Toon posts:

Tweakers survey

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een van de vragen is:
Wat is op dit moment de samenstelling van je huishouden?

Vervolgens krijg ik de optie:
Alleenstaand, geen kinderen
Alleenstaand, zonder kinderen

Ik vermoed dat bij optie 1 bedoeld wordt dat je uberhaupt geen kinderen hebt.
En bij optie 2 dat je ze wel hebt maar niet bij je wonen.

Wellicht beetje krom geformuleerd?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even een ander iets over die survey, hij is VRESELIJK langzaam bij sommige vragen.
Duurt dik een minuut voor ik doorga naar volgende vraag ? :|
Is dat een probleem hier, of bij die server? :P

[ Voor 14% gewijzigd door DennusB op 29-06-2009 14:25 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:25:
Even een ander iets over die survey, hij is VRESELIJK langzaam bij sommige vragen.
Duurt dik een minuut voor ik doorga naar volgende vraag ? :|
Is dat een probleem hier, of bij die server? :P
Escape/Stop en dan weer op volgende drukken hielp bij mij.
Laatste pagina gaat het over een blue-ray speler.... :z

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Apart, ik krijg heel die vraag niet eens :P (leeftijd en dan klaar).
Hij is wel bijzonder traag, zeker 5-6x timeout gehad, gelukkig niet opnieuw hoeven te beginnen :)

Daarbij, hoe wordt bepaald dat ik heb 'meegedaan' met die survey? Neem aan via je ingelogde ID.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DennusB
  • Niet online
itons schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:26:
[...]

Escape/Stop en dan weer op volgende drukken hielp bij mij.
Laatste pagina gaat het over een blue-ray speler.... :z
Deze dus Vul hieronder je e-mailadres in om de e-mailnieuwsbrief van Tweakers.net te ontvangen en/of kans te maken op de blue-ray speler.
Het is toch blu-ray? niet BLUE-ray? :|

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-02 19:48
Enne, extrovert? Ik dacht dat het extravert was.

• DennusB
  • Niet online
The Realone schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:29:
Dat is ook een fout ja. Die had ik ook al opgemerkt :P
Bewijs : Wikipedia: Introvert en extravert

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

The Realone schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:29:
Wikipedia: Introvert en extravert

Het kan beide, echter is extrovert voornamelijk in het engels :)
Vraag

Is de correcte vorm extrovert of extravert?
Antwoord

Beide vormen zijn correct. De oorsponkelijke vorm is extravert.
Toelichting

Extravert is oorspronkelijk een samenstelling van het Latijnse bijwoord extra ('buiten') en het voltooid deelwoord van het Latijnse werkwoord vertere ('wenden, keren'). Het wordt gebruikt als bijvoeglijk naamwoord in de betekenis 'naar buiten gekeerd, op de buitenwereld gericht', maar ook als zelfstandig naamwoord ('persoon die op de buitenwereld gericht is'). Het tegengestelde begrip is introvert ('in zichzelf gekeerd', 'persoon die in zichzelf gekeerd is'), een samenstelling van intro ('binnen') en vertere. Onder invloed van de vorm introvert wordt de [aa] in extravert soms vervangen door een [oo]: extrovert.
Bijzonderheid

In de meeste Europese talen bestaan de vormen met een a en een o naast elkaar. In het Italiaans is estroverso zelfs de enige vorm. In het Engels en Spaans zijn de vormen met een o (resp. extrovert en extrovertido) gebruikelijker dan de vormen met een a (resp. extravert en extravertido), maar in het Duits en Frans zijn juist de vormen met een a (resp. extravertiert en extraverti) veel gebruikelijker dan de vormen met een o (resp. extrovertiert en extroverti). Ook voor het Nederlands geldt dat de oorspronkelijke vorm extravert vaker voorkomt dan de jongere, verbasterde vorm extrovert.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/281/

[ Voor 82% gewijzigd door Notna op 29-06-2009 14:32 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:26:
[...]

Deze dus Vul hieronder je e-mailadres in om de e-mailnieuwsbrief van Tweakers.net te ontvangen en/of kans te maken op de blue-ray speler.
Het is toch blu-ray? niet BLUE-ray? :|
:D staat er werkelijk blue-ray?

• DennusB
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:31:
[...]

