Gestolen MacBook komt online, wat kan ik doen!?

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 199.774 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sorry, ik heb maar heel kort om het uit te leggen, ik moet zo naar een diploma uitreiking.

Mijn MacBook is gestolen 3 weken terug. Nu komt hij online, ik zie dat er een uur geleden gesynchroniseerd is met MobileMe (al mijn contacten zijn verwijderd en ik zie de naam van m'n oude MacBook verschijnen), wat kan ik doen om uit te zoeken waar en wie erachter zit?!

Heel erg bedankt voor het meedenken!

Update
De zaak is inmiddels alweer een tijdje opgelost, voor de volledigheid van het topic zet ik nog even de post waarin het hele verhaal van begin tot eind staat beschreven in de startpost.

MrAcid in "Gestolen MacBook komt online, wat kan ik..."

[ Voor 26% gewijzigd door MrAcid op 18-12-2009 13:14 . Reden: zie update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 20:43

job

Wellicht dat je in MobileMe kan zien welke ip's allemaal verbinden met jouw gegevens.
Maar dan heb je alleen een ip, daar kan hooguit de politie wat mee.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 02-10-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:33
Als hij via mobile me verbonden is kan je dan niet je webcam gebruiken en een screenshot maken als er iemand achter zit?

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Kun je hiervoor niet even met Apple overleggen wat je er evt. mogelijk is?
Heb je al aangifte gedaan van die diefstal (met vermelding serienummer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Inmiddels is sonds 12:17 er niet meer gesynchroniseerd. De MacBook is ook niet te benaderen via de Back to my Mac feature, al staat dit wel aan. Ik denk dus dat hij weer is uitgezet of de account verwijderd is.

Ik ga even contact opnemen met Apple.

Nou, gebeld maar ze kunnen niks doen. Via de chat contact gehad (want er zit geen telefonische ondersteuning op MobileMe) en daar kunnen ze ook niks doen. Ze adviseerde me om via een advocaat deze gegevens op te gaan vragen want op een andere manier zou ik er niet aan kunnen komen.

Ik hoop nu dat hij de komende dagen een keer online komt en dat ik de Back to my Mac feature kan gebruiken om het scherm te bekijken en eventueel screenshots kan maken van het IP adres.

Klote dit zeg, ik had me er al redelijk bij neergelegd maar dit maakt toch dat je weer "fanatiek" wordt om te achterhalen waar dat ding is en wie erachter zit.

[ Voor 55% gewijzigd door MrAcid op 02-10-2009 16:48 . Reden: Gebeld.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ja. Superkut, maar wel interessant.
Keep us posted zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:08

E-Vix

Nu met sneeuw!

MrAcid schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:17:
Nou, gebeld maar ze kunnen niks doen. Via de chat contact gehad (want er zit geen telefonische ondersteuning op MobileMe) en daar kunnen ze ook niks doen. Ze adviseerde me om via een advocaat deze gegevens op te gaan vragen want op een andere manier zou ik er niet aan kunnen komen.
Oftewel, Apple zegt zelf dat ze de gegevens hebben, maar dat ze die niet aan jou kunnen geven (privacy bla bla). Maar... De politie kan deze gegevens wel bij ze opvragen. Ik raad je aan om terug te gaan naar de politie, en daar deze feiten voor te leggen. Zij zullen op hun beurt dan weer contact opnemen met Apple en een officieel verzoek tot overhandiging van die gegevens indienen. Die zal Apple ook gewoon geven, en de politie kan hier weer mee verder gaan.
Dus op naar de politie zou ik zeggen! Wat je in ieder geval mee moet nemen zijn de accountgegevens van jouw mobileme account, en de datum/tijd waarop je deze opeens online zag komen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Jep, is precies wat ik ga doen. Heb vanmiddag al even met de politie gebeld, had een zeer vriendelijke man aan de lijn die volgens mij zowaar begreep wat dit precies "betekende" en die me precies vertelde wat er nu moet gebeuren. Weer naar het politiebureau met zoveel mogelijk gegevens dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 00:24
Het is een beetje mosterd na de maaltijd, maar misschien heeft iemand hier in het vervolg nog iets aan:
http://www.orbicule.com/undercover/mac/

Mooi stukje software :) 100% waterdicht is het natuurlijk nooit, maar ik gok dat dit wel dichtbij genoeg komt, zeker voor gevallen als bovenstaand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een beetje dief ontkoppelt toch de machine gelijk en wist de schijf?
Blijkbaar gebeurt dit niet altijd, aangezien de TS kon zien dat de dief online was.
Anti diefstal software gaat pas echt goed werken als het in de bios zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
SvMp schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 10:29:
Ik denk dat er bij dit soort spullen genoeg "gelegenheidsdieven" zijn hoor. Of een dief die het direct doorverkoopt, waardoor je straks met de gegevens van een koper ter goeder trouw zit. Dat kan altijd natuurlijk. Maar ja, dan kan je misschien alsnog achter de dief komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik ken die Undercover software inderdaad, gebruik het zelf niet maar het kan zeker handig zijn in dit soort gevallen.

