Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• KennyR
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21-04 14:51
Is de volgende CPU sneller als de Q9550?

Intel Core i7 i7-860 / 2.8 GHz - L3 8 MB - doos

Is deze nou ook sneller als de Q9550 die op 3,4mhz draait met 12MB L2 cache?

Ik vraag het aan de techneuten! Alvast bedankt!

• Sick Nick
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:38

Sick Nick

Drop the top!

Ja, die is sneller. Ook overgeklokt naar 3.4 Ghz.

Merk je het bij dagelijks gebruik? Waarschijnlijk niet aangezien de Q9550 ook al erg snel is :P

SLK 230 Kompressor | VAIO Pro | Sony RX1 | Sony RX100M2 | Ricoh GR

• djfrankel
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16:39

djfrankel

It's a trap!

http://lmgtfy.com/?q=core+i7+860+benchmark

Kom op zeg, heb je nou helemaal niks kunnen vinden?

• KennyR
Ja die cijfers zeggen me allemaal niks hahaha.

Ik wil gewoon weten of ik bij gamen echt het verschil merk dan met een Q9550 (die ik nu heb)

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:21

Umbrah

Business and ICT

Ik zou het niet weten of je het bij gamen werkt, puur droge wetenschap kun je het verschil niet identificeren tussen 60 en 65fps @ 1920*1080@max, hoewel je wat 'gevoel' kunt hebben van een soepeler framerate.

Als het je puur om het gamen gaat: wat voor videokaart heb je? Dat upgraden geeft vaak een beter resultaat, zeker als je nu een Q9550 hebt. En dat voor minder geld (immers, je hoeft geen nieuw moederbord + DDR3 RAM te kopen, er vanuit gaande dat een verstandige consument z'n C2Q keurig bij DDR2 houd en niet vertraagt met de hogere latency's en out-of-sync FSB/RAM verhoudingen van DDR3).

Voor al wat wij weten heb je een Q9550, een erg mooie CPU, met een Radeon 4470 (maar wel met 2gb vram lolololol want dat is nuttig) of GeForce 210 of een andere low-end GPU. De 300 euro van je nieuwe mobo+cpu+ram kun je dan beter investeren in een mooie Radeon HD5870 (en eventueel een voeding), als het je om gamen gaat.

D3/B.Net: Umbrah#2929

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:19
quote:
KennyR schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:54:
Ik wil gewoon weten of ik bij gamen echt het verschil merk dan met een Q9550 (die ik nu heb)
Zal waarschijnlijk meer aan de videokaart liggen.

Intel Xeon X3440 @ 4GHz - Biostar Tpower I55 - 8GB RAM - HD7950 en HD6950 - 120GB Samsung 840 - Enermax Pro82+ 625W - Qnix QX2710 Evolution II
HP Elitebook 2540p, Core i7 L640, 2GB, 160GB Intel X18-M SSD, 12,1 inch 1280x800, Windows 8 Pro 64bit

• KennyR
Bedankt voor je reactie met informatie!

Ik heb nu:

Q9550 @ 3,4mhz
DDR3!! 1600mhz 2x2GB Corsair
MSI P45 Diamond
ATI Radeon 5770 XXX versie.
850 watt silverpower.
(lol) philips 24 inch full hd 1080

Wat doe ik nu verstandig aan? Ik hoef dus enkel een nieuw moederbord te kopen en de cpu, Wat me zon 350 euro kost met socket 1156.

Dus jij zou zeggen, koop nog een ati radeon en zet ze in crossfire?

KennyR wijzigde deze reactie 11-02-2010 00:07 (7%)

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:19
Beeldscherm?
Voeding?

-The_Mask- wijzigde deze reactie 11-02-2010 00:06 (13%)

Intel Xeon X3440 @ 4GHz - Biostar Tpower I55 - 8GB RAM - HD7950 en HD6950 - 120GB Samsung 840 - Enermax Pro82+ 625W - Qnix QX2710 Evolution II
HP Elitebook 2540p, Core i7 L640, 2GB, 160GB Intel X18-M SSD, 12,1 inch 1280x800, Windows 8 Pro 64bit

• Umbrah

Umbrah

Business and ICT

Ik zou je CPU een duizendvoud overclocken, 3400,1MHz moet makkelijk kunnen. Het feit dat je kon gamen, toont maar aan hoe een GPU erg belangrijk is.

Ontopic: geld over ofzo? Zoja: zet het op de bank, heb je over 3 jaar als je die PC écht moet vervangen meer aan, dan kun je een vette Xeon/Opteron met quad-crossfire kopen ofzo (of je kunt het aan je auto-potje toevoegen, hey, jij vroeg wat verstandig is! Ik zeg niets doen!). Wat wil je mogelijk sneller hebben? ALS je sneller wilt, haal dan een 5870 ofzo, en zet die 5770 op v&a, lang niet alles werkt namelijk met multi-GPU.

Hou die CPU maar even lekker aan, zeker als gamen je prioriteit is. Als je prioriteit nummercrunchen is (simulaties), dan is het misschien de moeite waard, maar goed, je klinkt als een gamer. En op dit moment is bier een meer productieve informatie voor games dan nog meer hardware, als je het mij vraagt.

Misschien, als je het nog niet hebt: investeer wat in software. 80 euro voor Windows 7 kan de moeite waard zijn, een goeie low-impact virusscanner/spyware scanner is misschien ook de moeite waard (geloof dat symantec een gamer-editie had die weinig I/O genereert, en nog minder als er een OGL/D3D entity fullscreen aanwezig is).

• KennyR
quote:
Umbrah schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:15:
Ik zou je CPU een duizendvoud overclocken, 3400,1MHz moet makkelijk kunnen. Het feit dat je kon gamen, toont maar aan hoe een GPU erg belangrijk is.

Ontopic: geld over ofzo? Zoja: zet het op de bank, heb je over 3 jaar als je die PC écht moet vervangen meer aan, dan kun je een vette Xeon/Opteron met quad-crossfire kopen ofzo (of je kunt het aan je auto-potje toevoegen, hey, jij vroeg wat verstandig is! Ik zeg niets doen!). Wat wil je mogelijk sneller hebben? ALS je sneller wilt, haal dan een 5870 ofzo, en zet die 5770 op v&a, lang niet alles werkt namelijk met multi-GPU.

Hou die CPU maar even lekker aan, zeker als gamen je prioriteit is. Als je prioriteit nummercrunchen is (simulaties), dan is het misschien de moeite waard, maar goed, je klinkt als een gamer. En op dit moment is bier een meer productieve informatie voor games dan nog meer hardware, als je het mij vraagt.

Misschien, als je het nog niet hebt: investeer wat in software. 80 euro voor Windows 7 kan de moeite waard zijn, een goeie low-impact virusscanner/spyware scanner is misschien ook de moeite waard (geloof dat symantec een gamer-editie had die weinig I/O genereert, en nog minder als er een OGL/D3D entity fullscreen aanwezig is).
LOL.

Het is voor:

Af en toe een spelletje, één: battlefield bad company 2
Voor de rest werk:
Dreamweaver CS4
Photoshop CS4
WMP
MSN
Outlook
Kladblok xD

Maar ik snap het, het heeft geen zin om geld daaraan uit te geven, maar als ik een nieuwe 5870 koop wat kan ik dan met me andere doen? Das toch zonde heb hem net 2 maanden.. xD En win 7 heb ik al

• Umbrah

Umbrah

Business and ICT

Zet hem op de Vraag en Antwoord hier op Tweakers.net (http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/807), als je het mij vraagt beter dan Marktplaats, maar ik denk dat je hem daar ook wel kwijt raakt.

Dreamweaver is zowel niet echt CPU als GPU intensief, maar kan Photoshop dat wel zijn (CPU dan, bij mijn weten doet alleen Premiere CS4 aan GPU versnelling over DXVA of CUDA, en dan ook alleen h.264). Maar zelfs dan: pas als je met echt ZIEK en ZIEK veel layers met veel effecten gaat werken in extreme resoluties zul je echt rendabele winsten hebben met een upgrade naar een Q9550. Geschatte illustratie (geen werkelijkheid!): een broodfotoshopper zal die 300 euro investering er pas na 2 jaar uithebben aan de tijdswinst.

Overigens: heb je een 64-bit Windows 7? De gehele CS4-suite is native 64-bit voor Windows of heeft optimalisaties (dreamweaver is 32 bit, maar pakt een paar 64-bit features) (hah! in your face, applemoes!, onder OSX is het nog steeds 32-bit), Adobe zelf claimt 8 tot 12% verbetering tegenover de 32-bit versie!

• KennyR
Ik ga dat is doen dan!

Ik heb idd Win 7 en ik weet dat alleen Photoshop mee draait op 64-bits.

Ik wacht wel even af wat ik voor me vga kan krijgen, bedankt voor je informatie!

• JayJay
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:36
die enkele keer dat je gamed is te verwaarlozen , de zwaarste app die je gebruikt is photoshop , en daarvoor kan je natuurlijk alle kracht voor gebruiken maar pak dan eerst een snelle hardeschijf . de meerwaarde van een nieuwe processor is minimaal maar aagezien wij tweakers zijn zou ik je mobo , en proc veranderen om mee te bginnen :p

This is your change , Take it !

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quote:
Ja die cijfers zeggen me allemaal niks hahaha.
Dat is niet bepaald de inzet die we op GoT verwachten.

Als je iets niet snapt, ga op onderzoek. Kom je er niet uit, dan mag je rustig een topic openen op GoT, maar dan wel met melding van waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond (links!) en wat dan exact onduidelijk blijft.

Die moeite heb je hier duidelijk niet gedaan dus gaat dit topic dicht.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.