:D staat er werkelijk blue-ray?
Ja dat staat er. Die quote komt zo rechtstreeks uit die survey :P

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Kun je aangeven hoeveel tijd je gemiddeld per dag thuis - in minuten - aan internet besteedt?
Deze vraag is ruim te beantwoorden, Muziek luisteren via een stream is ook gebruik maken van internet. Telefoon die melding maakt van email. Hierdoor valt lastig gemiddeld aan te geven als je dat allemaal mee neemt.
De 5 verschillende ‘rubrieken’ op Tweakers.net bieden informatie over specifieke onderwerpen die vanuit de Tweakers.net redactie worden belicht. Welke ‘rubrieken’ heb je de afgelopen 6 maanden bezocht?
Meerdere antwoorden mogelijk
Als je gewoon op tweakers.net komt dan kom je in alle rubrieken... hierdoor kom je soms in afgelopen 6 maanden wel in alle rubrieken geweest zijn ;)

Nothing more to say...

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:02
LMD schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:36:
[...]

Als je gewoon op tweakers.net komt dan kom je in alle rubrieken... hierdoor kom je soms in afgelopen 6 maanden wel in alle rubrieken geweest zijn ;)
Nog sterker: ik heb vaak geen idee in welke rubrieken artikelen staan :P

Ik lees de artikelen die ik interessant vind, of die nu in Pro, Core, Mobile, Games of whatever staan. Ik heb dan ook geen idee hoe vaak ik een rubriek bezoek.

• DennusB
  • Niet online
EDIT schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:41:
[...]

Nog sterker: ik heb vaak geen idee in welke rubrieken artikelen staan :P

Ik lees de artikelen die ik interessant vind, of die nu in Pro, Core, Mobile, Games of whatever staan. Ik heb dan ook geen idee hoe vaak ik een rubriek bezoek.
Dat heb ik dus ook. Ik heb gewoon alles aangevinkt, want ik lees heeeel veel ! :P

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bumpje, gister had ik de survey ingevuld en de balk op de frontpage was weer weg, maar nu opeens is hij weer terug. Andere survey of foutje?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-02 15:23

lasharor

7 december 2004

Wat extreem lang, ik heb al redelijk veel vragen beantwoord maar ik ben nog niet eens op de helft

vooral de "Je hebt aangegeven dat je geïnteresseerd bent in elektronica. Hoe vaak maak je gebruik van onderstaande informatiebronnen om op de hoogte te blijven van nieuws en ontwikkelingen op het gebied van elektronica zoals bijv. televisies, audio/video & hifi, fotografie en navigatie?" vragen zijn irritant, ik heb het antwoord al gegeven en moet nu al enkele keren hetzelfde antwoord invoeren.

maarja, heb het er wel voor over om tweakers.net zo een beetje te steunen :P

Verwijderd

De vraag
De 5 verschillende ‘rubrieken’ op Tweakers.net bieden informatie over specifieke onderwerpen die vanuit de Tweakers.net redactie worden belicht. Welke ‘rubrieken’ heb je de afgelopen 6 maanden bezocht?
Ik mis daar een optie: niet, oid.

Nu maar gekozen voor "weet niet".

Was een paar posts hierboven al eerder een discussie zie ik. Over dat je alles leest wat interessant lijkt en vaak niet eens door hebt welke rubriek het is. Die optie zou ik hebben gekozen ;) Iig klik ik nooit een specifieke rubriek aan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 14:18 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:56
De survey is momenteel niet meer bereikbaar....

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:25
"wat vind je van tweakers.net"

En dan minimaal 3 paginas met vragen besteden aan het bouwen van een sociaal profiel van de ge-enqueteerde.
Sorry, die gegevens krijg je niet voor 0.00001% kans op een BD speler van mischien een paar honderd euro.

Zouden meer mensen moeten weigeren!

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

De survey is traag en echt enorm lang. Na 1 min wachten op de volgende pagina komt er gewoon nog een pagina en dan nog een. En dat balkje rechtsbovenin wordt maar niet voller, ja dan haak ik dus af.

En wat Ronald zegt ja, de vragen lijken niets met het onderwerp te maken te hebben maar meer met het verkrijgen van commercieel interessante informatie.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 14:22 ]

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-02 18:28
Survey geeft ergens half in een time-out bij mij

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
SinergyX schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:07:
Bumpje, gister had ik de survey ingevuld en de balk op de frontpage was weer weg, maar nu opeens is hij weer terug. Andere survey of foutje?
Dit had ik dus net ook idd. Heb hem gisteren ingevuld, en kreeg net weer de vraag of ik hem in wilde vullen.

En ook bij mij was hij enorm traag.

