[Windows 7] 'De weergave-instellingen van elke map opslaan'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-03 16:42
Sinds vandaag draai ik Windows 7 en ben er tot zover zeer tevreden over (Vista *****, ahum).

Ik zit wel met een probleempje.. heb me al lens gezocht op google, de microsoft(y) site en in de fora hier, maar geen oplossing.
In XP en ik geloof ook nog Vista heette de optie 'De weergave-instellingen van elke map opslaan'. Oftewel, als je map D:\documenten\fotografie\ op de weergave 'grote pictogrammen' had staan en D:\documenten\films op de weergave 'lijst' dan onthield windows dat.

Bij windows 7 schijnt dit niet vanzelf te werken en het is behoorlijk irritant dat als je de weergave op 'lijst' hebt staan, hij dit voor al je mappen toepast. Hij onthoudt dus niet per map apart wat de weergave-instelling was.
De optie 'De weergave-instellingen van elke map opslaan' is niet aanwezig in (menu) extra --> mapopties --> weergave in deze versie van Windows (7 dus).

Iemand die mij kan helpen? _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door chieldeno op 16-11-2009 04:26 . Reden: sorry voor de typo in de topictitel.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 15:52

JohnD

Bernd

Anoniem: 301496 in "ziek van Vista mapweergave"

voor zover ik weet werkt dit ook in windows 7

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
Bedankt, was inderdaad de oplossing!
Ben dat topic gisteren wel tegen gekomen, maar was niet duidelijk of die oplossing van Barfman ook voor Win7 zou werken. Ik wilde niet zomaar iets doen voordat ik wist wat de juiste oplossing was.
Had het wellicht even kunnen vragen daar.. maar zo is het ook duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
Het probleem is vrolijk weer terug gekomen...

In de ene map de instelling op 'grote miniaturen' zetten zorgt er weer voor dat alle mappen die je erna ingaat ook op die instelling staat dus... :(

Iemand anders nog een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
Niemand die een idee heeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296710

Ik heb ook dit probleem. Dit is zo irritant om elke keer de weergave moeten aan te passen om iets te vinden. Weet er echt niemand hoe je de weergave instellingen per map kunt laten bij houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hier zou ik ook graag een oplossing voor hebben... Behoorlijk irritant!

[ Voor 1% gewijzigd door Timo002 op 22-11-2009 14:46 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
Schopje... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:45

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ik heb dit in Vista.... @#^$*^#^$

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300737

ik heb er ook last van, ik heb wel ooit de oplossing geweten voor vista maar kan het me maar niet meer herinneren. Ergens in instellingen moest je iets aan of uitvinken. "mappenweergave instellingen voor alle submappen herhalen" of zoiets? Misschien weet iemand anders het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
Hmm.. heb hier; "mappenweergave instellingen voor alle submappen herhalen" even op gezocht, maar kan er niets zinnigs over vinden. Het klinkt daarnaast ook alsof Windows op alle submappen eenzelfde weergave-instelling moet toepassen, maar dat is duidelijk niet de bedoeling. Windows moet gewoon voor elke afzonderlijke map onthouden wat de weergave-instelling was (lijst, details, grote pictogrammen etc.).

Edit: Ok, het lijkt erop dat ik een oplossing heb. Even zoeken op google in het Engels, en voila een topic met nuttige info. Download het keepfolder.zip bestandje daar en voeg de ingesloten registry key toe aan je register.

http://windows7forums.com...manently-folder-view.html

d:)b

[ Voor 27% gewijzigd door chieldeno op 23-11-2009 21:37 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chieldeno schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:31:
Hmm.. heb hier; "mappenweergave instellingen voor alle submappen herhalen" even op gezocht, maar kan er niets zinnigs over vinden. Het klinkt daarnaast ook alsof Windows op alle submappen eenzelfde weergave-instelling moet toepassen, maar dat is duidelijk niet de bedoeling. Windows moet gewoon voor elke afzonderlijke map onthouden wat de weergave-instelling was (lijst, details, grote pictogrammen etc.).
Dat bedoel ik ook, dat als je 1 instelling maakt, alle submappen soms ook meeveranderen terwijl ik dat niet wil.

