McAfee false positive svchost.exe

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brucejje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 16:12
Dus voor iedereen waarbij de fixes van mcafee niet werkt

Maakt een bat bestandje met :

copy svchost.exe "C:\windows\system32"
Copy extra.dat "C:\Program Files\McAfee\VirusScan\DAT"
Copy extra.dat "C:\Program Files\McAfee\VirusScan\DAT\5958.0"
Copy extra.dat "C:\Program Files\McAfee\VirusScan\Engine"
Copy extra.dat "C:\Program Files\McAfee\VirusScan\Engine\5400.1158"
shutdown -t

Hierna update je mcafee en alles werkt zoals voorheen :)!

Zorg dat beide bestanden in dezelfde dictory als die van het bat bestandje staan. Dan komt alles goed :)!

Groetjes,

Bruce

[ Voor 5% gewijzigd door brucejje op 22-04-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52969

He he werkt eindelijk, oplossing xyanide1986 werkt voor mij. Was inmiddels zo geirriteerd dat ik het ff niet meer zag. thnx Breadfan an Xyanide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:01

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Op de site van McAfee staat nu ook een linkje naar de manier om het te fixen bij de home-versie(s):
http://service.mcafee.com...spx?id=TS100969&cid=77152
Ik merk alleen dat die link de helft van de tijd niet werkt en op een error-pagina uitkomt.

Het komt er op neer dat je dit bestandje moet downloaden, opstarten in veilige modus, dat bestand uitvoeren en dan in c:\program files\mcafee\virusscan de dat-folder moet verwijderen. Even het svchost.exe bestand terugkopiëren naar c:\windows\system32 en dan opnieuw opstarten en mcafee updaten door met de rechtermuisknop op het logootje in de taakbalk te klikken en kiezen voor updaten/bijwerken.
Hierbij is het dus ook niet nodig om Mcafee te verwijderen en opnieuw te installeren. Zojuist bij een klant dit uitgevoerd en ik was binnen 10min weer weg.

@Obiter dictum: Om bestanden te kopieren zul je even via een commandprompt moeten werken.

[ Voor 53% gewijzigd door FlipFluitketel op 22-04-2010 19:06 . Reden: Linkje aangepast ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brucejje
Bij deze heb ik de fix voor :

Windows xp Professional en Windows xp home ge-upload

Wat moet je doen :

uitpakken met winrar!

Daarna ga je naar Home of proffesional map.

Hierna klik je op het

Klikhier.bat bestand

Daarna start die automatisch op en daarna update jeje mcafee

en voila het loopt weer zoals voorheen

Download link :

http://www.mediafire.com/?idwzmknmoly

Inlcusief : Extra.dat en Svchost.exe voor beide systemen.

Ik heb deze manier op verschillende systemen van klanten bij ons getest en het werkt hartstikke goed! en nog sneller ook :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
brucejje schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:45:
Bij deze heb ik de fix voor :

Windows xp Professional en Windows xp home ge-upload

Wat moet je doen :

uitpakken met winrar!

Daarna ga je naar Home of proffesional map.

Hierna klik je op het

Klikhier.bat bestand

Daarna start die automatisch op en daarna update jeje mcafee

en voila het loopt weer zoals voorheen

Download link :

Ik heb deze manier op verschillende systemen van klanten bij ons getest en het werkt hartstikke goed! en nog sneller ook :)!
Inderdaad, zo doen wij het ook. Iets andere bestandslocatie voor de Extra.dat, maar verder hetzelfde. Ik zie allene dat jij eerst de svchost kopieert, en dan extra.dat. Wij doen dat precies andersom, omdat mcafee op de eerste paar systemen meteen weer hapte wanneer je svchost terugkopieerde. Die Extra.dat voorkomt dat.

Maar goed, als het werkt is het prima natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brucejje
Oke, bedankt voor de tip breadfan zal het meteen even aanpassen. Bij de systemen met de problemen die wij hadden werkte mcafee helemaal niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:16
Bij mij waren er 3 bestanden verwijderd (zag dat in de on access log). wmiprvse.exe, winlogon.exe en svchost.exe.

Eerst de recovery dat geprobeerd maar het systeem las ook geen usb sticks meer.

Wat heb ik gedaan:

Booten met een Ubuntu disk (usb),
files gekopieerd van een cleane pc op een stick gezet
deze in Ubuntu op de juiste plekken terug gezet.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308667

Ik heb dus hetzelfde probleem, met alle 3 de pc's thuis, zit nu op school te kloten :/
Niets werkt bij mij, ik heb als eerste deze " http://service.mcafee.com...spx?id=TS100969&cid=77152 " handleiding gebruikt. Hierin stond dat ik het DAT-bestand moest verwijderen. Dit heb ik gedaan, maar hierna werkte het nog niet.. ik denk zelf dat het hieraan ligt dat ik nu niets met de andere oplossingen kan, omdat ik bijvoorbeeld bij het uitvoeren van de SDAT5958_EM een error krijg: "unable to write to the file"

Ook bij het uitvoeren van de 5959xdat krijg ik een error: "Fout: kan de in aanmerking komende McAfee-product(en) niet vinden"

Heb de Mcafeee fix van Brucejje ook geprobeerd, maar na opnieuw opstarten is nog steeds alles in de windows95 stijl, heb ik nog geen internet, en kan ik McAfee ook niet opstarten.

