[iPhone] Is mijn telefoon gehackt?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugzL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-03 16:07
Ik heb het idee dat mijn iPhone gehackt is, maar het rare is dat ik er nergens iets over kan vinden dat het anderen ook gebeurd is. Wat gebeurde er...
Op station Utrecht, ik was naar muziek aan het luisteren en ondertussen de krant aan het lezen, telefoon reboot plotseling uit zichzelf en nadat hij weer opgestart is zie ik het volgende scherm (dit is dus het scherm wat ik nu altijd zie als m'n telefoon aangaat):

Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/3061/img0134.png

Die link die in het bericht staat lijdt naar een site waar je 5 euro via paypal naar ene PureInfinity92@googlemail.com kan overmaken en dan verteld hij je zogenaamd hoe je je telefoon kan beveiligen... PureInfinity92 blijkt ook een nederlandse twitter te zijn, maar verder niet veel over hem gevonden.

Mijn grote vraag natuurlijk, hoe heeft dit kunnen gebeuren en is dit niet ergens bekend? En hoe open is m'n iPhone nu eigenlijk voor vreemden?

M'n iPhone heeft OS3.0.1 en ik heb gelezen dat de sms-hack daar niet op werkt. Verder is hij wel gejailbreakt, maar daar ben ik toch ook niet de enige mee. Bluetooth en wifi had ik uitstaan op het moment. Wat ik wel aan had staan is de ssh-daemon en dat is dan ook de enige manier die ik kan verzinnen waar misbruik van gemaakt is.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gejailbreakt + ssh + default root ww == fucked. Aan iTunes hangen en 'restore' zeggen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Wel een interessant verhaal zeg!

De reden dat ik niet met SSH op mn iPhone aan de gang wil is omdat er inderdaad heel veel verhalen zijn over het gevaar ervan. Als je bijvoorbeeld simpelweg niet het standaard wachtwoord wijzigt kan iedereen die dat standaard wachtwoord weet gewoon je telefoon binnenwandelen zonder dat je daar iets van merkt. Het is de eerste keer dat ik zo'n concreet voorbeeld zie maar het lijkt me toch dat dat is wat er gebeurd is.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramquin op 02-11-2009 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:23

MsG

Forumzwerver

Ramquin schreef op maandag 02 november 2009 @ 01:50:
Wel een interessant verhaal zeg!

De reden dat ik niet met SSH op mn iPhone aan de gang wil is omdat er inderdaad heel veel verhalen zijn over het gevaar ervan. Als je bijvoorbeeld simpelweg niet het standaard wachtwoord wijzigt kan iedereen die dat standaard wachtwoord weet gewoon je telefoon binnenwandelen zonder dat je daar iets van merkt. Het is de eerste keer dat ik zo'n concreet voorbeeld zie maar het lijkt me toch dat dat is wat er gebeurd is.
Maar iedereen kan ook jouw mail lezen met jouw wachtwoord, dus waarom heb je wel mail? Als jij bij SSH gewoon een eigen krachtig wachtwoord hebt, is er niets aan de hand. De TS heeft waarschijnlijk de waarschuwingen over SSH wachtwoord aanpassen genegeerd en zit nu met dit. Overigens geloofde ik niet zo in die actieve hack aanvallen van de iPhone maar blijkbaar dus wel :). Verander dus die alpine even in een echt wachtwoord.

Overigens is SBSettings ook wel handig programma, daarmee kan je de SSH Daemon uitzetten. En nog meer handige dingen aan en uitzetten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugzL
Ja, ik had beter moeten weten als it-er, ik heb zelfs een switch in sbsettings zitten om de ssh-daemon makkelijk aan en uit te kunnen zetten, maar ik had er nog niet van gehoord vandaar m'n verbazing. De restore loopt op dit moment en ik verwacht dat 't daarmee wel opgelost is. Wat ik me nu nog wel afvraag is hoe het gelukt is terwijl wifi en bluetooth uitstonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:45
BugzL schreef op maandag 02 november 2009 @ 02:03:
Ja, ik had beter moeten weten als it-er, ik heb zelfs een switch in sbsettings zitten om de ssh-daemon makkelijk aan en uit te kunnen zetten, maar ik had er nog niet van gehoord vandaar m'n verbazing. De restore loopt op dit moment en ik verwacht dat 't daarmee wel opgelost is. Wat ik me nu nog wel afvraag is hoe het gelukt is terwijl wifi en bluetooth uitstonden...
Omdat je via GPRS/3G ook een id adres krijgt.

Password change of gewoon standaard SSH uitzetten en alleen aanzetten wanneer nodig lost het op.

Erg zwak overigens om geld te vragen voor überhaupt zoiets.