Hieronder de inhoud van de regtweak van chieldeno:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
Windows Registry Editor Version 5.00

; This is a Vista ONLY Folder Repair tool, This tool will force Vista to remember your folder settings by
; Modifying registry entries. Descriptions below explain what each step is doing.
; Steps:
; 1. Open up explorer and go to Tools->Folder Options->View and uncheck Remember each folder's View settings
; 2. Double Click this registry File
; 3. Restart Computer before doing anything else
; 4. Once restarted, bring up explorer again and put the Check back that was removed in step 1.
; 5. All folders on the computer should now be in the "All Items" format. Since Auto Discovery is now off
; you will need to go to your shell folders (Pictures, Videos, Contacts, Music, etc.) and set them to the
; template you want, apply to subfolders, etc.

; Clear out Folder Settings left over from XP:
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\BagMRU]
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags]
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Shell\BagMRU]
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Shell\Bags]

; Clear out Folder Settings for Vista
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\BagMRU]
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\Bags]

; Modify the Folder Storage space to 20000, this will allow the saving of settings for up to 20000 different folders.
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell]
"BagMRU Size"=dword:00004e20

; Turn off Vista's Auto Template Discovery. This keeps vista from deciding on it's own what type
; of Folder you have (ie, picture, videos, docs, etc) This will keep vista from changing what you
; have already set for a folder as well. Notice this value is in the Bags Key that was deleted
; in the settings above. Remember this is there because if you decide to manually go delete
; your Bags Key, you will lose this value and auto-discovery will turn back on again.

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\Bags\AllFolders\Shell]
"FolderType"="NotSpecified"

; ***** NOTE FOR VISTA 64 *****
; Users will see a a Wow6432Node in registry traces when Folder settings are saved.
;
; PATH:
; HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Wow6432Node\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell
;
; This is virtually linked to the Vista 32 Folder storage location located at:
; HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell
;
; What happens in either location will be a duplicate of the other location.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 300737 op 23-11-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
Ok, het lijkt erop dat bovenstaande aanpassing voor korte duur heeft gewerkt, vandaag lijkt het weer terug bij af te zijn.. als ik in een map grote pictogrammen als weergave-instelling aanklik en ik ga terug naar de map ervoor, staat die ook opeens op grote pictogrammen weergave, terwijl hij eerst gewoon op lijst stond.

Het is toch heel begrijpelijk voor de heren bij Microsoft lijkt me dat je een lijst met mappen waar foto's in staan als 'lijst' wilt weergeven, maar de foto's die in de mappen staan als grote pictogrammen. Waarom hebben ze Windows 7 niet zo gemaakt dat deze de instellingen onthoudt? Ik heb begrepen dat de issue in de vroege versies van Win 7 (beta's of hoe noem je dat bij een OS?) ook dit probleem hadden en er werd destijds gezegd dat het in de uiteindelijke versie opgelost zou zijn. Nou, mooi niet dus! :(

Ik word er knettergek van om iedere keer de weergave instelling weer te moeten aanpassen. Dit lijkt me trouwens redelijk simpel op te lossen met een Windows update?

Of heeft iemand inmiddels een oplossing die wel blijft werken?

[ Voor 1% gewijzigd door chieldeno op 24-11-2009 15:45 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Windows Vista tends not to remember the folder type view settings you selected. This because Vista, by default , is set to remember folder view settings for only 5000 folders. If you want to increase this feature, let’s say to 6000 or more, here is a nice hack to follow
[Vista] 'Beeld - grote pictogrammen' wordt niet vastgehouden

[ Voor 152% gewijzigd door Anoniem: 300737 op 24-11-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
Dit topic had ik gezien.. Kijk ook even naar de laatste post daar; oplossing werken allemaal niet. ;) Komt bovendien bij dat in te stellen opties voor Vista en Windows 7 niet identiek zijn; map- en zoektopies => weergave => 'De weergave instelling voor elke map opslaan' is bijvoorbeeld niet aanwezig in Windows 7.

[ Voor 23% gewijzigd door chieldeno op 24-11-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chieldeno schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:20:
[...]

Dit topic had ik gezien.. Kijk ook even naar de laatste post daar; oplossing werken allemaal niet. ;) Komt bovendien bij dat in te stellen opties voor Vista en Windows 7 niet identiek zijn; map- en zoektopies => weergave => 'De weergave instelling voor elke map opslaan' is bijvoorbeeld niet aanwezig in Windows 7.
Voor hem niet nee, wilt niet meteen zeggen dat het voor jou ook niet werkt. Modje daarzo schrijft dat je de 2 problemen afzonderlijk moet aanpakken. Vergroot de instelling van 5000 naar hoger als je zoveel meer folders hebt

Enne, lastig dit :)

Hoe dan ook, ik ben er ook beetje mee aan het prutsen.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 300737 op 24-11-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
Anoniem: 300737 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:24:
[...]

Voor hem niet nee, wilt niet meteen zeggen dat het voor jou ook niet werkt. Modje daarzo schrijft dat je de 2 problemen afzonderlijk moet aanpakken. Vergroot de instelling van 5000 naar hoger als je zoveel meer folders hebt

Enne, lastig dit :)

Hoe dan ook, ik ben er ook beetje mee aan het prutsen.
Ja, het is echt een 7(8)7 -probleem.. ik heb die sleutel in het register toegevoegd inderdaad met waarde 6000, maar dat lijkt niet echt iets uit te halen. Probleem is gewoon dat die optie 'De weergave instelling voor elke map opslaan' niet aanwezig is in Windows 7.

• chieldeno
Iemand nog een tip?

Ik was net aan het lezen over Windows 7 op wikipedia en kwam dit tegen:

"When navigating to a folder from a library, it is not possible to view the folder's contents in the view the user has set or customized. The folder uses the library's view."

Aangezien ik altijd vertrek vanuit deze libraries, was het dus normaal dat de weergave niet opgeslaan werd. Dus vanaf nu zal ik altijd moeten vertrekken vanuit de true location van de folders volgens deze uitleg. Ik kan het vanavond maar testen en laat dan weten of het lukt.

• chieldeno
Anoniem: 296710 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:27:
Ik was net aan het lezen over Windows 7 op wikipedia en kwam dit tegen:

"When navigating to a folder from a library, it is not possible to view the folder's contents in the view the user has set or customized. The folder uses the library's view."

Aangezien ik altijd vertrek vanuit deze libraries, was het dus normaal dat de weergave niet opgeslaan werd. Dus vanaf nu zal ik altijd moeten vertrekken vanuit de true location van de folders volgens deze uitleg. Ik kan het vanavond maar testen en laat dan weten of het lukt.
Ik snap nog niet helemaal wat een library of 'bibliotheek' (NL versie) precies is, maar dat ligt aan mijzelf natuurlijk. Jij zegt dus dat als je bijv. je documenten op een D schijf hebt staan (andere fysieke schijf) en je hebt je 'mijn documenten' naar die schijf verwezen, dat je dan gewoon via 'D:\mijn documenten' moet browsen en niet via die bibliotheek?

