Sinds 5 uur heb ik enkele familieleden en klanten die mij belden met 100% hetzelfde probleem.
Ook mijn enige XP doos (testbak) kreeg zojuist dezelfde "storing" toen die gestart had en even ging internetten (nu.nl/tweakers/etc)
Tijdens het werken in WindowsXP krijg je een DCOM error waardoor windows een shutdown scherm krijgt die 1 minuut afteld en daarna herstart.
Daarna staat alles in classic mode: (ook wanneer je met "shutdown -a" de actie afbreekt)
- Systeemherstel start niet op (ook niet via c:\win\system32\restore)
- De complete netwerkomgeving van windows is verdwenen
hardware is wel aanwezig maar geen netwerkomgeving e.d.
- Services scherm is wit en staat niets meer in.
- iexplore.exe wordt niet meer gevonden.
- MBAM/Combofix vinden niets
- Mcafee is up-to-date en heeft niets gerapporteerd
Al mijn vista en win7 pc's lijken nergens last van te hebben.
De applicaties op mijn XPtestbak is vergelijkbaar met een windows7 pc die nergens last van heeft.
Zijn er andere tweakers die ook iets soortgelijks hebben gehad sinds een uur of 6?
Ook mijn enige XP doos (testbak) kreeg zojuist dezelfde "storing" toen die gestart had en even ging internetten (nu.nl/tweakers/etc)
Tijdens het werken in WindowsXP krijg je een DCOM error waardoor windows een shutdown scherm krijgt die 1 minuut afteld en daarna herstart.
Daarna staat alles in classic mode: (ook wanneer je met "shutdown -a" de actie afbreekt)
- Systeemherstel start niet op (ook niet via c:\win\system32\restore)
- De complete netwerkomgeving van windows is verdwenen
hardware is wel aanwezig maar geen netwerkomgeving e.d.
- Services scherm is wit en staat niets meer in.
- iexplore.exe wordt niet meer gevonden.
- MBAM/Combofix vinden niets
- Mcafee is up-to-date en heeft niets gerapporteerd
Al mijn vista en win7 pc's lijken nergens last van te hebben.
De applicaties op mijn XPtestbak is vergelijkbaar met een windows7 pc die nergens last van heeft.
Zijn er andere tweakers die ook iets soortgelijks hebben gehad sinds een uur of 6?
[ Voor 7% gewijzigd door arjants op 21-04-2010 22:14 ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)