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 30-06-2009 14:25 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik krijg een vraag over 'hoe vaak ik internet raadpleeg bij de aankoop voor games o.i.d.'. Ik had echter al aangegeven helemaal nooit games te kopen. Nu vraag ik me af of mijn antwoord "geheel oneens" niet een foutief beeld oplevert.

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 18:47

TVL

Geef je mening???? Er wordt gevraagd om allerlei persoonlijke meningen en gegevens die volgens mij niets te maken hebben met Tweakers. Ik vraag me af of dit soort info voor reclame doeleinden gebruikt wordt. Ik vind het inbreuk maken op mijn privacy met als doel een profiel te maken voor de reclame/spam jongens.
Ik werk hier niet aan mee, bovendien vind ik het erg misleidend. :(

[ Voor 9% gewijzigd door TVL op 30-06-2009 14:30 ]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:03

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik wil niet lullig doen. Maar hoe misleidend kun je het noemen?
"Wat vind jij van Tweakers.net? Wij zijn erg benieuwd. Geef je mening..."

Ik zit nu halverwege en heb tot nu toe alleen vragen gekregen wat ik zoal doe op internet en wat voor spullen ik in huis heb. Simpelweg een ordinaire commerciële survey. Ben erg benieuwd wanneer we gespammed worden of ip-gerichte ads voor ons neus krijgen.

Nou ik heb hem afgerond. En geloof daadwerkelijk 3 of 4 vragen echt op tweakers.net gericht. De rest puur commercie. Hoe doorzichtig/kortzichtig zijn jullie? We zijn geen malloten hier.
Dus als je niet wilt worden gespammed NIET INVULLEN DIT DING

hehehe tomvdlee is me voor.

[ Voor 13% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-06-2009 14:33 ]

• Gert_-_Jan
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik ben bij de vraag "Je hebt aangegeven dat je geïnteresseerd bent in elektronica. Hoe vaak maak je gebruik van onderstaande informatiebronnen om op de hoogte te blijven van nieuws en ontwikkelingen op het gebied van elektronica zoals bijv. televisies, audio/video & hifi, fotografie en navigatie?" gestopt.

Ik zat me de hele tijd af te vragen hoe anoniem de enquête is. De zin "Je gegevens worden vanzelfsprekend vertrouwelijk behandeld." is m.i. te vaag. Bovendien zag ik dat ik nog niet eens halverwege was en vond ik de enquête te saai (vooral veel lijstjes). Ik ben dus maar afgehaakt.

Maak hem iets duidelijker qua privacy e.d., iets korter en iets interessanter en dan zou ik misschien nog eens overwegen hem toch in te vullen.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Same here, het is gewoon een 1000 uit 1 dozijn standaard onderzoekjes, helemaal niet T.net gerelateerd.
En niet vooruit te branden die site.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Het kan aan mij liggen, maar ik proef uit de vragen dat t.net een nieuw concept aan het verkennen is, bijv. dat je als user bij een aankoop je wensen opgeeft en dat een aantal andere tweakers dan met passende producten op de proppen komen.

Dit omdat er zeer veel gevraagd wordt naar mijn adviserende capaciteiten.

Klopt het? Ja hè? ;)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
Net zo'n geweldige enquete als de vorige dus!?!
Je weet wel, die ene waardoor een dag later in de landelijke media het 'nieuws' werd gemeld dat de meeste jongeren de hele dag illegale dingen op internet doen, omdat in de vraagstelling geen rekening was gehouden met legale/share/free/open software/media...
lekker bezig tweakers.net, is goed geld verdienen zeker?!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 17:04

TheBorg

Resistance is futile.

Ronald schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:20:

En dan minimaal 3 paginas met vragen besteden aan het bouwen van een sociaal profiel van de ge-enqueteerde.
Sorry, die gegevens krijg je niet voor 0.00001% kans op een BD speler van mischien een paar honderd euro.

3 pagina's? Ik denk eerder 30. Wat een onzin enquete. Er wordt mij niet gevraagd wat ik van Tweakers.net vind, alleen of "ik hard werk om iets te bereiken in mijn leven" en "of ik een koophuis heb".

Om te kotsen is het.
precious1 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:32:
Zal wel een Eurotje per enquete zijn o.i.d.

[ Voor 14% gewijzigd door TheBorg op 30-06-2009 14:34 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Captain Pervert schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:32:
Het kan aan mij liggen, maar ik proef uit de vragen dat t.net een nieuw concept aan het verkennen is, bijv. dat je als user bij een aankoop je wensen opgeeft en dat een aantal andere tweakers dan met passende producten op de proppen komen.

Dit omdat er zeer veel gevraagd wordt naar mijn adviserende capaciteiten.

Klopt het? Ja hè? ;)
Nou dit is volgens mij een enquete om een beter profiel te krijgen van de gemiddelde tweaker zodat ze hun advertenties beter kunnen verpatsen. Schandalig om dit onder het motto van je mening over tweakers geven te scharen.

• mr_obb
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

precious1 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:32:
Net zo'n geweldige enquete als de vorige dus!?!
Je weet wel, die ene waardoor een dag later in de landelijke media het 'nieuws' werd gemeld dat de meeste jongeren de hele dag illegale dingen op internet doen, omdat in de vraagstelling geen rekening was gehouden met legale/share/free/open software/media...
Uhm, die enquete waar jij op doelt was niet van Tweakers.net en had ook niets met Tweakers.net te maken, behalve dan dat iemand de link hier op het forum neergezet had.

Voor zo ver ik kan zien is deze enquete er op gericht om inzicht te krijgen in de Tweakers. Ze willen weten wie deze website bezoeken, zodat ze dat kunnen voorleggen aan mogelijke adverteerders. Als bijvoorbeeld blijkt dat 80% van de bezoekers hoogopgeleid is met 5k+ bruto inkomen, dan zul je zien dat er bijvoorbeeld advertentiedeals met producenten van luxegoederen binnengehaald kunnen worden. T.net heeft het zwaar door de teruglopende advertentiemarkt en ik kan me goed voorstellen dat ze dit doen.

[ Voor 28% gewijzigd door mr_obb op 30-06-2009 14:38 ]

• Captain Pervert
sander- schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:34:
[...]

Nou dit is volgens mij een enquete om een beter profiel te krijgen van de gemiddelde tweaker zodat ze hun advertenties beter kunnen verpatsen. Schandalig om dit onder het motto van je mening over tweakers geven te scharen.
Nou ja, misschien is dat ook wel zo.

Ik denk dat het is om te kijken hoe belangrijk de gemiddelde user in zijn/haar omgeving is qua aankoopinvloeden, met andere woorden als je mij een advertentie voorschotelt, rendeert die investering dan beter, doordat ik het product ook bij anderen bewust/onbewust promoot? Deze cijfers over de t.net userbase is voor t.net handig om hun advertentieruimte te verkopen.

Hoe dan ook, everybody's gotta make a living, zolang ik niet gespammed wordt prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Captain Pervert op 30-06-2009 14:37 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Captain Pervert schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:36:
[...]

Hoe dan ook, everybody's gotta make a living, zolang ik niet gespammed wordt prima.
Maar breng het dan niet zo misleidend alsof je je 'mening' mag geven. Ja het cijfer 1 t/m 10 and thats it geloof ik.
Je mag raden wat ik voor cijfer heb gegeven als ze denken mij zo bij de neus te nemen.

Ja kom maar op met reacties als 'je kiest toch zelf om naar tweakers te gaan' of 'je hoeft het niet in te vullen'.

Aan redactie: Ik heb hem niet afgemaakt, worden deze gegevens wel gelogged? Bij deze wil ik dan dat deze gegevens verwijderd worden. Hier is mijns inziens sprake van misleiding.

[ Voor 15% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-06-2009 14:43 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:00
Gert_-_Jan schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:29:
Ik ben bij de vraag "Je hebt aangegeven dat je geïnteresseerd bent in elektronica. Hoe vaak maak je gebruik van onderstaande informatiebronnen om op de hoogte te blijven van nieuws en ontwikkelingen op het gebied van elektronica zoals bijv. televisies, audio/video & hifi, fotografie en navigatie?" gestopt.

Ik zat me de hele tijd af te vragen hoe anoniem de enquête is. De zin "Je gegevens worden vanzelfsprekend vertrouwelijk behandeld." is m.i. te vaag. Bovendien zag ik dat ik nog niet eens halverwege was en vond ik de enquête te saai (vooral veel lijstjes). Ik ben dus maar afgehaakt.

Maak hem iets duidelijker qua privacy e.d., iets korter en iets interessanter en dan zou ik misschien nog eens overwegen hem toch in te vullen.
Tenzij Wilbert op dit moment een pistool op je hoofd gericht heeft zie ik het probleem niet zo... Niemand dwingt je namelijk om mee te doen en je gegevens af te staan. Wil je het niet, doe dan niet mee...