Ben benieuwd of je iets kan uitvogelen! Ik ben onderhand zo gestoord van het probleem dat ik zowat overweeg om MS een mail te sturen hierover. ;(

Edit: volgens mij heb je gelijk... Als ik gewoon naar start --> computer --> D schijf --> documenten ga en ik browse mijn mappen vanuit daar, dan wordt inderdaad onthouden dat ik bijv. de map foto's 'grote pictogrammen' wil en de map erboven als 'lijst' wil weergeven! Het probleem lijkt dus inderdaad te liggen aan die libraries/bibliotheken...? 8)7

Edit2: bij het vaker testen lijkt het toch zo te zijn dat hij het de ene keer wel kan onthouden en andere keer niet... Toen ik net opnieuw naar de D schijf ging en de map opende die voorheen op 'grote pictogrammen' stond, was hij nog hetzelfde. Bij een tweede keer testen stond die map opeens toch weer als 'lijst' weergegeven.

[ Voor 26% gewijzigd door chieldeno op 26-11-2009 21:34 ]

Het ligt dus echt wel aan de libraries (bibliotheken) Als je vanuit userName/documents (of music of ....) door je mappen gaat, dan blijft wel degelijk voor elke map de weergave zoals je deze hebt ingesteld voor elke map.
Als je echter via de libraries naar deze mappen gaat, wordt gewoon alles weergegeven via de weergaveinstelling van de library. Eigenlijk heel irritant.

We weten nu vanwaar het probleem komt, nu alleen nog een oplossing zoeken. Maar ik denk niet dat ik dat kan met mijn beperkte kennis van Windows.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 296710 op 26-11-2009 22:59 ]

Ik snap nog niet helemaal wat een library of 'bibliotheek' (NL versie) precies is, maar dat ligt aan mijzelf natuurlijk. Jij zegt dus dat als je bijv. je documenten op een D schijf hebt staan (andere fysieke schijf) en je hebt je 'mijn documenten' naar die schijf verwezen, dat je dan gewoon via 'D:\mijn documenten' moet browsen en niet via die bibliotheek?
Libraries zijn nieuw in Windows 7. Eigenlijk is het een soort van map waarin snelkoppelingen zitten naar andere mappen met dezelfde soort inhoud. Op deze manier kan je bv alle afbeeldingen zien in je library van verschillende computers. Als je de explorer opent, dan zie je deze links staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
Libraries zijn nieuw in Windows 7. Eigenlijk is het een soort van map waarin snelkoppelingen zitten naar andere mappen met dezelfde soort inhoud. Op deze manier kan je bv alle afbeeldingen zien in je library van verschillende computers. Als je de explorer opent, dan zie je deze links staan.
Thnx voor de uitleg... inderdaad knap irritant dat Windows vanuit deze libraries niet je weergave instellingen kan onthouden. Hopelijk komt er iemand met een oplossing of komt er een servicepak of update van MS om dit probleem op te lossen. Ik blijf dit topic iig in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etpower
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Pfft, dit begint mij ook wel stillaan serieus te irriteren.... nog altijd geen oplossing voor dit probleem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
etpower schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:22:
Pfft, dit begint mij ook wel stillaan serieus te irriteren.... nog altijd geen oplossing voor dit probleem? :)
De oplossing tot nu toe is dus om het browsen via libraries te ontlopen. Als je via start --> deze computer naar je documenten navigeert heb je geen last van het niet onthouden van de weergave instelling... Ik heb zelf een extra snelkoppeling gemaakt in het startmenu naar mijn documenten, maar dan niet via libraries maar gewoon via het pad 'D:\mijn documenten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340680

Ik erger me dood aan dit gedoe. Ik moet ook elke keer weer veranderen en een extra icoontje op het bureaublad wil ik niet omdat ik die het liefst ''schoon'' houdt. Is er al een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342859

Aangezien ik op dit topic terecht ben gekomen, is het dus ook dat ik gek wordt van dat eigenwijze gedoe. Nog een puntje erbij. De Mijn Documenten map, stel ik, bij sorteren op, sorteer op Type. Nu blijkt het heel vaak dat dit uiteraard niet onthouden wordt, maar dat de optie Type ook nog eens apart uit die lange lijst gehaald moet worden.
De ene keer staat de optie Type er wel tussen en de andere keer niet. Heel raar dit.

