toekomst anders/beter te doen. En lokale aanpassingen zijn mogelijk. Dit zullen we dan ook maandag bespreken.

Het gaat er uiteindelijk om dat we voor elk land de beste mensen willen sturen, maar dat we ook een zo groot mogelijke groep de kans willen geven om er voor in aanmerking te komen. We hadden het ook op de Germany/Rusland manier kunnen doen: zelf mensen kiezen. Mijn eigen regio, Griekenland, stelde zelfs voor om automatisch de 'beste' te sturen (lees: Hipro5), maar dat is te gemakkelijk en we willen meer mensen een kans geven... Dus ook daar hebben we voorrondes.

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 16-05-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ok, bedankt voor de uitleg iig CJ ;) goed om te horen dat MSI samenwerkt met overklokkers op dit vlak, maar zoals ik al eerder zei, ik vermoed dat het een heel kleine deelnemersgroep gaat worden als er 2D&3D gebenched moet worden, en gulftown eigenlijk ( als er max 1 rig gebruikt mag worden ) 'noodzakelijk' is om kans te maken op de benelux finale. ik ben ook echt wel in voor een uitdaging, maar het verschil is gewoon te groot voor AQ3 als je met een P55 ipv een X58 gulftown aan de slag gaat. vandaar mijn suggestie om het bij 2D te laten, en bijvoorbeeld het P55 platform in te zetten.

Of alleen 2D en dat HW vrij is, zo zijn de weinige mensen die wel een gulftown hebben, ook niet uitgesloten :)

[ Voor 17% gewijzigd door thijszor op 16-05-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Hoop wel dat AQ3 voor nu erin blijft aangezien er zeker al mensen aan begonnen zullen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359710

Ja idd, ik heb al 35L in aquamark zitten :)

kan aan mij liggen maar bij elke compo die ik tegen kom in ned. zijn we steeds de regels aan het veranderen tijdens de compo zelf ??? ik vind dat als je met een compo start dan is er toch al over na gedacht over hoe en wat. waarom beginnen wij (nederlanders) er pas over na te denken als we al bezig zijn?? :?

maar goed, mijn mening: meerdere setup's gebuiken met 1x GPU maakt niet uit welke setup je gebruikt.

dan is het voor iedereen toegankelijk, :)

ik vind wel dat er vandaag / morgen uitsluitsel moet komen. anders wordt het wel kort dag allemaal!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 359710 op 17-05-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359716

X-POWER + good 980x + 3 X Lighning en Rules :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Als er inderdaad al redelijk wat mensen zijn die stikstof aan AQ3 verbrand hebben speciaal voor deze compo snap ik het enigsinds wel, maar ben nog steeds van mening dat voor een kwalificatie ronde de 'verplichting' om de beste hardware beschikbaar, 980x met een goede 5870 / GTX480, om ook maar kans te maken op de finale @ MSI iets te veel van het goede is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167048

Het draait altijd om geld hoor, Thijs.

Stel, alles wordt gelimiteerd tot P55 (Clarkdale) in SuperPI 32M. Dan nóg moet je high-end geheugen hebben. Dan nóg is de kans reeel dat je met je ene sample niet hard genoeg kan gaan om iemand die er 20 kan testen voorbij te steken. Als jij 10 CPUs test, is er iemand anders die er 50 test ... kans bestaat dat jouwe gewoon niet hard genoeg gaat. Wat betreft geheugen: GTX2 kitje kost handenvol geld ... maar je moet het wel hebben als ke 2100CL6 wil draaien.

Je mag nog zoveel veranderen aan de regels, je komt altijd op het feit uit dat hardware de score bepaalt. De overklokker is the man behind the wheels, maar kan maar zo hard als de hardware toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Dat snap ik ook heus, maar de curve om mee te doen is nu behoorlijk stijl. of je hebt de 'verplichte' 950-1000EU aan een gulftown al uitgegeven, of je 'moet' het nog. liever 250EU uitgeven en erachter komen dat je sample niet de beste is, dan dat je het met een 1k kostende gulftown hebt.

