Ik zou je CPU een duizendvoud overclocken, 3400,1MHz moet makkelijk kunnen. Het feit dat je kon gamen, toont maar aan hoe een GPU erg belangrijk is.
Ontopic: geld over ofzo? Zoja: zet het op de bank, heb je over 3 jaar als je die PC écht moet vervangen meer aan, dan kun je een vette Xeon/Opteron met quad-crossfire kopen ofzo (of je kunt het aan je auto-potje toevoegen, hey, jij vroeg wat verstandig is! Ik zeg niets doen!). Wat wil je mogelijk sneller hebben? ALS je sneller wilt, haal dan een 5870 ofzo, en zet die 5770 op v&a, lang niet alles werkt namelijk met multi-GPU.
Hou die CPU maar even lekker aan, zeker als gamen je prioriteit is. Als je prioriteit nummercrunchen is (simulaties), dan is het misschien de moeite waard, maar goed, je klinkt als een gamer. En op dit moment is bier een meer productieve informatie voor games dan nog meer hardware, als je het mij vraagt.
Misschien, als je het nog niet hebt: investeer wat in software. 80 euro voor Windows 7 kan de moeite waard zijn, een goeie low-impact virusscanner/spyware scanner is misschien ook de moeite waard (geloof dat symantec een gamer-editie had die weinig I/O genereert, en nog minder als er een OGL/D3D entity fullscreen aanwezig is).