De MacBook is niet meer online geweest sinds gistermiddag, jammer genoeg. Overigens gaat het hier om een woninginbraak waarbij de MacBook is meegenomen, niet dat dit echt iets zegt over het type dief maar hij is in ieder geval niet door iemand van een tafel meegeplukt toen ik 'm onbeheerd in de Universiteit had staan, om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261261

Geen cameras in die universiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
MrAcid schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:47:
niet dat dit echt iets zegt over het type dief maar hij is in ieder geval niet door iemand van een tafel meegeplukt toen ik 'm onbeheerd in de Universiteit had staan, om maar wat te noemen.
Niet uit de uni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Hij is uit zijn woning gestolen. Niet uit de universiteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:27

SeatRider

Hips don't lie

MrAcid schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:47:
Ik ken die Undercover software inderdaad, gebruik het zelf niet maar het kan zeker handig zijn in dit soort gevallen.

De MacBook is niet meer online geweest sinds gistermiddag, jammer genoeg. Overigens gaat het hier om een woninginbraak waarbij de MacBook is meegenomen
Dan is ie toch al door de verzekeraar vergoed? Daarmee is ie eigendom van de verzekeraar, ook als ie straks wordt teruggevonden. Wat wou je dan gaan beginnen als je 'm straks terughebt?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-05 10:36
@DutchNelson: Lezen vriend ;) O-)
Overigens gaat het hier om een woninginbraak waarbij de MacBook is meegenomen
hij is in ieder geval niet door iemand van een tafel meegeplukt toen ik 'm onbeheerd in de Universiteit had staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
SeatRider schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:53:
[...]

Dan is ie toch al door de verzekeraar vergoed? Daarmee is ie eigendom van de verzekeraar, ook als ie straks wordt teruggevonden. Wat wou je dan gaan beginnen als je 'm straks terughebt?
Ik denk dat je toch graag je gegevens in veiligheid ziet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik zie ook gewoon graag dat degene die in mijn huis rondgelopen heeft bestraft wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-05 23:10

Underworld

+1 Inzichtvol

Passenger schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 00:48:
Het is een beetje mosterd na de maaltijd, maar misschien heeft iemand hier in het vervolg nog iets aan:

Mooi stukje software :) 100% waterdicht is het natuurlijk nooit, maar ik gok dat dit wel dichtbij genoeg komt, zeker voor gevallen als bovenstaand!
Bizar eigenlijk, ik zou het programma overigens alleen aanschaffen als er ook Nederlandse succes storys bij staan. Ik geloof namelijk niet dat de politie moeite zal gaan doen om te checken op een adres, teveel moeite hier. Maar misschien heb ik het ook wel mis en word het door de foto's een ander verhaal.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104659

http://www.tweedehandsmac.nl/ > Gestolen hardware Registratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Korte update:

Kom net terug van het politiebureau, verhaal staat nu geregistreerd in de aangifte en de zaak wordt heropent. Er wordt deze week contact met me opgenomen voor aanvullende gegevens zodat er eventueel IP adressen kunnen worden opgevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 00:24
SvMp schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 10:29:
Blijkbaar gebeurt dit niet altijd, aangezien de TS kon zien dat de dief online was.
Anti diefstal software gaat pas echt goed werken als het in de bios zit.
Je kunt de firmware van een MacBook locken, waardoor er geen nieuwe OSX te installeren is. Dus je kunt de schijf er wel leuk uitpulken, maar een niewe OSX installeren gaat simpelweg niet werken. De fabrikant van die anti theft software raadt daarnaast ook aan een guest account zonder wachtwoord aan te maken, om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken de machine in huidige staat uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat laatste is sowieso een slimme truc als voorzorg voor users in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:25

Maartenvs

For Sale

Al kun je zelfs die beveiliging omzeilen. Te simpel eigenlijk, het staat op de site van Apple zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 19-05 19:33
Maartenvs schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:07:
Al kun je zelfs die beveiliging omzeilen. Te simpel eigenlijk, het staat op de site van Apple zelf :)
Wat had je in gedachten?

* Firmware lock voorkomt booten in target mode of vanaf DVD
* Password op de firmware voorkomt het uitschakelen van de lock.
* Je kan alleen het bestaande OS booten
* Je kan alleen als guest inloggen
* Guest account kan niet in terminal of iets dergelijks om de tracking software uit te zetten.

De enige optie is schijf er uit, nieuwe er in en zelfs dan zit je nog met de firmware lock.

Je kan natuurlijk met de firewall op je router voorkomen dat de laptop naar huis "belt", maar ja... Dan moet je daar als dief maar net op zijn voorbereid :)

[ Voor 25% gewijzigd door Liegebeest op 14-10-2009 09:25 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285276

Het is een beetje dood hier. Heb je je Macbook al terug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 20:26

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Schopje, ben erg benieuwd naar de status van dit verhaal...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Nou, daar komt 'ie dan:

Ben vorige week weer gebeld door de politie, het onderzoek loopt nog en er ligt momenteel een aanvraag voor de IP gegevens van het synchroniseren met MobileMe bij Apple (vanuit de Politie aangevraagd).

Verder nog geen nieuws, dit is vorige week pas in gang gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 18:55
cailin_coilleach schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:24:
[...]

Wat had je in gedachten?

* Firmware lock voorkomt booten in target mode of vanaf DVD
* Password op de firmware voorkomt het uitschakelen van de lock.
* Je kan alleen het bestaande OS booten
* Je kan alleen als guest inloggen
* Guest account kan niet in terminal of iets dergelijks om de tracking software uit te zetten.

De enige optie is schijf er uit, nieuwe er in en zelfs dan zit je nog met de firmware lock.

Je kan natuurlijk met de firewall op je router voorkomen dat de laptop naar huis "belt", maar ja... Dan moet je daar als dief maar net op zijn voorbereid :)
Offtopic: RAM module eruit, pram-rest en voliá;firmware lock weg

Success MrAcid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

Grappig dat er meer mensen zijn die soortgelijks hebben meegemaakt.

Enige tijd geleden (ik schat ruim twee jaar) is er in mijn studentenkamer in Groningen ingebroken en is mijn laptop (macbook) gestolen. Ik had deze workaround geinstalleerd waardoor iedere keer als mijn macbook werd open geklapt een foto met de camera werd gemaakt, dan werd er (met een kleine interval) gekeken of er een actieve internetverbinding was, als dat het geval was werden alle voorgaande opgeslagen foto's geupload.

Ik wist dat mijn laptop was gejat en dat ik dit had geinstalleerd. Het was dus even wachten of er foto's online kwamen. Dat bleek het geval. Toen heb ik in de access logs bij mijn provider het IP van die FTP-sessie opgevraagd. Met al deze informatie (foto's en ip + datum en tijdstip) heeft de politie toen bij de ISP waarvan het IP in de IP-range zat de desbetreffende klant opgevraagd. Die informatie werd zonder moeite afgegeven. Toen heeft de politie niet alleen de dief maar ook de heler kunnen aanhouden.

Het resultaat is dat ik deze post typ op een laptop die ooit 'eventjes gejat' is geweest. De dief zelf heb ik nog even bekeken in de openbare terechtzitting :-)

Misschien heb je iets aan dit verhaal (al is de openingspost al een tijdje oud).

Ohja, saillant detail is dat de politie, mede naar aanleiding van mijn trucje een softwareprogramma heeft ontwikkeld. http://www.google.nl/url?...g2=qogbZy_iGp6gSmAnsUXOjQ

Een jaar later hadden ze contact met me opgenomen om te vragen hoe een en ander in zijn werk ging..

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik zit er zelf aan te denken om nu voor m'n Mac's deze software aan te schaffen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik heb al eens eerder zo'n topic gezien, dat een gestolen laptop online kwam.

Daar ging het om een Windows laptop, en volgens mij is de eigenaar er wel achter gekomen wie het was (of iig een heel sterk vermoeden), namelijk een tokkie gezin :P

Maar hij wist niet zeker of zij het gedaan hadden, en de politie kon er ook niks mee / wou er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:27

pposthoorn

Constructeur

troxx schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:45:
Ik had deze workaround geinstalleerd waardoor iedere keer als mijn macbook werd open geklapt een foto met de camera werd gemaakt, dan werd er (met een kleine interval) gekeken of er een actieve internetverbinding was, als dat het geval was werden alle voorgaande opgeslagen foto's geupload.
Ik heb sinds juni een 15" MBP (mid09) met Snow. Ik ben best een ervaren pc gebruiker, maar dit is mijn eerste mac en ik ben er nog niet heel bekend mee.
De link die jij geeft geeft eigenlijk alleen een boodschappenlijstje, maar ik zou graag een uitgebreid recept hebben.

Is er iemand die uit kan leggen hoe ik dit aan het werk krijg op mijn laptop (of een goed adres weet waar het staat in EN/NL)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Gewoon Orbicule Undercover kopen :) Klaar recept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 08:55
Dat is een leuk systeem, ware het niet dat er nog geen Nederlandse success stories te vinden zijn. Sowieso, ze vragen om een telefoonnummer van het dichtstbijzijnde politiebureau. Denk je dat ze daar Engels spreken?

