[Multi] ArcaniA: Gothic 4

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33

-SaveMe-

-klik-

Komt lekker binnen met 11 MB/s :D
Gelijk ff installeren en kijken. Morgen de 360 demo bekijken. Ik wil het in principe op de 360 spelen, is relaxter imho.

Overigens heb ik Divinity ook op de 360 gespeeld en dat was een erg leuke RPG. Risen was erg slecht op de 360, dus die heb ik op de PC gespeeld.

Ik heb er alle vertrouwen in dat Arcania wel goed is op de 360, mede door de vele filmpjes die ik al heb gezien!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:28
Ben er in middels al achter waarom ie meteen na launch eruit gekicked werd. Blijkbaar had het te maken met sound quality die op 24 bits 48000hz moet staan. Nu werkt hij prima maar eerste indruk is vrij matig. Nee dan gaf Risen me toch meteen het Gothic gevoel. ;(

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Anoniem: 363533

Heb even deel 1 van de demo op een filmpje gezet. De rest upload ik later wel naar You Tube.

EDIT: Rest van de filmpjes ook ge-upload. Bevat de complete demo van begin tot eind.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iw1h019qO5Y]

YouTube: Arcania - Gothic 4 - Demo Playthrough Part 2
YouTube: Arcania - Gothic 4 - Demo Playthrough Part 3
YouTube: Arcania - Gothic 4 - Demo Playthrough Part 4
YouTube: Arcania - Gothic 4 - Demo Playthrough Part 5
YouTube: Arcania - Gothic 4 - Demo Playthrough Part 6

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 23-09-2010 23:41 ]

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:55

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Topicstarter
Ik heb net de demo uitgespeeld. Ik heb er ongeveer een uurtje over gedaan en ik moet zeggen dat mijn eerste indruk redelijk goed was. Ik had hetzelfde gevoel bij Risin en ik denk dat je deze game goed met Risin kunt vergelijken. Even een opsomming van de pro's en con's:

* De scenery graphics vindt ik over het algemeen goed. Wanneer je uitkijkt over de zee vanaf een rots zie je mooie golven, heen en weer wiegende bomen en mooie schaduwen. Ook het eiland zelf ziet er prima uit. Vooral wanneer de zon net van achter een boom langs je heen schijnt. Dan zie je echt mooie zonnestralen. Daar blijf ik dan even voor staan om te genieten :) Wat mij echter stoort zijn de soms wat blokkige rotsen en rechte schaduwen. Schaduwen lijken ook te "verspringen". Wat niet erg vloeiend lijkt. Soms doet het niet erg organisch/natuurlijk aan en soms, vooral in grotten, is het weer prachtig. Overall vindt ik de omgeving dus mooi maar niet super geweldig.

* De character graphics is een ander verhaal. In het begin van de demo vond ik de main character en zijn vriendin nou niet echt geweldig goed lijken. Vooral de gezichten vielen me wat tegen en de houterige bewegingen in de ingame-fimpjes. Wanneer je echter speelt valt dit wel weer mee en durf ik te zeggen dat het er dan weer prima uit ziet. Vooral wanneer je een harnas draagt en de reflecties daarin ziet. Zeer mooi gedaan. Het zijn dan ook met name de ingame-fimpjes die niet echt geweldig uit de verf komen. Naast de human characters hebben we ook de monsters. Deze vindt ik dus echt cool! Tijdens een zoektocht in een grot sprong er een grote kreeft-achtig monster uit de grond en dat zag er erg "echt" uit. Nice!

* Voice acting is gewoon okay. Niet echt iets op aan te merken. Soms misschien wat gemaakt maar niets heeft me echt gestoord.....hoewel... wat een verschrikkelijke kutstem heeft die kutheks! (sorry voor het taalgebruik, maar als je haar tegen komt begrijp je mij volkomen)

* Wapens en armor zijn goed vertegenwoordigd naar mijn gevoel. Ik denk wel dat de demo te veel en te snel beter wapens en armor ter beschikking stelt aan de speler. Tijdens een demo moet je immers wel een voorproefje krijgen van de volledige game, niet alleen het begin. Zo had ik op het laatst al een armor van 75 defends en een zak vol wapens zoals zwaarden, twohanders, kruisbogen, hammers en noem maar op. Hopelijk biedt de volledige game ook een grote verscheidenheid. Op dit gebied dus een dikke duim.

* Combat system: Het vechten ziet er prima uit en lijkt wel wat op Risin. Je kunt aanvallen met LMB en blocken met RMB. Wat ik irritant (lees: nog niet onder de knie heb) is het feit dat wanneer je blocked, je met de pijltjestoets weg kunt rollen. (dodge) Je bent tijdens het rollen niet beschermt en vooral in krappe ruimtes wordt het een spelletje "twister". Met je schild omhoog achteruit lopen is er dus niet bij!
De pijl en boog zijn weer een leuke toevoeging. Je kunt bepalen (met de handboog althans) hoe ver je de boog spant. Hoe verder hoe harder je schiet. Je kunt headshots maken die meer damage doen en ik heb een hele boel soorten pijlen gezien. Van vuurpijlen tot pijlen met dragonbone pijlpunten. Ik heb ook met een kruisboog mogen schieten die ik toch wat overpowered vondt maar dat kan aan de demo liggen.

* Magic gebruikte ik niet veel, ik ben meer van "Hoe lomper het zwaard des te beter". Van wat ik gezien heb is ook dit echter prima vertegenwoordigd en zijn er veel scrolls en spells te krijgen. Ook de effecten waren zeer aangenaam om te zien. (ook lichteffecten op special zwaarden e.d.)

In het algemeen was ik blij verrast met een autosave functie. De demo was jammer genoeg veel te kort, te snel en te simpel maar dat mag de prent niet drukken. Ik ben in ieder geval positief over de game en ik ga hem zeker kopen. Kan niet wachten totdat hij in de winkels ligt!

[ Voor 3% gewijzigd door FloydRaalte op 23-09-2010 20:29 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb de demo ook net ff uitgespeeld en ik moet zeggen..... dit ruikt niet eens naar Gothic.

Ik deel de mening totaal niet van de poster boven me. De Graphics zijn redelijk goed, maar daar is ook alles dan mee gezegd. De combat system, de characters en de hele atmosfeer is gewoon bedroefend slecht. Totaal niet wat je van een gothic game verwacht, gothic 3 was echt stukken beter in vergelijking met deze game. Uiteraard kan hier nog eindeloos doorgaan over alle negatieve punten, maar dan blijf je bezig. Zeker als je het vergelijkt met de eerste 3 gothic delen.

Echt een gemiste kans imo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Hasib schreef op zondag 26 september 2010 @ 00:24:
Ik heb de demo ook net ff uitgespeeld en ik moet zeggen..... dit ruikt niet eens naar Gothic.

Ik deel de mening totaal niet van de poster boven me. De Graphics zijn redelijk goed, maar daar is ook alles dan mee gezegd. De combat system, de characters en de hele atmosfeer is gewoon bedroefend slecht. Totaal niet wat je van een gothic game verwacht, gothic 3 was echt stukken beter in vergelijking met deze game. Uiteraard kan hier nog eindeloos doorgaan over alle negatieve punten, maar dan blijf je bezig. Zeker als je het vergelijkt met de eerste 3 gothic delen.

Echt een gemiste kans imo!
Ho es even, ik vergelijk de game nergens in mij verhaal met Gothic 3. Ik vergelijk de game met Risin.

Welke game nu beter is zou ik echt nog niet kunnen zeggen. Gothic 4 is immers nog niet uit en ik vindt de demo veel te kort om een goede indruk te krijgen van het geheel. Ik snap je verhaal echter niet helemaal, misschien dat je dit wat meer uit wilt leggen. In Gothic 3 was het combat systeem echt te idioot voor woorden. Ik denk dat Gothic 4 dit echt verbeterd heeft. We hebben in de demo nog niets kunnen zien van de verschillende attack-skills dus een echt eindoordeel kan ik nog niet geven. Ik moet je wel gelijk geven dat het nog niet echt goed aanvoelt. Maar de combat in Risin is hier wel goed mee te vergelijken.
Het blijft uiteraard bij een mening maar ik vond juist de atmosfeer lekker aanvoelen. De characters en vooral de interactie (houterige cut-scenes) hadden van mij ook beter gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Laatst online: 26-09-2024
FloydRaalte schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:01:
[...]

Ho es even, ik vergelijk de game nergens in mij verhaal met Gothic 3. Ik vergelijk de game met Risin.