[ Voor 4% gewijzigd door thaan op 02-11-2009 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugzL
Damn, heb een restore gedaan, telefoon is helemaal leeg, maar die melding staat er nog steeds... Het is geen plaatje want een andere achtergrond kiezen helpt niet, bovendien staat het woordje hacked nog wel 2 keer in de titelbalk. Eerst maar eens slapen nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289131

Aan zoiets zou ik nooit zwichten, als je degene pijn wilt doen die je dit heeft aangedaan dan moet je maar een mail naar paypal + uitleg en eventueel dit topic meesturen. Paypal duld dit soort "geintjes" zeker niet en zal er voor zorgen dat degene met de mail "PureInfinity92@gmail.com" zijn paypal account niet meer zal kunnen bereiken.

Daarnaast kan je ook nog eens een aangifte doen bij de politie want deze persoon heeft "ingebroken" in jouw iPhone. Je denkt dat dit niet veel zal uitmaken maar van zodra een X aantal klachten over dezelfde persoon binnen komen zal er toch een deftig onderzoek worden naar gedaan. Ook kan je zijn hosting contacteren "http://fileave.com/" dat hij een soort van "hijack-virus" op hun servers host en als ik de doorlink service mag geloven dulden zij dit ook niet helemaal dus contacteer hen ook maar "doiop.com".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

BugzL schreef op maandag 02 november 2009 @ 02:34:
Damn, heb een restore gedaan, telefoon is helemaal leeg, maar die melding staat er nog steeds... Het is geen plaatje want een andere achtergrond kiezen helpt niet, bovendien staat het woordje hacked nog wel 2 keer in de titelbalk. Eerst maar eens slapen nu...
Even een volledige restore doen dan: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:04

E-Vix

Nu met sneeuw!

Overigens is het niet echt legaal wat er gebeurd is met je iPhone.Hij wordt namelijk gegijzeld, en voor zover ik weet is dat nog steeds verboden. Ik zou het in ieder geval bij Paypal neerleggen (de gebruiker zijn paypal account wordt waarschijnlijk meteen geblokkeerd), en je zou kunnen overwegen om aangifte te doen bij de politie van gijzeling van je telefoon.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19
E-Vix schreef op maandag 02 november 2009 @ 07:21:
Overigens is het niet echt legaal wat er gebeurd is met je iPhone.Hij wordt namelijk gegijzeld, en voor zover ik weet is dat nog steeds verboden. Ik zou het in ieder geval bij Paypal neerleggen (de gebruiker zijn paypal account wordt waarschijnlijk meteen geblokkeerd), en je zou kunnen overwegen om aangifte te doen bij de politie van gijzeling van je telefoon.
Als er daadwerkelijk op deze manier gehackt is, dan is dat een typisch geval van strafbare computervredebreuk. Als het mij zou overkomen zou ik zeker aangifte doen en zorgen dat je bij de afdeling IT-criminaliteit terecht komt, zodat je mensen treft die ook daadwerkelijk interesse hebben om te helpen zoeken naar de hacker.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324778

Ik ben dus ook gehacked. Met ssh uit is de deur weer dicht? Ik denk dat we collectief deze persoon moeten aanpakken. Wat is de beste manier om mijn iPhone goed te beveiligen en hoe of wat? Hopeloos wordt je ervan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324782

Mijn vriend heeft dit ook gehad vandaag wat moet hijdoenn ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-04 21:03
Is die hacker de complete tmobile ip range aan het nagaan ofzo?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19
Het kan natuurlijk ook zijn dat er één of andere app met een backdoor is. Zet eens op een rij welke apps jullie hebben geinstalleerd.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324778

Heeft iemand trouwens een uitleg hoe je je root ww moet wijZigen op een iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Anoniem: 324778 schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:18:
Heeft iemand trouwens een uitleg hoe je je root ww moet wijZigen op een iPhone?
google?
http://www.google.nl/sear...t+password+openssh+iphone
StevenK schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:16:
Het kan natuurlijk ook zijn dat er één of andere app met een backdoor is. Zet eens op een rij welke apps jullie hebben geinstalleerd.
ja, dit kan ook, maar dan moet het wel een jailbreak app zijn:) dus topic-starter: geef je jailbreak apps is op:)

[ Voor 89% gewijzigd door devhouse op 02-11-2009 10:29 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-04 17:49
Wow, maar snel even root-ww veranderen. Had het de vorige keer op 3.0 wel gedaan, maar vond het risico niet zo groot. Het blijkt een stuk gevaarlijker dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 20:28
offtopic:
Hoe heet die app die de batterijpercentage aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
Benotti schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:54:
offtopic:
hier heb je verschillende voor, je kunt het zelf doen, maar je kunt ook bosspreff gebruiken, of sbsettings(deze sleurpt wel je batterij leeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Benotti schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:54:
offtopic:
Zit in iPhone OS 3.0 iirc. Kan je gewoon instellen bij je voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
osc4r schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:58:
[...]

Zit in iPhone OS 3.0 iirc. Kan je gewoon instellen bij je voorkeuren.
dit werkt alleen op de iPod touch 3G en iphone 3GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147846

Geeft de iPhone niet een log waarin zulke informatie staat? Misschien kan je dan wel zien wie de aanval heeft uitgevoerd...

