Hoofdcategorieën
Topicacties

Tweakers survey

Pagina: 1 2 3 last

Reageer Nieuw Topic
NederCam.nl

Same here, het is gewoon een 1000 uit 1 dozijn standaard onderzoekjes, helemaal niet T.net gerelateerd.
En niet vooruit te branden die site.

Nakebod's Webcam
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

Reg. datum: 12 mei 2000

Het kan aan mij liggen, maar ik proef uit de vragen dat t.net een nieuw concept aan het verkennen is, bijv. dat je als user bij een aankoop je wensen opgeeft en dat een aantal andere tweakers dan met passende producten op de proppen komen.

Dit omdat er zeer veel gevraagd wordt naar mijn adviserende capaciteiten.

Klopt het? Ja hè? ;)

Fiat Iustitia Et Pereat Mundus

Reg. datum: 13 december 2005

Net zo'n geweldige enquete als de vorige dus!?!
Je weet wel, die ene waardoor een dag later in de landelijke media het 'nieuws' werd gemeld dat de meeste jongeren de hele dag illegale dingen op internet doen, omdat in de vraagstelling geen rekening was gehouden met legale/share/free/open software/media...
lekker bezig tweakers.net, is goed geld verdienen zeker?!

check my new site: [url="http://www.thebestrouter.com/index.php"]

Resistance is futile.
Reg. datum: 26 november 2002

quote:
Ronald schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:20:
"wat vind je van tweakers.net"

En dan minimaal 3 paginas met vragen besteden aan het bouwen van een sociaal profiel van de ge-enqueteerde.
Sorry, die gegevens krijg je niet voor 0.00001% kans op een BD speler van mischien een paar honderd euro.

Zouden meer mensen moeten weigeren!
3 pagina's? Ik denk eerder 30. Wat een onzin enquete. Er wordt mij niet gevraagd wat ik van Tweakers.net vind, alleen of "ik hard werk om iets te bereiken in mijn leven" en "of ik een koophuis heb".

Om te kotsen is het.
quote:
precious1 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:32:
Zal wel een Eurotje per enquete zijn o.i.d.

TheBorg wijzigde dit bericht 30-06-2009 14:34 (14%)

All your women are belong to me.

Reg. datum: 18 juni 2004

quote:
Captain Pervert schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:32:
Het kan aan mij liggen, maar ik proef uit de vragen dat t.net een nieuw concept aan het verkennen is, bijv. dat je als user bij een aankoop je wensen opgeeft en dat een aantal andere tweakers dan met passende producten op de proppen komen.

Dit omdat er zeer veel gevraagd wordt naar mijn adviserende capaciteiten.

Klopt het? Ja hè? ;)
Nou dit is volgens mij een enquete om een beter profiel te krijgen van de gemiddelde tweaker zodat ze hun advertenties beter kunnen verpatsen. Schandalig om dit onder het motto van je mening over tweakers geven te scharen.

Calvinistisch Narcist
Reg. datum: 13 juni 2001

quote:
precious1 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:32:
Net zo'n geweldige enquete als de vorige dus!?!
Je weet wel, die ene waardoor een dag later in de landelijke media het 'nieuws' werd gemeld dat de meeste jongeren de hele dag illegale dingen op internet doen, omdat in de vraagstelling geen rekening was gehouden met legale/share/free/open software/media...
Uhm, die enquete waar jij op doelt was niet van Tweakers.net en had ook niets met Tweakers.net te maken, behalve dan dat iemand de link hier op het forum neergezet had.

Voor zo ver ik kan zien is deze enquete er op gericht om inzicht te krijgen in de Tweakers. Ze willen weten wie deze website bezoeken, zodat ze dat kunnen voorleggen aan mogelijke adverteerders. Als bijvoorbeeld blijkt dat 80% van de bezoekers hoogopgeleid is met 5k+ bruto inkomen, dan zul je zien dat er bijvoorbeeld advertentiedeals met producenten van luxegoederen binnengehaald kunnen worden. T.net heeft het zwaar door de teruglopende advertentiemarkt en ik kan me goed voorstellen dat ze dit doen.

mr_obb wijzigde dit bericht 30-06-2009 14:38 (28%)

Reg. datum: 12 mei 2000

quote:
sander- schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:34:
[...]