Welke game nu beter is zou ik echt nog niet kunnen zeggen. Gothic 4 is immers nog niet uit en ik vindt de demo veel te kort om een goede indruk te krijgen van het geheel. Ik snap je verhaal echter niet helemaal, misschien dat je dit wat meer uit wilt leggen. In Gothic 3 was het combat systeem echt te idioot voor woorden. Ik denk dat Gothic 4 dit echt verbeterd heeft. We hebben in de demo nog niets kunnen zien van de verschillende attack-skills dus een echt eindoordeel kan ik nog niet geven. Ik moet je wel gelijk geven dat het nog niet echt goed aanvoelt. Maar de combat in Risin is hier wel goed mee te vergelijken.
Het blijft uiteraard bij een mening maar ik vond juist de atmosfeer lekker aanvoelen. De characters en vooral de interactie (houterige cut-scenes) hadden van mij ook beter gemogen.
Gothic 4 is idd nog niet uit... maar ik bedoel dat het spel niet aanvoelt als een gothic game. Ik zal maar uitleggen wat ik concreet bedoel. Ten eerste het combat systeem, het is gewoon hack & slash, imo komt er totaal geen taktiek bij kijken zoals bijvoorbeeld in Gothic 2(slaan, dekking zoeken, achteruit gaan etc). Dat rollen gaat imo ook nergens over, het lijkt net een ninjagame op den duur.
Ten 2e is de camera erg irritant, vooral als je je wapen trekt.
Verder zijn er nog een heleboel kleine dingen.... zoals de mini-map... je weet precies waar je moet zijn. Verder kun je volgens mij ook de npc's niet aanvallen. Zo kan ik nog eindeloos doorgaan, vooral over de manier van bewegen en de dialogs.

Begrijp me niet verkeerd, het zal denk ik geen slechte game worden. Maar dit is geen Gothic 4, maar Arcania 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
ik heb hier een dubbel gevoel over .. het is inderdaad geen oldskool gothic gevoel dat hebben ze er wel helemaal er uitgesloopt.

Maar daarin tegen vind ik sommige dingen wel echt een verbetering geworden.
Zo als je nu dus wel gelijk kan zien waar je heen moet voor je opdrachten.

EN niet zo als bij G3 dat je bezig bent met een opdracht waarbij je 3 uur loopt te zoeken naar iets en dan later er achter komt dat je gewoon de hele verkeerde kant ben uit gegaan ..

Dus vind ik dit wel iets beter .. je hoeft het dus niet te gebruiken maar je kan het gebruiken
dus dat vind ik wel een voordeel voor als je weer eens de weg kwijt ben ..

ja het slopen van andere ai medespeler vind ik niet erg deed ik toch nooit was juist meer iemand die het verhaal volgende en het liefs zo min mogelijk in de aanval ging alleen als het echt niet anders kon.

voorbeeld met die kisten van de boot:
die heb ik gewoon te pakken gehad zonder iemand neer te slaan , gewoon of wegrennen ( dus weglokken) of lekker sluipen naar het object toe zo dat ze je niet opmerken :) en dan pakken en wegwezen :)

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Hasib schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:07:
[...]

Gothic 4 is idd nog niet uit... maar ik bedoel dat het spel niet aanvoelt als een gothic game. Ik zal maar uitleggen wat ik concreet bedoel. Ten eerste het combat systeem, het is gewoon hack & slash, imo komt er totaal geen taktiek bij kijken zoals bijvoorbeeld in Gothic 2(slaan, dekking zoeken, achteruit gaan etc). Dat rollen gaat imo ook nergens over, het lijkt net een ninjagame op den duur.
Ten 2e is de camera erg irritant, vooral als je je wapen trekt.
Verder zijn er nog een heleboel kleine dingen.... zoals de mini-map... je weet precies waar je moet zijn. Verder kun je volgens mij ook de npc's niet aanvallen. Zo kan ik nog eindeloos doorgaan, vooral over de manier van bewegen en de dialogs.

Begrijp me niet verkeerd, het zal denk ik geen slechte game worden. Maar dit is geen Gothic 4, maar Arcania 1.
Ik ben het helemaal met je eens over de combat. Het lijkt inderdaad op een hack&slash en van tactiek is weinig te zien. Dat rollen is wel grappig gevonden maar het werkt niet. Je kunt nu dus niet meer achteruit lopen om een aanval te ontwijken. Dekking zoeken achter je schild kan echter nog wel. Moet zeggen dat ik de vorige Gothic games slechter vondt qua combat en vandaar zie ik een verbetering m.b.t. Arcania. Terwijl het nog steeds niet goed genoeg is. De camera zoomed uit wanneer je een wapen trekt en zoomed weer in wanneer je het wapen weg doet. Dat heb ik zelf bij combat als fijn ervaren (uitzoomen gaf me meer overzicht). Wanneer je na een gevecht weer door wilt lopen zoomed de camera weer in en dat was irritant. Hopelijk kun je dit forcen in de opties. Voor de rest vondt ik Gothic 2 en 3 niet zo geweldig dus spreek ik al snel van een verbetering. Maar je hebt gelijk wanneer je zegt dat het "Gothic-gevoel" weg is. Dit lijkt meer op Risin 2.

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
40 uur Arcania gameplay getest:

PCgames, een duits PC magazine, heeft met 2 testers in totaal 40 uur aan gameplay van Arcania kunnen testen. De bevindingen van deze test heb ik hieronder in het engels neergezet. (vertaald door een fan van World of Gothic) Helaas voor ons zijn deze bevindingen niet echt hoopgevend en eerder teleurstellend. Houdt echter in je achterhoofd dat deze review geschreven en onderbouwd is door een fan van de Gothic reeks. Het eindoordeel is namelijk dat Arcania een best leuk spel is ondanks alle mindere punten. Maar dat het met de Gothic reeks niet veel van doen heeft. In dat opzicht heeft Risin meer met Gothic en het Gothic gevoel te maken dan Arcania.

So, PCGames, german game magazine, tested a release candidate of Arcania, together the both testers played around 40 hours.

They didn't gave it a test-note, because of the broken promisses from Jowood in the past ("till release this or that will be fixed, don't worry!") for g3 and FG.

The test has 9 pages in the game mag.

A story spoiler, kinda obvisous if you ask me and suspected by many, but anyway, what happens to Ivy:

spoiler:
She gets killed while the start viallage gets destroyed, now the "hero" seeks revenge, ... the main motivation for our new hero.

[html]<button onClick="var arrElements = document.getElementsByTagName('div'); var oRegExp = new RegExp('(^|\\s)spoiler(\\s|$)'); var oElement; for(var i=0; i<arrElements.length; i++){ oElement = arrElements[i]; if(oRegExp.test(oElement.className)){ oElement.style.color = 'white'; } }">Click Me!</button>[/html]

The tested version has none story-blocking bugs, it's more stable and complete than g3 or FG was. But there are still bugs:

[list]
• Missing Face animations while dialogs
• Missing Textures and faulty textures
• Faulty animations (from the hero), looks like he has bones of rubber
• Some crashes to desktop
• "teleport" while dialogs - the hero will be "teleported" to the place where he is expected to stand when he talks to NPCs when a dialog starts, imho not a bug, but a feature, ... anyway...
• Clones of important NPCs - (important) NPCs use the same model, imho also not really a bug (as which it is listed in the game mag), just the lack of models
[/list]

It's explained that you run through the world level by level (area by area), ... no free roaming anymore. There are rarely any sidequests, you play through it more or less like on rails.
No motivation or reason to go back to an already visited (quested) area.

They explain that the fighting system is simplified, it remembers now to Diablo and Titan Quest and that it is very easy, too easy (unbalanced) even on hard, but they didn't played on "gothic", yet.
And that it becomes more or less a boring click-fest after a while.

Dialogs are considered as good and believable, meh, whatever.

Also it's considered as "good" how the caves are designed, ... normaly you have to fight your way into a dungeon, deep down you reach your quest goal and have to go all the way back to get out of the cave, ... clever arcania designers made a second cave exit at the end of the cave, which is mostly close to the quest giver you need to visit after the cave.

The pros and cons they found (i spare me the pros, it's PR-blabla), the cons:

[list]
• Always the same quest design
• Unbelievable NPC reactions (or better let's say no reactions at all)
• Bad balancing
• Too linear
• Crafting is ridiculous
[/list]

When i take in account how possitive mostly any game is hyped by such game mags, i see many critics in it.

Funny thing,... those editors who were complaining about how "hard" and "beginner unfriendly" the other gothics were, are now complaining that arcania is too casual, that it's not challenging anymore and for beginners only, ... that' it even can't be called a "RPG".
Why not listen to us in here right from the beginning, we could have told them long ago that the former gothics are good because they were special and not for tamagotchi players!

What else... the story, ... in the result, one editor said it's "an unspectacular adventure", nothing more, ... if the story would be great, they would have focused more on that, imho!

My impression from what i have read in the preview:

Quote:
"Not one single part of the game made us really "sunk" into the game. The atmo is maybe nice, but the depth we are used to from the former parts is missing nearly completly."

Additional, from the news page, one of the editors result translated:

After G3 I was doubtful about JoWood continuing this series. Especially with such a unexperienced team like SpellBound. The result of this collaboration is now playable and without a doubt it is viable. But a Gothic? - Not for me. There are too many things missing which are characteristic for the Gothic-experience. The familiar Skill-System is gone, the big and open world gets a corset and the normal setting of difficulty is far too easy. Sure you'll meet some known faces of the story and you can disable all the comfort if you wish - but nonetheless this title does not deserve the name: Gothic, because it is raising wrong expectations.
Arcania sure is fun despite all of these point of critics - But as a fan of Gothic I still prefer Risen

[ Voor 4% gewijzigd door FloydRaalte op 29-09-2010 09:22 ]

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

It's explained that you run through the world level by level (area by area), ... no free roaming anymore. There are rarely any sidequests, you play through it more or less like on rails.
No motivation or reason to go back to an already visited (quested) area.
Laat dit niet waar zijn 8)7
Het exploren en free roaming is juist wat Gothic games zo goed maakt! Risen deed dat ook goed. What the hell where they thinking ? ;w

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
-SaveMe- schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:50:
[...]

Laat dit niet waar zijn 8)7
Het exploren en free roaming is juist wat Gothic games zo goed maakt! Risen deed dat ook goed. What the hell where they thinking ? ;w
Nou inderdaad! Als ik het artikel mag geloven wordt het allemaal behoorlijk liniar zonder free-roaming. Vooral dat voorbeeld over die quest in een grot... in Gothic zou je die quest doen, de grot-boss mollen, en dan weer een weg terug vechten. Je komt dan weer in het "dorp" terug voor je supplies, quest finishen en trading. Dat schept een band met die plek en de mensen daar. Je wordt bekend met het dorp.
In Arcania hebben ze voor dit voorbeeld in de grot een "handige" uitgang gemaakt om het makkelijker te maken. Je komt dan niet meer terug in je dorp en je gaat door naar de volgende plek. Je bindt je dus niet met een dorp of locatie. Lijkt me een nogal zielloos gebeuren.

Ook de belofte van een "more action per square inch" is gewoon PR-bullshit. Er is veel minder inhoud/content dan in de vorige Gothic games of zelfs Risin. Jowood doet zijn naam weer eer aan.

Als echte fan van dit genre en ookal ben ik de topicbeheerder, ik twijfel nu echt of ik deze game ga aanschaffen. Ik kijk de kat nog even uit de boom en ik wacht de "echte" reviews nog even af aangezien het bovenstaande verhaal/artikel gebasseerd is op een voor-preview door een stel Gothic-fans. (die zouden naar maar mening een bevooroordeelde mening kunnen hebben en daarom te negatief schrijven)

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:53
G4 krijgt 60/100 in PCGP van oktober

+ Degelijk gevechtssysteem
+ Bijzonder sfeervolle gfx
- Ondermaatse q's en dialogen
- Enorm zware systeemeisen
- Lineair, kort en onafgewerkt

Starteiland welke in de demo zit, of de eerste uren van Arcania, zouden de beste zijn, eens op het hoofdeiland "stort de hele ervaring als een pudding in elkaar".

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
Hurtebise schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:18:
Starteiland welke in de demo zit, of de eerste uren van Arcania, zouden de beste zijn, eens op het hoofdeiland "stort de hele ervaring als een pudding in elkaar".
:F, die demo was al van een enorm laag niveau, en de rest van de game is nog erger? Deze ga ik zeker niet kopen. En hoe ze nog steeds het standaard hero wants revenge verhaal in games anno 2010 kunnen verwerken gaat mij te boven, hoe inspiratieloos kun je zijn.

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Hurtebise schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:18:
G4 krijgt 60/100 in PCGP van oktober

+ Degelijk gevechtssysteem
+ Bijzonder sfeervolle gfx
- Ondermaatse q's en dialogen
- Enorm zware systeemeisen
- Lineair, kort en onafgewerkt

PCgameplay is naar mijn mening een goede game-magazine met prima reviews. Dit verhaal komende van de PCgameplay reviewers geeft voor mij de doorslag (of de domper eigenlijk) en dus denk ik niet dat ik de game ga aanschaffen. Ik vondt de demo al zo lineair als het maar kan, maar ik zag het nog positief in. Als de volledige game slechter is i.p.v. beter hoef ik er niet eens meer aan te ruiken. En toch wil ik het zelf graag beoordelen...

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Het erge is dat ik de game toch ga kopen en spelen, alleen al vanwege Gothic in de naam en om zelf te kunnen ervaren hoe Spellbound het verkloot heeft... 8)7

• Hurtebise
Kleine nuance. Review PCGP is gebaseerd op een reviewcode die van enkele weken voor de release dateert. De devvers zeggen natuurlijk dat in die laatste weken nog heel wat getweakt en aangepast wordt. PCGP verwacht dat het allicht vlotter gaat draaien op diverse configuraties maar dat aan de basics zoals content, combat op die korte tijd nog weinig zal wijzigen. Nog even een quote meegeven
Als hersenloos meppen in een prachtige omgeving dus je ding is, kan je overwegen om Arcania: Gothic 4 een kans te geven
Mensen die een nieuwe telg in de Gothic-reeks verwachten, zullen - ik citeer - "zich volledig in de kou gelaten voelen".
;w

*denkt hetzelfde als -SaveMe-

[ Voor 3% gewijzigd door Hurtebise op 29-09-2010 19:23 ]

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

F***!!! Damn, ik had echt zo zin in een gothic-achtige game... Ik hoop dat TWII het een beetje goed kan maken...

Jammer dat het zo tegen valt. PC Gameplay schrijft inderdaad hele goede reviews en ik ben het ook meestal met hen eens. Dan zullen we het maar met Risen en Nehrim moeten doen tot Risen II uit komt. =P

• Hurtebise
Anoniem: 363533 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:16:
Jammer dat het zo tegen valt. PC Gameplay schrijft inderdaad hele goede reviews en ik ben het ook meestal met hen eens. Dan zullen we het maar met Risen en Nehrim moeten doen tot Risen II uit komt. =P
Proficiat Harsh. Vier ze!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Harsh, gefeliciteerd jarigejob!

Is het bekend dat Risin II uit komt?

FloydRaalte schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:52:
Harsh, gefeliciteerd jarigejob!

Is het bekend dat Risin II uit komt?
Bedankt!

Voor zover ik weet is er niks over bekend anders dan dat Piranha Bytes ermee bezig is en dat Deep Silver het opnieuw uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Anoniem: 363533 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:25:
[...]

Bedankt!

Voor zover ik weet is er niks over bekend anders dan dat Piranha Bytes ermee bezig is en dat Deep Silver het opnieuw uitgeeft.
Ik heb even gegoogled en je hebt gelijk. Risen 2 en Sacred 3 komen uit voor de console (welke is nog niet bekend) en PC en worden beide uitgeven door Deep Silver. Zeker is dat ze niet uitkomen voor 2011/2012. Volgens mij is het dan vrij veilig om te zeggen dat je beide titels niet voor 2012 of zelfs 2013 hoeft te verwachten. Mocht er het komende jaar meer nieuws uit komen dan zal ik eens een poging wagen voor een TopicStart. Voorlopig heeft dat nog geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79815

Vind de systeem eisen achterlijk hoog, het spel ziet er leuk uit maar om meteen een GTX 295 te eisen gaat mij een beetje te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Anoniem: 79815 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:05:
Vind de systeem eisen achterlijk hoog, het spel ziet er leuk uit maar om meteen een GTX 295 te eisen gaat mij een beetje te ver.
Volgens mij kloppen die eisen voor geen meter hoor. Ik heb zelf prima hardware maar geen supersysteem en het loopt op 1920x1080 alles op max als een zonnetje. Mijn kamaraad heeft een 2 jaar oude Laptop en zelfs op dat baggerding loopt het spel prima.

Naar wat ik heb gelezen aan reviews en meningen is het juist zo dat de graphics, en het feit dat de game tot nu toe vlekkeloos draait zonder hoge systeemeisen (in tegenstelling tot Gothic3), een van de helaas weinige pluspunten is van Arcania.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Ik kan alleen oordelen over de demo, maar die liep niet onaardig op mijn iMac (Windows via Bootcamp). Daar zit dus qua hardware niks bijzonders in, C2Duo 2.4, 2GB en een ATI Radeon HD2600 met 256MB.

De systemeisen die gesteld worden zijn naar mijn idee veel te hoog. In theorie had ik het nooit kunnen draaien, maar dat viel dus best mee. Uiteraard kan het veel beter, maar ja, upgraden met een iMac gaat niet zo makkelijk. ;)

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

IGN geeft het een 7.5, niet verkeerd lijkt me na alle kritiek:

http://uk.pc.ign.com/articles/112/1127303p1.html

Ik ga het spel zelf niet spelen om je niet kan free-roamen en daarnaast blijkbaar alles straffeloos kan stelen van een shopkeeper terwijl ze naast je staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Anoniem: 146875 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:10:
IGN geeft het een 7.5, niet verkeerd lijkt me na alle kritiek:

http://uk.pc.ign.com/articles/112/1127303p1.html

Ik ga het spel zelf niet spelen om je niet kan free-roamen en daarnaast blijkbaar alles straffeloos kan stelen van een shopkeeper terwijl ze naast je staan 8)7
Een 7,5 is zeker niet verkeerd. Maar objectief vindt ik het wel een gerechtvaardigd cijfer wat misschien wat aan de hoge kant is. Maar het is geen "slecht" spel omdat het de Gothic verwachting niet waarmaakt. Het spel ansich is prima uitgewerkt op een paar belangrijke punten na (voice-acting, geen free-roaming, geen interactive wereld etc).

PCGP geeft de game een magere 6 en na het lezen van het artikel merk je dan ook dat de PCGP het eindcijfer laat beinvloeden door het "Gothic-gevoel" om het zo maar te noemen. Het Gothic gevoel wat natuurlijk niet aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06 23:41
Deze titel zal ik dan maar laten liggen als ik de reacties hoor. Ik heb net Risen uitgespeeld en dat vond ik verrassend goed. Stukken beter dan Gothic 3. Risen is de ware Gothic 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:02
na de demo ben ik toch weer ouderwets enthousiast, mischien ook wel enigszins sentiment voor deze serie. Helaas kon ik hem vandaag nog nergens in de winkel kopen.

Wellicht ook maar naar Risen kijken binnenkort, maar eerst morgen / overmorgen ergens even G4 op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
tritimee schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 01:10:
na de demo ben ik toch weer ouderwets enthousiast, mischien ook wel enigszins sentiment voor deze serie. Helaas kon ik hem vandaag nog nergens in de winkel kopen.

Wellicht ook maar naar Risen kijken binnenkort, maar eerst morgen / overmorgen ergens even G4 op de kop tikken.
Ik denk dat ik hem ook ga kopen na al dat overpeinzen. Er is op dit moment geen enkele RPG die me kan bekoren dus waarom niet. En volgens mij is de game ze slecht nog niet wanneer je het Gothic gebeuren even vergeet. Hij is 12 oktober uit gekomen dus hij zou theoretisch in de winkel moeten liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
FloydRaalte schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:45:
[...]

Ik denk dat ik hem ook ga kopen na al dat overpeinzen. Er is op dit moment geen enkele RPG die me kan bekoren dus waarom niet. En volgens mij is de game ze slecht nog niet wanneer je het Gothic gebeuren even vergeet. Hij is 12 oktober uit gekomen dus hij zou theoretisch in de winkel moeten liggen!
Theorie heb je helaas niets aan, vanaf morgen ligt hij hier in amstelveen pas bij de Gamemania. Gister was hij sowieso nog nergens te krijgen(media markt amsterdam Z/O & Amstelveen centrum)

zit nu te twijfelen of ik m ga bestellen of dat ik nog even een dagje wacht. Verder is steam ook wel aantrekkelijk alleen die is een 10tje duurder dan de winkel.

EditL Mediamarkt Arena heeft hem in de schappen liggen voor 34,99. Net even gebeld. dus nu maar ff halen :D

[ Voor 6% gewijzigd door tritimee op 13-10-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:44
Ik denk dat ik hem ook ga kopen na al dat overpeinzen. Er is op dit moment geen enkele RPG die me kan bekoren dus waarom niet.
Dat zou ook voor mij de reden zijn (er is geen enkele andere RPG op dit moment), echter volgende week komen Fallout:new vegas en Two Worlds 2, en een week later Fable 3, en tussendoor als het goed is ook nog Drakensang: river of time. Dus genoeg onderweg op zeer korte termijn...

Dus de vraag is nog even een weekje wachten of toch het waarschijnlijk vrij magere Arcania nog even halen voor dit weekend...twijfel twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

IGN - Arcania: Gothic IV Review

Four titles in, the Gothic series has worked hard to earn a legion of dedicated fans – mainly in Europe, but steadily growing in reputation worldwide. However, the series has never managed to attain either the sterling quality of direct competitors like the Elder Scrolls series, Neverwinter Nights or even Dragon Age: Origins. With that said, it does offer a solid, action-oriented RPG experience with an emphasis on evocative overworld design and loot by the chest-full. Arcania: Gothic IV tries so hard to tick all the right boxes, in fact, that it doesn't actually have a lot of unique personality – and the lack of polish ultimately holds Arcania: Gothic IV, like its predecessors, back.

Taking place ten years after the events of Gothic 3, a nameless hero once again sits at the center of a grand adventure in the divided realm of Myrtana. As the game opens, players get their first taste of the overhauled combat and defense systems, stepping into the role of the increasingly erratic King Rhobar III – rapidly losing touch with his people and, now in isolation, about to have a confrontation with demonic forces.

As this introductory dream sequence dissolves and we're introduced to the game-proper, we also get our first taste of the beautifully revamped and improved engine powering the game. Arcania: Gothic IV's engine is a surprisingly capable and flexible beast, streaming the world (almost) seamlessly. Transitions from sprawling castle towns to rolling countryside and into caves and dungeons is a smooth and natural process. The only load screens you'll see occur when teleporting or just after one of the CG cinematic sequences. Pretty fair.

Vision Engine 7 – the middleware powering Gothic IV – does a very good job of fleshing out a smooth, stable and saturated fantasy realm on the PC version. Our admittedly high-end hardware cranked out fairly smooth performance at the highest possible settings. The texture resolution is pretty sharp – perhaps not the most subtle use of normal mapping though. Self-shadowing is excellently handled, and the draw distance is staggering. However, the pop-in of textures – and the intentional 'disappearing act' of vegetation as it nears the camera (to avoid obscuring your vision) seems a tad rushed. If you have the specs to run this at anything from mid-range settings and above, prepare for a very pretty experience.

The character animation systems are also slick, with a decent sense of physicality. Unleashing a particularly devastating spell or delivering the killing blow often results in the foe cartwheeling out and away—which is infinitely satisfying. Character designs, however, leave something to be desired; the human inhabitants are decidedly generic – even downright unpleasant looking at times.

Gameplay, on the other hand, is really where your interests should ultimately lie. Being a role-playing game in the traditions of stats-based RPGs, storytelling and combat are the most important elements of a game like this—and Gothic IV is solid but noticeably unpolished on both fronts.

On PC, the combat blends mouse-based, two button real-time combat with standard hotkey item selection. Players familiar with the genre will feel right at home with the default control scheme, which sticks to WASD controls and smooth mouse aim. You can break into your inventory at any time, which pauses the action, allowing you to buff yourself with potions and consumable items—a decision that arguably makes the game rather easy, given the staggering availability of potions and edible items. The pace of the combat puts it more in line with a hack-and-slash adventure, not unlike something like Lionhead's Fable. The combo system can be steadily upgraded with skill points, too. Blocking and defensive rolling are also necessary tactical options – though, we found rolling to be far more handy in practice than raising your shield and still taking damage.

Gothic IV definitely benefits from mouse control for menus, over the console version's radial menus and tabbed browsing. Hitting I brings up your inventory and holding the cursor over items brings up stats and info – predictably slick, if nothing new. The two button mouse combat system from the last game returns, with the left mouse button controlling melee combat and the right allowing you to dodge-roll or block. Again, it seemed more responsive and adaptable than the console version.

Complementing the combat and spellcasting system are skill trees that really allow for character customization. While the skill trees are broken up into magic, archery and combat-oriented sub-categories, you're not locked into specializations. The downside of spending your accumulated skill points widely (rather than just in specific trees) is that you're only going to start hitting mid-level skill perks and upgrades as your experience points start to peak.

Extensive crafting and alchemy systems go some way towards filling in the skill gaps. Basically, even if you opt to focus on melee, making your nameless hero into an armor-clad megaknight, wielding health and defense-boosting tank-gear, you still unlock various alchemical and crafting abilities after the first few hours of play. The landscape is also utterly littered with ingredients and raw materials - to the point where, we feel, there's actually too much out there, making spellcrafting and potion-making a little too easy – and devaluing the spells themselves.

Similarly, loot drops appear to be leveled according to your own experience points – and we found weapon and armor drop quality to be a little higher than was probably needed for most encounters. This resulted in a lot of the reward weapons feeling kind of underpowered compared with the standard loot drops. Even the added stat-modifiers (your usual host of health, mana, stamina and strength modifiers) often don't compare with the random loot drops.

Taking cues from The Elder Scrolls: Oblivion, Arcania: Gothic IV tries its hand at populating the world with all manner of objects to interact with and, handily, steal. The problem with this is two-fold: a lack of moral code and repercussions for stealing anything that isn't nailed down means that you're never lacking items to resell or use. Secondly, it really takes away from the realism and immersion of the world. Walking into a store and simply looting their chests is baffling; there are no repercussions.

This lack of reaction is at odds with the progress the genre has made; games like Dragon Age: Origins, Mass Effect and the Elder Scrolls series have shown the importance and benefits (particularly for storytelling devices) that these kinds of moral choices can have. As a result, Arcania: Gothic IV feels overly simplistic – and even acerbic – at times.

This also extends to the storytelling. There are only a few real instances where quests deviate from the set 'fetch quest' mentality; you're given a few options on how to resolve quests—through head-on bloodshed or marginally deeper investigation – but never to the extent we've seen elsewhere – even years after Gothic 3. This slimmed-down approach likely stems from a smaller team and tighter budget, but when a game is tackling market leaders like these, it's still a bitter pill to swallow that such options simply aren't catered for.

There are a few modern elements that prove Arcania: Gothic IV's overall worth. The cave systems, checkpoints and gorgeously designed downs and hamlets are still a joy to wander through. The combat system has definitely improved in execution too – now leaning toward a Fable-like system of blocking, parrying, power blows and ranged combat. The overall simplification and improvement to this fundamental area cannot be understated: this is a solidly designed game, even if it's not progressive. Cute touches, like reactive AI characters complaining about rain spoiling their laundry during a thunderstorm, also charmed us.

The score takes cues from the strings and horn themes that have graced traditional fantasy RPGs for the last decade. It's well produced and mixed in nicely with the combat as you enter and leave the vicinity of an aggressor. The environmental audio did cut in and out on our console version, but the world itself – with thunderous waterfalls, windy meadows and thick forest paths – did feel pleasingly lush and alive. Again, good sound to complement a surprisingly rich and flexible engine.

Unfortunately, the non-English-speaking roots begin to strip back the polish on the storytelling, voice acting and, ultimately, our investment in the entire quest. The voice-acting swings wildly from 'acceptable-in-a-daytime-telemovie-kind-of-way' to 'lunch-lady-Doris-is-filling-out-the-cast-list–and-she-has-a-head-cold-and-cannot-read'. Truly, the acting is laughably awful at times. The mistranslations and awkward turns of phrase really stick out when compared to better localized efforts – and for a genre that relies so heavily on story to keep players hooked for a couple dozen hours, Arcania: Gothic IV loses points here.
Closing Comments
While the PC version is certainly superior to the console port, Arcania: Gothic IV does very little to progress the genre – particularly in mission structure and storytelling areas – but what it ultimately does deliver is a loot-heavy dungeon crawling experience that doesn’t tax your skills. Instead it lets you leisurely enjoy the world and kill a lot of goblins and swamp flies along the way. In this way, the Gothic series has always filled in a more casual space than similarly minded RPGs. The combat has a decent level of depth, the island is sprawling though certainly not truly open-world, but at least varied and detailed. The story is distracting and disposable – kind of enjoyable but never subtle. It’s not going to please hardcore D&D purists or gamers looking for the next Elder Scrolls, but as a middle ground between deeper entries and linear adventures, Arcania: Gothic IV hits its stride.

Ratings staan op de site

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
zo... Uitgespeeld, op Normal.

Dit was verreweg de makkelijkste Gothic ooit, vond hem ook erg klein. het gros van de Sidequests ook nog eens gedaan... denk in een uur of 20 uitgespeeld.
ik heb nooit het echte gothic gevoel gehad, Arcania is gewoon echt een stand alone deel, heeft voor de rest niets met de serie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Laatst online: 09:44
Ik hem toch ook maar gehaald, eerste uur op normal en da's inderdaad te makkelijk dus maar snel op hard gezet. Maar nog steeds nooit dood gegaan, dus dat valt ook wel mee.

Nu zo'n 3 uur op zitten, en het is tot nu toe een beetje "middle of the road", niet zo slecht als ik gevreesd had, maar ook niet super.
Na alle verhalen over "niet-free roaming" viel dat gedeelte me enigzins mee (behalve het begin eiland), het is nog steeds NIET free roaming, maar het zijn wel redelijke stukjes waar je vrij kunt rond rennen.
Verder is het wat simpel allemaal, weinig keuzes qua character ontwikkeling, en weinig afwisselende mogelijkheden als character (basically heb je 3 skills namelijk melee, boog en magische aanval en that's it).

Maar goed toch wel geinig genoeg om je even mee te vermaken tot Fallout: New Vegas of een van de andere titels uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Ik ga helemaal met de 2 posters boven mij mee. Ik heb hem ook gekocht (kon het niet laten) en het viel mij na die slechte previews/reviews allemaal erg mee. Ik ben nu zo'n 4 uur aan het spelen en ik denk vaak "dit lijkt wel een DLC voor Risin".

Het speelt prima weg en ziet er erg mooi uit. Met Gothic heeft het inderdaad weinig te maken behalve een paar characters die je tegenkomt en wat stukjes story-line. Tsja het vechten is nogal simpel en soms te veel van hetzelfde maar dat stoort mij niet zo. Free roaming valt ook mee. Het zijn meer grote stukken map waar je in rondloopt en dan afsluit. Ik kwam geregeld terug bij delen waar ik bijvoorbeeld een quest had geactiveerd. Wanneer je dan het gebeid afsluit kun je er op zich wel naar toe maar heeft dat geen toegevoegde waarde. Dus waarom zou je? Ook hier dus geen ergernis voor mij. Het grootste probleem is gewoon de liniairiteit van het spel. Het is een verhaal wat je volgt en de weg is vooraf al bepaald. Je kunt afwijken maar niet veel. Ik vindt dat opzich geen probleem. Risin was nagenoeg hetzelfde.

Voor mij dus een meevaller. Ik speel nog lekker door!

[ Voor 33% gewijzigd door FloydRaalte op 15-10-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-06 17:37
Gisteren demo gedowned via Steam. Maar opstarten lukt niet...stomme melding van "applicatie kon niet opstarten". De truc met geluid 48Khz 24bit geprobeerd (zelfs lager) maar wederom geen succes. Ook integriteit uitgevoerd via steam op de bestanden, maar niks helpt. Iemand nog een idee?

Geprobeerd:
- De truc audio verlagen naar 48khz 24 bit of lager
- Integriteit bestanden
- Opnieuw installeren (ccleaner en regedit gebruikt om alles schoon te maken en mijn bestanden map)

systeem:
Q9450
Ati 5850
4GB
Creative x-fi music
Win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hem ook maar gehaald. Ik heb wel flinke problemen met mijn Catalyst Control Center, af en toe crashed 'ie waardoor het scherm voor een paar seconden bevriest, of mijn hele computer vast loopt. Met de temperatuur heeft het weinig te maken, gebeurd compleet 'at rondom'. Dit zelfde probleem had ik dus ook met de demo. :(

Vandaag even kijken of ik wat met de opties kan knoeien. Voor hetzelfde geldt zit daar iets dwars.

Het valt me eigenlijk allemaal flink mee. Volgens mij is de wereld een stukje groter dan Risen maar kleiner dan dat kon het eigenlijk ook niet worden. Grafisch vindt ik het echt wel smullen. Ik ben op dit moment nog niet zo heel ver maar ik ben toch verrast. Echter, een topper is het bij lange na niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Ik had gezeik met Win7 en moest "run as admin" doen. Ook de autorun installer werkte niet en die heb ik wederom "run as admin" via de verkenner opgestart .i.p.v. autorun. Verder kun je proberen om je Ati drivers aan up te daten met de nieuwste versie. (pas op: if it ain't broke don't fix it. Die CCC werkt bij mij niet goed meer na de laatste update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
breagor schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:38:
.
Verder is het wat simpel allemaal, weinig keuzes qua character ontwikkeling, en weinig afwisselende mogelijkheden als character (basically heb je 3 skills namelijk melee, boog en magische aanval en that's it).
Dit wrodt wel meer als je wat verder bent, je kunt nl je spells straks gaan chargen om meerdere vijanden te slopen, wat erg handig is als er 20 man staat :P.

zelf het hele spel doorlopen als 'battle-Mage' dus lekker spells gooien en afmaken met melee.

misschien van de week nog maar een keer spelen en dan alleen met boog / crossbow en wellicht ice spell.

Overigens zaten er in de echte Gothics naar mijn idee veel meer Sidequests, ik heb er nu maar een handje vol gedaan, en bijna geen een gemist :S

Toch is het een vermakelijk spel, alleen met 20 uur best wel kort naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Opgelost! naar :\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\arcania gothic iv - demo\redist map gegaan en de bestanden opnieuw geinstalleerd van directx, vcredis1, physx, etc en toen deed ie het wel :-)

Demo uitgespeeld en moet zeggen dat de demo wel lekker wegspeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-06 21:27
Eindelijk heb ik ook de tijd gehad om G4 te testen. In het begin vond ik het (als doorgewinterde Gothic-fan) brak, slecht, dom en debiel. Zo mis ik enorm de juiste stemmen bij Diego, Gorn etc. Ook ziet Diego en Rhobar er toch aardig anders uit dan in deel 1/2. Ik erger me ook een beetje aan het feit dat de naamloze held ineens Rhobar is gaan heten, beetje apart.

De graphics zijn imho aardig gelijk aan G3, alleen dan wat opgepoetst. Ik heb het idee dat ik veel scherpe lijntjes zie (wat niet lekker oogt) en het spontaan verdwijnen van bossen/boompjes etc werkt toch aardig irritant. Ik mis ook het gothic-muziek. Ik begreep dat ze dit bewust veranderd hebben, maar soms moet je iets wat goed is niet veranderen.

Nu ik verder in het spel ben vindt ik het wel leuk om te spelen. Het voelt best vertrouwd dat Gorn en Diego etc er nog in zitten en ben benieuwd hoe ik "Rhobar" kan helpen in dit verhaal. Als laatst hoop ik dat Xardas een rol gaat spelen (al dan niet in de toekomst), maar denk niet dat gaat gebeuren.

edit: de Gothic-feel is hier wel minder aanwezig. Ook is het spel een stuk meer linear geworden. Zo heb ik na het dood maken van 6 beesten in een grot voor die heks de keus gemaakt om een queen van die soort te doden. Blijkbaar was dit een eindopdracht van de grot, omdat ik daarna ineens een cutfilmpje zag terwijl ik nog geeneens mijn afsluitende gebeuren heb gehad bij de heks.

[ Voor 15% gewijzigd door Xardas op 17-10-2010 13:23 ]

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Xardas schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:20:
Eindelijk heb ik ook de tijd gehad om G4 te testen. In het begin vond ik het (als doorgewinterde Gothic-fan) brak, slecht, dom en debiel. Zo mis ik enorm de juiste stemmen bij Diego, Gorn etc. Ook ziet Diego en Rhobar er toch aardig anders uit dan in deel 1/2. Ik erger me ook een beetje aan het feit dat de naamloze held ineens Rhobar is gaan heten, beetje apart.

De graphics zijn imho aardig gelijk aan G3, alleen dan wat opgepoetst. Ik heb het idee dat ik veel scherpe lijntjes zie (wat niet lekker oogt) en het spontaan verdwijnen van bossen/boompjes etc werkt toch aardig irritant. Ik mis ook het gothic-muziek. Ik begreep dat ze dit bewust veranderd hebben, maar soms moet je iets wat goed is niet veranderen.

Nu ik verder in het spel ben vindt ik het wel leuk om te spelen. Het voelt best vertrouwd dat Gorn en Diego etc er nog in zitten en ben benieuwd hoe ik "Rhobar" kan helpen in dit verhaal. Als laatst hoop ik dat Xardas een rol gaat spelen (al dan niet in de toekomst), maar denk niet dat gaat gebeuren.

edit: de Gothic-feel is hier wel minder aanwezig. Ook is het spel een stuk meer linear geworden. Zo heb ik na het dood maken van 6 beesten in een grot voor die heks de keus gemaakt om een queen van die soort te doden. Blijkbaar was dit een eindopdracht van de grot, omdat ik daarna ineens een cutfilmpje zag terwijl ik nog geeneens mijn afsluitende gebeuren heb gehad bij de heks.
Ik weet echt niet meer hoe de stemmen van Diego en Gorn in G3 waren dus daar heb ik mooi geen last van. Juist die stemmen zijn ongeveer de enige goed ingesproken stemmen in de game. Ik kom echt blunders tegen in de ingesproken teksten... op een gegeven moment spreek je met een herbalist die graag wil dat je wat aan het geluid van de buren doet. Wanneer dat gebeurd is en je jouw reward op komt halen praat die kerel oppeens met een totaal andere stem! Ik ben dit wel vaker tegengekomen. Soms spreken ze de ene zin uit met een bepaalde stem en de andere zin weer met een totaal andere stem. Ook het feit dat er wel geteld 5 soorten characterhoofden worden gebruikt is echt te debiel voor woorden. Het lijkt wel of de wereld van Arcania bevolkt wordt door een inteelt familie. Allemaal identieke broers en zussen.

Ik begrijp alleen je vergelijking qua graphics niet.... dit is in mijn opinie toch echt superdeluxe en totaal niet te vergelijken met Gothic 3.... Ik heb zelfs op een bepaald moment 10 minuten gewacht met verder spelen omdat het nacht was en ik wou de nieuwe omgeving in volle glorie (en daglicht) aanschouwen. Ik kan je vertellen dat het die tien minuten dat ik koffie ging zetten dubbel en dwars waard was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Ben inmiddels bij "The Monastery" . Kijk echt mijn ogen uit hoe gaaf dit eruit ziet. Wat een grafisch pareltje! Het monastery is geleken op een rotspunt die een stuk de oceaan insteekt. In het monastery heb ik veel geheime kamers gevonden met zeer mooie loot. Ik ben erg sterk geworden en ik heb inmiddels de moeilijkheidsgraad maar wat verhoogd. Voor de rest heb ik echt veel plezier in het spelen van de game. Dat het niet veel met de vroegere Gothic te maken heeft interesserd me eigenlijk niet. Het lijkt wat op Risin dat wel. Ik ben blij dat ik hem gekocht heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
FloydRaalte schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:23:
Ben inmiddels bij "The Monastery" . Kijk echt mijn ogen uit hoe gaaf dit eruit ziet. Wat een grafisch pareltje! Het monastery is geleken op een rotspunt die een stuk de oceaan insteekt. In het monastery heb ik veel geheime kamers gevonden met zeer mooie loot. Ik ben erg sterk geworden en ik heb inmiddels de moeilijkheidsgraad maar wat verhoogd. Voor de rest heb ik echt veel plezier in het spelen van de game. Dat het niet veel met de vroegere Gothic te maken heeft interesserd me eigenlijk niet. Het lijkt wat op Risin dat wel. Ik ben blij dat ik hem gekocht heb!
Ik neem m'n statement terug over de graphics. Die zijn inderdaad wel een stuk beter. De stemmen zijn zeker een minpunt. Volgens mij had G3 ook al andere stemmen dan G1/2. Het verhaal is ansich ook wel grappig
spoiler:
dat het verhaal van de goden niet zo zwart/wit is etc.
Leuke ontwikkelingen. Het is inderdaad een leuk spel om te spelen. Ik speel hem nu op normal, en vindt het nog aardig makkelijk. De combatsysteem werkt soepel en kan gemakkelijk switchen tussen verschillende wapens. Mijn favo is nu de lightningbolt icm one-hand axe. Lightning om de boel te stunnen en daarna er op los te gaan.

Ik snap alleen nog niet hoe het teleporten werkt. Ik ga constant een teleportpositie terug ipv vooruit. Ziet daar een techniek achter?

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
Xardas schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:13:
[...]

Ik neem m'n statement terug over de graphics. Die zijn inderdaad wel een stuk beter. De stemmen zijn zeker een minpunt. Volgens mij had G3 ook al andere stemmen dan G1/2. Het verhaal is ansich ook wel grappig
spoiler:
dat het verhaal van de goden niet zo zwart/wit is etc.
Leuke ontwikkelingen. Het is inderdaad een leuk spel om te spelen. Ik speel hem nu op normal, en vindt het nog aardig makkelijk. De combatsysteem werkt soepel en kan gemakkelijk switchen tussen verschillende wapens. Mijn favo is nu de lightningbolt icm one-hand axe. Lightning om de boel te stunnen en daarna er op los te gaan.

Ik snap alleen nog niet hoe het teleporten werkt. Ik ga constant een teleportpositie terug ipv vooruit. Ziet daar een techniek achter?
Lightning bolt + one hand? waarom niet gewoon een two hander, je shocked alles ramt er op los, re-shocked, maakt ze af en klaar. heb je ook bijna g1 defence nodig.

kheb bijna het hele spel doorspeeld met spells en two handers totdat ik volledig over ging op magic (veel en veel sterker imo vanaf halverwege t spel)

Teleports gaan van A naar B en terug. Je hebt in elk gebied een teleport zitten die aan zichzelf gelinked is.

behalve in het laatste gebied daar zitten er 3, en kun je er maar 2 gebruiken, tenzij je mij na doet dan is t 1 die er werkt en kan je alleen maar 1 richtings verkeer gebruiken.

spoiler:
bij Rhobar's Castle kun je ervoor kiezen om dmv een teleport tegel naar binnen te gaan of via 2 andere quests. ik heb de telequest deels gedaan voor EXP. kon daarna alleen die teleport nog gebruiken om aan te komen, ipv 2 richtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik speel hem op de 360 en ik moet zeggen dat het me ook mee valt na alle slechte reviews en verhalen. Zolang je maar niet Gothic in je achterhoofd houdt dan is het best te doen. En de vrijheid en grootte van de areas vallen ook mee. Prima om mezelf mee te vermaken tot aan TWII...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

-SaveMe- schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:09:
Ik speel hem op de 360 en ik moet zeggen dat het me ook mee valt na alle slechte reviews en verhalen. Zolang je maar niet Gothic in je achterhoofd houdt dan is het best te doen. En de vrijheid en grootte van de areas vallen ook mee. Prima om mezelf mee te vermaken tot aan TWII...
Tis idd een redelijk vermakelijk spel, maar wel een erg vederlichte RPG en weinig uitdagend. Speel 'm op normal, ben nu level 16, heb nog geen enkele skillpoint gebruikt en loop overal fluitend doorheen. Echt je karakter ontwikkelen is er niet bij. Lijkt een beetje alsof men het verhaaltje heeft verzonnen, de graphics en het geluid erbij gemaakt hebben en er geen tijd meer was om een stevige gameplay te bedenken. Jammer, maar als tussendoortje prima te doen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Uitgespeeld! Iets minder dan 17 uur op normal. Ik vond het verhaal uiteindelijk nog best leuk. Alleen het einde ansicht is..nou ja, speel eerst maar uit.

Ik had wel gehoopt dat er wat meer uren in zouden zitten. Normal is natuurlijk niet de meest moeilijke stand, maar qua quest had ik het idee dat het sowieso niet zo heel moeilijk was. Veel zoeken naar de vijand > vijand neer halen > quest afmaken of doorgaan naar de volgende quest. Verder was het toch wel duidelijk lineair. Heel jammer.

Al met al kijk ik wel uit naar uitbreindingen/opvolgers.

Direct even een [b]review gepost op t.net[/b]

[ Voor 10% gewijzigd door Xardas op 24-10-2010 19:17 . Reden: review toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narev
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 22:17
Ik heb hem ook maar gehaald maar ik moet zeggen dat hij me erg tegen valt. Kwa bugs is het een stuk beter dan in G3, je kan minder makkelijk het spel slopen door de verkeerde mensen aan te vallen en er zijn minder quests die stuk gaan door naar verkeerde plaatsten te lopen. Maar het feit dat je dood gaat als je gaat zwemmen, dat je alle kisten kan openmaken zelfs als de eigenaar naast je staat en dat de npc's je ook niet helpen wanneer hun dorp word aangevallen door een horde goblins zorgt ervoor dat het gothic gevoel voor mij verloren is. Het spel speelt opzich aardig weg, maar het kan zich absoluut niet meten aan een gothic game. Door het spel simpel te houden hebben ze veel bugs en uitgebreid testwerk weten te ontlopen maar hebben ze zichzelf ook in de vingers gesneden door het spel gewoonweg te simpel te maken. Toch maar weer terug naar SC2 :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91397

Narev schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:29:
Ik heb hem ook maar gehaald maar ik moet zeggen dat hij me erg tegen valt. Kwa bugs is het een stuk beter dan in G3, je kan minder makkelijk het spel slopen door de verkeerde mensen aan te vallen en er zijn minder quests die stuk gaan door naar verkeerde plaatsten te lopen. Maar het feit dat je dood gaat als je gaat zwemmen, dat je alle kisten kan openmaken zelfs als de eigenaar naast je staat en dat de npc's je ook niet helpen wanneer hun dorp word aangevallen door een horde goblins zorgt ervoor dat het gothic gevoel voor mij verloren is. Het spel speelt opzich aardig weg, maar het kan zich absoluut niet meten aan een gothic game. Door het spel simpel te houden hebben ze veel bugs en uitgebreid testwerk weten te ontlopen maar hebben ze zichzelf ook in de vingers gesneden door het spel gewoonweg te simpel te maken. Toch maar weer terug naar SC2 :]
Had hetzelfde gevoel, vond de graphics ook niet zo hoogstaand dat het de lag in het spel rechtvaardigde. Het enige waar aandacht aan besteed was is de manier waarop water stroomt lijkt wel, resultaat is dat de game op sommige momenten met een recommended setting als 1 groot lagfest speelt.

Wat is SC2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Laatst online: 02-10-2023
Anoniem: 91397 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:56:
[...]

Had hetzelfde gevoel, vond de graphics ook niet zo hoogstaand dat het de lag in het spel rechtvaardigde. Het enige waar aandacht aan besteed was is de manier waarop water stroomt lijkt wel, resultaat is dat de game op sommige momenten met een recommended setting als 1 groot lagfest speelt.
Wat is SC2?
Vreemd, ik draai alles op Max en heb hier echt geen last van. Ik denk gewoon dat dat aan je pc ligt.

Ik heb zelf de voorgaande delen niet gespeeld, maar was toch wel heel erg gecharmeerd van de graphics en het combat systeem van dit spel. Dus ook gehaald.. En ik ben wel tevreden ermee! ziet er goed uit.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Hier ook geen last van lag. Speelt als een zonnetje op max. Voornamelijk de licht effecten zijn geweldig (bijvoorbeeld door een grot lopen met fire balls geactiveerd).

Kwam pas bijna op het einde achter dat je met de rechter muisknop een shield kon maken wanneer je magic zoals ijs, vuur of elect. gebruikt :o

Het spel had in mijn beleving zoveel meer kunnen bieden:
1. Betere uitwerking karakters / dialogen
2. Free roaming
3. Betere uitwerking van het fabriceren van wapens
4. Het nut van het verzamelen van bepaalde objecten

Denk dat een vervolg Gothic 5 dan superieur kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Hier toch aardig last van lag/ microstuttering op striker 2 extreme, Q9550@3,2, 8 GB reapers 7-7-7@1600 en een 5970 op core 850 mem 1100.

lijkt mij niet erg gezond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

udybees schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:45:
Hier toch aardig last van lag/ microstuttering op striker 2 extreme, Q9550@3,2, 8 GB reapers 7-7-7@1600 en een 5970 op core 850 mem 1100.

lijkt mij niet erg gezond?
Vreemd, hier een i7-860, GTX275, 4GB mem en geen lag, stutters tegengekomen. Zoveel beter is mijn setup nou ook weer niet. Afijn, gister spel uitgespeeld. Aan het einde kon ik het verhaal niet helemaal goed meer volgen. Vond de tussenfilmpjes behoorlijk vaag en incompleet overkomen. Ik zag op de kaart dat het me ook gelukt is om een hele stad over te slaan. Nou ja, het zal allemaal wel. Ben nu lekker met Fallout NV bezig :9

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ik ga hem in budget halen voor de xbox360. Met alle technische issues die hier passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
had ook geen last van stutters met 5850. Zet anders een van de cores uit van de 5970 en kijk of ie het dan beter doet (misschien slecht profiel voor dit spel?) Ben al uitgespeeld ben nu begonnen aan Fallout 3 GOTY...ja..had ik nog niet gespeeld :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 10:59
Ik ben opweg met Arcania,
Er zijn dingen waarvan je zegt dat het echt niet zo kan meer in deze tijd.
Maar wat me wel opviel is dat wanneer je net op het nieuwe stuk aan komt en rond aan het wandelen bent, je wellicht al iets vind wat je later in een quest nodig hebt. Zo'n NPC vraagt dan of je wat voor hem wilt zoeken en jij verteld dan op een mooie nette manier dat je het toevallig al hebt gevonden.
Dat ben ik zelf om eerlijk te zijn niet tegen gekomen in een ander spel.

Daarbij moet ik ook zeggen dat het niet helemaal lekker loopt met alles op max of alles op laag.
Aan de resolutie ligt het niet, want de CPU gaat niet naar max. Mijn Sapphire 5770 lijkt er moeite mee te hebben, maar als alles op laag staat, stotterd het nog steeds.
Ga ook maar eens spelen met de verschillende opties bij Catalyst.