[ Voor 29% gewijzigd door internetinfo op 29-10-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Orbicule is Belgisch / Vlaams ;)

En ja, ik verwacht inderdaad dat der Polizei in Almere een woordje Engels spreekt ja. Dat ze d'r in Schubbekutterveen moeite mee hebben, okay, maar in de meeste plaatsen in Nederland moet dat toch wel goed zitten :)

[ Voor 94% gewijzigd door Liegebeest op 29-10-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297049

Undercover is inderdaad een heel goed product! Installeer ik ook direct op alle Macs die ik koop.
Support is ook goed, en aangezien het Belgen zijn kun je ook gewoon Nederlands praten, contact tussen hen en de Nederlandse politie is dus ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 20:57

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik heb op mijn nieuwe Macbook Pro ook Undercover draaien. Dit na de diefstal van mijn vorige Macbook.
Undercover is een Belgisch product, wat maakt dat de werknemers gewoon Nederlands spreken.

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 15:27
Vigimac draait hier, logt simpelweg het IP van je mac. Niks fancy, geen iPhoto, gewoon een launchdemon die steeds je IP verstuurd naar hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-05 13:40
thaan schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:19:
Vigimac draait hier, logt simpelweg het IP van je mac. Niks fancy, geen iPhoto, gewoon een launchdemon die steeds je IP verstuurd naar hun site.
Volgens mij werd gedurende dit draadje duidelijk, dat je met alleen een IP adres niet zo ver komt / veel kunt. Vooral juridisch gezien, dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Waar maak je dat uit op? Ik heb dat in ieder geval nooit gezegd/meegemaakt. Bij mij zijn ze nu juist bezig om dat IP adres te achterhalen en daar zou je volgens mij wel degelijk verder moeten kunnen komen.

Maar, ik ben het met je eens dat het sterker is wanneer je een IP adres aan een foto van iemand kunt linken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05 11:23
pposthoorn schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:35:
[...]

Ik heb sinds juni een 15" MBP (mid09) met Snow. Ik ben best een ervaren pc gebruiker, maar dit is mijn eerste mac en ik ben er nog niet heel bekend mee.
De link die jij geeft geeft eigenlijk alleen een boodschappenlijstje, maar ik zou graag een uitgebreid recept hebben.

Is er iemand die uit kan leggen hoe ik dit aan het werk krijg op mijn laptop (of een goed adres weet waar het staat in EN/NL)?
Ik heb zelf totaal geen ervaring met scripts of php maar ik ben volgens mij aardig op weg. Ik wil de foto's naar mijn ftp schijf van xs4all laten uploaden.

Op deze site staat dat het niet meer werkt na 10.4. Ben benieuwd of het gaat werken. Ik loop een beetje vast op Sleepwatcher. Ik kan het ".wakeup" bestand niet vinden.

Als ik het werkend heb gekregen zal ik hier ff een uitleg posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
MacBook heeft zojuist weer gesynct, m'n MSN wordt ook gebruikt want ik word afgemeld.

Via Gmail kan ik nu zien dat er vanaf een ander IP adres wordt ingelogd en ik heb dit IP adres ook.

Kan ik ergens zien waar dit adres zich ongeveer bevindt? (Locatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

http://www.geobytes.com/IpLocator.htm?Getlocation

Maar dan weet je alleen globaal waar het is, en soms totaal niet. Mijn IP komt ook minstens 75KM van mijn adres vandaan. Een huisadres kun je alleen met medewerking van de desbetreffende provider achterhalen.

[ Voor 68% gewijzigd door TerraGuy op 31-10-2009 19:07 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09-2021

Frentik

Broken, Beat and Scarred

MrAcid schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:58:
http://www.ip-adress.com/ip_tracer/. Ik heb het ooit gebruikt om IP adressen op een website van me te checken, lijkt redelijk te werken. Wijkt voor mijn eigen IP ongeveer 20 km af.

[ Voor 27% gewijzigd door Frentik op 31-10-2009 19:08 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292224

Je via deze website van de RIPE ook de internet provider achterhalen en andere informatie van dat IP adres.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 292224 op 31-10-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
MrAcid schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:58:
MacBook heeft zojuist weer gesynct, m'n MSN wordt ook gebruikt want ik word afgemeld.

Via Gmail kan ik nu zien dat er vanaf een ander IP adres wordt ingelogd en ik heb dit IP adres ook.

