Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 00:08
Ik heb hetzelfde volgens mij ook een paar keer gehad en dat kon ik oplossen door een nieuwe kernel te installeren. Via de Myhack USB kon ik mijn installatie nog wel booten. Dan kon ik daarmee een nieuwe kernel installeren. Ik weet niet welke versie je zit. Maar ik bij 10.6.4 had ik veel succes met de legacy kernel. Die kan je hier vinden. Je kan ook nog booten met -x -v. Dan start ie veilige modus. Mogelijk dat je daarmee OS X nog in komt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-04 10:30
ik begrijp nog niet alle termen die hier gepost worden.

Maar ik kom niet verder dan de appel logo zit nu al 15 min te wachten.

Ik heb geen update bios gedaan of wat dan ook.

Spec:

E8400
P5Q deluxe
9800GTX+
HDD SSD64 van corsair

Correct me if iam wrong, don't just me with the name NoOb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 23:19
Even booten met -v, en de foto hier plaatsen ;). Welke opties heb je aangevinkt in myHack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Heb je het tegen mij iMick? :)

Zo ja ik heb -v gedaan alles is goed gegaan met instal.

Als hij opnieuw opstart zie ik links boven mijn gegevens van mijn pc en daarnaast midden boven een camilion en daar onder appel logo, als ik met pijl naar beneden tik dan kom ik opties tegen heb alles al een keer geselecteerd maar dan komt er een grijze scherm met appel logo erin en dan doet hij niets meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
dit zie ik

eerst dit [IMG=http://img651.imageshack.us/img651/4553/img0695eo.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us

Daarna dit
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/18/img0691v.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Je moet wel in Verbose Mode booten, anders zie je niet waar hij vastloopt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Dit hieronder dus volgen?

1. Shut down your Mac if it is on.
2. Press the power button to start the computer.
3. Immediately press and hold the Command (Apple) key and one of the following:

* the "s" key for single-user mode. (Command-S)
* the "v" key for verbose mode. (Command-V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
hmmz hij begint van begin af weer met istallen van Mac OS :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

@isman, nee, als het bootmenu verschijnt druk je op spatiebalk, en dan typ je -v en dan enter.

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Je ziet zelfs op je foto staan, boot in verbose mode... Dan moet het toch wel zo simpel zijn om pijltje naar onder enter te doen...

Het intypen is trouwens nog wel makkelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Heren,

Ik moet dus gewoon één keer pijl naar beneden zodat ik op boot verbose kom te staan daarna enter toch?
als ik dit heb gedaan komt dit als scherm te voorschijn en blijft daarop hangen, ik kan uit dit schermpje geen fout uit halen.

[IMG=http://img37.imageshack.us/img37/5423/img0696p.jpg][/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Misschien iemand die mij verder kan helpen ?

Ben wezen kijken op hackentosh site maar daar zie ik niets staan of iets wat mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05 00:01
Verkeerde kernel mischien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 20:57
isman schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:42:
Misschien iemand die mij verder kan helpen ?

Ben wezen kijken op hackentosh site maar daar zie ik niets staan of iets wat mij kan helpen.
Ik kan je misschien wel helpen, ik heb zelf een P5Q PRO, met een Intel C2Q Q9550, 4gb ram en een ATI 4850 1gb werkend onder 10.6.6 (alleen sleep werkt niet bij mij). Ik ben begonnen met dit door te lezen:
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=213336

Je moet sowieso je bios updaten (met een bios van jouw moederbord uit die link), daar is namelijk wat in aangepast, anders blijf je hangen op dat zwarte scherm wat je nu hebt en gaat het niet werken.
Alle benodigdheden staan hierin om OSX werkend te krijgen met een P5Q moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346574

ik heb wat vraagjes over de MYhack installatie methode:
- kan je elke usb stick gebruiken om vanaf te booten?
- werk Myhack onder elk Intel systeem? (met name laatste generatie als socket1366 en 775)
- kan ik gewoon de OS X SL 10.6 Update dvd gebruiken?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 21:28

Bananenspin

Omdat het kan

- Elke stick die groter is dan 32 mb ofzo, maar die zijn ondertussen antiek!
- Ik heb hem gebruikt met een q9550 en dat is socket 775 dus ja\
- Ja

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bananenspin schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:21:
- Elke stick die groter is dan 32 mb ofzo, maar die zijn ondertussen antiek!
- Ik heb hem gebruikt met een q9550 en dat is socket 775 dus ja\
- Ja
maakt het niet uit van welk merk je moederbord is? Ik hoor veel over ASUS moederborden, nou heb ik hier toevallig wel een ASUS moederbord maar wil het ook werken met andere moederborden?

En is het succes verzekerd of gaat het ook nog vaak mis? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 21:28

Bananenspin

Omdat het kan

Anoniem: 346574 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:07:
[...]

maakt het niet uit van welk merk je moederbord is? Ik hoor veel over ASUS moederborden, nou heb ik hier toevallig wel een ASUS moederbord maar wil het ook werken met andere moederborden?