Het spel doet heel erg denken aan Risen (welke een stuk beter liep). Ik vind de manier van combat e.d. wel lekker. Maar net zoals bij Risen ook erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Arunia schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:22:
Maar wat me wel opviel is dat wanneer je net op het nieuwe stuk aan komt en rond aan het wandelen bent, je wellicht al iets vind wat je later in een quest nodig hebt. Zo'n NPC vraagt dan of je wat voor hem wilt zoeken en jij verteld dan op een mooie nette manier dat je het toevallig al hebt gevonden.
Fallout (3 & New Vegas), ik meen me te herinneren ook in Oblivion, Dragon Age Origins en beide Mass Effects. Voor mij is dit niet echt nieuw in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Arunia schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:22:
Er zijn dingen waarvan je zegt dat het echt niet zo kan meer in deze tijd.
...

Het spel doet heel erg denken aan Risen (welke een stuk beter liep). Ik vind de manier van combat e.d. wel lekker. Maar net zoals bij Risen ook erg makkelijk.
Dat vind ik vreemd. Ik ben recent begonnen met Risen, en heb dit in dit spel ook al een paar keer meegemaakt. Het stoort me ook wel. Je krijgt de melding dat je een quest completed hebt waar je nog nooit van gehoord hebt. Het komt in je lijst van completed quests, zonder uitleg. Daarna spreek je met de NPC en kwestie, in word je questlog wel uitgebreid.

Maar zoals Weakling zegt, dat kom je nu in meerdere spellen wel vaker tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 10:59
Ok, ik heb Oblivion, Dragon age en mass effect 1 en 2 gespeeld, maar daar niet gezien.
Fallout 3 ook een stuk, maar kan het me niet herinneren. Wellicht niet zo goed geweest bij die spellen dat ik die spullen al had. :P

Bij Risen kan ik het me ook absoluut niet herinneren. Die heb ik wel helemaal uitgespeeld. Kan me zelfs herinneren dat je spullen anders niet eens kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik loop nu tegen het einde. Heb echt alle hoekjes verkend en veel geexplored. Toch mis ik nog wat collectibles (relics/shards/statues/artifacts). Zit op ongeveer 45u. Speel op hard en het tweede gedeelte van het spel wordt het een stukje pittiger. Vaak 4-6 mobs tegelijkertijd die redelijk damage doen. Met name spellcasters. Het eiland is ook behorlijk groot, zeker als je niet van quest naar quest holt.

Grootste manco's zijn imho het ontbreken van primaire stats om te levellen (str/dex/etc) en het veel te eenvoudige skillsysteem.

Maar al met al een vermakelijke dungeon crawler / exploration game. Goed voor een 7,5 ...

Oh ja, echt absoluut dieptepunt van de game is de eerste encounter met een shadowbeast. Die waren echt fearsome in de oude Gothics, maar nu zijn ze een lachertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303757

Ik heb blijkbaar een probleem met het spel (officiële versie). Een bepaalde opdracht bestaat erin om XESHA te verslaan, maar als ik daarin slaag dan krijg ik een filmpje en vervolgens de aftiteling ... gedaan met spelen !! Ik vermoed nochtans dat het spel niet 'echt' ten einde is ... of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-06 07:16

odan

The dark side is within all!

helaas dat is het einde van het spel.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303757

Het filmpje geeft de indruk dat je tegen meer monsters moet vechten maar dat is dus niet het geval. OK, het zij zo, jammer.
Bedankt alleszins voor de reactie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Tof! Ben benieuwd. Hier is overigens de press release van JoWood (was dat niet failliet gegaan?) te vinden. Wat details:

- 10+ hours of new compelling game play
- Experience and fight as each of your famous allies, utilising their unique skillset
- Battle all new enemies & monsters and hone your combat skills with new items & weapons
- Discover new environments such as jungles, the volcanic mountains, Setarrif & the coastal regions
- Import your character from ArcaniA - Gothic 4 or choose a predefined archetype
- Standalone Add-On

Volgens de site komt deze 25 maart uit!

[ Voor 2% gewijzigd door Xardas op 02-03-2011 20:10 . Reden: releasedate ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Website van Fall of Setarrif is on-line met trailers en artwork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Hopelijk hebben ze de lineaire opbouw van de 'levels' verbeterd want van een open wereld is in Gothic 3 niet echt sprake. Je hebt wel delen die vrij open zijn maar toch bleef het gevoel dat je een gepland pad afliep tijdens de game. Dat was voor mij toch best wel een show-stopper. Ook qua voice acting mogen ze van mij wel wat verbeteringen doorvoeren voordat ik überhaupt ga overwegen dit deel te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Megakoopje op steam:

Steam's mid-week sale is the Gothic series with all titles 75% off. This includes Arcania for $12.50 and the newly-released Forgotten Gods Enhanced Edition - which was released overnight to our surprise - at only $2.50.

Tsja, ondanks botte $-euro omzetting toch nog kleine prijzen voor deze heerlijke RPG-spijzen:

Gothic 1 (krijg je erbij)
Gothic 2 Gold Edition (2,50 euro)
Gothic 3 (community patch) (apart 3,75 euro)
Gothic 3: Forsaken Gods Enhanced Edition (apart 2,50 euro)
Arcania - Gothic 4 (apart: 12,50 euro).

Bundelprijs voor 18,75 euro.

http://store.steampowered.com/sub/7653/

[ Voor 10% gewijzigd door Hurtebise op 22-03-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Gothic 4 uitbreiding van de baan door financiële problemen. Jowood failliet.

Lees het artikel op FOK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Van het weekend Arcania + de stand-alone uitbreiding bij de Steam Sale gekocht voor een luttle €7,50.

Moet zeggen dat ik Arcania verassend leuk vind, het laat me niet meer los (net zoals Gothic 1,2,3 en Risen 1).
Combat is wat erg clicky, maar niet vervelend. Verhaal is gewoon leuk en het ziet er echt heel goed uit (zelfs nog voor de standaarden van vandaag).

Helaas heb ik on-ge-lo-fe-lijk veel last van freezes.
Op het internet al e.e.a. kunnen vinden om het te verhelpen (heb een Ati 6950) maar dit werkt allemaal niet.
Begint er bijna op te lijken dat de game m'n videokaart om zeep probeert te helpen, temperatuur loopt aardig op.

Hierbij maakt het niet uit op welke settings ik speel :(

Ow, ook leuk: sinds ik die freezes bij Arcania heb gekregen, krijg ik ze nu ook in andere games die ik speel :'(

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Al geprobeerd om bij het spelen van Gothic 4 je graka fan eerst op x% (bijvoorbeeld 70%) te zetten?

Pc kast eens uitstofzuigen of schoonspuiten met compressor, lijkt mij. Het is zomer, warme dagen, ... Dat vinden pc's niet zo leuk.

[ Voor 40% gewijzigd door Hurtebise op 23-07-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Hurtebise schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:22:
Al geprobeerd om bij het spelen van Gothic 4 je graka fan eerst op x% (bijvoorbeeld 70%) te zetten?

Pc kast eens uitstofzuigen of schoonspuiten met compressor, lijkt mij. Het is zomer, warme dagen, ... Dat vinden pc's niet zo leuk.
Heb even zitten kijken in de Catalyst Control Centre tijdens het spelen, temperatuur komt niet boven de 65 graden uit -.-
Dus dat doorbranden lijkt het niet te zijn.

Kast verder recentelijk nog schoongezogen, met alle fans erbij e.d.

Zal alsnog het x% op de fans gaan proberen, morgen als ik weer durf -.-

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:45

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Van het weekend het spel + uitbreiding ook gekocht via de Steam Summer Sale. Tesamen met een vracht andere spellen :D

Vooralsnog alleen de tutorial gedaan, maar het spel loopt hier vlekkeloos op max op mijn 2 jaar oude PC. Met een 5850, i5 2,66 GHz en 4 gb RAM.

Komende 2 weken vakantie, dan maar eens wat uitgebreider bekijken :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
SandsOfArrakis schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:03:
Van het weekend het spel + uitbreiding ook gekocht via de Steam Summer Sale. Tesamen met een vracht andere spellen :D

Vooralsnog alleen de tutorial gedaan, maar het spel loopt hier vlekkeloos op max op mijn 2 jaar oude PC. Met een 5850, i5 2,66 GHz en 4 gb RAM.

Komende 2 weken vakantie, dan maar eens wat uitgebreider bekijken :)
Vaagheid...
Vanmiddag een uurtje kunnen spelen, daarna weer freezes.

Ach ja, zal wel ff blijven proberen met fan speeds enzo.

Want a cookie?!

Pagina: 1 2 Laatste