Ik vind dit ontzettend kansloos dus ik stel voor om het ventje op te sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het komt door ssh die stond als enige aan en heeft als enige een verband met jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je bij paypal niet zien naar wie je geld overmaakt zoals bij een normale bank? Anders maak je gewoon 1 ct over.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip* bedreigingen laten we maar achterwege

[ Voor 81% gewijzigd door Daedalus op 02-11-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Btw, kun je nadat je die melding hebt gehad nog wel in je telefoon geraken met ssh? Of heeft hij het standaard alpine password ook gelijk veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugzL
tom.keim schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:26:

[Het kan natuurlijk ook zijn dat er één of andere app met een backdoor is. Zet eens op een rij welke apps jullie hebben geinstalleerd.]

ja, dit kan ook, maar dan moet het wel een jailbreak app zijn:) dus topic-starter: geef je jailbreak apps is op:)
Daar zat ik ook aan te denken, maar dan moet het wel een app zijn die op de achtergrond blijft draaien of een proces start dat op de achtergrond blijft draaien, want ik was naar muziek aan het luisteren. Of het is een proces waarbinnen een timer afloopt die op 1 november om iets van 23:55 hiervoor zorgt. De laatste keer dat ik iets geinstalleerd heb is alweer een tijd geleden, zeker een of twee weken, dat was een offline maps applicatie. Verder echt vanalles uitgeprobeerd sinds ik m'n iPhone heb, dus de bron van 't probleem kan ook in van alles gezeten hebben...

Met Paypal had ik trouwens al bericht opgenomen gister voordat ik hier poste, maar van hun heb ik nog geen antwoord gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 16:04
Hebben jullie de PIN code van je alarmsysteem thuis ook 0000 laten staan?

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324816

cailin_coilleach schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:39:
Hebben jullie de PIN code van je alarmsysteem thuis ook 0000 laten staan?
Haha daar heb je wel gelijk mee. Ik ben minder dan een half uurtje ook slachtoffer geworden (hoewel ik kan zeggen bovengemiddelde ervaring met dit soor dingen te hebben) van deze hacker maar kom laten we het positief zien binnenkort is dit probleem dusdanig onder de aandacht gebracht dat het niet opnieuw gebruikt zal worden. Bovendien, wees blij dat dit alles is en dat we nu niet met alle iphones op aarde in een botnet grote sites plat zitten te pingen ofzo ;) maareh ik heb het idee dat deze persoon zijn site aangepast heeft, weet niet hoe het er eerst uit zag maar ik zie niks over paypal ofzo! Miss kreeg ie zelf ook spijt ofzo. Oh en btw er staat dat het script zo geschreven is dat het zchzelf verwijderd iemand daar al iets van gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Goed punt van een collega van me: hij -kan- het na betaling helemaal niet ongedaan maken omdat hij geen idee heeft welke gekraakte iPhone welk IP adres heeft. Je hebt echt geen eigen, gereserveerd IP adres :)

EDIT:
Een mogelijkheid zou zijn als hij na betaling een prive URLtje voor je genereert op zijn eigen server aan de hand waarvan hij je huidige IP weer kan krijgen. Dan kan hij idd weer terug SSHen naar je iPhone om'm te unbricken. Jammer alleen dat ie zichzelf dan helemaal bloot geeft. Had ie natuurlijk al gedaan met die Paypal link :D

Prutser.

[ Voor 45% gewijzigd door Liegebeest op 02-11-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zie er humor wel van in, jailbreaken om te ontkomen aan het gesloten systeem van Apple en dan gehackt worden... priceless :>

Het blijft sneu voor de mensen die het overkomt maar het geeft eens te meer aan dat Apple's keuze gerechtvaardigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
Miki schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:16:
Ik zie er humor wel van in, jailbreaken om te ontkomen aan het gesloten systeem van Apple en dan gehackt worden... priceless :>

Het blijft sneu voor de mensen die het overkomt maar het geeft eens te meer aan dat Apple's keuze gerechtvaardigd is.
Of net andersom, zorg ervoor dat mensen hun aaifoon niet hoeven jailbraiken.
Dat gesloten systeem heeft niks te maken met liefdadigheid van Apple om te zorgen dat je niet gehacked word, maar zodat je niks kunt met je iphone buiten apple om.
Lullig blijft t wel.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289131 schreef op maandag 02 november 2009 @ 02:34:
Aan zoiets zou ik nooit zwichten, als je degene pijn wilt doen die je dit heeft aangedaan dan moet je maar een mail naar paypal + uitleg en eventueel dit topic meesturen. Paypal duld dit soort "geintjes" zeker niet en zal er voor zorgen dat degene met de mail "PureInfinity92@gmail.com" zijn paypal account niet meer zal kunnen bereiken.

