Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Sinds vandaag is bij Microsoft Service Pack 2 voor Windows Vista en Windows Server 2008 te downloaden.

Klein overzicht schaamteloos gekopieerd van een technet pagina:
Hardware ecosystem support and enhancements
  • SP2 adds support for the 64-bit central processing unit (CPU) from VIA Technologies, which adds the ID and vendor strings for the new VIA 64-bit CPU.
  • SP2 integrates the Windows Vista Feature Pack for Wireless, which contains support for Bluetooth v2.1 and Windows Connect Now (WCN) Wi-Fi Configuration. Bluetooth v2.1 is the most recent specification for Bluetooth wireless technology.
  • SP2 improves performance for Wi-Fi connections after resuming from sleep mode.
  • SP2 includes updates to the RSS feeds sidebar for improved performance and responsiveness.
  • SP2 includes ability to record data to Blu-Ray Disc media.
Operating system experience updates
  • SP2 includes Windows Search 4.0, which builds on Microsoft’s search technology with improved indexing and search relevance. It also helps find and preview documents, e-mail (including signed e-mail messages), music files, photos, and other items on the computer. The search engine in Windows Search 4.0 is a Microsoft Windows® service that is also used by programs such as Microsoft Office Outlook® 2007 and Microsoft Office OneNote® 2007. Autotuning Diagnostics in SP2 now interprets current network conditions when implementing Windows scaling. This feature includes full netsh support.
  • SP2 improves Windows Media Center (WMC) in the area of content protection for TV.
  • SP2 removes the limit of 10 half open outbound TCP connections. By default, SP2 has no limit on the number of half open outbound TCP connections.
Enterprise improvements
  • SP2 provides the Hyper-V virtualization environment as a fully integrated feature of Windows Server 2008, including one free instance with Windows Server 2008 Standard, four free instances with Windows Server 2008 Enterprise and an unlimited number of free instances with Windows Server 2008 Datacenter.
  • SP2 increases the authentication options for WebDAV redirector, enabling Microsoft Office users greater flexibility when authenticating custom applications using the WebDAV redirector.
  • SP2 provides an improved power management (both on the server and the desktop), which includes the ability to manage these settings via Group Policy.
  • SP2 improves backwards compatibility for Terminal Server license keys. Windows Server 2008 changed the licensing key from 512 bytes to 2,048 bytes which caused clients using older Terminal Server versions to fail. SP2 allows legacy license keys on Citrix applications to work with Windows Server 2008 Terminal Server.
Setup and deployment improvements

The SP2 standalone installer:
  • Provides a single installer for both Windows Vista and Windows Server 2008.
  • Includes the ability to detect an incompatible driver and either block service pack installation or warn users of any potential loss of functionality.
  • Provides better error handling and descriptive error messages where possible.
  • Improves manageability through logging in the system event log.
  • Provides a secure install experience.
  • Includes the ability to service the installer post release.
Deel hier uw ervaringen!

edit: hoe haal ik een gekoppeld product weer weg?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:14

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

beany schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:15:
[...]
edit: hoe haal ik een gekoppeld product weer weg?
offtopic:
Daarvoor moet je een TR (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif) aanmaken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Mad Marty op 26-05-2009 17:13 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Punt van aandacht is dat Vista SP2 en NOD 4.0 niet goed samengaan, zoals hier is te lezen.

Ikzelf ben hier ook tegen aan gelopen (draai al een tijdje SP2 op mijn Vista Business x64) en ik kan uit ervaring vertellen dat het deinstalleren niet erg soepel gaat.

Een workaround is om bij NOD de zelfprotectie uit te schakelen die in 4.0 is geintroduceerd. Versie 3.0 werkt wel goed.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:36
SP2 removes the limit of 10 half open outbound TCP connections. By default, SP2 has no limit on the number of half open outbound TCP connections.
Wauw, dat werd tijd zeg! Eindelijk af van de kunsten die je moest uitvoeren om daar vanaf te komen in Vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Beetje normale koppelingen zouden niet verkeerd zijn trouwens.

Ik heb zojuist van één of andere malloot 13 dezelfde references naar een boek (niet eens relevant) verwijderd.

ontopic:
SP2 improves Windows Media Center (WMC) in the area of content protection for TV.
Hmm.
Hopelijk niet nog meer content restrictie mogelijkheden? Aangezien het default formaat in Windows 7 en met de Feature Pack voor WMC ook al anders is zou het wel fijn zijn als uitwisselen van opnames tussen die varianten een beetje op peil blijft..

[ Voor 50% gewijzigd door alt-92 op 26-05-2009 19:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:00
Op de frontpage vermeldt RoccoS in zijn reactie dat de Nederlandse versie donderdag verschijnt. Iemand die hier een bron bij heeft / meer over weet?

RoccoS in 'nieuws: Microsoft publiceert SP2 voor Vista en Windows Server 2008'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-08 10:09
SP2 removes the limit of 10 half open outbound TCP connections. By default, SP2 has no limit on the number of half open outbound TCP connections.
Wat gaat dit nu precies veranderen qua performance? Gaan torrent programma's nu sneller kunnen downloaden worden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ricardo87 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:18:
Op de frontpage vermeldt RoccoS in zijn reactie dat de Nederlandse versie donderdag verschijnt. Iemand die hier een bron bij heeft / meer over weet?

RoccoS in 'nieuws: Microsoft publiceert SP2 voor Vista en Windows Server 2008'
Blijkt al een maand gelekt te zijn: http://www.mydigitallife....-vista-sp2-rtm-600218005/

Trouwens voor het NOD probleem lijkt er ook al een oplossing te zijn: Metallian in 'meuk: Microsoft Windows Vista & Windows Server 2008 Service Pack 2'

Hoop dat er binnenkort ook de instalaltie media beschikbaar komen met een geslipstreamde SP2 erin. Scheelt toch het een en ander bij een herinstallatie.

[ Voor 8% gewijzigd door MegaTronics op 26-05-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Laatst online: 22:36
_Quinten_ schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:23:
[...]

Wat gaat dit nu precies veranderen qua performance? Gaan torrent programma's nu sneller kunnen downloaden worden ofzo?
Volgens mij maakt het niet zo heel erg veel uit qua snelheid, maar bij mij slibde mijn hele netwerkverbinding dicht wanneer ik uTorrent aan had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

megatronics schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:15:
[...]
Hoop dat er binnenkort ook de instalaltie media beschikbaar komen met een geslipstreamde SP2 erin. Scheelt toch het een en ander bij een herinstallatie.
kijk eens naar vlite ;)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb even een vraagje over installatie cds en OEM licenties.

Ik heb een Acer laptop, waarop windows Vista Home Premium met SP1 op zo'n aparte partitie stond. Dat draait dan de eerste keer en dan kun je Vista installeren.

Als ik een Vista met SP2 integrated (zeg maar de 'officiele' versie van Microsoft, geen slipstream, dat is misschien een laatste hoop) kan vinden en die op DVD brand, kan ik dan Vista met SP2 integrated installeren op mijn laptop met mijn eigen OEM key? Ik wil niks illegaals doen hier, ik heb alleen geen installatie dvd en ik krijg nu al rillingen bij de gedachte dat ik die acer partitie weer moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
En waar wil je die dan vinden? MS heeft alleen Retail versies via Technet/MSDN staan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 06:54:
En waar wil je die dan vinden? MS heeft alleen Retail versies via Technet/MSDN staan.
Volgens mij is het prima toegestaan om een iso te downloaden(nieuwsgroepen, torrents) of een installatie dvd te lenen van de buren/familie/werk/etc zolang je maar je eigen key gebruikt!!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
De Nederlandse versie van Vista SP2 is vanaf donderdag 28 mei beschikbaar.

http://www.zdnet.nl/news/...ervice-pack-2-komt-eraan/

[ Voor 31% gewijzigd door Haaglander op 27-05-2009 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

alt-92 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 06:54:
Ik heb ook die Technet versie met SP1 gebruikt om mijn OEM Vista Business x64 te installeren. Van XP weet ik dat je echt meerdere versies van de installatie media had (OEM, Retail en VLK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
beany schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:22:
[...]

Volgens mij is het prima toegestaan
Het is nog steeds niet toegestaan, maar je wordt er niet direct op afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
alt-92 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:11:
[...]

Het is nog steeds niet toegestaan, maar je wordt er niet direct op afgerekend.
Volgens mij mag het wel, immers je kunt Acer ook een installatie DVD vragen. Alleen is Acer budgetmerk dus kost je dat €50 (dus niet voor een nieuwe licentie, alleen een DVDtje opsturen :S). Overigens zie ik niet in waarom het illegaal zou zijn als ik mijn eigen key gebruik.

Maar de vraag is dus of dit werkt, cq wordt mijn OEM key geaccepteerd bij die iso!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Men zegt van wel.
Maar er is een reden waarom je ook de keuze hebt om een Retail versie te kopen: namelijk dat je die compleet met installatiemedia krijgt en je niet naar de computerleverancier hoeft voor support.

Een OEM licentie is goedkoper, maar daarom wordt er ook bespaard op de kosten die voornoemde 'puterboer wil maken. (Naast dat men al dan niet in het OEM contract met MS heeft bedongen dat herstelmedia meegeleverd mogen worden op CD/DVD zoals bijvoorbeeld Dell dat wel heeft voor hun Business produkten ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er met een home versie nog een optie om RDP mogelijk te maken? Blijf het jammer vinden dat dit in xp makkelijker ging. Vind het wel handig om binnen me netwerk de pc van me vader over te kunnen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat er voor SP2 ook een All Language Standalone versie komt, net zo als SP1
( Windows6.0-KB936330-X86-wave1.exe )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die is al een maand geleden gelekt en volgens de berichten zal die morgen ook officieel bij Microsoft te downloaden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:59
Ben benieuwd of Vista SP2 Dutch vandaag echt officieel online komt. Ik durf het niet aan met torrents. Wie weet wat voor zooi je binnen krijgt. Kan ik gelijk mijn slipstream projectje updaten (x64 OEM SP2 Dutch)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de NL versie er al ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Er is al een SP2 torrent met 30 language packs erin, waaronder NL.

[ Voor 11% gewijzigd door Terror op 28-05-2009 18:57 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hij staat (en stond al een tijdje) op MSDN, en er zijn sites die hem gepost hebben. Of dit nou legaal is om die links hier te posten geen idee.

De 5 talen versie staat er ook en die matched exact met gene die eergister uitgekomen is, kwa build en check. Dus je kan er van uitgaan dat dat met 30 talen ook zo is.

(zou ook wel raar zijn als ze mensen op MSDN de niet final build zouden aanbieden)

De NL DVD met SP2 er in is ook al gewoon te vinden trouwens Once again, van MSDN geplukt en online gezet.

[ Voor 11% gewijzigd door SithWarrior op 28-05-2009 20:54 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de NL versie er al ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
De geleakte is er wel al, incl md5 hash op me pc installed loopt goed, heb engelse versie met 3-4 taalpakketten dus moest wel de 36-language versie installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
SithWarrior schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:53:
Of dit nou legaal is om die links hier te posten geen idee.
Modbreak:Wat denk je zelf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Haaglander schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:00:
De Nederlandse versie van Vista SP2 is vanaf donderdag 28 mei beschikbaar.

http://www.zdnet.nl/news/...ervice-pack-2-komt-eraan/
Iemand enig idee of dit echt zo is? Kan hem echt niet vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

alt-92 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:11:
[...]

[modbreak] Wat denk je zelf? :)[/]
Nou ja ik denk het niet, maar goed in de meuktracker staat ook gewoon link naar waar je hem kan downloaden. Plus dat het natuurlijk gratis update pakket is. Ik weet eerlijk gezegd niet goed hoe je dat moet zien.

Ik deel gratis snoepjes uit, eerst in beperkte kring, iemand uit die beperkte kring geeft ze weer door aan de rest van de wereld. Dat is niet netjes, maar ja een paar dagen later deel je ze zelf al uit aan de rest van de wereld.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Niemand die ineens USB problemen heeft met SP2?

@SithWarrior: wat een slechte metafoor zeg :9

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TCP_IP schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:49:
[...]

Iemand enig idee of dit echt zo is? Kan hem echt niet vinden :P
Zelfde hier ik kan hem ook niet vonden bij MS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Ik zou gewoon deze
http://technet.microsoft.com/en-us/windows/dd262148.aspx

even in de gaten blijven houden. Doorgaans duurt het ongeveer een maand totdat de all-language (dus ook NL) versie uitkomt na de wave1 met de 5 ondersteunde talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Ben ik nou zo stom dat ik hem niet kan vinden of is sp2 voor NL nog steeds niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb gehoord dat op MSDN al de installatie DVD met Vista NL plus SP2 al te downloaden was. De SP2 DVD met alle talen staat er ook al lang op, maar waarom die nog niet aan het grote publiek wordt vrijgegeven weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Vorige week al binnengehaald net nieuwsgroepen...

De reden is dat developers SP2 alvast kunnen binnenhalen om hun eigen producten te testen en evt. hotfixes te maken. Dan kunnen ze hun producten 'klaarmaken' voordat iedereen SP2 gaat installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
  • Laatst online: 04-04-2023
Maar wanneer kun je het van de Microsoft website downloaden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Wanneer die beschikbaar komt.
alt-92 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:40:
Doorgaans duurt het ongeveer een maand totdat de all-language (dus ook NL) versie uitkomt na de wave1 met de 5 ondersteunde talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdsur5all
  • Laatst online: 11-09 09:28
Hebben diegenen die Win2008 server met HyperV draaien, ook al ervaringen met Sp2 opgedaan?
Ben benieuwd namelijk.
Dit kom ik nog niet tegen in deze discussie.
Sta op het punt het te installeren, maar gaat om de bedrijfsserver, dus moet wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Net uitgerold thuis, maar controleren kan ik het natuurlijk nu niet :)

In ieder geval zitten wel alle HyperV updates en patches (ook diegene die je niet via WU ophaalt) in SP2 verwerkt.
http://blogs.technet.com/...008-SP2-Hyper_2D00_V.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-07 21:12
Volgens mij is er nog geen officiele versie. Dinsdag update dag is ook al voorbij.

Ik had met de gelekte versie heel veel BSOD 's die overigens zijn gebleven na deinstallatie.

ik hoop dus dat de echte beter geeft. Ijdele hoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jipjo schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:33:
Volgens mij is er nog geen officiele versie. Dinsdag update dag is ook al voorbij.

Ik had met de gelekte versie heel veel BSOD 's die overigens zijn gebleven na deinstallatie.

ik hoop dus dat de echte beter geeft. Ijdele hoop?
Hoop het ook dat die officieel snel uit komt. Althans de nl versie. Waarom moet dat zo lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Omdat ze Neelie niet zo aardig meer vinden? :+

/flauw.

Nee hoor.

Het is gewoon geen belangrijke taal (ouch) en dus zit NL altijd achter de feiten aan te hobbelen.
maar aangezien de All_language versie inmiddels voor Technet abonnees beschikbaar is zal het ook niet al te lang meer duren (week of twee hooguit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 03:35
SP2 NL RTM werkt hier prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
VISTA SP2 NL is nu via windowsupdate beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ja, zat inderdaad als enige update vandaag in de lijst. Op het eerste zicht geen wereldschokkende veranderingen, maar draait zeker niet slechter dan SP1.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
ik zoek nog een language pack voor engels ===> Nederlands van SP2 maar dat kan ook nog wel fff duren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 03:35
Speedlink schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:51:
ik zoek nog een language pack voor engels ===> Nederlands van SP2 maar dat kan ook nog wel fff duren dan?
Kiek hier maar ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

SP2 is ook los te downloaden via http://technet.microsoft.com/en-us/windows/dd262148.aspx

[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 01-07-2009 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Terror schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:32:
VISTA SP2 NL is nu via windowsupdate beschikbaar!
Ah dat is dus inderdaad sinds gister. Mn vader keek verbazingwekkend op toen hij Windows Vista Service Pack 2 in zn update lijst kreeg te zien.

Wat nog meer verbazend was, was dat het hele pakket wat hij moest downloaden "maar" 89,1 Mb groot was. Ik dacht in het nieuwsbericht op de FP te hebben gelezen dat hij voor een 32 bit Vista 348 mb was?!? Of komt dat omdat de laptop ook al compleet geupdate was? Dan hoefde hij niet alle andere updates nogmaals binnen halen...

Ik dacht eerst al dat het een foute download was, maar alles ging prima. Het service pack gaf aan dat het wel een uur kon duren, maar na dik een half uur was het alweer klaar. 1x opnieuw opstarten en voila: SP2 geïnstalleerd. Tot zover geen veranderingen gemerkt, maar ik geloof ook niet dat SP2 zulkse grote wijzigingen had...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
SP2 via windowsupdate zal idd kleiner worden naar mate je meer recente updates hebt op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Terror schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:19:
SP2 via windowsupdate zal idd kleiner worden naar mate je meer recente updates hebt op je pc.
Ok neis, dat scheelt weer download tijd, heb niet zo'n mega snel lijntje, maar had het idee dat WU ook niet zo snel was gister, of hij was lang bezig met het controleren van de download...

[ Voor 16% gewijzigd door DerOllie op 01-07-2009 10:39 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Het update proces is meestal vrij langzaam, maar het downloaden van de servers gaat meestal behoorlijk snel hoor, snelheden rond de 1 mb/s haal ik meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
A-relaxed: Ik kan SP2 niet installen vanwege foutmelding: 0x800B0100

Gesuggereerde oplssingen van MS: How to troubleshoot Windows Vista and Windows Server 2008 service pack installation issues werken helaas niet bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

http://www.microsoft.com/...4800c55bc3&displaylang=en

Hier de engelse van de MS Site voor Vista. ( x64 )

Wil ook SP2 via Windows Update binnen halen, dus wordt nog even wachten.

[ Voor 37% gewijzigd door NeoMe op 01-07-2009 15:54 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Terror schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:47:
A-relaxed: Ik kan SP2 niet installen vanwege foutmelding: 0x800B0100

Gesuggereerde oplssingen van MS: How to troubleshoot Windows Vista and Windows Server 2008 service pack installation issues werken helaas niet bij mij :(
Same here, alleen voor mij geld dat ik mijn Vista installatie heb aangepast met VLite waardoor ik componenten mis voor de installatie.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Haha :o ik krijg op mn eigen laptop nu ook de melding van SP2, download grootte:

tussen de 111.5MB en de 734,4MB _O- (ik heb een 64 bit Windows) Ze kunnen op voorhand nog niet zeggen hoe groot de download wordt... wel een aardig verschil er tussen.

Hopelijk wordt het 111,5 MB :| :/ Ik heb alle andere mogelijke updates ook geïnstalleerd, dus zal wel

[ Voor 32% gewijzigd door DerOllie op 01-07-2009 17:42 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 06:51
Net een vers geïnstalleerde versie van Vista x64 NL en nadat ik all updates heb geïnstalleerd komt ineens SP2 om de hoek kijken.
Ik installeer hem maar gewoon en ik kijk wel of ik er wat van merk, denk het niet want het is nog een schoon systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sp2 nog niet voorbij zien komen via windows update.

gebruik vista X64 NL Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:10:

Laat Vista maar eens handmatig checken op updates, dan gok ik dat ie hem wel vind...
St00mwals schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:04:
Net een vers geïnstalleerde versie van Vista x64 NL en nadat ik all updates heb geïnstalleerd komt ineens SP2 om de hoek kijken.
Ik installeer hem maar gewoon en ik kijk wel of ik er wat van merk, denk het niet want het is nog een schoon systeem.
Denk dat je er weinig van merkt, tis geen wereldupdate zoals SP2 en SP3 voor XP wel waren... :/