Het lijkt me vanzelfsprekend dat T.net graag wil weten waar de lezers interesse in hebben. Het is namelijk een typische win-win situatie. Jij kan T.net ernaartoe sturen meer aandacht te schenken aan de onderwerpen die jij graag ziet. Tegelijkertijd kan T.net betere, gerichtere, advertenties plaatsen. En dan kun je een sneeuwbal effect krijgen: Betere advertenties -> meer inkomsten -> meer artikelen/meer redactietijd -> betere en meer artikelen die je kunt lezen etc etc.

Wel val ik over het de aankondiging. Het is niet zozeer je mening op die cijfertjes na. Persoonlijk had ik meer input willen geven. Ik meende dat dit vorige jaar (of eerder?) ook kon. Destijds heb ik aangegeven dat men wel wat meer met het forum/de community kan doen bij de redactie. Inmiddels wordt daar wel wat mee gedaan :)

Edit: oh, er is ook nog een 2e pagina :P

[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 30-06-2009 14:42 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Geweldig. Ik vul het ding in (20 minuten), en krijg daarna de vraag of ik ook kans wil maken op de "Blu-Ray" speler, die word namelijk onder ALLE RESPONDENTEN verloot. Op de volgende pagina staat dan opeens:
Vul hieronder je e-mailadres in om de e-mailnieuwsbrief van Tweakers.net te ontvangen en/of kans te maken op de blue-ray speler.
WTF? Ik wil helemaal geen nieuwsbrief, maar daarvoor moet ik mij toch aanmelden om kans te maken op iets waar van te voren van word gezegd dat je er hoe dan ook kans op maakt?

Zie ik iets over het hoofd? Of krijg ik de nieuwsbrief niet omdat ik dat al eerder heb opgegeven dat ik die niet wil.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 30-06-2009 14:44 ]

• mr_obb
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

PWM schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:42:

Zie ik iets over het hoofd? Of krijg ik de nieuwsbrief niet omdat ik dat al eerder heb opgegeven dat ik die niet wil.
Je ziet de en/of over het hoofd. Je hebt al nee gezegd tegen de nieuwsbrief, dus krijg je hem niet.

• GENETX
Ik weet niet, maar daarvoor wordt gewoon gevraagd of je de nieuwsbrief wilt ontvangen, de vraag daarna is of je mee wilt doen om de blu-ray speler. Pas daarna moet je je e-mail adres opgeven indien op 1 van de 2 vragen "Ja" is beantwoord.
Sherlock:
Hey wacht eens even. Je krijgt de nieuwsbrief enkel als je de vraag daarvoor met ja hebt beantwoord!
^^ Met hem :+
Edit:
en mr_obb :X :+

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

GENETX schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:41:
[...]

Tenzij Wilbert op dit moment een pistool op je hoofd gericht heeft zie ik het probleem niet zo... Niemand dwingt je namelijk om mee te doen en je gegevens af te staan. Wil je het niet, doe dan niet mee...
Mooi verhaal. In mijn eerdere post zei ik al dat ik deze BS verwachtte. Maar die aankondiging hadden jullie zelf ook wel door lijkt mij. Als je de mensen hier vraagt om mee te doen aan een 'commerciele' enquete krijg je vermoed ik erg weinig response. Geen slimme zet dit.

Ohoooooo en dan ook nog eens je mail op moeten geven om daadwerkelijk mee te dingen naar de blueray-speler en je een nieuwsbrief ontvangt (jaaaaa daar is het spammen). Lekker de boel voor de gek houden.

[ Voor 19% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-06-2009 14:49 ]

• GENETX
maniacshouse schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:46:
[...]

Mooi verhaal. In mijn eerdere post zei ik al dat ik deze BS verwachtte. Maar die aankondiging hadden jullie zelf ook wel door lijkt mij. Als je de mensen hier vraagt om mee te doen aan een 'commerciele' enquete krijg je vermoed ik erg weinig response. Geen slimme zet dit.
Voor alle duidelijkheid: Ik ben op geen enkele wijze betrokken geweest bij het opstellen van de enquete. Daarbij heb ik, zoals je later leest, ook mijn twijfels bij de aankondiging.
Ohoooooo en dan ook nog eens je mail op moeten geven om daadwerkelijk mee te dingen naar de blueray-speler en je een nieuwsbrief ontvangt (jaaaaa daar is het spammen). Lekker de boel voor de gek houden.
Lees de posts boven je ;)