Daarnaast kan je ook nog eens een aangifte doen bij de politie want deze persoon heeft "ingebroken" in jouw iPhone. Je denkt dat dit niet veel zal uitmaken maar van zodra een X aantal klachten over dezelfde persoon binnen komen zal er toch een deftig onderzoek worden naar gedaan. Ook kan je zijn hosting contacteren "http://fileave.com/" dat hij een soort van "hijack-virus" op hun servers host en als ik de doorlink service mag geloven dulden zij dit ook niet helemaal dus contacteer hen ook maar "doiop.com".
met alle respect voor de politie hoor maar ik heb hier zelf ervaring mee, en mijn ervaring is dat er echt een naam en adres van een dader moet zijn wil er überhaupt succesvol actie ondernomen worden. Ik weet niet wie hier bekend zijn met proxies, jondo etc maar het is echt mogelijk om je anoniem op internet te begeven dus wat willen ze doen om hem op te sporen? Wel een goeie om te kijken of je bij paypal adresgegevens vind aangezien het toch een bank is. Wie heeft er geld overgemaakt (of 1ct over :p) en kan dit uitzoeken? En verder kunnen we natuurlijk zo snel mogelijk doiop.com inlichten als die site down is zijn de meeste problemen alovrr toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

cailin_coilleach schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:15:
Goed punt van een collega van me: hij -kan- het na betaling helemaal niet ongedaan maken omdat hij geen idee heeft welke gekraakte iPhone welk IP adres heeft. Je hebt echt geen eigen, gereserveerd IP adres :)

EDIT:
Een mogelijkheid zou zijn als hij na betaling een prive URLtje voor je genereert op zijn eigen server aan de hand waarvan hij je huidige IP weer kan krijgen. Dan kan hij idd weer terug SSHen naar je iPhone om'm te unbricken. Jammer alleen dat ie zichzelf dan helemaal bloot geeft. Had ie natuurlijk al gedaan met die Paypal link :D

Prutser.
Euh. Je ziet er veel te veel in. Jij betaalt die dude 5 euro. Dan stuurt hij jou een mailtje met 'restore je iphone, en als je 'm weer jailbreakt, verander de wachtwoorden.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

Heb net een mailtje gestuurd naar Paypal, Doiop en Fileave. Hopelijk doet 1 van de drie er iets mee.

Opzich wel handig om dit te doen bij Apple gebruikers, die zijn toch al gewend overal voor te betalen }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb niet zo gek veel verstand van dat jailbreaken, alleen dat een kind de was kan doen. Staat SSH standaard aan wanneer je je iPhone jailbreakt ??

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
CyBeR schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:28:
[...]

Euh. Je ziet er veel te veel in. Jij betaalt die dude 5 euro. Dan stuurt hij jou een mailtje met 'restore je iphone, en als je 'm weer jailbreakt, verander de wachtwoorden.'
EDIT:
Spuit11, je had het zelf al gezegd.

EDIT @ hier onder:
Zou hij Tweakers lezen?

:w Hooooi, meneer Hackertje.

Heeft iemand nog de echte URL opgeslagen, in plaats van die tinyURL/doiop URL?

EDIT3:
Ah, de Shorttext pagina lijkt het nog te doen. En het lijkt er ook op dat Cyber helemaal gelijk heeft wat betreft hetgeen je krijgt voor je vijf euro.
Dear iPhone user,

Your iPhone is not secure. That's the reason your visiting this page, isn't it? Well you can pay me $4,95 at my paypal account PureInfinity92@mailinator.com, and I'll mail you very easy instructions on how to secure your iPhone. You can also contact me at
PureInfinity92@gmail.com

If you don't pay, it's fine by me. But remember, the way I got access to your iPhone can be used by thousands of others. And they can send text messages from your number (like I did..), use it to call (or record your calls), and actually whatever they want, even use it for their hacking activities!

I can assure you, I have no intention of harming you or whatever, but, some hackers do! It's just my advise to secure your phone (:

Have a nice day!
Hoe dan ook, hij maakt geen vriendjes O+

[ Voor 87% gewijzigd door Liegebeest op 02-11-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

En de pagina is al offline :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62763

Mij god.... *draait ogen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol _/-\o_
Okee mooi dat is snel gedaan!

