Liege, liege, liegebeest!
Nee, maar alleen omdat het een worm is. Simpelheid van implementatie of gebrek aan schade heeft verder weinig met de classificatie 'virus' te makencailin_coilleach schreef op maandag 09 november 2009 @ 07:43:
Maar dit durf je toch geen virus te noemen?

[Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 09-11-2009 11:21]
If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"
Je hebt gelijk. Ik had helemaal over het hoofd gezien dat het zichzelf propageert... Dat's toch weer linke soep 

Anoniem: 328655
Het passwd "alipne" werkt bij mij niet.
Hij verteld dat het verkeert is.
Wie kan mij helpen
Wie kan mij helpen
Anoniem: 54709
Korte vraag van een (nog) iPhone n00b:
Ik heb een week geleden een 3Gs gekocht. Simlock vrij dus ge-jailbreaked.
Werkt vlekkeloos en vooralsnog geen problemen.
Nu deze discussie en het ING phishing probleem vraag ik mij af hoe ik erachter kan komen of ik ook kwetsbaar ben.
In mijn iPhone zie ik niets bijzonders & ik heb geen SSH op mijn PC en/of iPhone geinstalleerd.
Nu deze discussie en het ING phishing probleem vraag ik mij af hoe ik erachter kan komen of ik ook kwetsbaar ben.
In mijn iPhone zie ik niets bijzonders & ik heb geen SSH op mijn PC en/of iPhone geinstalleerd.
Een volledige restore.Anoniem: 328655 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 07:45:
Het passwd "alipne" werkt bij mij niet. Hij verteld dat het verkeert is.
Wie kan mij helpen
Geen punt dus, tenzij het onder water is geinstalleerd. Wijzig je root password in elk geval, dan weet je't zeker.In mijn iPhone zie ik niets bijzonders & ik heb geen SSH op mijn PC en/of iPhone geinstalleerd.
[Voor 33% gewijzigd door Liegebeest op 24-11-2009 08:30]
Voor de volledigheid: alipne is ook verkeerd, het is alpine.Anoniem: 328655 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 07:45:
Het passwd "alipne" werkt bij mij niet.
Wie kan mij helpen
Die onderwater installatie? Waar kan ik dat vinden op mijn iPhone?cailin_coilleach schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:28:
[...]
Een volledige restore.
[...]
Geen punt dus, tenzij het onder water is geinstalleerd. Wijzig je root password in elk geval, dan weet je't zeker.
Moet ik dan toch met een SSH vanaf mijn PC gaan koekeloeren (browsen)?
Heb me er toevallig net een beetje in verdiept: standaard wordt OpenSSH niet geïnstalleerd bij een Blackra1n jailbreak. Als je hem zelf niet handmatig installeert (bijv via Cydia), kan het zijn dat ie hem met een ander package gebundeld installeert. Dat kun je allemaal op gaan zoeken (en vervolgens iedere keer controleren als je een package installeert) of je verandert gewoon even het root-password en je hoeft je vervolgens nergens meer druk om te maken.
Een willekeurig linkje met handleiding: http://www.cultofmac.com/...efault-ssh-password/20871
Een willekeurig linkje met handleiding: http://www.cultofmac.com/...efault-ssh-password/20871
[Voor 3% gewijzigd door Elwood Blues op 24-11-2009 10:04]
Simlock vrij betekent niet per definitie ge-jailbreaked.Anoniem: 54709 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:21:
[...]
[...]
Ik heb een Simlock vrije 3Gs, maar zonder jailbreak.
Eenvoudigste manier om te testen of er op de achtergrond geen SSH server draait is putty te downloaden (gratis ssh client). Met je iPhone via UMTS/GPRS naar whatismyip.com om te gaan.
Vanaf je PC met putty een verbinding opzetten naar je ip adres (wat je op whatismyip.com stond) gaan en kijken of je een connctie op kan zetten.
Het je een Apple dat kan je dat testen met de terminal app (ssh <ipadres>).
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Wat je ook zou kunnen doen om te kijken of SSH op je iPhone aan staat, is om op je iPhone in Safari naar http://www.utorrent.com/testport?port=22 te gaan. Dit is de porttester van µTorrent, welke bedoeld is om te kijken of een poort open staat voor Bittorrent, maar eigenlijk alleen kijkt of een poort open staat. Als je hier een OK krijgt, staat de poort open en draait er mogelijk een SSH server. Dit gaat er wel van uit dat de SSH server op poort 22 draait. Als je meer zekerheid wilt hebben, kun je bijvoorbeeld nmap gebruiken voor een portscan.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Top! bedankt voor de link. Ik ga er eens naar kijken.Elwood Blues schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:03:
Heb me er toevallig net een beetje in verdiept: standaard wordt OpenSSH niet geïnstalleerd bij een Blackra1n jailbreak. Als je hem zelf niet handmatig installeert (bijv via Cydia), kan het zijn dat ie hem met een ander package gebundeld installeert. Dat kun je allemaal op gaan zoeken (en vervolgens iedere keer controleren als je een package installeert) of je verandert gewoon even het root-password en je hoeft je vervolgens nergens meer druk om te maken.
(overigens weet ik niet of deze iPhone met Blackra1n is ge-jailbreaked, maar met jou info hoop ik dat wel