Is het niet slim om je msn adres te veranderen? Ik zou zelf iig liever niet hebben dat anderen op mijn msn zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers in Utrecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Laatst online: 22:51
Doet me denken aan het verhaal van de gestolen iPhone en mobileme met find my iphone. http://happywaffle.livejournal.com/5890.html

En de wat minder gerelateerde p-p-powerbook prank http://www.zug.com/pranks/powerbook/

Hou ons op de hoogte!
MrAcid schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:10:
Geen vooroordelen houden he ;(

Ik zou zeggen vraag twee brede vrienden en ga even langs :)

[ Voor 39% gewijzigd door Vanx op 31-10-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
MrAcid schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:10:
Je woont in Utrecht ... Ren naar de politie, en ga naar het COOA in utrecht. (Serieus.) Lijkt mij toch dat ze daar wel wat op uitdoen..

edit;
Wat Vanx zegt kan natuurlijk ook als de politie niet mee wil ;) Als ik in utrecht had gewoond was ik meegegaan :)

http://www.coa.nl/NED/web...and=opvanglocatie&oid=104

[ Voor 26% gewijzigd door Bobmeister op 31-10-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
En van dat azielzoekerscentrum zit er eentje drie straten bij mij vandaan..

Politie gebeld, die gaan we woensdag terugbellen, kutzooi.

Zit er sterk aan te denken om langs te gaan bij het Azielzoekerscentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Laatst online: 21-04 21:56
MrAcid schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:18:
Wat! Ze gaan niet eens kijken?

Ik heb met je te doen, maar ook met mezelf. Kom er net achter dat m'n auto verdwenen is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:46

Frostbite

🤦🏻‍♂️

torp schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:21:
[...]

Wat! Ze gaan niet eens kijken?

Ik heb met je te doen, maar ook met mezelf. Kom er net achter dat m'n auto verdwenen is. :(
Zo... lekker dan ... :/
Oud golfje of een nieuwe bak?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
No way, ja auto? Das balen :( maar dit ook zeg van je macbook.
En de verzekering kan niks doen?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
195.73.84.161

Kom bij deze gegevens uit:
http://www.ip-adress.com/ip_tracer/195.73.84.161

En dat is dan weer op deze locatie:

Ik woon daar dus drie straten vandaan.

Hoe aannemelijk is het dan mijn MacBook zich op dat adres bevindt? Het lijkt om een vast IP adres te gaan, dus volgens mij moet het redelijk zeker zijn? Voor mijn eigen IP krijg ik een nogal afwijkend resultaat.

Wil er graag heen, maar ik wil wel zo zeker mogelijk van mijn zaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Je kunt allicht een kijkje nemen, misschien hebben ze daar een gezamelijke internet ruimte en pik je de Macbook er zo tussenuit. Dan bel je 112 omdat je een dief op heterdaad betrapt hebt en staan ze binnen no-time voor de deur.

Kan ook zomaar je laatste kans zijn dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
En van dat azielzoekerscentrum zit er eentje drie straten bij mij vandaan..

Ik zou zeker langsgaan. Je MacBook van 1000 euro is hoogstwaarschijnlijk nog geen drie straten bij je vandaan en de politie onderneemt geen actie. Bel een paar vrienden op en ga langs. Vraag daar eerst aan een medewerker of er draadloos internet is oid en of hij/zij weet of er iemand met een MacBook woont. Leg hem/haar het verhaal natuurlijk wel eerst uit.

Ik zou niet twijfelen, ga gewoon langs (niet alleen he :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Zeker niet twijfelen, inderdaad minstens met 2 gaan, vriendelijk je verhaal doen, en de politie bellen als je ook maar een vermoeden hebt dat de laptop zich daar bevindt (vermijd een confrontatie met de dief in kwestie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292224

*knip*

Voor meer informatie zie: http://www.db.ripe.net/wh...ed+search=Advanced+search

Het beste man ;-)

De link is voldoende, lijkt me ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Hoedje op 31-10-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Maar zorg dan wel dat ze er niet met je MBP vandoor kunnen gaan... Als jullie binnenkomen valt dat natuurlijk op. Misschien iemand bij de uitgang laten posten?

Mijn auto is een Passat Variant, kenteken ... (je kunt nooit weten ;)). Uit 1994 maar nog niet rijp voor de sloop. In elk geval nog €1500 waard (nationale + A'damse sloopvergoeding). Ik ga zo ook naar het bureau.

edit: kenteken verwijderd

[ Voor 14% gewijzigd door torp op 01-11-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

MrAcid schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:27:
195.73.84.161

Heb je je macadres? Je kan daar ook even een rondje lopen om wifi enabled devices te scannen. Ik had daar nu direct al aan de balie gestaan. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:10
goh, woensdag al? Dat is snel!

Het is helaas Nederland, en tegen die tijd is er niets aan de hand, geen macbook te vinden, en dus einde discussie en de politie gaat weer verder met flitsen voor 3km te hard.

Hetzelfde was onlangs nog op TV (Peter R de Vries). Compleet uitgewerkte case neergegooid, gps locator op een motor die gestolen was, en wat deed de politie?...

Reken dus maar niet op dat er wat gebeurd.. (of je moet het zelf doen oid, maar in NL is het zo dat je voor je t weet ZELF als dader beschouwd wordt)

http://www.peterrdevries....n-reacties-op-uitzending/

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 31-10-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187577

Laat een virus sturen via msn ;), dus dat een van je contacten iets zegt als "Eeeej, ik heb hier een factuur van je nieuwe macbook die je nog bij mij hebt laten liggen, heb hem even ingescand, die kan je volgende week dinsdag ophalen van 10 tot 17 bij de Abcdef staat er, jij moet werken tot 15 uur zag ik. ik wil hem ook wel eens uitproberen, zie je volgende week!"

Als de dief dom is, komt ie naar die winkel en heeft ie het virus (nep PDf sturen?) geinstalleerd. (je kan bijvoorbeeld een ssh server of VNC erop zetten!).

Daarna kan je op passport.net je wachtwoord wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
DJSmiley schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:34:
goh, woensdag al? Dat is snel!

Het is helaas Nederland, en tegen die tijd is er niets aan de hand, geen macbook te vinden, en dus einde discussie en de politie gaat weer verder met flitsen voor 3km te hard.

Hetzelfde was onlangs nog op TV (Peter R de Vries). Compleet uitgewerkte case neergegooid, gps locator op een motor die gestolen was, en wat deed de politie?...

Reken dus maar niet op dat er wat gebeurd.. (of je moet het zelf doen oid, maar in NL is het zo dat je voor je t weet ZELF als dader beschouwd wordt)
Dat vind ik zo'n onzin wet in Nederland. Mensen die een inbreker slaan/schoppen gaan meestal langer de cel in dan de inbreker zelf... Wat een onzin ofniet? Ik zou zelf absoluut niet twijfelen als ik iemand in mijn huis hoor en er toevallig een honkbalknuppel onder mijn bed ligt. Ik ga echt niet daar staan.. 'Meneer, wilt u mijn huis verlaten? Als ik u sla met een honkbalknuppel krijg ik straf, niet u.' Flikker toch op met die wet. Er zou zoiets moeten komen als degene die als eerste de wet overtreed in een situatie is de schuldige, niet het 'echte slachtoffer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322226

MrAcid schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:27:
195.73.84.161

Kom bij deze gegevens uit:
http://www.ip-adress.com/ip_tracer/195.73.84.161

En dat is dan weer op deze locatie:

Ik woon daar dus drie straten vandaan.

Hoe aannemelijk is het dan mijn MacBook zich op dat adres bevindt? Het lijkt om een vast IP adres te gaan, dus volgens mij moet het redelijk zeker zijn? Voor mijn eigen IP krijg ik een nogal afwijkend resultaat.

Hoe weet je zeker dat dat ip adres van het asielzoekerscentrum is? Als ik mijn ip intik zit ik er ongeveer 1.5KM naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

301095

2 posts mij: wat een goed idee, zet bvb ff Turkojan RAT server op, of Pr0RaT servertje :P

[ Voor 6% gewijzigd door 301095 op 01-11-2009 11:16 . Reden: kleine edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:37
Nu ik dit alles lees heb ik twee gevoelens. Van de ene kant, wees uiterst voorzichtig en verspeel je kansen om je MacBook terug te krijgen niet.

Van de andere kant, het is idd nee heb je en ja kun je krijgen. Je zou ook een 'boobytrap' op kunnen zetten en hopen dat de dief als een muis in de val gaat. Een voorbeeld kan zijn dat je een contact persoon via MSN laat zeggen dat hij jouw autosleutels bij je in het schuurtje legt op een tijd (waarop jij zgn. niet thuis bent) en die je dan bedankt voor het lenen. Vervolgens hoef jij alleen maar te posten tot iemand onbekend je schuurtje in gaat. Alleen heb je dan de persoon en nog niet de Macbook, dus daarvoor zal je nog iets ingenieuzer moeten verzinnen >:) .

Let alleen ten allen tijden op dat je niet eigen rechter gaat spelen en/of op een onwettige manier bewijs vergaard.

[ Voor 7% gewijzigd door Heronimo op 31-10-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:10
Anoniem: 322226 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:39:
[...]

Hoe weet je zeker dat dat ip adres van het asielzoekerscentrum is? Als ik mijn ip intik zit ik er ongeveer 1.5KM naast.
Zakelijke ADSL verbindingen worden door KPN bij Ripe netjes op naam van de eigenaar gezet.
http://www.db.ripe.net/wh...&searchtext=195.73.84.161

Een particulier lijntje staat op naam van de provider, maar bij alle officedsl lijnen kun je op die manier precies de eigenaar achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

[...]