[ Voor 24% gewijzigd door DerOllie op 02-07-2009 09:25 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Dat ligt eraan, of je het fijn vind om

1 ) een user-configurable TCP/IP throttling (EVENT 4226) te hebben of niet want die staat met SP2 dus standaard UIT voor het eerst sinds XP.
2 ) Blu-Ray brandondersteuning
3 ) Uitgebreidere Bluetooth ondersteuning (2.1)
4) Uitbreiding voor het aantal ondersteunde processoren in Hyper-V - (ok, Server2008 only)

te hebben of een oplossing voor obscure bugs als In Windows Explorer, you cannot copy a file that contains extended attributes from an NTFS volume to a FAT volume on a Windows Vista-based computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

alt-92 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:23:
Dat ligt eraan, of je het fijn vind om
1 ) een user-configurable TCP/IP throttling (EVENT 4226) te hebben of niet want die staat met SP2 dus standaard UIT voor het eerst sinds XP.
Leg uit, wat betekend dit voor de normale Vista gebruiker?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:10:

Mijn laptop vista x32 Ultimate NL laat SP2 wel zien
Mijn desktop vista x32 HomePremium NL laat SP2 niet zien, ook niet na handmatig zoeken. Ik denk dat er een uitrol volgorde is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Cybpraetorian schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:34:
[...]
Leg uit, wat betekend dit voor de normale Vista gebruiker?
Ik moest er voor google'n maar volgensmij hou dit in dat je bepaald type verkeer voorkeur kan geven. Zo zou je download een lage prioriteit kunnen geven zodat je nog vloeiend youtube kan kijken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat een event 4226 nog uitgelegd moest worden :)

Maar nee. Het heeft niks met QoS te maken.

Ze hebben de "je kan maar 10 half-open connections per seconde opzetten" limiet van de TCP/IP stack afgesloopt.
Daar moeten alle torrent-happy mensjes toch verschrikkelijk blij van worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De poging om SP2 te installeren op men pc heeft net ook alles om zeep geholpen
dit krijg ik tijdens het booten error 0xc0190036 1476/44315 WUSA.EXE.MUI
Een proberen te herstellen ofzo.

Edit: het probleem lijkt opgelost met deze oplossingsmethode http://social.technet.mic...30-45be-90f3-6e23e41c54be

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
alt-92 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:29:
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat een event 4226 nog uitgelegd moest worden :)

Maar nee. Het heeft niks met QoS te maken.

Ze hebben de "je kan maar 10 half-open connections per seconde opzetten" limiet van de TCP/IP stack afgesloopt.
Daar moeten alle torrent-happy mensjes toch verschrikkelijk blij van worden lijkt me.
Zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:12
Vanavond heb ik ook maar SP2 geïnstalleerd (losse download, stond bij mij niet in Windows update en ik wil m'n pc up to date hebben omdat ik vanaf volgende week 2 maanden geen internet meer heb).

Alleen na het updaten kon ik geen verbinding meer maken met het internet. M'n modem gaf wel aan dat hij verbinding had maar daar hield het mee op. Van alles geprobeerd (modem resetten, kabels verwisselen, instellingen doornemen, etc,) maar niks hielp, dus toen maar een systeemherstel gemaakt terug naar SP1.

Na het systeemherstel... nog geen internet. dus nog maar een keer zitten zoeken en m'n statische IP-adres (voor port forwarding van utorrent) maar eens uitgezet en ja... we zijn weer online.

Iemand anders die dit heeft gehad eventueel i.c.m. met een Asus P5B?

ga straks weer proberen SP2 te installeren kijken of het nu wel wil.

Update: Werkt nu ook weer met SP2 :)

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Laatst online: 22:31

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Bij ons (3 pc's) wil het niet lukken SP2 te installeren.
Na het opnieuw opstarten staat er "Servicepack installeren mislukt, de gewijzigde bestanden word in oorspronkelijke staat hersteld" of zo iets dergelijks.
Verder krijgen we geen foutmeldingen.
Heeft iemand hier een oplossing voor? (SP1 ging wel vlekkeloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien er op dit moment via WU niets aangeboden wordt :? , de standalone versie (x86) geprobeerd te installeren. Tijdens het "Computer voorbereiden" komt de melding onbekende fout opgetreden, 0x80041010.

Antivirus uitgeschakeld,
Hulpprogramma System Update Readiness, geeft ook geen foutmelding.

Iemand een hint..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Heb je als eerste die extra update geïnstalleerd die service pack 2 eigenlijk ook zelf installeerd?
evt alle updates via "ctupdate" installeren? eerst alle updates downloaden, daarna de map client openen, en alles installeren. reboot en try again ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30

mjl

Ugh

Met al dat goedoe met foutmeldingen een ISO van MSDN geregeld met ingebouwde SP2... Gewoon je eigen key gebruiken en installeren die handel. Zijn overigens erg handige DVD's van MSDN! Alle Vista versies op 1 schijffie en aan de hand van de key die je invult komt automatisch de juiste vista op je PC. Wel ff een apparte DVD voor 32 of 64 bits gebruiken, maar met 2 DVD's ben je compleet qua vista versies. (oja en de key is 32 of 64 bit onafhankelijk, ik kan beide installeren met dezelfde key (wel op maar 1 PC natuurlijk).