Maargoed, zo te zien zijn er al behoorlijk wat mensen met een gulftown die mee doen, dus misschien heb ik een verkeerde kijk op het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Als jij hier aan mee doet dan ben je naar mijn mening ook niet Jan de buurman. Als jij aan dit soort competities wilt mee doen dan weet je dat de drempel en het budget hoog ligt. In de top van Europa of wereldwijd clocken kost gewoon geld.

Daarom is naar efficiëntie kijken wel een mooie oplossing, maar stel Jan de buurman heeft een goede run met een goede efficiëntie staat hij daar straks tussen de top van Europa met zijn 920 op stock.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultimation op 17-05-2010 10:53 ]

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Ik ga binnen een paar uur overleggen met MSI. Mijns inziens blijft AQ3 er gewoon in, 3D is een belangrijk onderdeel en ervaring daarin is een vereiste. Een enkele setup toestaan is een mogelijkheid, maar ik ga de mensen met een 980X niet buitensluiten, want dan is het einde zoek, dan moet je de 975 ook buitensluiten enzovoorts... De enige echte nieuwe haalbare regel lijkt mij het toestaan van slechts een gpu.

Ook zie ik het zo, om serieus met overklokken bezig te zijn, heb je een F1 nodig, een Tek, een Dewar, een fatsoenlijk mobo / geheugen / voeding etc. Al met al zit je waarschijnlijk zo op 2000-2500 euro. Je betaalt op zijn minst 250 euro voor een cpu, 500 euro extra voor een 980X is dan niet zo héél gek. Verder zijn er ook teams toegelaten en dan kun je de kosten min of meer al delen. Alleen als je meerdere gpu's koopt, lopen de kosten snel op...

Als we meer mensen een kans willen geven op een gewoon leuk dagje overklokken, dan moet je een geheel andere competitie bedenken.

Straks dus even overleggen en dan horen jullie het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Regel 7 toegevoegd:

7. ES zijn niet toegestaan en er mag maar één videokaart gebruikt worden (HD 5970, GTX 295 dus toegestaan).

MSI wilde geen beperkingen opleggen in het aantal systemen en zelf ben ik van mening dat we het aantal deelnemers dan alleen maar beperken. Aantal videokaarten is wel vastgesteld op één. De HD 5970 is wel toegestaan om het bizar zou zijn om iemand met een GTX 480 wel toe te laten en een HD 5970 niet, terwijl ze in prijs niet eens zoveel verschillen.

De regels worden nu niet meer aangepast en discussie is dan ook nutteloos. Als jullie een geweldig idee hebben voor een toegankelijke competitie met meerdere lagen ( verschillende platformen, boven nul/onder nul, 2d/3d etc) dan zijn jullie van HARTE welkom een nieuw draadje te openen, zodat we er iets mee kunnen doen voor een wellicht andere competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanx Mark.

Hier kunnen we wat mee! see ya @ the battlefield guy's ;) succes iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marc,

Is multi VGA allowed for AM3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

enkel 1 kaart toegestaan, mag wel met dubbel gpu maar alleen op 1 kaart (GTX 295 / 5970)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 21:49
ik acht mezelf volledig kansloos, maar ik ga wel meedoen >:)

edit:
nee, toch niet. Ik ben geen die-hard clocker en wil m'n componenten niet naar de maan helpen.

[ Voor 44% gewijzigd door .Sjoerd op 17-05-2010 15:01 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Anoniem: 359716 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:04:
Marc,

Is multi VGA allowed for AM3 ?
Alleen een HD 5970, GTX 295, HD 4870X2 etc zijn toegestaan, maar het moet toch echt in een enkel pci-e x16-slot passen. Geen uitzondering voor het AM3-platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Marc Rademaker schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:31:
[...]