Nou dit is volgens mij een enquete om een beter profiel te krijgen van de gemiddelde tweaker zodat ze hun advertenties beter kunnen verpatsen. Schandalig om dit onder het motto van je mening over tweakers geven te scharen.
Nou ja, misschien is dat ook wel zo.

Ik denk dat het is om te kijken hoe belangrijk de gemiddelde user in zijn/haar omgeving is qua aankoopinvloeden, met andere woorden als je mij een advertentie voorschotelt, rendeert die investering dan beter, doordat ik het product ook bij anderen bewust/onbewust promoot? Deze cijfers over de t.net userbase is voor t.net handig om hun advertentieruimte te verkopen.

Hoe dan ook, everybody's gotta make a living, zolang ik niet gespammed wordt prima.

Captain Pervert wijzigde dit bericht 30-06-2009 14:37 (6%)

Fiat Iustitia Et Pereat Mundus

Reg. datum: 11 augustus 2003

quote:
Captain Pervert schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:36:
[...]

Hoe dan ook, everybody's gotta make a living, zolang ik niet gespammed wordt prima.
Maar breng het dan niet zo misleidend alsof je je 'mening' mag geven. Ja het cijfer 1 t/m 10 and thats it geloof ik.
Je mag raden wat ik voor cijfer heb gegeven als ze denken mij zo bij de neus te nemen.

Ja kom maar op met reacties als 'je kiest toch zelf om naar tweakers te gaan' of 'je hoeft het niet in te vullen'.

Aan redactie: Ik heb hem niet afgemaakt, worden deze gegevens wel gelogged? Bij deze wil ik dan dat deze gegevens verwijderd worden. Hier is mijns inziens sprake van misleiding.

ManiacsHouse wijzigde dit bericht 30-06-2009 14:43 (15%)

Acties: [view][quote]

Door: GENETX
Moderator CSL / Reviewer
notebookspot.nl

quote:
Gert_-_Jan schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:29:
Ik ben bij de vraag "Je hebt aangegeven dat je geïnteresseerd bent in elektronica. Hoe vaak maak je gebruik van onderstaande informatiebronnen om op de hoogte te blijven van nieuws en ontwikkelingen op het gebied van elektronica zoals bijv. televisies, audio/video & hifi, fotografie en navigatie?" gestopt.

Ik zat me de hele tijd af te vragen hoe anoniem de enquête is. De zin "Je gegevens worden vanzelfsprekend vertrouwelijk behandeld." is m.i. te vaag. Bovendien zag ik dat ik nog niet eens halverwege was en vond ik de enquête te saai (vooral veel lijstjes). Ik ben dus maar afgehaakt.

Maak hem iets duidelijker qua privacy e.d., iets korter en iets interessanter en dan zou ik misschien nog eens overwegen hem toch in te vullen.
Tenzij Wilbert op dit moment een pistool op je hoofd gericht heeft zie ik het probleem niet zo... Niemand dwingt je namelijk om mee te doen en je gegevens af te staan. Wil je het niet, doe dan niet mee...

Het lijkt me vanzelfsprekend dat T.net graag wil weten waar de lezers interesse in hebben. Het is namelijk een typische win-win situatie. Jij kan T.net ernaartoe sturen meer aandacht te schenken aan de onderwerpen die jij graag ziet. Tegelijkertijd kan T.net betere, gerichtere, advertenties plaatsen. En dan kun je een sneeuwbal effect krijgen: Betere advertenties -> meer inkomsten -> meer artikelen/meer redactietijd -> betere en meer artikelen die je kunt lezen etc etc.

Wel val ik over het de aankondiging. Het is niet zozeer je mening op die cijfertjes na. Persoonlijk had ik meer input willen geven. Ik meende dat dit vorige jaar (of eerder?) ook kon. Destijds heb ik aangegeven dat men wel wat meer met het forum/de community kan doen bij de redactie. Inmiddels wordt daar wel wat mee gedaan :)

Edit: oh, er is ook nog een 2e pagina :P

GENETX wijzigde dit bericht 30-06-2009 14:42 (30%)

Nu met Sony Alpha 300
Reg. datum: 04 oktober 2000

Geweldig. Ik vul het ding in (20 minuten), en krijg daarna de vraag of ik ook kans wil maken op de "Blu-Ray" speler, die word namelijk onder ALLE RESPONDENTEN verloot. Op de volgende pagina staat dan opeens:
quote:
Vul hieronder je e-mailadres in om de e-mailnieuwsbrief van Tweakers.net te ontvangen en/of kans te maken op de blue-ray speler.
WTF? Ik wil helemaal geen nieuwsbrief, maar daarvoor moet ik mij toch aanmelden om kans te maken op iets waar van te voren van word gezegd dat je er hoe dan ook kans op maakt?

Zie ik iets over het hoofd? Of krijg ik de nieuwsbrief niet omdat ik dat al eerder heb opgegeven dat ik die niet wil.

PWM wijzigde dit bericht 30-06-2009 14:44 (14%)

XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1

Calvinistisch Narcist
Reg. datum: 13 juni 2001

quote:
PWM schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:42:

Zie ik iets over het hoofd? Of krijg ik de nieuwsbrief niet omdat ik dat al eerder heb opgegeven dat ik die niet wil.
Je ziet de en/of over het hoofd. Je hebt al nee gezegd tegen de nieuwsbrief, dus krijg je hem niet.

Moderator CSL / Reviewer
notebookspot.nl

Ik weet niet, maar daarvoor wordt gewoon gevraagd of je de nieuwsbrief wilt ontvangen, de vraag daarna is of je mee wilt doen om de blu-ray speler. Pas daarna moet je je e-mail adres opgeven indien op 1 van de 2 vragen "Ja" is beantwoord.
quote:
Sherlock:
Hey wacht eens even. Je krijgt de nieuwsbrief enkel als je de vraag daarvoor met ja hebt beantwoord!
^^ Met hem :+
Edit:
en mr_obb :X :+

quote:
GENETX schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:41:
[...]

Tenzij Wilbert op dit moment een pistool op je hoofd gericht heeft zie ik het probleem niet zo... Niemand dwingt je namelijk om mee te doen en je gegevens af te staan. Wil je het niet, doe dan niet mee...
Mooi verhaal. In mijn eerdere post zei ik al dat ik deze BS verwachtte. Maar die aankondiging hadden jullie zelf ook wel door lijkt mij. Als je de mensen hier vraagt om mee te doen aan een 'commerciele' enquete krijg je vermoed ik erg weinig response. Geen slimme zet dit.

Ohoooooo en dan ook nog eens je mail op moeten geven om daadwerkelijk mee te dingen naar de blueray-speler en je een nieuwsbrief ontvangt (jaaaaa daar is het spammen). Lekker de boel voor de gek houden.

ManiacsHouse wijzigde dit bericht 30-06-2009 14:49 (19%)

Moderator CSL / Reviewer
notebookspot.nl

quote:
maniacshouse schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:46:
[...]

Mooi verhaal. In mijn eerdere post zei ik al dat ik deze BS verwachtte. Maar die aankondiging hadden jullie zelf ook wel door lijkt mij. Als je de mensen hier vraagt om mee te doen aan een 'commerciele' enquete krijg je vermoed ik erg weinig response. Geen slimme zet dit.
Voor alle duidelijkheid: Ik ben op geen enkele wijze betrokken geweest bij het opstellen van de enquete. Daarbij heb ik, zoals je later leest, ook mijn twijfels bij de aankondiging.
quote:
Ohoooooo en dan ook nog eens je mail op moeten geven om daadwerkelijk mee te dingen naar de blueray-speler en je een nieuwsbrief ontvangt (jaaaaa daar is het spammen). Lekker de boel voor de gek houden.
Lees de posts boven je ;)

Je hoeft niet eens je adres in te vullen, dat valt nog mee :>

GENETX wijzigde dit bericht 30-06-2009 14:51 (20%)

Nadat ik bij één van de laatste vragen m'n geslacht had opgegeven, crashte m'n browser. Als ik de link nu opnieuw aanklik begint de vragenlijst opnieuw. Betekent dit dat de tussentijdse resultaten niet zijn opgeslagen? Voel er niet zoveel voor namelijk om nog een keer 15 minuten op te geven aan de enquête ;)

I before E....

Je kan die nieuwsbrief toch ook weer uitzetten?
IP gerichte reclames? Je ziet nu reclame niet gericht op IP dan? dus dan krijg je misschien eens een keer een reclame die je interesseert? Wat is het probleem?

Koophuis was ja/nee, de vraag was niet waar je zit in je hypotheek aflossing ofzo?
je hoefde je loon niet te geven, je kan ook zeggen dat je het niet wilde melden.

Boel overtrokken reacties hoor.

Maar wil dan ook wel ff zeggen dat de enquête weinig ging over T.net ging en wat ik ervan vond.

Except after C | Enzo Blogt | My dad's not a phone...Duh!

Door: Woy
Moderator PRG/SEA
Reg. datum: 28 april 2000

quote:
maniacshouse schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:46:
[...]
Zoals al meerdere malen gezegd, krijg je alleen de nieuwsbrief als je daar expliciet voor kiest. Je dingt ook mee voor de Blu-Ray speler als je niet voor de nieuwsbrief kiest.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

quote:
EnzoMatrix schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:50:
Je kan die nieuwsbrief toch ook weer uitzetten?
IP gerichte reclames? Je ziet nu reclame niet gericht op IP dan? dus dan krijg je misschien eens een keer een reclame die je interesseert? Wat is het probleem?

Koophuis was ja/nee, de vraag was niet waar je zit in je hypotheek aflossing ofzo?
je hoefde je loon niet te geven, je kan ook zeggen dat je het niet wilde melden.

Boel overtrokken reacties hoor.

Maar wil dan ook wel ff zeggen dat de enquête weinig ging over T.net ging en wat ik ervan vond.
IP-gerichte reclames. T.net zal vast wel iets van mij afweten, maar nooit zoveel om dit voor elkaar te krijgen. Hoogstens op basis van welke delen van het forum ik rondhang.

Ze mogen me dit soort dingen best vragen, maar zeg dat eerlijk en hang geen lulverhaal op. Dan kan ik zelf nog bepalen of ik er aan begin.

if (!works){ hammer();}

quote:
Ronald schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:20:
"wat vind je van tweakers.net"

En dan minimaal 3 paginas met vragen besteden aan het bouwen van een sociaal profiel van de ge-enqueteerde.
Sorry, die gegevens krijg je niet voor 0.00001% kans op een BD speler van mischien een paar honderd euro.

Zouden meer mensen moeten weigeren!
Met hem, de eerste pagina's hebben werkelijk geen fuck te maken met wat of ik van tweakers.net vind (daarna ben ik ook direct gestopt met invullen), maar met het bouwen van een sociaal profiel. Als de vragen erop ge-ent zijn om interessante onderwerpen te vinden, dan moeten ze anders gesteld worden.

Bijzonder irritant.

Door: Olaf
Nieuwscoördinator
Reg. datum: 19 maart 2007

'Wat vind jij van Tweakers.net?' moet je vooral zien als uitnodiging. Direct daarna zie je al dat het een breed onderzoek is en kun je besluiten of je verder wilt gaan of niet. Tweakers.net wil zelf ook graag een beeld krijgen van de bezoekers en deze informatie is interessant voor meerdere afdelingen: redactie, maar ook marketing en sales idd. De informatie zal echter vertrouwelijk behandeld worden en dat betekent dat je niet gespamd, met pop-ups of weet ik veel wat gebombardeerd zal worden. We proberen al helemaal niemand nieuwsbrieven aan te smeren als diegene aangeeft niks te willen ontvangen.

Ik kan me voorstellen dat mensen liever meer ruimte hadden gehad om uitgebreider hun mening te geven over T.net. Ik heb de opstellers van de enquete op dit topic gewezen en ik neem aan dat zij onderbouwde kritiek meenemen. Ook op de taalfoutjes heb ik gewezen trouwens :P

Relaxion LuxeLAN
Reg. datum: 01 september 1999

Ik vond de enquete net ff te lang en iets te stoffig. Verder wel compleet ingevuld.
Reg. datum: 15 januari 2001

Ik vind het wel vreemd dat ik deze enquete voor de 2e keer te zien kreeg (gisteren dus ook al)
Evengoed maar weer ingevuld onder het mom van een beter t.net begint bij jezelf ;)

Nikon D70 | Nikkor 18-70

if (!works){ hammer();}

quote:
Olaf schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:00:
'Wat vind jij van Tweakers.net?' moet je vooral zien als uitnodiging.
Tja, als ik naar Extrema wens te gaan en ik blijk opeens op de een of andere gayparty met een kutdj terecht te zijn gekomen, dan word ik ook niet vrolijk :P Als dit soort dingen al worden gedaan, wees dan gewoon eerlijk in de uitnodiging: "we willen graag een (geanonimiseerd?) profiel maken van onze bezoekers, yadda yadda".

Ik heb best een aantal tips voor T.net, maar die hebben geen fluit te maken met mijn profiel en of ik in een koophuis woon :)
Ing.
Reg. datum: 29 juni 2003

Idd, er wordt veels te veel persoonlijke info gevraagd. ik vond het een matige/slechte enquete...

Canon 400d || Canon 55-250IS || Canon 17-55

Skilehrer-Anwärter
Reg. datum: 01 juli 2000

quote:
Olaf schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:00:
'Wat vind jij van Tweakers.net?' moet je vooral zien als uitnodiging. Direct daarna zie je al dat het een breed onderzoek is en kun je besluiten of je verder wilt gaan of niet. Tweakers.net wil zelf ook graag een beeld krijgen van de bezoekers en deze informatie is interessant voor meerdere afdelingen: redactie, maar ook marketing en sales idd. De informatie zal echter vertrouwelijk behandeld worden en dat betekent dat je niet gespamd, met pop-ups of weet ik veel wat gebombardeerd zal worden. We proberen al helemaal niemand nieuwsbrieven aan te smeren als diegene aangeeft niks te willen ontvangen.
Ik wil best mijn mening geven; graag zelfs; ik heb genoeg kritiek (met mijn beargumentatie, of je het er dan mee eens bent is een 2e)
Dus ik dacht joepie! *klik*
Maar ik pas er dus voor om een uiterst compleet marketingprofiel af te geven. Daarmee missen jullie dus input... Of dat het waard is... das weer jullie afweging :D
quote:
Ik kan me voorstellen dat mensen liever meer ruimte hadden gehad om uitgebreider hun mening te geven over T.net. Ik heb de opstellers van de enquete op dit topic gewezen en ik neem aan dat zij onderbouwde kritiek meenemen. Ook op de taalfoutjes heb ik gewezen trouwens :P
quote:
TheBorg schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:33:
[...]

3 pagina's? Ik denk eerder 30. Wat een onzin enquete. Er wordt mij niet gevraagd wat ik van Tweakers.net vind, alleen of "ik hard werk om iets te bereiken in mijn leven" en "of ik een koophuis heb".

Om te kotsen is het.

[...]

Zal wel een Eurotje per enquete zijn o.i.d.
Ik ben na 3 gestopt ;) Dat was al teveel van het goede

Ronald wijzigde dit bericht 30-06-2009 15:40 (14%)

Pagina: 1 2 3 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: