Ik heb net de demo uitgespeeld. Ik heb er ongeveer een uurtje over gedaan en ik moet zeggen dat mijn eerste indruk redelijk goed was. Ik had hetzelfde gevoel bij Risin en ik denk dat je deze game goed met Risin kunt vergelijken. Even een opsomming van de pro's en con's:
* De scenery graphics vindt ik over het algemeen goed. Wanneer je uitkijkt over de zee vanaf een rots zie je mooie golven, heen en weer wiegende bomen en mooie schaduwen. Ook het eiland zelf ziet er prima uit. Vooral wanneer de zon net van achter een boom langs je heen schijnt. Dan zie je echt mooie zonnestralen. Daar blijf ik dan even voor staan om te genieten

Wat mij echter stoort zijn de soms wat blokkige rotsen en rechte schaduwen. Schaduwen lijken ook te "verspringen". Wat niet erg vloeiend lijkt. Soms doet het niet erg organisch/natuurlijk aan en soms, vooral in grotten, is het weer prachtig. Overall vindt ik de omgeving dus mooi maar niet super geweldig.
* De character graphics is een ander verhaal. In het begin van de demo vond ik de main character en zijn vriendin nou niet echt geweldig goed lijken. Vooral de gezichten vielen me wat tegen en de houterige bewegingen in de ingame-fimpjes. Wanneer je echter speelt valt dit wel weer mee en durf ik te zeggen dat het er dan weer prima uit ziet. Vooral wanneer je een harnas draagt en de reflecties daarin ziet. Zeer mooi gedaan. Het zijn dan ook met name de ingame-fimpjes die niet echt geweldig uit de verf komen. Naast de human characters hebben we ook de monsters. Deze vindt ik dus echt cool! Tijdens een zoektocht in een grot sprong er een grote kreeft-achtig monster uit de grond en dat zag er erg "echt" uit. Nice!
* Voice acting is gewoon okay. Niet echt iets op aan te merken. Soms misschien wat gemaakt maar niets heeft me echt gestoord.....hoewel... wat een verschrikkelijke kutstem heeft die kutheks! (sorry voor het taalgebruik, maar als je haar tegen komt begrijp je mij volkomen)
* Wapens en armor zijn goed vertegenwoordigd naar mijn gevoel. Ik denk wel dat de demo te veel en te snel beter wapens en armor ter beschikking stelt aan de speler. Tijdens een demo moet je immers wel een voorproefje krijgen van de volledige game, niet alleen het begin. Zo had ik op het laatst al een armor van 75 defends en een zak vol wapens zoals zwaarden, twohanders, kruisbogen, hammers en noem maar op. Hopelijk biedt de volledige game ook een grote verscheidenheid. Op dit gebied dus een dikke duim.
* Combat system: Het vechten ziet er prima uit en lijkt wel wat op Risin. Je kunt aanvallen met LMB en blocken met RMB. Wat ik irritant (lees: nog niet onder de knie heb) is het feit dat wanneer je blocked, je met de pijltjestoets weg kunt rollen. (dodge) Je bent tijdens het rollen niet beschermt en vooral in krappe ruimtes wordt het een spelletje "twister". Met je schild omhoog achteruit lopen is er dus niet bij!
De pijl en boog zijn weer een leuke toevoeging. Je kunt bepalen (met de handboog althans) hoe ver je de boog spant. Hoe verder hoe harder je schiet. Je kunt headshots maken die meer damage doen en ik heb een hele boel soorten pijlen gezien. Van vuurpijlen tot pijlen met dragonbone pijlpunten. Ik heb ook met een kruisboog mogen schieten die ik toch wat overpowered vondt maar dat kan aan de demo liggen.
* Magic gebruikte ik niet veel, ik ben meer van "Hoe lomper het zwaard des te beter". Van wat ik gezien heb is ook dit echter prima vertegenwoordigd en zijn er veel scrolls en spells te krijgen. Ook de effecten waren zeer aangenaam om te zien. (ook lichteffecten op special zwaarden e.d.)
In het algemeen was ik blij verrast met een autosave functie. De demo was jammer genoeg veel te kort, te snel en te simpel maar dat mag de prent niet drukken. Ik ben in ieder geval positief over de game en ik ga hem zeker kopen. Kan niet wachten totdat hij in de winkels ligt!
[
Voor 3% gewijzigd door
FloydRaalte op 23-09-2010 20:29
]
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.