Geen Vodafone Supersim meer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 11:05
Volgens mij biedt Vodafone geen iPhone abonnement meer, is daarmee een stuk duurder geworden voor iPhone bezitters....

http://www.vodafone.nl/prive/abonnementen/super_sim_only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Klopt,

Alleen de standaard BSW sim onlys worden nog verkocht...

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-05 17:56
Balen zeg! Was net van plan zo'n abbo af te sluiten voor 13,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Een goede oplossing die ik gebruikt heb is gewoon m'n abonnement verlengen (nieuw afsluiten kan ook uiteraard) met een bel+sms+web en vervolgens een toestel erbij nemen. Als ik het toestel verkoop kom ik vervolgens met de korting doorgerekend op een 17 euro per maand uit voor een Vodafone 350 Bel+sms+web. En dat voor een abo van 12 maanden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-05 13:26
Zonde, geen andere providers die soortgelijke aanbiedingen hebben?

'Mac Pro' & Blackbook 1st generation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
Satch....heb jij een link van het abbo dat jij gekozen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-05 16:48
Wauw. Net vorige week donderdag een Super Sim Only abbo afgesloten bij Vodafone. Kon er geen BloX meer bijnemen, dat was dan wel weer zo. Maar toch is 13,50 per maand niet duur voor 200 mins of 400 smsjes en onbeperkt internet.

Zullen ze bij Vodafone ook wel gedacht hebben. Toch best jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
M.C. schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:47:
Satch....heb jij een link van het abbo dat jij gekozen hebt?
Ik heb gewoon bij Gsmweb.nl (kan bij veel meer website's) een vodafone bel+sms+web 350 afgesloten voor 36,50 per maand (12 maanden in totaal). Dat is verdeeld in 6 x 27 en 6 x 46 euro. Daar kon ik voor 145 een HTC desire bijkopen. (Als je een nieuw abo afsluit is de tel goedkoper dan bij verlengen, maar dan heb je ook aansluitkosten natuurlijk). Deze heb ik vervolgens voor 385 doorverkocht aan een tweaker. Dat is dus 240 winst wat neer komt op 20 euro per maand korting. Een abo van 16,50 per maand dus, je moet er alleen wat moeite voor doen. :p (En op tijd verlengen/switchen anders blijft je abo doorlopen voor 46 euro per maand! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 15:31

B2

wa' seggie?

Hoe zit het met verlengen als je contract verloopt? Mijn contract loopt in oktober af, en ik wil het graag door laten lopen. Ben van plan om voorlopig m'n iPhone 3G gewoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
Heb ff zitten rekenen, en dit is ook wel interessant:

Je besteld dit abonnement:http://www.studentmobiel.nl/shop/acties/6/129/vodafone-bel+sms+web-2-jaar/7418/htc-desire/795/150

Betaal je de eerste 12 maanden 14,75. Daarna 12 maanden 29,50. Je hebt dan 150 minuten, 300 sms en internet via vodafone
Als je wilt, kun je daar voor 10 euro extra onbeperkt SMS bijnemen.

Bij dit abonnement krijg je de HTC Desire. Die kun je verkopen. Die gaan weg voor minimaal ong. 375
Als je dan dit rekensommetje maakt (met onbeperkt sms voor 10 euro)

14,75 + 10 = 24,75 * 12 = 297
29,50 + 10 = 39,50 * 12 = 475

Dat is samen 772 - 375 (telefoon die verkoopt) = 397 / 24 maanden = 16, 50 per maand

Je kunt ook zonder onbeperkt sms doen dan komt het neer op 6,50 per maand voor 150 min, 300 sms, en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 15:31
Dat is inderdaad wel balen.

Ik heb to.en 2 jaar geleden voor 210 euro een iPhone uit Engeland gehaald (2G) en toen die super-sim afgesloten van 13,50. Heb altijd wel voldoende minuten gehad, en met het onbeperkt internet erbij is dat echt een super goedkoop abonnement.

Maar ik wil straks wel overstappen op een nieuwe iPhone, waarschijnlijk de nieuwe die uitkomt of anders een 3GS. Dan moet ik wel even kijken wat dan het handigste is; dit abonnement verlengen en nieuwe iPhone los kopen of anders zou ik voor T-Mobile moeten kiezen (nieuwste iPhone + abo).