Omdat die ip-nummers kennelijk geregistreerd zijn voor die COOA.

http://www.db.ripe.net/wh...3.84.161&do_search=Search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 20-05 20:43

job

Kijk eens naar de eerste link die je daar quote.
Daar staat bij organization: Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
MacBook staat inmiddels weer uit vrees ik. Mail wordt niet meer gecheckt en MobileMe niet meer geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
MrAcid schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:54:
MacBook staat inmiddels weer uit vrees ik. Mail wordt niet meer gecheckt en MobileMe niet meer geupdate.
Langsgaan! Al is het alleen om met de medewerkers daar te overleggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

lasharor

7 december 2004

Overleg gewoon met de politie, kijk of ze iets voor je kunnen doen. Zo niet, ga zelf langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-05 17:12
Bewoners per 06-10-2009: 368.
Dat gaat nog lastig zoeken worden, misschien kan het MAC adres je helpen. Staat het MAC adres niet toevallig nog in het DHCP geheugen van een eventuele router van je thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Het IP is btw niet meer pingbaar... Wat kan dit allemaal betekenen?

- Ze zijn daar gaan slapen en het internet is uit
- Internet uurtje is voorbij
- Er zit maar één pc op? (Wat me sterk lijkt.. )

[ Voor 50% gewijzigd door Bobmeister op 31-10-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
JasperE schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:01:
Bewoners per 06-10-2009: 368.
Dat gaat nog lastig zoeken worden, misschien kan het MAC adres je helpen. Staat het MAC adres niet toevallig nog in het DHCP geheugen van een eventuele router van je thuis?
Da's een goeie... om te bewijzen dat die computer inderdaad van hem is?

NB. M'n auto is terecht. Hij was weggesleept van een parkeerplaats van ConnectCar. Ik ga hem zo ophalen. Kosten: €225,00 :'( Hoe lang woon ik hier? Tien jaar. Nooit geweten dat je daar niet mocht parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-05 17:12
Awsom schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:18:
Het IP is btw niet meer pingbaar... Wat kan dit allemaal betekenen?

- Ze zijn daar gaan slapen en het internet is uit
- Internet uurtje is voorbij
- Er zit maar één pc op? (Wat me sterk lijkt.. )
Als het eerst wel pingbaar was staat er nu iets uit wat eerst aan stond of is er heel toevallig een firewallinstelling gewijzigd.
Datgene wat uitgezet is kan of de laptop zelf zijn, of de router die de laptop van internet voorzag is uitgezet (wat mogelijk zou kunnen zijn in het geval van een internetuurtje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Gelukkig is ons internetuurtje nog niet voorbij...
Sterker nog, het is niet eens een uur! Vandaar dat men mogelijkheden zoekt om langer online te zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jjj/tweakers/coa.png

[ Voor 17% gewijzigd door torp op 31-10-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
torp schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:47:
Gelukkig is ons internetuurtje nog niet voorbij...
Sterker nog, het is niet eens een uur! Vandaar dat men mogelijkheden zoekt om langer online te zijn?

[afbeelding]
Openleer centrum? Ik snap je punt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
kan je met wat je nu weet niet de politie aansporen om eerder langs te gaan?
en zorg en zeer goed voor dat alles goed gaat. die gozer hoeft maar onraad te ruiken en hij neemt je Macbook mee naar buiten en dan zie je hem nooit meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462

Of Tweakers.net staat tussen je favorieten en de dief leest nu vrolijk mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297049

Volgens mij bedoelt torp dat de mensen daar officieel maar een half uurtje per dag mogen internetten, en iemand daar dat dus niet genoeg vond, en besloot zelf een computertje te gaan zoeken.

Succes aan MrAcid btw met het terugkrijgen van dat ding... Politie Nederland kennende zal dat nog wel even duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Te bizar verhaal voor woorden zeg. Belachelijk dat je al deze informatie kan vinden en de politie niet even 2 mannetjes kan mee sturen om het te checken.

Als er een reep chocolade uit de supermarkt gejat word komt de politie meteen langs en bij een Mac van 1000 euro wachten ze mooi een paar dagen. Belachelijk!

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Anoniem: 122462 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:00:
Het lijkt me dat hij toch niet in het account van MrAcid zal kunnen inloggen.

[ Voor 4% gewijzigd door torp op 01-11-2009 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Spannend altijd, dit soort topics

Helaas eindigt het meestal in een anti-climax :'(

Ik hoop voor je dat je hem terug krijgt, en dat de dief gepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-05 10:56
Interessant verhaal, ik had gewoon langsgegaan, politie gebeld voor een spoedje en het probleem was opgelost denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 14:51

V3g3ta

Fueled by Games!

Inderdaad, ik was er lang naartoe gegaan! Dat is toch een kans die je moet pakken.... Praat eerst met de beheerders van die tent en daarna kun je de politie wel optrommelen.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Fijn die daadkracht. Niet te lang meer wachten, dat vind ik ook.

Maar TS heeft immers al gebeld met de politie, en dat ging toch niet zo makkelijk als jullie nu zeggen. Mogelijk helpt het om eerst eens lijfelijk naar het politiebureau te gaan, dan kunnen ze je niet zo makkelijk afschepen.
Als de dader via wifi online is zie je hem waarschijnlijk niet zomaar zitten, zeker als je daar niet bekend bent. Bij aankomst van een politieauto zal de dief het ding ook wel snel verstoppen. Ik betwijfel dat ze dan het hele azc gaan uitkammen.

[ Voor 39% gewijzigd door torp op 01-11-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:47
en niet vergeten dat de gemiddelde asielzoeker meer beschermd wordt dan de gemiddelde nederlander, en zal er alles aan gedaan worden om "zijn" privacy te waarborgen.

oftewel die ga je nooit meer terug zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302185

Maak een print van deze topic en ga naar het plisieburoo, en eis dat ze nu meegaan want anders schakel je de media in. (wel even met je vuist op de balie slaan, anders snappen ze het niet).
Werkt gegarandeerd om die luie dienders snel aan het werk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 17:25
Anoniem: 302185 schreef op zondag 01 november 2009 @ 10:53:
Maak een print van deze topic en ga naar het plisieburoo, en eis dat ze nu meegaan want anders schakel je de media in. (wel even met je vuist op de balie slaan, anders snappen ze het niet).
Werkt gegarandeerd om die luie dienders snel aan het werk te krijgen.
Kijk maar uit, zodra ze dit topic lezen is het eerste wat ze zullen doen een onderzoek starten naar jouw identiteit om je op de bon te slingeren voor belediging.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:47
Je staat op geenstijl met je verhaal ;) http://www.geenstijl.nl/m...aptophandel.html#comments

[ Voor 6% gewijzigd door mat2005 op 01-11-2009 10:57 ]

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Laatst online: 09:08
die acties daar zijn in vele gevallen veel succesvoller dan hetgeen de politie onderneemt, dus de kans dat je de laptop terug ziet is heul veel vergroot bij deze! Succes!

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 19:48

ReLight

echo("What Now ? !")

Als je een melding maakt dat je met 10 man op het punt staat het centrum een bezoekje te gaan brengen om je laptop terug te halen, heb je grote kans dat er dan wel een wagen beschikbaar is om te komen kijken.
..je staat er natuurlijk maar met z'n 2e

Dan samen een gesprek met de leiding aangaan, ze zijn er immers toch, en ter plekke hebben de dienders vaak wel een beter luisterend oor als je niet net een zeur-diender treft.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:16
Ik zou ook langs gaan. Als je op de politie moet gaan wachten dan weet je zeker dat je kans vervlogen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ook al op GeenStijl. De kans dat je je MacBook terug ziet stijgt met de minuut. :)
Ik snap trouwens niet waar je nog op wacht. De politie interesseert het duidelijk geen drol wat er met die laptop gebeurt dus ik zou gewoon even zelf langsgaan. Leg je verhaal uit en ik weet zeker dat iemand daar wel heeft opgemerkt dat iemand opeens een neiuwe MacBook heeft. Die dingen zijn redelijk herkenbaar. Vervolgens kan het nooit moeilijk zijn om aan te tonen dat de MacBook van jouw is. Ik zou daarna alsong naar de Politie gaan om een aanklacht in te dienen tegen de dief trouwens.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Anoniem: 122462 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:00:
De kans dat die dief Nederlands kan is "gelukkig" vrij klein :/

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 13:14
Maar ik zou er inderdaad zelf heengaan. Alleen, of met een vriend, dat maakt niet veel uit.
Eenmaal ter plaatse bel je eerst de politie om te melden wat je gaat doen (eigenhandig je laptop terug vorderen). Die zijn dan binnen 10 minuten ook ter plaatse.
Ondertussen kun je een leidinggevende aanspreken om uit te leggen wat er aan de hand is.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ja, smile...we staan (weer) op Geenstijl. Dat weten we nu wel dus dat hoef je niet te posten.

Ook "Ik zou er met broer/neef/vrienden/bigfrank/BA Baracus/goudvis/etc. langs gaan is nu vaak genoeg gepost. TS is gaan kijken en ziet er zelf geen brood in. Het voegt nu dus niets meer toe aan de discussie : laat het alsjeblieft achterwege.

Dank voor uw medewerking.