Device Settings
Topicacties

[iPhone] Is mijn telefoon gehackt?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 15 september 2009

Ik heb het idee dat mijn iPhone gehackt is, maar het rare is dat ik er nergens iets over kan vinden dat het anderen ook gebeurd is. Wat gebeurde er...
Op station Utrecht, ik was naar muziek aan het luisteren en ondertussen de krant aan het lezen, telefoon reboot plotseling uit zichzelf en nadat hij weer opgestart is zie ik het volgende scherm (dit is dus het scherm wat ik nu altijd zie als m'n telefoon aangaat):

http://img213.imageshack.us/img213/3061/img0134.png

Die link die in het bericht staat lijdt naar een site waar je 5 euro via paypal naar ene PureInfinity92@googlemail.com kan overmaken en dan verteld hij je zogenaamd hoe je je telefoon kan beveiligen... PureInfinity92 blijkt ook een nederlandse twitter te zijn, maar verder niet veel over hem gevonden.

Mijn grote vraag natuurlijk, hoe heeft dit kunnen gebeuren en is dit niet ergens bekend? En hoe open is m'n iPhone nu eigenlijk voor vreemden?

M'n iPhone heeft OS3.0.1 en ik heb gelezen dat de sms-hack daar niet op werkt. Verder is hij wel gejailbreakt, maar daar ben ik toch ook niet de enige mee. Bluetooth en wifi had ik uitstaan op het moment. Wat ik wel aan had staan is de ssh-daemon en dat is dan ook de enige manier die ik kan verzinnen waar misbruik van gemaakt is.

Iemand een idee?

Paarse Layout \o/
Reg. datum: 01 september 2001

Gejailbreakt + ssh + default root ww == fucked. Aan iTunes hangen en 'restore' zeggen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Nu ook met icon!
Reg. datum: 15 september 2007

Wel een interessant verhaal zeg!

De reden dat ik niet met SSH op mn iPhone aan de gang wil is omdat er inderdaad heel veel verhalen zijn over het gevaar ervan. Als je bijvoorbeeld simpelweg niet het standaard wachtwoord wijzigt kan iedereen die dat standaard wachtwoord weet gewoon je telefoon binnenwandelen zonder dat je daar iets van merkt. Het is de eerste keer dat ik zo'n concreet voorbeeld zie maar het lijkt me toch dat dat is wat er gebeurd is.

Ramquin wijzigde dit bericht 02-11-2009 01:50 (3%)

It's nice to be important, but it's more important to be nice

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

quote:
Ramquin schreef op maandag 02 november 2009 @ 01:50:
Wel een interessant verhaal zeg!

De reden dat ik niet met SSH op mn iPhone aan de gang wil is omdat er inderdaad heel veel verhalen zijn over het gevaar ervan. Als je bijvoorbeeld simpelweg niet het standaard wachtwoord wijzigt kan iedereen die dat standaard wachtwoord weet gewoon je telefoon binnenwandelen zonder dat je daar iets van merkt. Het is de eerste keer dat ik zo'n concreet voorbeeld zie maar het lijkt me toch dat dat is wat er gebeurd is.
Maar iedereen kan ook jouw mail lezen met jouw wachtwoord, dus waarom heb je wel mail? Als jij bij SSH gewoon een eigen krachtig wachtwoord hebt, is er niets aan de hand. De TS heeft waarschijnlijk de waarschuwingen over SSH wachtwoord aanpassen genegeerd en zit nu met dit. Overigens geloofde ik niet zo in die actieve hack aanvallen van de iPhone maar blijkbaar dus wel :). Verander dus die alpine even in een echt wachtwoord.

Overigens is SBSettings ook wel handig programma, daarmee kan je de SSH Daemon uitzetten. En nog meer handige dingen aan en uitzetten.

Heeft iemand zo'n schroef te koop? klik

Ja, ik had beter moeten weten als it-er, ik heb zelfs een switch in sbsettings zitten om de ssh-daemon makkelijk aan en uit te kunnen zetten, maar ik had er nog niet van gehoord vandaar m'n verbazing. De restore loopt op dit moment en ik verwacht dat 't daarmee wel opgelost is. Wat ik me nu nog wel afvraag is hoe het gelukt is terwijl wifi en bluetooth uitstonden...

Reg. datum: 22 oktober 2004

quote:
BugzL schreef op maandag 02 november 2009 @ 02:03:
Ja, ik had beter moeten weten als it-er, ik heb zelfs een switch in sbsettings zitten om de ssh-daemon makkelijk aan en uit te kunnen zetten, maar ik had er nog niet van gehoord vandaar m'n verbazing. De restore loopt op dit moment en ik verwacht dat 't daarmee wel opgelost is. Wat ik me nu nog wel afvraag is hoe het gelukt is terwijl wifi en bluetooth uitstonden...
Omdat je via GPRS/3G ook een id adres krijgt.

Password change of gewoon standaard SSH uitzetten en alleen aanzetten wanneer nodig lost het op.

Erg zwak overigens om geld te vragen voor überhaupt zoiets.

thaan wijzigde dit bericht 02-11-2009 02:07 (4%)

Damn, heb een restore gedaan, telefoon is helemaal leeg, maar die melding staat er nog steeds... Het is geen plaatje want een andere achtergrond kiezen helpt niet, bovendien staat het woordje hacked nog wel 2 keer in de titelbalk. Eerst maar eens slapen nu...

Reg. datum: 01 februari 2009

Aan zoiets zou ik nooit zwichten, als je degene pijn wilt doen die je dit heeft aangedaan dan moet je maar een mail naar paypal + uitleg en eventueel dit topic meesturen. Paypal duld dit soort "geintjes" zeker niet en zal er voor zorgen dat degene met de mail "PureInfinity92@gmail.com" zijn paypal account niet meer zal kunnen bereiken.

Daarnaast kan je ook nog eens een aangifte doen bij de politie want deze persoon heeft "ingebroken" in jouw iPhone. Je denkt dat dit niet veel zal uitmaken maar van zodra een X aantal klachten over dezelfde persoon binnen komen zal er toch een deftig onderzoek worden naar gedaan. Ook kan je zijn hosting contacteren "http://fileave.com/" dat hij een soort van "hijack-virus" op hun servers host en als ik de doorlink service mag geloven dulden zij dit ook niet helemaal dus contacteer hen ook maar "doiop.com".

Paarse Layout \o/
Reg. datum: 01 september 2001

quote:
BugzL schreef op maandag 02 november 2009 @ 02:34:
Damn, heb een restore gedaan, telefoon is helemaal leeg, maar die melding staat er nog steeds... Het is geen plaatje want een andere achtergrond kiezen helpt niet, bovendien staat het woordje hacked nog wel 2 keer in de titelbalk. Eerst maar eens slapen nu...
Even een volledige restore doen dan: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1034

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Nu met sneeuw!

Overigens is het niet echt legaal wat er gebeurd is met je iPhone.Hij wordt namelijk gegijzeld, en voor zover ik weet is dat nog steeds verboden. Ik zou het in ieder geval bij Paypal neerleggen (de gebruiker zijn paypal account wordt waarschijnlijk meteen geblokkeerd), en je zou kunnen overwegen om aangifte te doen bij de politie van gijzeling van je telefoon.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

quote:
E-Vix schreef op maandag 02 november 2009 @ 07:21:
Overigens is het niet echt legaal wat er gebeurd is met je iPhone.Hij wordt namelijk gegijzeld, en voor zover ik weet is dat nog steeds verboden. Ik zou het in ieder geval bij Paypal neerleggen (de gebruiker zijn paypal account wordt waarschijnlijk meteen geblokkeerd), en je zou kunnen overwegen om aangifte te doen bij de politie van gijzeling van je telefoon.
Als er daadwerkelijk op deze manier gehackt is, dan is dat een typisch geval van strafbare computervredebreuk. Als het mij zou overkomen zou ik zeker aangifte doen en zorgen dat je bij de afdeling IT-criminaliteit terecht komt, zodat je mensen treft die ook daadwerkelijk interesse hebben om te helpen zoeken naar de hacker.

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

Reg. datum: 02 november 2009

Ik ben dus ook gehacked. Met ssh uit is de deur weer dicht? Ik denk dat we collectief deze persoon moeten aanpakken. Wat is de beste manier om mijn iPhone goed te beveiligen en hoe of wat? Hopeloos wordt je ervan. :(

Mijn vriend heeft dit ook gehad vandaag wat moet hijdoenn ????

Trotse papa van Tigo Nova
Reg. datum: 13 april 2000

Is die hacker de complete tmobile ip range aan het nagaan ofzo?
Het kan natuurlijk ook zijn dat er één of andere app met een backdoor is. Zet eens op een rij welke apps jullie hebben geinstalleerd.

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

Heeft iemand trouwens een uitleg hoe je je root ww moet wijZigen op een iPhone?

PS3 Slim!

quote:
Feggelen schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:18:
Heeft iemand trouwens een uitleg hoe je je root ww moet wijZigen op een iPhone?
google?
http://www.google.nl/sear...t+password+openssh+iphone
quote:
StevenK schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:16:
Het kan natuurlijk ook zijn dat er één of andere app met een backdoor is. Zet eens op een rij welke apps jullie hebben geinstalleerd.
ja, dit kan ook, maar dan moet het wel een jailbreak app zijn:) dus topic-starter: geef je jailbreak apps is op:)

devhouse wijzigde dit bericht 02-11-2009 10:29 (89%)
Reden: spelfout

Fanatieke Webdeveloper

Reg. datum: 04 augustus 2008

Wow, maar snel even root-ww veranderen. Had het de vorige keer op 3.0 wel gedaan, maar vond het risico niet zo groot. Het blijkt een stuk gevaarlijker dan ik dacht.

Reg. datum: 07 maart 2002

offtopic:
Hoe heet die app die de batterijpercentage aangeeft?

PS3 Slim!

quote:
Benotti schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:54:
offtopic:
hier heb je verschillende voor, je kunt het zelf doen, maar je kunt ook bosspreff gebruiken, of sbsettings(deze sleurpt wel je batterij leeg)

Fanatieke Webdeveloper

Reg. datum: 11 oktober 2006

quote:
Benotti schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:54:
offtopic:
Zit in iPhone OS 3.0 iirc. Kan je gewoon instellen bij je voorkeuren.

PS3 Slim!

quote:
osc4r schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:58:
[...]

Zit in iPhone OS 3.0 iirc. Kan je gewoon instellen bij je voorkeuren.
dit werkt alleen op de iPod touch 3G en iphone 3GS

Fanatieke Webdeveloper

Budoka de gozaimasu

Geeft de iPhone niet een log waarin zulke informatie staat? Misschien kan je dan wel zien wie de aanval heeft uitgevoerd...

Ik vind dit ontzettend kansloos dus ik stel voor om het ventje op te sporen.

Nunchaku-do + Yoseikan Budo | Goedgekeurd voor de Marine =)

Het komt door ssh die stond als enige aan en heeft als enige een verband met jullie

They'll never get caught.
Reg. datum: 29 december 2001

Kun je bij paypal niet zien naar wie je geld overmaakt zoals bij een normale bank? Anders maak je gewoon 1 ct over.

☻/ Elwood: What kind of music do you usually have here?
/▌ Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009