Heeft 1 van jullie Vodafone super-sim in combinatie met een iPhone 3G of 3GS?? Hoe is de dekking daarbij, en hoe is de snelheid van het 3G internet? Want ik hoor wel vaak dat dat slecht is bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 15:18
LennyLL schreef op zondag 02 mei 2010 @ 16:50:
Heeft 1 van jullie Vodafone super-sim in combinatie met een iPhone 3G of 3GS?? Hoe is de dekking daarbij, en hoe is de snelheid van het 3G internet? Want ik hoor wel vaak dat dat slecht is bij T-Mobile.
Prima 3G dekking. Snelheid ligt voor up rond de 25kbyte/sec en down rond 300 a 400kbyte/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-05 19:20
connos schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:01:
[...]

Prima 3G dekking. Snelheid ligt voor up rond de 25kbyte/sec en down rond 300 a 400kbyte/sec.
Hier ook, knal er rond de 4 / 5 gb per maand doorheen. Altijd goed bereik, snelheden tussen de 300 en 400 kbyte, en geen gezeur over datagebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 16:09
een teken dat vodafone de nieuwe iphone 4g gaat aanbieden ??? (weet bijna wel zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
syntesia schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:08:
een teken dat vodafone de nieuwe iphone 4g gaat aanbieden ??? (weet bijna wel zeker)
Ik hoop het, want T-Mobile is voor mij echt geen optie (nergens 3G bij mij in de buurt, echt bagger), en elk jaar weer een simlockvrije uit Italie of Belgie halen wordt ook een beetje duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01:18

Hachy

Laadpas Nerd

Hmm inderdaad het abbo is van hun site verdwenen. Klantenservice kon me niet vertellen waarom. Zal wel een geldkwestie geweest zijn. Anyway, ik gebruik nu al een tijdje een telfort simkaart in de 3GS. De simonly abbo's daar zijn ook lekker goedkoop, ze bieden nu FUP internet erbij aan voor slechts 2,50/maand en de 3G dekking van KPN is gewoon goed.

Alleen de snelheid mag wel wat hoger, al is 90KB/sec down en 45KB/sec up nog wel prima te doen voor alle daily tasks.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hachy schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:16:
Hmm inderdaad het abbo is van hun site verdwenen. Klantenservice kon me niet vertellen waarom. Zal wel een geldkwestie geweest zijn. Anyway, ik gebruik nu al een tijdje een telfort simkaart in de 3GS. De simonly abbo's daar zijn ook lekker goedkoop, ze bieden nu FUP internet erbij aan voor slechts 2,50/maand en de 3G dekking van KPN is gewoon goed.

Alleen de snelheid mag wel wat hoger, al is 90KB/sec down en 45KB/sec up nog wel prima te doen voor alle daily tasks.
Lol, ik denk dan maar is kijken bij Telfort. Is daar opeens een supersim only :D

http://shop.telfort.nl/si...-sim-only-500-24-mnd.html

Wel wat duurder dan bij Vodafone, maar wel meer sms en belminuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:14
Executor16 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 09:58:
[...]

Lol, ik denk dan maar is kijken bij Telfort. Is daar opeens een supersim only :D

33,95, is echt behoorlijk wat duurder van vodafone super sim..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Als je lid bent van de ANWB, dan kan je volgens mij een vodafone sim-only bestellen die snel nog goedkoper is dan wat Super Sim-only was:

https://directsales.vodafone.nl/anwb

Aantal belminuten / SMS Bel + SMS + Web Actieprijs
135 voor € 9,95
190 voor € 10,95
300 voor € 12,95
400 voor € 14,95
620 voor € 19,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Best mooie actie! Even voor de duidelijkheid, je hebt dus 135 belminuten en 135 sms'jes? Of is het 135 belminuten of 135 smsjes?

Lees overigens dat de actie nog geldig is tot 31 maart 2011. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Laatst online: 22:14
Ziet er niet verkeerd uit volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:23

Vos

AFCA

ExPlanE schreef op zondag 13 juni 2010 @ 09:36:
Best mooie actie! Even voor de duidelijkheid, je hebt dus 135 belminuten en 135 sms'jes? Of is het 135 belminuten of 135 smsjes?

Lees overigens dat de actie nog geldig is tot 31 maart 2011. :)
Bij Vodafone is het 'of'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Executor16 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 09:58:
[...]

Wel heel veel meer smsjes en belminuten.

1000 smsjes + 500 belminuten + internet (768 kbit meen ik) voor dat bedrag.
* EWK gaat eens even een berekeningetje maken voordat hij straks de Iphone 4 heeft

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Die Vodafone ANWB actie ziet er wel goed uit!

Wat wel nadelig is vind ik:

- Je tegoed blijft één maand geldig. Je kunt het tegoed dus niet meenemen naar de volgende maand.
- Je betaalt per minuut.

Vodafone Bel+Sms+Web 300 is via dia ANWB actie € 12,95. Dat is eigenlijk hetzelfde als de i150 van T-Mobile (150 belminuten en 150 sms) die € 29,95 kost per maand.

Het voordeel is dat alles uit 1 bundel is ten opzichte van T-Mobile. Alleen kun je bij T-Mobile 2 maanden "sparen".

Edit: Is het trouwens al slim om nu zo'n abonnement af te sluiten? Mijn T-Mobile abonnement verloopt volgende maand al. Ik heb geen zin om bij T-Mobile te blijven. Ik haal liever een losse iPhone dan..

[ Voor 57% gewijzigd door Executor16 op 13-06-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Executor16 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:30:
Die Vodafone ANWB actie ziet er wel goed uit!

Wat wel nadelig is vind ik:

- Je tegoed blijft één maand geldig. Je kunt het tegoed dus niet meenemen naar de volgende maand.
- Je betaalt per minuut.

Vodafone Bel+Sms+Web 300 is via dia ANWB actie € 12,95. Dat is eigenlijk hetzelfde als de i150 van T-Mobile (150 belminuten en 150 sms) die € 29,95 kost per maand.

Het voordeel is dat alles uit 1 bundel is ten opzichte van T-Mobile. Alleen kun je bij T-Mobile 2 maanden "sparen".

Edit: Is het trouwens al slim om nu zo'n abonnement af te sluiten? Mijn T-Mobile abonnement verloopt volgende maand al. Ik heb geen zin om bij T-Mobile te blijven. Ik haal liever een losse iPhone dan..
Je moet inderdaad je bel/SMS minuten bundel erg ruim kiezen. Zeg 50% hoger dan bij de t-mobile iPhone bundel. Met dit soort Sim-only producten moet je altijd voorkomen dat je over je bundel heen gaat.

Telfort doet volgens mij moeilijker als je grote hoeveelheden data verbruikt (meer dan 1 GB), bij Vodafone heb ik klachten gehoord.
Zelf heb ik op het moment een Telfort Sim-only lopen (300 min + 100 SMS + onbeperkt internet voor 12,45 euro per maand), dus heb het niet nodig, maar ik vind deze Vodafone sim-only actie ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EWK schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:14:
[...]

Wel heel veel meer smsjes en belminuten.

1000 smsjes + 500 belminuten + internet (768 kbit meen ik) voor dat bedrag.
* EWK gaat eens even een berekeningetje maken voordat hij straks de Iphone 4 heeft
Als je echt heel erg veel belt en SMS-ed kan je ook Tringg sim-only overwegen: http://tringg.nl/. De FUP daar wil zeggen dat je belminuten + SMS-jes niet boven de 1250 uit mogen komen en dat je data verbruik niet boven de 1000MB per maand mogen komen.

Wel zou ik aanraden eerst even het Tringg topic hier op GoT of op telecomvergelijker te lezen. Niet alle klanten zijn even tevreden over de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Executor16 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:30:
Nee, je kunt beter een combinatie-aanbieding nemen van een simlockvrij toestel met een abo. Rekenvoorbeeld met iPhone 4 32GB (prijzen overgenomen van 2Call):

1)
• ANWB-aanbod Bel+Sms+Web 190 2 jaar 24x €10,95 = €262,80
• los toestel = €949

Totale kosten over 2 jaar: €1211,80

2)
• Vodafone Bel+Sms+Web 200 2 jaar 12x €17,25 + 12x €34,50 = €621
• toestel = €455

Totale kosten over 2 jaar: €1076

edit:

Oh je gaat voor Bel+Sms+Web 300, dan ziet het er zo uit:

1)
• ANWB-aanbod Bel+Sms+Web 300 2 jaar 24x €12,95 = €310,80
• los toestel = €949

Totale kosten over 2 jaar: €1259,80

2)
• Vodafone Bel+Sms+Web 350 2 jaar 12x €23 + 12x €46 = €828
• toestel = €354

Totale kosten over 2 jaar: €1182

[ Voor 18% gewijzigd door Canaria op 13-06-2010 18:47 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Ik heb natuurlijk geen bron, maar het lijkt me sterk dat het toestel straks €949 gaat kosten :).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

EWK schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:51:
Ik heb natuurlijk geen bron, maar het lijkt me sterk dat het toestel straks €949 gaat kosten :).
Dit gaat om een los importtoestel, die zijn (en blijven) gewoon duur.
Mocht de losse toestelprijs lager liggen, dan zijn de toestelprijzen in combinatie met een abonnement natuurlijk ook lager en blijft de vergelijking in het voordeel van de combinatie in plaats van sim only + los toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Bedoelt vodafone hier met het per minuut betalen dat niet alleen de eerste minuut helemaal telt maar verdere minuten ook, dus als je 1.01 min belt er 2 geteld worden door vodafone?

