Maar serieus: ben errug benieuwd naar de shizzle.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.

[ Voor 30% gewijzigd door Yamy_Daffy op 12-12-2009 12:06 ]
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Die canonmensen kunnen echt geen 2,5 sec stilstaan op commando:

't was toch weer leuk, maar ben er toch wel achter dat nachtfotografie niets voor mij is. Doe mij maar een ochtendzonnetje, leuk beestje en landschapjes
@ Yamy: De eerste is vet, maar die lokatie heb ik gemist, omdat we wat later waren. De rest is qua witbalans wel erg koeltjes?
[ Voor 9% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 12-12-2009 11:39 ]
Hier staat tekst
Mag ik dan ook?Nomad schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:58:
ik heb nog wel wat rotterdam nightlife liggen, zal ik dat gewoon posten
Had jij het niet koud dan?Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:30:
@ Yamy: De eerste is vet, maar die lokatie heb ik gemist, omdat we wat later waren. De rest is qua witbalans wel erg koeltjes?
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Wat konden we lang stilstaan heMike2k schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:23:
Ik ben ze nog aan het uitzoeken, maar deze is wel apart:
[afbeelding]
Met NickH's D90 |
![]() |
![]() |
Met mijn S5600 |
Ik ken het. Nog niet eens een kaart vol.Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:30:
Damn, nog nooit zo weinig foto's geschoten op een meet,
[...]
Ik denk dat de eerste van mij pas aan het einde van de dag gaan komen. Net wakker. Nu eerst even zorgen dat ik van het weekend weer kan eten en kleren kan dragen
Dat goedje waar ik in was gaan 'staan' (tot aan mijn knieen......) bleek overigens iets van zand-cement te zijn
* BlaTieBla is al lang blij dat hij niet 'head-first' ging
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Foto's?Dat goedje waar ik in was gaan 'staan' (tot aan mijn knieen......) bleek overigens iets van zand-cement te zijn . Ik maar denken dat het de ouderdom was die aan mijn botten knaagde.
Dit vind ik echt een prachtige foto Yamy_Daffy. Mooi om die kraan zo op de voorgrond te zien, de andere kraan erachter en de vuilverbranding op de achtergrond van Charlois. Ik ken dit stukje Rotterdam goed want ik heb er jaren gewoond. Goed gelukt!Yamy_Daffy schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:29:
Zo zojuist even mijn foto's snel bekeken en zal wat met jullie delen.
[afbeelding]
heb maar 47 foto's gemaakt. Iets zegt me dat er nog genoeg mensen zijn met minderBlaTieBla schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:19:
[...]
Ik ken het. Nog niet eens een kaart vol.
Hier staat tekst
Het gaat niet om kwantitweit maar om kwaliteit.Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:29:
[...]
heb maar 47 foto's gemaakt. Iets zegt me dat er nog genoeg mensen zijn met minder
Ik heb er zo'n 320 gemaakt maar een heleboel prut omdat ik geen statief gebruikte, had lieve 47 goede foto's gehad
Wow wat veelSjaak_Afhaak schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:29:
[...]
heb maar 47 foto's gemaakt. Iets zegt me dat er nog genoeg mensen zijn met minder
Mijn teller staat op 42..
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Wellicht kans op een herhaling? Aan de foto's te zien wel, ziet er goed uit allemaal!

Het is wel door photoshop gehaald want hij was nogal donker.Trasos schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:18:
Nice Gutteguttegut. Het lijkt alsof het nog licht is. Is het kunstlicht of natuurlijk licht? Of heb heb je gewoon in PS liggen pielen?
Dit is het origineel (resized).

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Komt op zich prima uit: als er weer veel opkomst is kan ik dan de Canon-groep meenemen, jij Nikon+de rest (als het weer zo wordt geregeld), en we hebben zo genoeg tijd om de organisatie te regelen en leuke punten te vinden. Alleen ben ik niet zo automobilistisch ingesteld, en de plekken zullen zeker weten minder goed bereikbaar zijn dan in een gigantisch industrieterrein, dus dat vergt wel wat meer voorbereiding. Ik DM je wel.NickH schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:34:
Nou, ssj3gohan, in februari staat niets gepland, misschien kunnen wij wat opzetten?
Maareh, menno, bedankt voor het lenen. Echt jammer dat hij te lang is voor op crop voor waar ik zoiets voor zou willen gebruiken (nl. hetzelfde als waarvoor je hem op FF wilt gebruiken). Waarom bestaat er nou geen 15mm f/1.4...
Anyway, nog een hele leuke pano:

Definitely klikken voor groot. Hij is flink scherp, 'Ernst&Young' is bovenop een van de gebouwen nog te lezen ondanks de coma/astigmatisme van deze lens. Links op de brug kun je een paar gedempte sinusjes zien van autolichten; blijkbaar had ik m'n foto niet genomen met een perfect stilstaand toestel (wel remote shutter gebruikt) of had ik toch MLU moeten gebruiken met dit statief. Er is mogelijk wel een klein beetje gefotosoept om tot dit resultaat te komen.
[ Voor 23% gewijzigd door mux op 12-12-2009 19:20 ]
moet nog door m'n foto's heen bladeren, ben nu nog steeds supergaar. Ik blame de borrel die ik voor de meeting heb gehad

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Er zit echt mooi werk tussen maar deze vind ik de origineelste die er tussen zit.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Heb je DM gehad. Voor het scouten heb ik gewoon een leasebak, dus dat is geen probleem, op de avond zelf als we splitsen moet je even een rit regelen, maar als organisator moet dat geen probleem zijn denk ikssj3gohan schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:04:
[...]
Komt op zich prima uit: als er weer veel opkomst is kan ik dan de Canon-groep meenemen, jij Nikon+de rest (als het weer zo wordt geregeld), en we hebben zo genoeg tijd om de organisatie te regelen en leuke punten te vinden. Alleen ben ik niet zo automobilistisch ingesteld, en de plekken zullen zeker weten minder goed bereikbaar zijn dan in een gigantisch industrieterrein, dus dat vergt wel wat meer voorbereiding. Ik DM je wel.
OT: gave foto's allemaal, al weet ik niet niet of iedereen al gepost heeft? (of heeft iedereen net zoals zartok zo weinig foto's gemaakt en alleen maar lopen lullen?

maar voor een Meeting in Den Haag ben ik zeker weten van de partij
Filmen op f/1.2 is de toekomst.
En dan nog wat ongesopte foto's van mijn kant:

De kraan

De Canonians

De brug (met epische vlam ballon dinges)

De mast

De spot (waarom telelenzen gebruiken als je alles in 12mm kwijt kan?)

De stortbak (geen zin om die flare wegtesoppen(eerlijk gezegd ook geen idee hoe het moet...))

De fisheye (4.5mm EF-S op een fullframe en je krijgt dit)
Ik heb zelf geen f/1.2, heb even met die 50mm van Menno rondgelopen, en er zit geen foto met f/1.2 tussen? Alleen 12mm, 85mm en 4.5mm...ssj3gohan schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:57:
Woei, ik vind je 1.2 wel supermooi tekenen...
Jouw pano is wel superstrak trouwens!
f/1.2 brengt voor filmen wel heel veel voordelen, extra kleine DOF en lagere ISO.
edit: 85/1.8 dus. Damn, mooie lens
[ Voor 31% gewijzigd door mux op 13-12-2009 14:06 ]
Die foto vind ik veruit de vetste, heel cool isoleer-effect. En damn, ISO3200, dat zie je er op dat formaat écht niet aan af, nu ik iets beter kijk zie ik een beetje ruis, maar was me dus niet eens opgevallen in eerste instantie.ssj3gohan schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:05:
Oh, ehm, waar is je 2e foto dan mee genomen?
edit: 85/1.8 dus. Damn, mooie lens
The devil is in the details.
Anoniem: 176826
Via deze link kom je terecht in de set die ik heb aangemaakt. Via deze link kun je dus ook wat grotere exemplaren vinden....
-1- Topje van de brug

-2- Vuurwerk georganiseerd door MennoVanW (dank daarvoor)

-3- Nu de hele brug

Door naar stop 1 van de Nikon groep
-4- Speeding ship

-5- Wie heeft de nacht gejat?