Je hoeft niet eens je adres in te vullen, dat valt nog mee :>

[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 30-06-2009 14:51 ]

• Milenco
  • Laatst online: 19-02 21:24
Nadat ik bij één van de laatste vragen m'n geslacht had opgegeven, crashte m'n browser. Als ik de link nu opnieuw aanklik begint de vragenlijst opnieuw. Betekent dit dat de tussentijdse resultaten niet zijn opgeslagen? Voel er niet zoveel voor namelijk om nog een keer 15 minuten op te geven aan de enquête ;)

Verwijderd

Je kan die nieuwsbrief toch ook weer uitzetten?
IP gerichte reclames? Je ziet nu reclame niet gericht op IP dan? dus dan krijg je misschien eens een keer een reclame die je interesseert? Wat is het probleem?

Koophuis was ja/nee, de vraag was niet waar je zit in je hypotheek aflossing ofzo?
je hoefde je loon niet te geven, je kan ook zeggen dat je het niet wilde melden.

Boel overtrokken reacties hoor.

Maar wil dan ook wel ff zeggen dat de enquête weinig ging over T.net ging en wat ik ervan vond.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
maniacshouse schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:46:
[...]
Zoals al meerdere malen gezegd, krijg je alleen de nieuwsbrief als je daar expliciet voor kiest. Je dingt ook mee voor de Blu-Ray speler als je niet voor de nieuwsbrief kiest.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:50:
Je kan die nieuwsbrief toch ook weer uitzetten?
IP gerichte reclames? Je ziet nu reclame niet gericht op IP dan? dus dan krijg je misschien eens een keer een reclame die je interesseert? Wat is het probleem?

Koophuis was ja/nee, de vraag was niet waar je zit in je hypotheek aflossing ofzo?
je hoefde je loon niet te geven, je kan ook zeggen dat je het niet wilde melden.

Boel overtrokken reacties hoor.

Maar wil dan ook wel ff zeggen dat de enquête weinig ging over T.net ging en wat ik ervan vond.
IP-gerichte reclames. T.net zal vast wel iets van mij afweten, maar nooit zoveel om dit voor elkaar te krijgen. Hoogstens op basis van welke delen van het forum ik rondhang.

Ze mogen me dit soort dingen best vragen, maar zeg dat eerlijk en hang geen lulverhaal op. Dan kan ik zelf nog bepalen of ik er aan begin.

Verwijderd

Ronald schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:20:

Met hem, de eerste pagina's hebben werkelijk geen fuck te maken met wat of ik van tweakers.net vind (daarna ben ik ook direct gestopt met invullen), maar met het bouwen van een sociaal profiel. Als de vragen erop ge-ent zijn om interessante onderwerpen te vinden, dan moeten ze anders gesteld worden.

Bijzonder irritant.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
'Wat vind jij van Tweakers.net?' moet je vooral zien als uitnodiging. Direct daarna zie je al dat het een breed onderzoek is en kun je besluiten of je verder wilt gaan of niet. Tweakers.net wil zelf ook graag een beeld krijgen van de bezoekers en deze informatie is interessant voor meerdere afdelingen: redactie, maar ook marketing en sales idd. De informatie zal echter vertrouwelijk behandeld worden en dat betekent dat je niet gespamd, met pop-ups of weet ik veel wat gebombardeerd zal worden. We proberen al helemaal niemand nieuwsbrieven aan te smeren als diegene aangeeft niks te willen ontvangen.

Ik kan me voorstellen dat mensen liever meer ruimte hadden gehad om uitgebreider hun mening te geven over T.net. Ik heb de opstellers van de enquete op dit topic gewezen en ik neem aan dat zij onderbouwde kritiek meenemen. Ook op de taalfoutjes heb ik gewezen trouwens :P

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:35
Ik vond de enquete net ff te lang en iets te stoffig. Verder wel compleet ingevuld.

Verwijderd

Ik vind het wel vreemd dat ik deze enquete voor de 2e keer te zien kreeg (gisteren dus ook al)
Evengoed maar weer ingevuld onder het mom van een beter t.net begint bij jezelf ;)

Verwijderd

Olaf schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:00:
'Wat vind jij van Tweakers.net?' moet je vooral zien als uitnodiging.
Tja, als ik naar Extrema wens te gaan en ik blijk opeens op de een of andere gayparty met een kutdj terecht te zijn gekomen, dan word ik ook niet vrolijk :P Als dit soort dingen al worden gedaan, wees dan gewoon eerlijk in de uitnodiging: "we willen graag een (geanonimiseerd?) profiel maken van onze bezoekers, yadda yadda".

Ik heb best een aantal tips voor T.net, maar die hebben geen fluit te maken met mijn profiel en of ik in een koophuis woon :)

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:43
Idd, er wordt veels te veel persoonlijke info gevraagd. ik vond het een matige/slechte enquete...

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:25
Olaf schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:00:
'Wat vind jij van Tweakers.net?' moet je vooral zien als uitnodiging. Direct daarna zie je al dat het een breed onderzoek is en kun je besluiten of je verder wilt gaan of niet. Tweakers.net wil zelf ook graag een beeld krijgen van de bezoekers en deze informatie is interessant voor meerdere afdelingen: redactie, maar ook marketing en sales idd. De informatie zal echter vertrouwelijk behandeld worden en dat betekent dat je niet gespamd, met pop-ups of weet ik veel wat gebombardeerd zal worden. We proberen al helemaal niemand nieuwsbrieven aan te smeren als diegene aangeeft niks te willen ontvangen.
Ik wil best mijn mening geven; graag zelfs; ik heb genoeg kritiek (met mijn beargumentatie, of je het er dan mee eens bent is een 2e)
Dus ik dacht joepie! *klik*
Maar ik pas er dus voor om een uiterst compleet marketingprofiel af te geven. Daarmee missen jullie dus input... Of dat het waard is... das weer jullie afweging :D
Ik kan me voorstellen dat mensen liever meer ruimte hadden gehad om uitgebreider hun mening te geven over T.net. Ik heb de opstellers van de enquete op dit topic gewezen en ik neem aan dat zij onderbouwde kritiek meenemen. Ook op de taalfoutjes heb ik gewezen trouwens :P
TheBorg schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:33:
[...]

3 pagina's? Ik denk eerder 30. Wat een onzin enquete. Er wordt mij niet gevraagd wat ik van Tweakers.net vind, alleen of "ik hard werk om iets te bereiken in mijn leven" en "of ik een koophuis heb".

Om te kotsen is het.

[...]

Zal wel een Eurotje per enquete zijn o.i.d.
Ik ben na 3 gestopt ;) Dat was al teveel van het goede

[ Voor 14% gewijzigd door Ronald op 30-06-2009 15:40 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Captain Pervert
Tweakers.net had er misschien iets beter over na moeten denken, aangezien tweakers bij uitstek erg prikkelbaar zijn als het aankomt op hun privacy. Het is geen Libelle-publiek, zeg maar.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:43

franssie

Save the albatross

ik heb 'm wel afgerond maar vond de naamgeving ook zeer misleidend. Ik heb zeker wel een mening over tweakers maar daar werd niet naar gevraagd helaas.
Dat T.net een bezoekersprofiel wil hebben snap ik en is ook een goed recht dat te vragen (het is anoniem en vrijwillig) maar geef dan de juiste titel aan de enquete om irritatie te voorkomen.
En volgende keer samenwerken met een enquete partner met voldoende server capaciteit is wellicht ook een idee ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

franssie schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:49:
...
En volgende keer samenwerken met een enquete partner met voldoende server capaciteit is wellicht ook een idee ;)
Voortaan zelf hosten ;)

Tweakers zijn nu eenmaal een volkje die graag lijstjes invullen :+

Krijgen wij het resultaat van de survey nog te weten?

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-02 15:23

lasharor

7 december 2004

Hoe zit dat eigenlijk nog met die nieuwsbrief?

Is dit de nieuwsbrief die je via de karma store kan activeren of een andere nieuwsbrief met random reclame?

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 14:31
1000 karma zou ik wel op zijn plaats vinden voor het invullen van de enquête. :)

En die blu-ray speler zou ik heel goed kunnen gebruiken als cadeau voor mijn vader

[ Voor 38% gewijzigd door HenkEisDS op 30-06-2009 17:24 ]

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Worden de antwoorden opgeslagen/verwerkt als je de enquete tussentijds afkapt (op het punt dat je je email-adres in kan vullen)?

[ Voor 4% gewijzigd door Commendatore op 01-07-2009 12:22 ]

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Commendatore schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:21:
Worden de antwoorden opgeslagen/verwerkt als je de enquete tussentijds afkapt (op het punt dat je je email-adres in kan vullen)?
Heb ik al eerder gevraagd en daarbij vriendelijk verzocht om mijn info dan alsnog te wissen. Maar is nog geen antwoord op gekomen.

[ Voor 9% gewijzigd door ManiacsHouse op 01-07-2009 12:41 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

lasharor schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:10:
Hoe zit dat eigenlijk nog met die nieuwsbrief?

Is dit de nieuwsbrief die je via de karma store kan activeren of een andere nieuwsbrief met random reclame?
De standaard nieuwsbrief bevat gewoon alle nieuwsartikelen/meukitems/etc van de afgelopen dag en wordt om een specifiek tijdstip verstuurd. De karmastore nieuwsbrief is op zich hetzelfde, alleen kan je hem zelf indelen en het tijdstip waarop je het ontvangt veranderen.

AFAIK iig.

Signature

Verwijderd

Hoe ga je om met surveys die een bepaald doel hebben, en waar zijdelings wordt gepoogd allerlei andere info te vissen
a. Je maakt de survey niet: het is niet verplicht.

b. Op persoonlijke vragen die jij overbodig vindt voor het doel van de enquete: vul gewoon onzin in, dat is de beste manier om dergelijke surveys aan te pakken waarbij er allerlei info wordt gesourced voor andere doelen dan je mening over Tweakers. Zo kun je nog steeds je mening kwijt, zonder allerlei info over jezelf ongewenst te moeten verstrekken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2009 15:12 ]

Verwijderd

ik heb vandaag PM gekregen om te laten weten van de enquete en heb hem volledig gedaan. Ben het wel eens met de commentaar dat het niet echt ging om "wat ik vind van twekers.net" maar om een profiel van mij.

Allensinds ook volgende opmerking bij 1 van de vragen:

Wat is je hoogst gevolgde opleiding?

En dan een heleboel opties van het Nederlands schoolsysteem waar ik als Vlaming geen knijt van begrijp en ook niet weet waar al die afkortingen voor staan. Ik heb niet eens het Nederlands equivalent van de huidige opleiding die ik volg kunnen afleiden dus heb ik maar "géén opleiding" aangeklikt" (er moest iets aangeklikt worden). Bye bye correcte invulling.
Er zijn 16 000 000 Nederlanders (als ik me niet vergis) en 6 000 000 Vlamingen. Als het aantal leden hier dezelfde verhouding heeft, dan trapt de enquete toch voor heel wat mensen naast de bal.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Bij waar geef je graag je geld aan uit miste ik muziekinstrument.
Ik wil graag beter worden dan deze gast: http://www.youtube.com/watch?v=ITGas0eHE5I
Op dit moment zit ik nog op een goedkope Sweet Potato (zo'n Zelda-achtig ding), maar ik ga binnenkort een wat duurdere kopen, deze begint me te bottlenecken.

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik miste toch heel erg vaak de optie Regelmatig.

Ik zoek niet Soms dingen op, ook niet Vaak, maar wel Regelmatig, om maar een voorbeeld te noemen.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-02 12:24
Afgezien van dat ik het halverwege echt beu was met de gortdroge vragen, en ik nog steeds niet echt zag hoe het t.net ging helpen behalve het bouwen van een sociaal profiel ben ik het echt beu dat fotografie onder de noemer hifi/consumentenelectronica/yaddayadda wordt geschoven... We zien steeds meer reviews etc. @ de t.net frontpage over dSLR's etc, fotografie is een redelijk eigen subforum binnen GoT, maar op deze manier doe je de doelgroep imho echt tekort :) Er zijn hier veel fanatieke fotografen die fotografie als meer zien dan alleen een consumentendingetje....

• AndrewF
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-01 07:58
Spijtig dat de enquete vooral op nederlanders gericht is. (er zitten hier ook belgen :) )

Maar er zit wel een fout in: op een bepaald moment geef ik aan dat ik zelfstandige ben en daarna vraagt men mij "hoeveel uren staan er in jouw contract". Als zelfstandige heb ik natuurlijk geen contract. Het probleem is echter dat ik het vakje moet invullen en dat ik 0 (nul) ook niet kan invullen.

Voor de rest: tjah, inderdaad een beetje een te lange enquete. Ik denk dat veel mensen naar het einde toe zomaar wat aanklikken. De incentive (blu-ray speler) kan ook beter.

Zie dit als constructieve kritiek van iemand die al teveel cursussen markt onderzoek gehad heeft :)
Pagina: 1