Alleen een HD 5970, GTX 295, HD 4870X2 etc zijn toegestaan, maar het moet toch echt in een enkel pci-e x16-slot passen. Geen uitzondering voor het AM3-platform.
AM3 = AquaMark3 ;) [in dit geval]
Marc Rademaker schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:48:

De regels worden nu niet meer aangepast en discussie is dan ook nutteloos. Als jullie een geweldig idee hebben voor een toegankelijke competitie met meerdere lagen ( verschillende platformen, boven nul/onder nul, 2d/3d etc) dan zijn jullie van HARTE welkom een nieuw draadje te openen, zodat we er iets mee kunnen doen voor een wellicht andere competitie.
Wat is het idee voor een nieuwe compo? Gaat Tweakers die zelf organiseren of gaat dat samen georganiseerd worden met partners (MSI, ASUS, Gigabyte oid)? Lijkt me leuk om er aan mee te werken maar dat zou dan wel zomervakantiecompo moeten worden ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Fid3lity op 17-05-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja , AM3 is abreviatie van AquaMark 3 , niet de socket :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Oopsie :P

Het antwoord blijft hetzelfde, je mag slechts één videokaart gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieboy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 21:05

Daanieboy

Instant Freeze

Compo lijkt mij erg leuk. Alhoewel ik denk dat ik niet mee doe omdat ik het LN2 clokken op een lager pitje heb draaien en op dit moment mijn budget het niet toelaat een nieuw systeem te kopen.

Iig succes, mensen die meedoen aan de compo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spank18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-03 17:20
Lijkt me leuk om daarmee mee te doen alleen ik heb weinig verstand van overclocken(behalve dan van TurboV EVO dat is super makkelijk) maar computers bouwen lukt me wel:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Spank18 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:04:
Lijkt me leuk om daarmee mee te doen alleen ik heb weinig verstand van overclocken(behalve dan van TurboV EVO dat is super makkelijk) maar computers bouwen lukt me wel:P
niet om je af te branden, maar ze zijn hier op zoek naar de beste clockers van NL om mee te dingen naar een wereldtitel...

denk dat je dan beter eerst wat huis tuin en keuken OC werk kunt doen voor je je hier in mengt ;)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey guy's

Gisteren eindelijk een leuke run met aquamark kunnen doen, dus ik trap meteen af :P

Score 404.081 B)

Afbeeldingslocatie: http://i774.photobucket.com/albums/yy24/Johnny99-album/Aqua404081Name.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i774.photobucket.com/albums/yy24/Johnny99-album/14052010202.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Anoniem: 167048 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:31:
Het draait altijd om geld hoor, Thijs.

Stel, alles wordt gelimiteerd tot P55 (Clarkdale) in SuperPI 32M. Dan nóg moet je high-end geheugen hebben. Dan nóg is de kans reeel dat je met je ene sample niet hard genoeg kan gaan om iemand die er 20 kan testen voorbij te steken. Als jij 10 CPUs test, is er iemand anders die er 50 test ... kans bestaat dat jouwe gewoon niet hard genoeg gaat. Wat betreft geheugen: GTX2 kitje kost handenvol geld ... maar je moet het wel hebben als ke 2100CL6 wil draaien.

Je mag nog zoveel veranderen aan de regels, je komt altijd op het feit uit dat hardware de score bepaalt. De overklokker is the man behind the wheels, maar kan maar zo hard als de hardware toelaat.
QFT. Wil je hoge ogen gooien in dat wereldje, moet je bereid zijn een hoop geld te investeren, en blijven investeren, totdat een fabrikant je opmerkt en wellicht wil gaan sponsoren.. De reden waarom ik het niet eens ga proberen, maar wel aan laagdrempelige OC-wedstrijdjes mee doe, voor de fun. Kan m'n geld ook zonder steeds maar te upgraden hardware over de balk smijten! ^^

En, in the end.. Wat heb je ervan? je bent een hoop tijd/geld kwijt, frustratie dat je nipt buiten de boot valt, en je staat met hardware die, als ie het al overleefd heeft, niks meer waard is.. En win je, dan heb je wat? Internet-fame?

Ik ben het wel met Thijs eens; het moet een hobby blijven, en het moet leuk blijven, voor de hobbyist. Maar daar maakt MSI geen geld mee ;) Geldt eigenlijk voor iedere hobby; hoe hoger je komt, des te duurder het wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ik snap het ook echt wel vanuit het perspectief van MSI, maar voor een kwalificatie ronde +- 1500EU uitgeven aan cpu / videokaart/ misschien nog een mobo, enkel om je maar te kwalificeren gaat mij gewoon te boven. das jammer, want ik wil graag laten zien dat ik ook wel kan prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hammer schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:30:
[...]

QFT. Wil je hoge ogen gooien in dat wereldje, moet je bereid zijn een hoop geld te investeren, en blijven investeren, totdat een fabrikant je opmerkt en wellicht wil gaan sponsoren.. De reden waarom ik het niet eens ga proberen, maar wel aan laagdrempelige OC-wedstrijdjes mee doe, voor de fun. Kan m'n geld ook zonder steeds maar te upgraden hardware over de balk smijten! ^^

En, in the end.. Wat heb je ervan? je bent een hoop tijd/geld kwijt, frustratie dat je nipt buiten de boot valt, en je staat met hardware die, als ie het al overleefd heeft, niks meer waard is.. En win je, dan heb je wat? Internet-fame?

Ik ben het wel met Thijs eens; het moet een hobby blijven, en het moet leuk blijven, voor de hobbyist. Maar daar maakt MSI geen geld mee ;) Geldt eigenlijk voor iedere hobby; hoe hoger je komt, des te duurder het wordt :)
Hoezo zou je hardware niets meer waard zijn dan? ik speel nu al een tijdje mee in de O.C. scene maar ik krijg altijd nog mooie prijzen voor mn spullen hoor. je moet gewoon slim spelen en dan hoeft het helemaal niet zo veel geld te kosten! natuurlijk zit je aan een start capitaal vast. maar daarna moet je gewoon binnen 2 a 3 maanden je hardware verkopen, iets bijleggen en je kan weer met nieuwe hardware aan de gang :)

er is nu een wel toegankelijkere compo bezig op HWI. als je er niet te veel geld aan uit wil geven had je daar wel leuk mee kunnen doen.

als een hobby geen geld mag kosten dan moet je er niet mee beginnen maar dat geld voor bijna alle hobby's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 359710 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:23:
Hey guy's

Gisteren eindelijk een leuke run met aquamark kunnen doen, dus ik trap meteen af :P

Score 404.081 B)

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie setup hoor ;) Maar totaal geen koeling op je videokaart geheugen en VRM's?? :| Lijkt me niet echt goed, maar dat moet je zelf weten ;) Mooie score, en ik zie dat jij AM3 wel hebt kunnen starten in 7, bamboe programma wil hier echt niet werken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
ik zie toch echt 2x dikke fans gericht op de videokaart? dat zijn meen ik van die 3/4k RPM 38mm dingen, die verplaatsen flink wat lucht. meer dan genoeg om de kaart van een fris windje te voorzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd de 2x Ultrakase van 3000rpm moet voldoende koeling geven voor mem's 8) anders zou ik het echt niet doen hoor, overclocken vind ik echt te gek maar om nou een kaart te gaan slopen van €500.- + :N

@ Tiger, heb je al geprobeerd 1 van de 2 ddl file even eruit te gooien. ik zag dat Bart (gendo) het ook al aangaf. bij mij was het niet nodig maar het wil wel eens helpen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 359710 op 19-05-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Anoniem: 359710 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:21:
[...]

Hoezo zou je hardware niets meer waard zijn dan? ik speel nu al een tijdje mee in de O.C. scene maar ik krijg altijd nog mooie prijzen voor mn spullen hoor. je moet gewoon slim spelen en dan hoeft het helemaal niet zo veel geld te kosten! natuurlijk zit je aan een start capitaal vast. maar daarna moet je gewoon binnen 2 a 3 maanden je hardware verkopen, iets bijleggen en je kan weer met nieuwe hardware aan de gang :)

er is nu een wel toegankelijkere compo bezig op HWI. als je er niet te veel geld aan uit wil geven had je daar wel leuk mee kunnen doen.

als een hobby geen geld mag kosten dan moet je er niet mee beginnen maar dat geld voor bijna alle hobby's
Nouja, je zult toch je dewar steeds moeten gaan vullen? Als je bijvoorbeeld die 980X koopt, en je zou die 3 maanden later weer verkopen, ben je minimaal 300 euro lichter volgens mij. Natuurlijk mag een hobby geld kosten, dat is mijn punt ook niet. Ik heb het meer erover dat je als hobbyist zelf moet bepalen waar je (financiele) grenzen liggen. Je kunt de hobby namelijk zo duur maken als je zelf wil :)

Ik heb inderdaad aan die op HWI meegedaan; helaas zat ik met 1 doa mobo en 1 die ik na 4 dagen RMA heb moeten doen vanwege een dode mosfet tpv. de memory slots, dus helaas heb ik geen scores kunnen inleveren :(
Maar dat zijn inderdaad leuke compo's die betaalbaar zijn. Heeft me nu alleen 55 euro gekost aan een processor, en dat is natuurlijk een schijntje tegenover wat men hier van je verlangd, wil je kans maken ;) Het heeft in ieder geval weinig meer met het overclocken zoals het ooit bedoeld was te maken. Ik persoonlijk vindt dat jammer.. Maar je hebt een punt; wil je stijgen in je overclocker-aanzien, zul je je beurs moeten trekken.

[ Voor 14% gewijzigd door Hammer op 19-05-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 359710 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:48:
Idd de 2x Ultrakase van 3000rpm moet voldoende koeling geven voor mem's 8) anders zou ik het echt niet doen hoor, overclocken vind ik echt te gek maar om nou een kaart te gaan slopen van €500.- + :N

@ Tiger, heb je al geprobeerd 1 van de 2 ddl file even eruit te gooien. ik zag dat Bart (gendo) het ook al aangaf. bij mij was het niet nodig maar het wil wel eens helpen :)
Had ik inderdaad gelezen en dat werkte hier dus (ook) niet ;)

2e wat ik dacht te kunnen proberen was het runnen van AM3 via Virtual PC (XPmode) maar daar geeft hij aan geen videokaart te kunnen vinden. Ja, de drivers staan in de 7 schijf en niet geïnstalleerd onder XP maar ik dacht dat het wel zou werken... In ieder geval ga ik dan nog maar een poging wagen, alle downloaded files eruit gooien en opnieuw downloaden. Dan zo'n .dll eruit en nog maar eens proberen. Ik laat het weten als het is gelukt :)
thijszor schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:08:
ik zie toch echt 2x dikke fans gericht op de videokaart? dat zijn meen ik van die 3/4k RPM 38mm dingen, die verplaatsen flink wat lucht. meer dan genoeg om de kaart van een fris windje te voorzien ;)
Btw... Die staan stil hoor! O-) :+ :F

Had beloofd resultaat te posten... So far werkt het nog steeds niet. Geprobeerd op te starten met de complete map en apart zonder de Directpll.dll file, beide zonder reactie.

[ Voor 21% gewijzigd door Fid3lity op 19-05-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, foto's staan wel vaker stil. maar ze draaide toch echt wel :F

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 359710 op 20-05-2010 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieboy
  • Laatst online: 12-06 21:05

Daanieboy

Instant Freeze

Haha geloof mij die zullen echt wel draaien.

Erg leuke score Walter en Pascal. Zeker wel voor single kaart. Jammer dat de CPU nog niet zo hard loopt als andere Gulftowns maar dat zullen ook waarschijnlijk uitgezochte sample's zijn. Leuke uncore ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanx man,

dit is ook echt niet de beste score ;) die bewaar ik voor het laatst :P

dit is meer een teaser ;)

heb uncore nu over de 4600 draaien 7(8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 359710 op 20-05-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die AM3's zullen richting the 430-435k gaan, denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wava
  • Laatst online: 06-12-2023
He jongens, Gendo en ik hebben besloten om toch nog mee te doen! Hopen dat we een plekje kunnen bemachtigen op MSI HQ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Ons begin >:)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/MSI%20MOA%202010/AQ3451.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-06 08:51
lol viss

Ja zo kan je ook beginnen :P

Wel grappig dat massman smiddags nog zegt rond de 435K en jullie dan ee nscore posten van 451k maarja dat krijg je als je een viss en een snot aap bij elkaar zet :+

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
respect mannen.. strakke score..maar idd zeker een beginnetje..

die 980 loopt trouwens wel keihard...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Lekkere score bart en neil, gruwelijke retail gulftown heb je daar bart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow Bart, wat een superscore d:)b

Goed gedaan mannen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendo
Geen woorden voor, alleen maar: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:9 You got very good CPU Bart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:04
vis+snotaap = einde wedstrijd? :P
Hele nette overclock! :Y
Wanneer komt de SuperPi score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:28

Gamer

mobile

Eens zien of we met een 5870 niet hoger kunnen maandag, maar ik denk het niet ;)

Mooie score Viss, zet je ook direct op de tiende plaats op HWbotn, proficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 12:01
Even voor de duidelijkheid, vooral werk van Bart. Ik heb er niks voor gedaan. ;)

Score is idd nice. :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Mod_Aap op 23-05-2010 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Snot_Aap schreef op zondag 23 mei 2010 @ 02:06:
Even voor de duidelijkheid, vooral werk van Bart. Ik heb er niks voor gedaan. ;)

Score is idd nice. :*)
tja, gaan we ons afvragen wat er gebeurt als jij die gpu nog even onder handen neemt....

* nedernakker is erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=33999327,noline]Vervolgens moet cpu-z worden geverifieerd met de kloksnelheid waarop SuperPi en Aquamark zijn gedraaid.

3. Op de screenshot moet tevens een notepad- of wordpad-document openstaan, met daarin de tekst: Masters of Overclocking Arena 2010 / Tweakers.net
Damn.

Scores vandaag gedaan, maar geen validatie noch wordpad aanwezig.

Dus geen MOA voor Belgie dan :-/

Edit:

de scores:

- http://hwbot.org/communit...deon_hd_5870_438484_marks
- http://hwbot.org/communit...i_core_i7_980x_6sec_781ms

Geen LN2 meer over, dus geen snelle re-run vandaag of morgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 167048 op 25-05-2010 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167048 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 01:07:
[...]

Damn.

Scores vandaag gedaan, maar geen validatie noch wordpad aanwezig.

Dus geen MOA voor Belgie dan :-/

Edit:

de scores:

- http://hwbot.org/communit...deon_hd_5870_438484_marks
- http://hwbot.org/communit...i_core_i7_980x_6sec_781ms

Geen LN2 meer over, dus geen snelle re-run vandaag of morgen.
ik heb validatie en wordpad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok ... geen twee belgische teams dan ;-)

:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonde Massman, nou dan ga ik mss wel door. maar mn scores zijn om te huilen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De selectie van deze MOA bestaan uit online-voorrondes op Tweakers.net van 13 mei tot 26 mei 12.00
IS it 12 AM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jess, that's AM! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

12AM = 0h00, 12PM = 12h00

Met andere woorden: 26 mei 's middags of nacht van 25 op 26?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Onze definitieve scores. 1M aan de trage kant (verkeerde bios).

Setup:
Asus Rampage III (0534)
Intel 980X
Corsair 2000C7 GT
Asus ENGTX480 [3D]
XFX 8400 [2D]
PCPower 1200w
F1 EE (-180)
TEK9 6.66 (-70)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/MSI%20MOA%202010/Setup_1.jpg

Aquamark: 451.682
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/MSI%20MOA%202010/AQ3451.jpg
Validated: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1197593
HWBOT: http://hwbot.org/communit...orce_gtx_480_451682_marks

Superpi 1M: 6.578
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/MSI%20MOA%202010/980X1M_6578.jpg
Validated: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1198723
HWBOT: http://hwbot.org/communit...i_core_i7_980x_6sec_578ms

[ Voor 13% gewijzigd door Viss op 25-05-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Viss schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:43:
1M aan de trage kant (verkeerde bios).
:)

Incompl te