Heb net de port check van utorrent uitgevoerd en "Port does not appear to be open".Daedalus schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:21:
Wat je ook zou kunnen doen om te kijken of SSH op je iPhone aan staat, is om op je iPhone in Safari naar http://www.utorrent.com/testport?port=22 te gaan. Dit is de porttester van µTorrent, welke bedoeld is om te kijken of een poort open staat voor Bittorrent, maar eigenlijk alleen kijkt of een poort open staat. Als je hier een OK krijgt, staat de poort open en draait er mogelijk een SSH server. Dit gaat er wel van uit dat de SSH server op poort 22 draait. Als je meer zekerheid wilt hebben, kun je bijvoorbeeld nmap gebruiken voor een portscan.
Fijne tip, en snel gecontroleerd. Mijn dank hiervoor. Geeft een beetje rust.
Ik zal later met de andere tips aan de slag gaan, moet nu arbeiten.
Als je het default root-password gewoon wijzigt (in iets lastigs liefst natuurlijk) maakt het niet uit hoe ie is gejailbreakt en of je SSH geïnstalleerd hebt.Anoniem: 54709 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:21:
[...]
Top! bedankt voor de link. Ik ga er eens naar kijken.
(overigens weet ik niet of deze iPhone met Blackra1n is ge-jailbreaked, maar met jou info hoop ik dat wel)
In het homescreen van Cydia vind je een duidelijke beschrijving die vertelt hoe je op openssh acces krijgt. Onderaan het daar getoonde 10-stappenplan vind je een heel nuttige knop: Change default password. klik daar op en je krijgt kort maar krachtig de (5) stappen voorgeschoteld die je even moet doorlopen om je password te wijzigen.
Stelt niets voor! Zelfs ik -als noob op dit front- had het binnen 5 minuten geregeld.
Ik zou dit zelf altijd doen. Gewoon omdat je dan niet meer constant hoeft op te letten of een app toevallig openSSH installeerd. Ook kun je dan, wanneer je het wilt, gewoon is wat verder spelen. Bijvoorbeeld voor het maken van je eigen winterboard-themes is het wel makkelijk. Verder gebruik ik SBSettings om SSH uit te zetten wanneer ik het niet gebruikt.. (better safe than sorry)
Stelt niets voor! Zelfs ik -als noob op dit front- had het binnen 5 minuten geregeld.
Ik zou dit zelf altijd doen. Gewoon omdat je dan niet meer constant hoeft op te letten of een app toevallig openSSH installeerd. Ook kun je dan, wanneer je het wilt, gewoon is wat verder spelen. Bijvoorbeeld voor het maken van je eigen winterboard-themes is het wel makkelijk. Verder gebruik ik SBSettings om SSH uit te zetten wanneer ik het niet gebruikt.. (better safe than sorry)
[Voor 7% gewijzigd door elmoxx op 24-11-2009 11:02]
Festina lente
Bedankt voor de link!Elwood Blues schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:03:

Typfoutje gefixtE-Vix schreef op maandag 02 november 2009 @ 07:21:
Overigens is het niet echt legaal wat er gebeurd is met je iPhone.Hij wordt namelijk gegijzeld, en voor zover ik weet is dat nog steeds verboden. Ik zou het in ieder geval bij Paypal neerleggen (de gebruiker zijn paypal account wordt waarschijnlijk meteen geblokkeerd), en je zou kunnen overwegen om aangifte te doen bij de politie van computercrimialieit van je telefoon.
Anoniem: 20591
SSH, dat is heel makkelijk uit te zetten middels Toggle SSH, alleen aanzetten als je het nodig hebt.....
http://www.installerapps.com/2008/09/08/toggle-ssh/
geen probleem zo secure als wat...
http://www.installerapps.com/2008/09/08/toggle-ssh/
geen probleem zo secure als wat...
maar nog steeds is het illegaal om hem te jailbreaken dus het is maar de vraag of paypal er iets mee doet of zelf naar kijkt.
Is er ooit wel eens iemand opgepakt voor het jailbreaken van een iPhone?Anoniem: 315662 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:14:
[...]
maar nog steeds is het illegaal om hem te jailbreaken dus het is maar de vraag of paypal er iets mee doet of zelf naar kijkt.

'K denk niet dat PayPal daar zo'n probleem van gaat maken eerlijk gezegd.