Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336464

Topicstarter
Beste Tweakers,

Om maar met de deur in huis te vallen, zoek ik een TV. Natuurlijk om televisie mee te kijken (nu nog analoog, maar over een paar weken/maanden misschien digitaal). Daarnaast wil ik hem ook voor andere doeleinden gaan gebruiken, zoals voor mijn laptop en PC, via HDMI aan te sluiten. Ook zou ik graag willen dat ik er enkele consoles op kan aansluiten, zoals een Wii, PS2 Slimline en een GC. Verder zal ik ook graag willen dat het een Full HD was.

Het budget ligt trouwens tussen de 800 a 1000 euro.

De TV mag best groot zijn, ik zat te denken aan ongeveer 42". Verder heb ik ook al enkel zoekwerk verricht. Hierbij kwam ik uit op een LG 37LG5000 en een LG 42LG5000.

Zoals jullie kunnen zien, heb ik twee LG's op het oog. Dit komt mede doordat ik altijd al goede ervaringen heb met LG televisies etc. Verder vind ik dat deze twee tv's ook nog een aardig mooi design hebben.

Ik wacht op jullie suggesties, reacties en opmerkingen.

Alvast bedankt!

Tommigun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322525

Ik zou zeggen Panasonic TX-P42G10, maar dat hangt er vanaf voor welke doeleinden je een PC of laptop aan je TV wil hangen. Wil je surfen en tekstverwerken dan kan je beter een LCD TV nemen. Gebruik je het om films af te spelen dan kan het wel. Voor gamen en films is deze TV echt super!
Digitale TV kan met elke TV. Alleen niet elke TV kan het zonder extra ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Maar ik ben alleen bang dat die TV net buiten mijn budget is. Omdat op de Panasonic site staat dat de adviesprijs 1100 euro ervan is.

Verder de doeleinden voor het gebruik met de PC en Laptop zijn, dat ik voor de PC de TV bijna als standaard wil gaan gebruiken, dus erop gamen, tekstverwerken, surfen etc. Zodat de monitor die ik nu gebruik optioneel is en die ik dan misschien met de combinatie: Laptop -> TV, de monitor er nog extra bij kan gebruiken.

Eigenlijk denk ik er ook gewoon om, om hem gewoon zo op de PC te laten staan via VGA en dan de TV met HDMI naar de PC te verbinden.

Misschien nog handige informatie, is dat mijn laptop een Acer Aspie 8930G met Blu-Ray lezer is en mijn PC een Acer M3641. Die PC wil ik naderhand ook nog gaan vervangen voor een zelf samengestelde.

Tommigun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uzafun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-10-2024
adviesprijs is misschien 1100 euro , maar de pricewatch ziet er beter uit.
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42G10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik eerlijk mag zijn, vind ik het design maar niets. Dat is toch wel het gene waar ik oplet, als je er elke dag tegenaan moet kijken.

Maar ook jij bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:05

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 336464 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:37:
Om maar met de deur in huis te vallen, zoek ik een TV. Natuurlijk om televisie mee te kijken (nu nog analoog, maar over een paar weken/maanden misschien digitaal). Daarnaast wil ik hem ook voor andere doeleinden gaan gebruiken, zoals voor mijn laptop en PC, via HDMI aan te sluiten. Ook zou ik graag willen dat ik er enkele consoles op kan aansluiten, zoals een Wii, PS2 Slimline en een GC. Verder zal ik ook graag willen dat het een Full HD was.

Het budget ligt trouwens tussen de 800 a 1000 euro.

De TV mag best groot zijn, ik zat te denken aan ongeveer 42". Verder heb ik ook al enkel zoekwerk verricht. Hierbij kwam ik uit op een LG 37LG5000 en een LG 42LG5000.

[x]

Tommigun
Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. En persoonlijk vind ik jouw "onderzoek" wat aan de karige kant.

Zo is het dus niet de bedoeling om alleen te melden dat het een tv zoekt en een lijstje van wensen en een budget plaatst. Ik stel voor dat je vooral kijkt naar Welke TV moet ik kopen?, want daar staat echt (bijna) alles in van wat je moet weten alvorens je een tv koopt.

In het LCD Beleid kan je nalezen waar een dergelijke topicstart aan moet voldoen wil je na wat meer onderzoek een nieuw topic openen.

Het enige wat ik er nog aan toe wil voegen is dat je gewoon naar de winkel moet gaan en daar in de praktijk zien hoe een tv presteert als het gaat om dingen als kleurweergave, design, enzovoorts. Want tv's blind op spec kopen is geen goed idee, want dat zegt niets over de beeldkwaliteit en eventuele andere dingen waar je op moet letten. En aangezien je het design zo belangrijk vind zou ik helemaal naar een winkel gaan, want plaatjes zijn nooit zoals in de realiteit.

Als je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat en een deel over dat groeten niet nodig is op GoT.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.