Voor mensen die nog Windows 7 tips zoeken, deze site is daar wel handig voor. De meeste dingen wist ik wel, maar dat ik dat Snel Start menu ook weer terug kon krijgen wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342859

Is er misschien al een oplossing voor de weergave instelling in Wondows 7?

Vind het behoorlijk vervelend hoe Win7 het doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
Anoniem: 342859 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:15:
Is er misschien al een oplossing voor de weergave instelling in Wondows 7?

Vind het behoorlijk vervelend hoe Win7 het doet ;)
Voor zover ik weet is daar nog altijd geen fatsoenlijke fix voor... en ik heb toch regelmatig nog zitten zoeken.

Ik ben overgegaan tot het compleet negeren van die bibliotheekfunctie.
Alle snelkoppelingen die ik kon vinden heb ik veranderd naar het daadwerkelijke pad van de map met mijn documenten, in mijn geval 'D:\documenten'. Vooral de snelkoppelingen in het start menu en op het bureaublad. Moet zeggen dat ik er nu geen last meer van heb.

Hopelijk gaat er nog wel een keer een update oid komen voor die bibliotheek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348660

Misschien heb je hier wat aan:

Start --> Regedit --> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\\Current Version\Explorer

Klik dan op bewerken, Nieuw, DWORD-waarde en noem deze waarde TumbnailSize. Dubbelklik erop en kies Decimaal. Typ vervolgens 256. Klik dan op OK en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:48
Anoniem: 348660 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:11:

Start --> Regedit --> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\\Current Version\Explorer

Klik dan op bewerken, Nieuw, DWORD-waarde en noem deze waarde TumbnailSize. Dubbelklik erop en kies Decimaal. Typ vervolgens 256. Klik dan op OK en klaar ben je.
Werkt niet.

Ik heb een externe harde schijf en het is kut dara altijd te kloten met je mapinstellingen, ALTIJD worden de pictogrammen klein weergeven terwijl ik ze groter wil hebben, vandaag nog is het gehele geheugen of hoe je het ook noemt gewist dus wat ik vooraf had gewijzigd is ook niet meer hoe het was :(

Regedit met shell 20000 werkt niet!

Heeft iemand al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
Niemand :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 22:26

AzzKickah

06-CENSORED

Anoniem: 348660 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:11:

Tumbnail moet Thumbnail zijn.

@melkislekker: daarom werkt het denk ik niet.

Oh en tussen Current en Version moet maar 1 spatie en tussen Windows en Current moet maar 1x een \
alt-92 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:42:
[...]

Exsqueeze me?
Jongens... hoe moeiliijk is het nu om zoiets te controleren zodat je zeker weet of je het goeie pad gebruikt?

start regedit eens en gebruik de Copy Path optie nou gewoon.
code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer

Hier. Geen enkele spatie te zien.
Probeer eerst dat eens.
U heeft gelijk.

|:(

Het is CurrentVersion, zonder spatie.

[ Voor 38% gewijzigd door AzzKickah op 17-12-2010 08:54 ]

• melkislekker
AzzKickah schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:23:
[...]

Tumbnail moet Thumbnail zijn.

@melkislekker: daarom werkt het denk ik niet.

Oh en tussen Current en Version moet maar 1 spatie en tussen Windows en Current moet maar 1x een \
Bedankt voor de reactie.

Dit werkt weliswaar op de harde schijf, maar niet op de externe.

Alhoewel na verandering van de thumbnails alles wordt onthouden, heb ik toch graag een vaste thumbnail, namelijk 'Tegels'. Echter, ze staan altijd op 'Details' en moet ik hetweer veranderen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AzzKickah schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:23:

Exsqueeze me?
Jongens... hoe moeiliijk is het nu om zoiets te controleren zodat je zeker weet of je het goeie pad gebruikt?

start regedit eens en gebruik de Copy Path optie nou gewoon.
code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer

Hier. Geen enkele spatie te zien.
Probeer eerst dat eens.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 16-12-2010 22:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1