Misschien goed om de instrucites hier nog ff te vermelden dan? En kan iemand ons allen even verzekeren dat dit werkt en veilig is? Je weet maar nooit he ;)
(btw de url waarnaar verwezen werd is nog wel online, die bij fileave, maar dat zal kwestie vn tijd zijn)

1. Get an SSH program like putty for windows.
2. SSH to your iPhone. (If you haven't done that before it may take a while, and after that there might come a warning about a key fingerprint. You can just accept that). Login using username "root" and password "alpine". (this is the default password)
3. There's a few commands you have to execute, best is to just copy them:
rm /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.syslog.plist
chown mobile /private/var/mobile/Library/LockBackground.jpg
chmod 666 /private/var/mobile/Library/LockBackground.jpg
mv /private/var/mobile/Documents/LockBackground.backup.jpg /private/var/mobile/Library/LockBackground.jpg
4. That's everything to remove my stuff. Now there's one command left to make sure this won't happen again! (-; Again in putty or any ssh client type: "passwd". You'll then be asked for a new password, you can change this into anything you want. The safer the better of course (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ik zou zeggen, doe toch maar een keiharde restore... God mag weten of ie nog iets anders achter laat :)

Doe desnoods een "find / -mtime -1" op de iPhone om te zien wat er nog meer de afgelopen 24 uur is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cailin_coilleach schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:54:
Ik zou zeggen, doe toch maar een keiharde restore... God mag weten of ie nog iets anders achter laat :)

Doe desnoods een "find / -mtime -1" op de iPhone om te zien wat er nog meer de afgelopen 24 uur is veranderd.
find / -mtime -1
dat is wel een goeie
sowieso chill omdat commando ff te onthouden :)

edit: Iemand zei dat een restore niet hielp?
Gevonden:
BugzL schreef op maandag 02 november 2009 @ 02:34:

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 324816 op 02-11-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Een volledige restore (vanuit DFU mode) zou wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:16
Als ik zo lees is het niet verplicht om te betalen, dus zie dit maar als een waarschuwing;)
Evengoed niet netjes maar dit doen hackers in het algemeen, ze waarschuwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lucky0wn schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:11:
Als ik zo lees is het niet verplicht om te betalen, dus zie dit maar als een waarschuwing;)
Precies, dat is altijd wat mij aangeleerd is als verschil tussen hackers en crackers :p
Hackers hacken omdat ze de mogelijkheden zien en willen waarschuwen - maw "bedoelen het goed" ;)
Crackers willen gewoon schade aanrichten, slechte reputatie opbouwen, geld verdienen enz |:(

Zoals het er nu uit ziet is dit meer hacker dan cracker. Ben wel even benieuwd, heeft iemand betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:43
Lucky0wn schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:11:
Hij helpt wel je complete installatie naar de kloten en zorgt dat je volledig moet restoren. Niet echt een waarschuwing imo. 8)7

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:55
heeft iemand er al aan gedacht dat deze " hacker" , gewoon wel een paar meter van hem af zat met een laptop, en via Bluetooth oid op zijn iPhone ingehacked is ?

ik heb nu al vaker gehoord dat vooral op grote stations en schiphol, z.g. gratis netwerken zijn waarmee je kan internetten, maar die hackers aangeboden worden puur om je gegevens te stelen, vaak zitten deze ook in dezelfde ruimte met een laptop om dit alles te doen.

ik heb zelfs al een aantal keer in de trein gezien, dat iemand naast me met zijn laptop actief op zoek was naar open netwerken en apparaten, door gewoon naar een bluetooth of wifi verbinding te scannen.
en nadat ik mijn eigen iPhone op zijn scherm zag verschijnen (mijn netwerk naam die ik gebruik om internet via de iPhone te delen)
en hem vroeg wat hij aan het doen was, dat hij dat voor de lol deed, maar was wel heel snel verdwenen uit de coupe :(

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 324816 schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:20:
[...]

Crackers willen gewoon [..] geld verdienen enz |:(

Zoals het er nu uit ziet is dit meer hacker dan cracker. Ben wel even benieuwd, heeft iemand betaald?
Als hij geld vraagt voor het oplossen van het probleem, lijkt het mij een Cracker.
Als hij het echt zo 'goed' had bedoelt, had hij mensen best mogen laten schrikken op deze manier, maar ook gewoon zijn oplossing gratis moeten aanbieden.

Ben verder benieuwd naar de reactie van paypal en de hoster. De twitter met dezelfde naam is ook al weer offline zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
absrnd schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:22:
heeft iemand er al aan gedacht dat deze " hacker" , gewoon wel een paar meter van hem af zat met een laptop, en via Bluetooth oid op zijn iPhone ingehacked is ?
Eh nee, want het ging hier niet om een hack oid maar om het feit dat mensen hun SSH wachtwoord niet veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rob1n schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:31:
[...]

Als hij geld vraagt voor het oplossen van het probleem, lijkt het mij een Cracker.
Als hij het echt zo 'goed' had bedoelt, had hij mensen best mogen laten schrikken op deze manier, maar ook gewoon zijn oplossing gratis moeten aanbieden.

Ben verder benieuwd naar de reactie van paypal en de hoster. De twitter met dezelfde naam is ook al weer offline zie ik.
Dan moet jij die site nog maar een keer checken want het staat er nu gewoon! ;)
Paypal links en alles zijn weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Overigens, die vent z'n twitter staat nog in google's cache :D
http://209.85.229.132/sea...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
I will twitter about anything related to hacking, Apple iPhone, running your own server, and some pretty cool internet stuff, etc. Follow if you're interested!
Moet haast wel die persoon zijn. Hacking + iPhone!