-6- Ufo's in de nacht? Nee, koeltorens

Stop 1A of 2A van de Nikon groep (buiten de route stop plek zeg maar)
-7- Ballet van kranen (1)

-8- Ballet van kranen (2)

Stop 2
-9- Het nachtleven in de haven

-10- Verloren rails (1)

-11- Verloren rails (2) (Peleng 8 mm)

-12- Verloren rails (3)

Stop 3
-13- Spelen met kleur

Stop 4
-14- Uitzicht over de haven

-15- Dozen stapelen

Stop 5... Rond drie uur, toch nog even doorbikkelen, omdat de Canonians al naar huis zijn.
-16- Euromast

-17- SS Rotjeknor

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 176826 op 13-12-2009 19:52 . Reden: Iets met plaatje 17 was URL, nu IMG tag... Ziet er beter uit... ]
Maar vooruit, even een uurtje zitten kloten met nabewerken en dit heb ik tot dusver ervan weten te maken:

Laatste heeft nogal last van ruis, dus die ga ik denk ik nog wel even overdoen.
Via Flickr kan je alle instellingen zien van de foto's [Foto selecteren, rechterkolom onderin Additional Information -> More Properties]. Enige wat ik gedaan heb bij een aantal foto's is die oranje gloed weggewerkt.Mute schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:04:
Wow, nice shit BlaTieBlaWaar heb je die precies mee gemaakt (camera/instellingen)? Ik was al niet heel erg enthousiast over m'n eigen foto's, maar nu al helemaal niet meer
[...]
Sowieso gemaakt met een Nikon D300, 17-55/2.8 of 70-200/2.8
Nice!
Ik had wat vaker in die contreien rondgelopen dus de 'standaard' plaatjes had ik al. Dan ga je op zoek naarwat anders.ssj3gohan schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:32:
Ik heb bij de foto's van BlaTieBla direct het gevoel van 'oooh damn wat mooi, ik had ook moeten bedenken daar naar te kijken'.
Nice!
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7. een mede-tweaker at work

Meer foto's op Flickr
[ Voor 4% gewijzigd door Ethnocentrix op 13-12-2009 21:49 ]
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Geslaagd moeten jullie maar bepalen, maar ik zal er zo een paar postenMute schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:09:
Heb je nog wat geslaagde fisheye-shots Gutteguttegut? Ben ik heel erg benieuwd naar
Ik weet wel dat hij mij erg goed bevalt en scherper is dan ik had verwacht (mits geknepen).
Wel een "flare 'o' holic" lens......
[edit]Bij deze:
1

2

3

4

Ik vind het heel lastig om foto's met deze lens te bewerken in PS.
Dat is echt nog even wennen en veel uitproberen.
[ Voor 35% gewijzigd door Gutteguttegut op 13-12-2009 23:39 ]
Nogal snel zelfs.... Van die spoorstaven had ik twee mooie foto's, maar inderdaad flare-galore. Zie ook de foto's van die andere fish-gebruiker. Dat blijft gewoon een maf punt van die dingen.
Heel leuk speelgoed, maar met dit soort licht....
(Wel jammer, want op beide spoorstaven foto stonden toch nog tweakerts.... De eerste was ik zelf niet ver genoeg weg gelopen. Op de tweede stond iemand te kijken of hij mijn camera met dat rare stuk glas kon stelen. Maar ik stond nog in de buurt, dus heeft hij hem toch maar laten liggen.

The same here, vooral die eerste van BlaTieBla vind ik erg mooi. Ter geruststelling van Mute, ik vind ze best mooi en kijk eens op mijn picasa (dan zie je dat het nog slechter/ruiziger kanMute schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:04:
Wow, nice shit BlaTieBlaWaar heb je die precies mee gemaakt (camera/instellingen)? Ik was al niet heel erg enthousiast over m'n eigen foto's, maar nu al helemaal niet meer
Jep that's meEthnocentrix schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:47:
....
7. een mede-tweaker at work
[afbeelding]
Meer foto's op Flickr
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
btw: je staat in mn shot..... (zeurderige stem)

[ Voor 57% gewijzigd door mux op 14-12-2009 13:15 . Reden: feauteau toegefoegdt ]

[ Voor 21% gewijzigd door BlaTieBla op 14-12-2009 15:58 ]
STC gebouw

De Euromast met de fietsingang van de Maastunnel

Ik denk dat dit wel de meest originele is van allemaal

En vanaf een andere kant gezien

Wat kraantjes

China trading, wat jammer van de overbelichte neon.

Bootje & Shell Pernis

Meer Shell Pernis

Wat opslag:

En wat tweakers die met flitsers in de zandbak aan het spelen zijn. (Menno, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het resultaat hiervan)

Ennuhhh wanneer is de volgende meeting
@ hieronder
Ik heb me aangemeld!

En één van de resultaten van ons flitsexperimentje

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts
Wat was het doel precies van dat experiment?mennovanw schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:47:
En één van de resultaten van ons flitsexperimentje![]()
[afbeelding]
Ja!!ssj3gohan schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:47:
Heb je dan twijfels bij de genialiteit van de Leider?
[serieus]
Nee maar ben nieuwsgierig naar wat ze voor ogen hadden bij het experiment en of het in hun ogen is gelukt
[/serieus]

Nu je het zegt, die had ik kunnen hebben met mijn auto.
Hehe ik wilde eens kijken wat ik kon met lange sluitertijden, flitsers en beweging e.d. Ik moet zeggen dat het resultaat wat uh "aparter" is geworden dan ik had verwacht maar me wel weer stof tot nadenken heeft gegeven.. De voorbeeldfoto is gemaakt met 2 seconden: alles is bewogen behalve het door flitslampjes goed uitgelichte onderwerp. Graag had ik wel meer de onderkant belicht gehad en de rest nog wat donkerder..Gutteguttegut schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:08:
Ja!!
[serieus]
Nee maar ben nieuwsgierig naar wat ze voor ogen hadden bij het experiment en of het in hun ogen is gelukt![]()
[/serieus]
Ik had de beweging misschien wat minder moeten doen, maar ik vind het wel een grappig iets..
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts
Dit was bij de SS Rotterdam. Daar had een duitse bak een beetje haast......Anoniem: 176826 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:15:
Bedoel je dat ik je bijna plat reed? Dat was voor bij China Trading. Daar zat nog een best ruige stoeprand....
Nu je het zegt, die had ik kunnen hebben met mijn auto.
Erg mooie foto.Mute schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:19:
Nog eentje die wel aardig gelukt was (vind ik dan)
[afbeelding]
Als ik het licht wegcrop (door de foto op flickr naar beneden te scrollen) vind ik hm eigenlijk nog mooier...
JaMute schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:22:
Je bedoelt de gele streep (en dus naar boven scrollen om dat 'eraf te snijden')? Ik vind het juist wel wat hebbenHij is inderdaad aan de felle kant, maar het zorgt er ook voor dat het een wat minder een standaardfoto is.
Maar zoals altijd, het is natuurlijk altijd een persoonlijke voorkeur.
1. Erasmusbrug

2. Schoorstenen

3. Installaties aan de overkant

4. Roken verboden

5. Kranen in de Waalhaven

6. Meer kranen in de Waalhaven

Lang niet zo geniaal als sommige van wat ik hierzie maar ik moest dan ook zonder statief.
PS. In Irfanview zijn ze bij mij aanzienlijk lichter dan in Firefox, loopt bv. in #1 de hemel (net) niet dicht. Toch zouden ze beiden colormanaged moeten zijn?
Dit is wat ik er zonder statief van heb kunnen bakken. Niet het niveau wat ik her en der aantref, maar voor een eerste keer fotograferen in het donker ben ik zelf dik tevreden. Smaakt naar meer!

[ Voor 99% gewijzigd door Bacchus op 21-12-2009 08:23 . Reden: Hoort hier niet. ]
Hier drie foto's uit de selectie van 8 stuks. Er is nog een laatste frame "vergeten" in te scannen, dus die komt eventueel nog later.
EF 20mm f/2.8 USM @ f/16

EF 50mm f/1.2L USM @ f/16 Cropped tot verhouding 1:1

EF 17-40mm f/4L USM @ f/13

Bonusje:
Deze was de vorige keer vergeten met inscannen. Bij deze alsnog deze ietswat vage foto. Nog een mooi helder rood stipje in het midden, dat een container moet voorstellen.
EF 17-40mm f/4L USM @ f/13

[ Voor 19% gewijzigd door Shaggy_NL op 06-01-2010 19:36 . Reden: 4e en laatste foto toegevoegd ]
Ik moet zeggen dat ik ze minder ruizig had verwacht op langzame film. Wel echt goed scherp.
Ik begin nu ook pas wat duidelijk te kijken naar alle andere platen. Zitten erg mooie bij. Yamy_Daffy, ssj3gohan, DJSmiley, BlaTieBla, Mute, Gutteguttegut, mennovanw, BeF-Bacchus & camelrulez zijn allemaal erg netjes.
Zeker voor herhaling vatbaar. Ik zag nog iets van een shoot in februari. Maar eens kijken wat dat allemaal in houd.
Beginning to realize the power...

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade