Hoofdcategorieën
Reg. datum: 18 februari 2005

quote:
Eerste commando werkt, tweede wordt niet herkent.
quote:
Dutch2007 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:59:
Heb je als eerste die extra update geïnstalleerd die service pack 2 eigenlijk ook zelf installeerd?
evt alle updates via "ctupdate" installeren? eerst alle updates downloaden, daarna de map client openen, en alles installeren. reboot en try again ^^
- Ja
- Dan wordt SP1 gedownload, terwijl deze reeds geinstalleerd is. (Optie uitgevinkt)

Wanneer ik de installatie start krijg ik deze melding,

Starting offline update (v. 6.0)...
Determining system's properties...
D:\Downloads\ctupdate60\ctupdate\client\cmd\DetermineSystemProperties.vbs(263, 1
) (null): 0x80041010
ERROR: Unsupported Operating System language.

Dezelfde foutmelding als van het Servicepack

kapitein wijzigde dit bericht 03-07-2009 13:41 (20%)

Vodafone McLaren Mercedes
Reg. datum: 19 oktober 2001

Ik heb 'm gisteravond ook geinstalleerd. Grootte was bijna 85 MB. Installatie duurde een half uur zoiets. Verliep vlekkeloos verder.

Naar mijn idee is Vista (Home Premium) sneller geworden. Ietsje dan.
Het lijkt alsof het sneller start en ook programma's starten iets sneller vind ik.

Maar dit kan ook tussen de oren zitten omdat je graag resultaat wil zien :)

{AthlonXP 2400+, 1024 MB, GF FX5700le 256MB, Win Vista NL} {BlackBerry Curve 8900} {Sony PS3} {Nikon Coolpix P5000} {Ford Mondeo 1.8i 1st Edition, 2001}

Reg. datum: 22 juli 2001

Voor de mensen die problemen ondervinden met het installeren van SP2 onder Vista met VLite aanpassingen. Als je regedit opent en je verwijdert onder HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE de map VLite dan is de kans groot dat de installatie van SP2 wel lukt. Mocht je met VLite echt belangrijke componenten hebben verwijderd, dan is de kans groot dat het alsnog niet lukt.
Reg. datum: 28 januari 2007

quote:
kapitein schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:30:
Wanneer ik de installatie start krijg ik deze melding,

Starting offline update (v. 6.0)...
Determining system's properties...
D:\Downloads\ctupdate60\ctupdate\client\cmd\DetermineSystemProperties.vbs(263, 1
) (null): 0x80041010
ERROR: Unsupported Operating System language.

Dezelfde foutmelding als van het Servicepack
Andere taal downloaden? :)

alt-92 wijzigde dit bericht 03-07-2009 16:00 (15%)
Reden: leer quoten

Reg. datum: 31 mei 2002

Ben ik de enige met een statisch IP waar de default gateway was verdwenen na SP2 installatie? Systeem zat op SP1 RTM.

Zou behoorlijk slordig zijn als dat op grote schaal is, zitten mensen en masse zonder internet.

Windows networks

quote:
Frash schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:29:
Ben ik de enige met een statisch IP waar de default gateway was verdwenen na SP2 installatie? Systeem zat op SP1 RTM.

Zou behoorlijk slordig zijn als dat op grote schaal is, zitten mensen en masse zonder internet.
Ik denk dat dat weer typisch zo'n issue is met bepaalde netwerkkaarten (mogelijk teams) met (ver)oude(rde) drivers... Ik heb iig al heel wat servers zonder problemen geupdate :P

edit:
ik zie dat je niet de enige bent, en MS er mee bezig is :) http://social.technet.mic...ad-4698-9032-63550695ee3d
Overigens zou het ook door Apple Bonjour kunnen komen, heb je iTunes oid op je pc geinstalleerd?
The Default Gateway may have been set to 0.0.0.0 on a Windows Vista-based or later OS running Apple’s Bonjour service

sanfranjake wijzigde dit bericht 05-07-2009 13:19 (31%)

Reg. datum: 13 februari 2007

Tot nu toe is SP2 een drama op mijn legale Vista HP. Eerst via windows update. Ging gewoon aan de slag. Na een kwartiertje en een eerste herstart de mededeling dat de installatie was mislukt. Oorzaak: systeemfout 0x800f082f. Later ook de standalone SP2 update geprobeerd, maar zelfde resultaat. Windows werkt wel cfm sp1, maar bij afsluiten en opstarten gaat hij nog steeds aan de slag met de SP2 update om dan vervolgens aan te geven dat het mislukt is. Alle herstelpunten zijn verdwenen. Heb allerlei aanwijzingen opgevolgd, zoals afsluiten van alle anti-virus, firewalls, anti-spam en third-party softare. Niets helpt. Het probleem is dat de update "'is geladen en Windows hem telkens wil uitvoeren". Ik heb iets gelezen over het leegmaken van de map PendingRenames in C:\windows\winsxs\temp. Krijg ik niet helemaal leeg vanwege schrijfbeveiliging, ook niet in de veilige mode. Kortom: drama

Reg. datum: 15 juni 2004

Hm.hier ging het gisteren allemaal van een leien dakje. Ik kreeg hem ,na zelf te hebben gekeken via Windows Update. Heb de NL versie van Vista Premium en de update was iets van 85 MB groot. Na een keertje opstarten en toestemming geven was het binnen een half uur bekeken.Mijn laptop is een Acer 7520.Met SP2 merk ik eigenlijk geen verschil.