[ Voor 11% gewijzigd door een moderator op 02-11-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:55
thaan schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:32:
[...]

Eh nee, want het ging hier niet om een hack oid maar om het feit dat mensen hun SSH wachtwoord niet veranderen..
maar leg mij dan eens uit hoe hij dat zou kunnen doen, vanuit zijn zolderkamer ? (ik als ssh leek)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
*knip* als je niet weet of het mag, post het dan ook niet, maar neem eerst contact op met een moderator.

[ Voor 87% gewijzigd door Daedalus op 02-11-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
absrnd schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:37:
[...]
maar leg mij dan eens uit hoe hij dat zou kunnen doen, vanuit zijn zolderkamer ? (ik als ssh leek)
Simpel:

1. Portscan op de T-Mobile 3G IP range
2. Probeer als root in te loggen op alle gevonden SSH servers
3. Installeer rootkit / Gijzel iPhone / Laat je prutsberichtje achter.
4. Vraag 5 euro voor een gratis oplossing.
5. PROFIT!

@ Rob1n:
Die had ik ook al gevonden ja. Denk dat het mogelijk een vriendje-van is.

EDIT:
Haha, nee, het is hem wel als ik die gecachete pagina moet geloven met z'n "posted by X via PureInfinity92". Durp!

[ Voor 18% gewijzigd door Liegebeest op 02-11-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Even een (domme) vraag, als ik mijn iPhone (2G) gewoon Pwn met PwnageTool en cydia er op zet maar niks installeer qua OpenSSH server ofzo, draai ik dan toch een SSH Daemon? Ik heb al gecheckt op poort 22 maar ik zie niks.

Pwnagetool installeert toch niet automatisch een SSH Daemon? Ik dacht altijd dat je die expliciet via Cydia moest installeren. Maar als ik het hier zo hoor van mensen die geen SSH gebruiken maar toch gehackt zijn, begin ik te vermoeden dat hij wel vanzelf mee geinstalleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

-nvm-

[ Voor 95% gewijzigd door MoietyMe op 02-11-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Nee, een lege jailbreak heeft standaard geen SSH Daemon draaien. Zou wel kunnen dat sommige apps ssh als dependency hebben, en dat het daardoor wordt geinstalleerd, maar zou niet weten welke app dat zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Hmm, op veel fora wordt hulp gegeven met sshen/ .deb installeren, waarbij ervanuit gegaan wordt dat je root-ww default is.

Oftewel, dit kan een heel groot probleem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:20

Bosmonster

*zucht*

Vanx schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:43:
Ik had het zelfs al als nieuwsitem gepost op de frontpage, maar geloof dat het niet nieuwswaardig genoeg is :)

Vind het zelf wel een bijzonder item eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanx schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:43:
Hmm, op veel fora wordt hulp gegeven met sshen/ .deb installeren, waarbij ervanuit gegaan wordt dat je root-ww default is.

met andere woorden: zo snel mogelijk aanpassen allemaal.
Overigens heb ik begrepen dat zowel tweakers als iphoneclub bezig zijn met een artikel dus wat dat betreft komt het wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Laatst online: 17:15

arnoudwokke

Redacteur
Inmiddels op de frontpage: artikel over deze kwestie, inclusief quotes van de hacker himself: nieuws: Nederlandse tiener kaapt iPhones via ssh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bosmonster schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:51:
[...]

Ik had het zelfs al als nieuwsitem gepost op de frontpage, maar geloof dat het niet nieuwswaardig genoeg is :)
nieuws: Nederlandse tiener kaapt iPhones via ssh
Submitter: Bosmonster ;)

.edit: * .oisyn slaat arnoud. Ga nieuwswaardige dingen posten jij :+

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 02-11-2009 16:01 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bosmonster schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:51:
[...]

Wie zegt dat :? ;)

nieuws: Nederlandse tiener kaapt iPhones via ssh

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugzL
Net m'n mail gelezen en ik bleek vanochtend al een reactie Paypal te hebben gekregen en die zeggen gewoon niet te reageren op het bericht en noemen het een fishing aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Iets voorbarig, zal je net zien, 2 minuten na mn post staat ie online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

arnoudwokke schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:59:
Inmiddels op de frontpage: artikel over deze kwestie, inclusief quotes van de hacker himself: nieuws: Nederlandse tiener kaapt iPhones via ssh
Vermeld er dan ook even bij dat het alleen om gejailbreakte iphones gaat. nu sta je om niets paniek te zaaien.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Staat er toch ook bij?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik doelde op de titel. Deze is ietwat suggestief. Nu lijkt het een groot probleem terwijl dit het feitelijk niet is.

[ Voor 40% gewijzigd door Gunner op 02-11-2009 16:19 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

cailin_coilleach schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:15:

Prutser.
Simpeler kan zijn : stuur id van je iphone> krijgt nieuw ssh-wachtwoord.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-04 20:41
Bij KPN had dit trouwens niet kunnen gebeuren omdat deze alle poorten dichtzetten naar hun GPRS/UMTS verbindingen.

Misschien ook iets voor T-Mobile

[ Voor 14% gewijzigd door GrooV op 02-11-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

GrooV schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:31:
Bij KPN had dit trouwens niet kunnen gebeuren omdat deze alle poorten dichtzetten naar hun GPRS/UMTS verbindingen.

Ja dat is fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022
Misschien leuk voor Apple om maar eens snel te beginnen andere providers groen licht te geven om ook iphones te mogen verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan

En wat als je dan wel zelf gebruik wenst te maken van remote SSH? Mensen moeten hun toestellen gewoon goed configureren wensen ze gebruik te maken van SSH, en anders SSH uit te zetten. Ik heb liever dat de provider alles gewoon open zet, heb je zelf volledige vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Van buitenaf ja, maar hoe is het interne netwerk van KPN?

.edit: hmm ik zie trouwens dat je telefoon gewoon een extern ip krijgt van T-mobile. Ik dacht dat die dingen achter NAT zaten.

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 02-11-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwanta
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2024

Qwanta

Whatever you are, be a goodone

Ik heb maar 2 dingen te zeggen op dit hele verhaal:

1: Het eerste wat je doet na jailbreak is je root pw wijzigen, zeker met de deur open. Dus terminal erop > su > "ww" > passwd en je pass wijzigen ja.
2: Zet die deamon uit met sbsettings als je het niet used.

Punt 1 is toch echt iets wat je meteen zou moeten doen?! Ik vind het nogal naief van menengeen om te denken dat alpine niet bekend is?!

Ik vind het persoonlijk niet echt hacken, vroeger met windows 98 hetzelfde gedaan, deed een scan op internet voor mensen die zo slim waren hun complete schijven te delen, autoexec.bat aanpassen en paar echo'tjes dumpen met wat moeten wijzigen & hoe (nee er was geen paypal toen :) ). Was toen humor nu dit schijnbaar?!

Is meer hobby matig stieren als jehet mij vraagd.

[ Voor 6% gewijzigd door Qwanta op 02-11-2009 16:51 ]

Windows Vista SP2 | Zalman GS1000 | GigaByte - GA-EX58-EXTREME | Intel Core i7 920 @ 2.67Ghz | Zalman CNPS9900 | OCZ 6Gb PC12800 | GigaByte Geforce 9800GT | 2x Samsung 1Tb | 1x WD 1Tb | 2x Samsung 500Gb | Tannoy Precission 8D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:41
@ Qwnta Good old netbois scan :P
Niet gezien....

Maar dat betekend dat iedere telefoon daar zijn eigen IP krijgt? Is dat ook bij andere providers het geval?
Aangezien telefoons steeds meer opties krijgen wordt het zeker verstandiger om steeds meer aan beveiligingen voor deze apparaatjes te doen.... Moet er toch niet aan denken dat jan en alleman zo door mijn telefoon kan wandelen! Als er op deze manier software geïnstalleerd kan worden dat op de achtergrond telefoontjes pleegt of smsjes verstuurd dan kan het zelfs een erg dure 'feature' van deze feature phone worden....

[ Voor 11% gewijzigd door LoBbY_1 op 02-11-2009 17:00 ]

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84746

Als hij geen geld had gevraagd maar gewoon online een omschrijving had gezet van hoe het op te lossen dan was het gewoon humor. Maar als je er geld mee wilt verdienen dan ben je gewoon verkeerd bezig. Maar ik vind het wel een mooie les voor de jailbreakers die wat te laks zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmat
  • Laatst online: 16-04 09:04
.....

[ Voor 106% gewijzigd door sjaakmat op 11-03-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 16:58

Defspace

Administrator

virtualJac schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:21:
[...]

Hij helpt wel je complete installatie naar de kloten en zorgt dat je volledig moet restoren. Niet echt een waarschuwing imo. 8)7
Als ik zijn oplossing zo bekijk dan hoef je je iphone helemaal niet te restoren en volstaat het om de waarschuwing te verwijderen. Dus geen installatie naar de klote en geen restore nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

Anoniem: 324778 schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:59:
Ik ben dus ook gehacked. Met ssh uit is de deur weer dicht? Ik denk dat we collectief deze persoon moeten aanpakken. Wat is de beste manier om mijn iPhone goed te beveiligen en hoe of wat? Hopeloos wordt je ervan. :(
niet jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Een soort gelijke actie was een maand of 4 geleden ook al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Wow, dat lijkt wel heel makkelijk. Zal wel weer veel mensen afschrikken om te jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320812

Kan deze jongen dan niet worden opgepakt, in Hilversum, ik lees dat hij veel problemen heeft bezorgd..
maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmat
.........