En is het succes verzekerd of gaat het ook nog vaak mis? |:(
Zolang je moederbord een usb stick kan booten werkt het, dit is niet merk afhankelijk maar een optie die naar mijn weten alle moederborden wel hebben sinds een jaar of 5, misschien alleen de hele goedkope niet. De installatie zelf is succes verzekerd, maar of hij daarna werkt hangt er ook vanaf of de kexts(drivers) er ook voor jou hardware zijn.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bananenspin schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:16:
[...]

Zolang je moederbord een usb stick kan booten werkt het, dit is niet merk afhankelijk maar een optie die naar mijn weten alle moederborden wel hebben sinds een jaar of 5, misschien alleen de hele goedkope niet. De installatie zelf is succes verzekerd, maar of hij daarna werkt hangt er ook vanaf of de kexts(drivers) er ook voor jou hardware zijn.
Oké, naja dan zit ik denk ik wel goed, heb een ASUS REX III een i7 920 en een AMD 6950 (sinds kort ook ondersteund. iig bedankt voor je info en ik ga het binnekort maar eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels ben ik zelf toch maar weer bezig gegaan met het installeren van een hackintosh, na m'n vorige bericht heb ik het even een tijdje laten rusten. ik loop echter bij stap 6 al vast.. Het restoren naar de USB-stick en het installeren van MyHack op de USB-stick gingn prima. Als ik echter ga booten vanaf de USB-stick gaat het mis. Ik krijg een knipperend streepje op m'n scherm en dat streepje gaat helaas niet meer weg..

Misschien iemand die hier ook ervaring mee heeft en zodoende ook een oplossing heeft? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 21:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ditis echt een heel oudetutorial, er zijn betere methodes als die van Tonysmac: multibeast en gigabeast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-05 22:07
Ik ga het maar is een gokje geven op mijn AMD x4 955 systeem dmv iBoot/Multibeast. Zou wel leuk zijn als het werkt!

Iemand hier last van gehad? Kan zo 123 niet op googlen vinden wat dit is.Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2cnb1hv.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door s1ck op 21-05-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Hi allen,

Myhack 2.0RC1 is uit!

http://myhack.sojugarden.com/downloads/

Tot nu toe ziet het er veelbelovend uit, ik krijg een beetje kakewalk vibes. Zo hoop ik dus ook Lion te kunnen draaien op mijn MSI p55a gd65... Het ziet ar als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/820/screenshot20110803at701.png

Ik laat jullie meer weten zodra ik de installatie heb uitgevoerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Werkt hier goed hoor!
Deze myHack is alleen nog simpeler te gebruiken, dus een extra handleiding is niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Wowwww.. Myhack is teh shiznit! Tijdens installatie werkte alles eigenlijk al ootb, en dat zonder DSDT.. Enig gemis was dus LAN, en heb dit gefixeerd dmv Multibeast en de Lnx2Macs RTL8xxx fix (P55A-GD65 moederbord van MSI heeft dus een RTL8111DL onboard), even die installeren samen met permissies fix, en ik heb een volledig functionele box.
De specs:
- MSI P55A-GD65
- Core i5 750 @ 2.66 GHz.
- 8 GB DDR3
- Gigabyte ATi HD5770 Radeon
- 2 x 2TB Western Digital Caviar Green WD20EARS (7200RPM / 64 MB cache)

• jackieboy8
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-07-2021
Hier is de Lion versie
Dit is een algemene tread over de myHack methode. Hierin kunnen dus ook vragen worden gesteld, die NIET hardware gerelateerd zijn.
myHack 2.0 is een methode om Snow Leopard / Lion te installeren. Maar wij gaan het alleen over Lion hebben de nieuwste en laaste versie van OS X op het moment
Let op: Via deze methode maakt het niet uit of je harde schijf is ingedeeld in een Guid of MBR partitie indeling. Dus maak je daar niet druk over. met dank aan Nawcom.
Opmerking: In deze handleiding worden stappen aangehouden, begrijp je iets niet of loop je vast? Vermeld dan de stap waarbij je vastloopt.

Wat heb je nodig?•Een werkende OSX installatie. (hackintosh/echte mac).
•Een extra schijf van minstens 8 GB (sata,usb(stick)). Let op: Je moet er van kunnen booten, niet elk moederbord ondersteund USB! Dan is sata wel een een uitweg.
•De gekochte Lion install.app uit de AppStore of InstallESD.dmg van de GM of Retail .app
•De nieuwste Multibeast (op het moment 3.8 van hier) Zet dit op een aparte usb stick voor straks
•De myHack installer (klik!) En download de nieuwste versie (nu 2.0RC1)

Wat zijn de voordelen?•Updaten kan gewoon. (met uitzondering van hardware die ineens niet meer werkt).
•Het is vrij simpel.
•En er zijn zat hulp fora die dit ook gebruiken die je met je problemen kunnen helpen.
De voorbereiding
Stap 1: Zorg dat je een USB van 8GB of een partitie op je harde Schijf van die grote heb geformatteerd naar Mac OS Extended Journaled. (NL Uitgebreid Journaled)
Stap 2: Wanneer dat is gedaan open je de myhack installer in OSX. (zorg dat je de app uit zijn gemounten dmg naar je bureaublad of applicatie map sleept want hij kan zijn werk niet goed doen uit de dmg zelf!!!)
Stap 3: Kies dat het gaat om een 10.7 Lion installatie disk. Wijzig de locatie, naar een andere schijf. Dus naar de schijf die je geformatteerd voor de installatie hebt. En hij vraagt of je naar de Lion install DMG/app browse kan. Doe dat.
Stap 4: Op het laatst word gevraagd of je je eigen Extra folder van je al bestaande installatie wil geven (fijn als ie perfect getweaked is) Als je niet weet waar ik het over heb of je heb niet zo'n folder klik dan op ''use generic"
Stap 5: Wacht rustig af.

De installatie
Stap 6: Boot van je schijf/usbstick waar myHack opstaat. (dus waar die dmg ook op staat). Weet je niet hoe dat moet? Zoek op google, of kijk in je handleiding. Meestal is het F8.
Stap 7: Wanneer je succesvol hebt geboot, krijg je heel even een Chameleon bootloader. Selecteer met de pijltjes snel de schijf met de Lion installatie voor de timer afloopt. Dan type je -v en enter zodat als er foutmeldingen komen we je kunnen helpen.
Stap 8: Je zit nu in de installatie. Formatteer nu je Schijf/Partitie waar je Lion op installeren wil via Schijfhulpprogramma in Hulpprogramma's naar Mac OSX Journaled (extended)
Stap 9: Ga verder met de installatie en rond hem af.

Na de installatie
Op de schijf waar Lion nu geïnstalleerd is staat nog geen bootloader. Maar die heb je wel nodig, wil je niet altijd van je myHack schijf/stick booten.
Stap 10: Boot weer van de myHack schijf/stick.
Stap 11: Selecteer nu (vrij snel) niet de myhack schijf, maar de schijf waar je Lion op geïnstalleerd hebt. (kan gewoon met pijltje naar rechts). En weer even -v typen voor dat je enter toetst
Stap 12: Mooi! Lion start nu op. Maak de installatie af.
Stap 13: Wanneer de installatie is afgerond en je dus in OSX zit, open dan Multibeast die op dat apart gelegde usb stickie staat.•Stap 14: wat je nodig hebt wat je zo en zo moet aanvinken is: bij Drivers & Bootloaders > Bootloaders > Chimera dat is de best getweakte Chameleon RC5 bootloader op dit moment. Vink als je GraphicsEnabler=yes gebruikt dit even aan bij Customizations > Bootoptions > 64-bit Apple Boot Screen (32bit werkt niet in lion , niets trouwens van 32 bit) Gebruik je die niet vink dan degene aan met GraphicsEnabler=no

•En Bij System Definitions hetgeen waar jij denkt dat je PC hackintosh het meest op lijkt. Dit maakt niet uit maar moet je wel even doen. Bij een Core2Duo kies ik voor het gemak meestal iMac 11,2

•Bij Micellaneous vink je EvOreboot aan en FakeSMC en NullCPUPowerManagement en ElliottForceLegacyRTC. Dat zijn de Basis kext die je echt nodig hebt. De rest mag je zelf aanvinken naar eigen benodigdheden. NIET ALLES AANVINKEN!!! Omdat je denkt Das toch veel makkelijker!!??? Nee dat kan dus niet!
De rest is aan jou.
OOK MOET JE BIJ SYSTEM UTILITIES IN MULTIBEAST REBUILD CACHES EN PERMISSIONS AANVINKEN voordat je Ga door aantikt.
Stap 15: Wanneer dat klaar is, start dan je computer opnieuw op. (boot van de schijf waar Lion op staat!).
Stap 16: Nu komt de bootloader en kan je booten in Lion.

Gefeliciteerd, je hebt nu Lion op je systeem. Je kan gewoon updaten, via de systeemupdate. Je hebt waarschijnlijk nog wel kexts nodig voor je systeem. Plaats daarvoor een vraag in het subforum Hardware&Drivers.•Veel voorkomende fouten:
•Bij het maken van de myHack install disk krijg je error 35 (iets met UUID) zorg dan dat je GEEN smbios.plist in je /Extra folder hebt staan en dat je Smbiosresolver.kext installeert.
•Je krijgt Bij het opstarten van de installatie: BootCacheControl: Unable to open /var/db/BootCache.playlist: 2 no such file or directory blablabla. Oke even opletten. Installeer PC EFI 10.6 op de Lion Install Partitie. En download dit: HIER En kopier dat bestand over naar de Lion install Partitie en vervang het. Klaar je kunt nu normaal goed opstarten
•Soms als je de installatie wilt starten dan komt het Chameleon bootscherm en als je dan wilt de installatie starten wilt start je computer gelijk opnieuw op. Oplossing staat een paar posts van mij verder op deze pagina
Credits to Netkas, Nawcom, Conti!, Chameleon Team, TonyOSX86.
iMick voor de lineup
Pagina: 1 2 Laatste