Wat ik ook nog jammer aan de aanbieding vind is dat er geen sms blox bijzit, wat nog wel het geval was bij de supersim, hier telde een smsje voor een halve minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik ga er van uit dat de prijs van de iPhone 4 los in Belgie niet hoger zal zijn dan 750,- (dat scheelt dan al meer dan 200,- in jou berekening).

Daarbij komt het totaal dan ongeveer hetzelfde uit of zelfs iets minder, maar tevens heb ik het 2e jaar van mijn abonnement liever maandlasten van €12,95 in plaats van €46,- (De iPhone 4 is dan weer verouderd en er komt weer een nieuwe. Dan zit ik toch liever met de optie om eventueel een nieuwe te kopen met de lagere maandlasten (je koopt een nieuwe als je geld hebt), maar hebt sowieso niet last van de opeens 46,- per maand waar je nog een jaar aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Executor16 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 01:41:
[...]

Ik ga er van uit dat de prijs van de iPhone 4 los in Belgie niet hoger zal zijn dan 750,- (dat scheelt dan al meer dan 200,- in jou berekening).

Daarbij komt het totaal dan ongeveer hetzelfde uit of zelfs iets minder, maar tevens heb ik het 2e jaar van mijn abonnement liever maandlasten van €12,95 in plaats van €46,- (De iPhone 4 is dan weer verouderd en er komt weer een nieuwe. Dan zit ik toch liever met de optie om eventueel een nieuwe te kopen met de lagere maandlasten (je koopt een nieuwe als je geld hebt), maar hebt sowieso niet last van de opeens 46,- per maand waar je nog een jaar aan vast zit.
Ja als je zin hebt om naar België te rijden is het iets anders, ik ben er op zich ook in minder dan anderhalf uur, maar ik kan me nog goed herinneren hoe ik ergens in januari 2009 een iPhone 3G (die toen al een half jaar uit was) probeerde te kopen in België, dat was onmogelijk.

En alleen kijken naar de maandlasten is natuurlijk onzin, tenzij je de zelfdiscipline mist om het geld dat je direct bespaart op de aankoop van je toestel (laten we dat bedrag dan op €400 houden) opzij te zetten voor de betaling van je abonnement.

Anders kun je misschien ook met Vodafone afspreken dat je die €400 direct overmaakt, zodat ze je het tweede jaar €12,67 per maand kunnen factureren :+

[ Voor 5% gewijzigd door Canaria op 14-06-2010 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Follie schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:56:
Bedoelt vodafone hier met het per minuut betalen dat niet alleen de eerste minuut helemaal telt maar verdere minuten ook, dus als je 1.01 min belt er 2 geteld worden door vodafone?
Ja, maar dat hebben tegenwoordig alle providers dacht ik bij het afsluiten van een nieuw abonnement.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Ohw en dan nog wat, zijn de sim kaartjes wel verkrijgbaar in de toekomstige microsim variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Follie schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:18:
Ohw en dan nog wat, zijn de sim kaartjes wel verkrijgbaar in de toekomstige microsim variant?
nieuws: Alle Nederlandse providers gaan microsim leveren

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb net met Vodafone gebeld over die ANWB aanbieding:

- Volgens de medewerker was het echt alleen de 1e minuut die je vol betaald, dus voor 1,02 min bellen betaal je NIET 2 minuten. Alhoewel ik echt op de site zie staan: "Je betaalt per minuut". Toen ik dat dus zei wist ie het niet meer zeker..

- Wat ik mij ook afvroeg is: Stel je neemt het 190 abonnement maar na 3 maanden blijkt dat je toch meer bent gaan bellen of sms'en of dat het toch niet genoeg is omdat ze WEL per minuut afrekenen, of het dan mogelijke is om te upgraden naar een duurder abonnement (bv 300). Dat kan dus wel, maar je gaat dan gewoon de volle pond betalen, de ANWB korting vervalt dan gewoon helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Jammer dat je geen Blox aan kunt klikken en dat er met geen woord over gerept wordt.
Anders ging ik zeker voor 400 minuten a 14,95 + onbeperkt sms blox = 24,95

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41
Ik heb het misschien niet goed begrepen, maar ik zag aanplakbiljetten voor het supersim abo op de VF winkel in de Herenstraat in Groningen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

De anwb actie is trouwens al bijna 3 maanden afgelopen, en volgens de actievoorwaarden neemt VF geen klanten meer aan buiten de actieperiode.
https://directsales.vodafone.nl/media/433
PDF alert

@Executor16
Je tweede punt staat ook in de actievoorwaarden, puntje 6 namelijk.

Edit:

En even gebeld betreffende de blox.
* EWK heeft zijn keuze gemaakt

14,95 voor 400 minuten + €10 voor 1000 smsjes = €24,95 voor twee jaar.

Optie 1: Vodafone simonly + los toestel
400 belminuten + 1000 smsjes + snel mobiel internet (max 3,6mbps)
24,95 * 24 = 598,80
Toestel: 675*
Totaal: €1273,80 voor 2 jaar

Optie 2: Tmobile:
i500 komt dan het dichtste in de buurt denk ik. (500 belminuten + 500 smsjes, langzamer internet, 2mbps?)
Aansluitkosten: 26,25
Is 64,95 per maand= €1558.80 voor 2 jaar
Totaal: 1585,05 voor 2 jaar

*Mits het toestel natuurlijk 675 kost in Belgie.

Scheelt 300 euro!

[ Voor 53% gewijzigd door EWK op 14-06-2010 17:34 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Volgens mij heb jij de oude voorwaarden :) Ik zie echt deze: https://directsales.vodafone.nl/media/731

De Actie loopt van 1 maart 2010 tot 31 maart 2011 (hierna genoemd de Actieperiode).

Hoe kom je trouwens aan 14,95 voor 400 minuten met Sim Only? Dat zijn de prijzen voor die ANWB actie. Normaal is dat € 28,95

[ Voor 51% gewijzigd door Executor16 op 14-06-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Vreemd, op de PDF s(zie link van mijn vorige post) bij punt 2 toch echt 2010.
Ga morgen wel even naar de VF winkel :).

Betreft de prijs. Dat klopt.
* EWK is lid van de ANWB

^^ Snel editten he :9.
Dat zijn denk ik inderdaad oude voorwaarden. Vreemd dat 'veelgestelde vragen' mij daar wel heen leidde.

[ Voor 26% gewijzigd door EWK op 14-06-2010 17:45 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik ben vandaag bij Vodafone stores geweest in Rotterdam. Die schijnen helemaal los te staan van die actie en weten niets over die ANWB actie te vertellen. Je moet echt het nummer bellen die op de site staat. Je kunt ook dat contract niet in een winkel afsluiten, maar alleen online.
Betreft de prijs. Dat klopt.
* EWK is lid van de ANWB
Ik wist niet dat je SMS blox erbij kon nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Executor16 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:46:
Ik wist niet dat je SMS blox erbij kon nemen...
Ik ook niet, maar de meneer aan de andere kant van de lijn zei dat dat kon. Het kon alleen niet bij 'Scherp simonly' maar wel bij bel+sms+web simonly's.
Morgen dan in ieder geval naar Hi om op te zeggen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
EWK schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:48:
[...]

Ik ook niet, maar de meneer aan de andere kant van de lijn zei dat dat kon. Het kon alleen niet bij 'Scherp simonly' maar wel bij bel+sms+web simonly's.
Morgen dan in ieder geval naar Hi om op te zeggen.
Ok, waarschijnlijk ga ik het zelf toch zonder de blox doen. Iedereen die ik SMS zit tegenwoordig op Ping of WhatsApp, dat gaat toch via Internet :)

Ik ga T-Mobile niet opzeggen aangezien ik wel mijn nummer wil behouden. Opzeggen doet Vodafone dan voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
OMFG! Vodafone maakt er ook wel een zootje van zeg aan de telefoon... Ze weten echt niet waar het allemaal over gaat.

Heb nu al 6 keer gebeld met 08000200580 (Vodafone ANWB actie) en die verwijzen mij telkens door naar 0654500100. Als ik dat nummer dan bel kunnen ze me ook helemaal niets vertellen over een microsim of de ANWB actie en verwijzen me weer terug naar 08000200580. Daar krijg ik dan weer een vmbo'er aan de lijn die totaal niet weet waar ik het over heb. Ze beginnen over toestellen enzo.. Ik heb het gewoon over Sim Only en wil gewoon een Micro Sim hebben. Is dat zo moeilijk??

Edit: Op het Vodafone forum loopt ook een topic: http://forum.vodafone.nl/topic/342-microsim-vodafone

[ Voor 8% gewijzigd door Executor16 op 15-06-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-05 13:40
Even hoor... die prijs was wel echt geweldig van die VF super-sim. Echter, het was wel voor 2 jaar. Ik vind dat persoonlijk een groot nadeel van sommige abonnementen.
Ik ga liever voor een abonnement van een paar euro per maand (say 18,- ipv 13,50) duurder, waarbij ik 1 jaar minder geketend ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Inderdaad erg vaag dat "veelgestelde vragen" oude informatie bevat.. Daar staat naast die oude voorwaarden ook een oud helpdesk nummer, als je die belt krijg je een nummer niet in gebruik melding.

Daarnaast staat er ook dat je per minuut betaald en ik heb echt 3 keer te horen gekregen dat je alleen voor de 1e minuut betaald en daarna gewoon per seconde.

Ook staat er "Voodeel SMS/MMS Blox is NIET af te sluiten bij een Sim Only abonnement" Terwijl dit alleen zou gelden voor de scherp abonnementen. Bij de Bel+Sms+Web krijg je standaard de SMS verdubbelaar.

Erg vaag dat ze niet alles op orde hebben daar :/

Hoe staat het met jou bestelling/annulering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Executor16 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 01:50:
[...]

Inderdaad erg vaag dat "veelgestelde vragen" oude informatie bevat.. Daar staat naast die oude voorwaarden ook een oud helpdesk nummer, als je die belt krijg je een nummer niet in gebruik melding.

Daarnaast staat er ook dat je per minuut betaald en ik heb echt 3 keer te horen gekregen dat je alleen voor de 1e minuut betaald en daarna gewoon per seconde.

Ook staat er "Voodeel SMS/MMS Blox is NIET af te sluiten bij een Sim Only abonnement" Terwijl dit alleen zou gelden voor de scherp abonnementen. Bij de Bel+Sms+Web krijg je standaard de SMS verdubbelaar.

Erg vaag dat ze niet alles op orde hebben daar :/

Hoe staat het met jou bestelling/annulering :)
Ik vind het ook maar raar. Als het maar geen problemen oplevert.
Eerst wil ik 100% zeker weten wat de prijs wordt van de Iphone (los, België) voordat ik het abonnement ga afsluiten. Het is namelijk wel weer voor twee jaar. Bovendien moet ik nog even kijken hoe het zit met nummerbehoud, en of dat überhaupt wil. Kan VF eens bellen of ik gratis een eigen nummer uit mag zoeken bij afsluiten van het ANWB contract, denk het niet, maar vragen kan altijd natuurlijk. :9

offtopic:
VF actie: http://www.kiesjeeigennummer.nl/
Wel weer slim bedacht.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:04
Even een vraag over het vroegere Vodafone iPhone Super Sim Only abonnement wat sinds kort niet meer verkrijgbaar is.

Ik heb nu ongeveer een jaar het iPhone Super Sim Only abonnement van 13,50 per maand icm de iPhone 3G. In de voorwaarden van dit abonnenment stond dat dit abonnement alleen gebruikt mocht worden in combinatie met de iPhone (abonnement mocht ook alleen worden afgesloten in de winkel, zodat je kon 'bewijzen' dat je een iPhone had).

Ze schijnen het IMEI-nummer te registreren, en als ze registreren dat je binnen een maand 2x gebruik heb gemaakt van de simkaart met een ander IMEI-nummer, dan wou het abonnement worden omgezet naar de kosten zonder korting (ik dacht 27,50 + 9,50 ipv 13,50).

Nou heb ik sowieso mijn twijfels hierbij of men bij Vodafone daadwekelijk de IMEI-nummers van deze abonenmenten in de gaten houdt..
Toen ik het abonnement afsloot in de winkel heb ik ook gevraagd aan de verkoper hoe streng dit was, en of ik halverwege de looptijd van mijn abonnement eventueel kon overstappen op een nieuwe iPhone (dus nog wel een iPhone, zoals verplicht bij dit abonnement).
De verkoper kon mij hier echter niets over vertellen. (Hij wist sowieso niet heel veel over dit abonnement, ik moest hem wijzen op het bestaan ervan en ik had het waarschijnlijk ook zo mee gekregen zonder iPhone..)

Nu is dus mijn vraag: maakt Vodafone er een probleem van als ik dus op het iPhone Only - Super Sim Only na een jaar gebruik ga maken van een iPhone 4 ipv een iPhone 3G? (abonnement loopt nog tot augustus 2011)
Heeft iemand hier ervaring mee?
Anders kan ik de klantenservice nog bellen, maar ik ben bang dat ik anders slapende honden wakker maak, en dat een groot deel van het personeem niet op de hoogte is van het bestaan van het abonnement..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Hoe willen ze op afstand het imei nummer controleren?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
EWK schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:03:
Dat wordt toch 'doorgegeven' als je belt/smst/internet?
Net zoiets als een IP-adres bij e-mails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

EWK schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:03:
Als jij je toestel aanzet met een simkaartje word je imei nummer verstuurd naar het netwerk. Als jij je simmetje in je een nieuw toestel stop krijg je ook altijd smsjes met de juiste instellingen; rara hoe weten ze dat je een nieuw toestel gebruikt...

In de voorwaarden staat idd dat het met je iPhone 3G gebruikt moet worden. Deze word herkend door een 1tje aan het begin van het imei nr. Als de 4G ook iets in die richting heeft moet het geen probleem zijn. Echter hoeven ze dit niet te doen het is tenslotte een abo voor je 3G, en met die voorwaarden heb je ook getekend.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Flappiewappie schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:17:
[...]

Als jij je toestel aanzet met een simkaartje word je imei nummer verstuurd naar het netwerk. Als jij je simmetje in je een nieuw toestel stop krijg je ook altijd smsjes met de juiste instellingen; rara hoe weten ze dat je een nieuw toestel gebruikt...

[knip]
Daar had ik nog niet aan gedacht :).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik denk dat ze er geen probleem van maken als je in de winkel even je imei-nummer van een nieuwe iPhone laat registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 10:40
Als vodafone zoveel moeite doet om iPhone gebruikers op haar netwerk te krijgen, waar het dus op lijkt als je het mij vraagt, dan moet het toch wel uitkomen dat Vodafone de nieuwe iPhone gaat leveren? In de UK gaan ze het ook doen, goed daar is wel een grotere afzetmarkt, dus waarom hier niet. Ik denk dat er veel overstappers zijn en veel nieuwe klanten in het verschiet die echt aan het wachten zijn totdat er een of meerdere providers ook aan gaan bieden.

Ik weet het iig zeker. Als Vodafone tijdig aan gaat kondigen dat ze hem gaan leveren ga ik het via hun doen. Los toestel kopen kan altijd nog, maar dan zit je met garantie en verzekering etc. Ik ben niet het type dat de hele tijd zijn telefoon laat lazeren. Maar het is toch wel handig. En zeker als je een los toestel koopt wat erg prijzig gaat zijn... Wordt toch wel link zeg maar :) Maargoed, die ANWB actie ziet er ook wel behoorlijk goed uit zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Ik ga vanmiddag maar eens langs de Vodafone shop om te informeren of ze al een microsim kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Flappiewappie schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:17:
[...]

In de voorwaarden staat idd dat het met je iPhone 3G gebruikt moet worden. Deze word herkend door een 1tje aan het begin van het imei nr. Als de 4G ook iets in die richting heeft moet het geen probleem zijn. Echter hoeven ze dit niet te doen het is tenslotte een abo voor je 3G, en met die voorwaarden heb je ook getekend.
Ik heb zo'n super-sim afgesloten met m'n iPhone 2G. Toen ik een paar weken later de SIM kaart in m'n nieuwe een 3GS stopte ging dat zonder problemen. Dus overstappen van iPhone naar iPhone is geen probleem.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Er gebruikt ook iemand de Google Nexus One met toestemming van Vodafone, ik denk niet dat ze veel met dat 1tje doen aan het begin van je imei nr.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Superhuuper schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:13:
Ik ga vanmiddag maar eens langs de Vodafone shop om te informeren of ze al een microsim kunnen leveren.
Nee die hebben ze niet :) wanneer wel, nog geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

fsfikke schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:19:
[...]

Ik heb zo'n super-sim afgesloten met m'n iPhone 2G. Toen ik een paar weken later de SIM kaart in m'n nieuwe een 3GS stopte ging dat zonder problemen. Dus overstappen van iPhone naar iPhone is geen probleem.
Het zal natuurlijk wel gewoon werken, maar heb je de factuur al ontvangen? ;)

nee, ik denk eigenlijk niet dat Vodafone er een probleem van maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364321

ik heb nog een Iphone first generation, 2jaar terug unlocked meegenomen uit de VS. Had een gewoon abo dus altijd alleen maar middels WIFI internet. (in de praktijk doe ik er dus niets anders mee dan bellen).
Nu moet ik een ander abo en wil dus wel internet want af en toe iets opzoeken is wel handig. Stel dat ik mijn oude iphone hou en ga voor een VF-ANWB deal

https://directsales.vodafone.nl/anwb#category6 (sim only bel sms web)

moet ik toch prima uit de voeten kunnen met wat ik wil? Of werkt dat niet bij first generation? :?

(ja, zit er wel 2 jaar aan vast dus denk ook een 3GS )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:22:
Er gebruikt ook iemand de Google Nexus One met toestemming van Vodafone, ik denk niet dat ze veel met dat 1tje doen aan het begin van je imei nr.
Ik ben er zo een. Ze hadden niet eens m'n imei genoteerd in de winkel, hoefde niet van de manager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 15:36
fsfikke schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:19:
[...]

Daar gaat het niet om, ze checken op IMEI nummer en als je enkele keren per maand met ander toestel belt (andere IMEI) dan ga je normale bedrag betalen...
Je moet even bij de winkel langs met nieuwe telefoon (ook iPhone) om nieuwe IMEI te laten registeren (gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Follie schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:25:
Zonde, geen andere providers die soortgelijke aanbiedingen hebben?
Jawel ik heb telefonische een verlenging bij KPN gedaan en dat is 100min bel/sms en onbeperkt internet voor € 13,50 totaal en is een jaar abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

GS2K1 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:31:
[...]

Daar gaat het niet om, ze checken op IMEI nummer en als je enkele keren per maand met ander toestel belt (andere IMEI) dan ga je normale bedrag betalen...
Dat is het verhaaltje van Vodafone idd, maar ik vind het interessanter hoe het in de praktijk gaat ;)
Dus als iemand daar ervaringen mee heeft...
Je moet even bij de winkel langs met nieuwe telefoon (ook iPhone) om nieuwe IMEI te laten registeren (gratis)
Moet? Schijnbaar niet want bij mij gaat het al meer dan een jaar goed.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 09-07-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik stoor me een beetje aan dat gedoogbeleid van Vodafone, ze hebben allemaal regeltjes maar in de praktijk gelden die niet. Dat geldt dus onder andere voor het gebruiken van een supersimonly in een ander toestel, tetheren dat volgens de voorwaarden niet toegestaan is en die vage datalimiet van 10x het gemiddelde verbruik.

Het is prima dat het nu allemaal gewoon lijkt te mogen, maar je weet nooit of ze opeens wel strikter worden en dan staan ze volledig in hun recht als er spontaan extra kosten in rekening worden gebracht. Persoonlijk heb ik dan liever gewoon direct duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Canaria schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:06:
Ik stoor me een beetje aan dat gedoogbeleid van Vodafone, ze hebben allemaal regeltjes maar in de praktijk gelden die niet. Dat geldt dus onder andere voor het gebruiken van een supersimonly in een ander toestel, tetheren dat volgens de voorwaarden niet toegestaan is en die vage datalimiet van 10x het gemiddelde verbruik.

Het is prima dat het nu allemaal gewoon lijkt te mogen, maar je weet nooit of ze opeens wel strikter worden en dan staan ze volledig in hun recht als er spontaan extra kosten in rekening worden gebracht. Persoonlijk heb ik dan liever gewoon direct duidelijkheid.
Jip zoals bij KPN ( Ze sturen je wel smsje als je er overheen zit, maar hoeft niet bij te betalen :) ), maar tetheren via Iphone, ze kunnen helemaal niet weten dat je dat doet, want verkeer gaat via de Iphone.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 09-07-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat is inderdaad het probleem. Je weet niet of het kan of niet. Ik heb van m'n vorige abbo nog een tweede simkaart in de 3G modem van m'n laptop zitten maar ik heb dus geen idee of ik die nou gewoon kan gebruiken of dat ik dan problemen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 10:40

Ik ben het op zich met je eens, maar bij mij is mij door een vodafone verkoper in de winkel duidelijk verteld dat ze eerst smsjes/brieven zouden sturen. Natuurlijk is dat lastig te bewijzen, maar zodra je met Vodafone (of andere telco) belt met de mededeling dat je wil opzeggen is er veel mogelijk.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 15:31
Ik kom er nu achter dat de huidige Sim-only abo`s van Vodafone zelfs goedkoper zijn dan supersimonly.

Zie bijvoorbeeld deze aanbieding: https://directsales.vodafone.nl/tvgids/#category6
Onderin staat de Sim-only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:17

paQ

er zijn goedkopere, maar niet goedkoepr dan.
die van 27,50 zit er gewoon niet meer bij (die dan 13,50 kost)
maar ze komen ongeveer wel nog overeen.

prima aanbiedingen zijn dat hoor.
Ik gebruik zelf ook super sim voor iphone, maar ze hebben het nu dus überhaupt.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1