This sh*t of bricks belong to me, happy now?
Je zal vooral een lage io hebben, wat natuurlijk belangrijk is op een vps.
Stuur eens een mail of je de vps met SSD eens mag testen.
Powered by Linux - LoL EUW: Spac3keeS | IT Security | Gebruikt VIP OpenDNS & Spotify Unlimited | HTC One X LeeDrOiD ROM
Er zijn 10 soorten mensen op deze wereld: zij die binair kunnen denken en zij die dat niet kunnen...
Reg. datum: 20 april 2004
Je hoeft geen email meer te sturen, het is nu mogelijk een SSD demo aan te vragen op de website.quote:Chillosophy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:35:
Ik heb nog niet gemaild omdat mijn site nog niet af is. Als het me bevalt wil ik het liefst direct verder gaan met het pakket, zonder later weer opnieuw te moeten beginnen. Ik zag echter net wel deze tweakblog van FvdM. Aanrader voor iedereen die twijfelt tussen de pakketten
edit:
Blijkbaar kun je alleen een SSD demo aanvragen via de website als je al een VPS hebt.
Jegorex wijzigde dit bericht 26-01-2012 23:22 (7%)
Er is gebeld met ams x in Amsterdam, blijkt dat ze maar 1 lijn hebben lopen en dat de router die daar staat dood is.
Ze zijn aan het probleem aan het verhelpen, Direct VPS kan hier niet zo veel aan doen behalve dan dat een back up router te plaatsen wel handig is.
Tracert:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Traceren van de route naar stream-portal.org [178.21.113.184] via maximaal 30 hops: 1 1 ms <1 ms <1 ms CISCO91548 [192.168.1.1] 2 1 ms <1 ms <1 ms c3404801.ftth.concepts.nl [195.64.72.1] 3 5 ms 5 ms 5 ms ict.18.29.concepts.nl [213.197.18.29] 4 5 ms 5 ms 5 ms ict.18.29.concepts.nl [213.197.18.29] 5 6 ms 10 ms 5 ms tge2-2.ams01-1.eu.as5580.net [195.69.145.229] 6 6 ms 6 ms 5 ms compukos-gw.r1.ams1.nl.as5580.net [78.152.62.106 ] 7 compukos-gw.r1.ams1.nl.as5580.net [78.152.62.106] rapporten: De doelhost i s niet bereikbaar. De trace is voltooid. |
Sterker nog: ik heb een permanente VPN met een DC in Parijs en die is niet verbroken geweest. Ik vraag me dan ook af of er wel een onderbreking is geweest>??
Khildin wijzigde dit bericht 17-02-2012 21:36 (32%)
Er zijn 10 soorten mensen op deze wereld: zij die binair kunnen denken en zij die dat niet kunnen...
Volgens Larry was er niks bekend, terwijl mijn bak gewoon dood was.quote:Beste Elbert,
Ik heb de statistieken van het systeem even bekijken, er is een flinke CPU-piek op te zien. Waarschijnlijk heeft een proces binnen de VPS het systeem zo traag gemaakt dat het leek of het systeem down was. In zo'n geval helpt een Forced reboot via het controlpanel de VPS er snel weer bovenop. Blijft natuurlijk zaak om te vinden welk proces dat is geweest, om herhaling te voorkomen.
Als ik nog iets kan doen hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Larry
DirectVPS Support
Ticket Details
Maar jij hebt er dus ook uitgelegen? En zo ja heb je van beide locaties twee logs van het laatste 10 minuten dat hij nog up was?quote:Khildin schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:08:
Het probleem lijkt te zijn opgelost want ik heb verbinding met mijn servers die ik op beide lokaties (Shuberg Philis op Schiphol-Rijk en Nikhef-Amsterdam) in gebruik heb.
Sterker nog: ik heb een permanente VPN met een DC in Parijs en die is niet verbroken geweest. Ik vraag me dan ook af of er wel een onderbreking is geweest>??
Want het kan gewoon niet dat hij met even 100% load er 2.5 uur er uit ligt.
Hij heeft nu een uptime van 2:31 terwijl hij beweert dat er niks gebeurt is, vage zaak in elk geval, er klopt iets niet.
Hm, ik heb wat scripts die elk half uur e.a. online bijwerken, en deze geven aan dat de updates gewoon gedaan zijn in de tijd die je noemt, er is bij mij geen onderbreking geweest.quote:Quad schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:45:
[...]
Volgens Larry was er niks bekend, terwijl mijn bak gewoon dood was.
[...]
Maar jij hebt er dus ook uitgelegen? En zo ja heb je van beide locaties twee logs van het laatste 10 minuten dat hij nog up was?
Want het kan gewoon niet dat hij met even 100% load er 2.5 uur er uit ligt.
Hij heeft nu een uptime van 2:31 terwijl hij beweert dat er niks gebeurt is, vage zaak in elk geval, er klopt iets niet.
Op welke server zit je?
Nee ik heb er niet uitgelegen. De vpn tunnels naar Parijs zijn niet onderbroken geweest.quote:
Reg. datum: 20 februari 2009
Mijn linux administrator gaat het morgen verder onderzoeken, Kreeg nog bericht van Larry dat ze van het weekend een eventuele oorzaak hopen te vinden op hun niveau.
Vooralsnog is het op mijn bak geen piek load, proces oid gevonden die een downtime kan veroorzaken. We zijn bang dat een andere vps de oorzaak is, we hebben eerdere problemen met hoge load gehad waardoor DirectVPS een paar andere vps'en hebben verplaatst.
@Hieronder, de fysieke server is nummer 21.
Ik wacht in elk geval het onderzoek van DirectVPS en mijn admin af, kijken wat we dan kunnen doen om het in de toekomst te voorkomen.
We hebben een backup plan, maar mijn server is wel behoorlijk belangrijk voor het functioneren van een aantal zaken helaas.
Mocht de oorzaak en eventuele oplossing kenbaar zijn, zal ik dat zeker even vermelden.
Quad wijzigde dit bericht 18-02-2012 00:41 (33%)
Reg. datum: 20 februari 2009
Reg. datum: 06 oktober 2004
Ik ga binnenkort toch maar in op larry zijn aanbod voor een dedicated atom server. Het hoeft toch alleen maar voip telefonie af te handelen.
Hiervoor stond ik op het punt om twee andere colo servers te verplaatsen naar directvps alleen ik kreeg geen gehoor op mijn e-mailberichten. Daarom telefonisch contact gezocht en een vreemde dame aan de lijn gekregen welke slecht nederlands sprak. Ze deed net alsof ik het verkeerde bedrijf aan de lijn had en toen ik aangaf dat ik wel degelijk bij het juist bedrijf was (SIDN whois) zei ze dat de eigenaar er niet was en telefonisch contact niet wenselijk was.
Ondanks het feit dat ze geen telefonische support aanbieden vond ik dit geen prettige ervaring. Dit was voor mij reden genoeg om wat meer te gaan betalen en over te stappen naar Tilaa.
Achteraf erg tevreden, heb nu in totaal 4vpjes hier draaien met verschillende configuraties. Allen merkbaar een stuk sneller. Database is weer een stuk vlotter, geen lage disk performance en vage timeouts.
Het feit dat ze een echt bedrijf hebben met telefonische support doet me ook wel goed.
PS: wil directvps hier niet mee bashen, ze bieden lage prijzen maar goedkoop kan wel is duurkoop zijn. Als het maar een vpsje voor er bij is dan is het een prima keuze, maar als je "productie" omgevingen hebt draaien dan zou ik het niet adviseren.
Workaholic wijzigde dit bericht 18-02-2012 13:24 (32%)
signature here
quote:orillion schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:18:
Beetje late reactie, maar ik weet uit ervaring dat de IO snelheid bij Tilaa veel hoger is dan de Value VPS van PCExtreme. Dat hebben ze bij PCExtreme ook ergens vermeld staan, ze noemen het dan "Standaard I/O disk performance".
IO is dik in orde.. zit tussen de 170mb/sec-200mb/sec met transfers. Heb een database met 2 miljoen records met heel veel kleine files. Performance is merkbaar veel beter in vergelijking tot Directvps terwijl ik dezelfde specs heb (4gb mem, 80gb disk)
Denk dat de specs van deze omgeving naast de disks dus ook een stuk beter zijn (of niet overbooked zijn)
Mooie webpanel krijg je er ook bij. Enige nadeel is dat ze geen gratis back-up doen zoals directvps dat doet.
Maarja.. een simpele rysnc doet wonderen
Workaholic wijzigde dit bericht 19-02-2012 14:04 (86%)
signature here
| vps | host | locatie |
| 1. whitefish (pro 3) | Server 27 | schuberg philis |
| 2. yellowsprings (basic 1) | Server 31 | nikhef |
| 3. darkmatter (basic 2) | Server 28 | schuberg philis |
| 5. silverlake (ssd 3) | Server 69 | schuberg philis |
FvdM wijzigde dit bericht 20-02-2012 22:56 (2%)
Reden: pack namen toegevoegd
Ik ga hier toch wel even op in haken. Ook ik heb een VPS bij Larry draaien en daarop draait een tubesite en een forum en ik heb hier echt geen problemen mee. Ook qua DMCA issues zit je bij Larry ok...oftewel, hij geeft niet zomaar toe als er Amerikanen zijn die DENKEN dat hun de alleen heersers zijn en dat we allemaal maar moeten buigen voor ze.quote:Workaholic schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:20:
PS: wil directvps hier niet mee bashen, ze bieden lage prijzen maar goedkoop kan wel is duurkoop zijn. Als het maar een vpsje voor er bij is dan is het een prima keuze, maar als je "productie" omgevingen hebt draaien dan zou ik het niet adviseren.
Ik vind zijn service uitstekend en dat er niet op mail gereageerd wordt vind ik wel vreemd...hij reageert altijd bij mij vrij vlotjes.
En laten we ook eerlijk wezen...zijn prijzen zijn zo goed, dat je ook wel eens wat door de vingers moet zien als het een keer traag is ofzo...ik zeg niet dat je alles moet accepteren...tuurlijk niet, maar prijs/kwaliteit verhouding is bij hun echt wel ok. En als je bang bent voor overselling, dan neem je toch een dedicated server?
Heb je helemaal gelijk in, ook wat betreft de snelheid die ze hanteren, ook in het weekend!quote:Yzord schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:10:
[...]
Ik ga hier toch wel even op in haken. Ook ik heb een VPS bij Larry draaien en daarop draait een tubesite en een forum en ik heb hier echt geen problemen mee. Ook qua DMCA issues zit je bij Larry ok...oftewel, hij geeft niet zomaar toe als er Amerikanen zijn die DENKEN dat hun de alleen heersers zijn en dat we allemaal maar moeten buigen voor ze.
Ik vind zijn service uitstekend en dat er niet op mail gereageerd wordt vind ik wel vreemd...hij reageert altijd bij mij vrij vlotjes.
En laten we ook eerlijk wezen...zijn prijzen zijn zo goed, dat je ook wel eens wat door de vingers moet zien als het een keer traag is ofzo...ik zeg niet dat je alles moet accepteren...tuurlijk niet, maar prijs/kwaliteit verhouding is bij hun echt wel ok. En als je bang bent voor overselling, dan neem je toch een dedicated server?
Daarom is het zo vreemd dat de server er helemaal uit is geklapt, en dat Larry op mijn VPS een hoge CPU load constateert terwijl ik in logs niets kan vinden wat op een hoge load duidt of een process wat veel vereist.
Vanavond eens kijken of er niet wat anders loos is en een eventuele oplossing zoeken, dedicated verhuizen naar andere host oid.
We zullen zien!
Ben het deels met je eens zoals beschreven in mijn vorige post.quote:Yzord schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:10:
[...]
Ik ga hier toch wel even op in haken. Ook ik heb een VPS bij Larry draaien en daarop draait een tubesite en een forum en ik heb hier echt geen problemen mee. Ook qua DMCA issues zit je bij Larry ok...oftewel, hij geeft niet zomaar toe als er Amerikanen zijn die DENKEN dat hun de alleen heersers zijn en dat we allemaal maar moeten buigen voor ze.
Het is en blijft een leuke vps voor weinig, maar je hebt voor een paar euro meer een betrouwbare vps welke geen performance problemen vertoont, minder downtime heeft, een telefoonnummer heeft die tot 22 uur 's avonds bereikbaar is en daarnaast veel betere specs heeft (mijn databases, disk i/o en cpu zijn veel sneller)
Dit staat wat mij betreft helemaal los van het feit dat Larry echt zijn best doet.
Workaholic wijzigde dit bericht 23-02-2012 08:02 (5%)
signature here
Ben tot nu toe érg tevreden over de service, ONWIJS snelle service
bij DirectVPS. Wát een verschil met Strato zeg. Damn
reactie etc.
٩(͡๏̯͡๏)۶ "Successful trolling is Successful"
Mijn ervaring is dat je _altijd_ binnen een kwartier een reactie krijgt. Zelfs op zondag avond 11 uur....quote:HetRatje schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:49:
Sinds een paar dagen klant bij DirectVPS, basic 4 pakket genomen.
Ben tot nu toe érg tevreden over de service, ONWIJS snelle service
bij DirectVPS. Wát een verschil met Strato zeg. Damn, meteen
reactie etc.
Kwartier is ietwat overdreven, maar Larry doet met recht zijn uiterste best!quote:Khildin schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:06:
[...]
Mijn ervaring is dat je _altijd_ binnen een kwartier een reactie krijgt. Zelfs op zondag avond 11 uur....
Ik zelf gebruik pbxes, aangezien gevirtualiseerde asteriks nog best lastig isquote:Miepermans schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 08:30:
Ik heb de laatste tijd zelf verschrikkelijk veel timing problemen op mijn asterisk server. Dit wordt veroorzaakt door een teveel aan io's. Hierover heb ik met larry contact gehad. Hij heeft vervolgens e.e.a. creatief heen en weer geschoven om io's vrij te makenl De server loopt iets stabieler nu, echter is nogsteeds niet stabiel genoeg voor normale telefoongesprekken.
Ik ga binnenkort toch maar in op larry zijn aanbod voor een dedicated atom server. Het hoeft toch alleen maar voip telefonie af te handelen.
Reg. datum: 11 april 2011
Zobat wijzigde dit bericht 01-04-2012 14:40 (0%)
Reden: typo
Begin er ziek van te worden.
Mail naar DirectVPS leverde nog geen resultaat op.
Mag ook wel gezegd worden.
Reg. datum: 20 april 2004
Vooral als potentiële klant kan je gewoon gratis tijdelijk een server proberen zonder al te veel gezeik.