Voordeel is ook dat je je eigen key gebruikt en het dus geheel legaal is.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

mjl schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:04:
Met al dat goedoe met foutmeldingen een ISO van MSDN geregeld met ingebouwde SP2... Gewoon je eigen key gebruiken en installeren die handel. Zijn overigens erg handige DVD's van MSDN! Alle Vista versies op 1 schijffie en aan de hand van de key die je invult komt automatisch de juiste vista op je PC. Wel ff een apparte DVD voor 32 of 64 bits gebruiken, maar met 2 DVD's ben je compleet qua vista versies. (oja en de key is 32 of 64 bit onafhankelijk, ik kan beide installeren met dezelfde key (wel op maar 1 PC natuurlijk).

Klopt, Microsoft zou dit veel verder moeten doorvoeren. Gewoon alle Windows edities vrij kunnen downloaden van de MS site en de sleutel koop je gewoon in de winkel of online. Geen sleutel = 30 dagen op proef.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 06:51
mjl schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:04:

Volgens mij bezit elke Vista DVD alle versies. Dmv de key wordt de juiste versie geïnstalleerd.
Mijn OEM 64bit DVD in elk geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste commando werkt, tweede wordt niet herkent.
Dutch2007 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:59:
Heb je als eerste die extra update geïnstalleerd die service pack 2 eigenlijk ook zelf installeerd?
evt alle updates via "ctupdate" installeren? eerst alle updates downloaden, daarna de map client openen, en alles installeren. reboot en try again ^^
- Ja
- Dan wordt SP1 gedownload, terwijl deze reeds geinstalleerd is. (Optie uitgevinkt)

Wanneer ik de installatie start krijg ik deze melding,

Starting offline update (v. 6.0)...
Determining system's properties...
D:\Downloads\ctupdate60\ctupdate\client\cmd\DetermineSystemProperties.vbs(263, 1
) (null): 0x80041010
ERROR: Unsupported Operating System language.

Dezelfde foutmelding als van het Servicepack

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

(jarig!)
Ik heb 'm gisteravond ook geinstalleerd. Grootte was bijna 85 MB. Installatie duurde een half uur zoiets. Verliep vlekkeloos verder.

Naar mijn idee is Vista (Home Premium) sneller geworden. Ietsje dan.
Het lijkt alsof het sneller start en ook programma's starten iets sneller vind ik.

Maar dit kan ook tussen de oren zitten omdat je graag resultaat wil zien :)

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Voor de mensen die problemen ondervinden met het installeren van SP2 onder Vista met VLite aanpassingen. Als je regedit opent en je verwijdert onder HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE de map VLite dan is de kans groot dat de installatie van SP2 wel lukt. Mocht je met VLite echt belangrijke componenten hebben verwijderd, dan is de kans groot dat het alsnog niet lukt.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:30:
Wanneer ik de installatie start krijg ik deze melding,

Starting offline update (v. 6.0)...
Determining system's properties...
D:\Downloads\ctupdate60\ctupdate\client\cmd\DetermineSystemProperties.vbs(263, 1
) (null): 0x80041010
ERROR: Unsupported Operating System language.

Dezelfde foutmelding als van het Servicepack
Andere taal downloaden? :)

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 03-07-2009 16:00 . Reden: leer quoten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:39
Ben ik de enige met een statisch IP waar de default gateway was verdwenen na SP2 installatie? Systeem zat op SP1 RTM.

Zou behoorlijk slordig zijn als dat op grote schaal is, zitten mensen en masse zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Frash schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:29:
Ben ik de enige met een statisch IP waar de default gateway was verdwenen na SP2 installatie? Systeem zat op SP1 RTM.

Zou behoorlijk slordig zijn als dat op grote schaal is, zitten mensen en masse zonder internet.
Ik denk dat dat weer typisch zo'n issue is met bepaalde netwerkkaarten (mogelijk teams) met (ver)oude(rde) drivers... Ik heb iig al heel wat servers zonder problemen geupdate :P

edit:
ik zie dat je niet de enige bent, en MS er mee bezig is :) http://social.technet.mic...ad-4698-9032-63550695ee3d
Overigens zou het ook door Apple Bonjour kunnen komen, heb je iTunes oid op je pc geinstalleerd?
The Default Gateway may have been set to 0.0.0.0 on a Windows Vista-based or later OS running Apple’s Bonjour service

[ Voor 31% gewijzigd door sanfranjake op 05-07-2009 13:19 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Laatst online: 17-05-2024
Tot nu toe is SP2 een drama op mijn legale Vista HP. Eerst via windows update. Ging gewoon aan de slag. Na een kwartiertje en een eerste herstart de mededeling dat de installatie was mislukt. Oorzaak: systeemfout 0x800f082f. Later ook de standalone SP2 update geprobeerd, maar zelfde resultaat. Windows werkt wel cfm sp1, maar bij afsluiten en opstarten gaat hij nog steeds aan de slag met de SP2 update om dan vervolgens aan te geven dat het mislukt is. Alle herstelpunten zijn verdwenen. Heb allerlei aanwijzingen opgevolgd, zoals afsluiten van alle anti-virus, firewalls, anti-spam en third-party softare. Niets helpt. Het probleem is dat de update "'is geladen en Windows hem telkens wil uitvoeren". Ik heb iets gelezen over het leegmaken van de map PendingRenames in C:\windows\winsxs\temp. Krijg ik niet helemaal leeg vanwege schrijfbeveiliging, ook niet in de veilige mode. Kortom: drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Hm.hier ging het gisteren allemaal van een leien dakje. Ik kreeg hem ,na zelf te hebben gekeken via Windows Update. Heb de NL versie van Vista Premium en de update was iets van 85 MB groot. Na een keertje opstarten en toestemming geven was het binnen een half uur bekeken.Mijn laptop is een Acer 7520.Met SP2 merk ik eigenlijk geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een P5B, ik heb wel internet alleen na install van SP2, kan er niet meer bij Games for Windows Live ingelogd worden..(.?)

Iemand MSS een oplossing voor?

EDIT: is al opgelost......

[ Voor 140% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
pfff...een NL MUI gedownload via torrent....en die werkt gewoon niet he :( Kortom....word weer lang wachten...ik heb echt geen zin in reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:36:
Heb een P5B, ik heb wel internet alleen na install van SP2, kan er niet meer bij Games for Windows Live ingelogd worden..(.?)

Iemand MSS een oplossing voor?

EDIT: is al opgelost......
Hoe dan? Dat kan iemand anders altijd nog weer verder helpen (en maakt je post hier ook nog een beetje nuttig ;) )
Speedlink schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:53:
pfff...een NL MUI gedownload via torrent....en die werkt gewoon niet he :( Kortom....word weer lang wachten...ik heb echt geen zin in reinstall
Waarom zou je dat doen? Je kan de gewone SP2 toch bij Microsoft downloaden, en language packs voor Ultimate gewoon via windowsupdate binnen hengelen. * sanfranjake ziet het probleem niet :?
KB948465: Zelfstandige module van Windows Server 2008 Service Pack 2 en Windows Vista Service Pack 2 - ALL Language

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
ja, das leuk, maar die werken niet. Ik kan via WU binnen halen, maar die installeren niet. Allemaal op code 2 klappen ze eruit.

Ik moet wel ff erbij zeggen dat ik SP2 al gewoon draaiend heb op Ultimate x64.

EDIT: Net meerdere keren geprobeerd nog. Blijft aangeven dat ie niet kan installeren op basis van code 2. Ik heb overal al de nodige ISO's voorbij zien komen met die LIP's. Die niet werken overigens. SP2 met NL taal is er ook, maar dat krijg ik hier niet geinstalleerd. 8)7

[ Voor 63% gewijzigd door Lampuhkap op 05-07-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe dan? Dat kan iemand anders altijd nog weer verder helpen (en maakt je post hier ook nog een beetje nuttig ;) )
Sorry, je hebt gelijk :D

Het heeft zichzelf al opgelost, heb PC 1x volledig afgesloten en toen bleek het wel weer in orde te zijn.
Ik had de PC al een keer opnieuw opgestart, maar heeft toen blijkbaar niet alles meegepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Speedlink schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:20:
ja, das leuk, maar die werken niet. Ik kan via WU binnen halen, maar die installeren niet. Allemaal op code 2 klappen ze eruit.

Ik moet wel ff erbij zeggen dat ik SP2 al gewoon draaiend heb op Ultimate x64.

EDIT: Net meerdere keren geprobeerd nog. Blijft aangeven dat ie niet kan installeren op basis van code 2. Ik heb overal al de nodige ISO's voorbij zien komen met die LIP's. Die niet werken overigens. SP2 met NL taal is er ook, maar dat krijg ik hier niet geinstalleerd. 8)7
Dan neem je toch contact op met Microsoft? Die leveren over het algemeen gratis support bij updates. Of je googled een beetje en komt er achter dat je niet de enige bent met dit soort problemen, en er toch best wel veel mogelijke oplossingen al breed verspreid zijn :)

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Service Pack is geinstalleerd :)
Op deze pc was Windows Management Instrumentation (WMI) beschadigd.
Ik kwam daar achter door het kiezen van de optie "Delen" onder de staus van mijn draadloze netwerkverbinding. Daar stond de foutmelding dat WMI beschadigd was.

http://www.djkaty.com/wmicorruption

Ik heb de volgende stap geprobeerd,..... (uiteraard wel eerst een image gecreëerd van de pc).

Recompiling the whole repository (all MOF and MFL files)
If you're still getting errors you can try recompiling everything using some brute force at the command prompt:
c:
cd \windows\system32\wbem
for /f %s in ('dir /b *.mof *.mfl') do mofcomp %s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
sanfranjake schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:47:
[...]

Dan neem je toch contact op met Microsoft? Die leveren over het algemeen gratis support bij updates. Of je googled een beetje en komt er achter dat je niet de enige bent met dit soort problemen, en er toch best wel veel mogelijke oplossingen al breed verspreid zijn :)
Re-install is veel werk. Eerst SP2 eraf en dan taalpakket erop werkt niet. op SP1 wil ie dat taalpakket ook al niet installeren. ook code 2. SP2 installeren in t nederlands werkt ook niet. word hier een beetje moe van. Had dell al gebeld vandaag, maar die mogen geen software support geven. Dus ik kon doorgestuurd worden naar een betaalde software afdeling. Was me ook toch net even teveel van t goeie.....

EDIT: UAC aan of uitzetten werkt niet....word hier echt helemaal dol van :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Lampuhkap op 06-07-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Laatst online: 17-05-2024
hanhub schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:41:
Tot nu toe is SP2 een drama op mijn legale Vista HP. Eerst via windows update. Ging gewoon aan de slag. Na een kwartiertje en een eerste herstart de mededeling dat de installatie was mislukt. Oorzaak: systeemfout 0x800f082f. Later ook de standalone SP2 update geprobeerd, maar zelfde resultaat. Windows werkt wel cfm sp1, maar bij afsluiten en opstarten gaat hij nog steeds aan de slag met de SP2 update om dan vervolgens aan te geven dat het mislukt is. Alle herstelpunten zijn verdwenen. Heb allerlei aanwijzingen opgevolgd, zoals afsluiten van alle anti-virus, firewalls, anti-spam en third-party softare. Niets helpt. Het probleem is dat de update "'is geladen en Windows hem telkens wil uitvoeren". Ik heb iets gelezen over het leegmaken van de map PendingRenames in C:\windows\winsxs\temp. Krijg ik niet helemaal leeg vanwege schrijfbeveiliging, ook niet in de veilige mode. Kortom: drama
Uiteindelijk toch gelukt om alle sporen van SP2 te verwijderen. Maar wat een werk. Ongelofelijk dat MS zoiets op de markt zet. Me hele systeem vernaggeld. Had ik maar eerst een Ghost-dump gemaakt!
Na veel speuren over de fout 0x800f082f na SP2 heb ik het volgende gedaan:
- het commando "slmgr.vbs -rearm" gegeven in uitvoeren(doet iets met de systeemklok)
- de map PendingRenames in C:\windows\winsxs\temp leegmaken
- het bestand xxxx.xml in C:\windows\winsxs\temp verwijderen
- meerdere malen herstarten tot alle update berichten wegblijven

Alles lijkt nu weer normaal. 2 kleine progs werken niet meer, maar dat lijkt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:43
Hier nog altijd geen SP2 beschikbaar, Windows Vista Ultimate x64 NL. Ook niet na het opnieuw scannen naar updates en ook niet als ik bij Microsoft op de website zoek; alleen de Engelse (en nog 4 talen) versie is er. de 32 bit versie staat er wel voor NL.
We wachten nog maar even af dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Soeski schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:45:
Hier nog altijd geen SP2 beschikbaar, Windows Vista Ultimate x64 NL. Ook niet na het opnieuw scannen naar updates en ook niet als ik bij Microsoft op de website zoek; alleen de Engelse (en nog 4 talen) versie is er. de 32 bit versie staat er wel voor NL.
We wachten nog maar even af dan.
Dan zoek je toch niet goed. In dit bericht gaf ik al een locatie op waar je hem kon downloaden. Als je daar de link volgt voor x64 en dan kiest voor Dutch kom je uiteindelijk hier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
  • Laatst online: 19:37
TomasH schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 07:39:
Bij ons (3 pc's) wil het niet lukken SP2 te installeren.
Na het opnieuw opstarten staat er "Servicepack installeren mislukt, de gewijzigde bestanden word in oorspronkelijke staat hersteld" of zo iets dergelijks.
Verder krijgen we geen foutmeldingen.
Heeft iemand hier een oplossing voor? (SP1 ging wel vlekkeloos)
Beetje laat misschien om te quote maar heb me scheel gegoogled heeft iemand voor bovenstaande al een oplossing gevonden? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 08:13

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Bij mij is SP2 niet beschikbaar bij Windows Update.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Vreemd, ik heb hem wel gewoon binnen. ( home premium )

[ Voor 18% gewijzigd door NeoMe op 11-10-2009 19:13 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

misschien omdat ik geen Powersell 1.0 heb? Of dat ik niet alle Ultimate Extra's heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Nee. Heeft daar niks mee te maken, wel met bijvoorbeeld drivers die zo'n upgrade kunnen blokkeren.

[google=vista sp2 not available] levert
Windows Vista and Windows Server 2008 service packs are not available for installation through Windows Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Pagina: 1 2 Laatste