Iemand een idee wat ik moet doen? ben echt ten einde raad want heb mijn laptop erg hard nodig, evenals mijn zussen die nu thuis zitten te chagrijnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356561

Mijn laatste Dat update was 5957 en na de media berichten heb ik dus mijn updates voor Mcfee uitgeschakeld.
Geen problemen gelukkig voor mijn pc,,,,maar wat nu?
Wanneer kan ik mijn pc weer automatisch updates laten binnenhalen,,,want heeft Mcfee die foutieve Dat al verwijderd?
Daar lees je dus nergens niets over?
Weten jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:28

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 356561 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:07:
Mijn laatste Dat update was 5957 en na de media berichten heb ik dus mijn updates voor Mcfee uitgeschakeld.
Geen problemen gelukkig voor mijn pc,,,,maar wat nu?
Wanneer kan ik mijn pc weer automatisch updates laten binnenhalen,,,want heeft Mcfee die foutieve Dat al verwijderd?
Daar lees je dus nergens niets over?
Weten jullie dat?
Die foute is al weg hoor, dat staat links en rechts al omschreven.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356561

Thanksss,,,,dus ik kan mn updates weer veilig aanzetten?
Had het forum toch goed doorgespit...humz, had even een blonT moment denk ik. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartveld
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
FlipFluitketel schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:36:
Op de site van McAfee staat nu ook een linkje naar de manier om het te fixen bij de home-versie(s):
http://service.mcafee.com...ment.aspx?lc=&id=TS100969
Ik merk alleen dat die link de helft van de tijd niet werkt en op een error-pagina uitkomt.

Het komt er op neer dat je dit bestandje moet downloaden, opstarten in veilige modus, dat bestand uitvoeren en dan in c:\program files\mcafee\virusscan de dat-folder moet verwijderen. Even het svchost.exe bestand terugkopiëren naar c:\windows\system32 en dan opnieuw opstarten en mcafee updaten door met de rechtermuisknop op het logootje in de taakbalk te klikken en kiezen voor updaten/bijwerken.
Hierbij is het dus ook niet nodig om Mcafee te verwijderen en opnieuw te installeren. Zojuist bij een klant dit uitgevoerd en ik was binnen 10min weer weg.

@Obiter dictum: Om bestanden te kopieren zul je even via een commandprompt moeten werken.
Dit heeft gewerkt voor Virusplus. Had bij de instructie van McAfee nergens gelezen dat je de DAT-directory moest verwijderen, dus wat ik ook deed, kwam telkens weer op nul uit. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356569

ok FF voor de duidelijkheid, er zijn hier verschillende manieren van de wijze waarop een systeem gecrashed is
Mijn versie;

Tijdens het werken in WindowsXP kreeg ik eenmalig de DCOM foutmeldings/error waardoor windows een shutdown scherm had gegeven die 1 minuut aftelde en daarna herstarte.

Daarna staat alles in classic mode: ofdanwel '95,
of ik meerdere malen opstart, of in veilige modus, maakt niet uit

- Systeemherstel start niet op
- De complete netwerkomgeving van windows is verdwenen
hardware is wel aanwezig maar geen netwerkomgeving e.d. dus geen internet
- Services schermen zijn wit en er staat niets meer in.
- iexplore.exe wordt niet meer gevonden.Excecutable files werken zowiezo niet

- Mcafee lijkt up-to-date en heeft niets gerapporteerd, maar kan niet geopened worden

- bestanden kopieren werkt niet, knippen- plakken e.d.
dus niets kan van USB sticks gekopieerd worden, of niets met een executable exe. kan gestart worden.

Het lijkt erp dat McAfee de perfecte Hack heeft gemaakt.

De reperaties aangeboden op de McAfee site zijn waardeloos in mjin geval,
en dan ga ik meteen maar even klagen over de Mc Afee Ondersteuning

Ik heb 020-5863800 en 020 50 40 586 diverse malen gebeld. Ik krijg dan overigens hetzelfde keuzemenu.
De ene keer zeggen ze dat ik buiten kantooruren bel. De andere keer zeggen ze dat ze terugbellen maar dat doen ze niet. De andere keer zijn ze in gesprek. Verder verwijzen ze naar de website www.service.mcafee.com en het 0900-nummer.

Ik heb ook 0900-0400551 een paar keer gebeld.
Één keer hebben ze me letterlijk een half uur (dat is 30X 80 eurocent) in de wacht gezet, terwijl ik met radeloze collega's opgescheept zat... Uiteraard heb ik het na een half uur opgegeven.
Ik weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

brucejje schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:45:

[..]

Download link :

Thanx, heb wel even in beide de svchost naar achter geplaatst. Wat ik me wel afvraag: welke fix is voor de Media Center Edition van toepassing? :?

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 22-04-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Anoniem: 356569 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:28:

- Systeemherstel start niet op
- De complete netwerkomgeving van windows is verdwenen
hardware is wel aanwezig maar geen netwerkomgeving e.d. dus geen internet
- Services schermen zijn wit en er staat niets meer in.
- iexplore.exe wordt niet meer gevonden.Excecutable files werken zowiezo niet

- Mcafee lijkt up-to-date en heeft niets gerapporteerd, maar kan niet geopened worden

dus niets kan van USB sticks gekopieerd worden, of niets met een executable exe. kan gestart worden.
en kopieren via dos?

[ Voor 94% gewijzigd door BreadFan op 22-04-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77684

Hierbij de beste oplossing welke ik vandaag ongeveer 50 keer heb moeten toepassen.
Download de superdat van McAfee
Start de computer in Safe-mode
Run de SuperDAT
Herstart de computer
Start Mc Afee en open de Quarantine Manager
Restore vanuit hier je svchost.exe
Herstart je pc

Hierna werkt alles weer!!!

Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brucejje
Wildfire schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:30:
[...]

Thanx, heb wel even in beide de svchost naar achter geplaatst. Wat ik me wel afvraag: welke fix is voor de Media Center Edition van toepassing? :?
Ehmm... je moet zelf ergens het svchost.exe die schoon is vandaan halen. Die kan je in beide mapjes overschrijven en dan uitvoeren!

minschien dat iemand zo lief is omdat de te uploaden... wel een schone :P!

grtjes,

Bruce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Hier een post op het forum van Medusoft (McAfee reseller) waar de nodige tools nog eens op een rijtje worden gezet.

Zeer nuttig als het herstellen nog niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256082

Als kopieëren/plakken niet werkt... pak het ff in met winrar en pak het vervolgens op de probleem-pc uit naar de juiste directory.. werkte bij mij prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:01

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Anoniem: 77684 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:59:
Hierbij de beste oplossing welke ik vandaag ongeveer 50 keer heb moeten toepassen.
  • Run de SuperDAT
Hierna werkt alles weer!!!

Suc6 :)
Alleen jammer dat de superdat niet voor de thuis-versies werkt (in ieder geval niet bij de 2 pc's waar ik dat geprobeerd heb).

Voor de thuisgebruikers is dus dit linkje van toepassing: http://service.mcafee.com...spx?id=TS100969&cid=77152

[ Voor 14% gewijzigd door FlipFluitketel op 22-04-2010 19:05 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346174

Mijn ouders hadden het probleem ook. Aangezien ik nogal veraf woon en het probleem zich bij hen onder andere manifesteerde in verlies van toegang tot het internet waren de downloads niet echt een optie. Ik heb vervolgens de handleiding voor het offline oplossen van mcafee gebruikt die hier te vinden is.

Echter de svchost.exe backup was niet aanwezig in de dllcache map. Via de zoekoptie van mijn computer vond ik ook een svchost.exe in %systemroot%\$NtServicePackUninstall$ een map die mijn ouders ook hadden. Dus toen heb ik deze gebruikt als backup. Het systeem start nu op het eerste gezicht weer prima op. Maar aangezien ik er niet heel veel verstand van heb, vroeg ik mij of of dit wel een correcte oplossing is en niet in de toekomst nog voor problemen gaat zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164857

ok FF voor de duidelijkheid, er zijn hier verschillende manieren van de wijze waarop een systeem gecrashed is
Mijn versie;

Ik weet het niet meer.
Deze versie herken ik compleet. Mijn oplossing was via uitvoeren -> run -> services.msc, 2e tabblad selecteren, en dan alle mcafee services die gestart zijn stopzetten. Dit in een safe mode start zonder netwerk.
vervolgens heb ik van een andere pc die nog wel werk de svchost.exe teruggezet in de windows\system32 dir.

Nu opnieuw opstarten in veilige modus met netwerk: mcafee startte bij mij niet op dat moment. Wel had ik een werkende netwerkverbinding zodat ik mcafee kopn laten updaten.
Na de update computer opnieuw opstarten in normale modus, en alle bestanden etc scannen. Ook eerst kijken of er meer files dan svchost.exe in quarantaine zijn gezet ( iets dat bij mij niet het geval was ).

De tekst en oplossingen die mcafee aandroeg gisteravond op hun website werkten geen van allen voor mij!

Mocht het je helemaal niet lukken, dan is altijd nog een optie om de harddisk via een usb adapter aan een andere pc te hangen. Dan kun je in ieder geval de bestanden terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356603

Wie weet hoe je je computer weer aan de praat krijgt als:
- je geen svchost kan vinden op je computer
- je virus console ook niet werkt
- je geen bestand kan kopieren met versie 5959

Ik heb alle handleidingen al geprobeerd, maar overal heb je 1 van de drie bovenstaande dingen nodig. Ben nu al een dag bezig, maar kom niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54058

HELP HELP!! Niets lijkt te werken...

Mensen, ik heb WinXP Pro SP3.
McAfee VirusScan Enterprise 8.7.0i
(lokaal systeem, dus niet in bedrijfsnetwerk).

Locatie McAfee-files: c:\Program Files\Common Files\McAfee\Engine\
hierin staan meerdere files (avvclean.dat, avvnames.dat, avvscan.dat, EXTRA.DAT).
Ook een submap met OldDats & OldEngine. Die OldDats is leeg, en in die andere staan nog wat .dat-files.

Wat heb ik gedaan.
Gisteren comp. opgestart in Veilige Modus, Console opgestart en via Quarantaine Manager 3x een svchost.exe hersteld. (stond op forum van Medusoft...ben alleen ws. wel vergeten om service te stoppen).
Dit bleek helaas niet te werken. Krijg error's bij opstarten (RPC-server is niet beschikbaar) en heb o.a. geen internetverbinding.

Vanmorgen SuperDAT gedownload, pc opgestart, SuperDAT uitgevoerd en weer reboot. Helaas...geen verbetering.

Inmiddels diverse dingen geprobeerd:
- files vanuit map OldEngine (Via commandprompt) gekopieerd naar Engine
- Klikhier.bat-file uitgevoerd zoals hier op forum werd beschreven (ik had alleen die submappen niet met die numemrs, dus enkel de svchost.exe & extra.dat gekopieerd).
- Een svchost.exe vanuit c:\windows\servicepackfiles\i386 gekopieerd naar c:\windows\system32
- C:\windows\system32\svchost.exe hernoemd naar .OUD
(na elke stap wel reboot gedaan).

Ik ben ten einde raad...ik zie geen oplossing meer.

Huidige status (via console, Help, Info over VirusScan Enterprise):
- Versie scanengine: 5400.1158
- DAT-versie: 5891.0000
- DAT gemaakt op: 13 februari 2010
- Aantal handtekeningen in Extra.dat: geen
- Namen van gevaarlijke items die met Extra.dat kunnen worden gedetecteerd: geen
- DAT-versie voor Bufferoverloop- en Toegangsbeveiliging: 499
- Geinstalleerde patches: 2

Ik heb ook een keer de McShield-service moeten stoppen. Dit kon niet handmatig, dus heb ik via regedit in HKLM\Systeem\CurrentControl\Services\McShield\ de waarde van Start vervangen. Hier stond 2, maar heb er 1 van gemaakt.

Ik kan dus ook niet meer de svchost.exe uit de Quarantaine Manager terugzetten omdat ik dat al had gedaan (ws. dus terwijl McShield nog draaide met v 5958 :().

Wie o wie kan mij helpen.....
Ik heb net vanmiddag m'n nieuwe Kaspersky binnengekregen die ik wilde gaan installeren...durf het nu niet aan om McAfee te verwijderen. Ben bang dat het dan niet wordt opgelost!?

p.s. mijn 'snel starten' is ook foetsie en de pictogrammen op bureaublad zijn allemaal onder elkaar gezet. Kan ze niet verplaatsen...ook kan ik geen copy/paste doen van bestanden. Systeemherstel is ook nog eens uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Anoniem: 29908 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:23:
wat bij mij het beste werkt tot nu toe:

Cdtje maken met svchost.exe van andere XP-bak en de mcafee removal tool (mcpr.exe)
computer opstarten in safe mode
ctrl-alt-delete drukken en daar bestand-> nieuwe taak
cmd.exe starten
dan de removal tool uitvoeren
en als laatste je svchost.exe kopieren naar c:\windows\system32

Dan moet het allemaal weer goed zijn na een restart, en dan ben je ook gelijk van dat armzalige mcaffe verlost ;)
Vanavond mijn schoonvader hier gehad met zijn PC. Alle zaken geprobeerd welke door MCAffee werden genoemd, niks werkte.

Jou tip wel!!

Meteen Microsoft Anti Virus erop gezet en klaar is het systeem weer.

Doei MCAffee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:12

Het lijkt erp dat McAfee de perfecte Hack heeft gemaakt.
dat hebben ze zeker! Maar gelukkig heb ik Kill copy geinstalleerd staan en dat werkt dus nog wel, ook een veilige modus... rechtsklik op je bestandje en kies voor kill copy naar... opnieuw opstarten, mcafee handmatig nieuwste update laten ophalen en alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramboos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-03 22:06
Eindelijk klaar!

Na 9 uur achter elkaar door alle computers weer hersteld dankzij BreadFan's scriptje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARCUS1200
  • Laatst online: 27-10-2020
Gewoon AVG Free gebruiken, nooit virussen :P

Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke schadeclaim voor McAfee zal worden o.0 (vraag me af of zo'n fout te verzekeren is trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
ARCUS1200 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 03:27:
Gewoon AVG Free gebruiken, nooit virussen :P

Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke schadeclaim voor McAfee zal worden o.0 (vraag me af of zo'n fout te verzekeren is trouwens).
Wat een onzinnige reactie zeg, met geen enkel virus scanner kan je virus vrij zijn. Zo top is AVG tegenwoordig ook niet meer na hun bloated versie 9 update en hun kunnen er ook wel wat van nieuws: Virusscanner AVG verwijdert user32.dll door fout in definitiebestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
BramBoos schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 01:06:
Eindelijk klaar!

Na 9 uur achter elkaar door alle computers weer hersteld dankzij BreadFan's scriptje!
inderdaad amen, heb er ook 10 staan waar het op hersteld moet worden.
En daarna nog voor de hele schoon familie die mcafee hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Laatst online: 26-06-2024
Medusoft geeft deze morgen de volgende mail door aan de klanten ( Medusoft dank voor jullie berichtgeving en mogelijkheden om het op te lossen, hoewel dit niet altijd overal vlekkeloos gaat _/-\o_ )

Op deze manier willen wij u graag op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen op het gebied van de False-Positive detectie problemen rondom DAT 5958.

*** Herstelprocedures ***
Wij hebben de procedures en tools op onze website opgeschoond en 1 duidelijke handleiding voor zowel zakelijke als particuliere gebruikers ter download aangeboden. Ook de benodigde tools voor deze procedures kunt u vinden op onze website en daar ook downloaden.

Klik hier voor meer info:
https://www.medusoft.eu/e....php?M=1876&N=48&L=94&F=T

*** Extra Gevaar dreigt ***
Het blijkt dat ook de cybercriminelen het nieuws over DAT 5958 hebben opgepikt. Er zijn websites in omloop die gebruikers een oplossing bieden voor het probleem, en daarmee de gebruiker verleiden schadelijke software te installeren zoals Scareware. Wij willen u daarom met klem aanraden uw gebruikers te verwijzen naar de volgende 2 websites, waarmee verdere zoekacties overbodig worden:

GoT F1 PlayStation Racing League Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356541

Anoniem: 54058 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:22:
HELP HELP!! Niets lijkt te werken...
Je symptomen van dat dingen weg zijn is vrij duidelijk het geval waar ik ook mee te maken heb gehad.
ken je windows shortcuts om daar beetje mee om te gaan ;)

Zoals in een post voorheen had ik ook al een 'work around' gepost voor een mogelijke oplossing,
hier had ik je niet over gehoord, dus dit is een mogelijkheid om te proberen.

Start je pc, dat je iig wat rechten hebt op het systeem,
ga naar je mcafee map (voor enterprise C:\Program Files\McAfee\VirusScan Enterprise)
Daar heb je mcconsol.exe in staan, probeer deze te openen.

Als dit lukt ben je al aantal stappen verder, je krijgt een pop-up, met van alles erin.
- open je Quarantaine en controleer of daar uberhaupt nog iets in je log staat.
zoja, dan ben je al weer stappen verder, zo niet (dan weet ik het ff snel niet)
- open "Scanner bij toegang", klik links op "alle processen" daarna tabblad "Detectie"
(waar engels, ff vertalen ofc ;) )
- Onderop zit een knopje: "Uitsluitingen", Knopje "Toevoegen", knopje "Bladeren"
browse naar je "C:\WINDOWS\system32" map, selecteer hier even een willekeurige .exe
in het balkje waar de tekst verschijnt, maar daar op het end: "svchost.exe" van.
Als dit gelukt is, ga weer terug naar je quarantaine, en begin dan vanaf onderaan per regel te herstellen.

Als dit gelukt is, dan moet als het goed is svchost weer in je windows map staan, en niet worden gechecked,
dus niet worden opgesloten. herstart je pc even om alle proccessen weer goed op te starten,
en draai update van je mcafee. als het goed is moet de 'fix' hier al in zitten,
en anders heb je iig internet om verder te handelen.

Ik hoop dat dit je wat stappen kan ondernemen, en wat verder komt.

Hooooi

windows + e = explorer
windows + d = dekstop
windows + r = run
alt + f4 = sluiten

j/k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356569

Ik had het eindelijk na een uur werk voor elkaar, de pc's in het netwerk werken weer,,,, maar

Vraag me niet hoe, In sommige gevallen ging de recovery anders dan bij de andere pc,.

In de veilige modus werden externe schijven door de computer wel herkend, zo ook de USB stick.
Zorg dat je aanlogd in de veilige modus als Administrator,
(Anders is kans is dat kopieeren knippen/plakken van alle gegevens of zelfs via het DOS scherm, of ook het eventueel uitpakken van bestanden niet goed wil werken)

Bij mij was het onmogelijk de svchost.exe te lokaliseren en terug te zetten zoals Mcaffee beschreef.
dus zorg dat je een SvcHost bestand hebt van een andere pc of derde partij.

Zorg iedergeval dat alle files zoals de svchost.exe, en de superdat van MCaAfee in ingepakt staan in een zip of RAR
Anders wordt het zonder pardon weer door de McAfee gewist van de USB,
zet ook als backup het bestandje van Breadfan op de stick

*
Delete nu in iedergeval de data folder van McAfee op de vaste schijf waar de boosaardige bestanden staan.

Je kan nu de gegevens vanaf de USB overkopieeren in dos, en direkt uitpakken naar de gewenste lokatie.
herstarten en alles werkt prima.

Mochten de uitgepakte bestanden toch gewist worden. of zomaar verdwijnen van de USB stick.
Kan je het bestandje van Breadfan gebruiken. dat blijft vreemd genoeg wel staan.

de DCOM foutmeldings/error verschijnt opnieuw waardoor windows een shutdown scherm geeft die 1 minuut aftelde en daarna het systeem herstarte.
Alles zag er weer normaal uit, behalve dat McAffee dan nu niet meer werkte.

Het netwerk deed het wel weer, dus ik heb ingelogd op de McAfee site, met het gegeven account
en heb van daaruit gekozen voor "McAfee verwijderen/ en of opnieuw installeren".

in 1 geval bleef McAfee hardnekkig, ik heb in dos de root directory van McAfee van naam gewijzigd, opnieuw opgestart in veilige modus.
Mc Afee werd dus niet herkend en opgestart.

en alle handelingen verder gedaan als beschreven.

Dank allemaal voor de steun en uitleg, en de bijdragen van de nodige bestanden,
Al deze dingen die ik noem waren al uitgedokterd door anderen op deze site.
Zonder dit Forum , en alleen aangewezen op de oplossing van McAfee, ....had ik het niet gered.

Ps nu nog het Register schonen, want het corrupte Data bestand van McAfee heeft dat veranderd in een puinhoop.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 356569 op 23-04-2010 11:03 . Reden: schrijffoutje, bedankt.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

*zucht*

Wij hebben hier op het werk voornamelijk te maken met particulieren, en dan erg verschillend van niveau. Echt jammer dat er niet gewoon één tooltje is dat gewoon op elk systeem werkt en een goede oplossing automatisch kan implementeren...

We hebben twee verschillende procedures om het te fixen (die auto-fix van McAfee en het klikhier.bat systeem) op onze site gepubliceerd voor onze klanten, maar ja, niet iedereen heeft een 2e PC via welke ze dit kunnen lezen en de bestanden kunnen opslaan.

Afijn. Vandaag nog even doorstaan en dan weekend, even twee dagen lang de naam McAfee niet meer horen is erg fijn :P

[ Voor 43% gewijzigd door Wildfire op 23-04-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328254

Hoi. Ik had aardig wat van deze gevallen dus heb ik er een CD'te voor gemaakt.
McAfee 'svchost.exe' fix

http://www.megaupload.com/?d=16TJ3RSH
update: mirror http://www.keuter-online.nl/support

Het Iso bestand moet op een CD gebrand worden (omdat mcafee nog steeds de svchost.exe
wil verwijderen en dat is op CD write-protect.) Ook omdat in de meeste gevallen USB-Sticks ed.
niet meer werken. Het bestand patchmcf.bat regelt de rest.
Belangrijk is het opletten tussen XP home en Professional,
dit gaat in de batch file met een keuze menu.

Suc6 allemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 328254 op 24-04-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356657

Ik heb een probleem, ook met de McAfee update. Je raad het al ik ben gewoon niet handig met computers. Ik heb dus de data bestanden per ongeluk verwijderd uit het mapje van de update. Deze staan nu in de prullenbak, alleen de updates doen het niet omdat die bestanden ontbreken.

Normaal zet je de bestanden gewoon even terug. Het probleem is nou juist dat dit niet meer werkt. Kopiëren, plakken, slepen, terugzetten. Niets doet.

Iemand ideeën hoe ik de bestanden weer uit de prullenbak krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
http://www.security.nl/ar...st_30_minuten_per_PC.html

Pfff... wij hebben het hier binnen 10 minuten klaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356484

Wanneer ik dan vanaf de usb stick 5959xdat.exe wil uitvoeren komt er te staan FOUT: Kan de in aanmerking komende macafeeprodcuten niet vinden...
Staat hier eerder in het forum uitgelegd hoe dat opgelost moet worden maar daar begrijp ik niks van. Wil iemand dit in dummietaal uitleggen? Alvast bedankt!!

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 356484 op 23-04-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356666

Godverdomme, ik ben echt pissed-off. Kan iemand me helpen? Niets werkt hier :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipjr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04 08:00
Voor Windows XP media center Edition SP3 is de volgende oplossing

- start veilige modus op
- doe je windows xp MCE cd in pc
- ga naar D:\i386\
- kopieer het bestand svchost.ex_ naar bureaublad (indien het niet werkt gebruik COPY in Commandprompt)
- delete C:\program files\mcafee\virusscan[b]dat[/b]
- open het bestand svchost.ex_ met winrar/winzip (want het is een .CAB bestand met andere extensie)
- unpack svchost.exe uit svchost.ex_
- kopieer svchost.exe naar C:\windows\system32\ (gebruik COPY in commandpromt)

- je pc zou goed moeten opstarten en MCafee zou aan moeten geven dat je virussccan opnieuw geinstalleerd moet worden. dat gebeurt automatisch met updaten etc. Dan is je virusscanner weer goed en kun je weer verder met wat je ook allemaal deed. Oja je moet je snelstarten werkbalk misschien terugzetten (want die was tijdelijk uitgeschakeld)

edit: wil je weten of je nog SVCHOST.exe op je pc hebt... type in cmd.exe DIR svchost.exe /s /a ( hij geeft aan waar je SVCHost.exe nog staat

mvg
martie

[ Voor 12% gewijzigd door kipjr op 23-04-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Heb tot nu toe 14 pc's gefixed op verschillende manieren bij de meeste werkte het rar bestandje die gepost was hier prima.
Bij anderen moest ik een systeemherstel doen en een paar dagen terug zetten mcafee eraf gooien en het werkte weer.
Anderen moest ik bij msconfig mcafee gewoon uitzetten. de files terug kopieren ( dus de rar gebruiken ) en hem daarna via msconfig weer aanzetten en dan werkte het weer.
En heb er nu nog 3 staan die helemaal niks willen doen ( vista pc's ) waardoor windows dus helemaal over de zeur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide1986
  • Laatst online: 03-12-2023
Misschien is het een idee om een aantal van de oplossingen te verzamelen en in een gesloten sticky te zetten, ik zie mensen over een hoop dingen heen lezen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356673

Zoek je een artikel met een relatief eenvoudig uit te voeren oplossing???
Kijk dan op: Ikvindhetleukomtespammen.nl

Sterkte allemaal!!!

[ Voor 29% gewijzigd door iisschots op 23-04-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254472

Nou, bij mij gaat het nog voor geen kwartje...
mcafee heb ik met de removal tool verwijderd en de svchost weer terug gezet. Nou was ik daarna echter mn netwerk instellingen scherm leeg, en ik had dus ook geen toegang meer tot het netwerk, internet etc.
Ik heb een sfg.exe /scannow opdracht gegeven om de boel te laten checken, geen resultaat. Ding was wel even 1,5uur bezig!
Daarna heb ik via de hardware lijst de netwerk kaart ge deinstalleerd en via de automatische install weer geinstalleerd. Dit gaf ook geen resultaat. Nog steeds een leeg netwerk eigenschappen scherm en geen netwerk mogenlijkheden.

Wie o wie heeft een truuk om dit weer recht te breien?

EDIT:

Laat maar, na nogmaals alles door gelopen te hebben bleek mn gecopieerde svchost.exe weer weg te zijn uit de system32 map! Vaag....
Na nogmaals terug zetten werkte alles weer.
En ik had het nog gecontroleerd of hij er terecht was gekomen met mn dos copy! Heel vaag......

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 254472 op 23-04-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb svchost.exe van een werkende computer naar een stick gekopieerd, vervolgens geprobeerd om hem in C:\windows\system32\ te plakken (allemaal in veilige modus), maar dat lukt niet. Kopieren lukt, maar als ik hem dan in voorgenoemde map wil plakken krijg ik de optie plakken niet.....Suggesties??

Heb het nu wel ff helemaal gehad met mcafee, probeer het nu al 5 uur lang voor elkaar te krijgen, en mcafee neemt geeneens de moeite om de oplossing in een simpel stappenplan op te stellen, zodat mensen die niet zoveel verstand van de computer hebben het ook voor elkaar zouden kunnen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356682

Je kunt niet plakken via Windows, klopt. Moet via de prompt.

Hieronder de uitleg van MC Afee, maar dan wel werkend en vanaf mijn usbstick. Die heet bij mij E, bij jou misschien een andere letter.

Bij mij is het zo helemaal opgelost. Succes!

Start your computer in Safe Mode (When starting press F8 and pick Safe Mode).
Open My Computer.
Navigate to C:\Program Files\McAfee\VirusScan.
Delete the DAT folder.
Press the CTRL, SHIFT, and ESC keys at the same time to open Task Manager.
Click File, New Task (Run...).
Type cmd and press ENTER.
In the command prompt window type:

copy E:\svchost.exe c:\windows\system32\

Press ENTER.
After the copy is completed, restart the computer.
After the computer restarts, right-click the M icon and manually check for an update to get the new DAT files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356682 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:29:
Je kunt niet plakken via Windows, klopt. Moet via de prompt.

Hieronder de uitleg van MC Afee, maar dan wel werkend en vanaf mijn usbstick. Die heet bij mij E, bij jou misschien een andere letter.

Bij mij is het zo helemaal opgelost. Succes!

Start your computer in Safe Mode (When starting press F8 and pick Safe Mode).
Open My Computer.
Navigate to C:\Program Files\McAfee\VirusScan.
Delete the DAT folder.
Press the CTRL, SHIFT, and ESC keys at the same time to open Task Manager.
Click File, New Task (Run...).
Type cmd and press ENTER.
In the command prompt window type:

copy E:\svchost.exe c:\windows\system32\

Press ENTER.
After the copy is completed, restart the computer.
After the computer restarts, right-click the M icon and manually check for an update to get the new DAT files.
Nadat ik dat heb gedaan komt er te staan dat de szntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam onjuist is. Een domme vraag maar moet er ook spaties tussen wat ik daar typ of niet? :o

EDIT: hij is gekopieerd!!! Yes! Maar nog 1 vraag, hoe krijg ik de computer geherstart vanuit de veilige modus? Ik heb geen restart knop ofzo op de computer (ja ik ben blonT, weet het)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 356484 op 23-04-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickienick
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-05 18:18
Zou iemand aub. nogmaals het svchost.exe file voor Windows XP Home SP3 willen plaatsen?
De oude link werkt helaas niet meer.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EDIT: hij is gekopieerd!!! Yes! Maar nog 1 vraag, hoe krijg ik de computer geherstart vanuit de veilige modus? Ik heb geen restart knop ofzo op de computer (ja ik ben blonT, weet het)
[/quote]

Gewoon in de veilige modus in het windowsgedeelte, (dus niet in het zwarte hok waar je gekopieerd hebt)tenminste ik had gewoon wel een startknop waarmee ik opnieuw kon opstarten. En anders druk je gewoon op aan/uitknop van je pc totdat hij uitgaat, en dan zet je hem daarna weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356682 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:00:
[/quote]

Gewoon in de veilige modus in het windowsgedeelte, (dus niet in het zwarte hok waar je gekopieerd hebt)tenminste ik had gewoon wel een startknop waarmee ik opnieuw kon opstarten. En anders druk je gewoon op aan/uitknop van je pc totdat hij uitgaat, en dan zet je hem daarna weer aan.
yoeska ik hou van je!!! *geeft een hele dikke knuffel* _/-\o_ _/-\o_
Het enige is dat mcafee niet beschermd maar dat is zoals ik heb gelezen een kwestie van updaten. Ben hier een vreugde dansje aan het doen, ben zo blij dat hij het doet :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356484 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:08:
[...]

yoeska ik hou van je!!! *geeft een hele dikke knuffel* _/-\o_ _/-\o_
Het enige is dat mcafee niet beschermd maar dat is zoals ik heb gelezen een kwestie van updaten. Ben hier een vreugde dansje aan het doen, ben zo blij dat hij het doet :*) :*) :*)
Nou micaro, dat is mooi, fijn dat het allemaal weer werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pphh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08-2022
BreadFan en alle anderen, dankzij jullie tips werkt de pc hier weer! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INGKING
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:06
Uiteindelijk opgelost v.w.b. mijn pc thuis (zippen svchost.exe en uitpakken ipv kopieren) dmv diverse tips in het forum. Iedereen bedankt en (gelukkig!) prettig weekend. Schandalige actie McAfee. Moet toch een nieuwe PC, meteen maar een andere beveiliging er op. McAfee zelf is onbereikbaar, geen excuus niks, alleen een overbelaste telefoonlijn voor 80 eurocent p/m. Toedeledoki!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:07
op werk gebruiken wij ook McAfee, alleen worden er updates vrij gegeven na inspectie. Geen last gehad van dit fenomeen (gelukkig!). inderdaad schande en vind een slap "sorry" eigenlijk niet echt op zn plaats in deze situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356866

Via Dit spam adres kwam ik eindelijk tot de juiste oplossing. Alles werkt weer! Hoe moeilijk kan het zijn voor McAfee om een werkende oplossing op hun site te zetten? Prutsers bij McAfee, hulde aan Bewired!

[ Voor 22% gewijzigd door iisschots op 26-04-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 08:16

Mud.Starrr

I shoot people for money

Computer van mijn vriendin heeft ook dit probleem.
Dus ik denk ik fix hem wel even, maar ik krijg dat kreng met geen mogelijkheid in veilig modus.
Hij blijft steeds hangen halverwege.
En als ik de Setup CD gebruik voor een herstel zegt hij dat er geen hardeschijf gevonden kan worden.
Ik moet haar ook maar snel een Mac laten kopen :+

Is er ook een mogelijkheid om dit te fixen door de harddisk in een andere computer te benaderen?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209435

Heeft iemand een oplossing voor de Enterprice versie van McAfee?

Ik heb 2 computer met een Enterprice Versie 8.5i van McAfee die ook met deze update de SVChost.exe verwijderd heeft.
Deze plaats ik terug in save modus maar ik kan dus nergens de DAT map vinden van McAfee... In de registry vind ik wil dat de virusscanner geupdate is tot 5958.0 maar er staat nergens waar deze update op de computer staat.
Hierdoor kan ik de computer wel normaal starten maar word svchost.exe gewoon weer verwijderd....
Heeft iemand hier nog een oplossing voor?

Wat McAfee beschreef heb ik gedaan en ik hun 'guide' doorlopen maar dit hielp nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
om te voorkomen dat svchost weer verwijderd wordt, moet je dus de Extra.dat plaatsen... zoals al een aantal keren in dit topic genoemd was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337516

ik heb die fix gedraaid.... ik kan hem daarna niet updaten zoals op de fixpagina staat.
Zit dus nogsteeds met het probleem.... heb de pc ook al opnieuw opgestart.

heeft iemand nog een andere oplossing? (ik heb ook geprobeerd om mcfee te verwijderen maar dat lukt zelfs niet)

ik kan svchost ook nergens vinden trouwens (niet op de opgegeven locaties)
iemand een site waar ik het kan downloaden?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 337516 op 26-04-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 11:22
op mijn stage hebben wij ook mcafee enterprise. Deze kijkt contstant naar updates. Waarom is er dan bij ons niks mis gegaan?

en er zijn pcs gereboot in die tussentijd

[ Voor 15% gewijzigd door DarkSim1986 op 26-04-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BreadFan schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:41:
om te voorkomen dat svchost weer verwijderd wordt, moet je dus de Extra.dat plaatsen... zoals al een aantal keren in dit topic genoemd was ;)
Jah, waar moet je een dat plaatsen als je al niet eens de huidige dat folder kan vinden zoals ik vermeld had? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Anoniem: 337516 schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:04:

ik kan svchost ook nergens vinden trouwens (niet op de opgegeven locaties)
iemand een site waar ik het kan downloaden?
BreadFan in "McAfee false positive svchost.exe"

Die link werkt nog gewoon. Heb het zojuist getest.
Anoniem: 209435 schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:58:
[...]

Jah, waar moet je een dat plaatsen als je al niet eens de huidige dat folder kan vinden zoals ik vermeld had? ;-)
Ai :P O-)

Anyway, heb je ook geen Network Associates map? Zo heette het in oudere versies nog weleens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ga ik vanavond ff nakijke ^^
Ik zag dat er in de common files wel een engine map was maar daar stond geen updates in en in de progfiles ook niet. Maar Network Associates heb ik niet naar gekeken!

Laat het later vandaag ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Die engine map is de map die je nodig hebt. Daar plaats je de extra.dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar klopt het dan ook dat daar gewoon geen .dat file instaat van de huidige update versie?
Ik heb daar wel naar gekeken maar er staat scan bestanden in met ee map: 64x voor 64 bit...
Omdat er in die map geen update van de huidige versie staat heb ik daar niets mee gedaan!

Toch bedankt voor je hulp ^^ Ga het zo zeker ff proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356541 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:50:
[...]

Je symptomen van dat dingen weg zijn is vrij duidelijk het geval waar ik ook mee te maken heb gehad.
ken je windows shortcuts om daar beetje mee om te gaan ;)

Zoals in een post voorheen had ik ook al een 'work around' gepost voor een mogelijke oplossing,
hier had ik je niet over gehoord, dus dit is een mogelijkheid om te proberen.

Start je pc, dat je iig wat rechten hebt op het systeem,
ga naar je mcafee map (voor enterprise C:\Program Files\McAfee\VirusScan Enterprise)
Daar heb je mcconsol.exe in staan, probeer deze te openen.

Als dit lukt ben je al aantal stappen verder, je krijgt een pop-up, met van alles erin.
- open je Quarantaine en controleer of daar uberhaupt nog iets in je log staat.
zoja, dan ben je al weer stappen verder, zo niet (dan weet ik het ff snel niet)
- open "Scanner bij toegang", klik links op "alle processen" daarna tabblad "Detectie"
(waar engels, ff vertalen ofc ;) )
- Onderop zit een knopje: "Uitsluitingen", Knopje "Toevoegen", knopje "Bladeren"
browse naar je "C:\WINDOWS\system32" map, selecteer hier even een willekeurige .exe
in het balkje waar de tekst verschijnt, maar daar op het end: "svchost.exe" van.
Als dit gelukt is, ga weer terug naar je quarantaine, en begin dan vanaf onderaan per regel te herstellen.

Als dit gelukt is, dan moet als het goed is svchost weer in je windows map staan, en niet worden gechecked,
dus niet worden opgesloten. herstart je pc even om alle proccessen weer goed op te starten,
en draai update van je mcafee. als het goed is moet de 'fix' hier al in zitten,
en anders heb je iig internet om verder te handelen.

Ik hoop dat dit je wat stappen kan ondernemen, en wat verder komt.

Hooooi

windows + e = explorer
windows + d = dekstop
windows + r = run
alt + f4 = sluiten

j/k
Hej,

heb bovenstaande geprobeerd maar nog geen steeds geen succes!! Ik blijf maar krijgen "De RPC-Server is niet beschikbaar". Heb ook een svchost.exe gekopieerd vanaf een ander systeem naar usb, mijn pc opgestart in veilige modus (met opdrachtprompt) en vanaf usb --> c:\windows\system32 gekopieerd. Geen resultaat.

Handmatig starten van de service lukt niet (idem foutmelding) en gewoon dubbelklik op de svchost.exe geeft "Het pad bestaat niet".

Ik kan McAfee niet verwijderen (Geen toegang tot Windows Installer)....

Nog suggesties...(heb dus ook de Enterprise-versie draaien).

Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54058 schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:50:
[...]

Hej,

heb bovenstaande geprobeerd maar nog geen steeds geen succes!! Ik blijf maar krijgen "De RPC-Server is niet beschikbaar". Heb ook een svchost.exe gekopieerd vanaf een ander systeem naar usb, mijn pc opgestart in veilige modus (met opdrachtprompt) en vanaf usb --> c:\windows\system32 gekopieerd. Geen resultaat.

Handmatig starten van de service lukt niet (idem foutmelding) en gewoon dubbelklik op de svchost.exe geeft "Het pad bestaat niet".

Ik kan McAfee niet verwijderen (Geen toegang tot Windows Installer)....

Nog suggesties...(heb dus ook de Enterprise-versie draaien).

Herbert
Je kan het bovenstaande proberen wat er verteld is op reacties van mijn post. Mogelijk dat dit de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209435 schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:02:
[...]
Je kan het bovenstaande proberen wat er verteld is op reacties van mijn post. Mogelijk dat dit de oplossing is.
Ga ik inderdaad straks eerst proberen!!! Mijn bevindingen ga ik z.s.m. hier melden!
Jij ging het ook vanavond proberen toch? Misschien kunnen we elkaar nog helpen :). Eerste wat ik ga doen als ik weer internet heb (dus als problemen zijn opgelost) is McAfee verwijderen ;)

Update 19:21
Even gekeken, maar die extra.dat staat bij mij al in de map C:\Pogram Files\Common Files\McAfee\Engine
Die heb ik dus al eens gekopieerd.

Iemand nog andere suggesties???

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 54058 op 26-04-2010 19:22 . Reden: update probeersels ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
McAfee lijkt klanten die kosten hebben gemaakt voor hun PC te laten herstellen te gaan vergoeden.
Op dit moment nog onduidelijk wat de voorwaarden zijn.

http://www.mcafee.com/us/about/false_positive_response.html
Bron: http://news.cnet.com/8301...bj=news&tag=2547-1_3-0-20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 21:15

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Bedankt mensen! Een klant belde mij ook in nood op dat ze problemen had. Ik had de batch file van hier gedownload en de eigen recovery tool van McAfee ook gedownload. Uiteraard eerst de batch van T.NET gebruikt en die werkte meteen. update gedraaid en toen zou het moeten werken, was het niet dat de router geen DNS servers afgaf. even static ip en DNS-en handmatig uit de router gehaald en ingesteld en weer draaien als een zonnetje. Ik en mijn klant danken u van harte!

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brucejje
Vraagje..

kan iemand de svchost.exe uploaden van xp Media center 2005 sp3? graag een schone :)!

Alvast bedankt :)!

Groetjes,

Bruce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het bij mij opgelost door:

SuperDAT gedownload en in de map ''\prog files\common files\mcafee geplaatst in save modus. Deze vervolgens uitgevoerd en na het uitvoeren de computer opnieuw opstarten.
Dit werkte vervolgens goed.

Het gaat bij mij om SuperDATA 5963.0
Deze kan je downloaden ZONDER grant nummer als je kiest voor het zakelijke gebied!
Pagina: 1 2 Laatste