[ Voor 108% gewijzigd door sjaakmat op 11-03-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
Je weet dat wat je doet wordt gezien als huisvredebreuk hé.....
Als ik de deur van mijn huis openlaat betekend dat ook niet dat je zomaar naar binnen mag lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjaakmat schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:24:
[...]

Het stelt ook niet veel voor, echt niet.
Je download een portscanner van het internet, scant op de t-mobile ip range (deze kan je makkelijk vinden door google te gebruiken), zorgt dat je alleen scant op poort 22 ( scheelt tijd).
Bij telefoons waar deze poort openstaat probeer je via een ftp programma in te loggen met de default gegevens.
En als je geluk hebt zit je er zo in.
Ik zou nu dus al zijn fotos,liedjes, etc. kunnen verwijderen.

Ik heb zojuist een van zijn filmpjes gekopieerd die hij heeft opgenomen met de camera van zijn iphone, en ik zie hier familie-leden en vanalles en nog wat in voorkomen.
Dat is dus al illegaal hè ;)
misschien nog erger zelfs dan dat hele verhaal. Als er iets goed bewaakt is bij wet dan is het wel persoonlijke data..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmat
.....

[ Voor 98% gewijzigd door sjaakmat op 11-03-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Wel jammer dat elke telefoon zijn eigen externe ip krijgt. Als CISCO gediplomeerde vindt ik het jammer dat bedrijven amper de moeite doen om klanten via NAT te internetten op diverse externe ip's. Kost minder ip's en minder moeite. Daarbij kun je poorten makkelijker beheren en ervoor zorgen dat gevallen als deze niet voor kunnen komen.

Ach als iPhone gebruiker moet je dan maar ervoor gezorgd hebben dat je het wachtwoord hebt veranderd, hoe moet je dit als nuchtere hollandse jongen weten ;)...

Vervelend maar is gelukkig op te lossen ;)

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Defspace schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:01:
[...]

Als ik zijn oplossing zo bekijk dan hoef je je iphone helemaal niet te restoren en volstaat het om de waarschuwing te verwijderen. Dus geen installatie naar de klote en geen restore nodig.
Zou jij'm geloven? Iemand die tot een paar uur geleden bereid was om vijf euro te vragen voor de simpele tip "Zet een password op je root account"? Ik geloof het pas als ik die "find / -mtime -1" heb gedraaid. Neem het zekere voor het onzekere zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
sjaakmat schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:01:
Heb het zelf even geprobeerd en het is bijster makkelijk.

Zie hier

http://xxx.jpg
Ik zou dat screenshot een beetje obscuren, want nu kan iedere aap zien welk progje hij moet downloaden en welke ip-range hij moet scannen. Zo zit je binnen een minuut bij iemand in z'n telefoon

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
JefSnare schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:33:
Wel jammer dat elke telefoon zijn eigen externe ip krijgt. Als CISCO gediplomeerde vindt ik het jammer dat bedrijven amper de moeite doen om klanten via NAT te internetten op diverse externe ip's. Kost minder ip's en minder moeite. Daarbij kun je poorten makkelijker beheren en ervoor zorgen dat gevallen als deze niet voor kunnen komen.
[....]
Alsjeblieft niet zeg. Als er iets garant staat voor hele groepen users die last hebben van abuse van een enkeling, is het wel met z'n allen achter een (of enkele) NAT-adres(sen) gaan hangen. Gefeliciteerd met je diploma verder hoor. Is belangrijk natuurlijk. Zo'n diploma. Van CiscoCISCO.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

LoBbY_1 schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:27:
Je weet dat wat je doet wordt gezien als huisvredebreuk hé.....
Nee, als computervredebreuk ;)
Maverick schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:38:
[...]

Ik zou dat screenshot een beetje obscuren, want nu kan iedere aap zien welk progje hij moet downloaden en welke ip-range hij moet scannen. Zo zit je binnen een minuut bij iemand in z'n telefoon
Tja, 't is niet alsof die info verder lastig te achterhalen is oid. En we zitten hier nog altijd op tweakers, dus ik denk niet dat iemand anders hier daar nou zoveel moeite mee heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmat
.........

[ Voor 95% gewijzigd door sjaakmat op 11-03-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
hahaha grapjas....kan nog steeds de IP's zien!
quote: .oisyn
computervredebreuk
oeps!! Ja dat bedoelde ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Maverick schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:38:
[...]

Die IP Range is gewoon bekend hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
u_nix_we_all schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:42:
[...]

Alsjeblieft niet zeg. Als er iets garant staat voor hele groepen users die last hebben van abuse van een enkeling, is het wel met z'n allen achter een (of enkele) NAT-adres(sen) gaan hangen. Gefeliciteerd met je diploma verder hoor. Is belangrijk natuurlijk. Zo'n diploma. Van CiscoCISCO.
offtopic:
Hoezo sarcastisch...

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Bwaha, ik zie namen van ex-collega's :D

Pagina: 1 2 3 Laatste