Reg. datum: 18 november 2006

Heb een P5B, ik heb wel internet alleen na install van SP2, kan er niet meer bij Games for Windows Live ingelogd worden..(.?)

Iemand MSS een oplossing voor?

EDIT: is al opgelost......

Neodar wijzigde dit bericht 05-07-2009 18:59 (140%)

Reg. datum: 19 januari 2008

pfff...een NL MUI gedownload via torrent....en die werkt gewoon niet he :( Kortom....word weer lang wachten...ik heb echt geen zin in reinstall

Windows networks

quote:
Neodar schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:36:
Heb een P5B, ik heb wel internet alleen na install van SP2, kan er niet meer bij Games for Windows Live ingelogd worden..(.?)

Iemand MSS een oplossing voor?

EDIT: is al opgelost......
Hoe dan? Dat kan iemand anders altijd nog weer verder helpen (en maakt je post hier ook nog een beetje nuttig ;) )
quote:
Speedlink schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:53:
pfff...een NL MUI gedownload via torrent....en die werkt gewoon niet he :( Kortom....word weer lang wachten...ik heb echt geen zin in reinstall
Waarom zou je dat doen? Je kan de gewone SP2 toch bij Microsoft downloaden, en language packs voor Ultimate gewoon via windowsupdate binnen hengelen. * sanfranjake ziet het probleem niet :?
KB948465: Zelfstandige module van Windows Server 2008 Service Pack 2 en Windows Vista Service Pack 2 - ALL Language

ja, das leuk, maar die werken niet. Ik kan via WU binnen halen, maar die installeren niet. Allemaal op code 2 klappen ze eruit.

Ik moet wel ff erbij zeggen dat ik SP2 al gewoon draaiend heb op Ultimate x64.

EDIT: Net meerdere keren geprobeerd nog. Blijft aangeven dat ie niet kan installeren op basis van code 2. Ik heb overal al de nodige ISO's voorbij zien komen met die LIP's. Die niet werken overigens. SP2 met NL taal is er ook, maar dat krijg ik hier niet geinstalleerd. 8)7

Speedlink wijzigde dit bericht 05-07-2009 21:44 (63%)

Reg. datum: 18 november 2006

quote:
Hoe dan? Dat kan iemand anders altijd nog weer verder helpen (en maakt je post hier ook nog een beetje nuttig ;) )
Sorry, je hebt gelijk :D

Het heeft zichzelf al opgelost, heb PC 1x volledig afgesloten en toen bleek het wel weer in orde te zijn.
Ik had de PC al een keer opnieuw opgestart, maar heeft toen blijkbaar niet alles meegepakt.

Windows networks

quote:
Speedlink schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:20:
ja, das leuk, maar die werken niet. Ik kan via WU binnen halen, maar die installeren niet. Allemaal op code 2 klappen ze eruit.

Ik moet wel ff erbij zeggen dat ik SP2 al gewoon draaiend heb op Ultimate x64.

EDIT: Net meerdere keren geprobeerd nog. Blijft aangeven dat ie niet kan installeren op basis van code 2. Ik heb overal al de nodige ISO's voorbij zien komen met die LIP's. Die niet werken overigens. SP2 met NL taal is er ook, maar dat krijg ik hier niet geinstalleerd. 8)7
Dan neem je toch contact op met Microsoft? Die leveren over het algemeen gratis support bij updates. Of je googled een beetje en komt er achter dat je niet de enige bent met dit soort problemen, en er toch best wel veel mogelijke oplossingen al breed verspreid zijn :)
Reg. datum: 18 februari 2005

Service Pack is geinstalleerd :)
Op deze pc was Windows Management Instrumentation (WMI) beschadigd.
Ik kwam daar achter door het kiezen van de optie "Delen" onder de staus van mijn draadloze netwerkverbinding. Daar stond de foutmelding dat WMI beschadigd was.

http://www.djkaty.com/wmicorruption

Ik heb de volgende stap geprobeerd,..... (uiteraard wel eerst een image gecreëerd van de pc).

Recompiling the whole repository (all MOF and MFL files)
If you're still getting errors you can try recompiling everything using some brute force at the command prompt:
c:
cd \windows\system32\wbem
for /f %s in ('dir /b *.mof *.mfl') do mofcomp %s

quote:
sanfranjake schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:47:
[...]

Dan neem je toch contact op met Microsoft? Die leveren over het algemeen gratis support bij updates. Of je googled een beetje en komt er achter dat je niet de enige bent met dit soort problemen, en er toch best wel veel mogelijke oplossingen al breed verspreid zijn :)
Re-install is veel werk. Eerst SP2 eraf en dan taalpakket erop werkt niet. op SP1 wil ie dat taalpakket ook al niet installeren. ook code 2. SP2 installeren in t nederlands werkt ook niet. word hier een beetje moe van. Had dell al gebeld vandaag, maar die mogen geen software support geven. Dus ik kon doorgestuurd worden naar een betaalde software afdeling. Was me ook toch net even teveel van t goeie.....

EDIT: UAC aan of uitzetten werkt niet....word hier echt helemaal dol van :'(

Speedlink wijzigde dit bericht 06-07-2009 18:38 (4%)

Reg. datum: 13 februari 2007

quote:
hanhub schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:41:
Tot nu toe is SP2 een drama op mijn legale Vista HP. Eerst via windows update. Ging gewoon aan de slag. Na een kwartiertje en een eerste herstart de mededeling dat de installatie was mislukt. Oorzaak: systeemfout 0x800f082f. Later ook de standalone SP2 update geprobeerd, maar zelfde resultaat. Windows werkt wel cfm sp1, maar bij afsluiten en opstarten gaat hij nog steeds aan de slag met de SP2 update om dan vervolgens aan te geven dat het mislukt is. Alle herstelpunten zijn verdwenen. Heb allerlei aanwijzingen opgevolgd, zoals afsluiten van alle anti-virus, firewalls, anti-spam en third-party softare. Niets helpt. Het probleem is dat de update "'is geladen en Windows hem telkens wil uitvoeren". Ik heb iets gelezen over het leegmaken van de map PendingRenames in C:\windows\winsxs\temp. Krijg ik niet helemaal leeg vanwege schrijfbeveiliging, ook niet in de veilige mode. Kortom: drama
Uiteindelijk toch gelukt om alle sporen van SP2 te verwijderen. Maar wat een werk. Ongelofelijk dat MS zoiets op de markt zet. Me hele systeem vernaggeld. Had ik maar eerst een Ghost-dump gemaakt!
Na veel speuren over de fout 0x800f082f na SP2 heb ik het volgende gedaan:
- het commando "slmgr.vbs -rearm" gegeven in uitvoeren(doet iets met de systeemklok)
- de map PendingRenames in C:\windows\winsxs\temp leegmaken
- het bestand xxxx.xml in C:\windows\winsxs\temp verwijderen
- meerdere malen herstarten tot alle update berichten wegblijven

Alles lijkt nu weer normaal. 2 kleine progs werken niet meer, maar dat lijkt alles.

Reg. datum: 12 februari 2000

Hier nog altijd geen SP2 beschikbaar, Windows Vista Ultimate x64 NL. Ook niet na het opnieuw scannen naar updates en ook niet als ik bij Microsoft op de website zoek; alleen de Engelse (en nog 4 talen) versie is er. de 32 bit versie staat er wel voor NL.
We wachten nog maar even af dan.

Plop goes the beugel
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
Soeski schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:45:
Hier nog altijd geen SP2 beschikbaar, Windows Vista Ultimate x64 NL. Ook niet na het opnieuw scannen naar updates en ook niet als ik bij Microsoft op de website zoek; alleen de Engelse (en nog 4 talen) versie is er. de 32 bit versie staat er wel voor NL.
We wachten nog maar even af dan.
Dan zoek je toch niet goed. In dit bericht gaf ik al een locatie op waar je hem kon downloaden. Als je daar de link volgt voor x64 en dan kiest voor Dutch kom je uiteindelijk hier uit.

Running Windows 7 Professional x64

Reg. datum: 13 januari 2008

quote:
TomasH schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 07:39:
Bij ons (3 pc's) wil het niet lukken SP2 te installeren.
Na het opnieuw opstarten staat er "Servicepack installeren mislukt, de gewijzigde bestanden word in oorspronkelijke staat hersteld" of zo iets dergelijks.
Verder krijgen we geen foutmeldingen.
Heeft iemand hier een oplossing voor? (SP1 ging wel vlekkeloos)
Beetje laat misschien om te quote maar heb me scheel gegoogled heeft iemand voor bovenstaande al een oplossing gevonden? :(

Computerproblemen?

Bij mij is SP2 niet beschikbaar bij Windows Update.

mijn nog niet geplubiceerde site: florisfilmpjes.nl

XBOX360 Live Tag: NLNeoMe

Vreemd, ik heb hem wel gewoon binnen. ( home premium )

NeoMe wijzigde dit bericht 11-10-2009 19:13 (18%)

* Asus F3-Ka - AMD Turion 64 X2 TL-62 @ 2,1 Ghz - 3 GB RAM - HD2600 512MB - 250 GB 5400RPM * 500 GB WD My Book 7200RPM * MX518 * Xbox 360 + 40 Games * Philips HD-LCD 32'' * HTC Touch Diamond II * Olympus Mini-S * Mio 200 *

Computerproblemen?

misschien omdat ik geen Powersell 1.0 heb? Of dat ik niet alle Ultimate Extra's heb?

Computerproblemen?

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: