Hoofdcategorieën
boe!
Reg. datum: 25 juni 2001

Sinds vandaag is bij Microsoft Service Pack 2 voor Windows Vista en Windows Server 2008 te downloaden.

Klein overzicht schaamteloos gekopieerd van een technet pagina:
quote:
Hardware ecosystem support and enhancements
  • SP2 adds support for the 64-bit central processing unit (CPU) from VIA Technologies, which adds the ID and vendor strings for the new VIA 64-bit CPU.
  • SP2 integrates the Windows Vista Feature Pack for Wireless, which contains support for Bluetooth v2.1 and Windows Connect Now (WCN) Wi-Fi Configuration. Bluetooth v2.1 is the most recent specification for Bluetooth wireless technology.
  • SP2 improves performance for Wi-Fi connections after resuming from sleep mode.
  • SP2 includes updates to the RSS feeds sidebar for improved performance and responsiveness.
  • SP2 includes ability to record data to Blu-Ray Disc media.
Operating system experience updates
  • SP2 includes Windows Search 4.0, which builds on Microsoft’s search technology with improved indexing and search relevance. It also helps find and preview documents, e-mail (including signed e-mail messages), music files, photos, and other items on the computer. The search engine in Windows Search 4.0 is a Microsoft Windows® service that is also used by programs such as Microsoft Office Outlook® 2007 and Microsoft Office OneNote® 2007. Autotuning Diagnostics in SP2 now interprets current network conditions when implementing Windows scaling. This feature includes full netsh support.
  • SP2 improves Windows Media Center (WMC) in the area of content protection for TV.
  • SP2 removes the limit of 10 half open outbound TCP connections. By default, SP2 has no limit on the number of half open outbound TCP connections.
Enterprise improvements
  • SP2 provides the Hyper-V virtualization environment as a fully integrated feature of Windows Server 2008, including one free instance with Windows Server 2008 Standard, four free instances with Windows Server 2008 Enterprise and an unlimited number of free instances with Windows Server 2008 Datacenter.
  • SP2 increases the authentication options for WebDAV redirector, enabling Microsoft Office users greater flexibility when authenticating custom applications using the WebDAV redirector.
  • SP2 provides an improved power management (both on the server and the desktop), which includes the ability to manage these settings via Group Policy.
  • SP2 improves backwards compatibility for Terminal Server license keys. Windows Server 2008 changed the licensing key from 512 bytes to 2,048 bytes which caused clients using older Terminal Server versions to fail. SP2 allows legacy license keys on Citrix applications to work with Windows Server 2008 Terminal Server.
Setup and deployment improvements

The SP2 standalone installer:
  • Provides a single installer for both Windows Vista and Windows Server 2008.
  • Includes the ability to detect an incompatible driver and either block service pack installation or warn users of any potential loss of functionality.
  • Provides better error handling and descriptive error messages where possible.
  • Improves manageability through logging in the system event log.
  • Provides a secure install experience.
  • Includes the ability to service the installer post release.
Deel hier uw ervaringen!

edit: hoe haal ik een gekoppeld product weer weg?

INTEL 8086 4.77 Mhz @ 12Mhz watercooled, 640kb main mem(neeeh neeh, neh neeh neeeh), 20mb Seagate, Noname amber monochroom 14", Hercules monochroom video plankie, Star NL-10 Matrix printer

Reg. datum: 16 juni 2003

quote:
beany schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:15:
[...]
edit: hoe haal ik een gekoppeld product weer weg?
offtopic:
Daarvoor moet je een TR (http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif) aanmaken :)

Mad Marty wijzigde dit bericht 26-05-2009 17:13 (10%)

DPC_Bl44t: #20 @ D2OL - #249 @ FaD
Hercules - Dionysos - Thor - Apollo
Rail Away!

Plop goes the beugel
Reg. datum: 26 januari 2004

Punt van aandacht is dat Vista SP2 en NOD 4.0 niet goed samengaan, zoals hier is te lezen.

Ikzelf ben hier ook tegen aan gelopen (draai al een tijdje SP2 op mijn Vista Business x64) en ik kan uit ervaring vertellen dat het deinstalleren niet erg soepel gaat.

Een workaround is om bij NOD de zelfprotectie uit te schakelen die in 4.0 is geintroduceerd. Versie 3.0 werkt wel goed.

Running Windows 7 Professional x64

Reg. datum: 01 februari 2007

quote:
SP2 removes the limit of 10 half open outbound TCP connections. By default, SP2 has no limit on the number of half open outbound TCP connections.
Wauw, dat werd tijd zeg! Eindelijk af van de kunsten die je moest uitvoeren om daar vanaf te komen in Vista

XBL: ViciousNL360

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

Beetje normale koppelingen zouden niet verkeerd zijn trouwens.

Ik heb zojuist van één of andere malloot 13 dezelfde references naar een boek (niet eens relevant) verwijderd.

ontopic:
quote:
SP2 improves Windows Media Center (WMC) in the area of content protection for TV.
Hmm.
Hopelijk niet nog meer content restrictie mogelijkheden? Aangezien het default formaat in Windows 7 en met de Feature Pack voor WMC ook al anders is zou het wel fijn zijn als uitwisselen van opnames tussen die varianten een beetje op peil blijft..

alt-92 wijzigde dit bericht 26-05-2009 19:02 (50%)

Reg. datum: 26 augustus 2004

Op de frontpage vermeldt RoccoS in zijn reactie dat de Nederlandse versie donderdag verschijnt. Iemand die hier een bron bij heeft / meer over weet?

RoccoS in 'nieuws: Microsoft publiceert SP2 voor Vista en Windows Server 2008'

Reg. datum: 18 oktober 2005

quote:
SP2 removes the limit of 10 half open outbound TCP connections. By default, SP2 has no limit on the number of half open outbound TCP connections.
Wat gaat dit nu precies veranderen qua performance? Gaan torrent programma's nu sneller kunnen downloaden worden ofzo?

Plop goes the beugel

quote:
Ricardo87 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:18:
Op de frontpage vermeldt RoccoS in zijn reactie dat de Nederlandse versie donderdag verschijnt. Iemand die hier een bron bij heeft / meer over weet?

RoccoS in 'nieuws: Microsoft publiceert SP2 voor Vista en Windows Server 2008'
Blijkt al een maand gelekt te zijn: http://www.mydigitallife....-vista-sp2-rtm-600218005/

Trouwens voor het NOD probleem lijkt er ook al een oplossing te zijn: Metallian in 'meuk: Microsoft Windows Vista & Windows Server 2008 Service Pack 2'

Hoop dat er binnenkort ook de instalaltie media beschikbaar komen met een geslipstreamde SP2 erin. Scheelt toch het een en ander bij een herinstallatie.

megatronics wijzigde dit bericht 26-05-2009 20:16 (8%)

Reg. datum: 01 februari 2007

quote:
_Quinten_ schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:23:
[...]

Wat gaat dit nu precies veranderen qua performance? Gaan torrent programma's nu sneller kunnen downloaden worden ofzo?
Volgens mij maakt het niet zo heel erg veel uit qua snelheid, maar bij mij slibde mijn hele netwerkverbinding dicht wanneer ik uTorrent aan had staan.

XBL: ViciousNL360

veni vidi vaginalis

quote:
megatronics schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:15:
[...]
Hoop dat er binnenkort ook de instalaltie media beschikbaar komen met een geslipstreamde SP2 erin. Scheelt toch het een en ander bij een herinstallatie.
kijk eens naar vlite ;)

de echte tweakert pleegt hara-kiri met zijn Dremel MultiPro op 30,000 rpm. "I have a UNIX based OS which means... I get laid about as often as I have to reboot my computer.

Reg. datum: 25 januari 2002

Ik heb even een vraagje over installatie cds en OEM licenties.

Ik heb een Acer laptop, waarop windows Vista Home Premium met SP1 op zo'n aparte partitie stond. Dat draait dan de eerste keer en dan kun je Vista installeren.

Als ik een Vista met SP2 integrated (zeg maar de 'officiele' versie van Microsoft, geen slipstream, dat is misschien een laatste hoop) kan vinden en die op DVD brand, kan ik dan Vista met SP2 integrated installeren op mijn laptop met mijn eigen OEM key? Ik wil niks illegaals doen hier, ik heb alleen geen installatie dvd en ik krijg nu al rillingen bij de gedachte dat ik die acer partitie weer moet gebruiken.

ye olde farte

En waar wil je die dan vinden? MS heeft alleen Retail versies via Technet/MSDN staan.
boe!
Reg. datum: 25 juni 2001

quote:
alt-92 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 06:54:
En waar wil je die dan vinden? MS heeft alleen Retail versies via Technet/MSDN staan.
Volgens mij is het prima toegestaan om een iso te downloaden(nieuwsgroepen, torrents) of een installatie dvd te lenen van de buren/familie/werk/etc zolang je maar je eigen key gebruikt!!

INTEL 8086 4.77 Mhz @ 12Mhz watercooled, 640kb main mem(neeeh neeh, neh neeh neeeh), 20mb Seagate, Noname amber monochroom 14", Hercules monochroom video plankie, Star NL-10 Matrix printer

Reg. datum: 17 december 2005

De Nederlandse versie van Vista SP2 is vanaf donderdag 28 mei beschikbaar.

http://www.zdnet.nl/news/...ervice-pack-2-komt-eraan/

Haaglander wijzigde dit bericht 27-05-2009 09:01 (31%)

Plop goes the beugel

quote:
alt-92 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 06:54:
Ik heb ook die Technet versie met SP1 gebruikt om mijn OEM Vista Business x64 te installeren. Van XP weet ik dat je echt meerdere versies van de installatie media had (OEM, Retail en VLK).

ye olde farte

quote:
beany schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:22:
[...]

Volgens mij is het prima toegestaan
Het is nog steeds niet toegestaan, maar je wordt er niet direct op afgerekend.
Reg. datum: 25 januari 2002

quote:
alt-92 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:11:
[...]

Het is nog steeds niet toegestaan, maar je wordt er niet direct op afgerekend.
Volgens mij mag het wel, immers je kunt Acer ook een installatie DVD vragen. Alleen is Acer budgetmerk dus kost je dat ¤50 (dus niet voor een nieuwe licentie, alleen een DVDtje opsturen :S). Overigens zie ik niet in waarom het illegaal zou zijn als ik mijn eigen key gebruik.

Maar de vraag is dus of dit werkt, cq wordt mijn OEM key geaccepteerd bij die iso!

ye olde farte

Men zegt van wel.
Maar er is een reden waarom je ook de keuze hebt om een Retail versie te kopen: namelijk dat je die compleet met installatiemedia krijgt en je niet naar de computerleverancier hoeft voor support.

Een OEM licentie is goedkoper, maar daarom wordt er ook bespaard op de kosten die voornoemde 'puterboer wil maken. (Naast dat men al dan niet in het OEM contract met MS heeft bedongen dat herstelmedia meegeleverd mogen worden op CD/DVD zoals bijvoorbeeld Dell dat wel heeft voor hun Business produkten ).
Is er met een home versie nog een optie om RDP mogelijk te maken? Blijf het jammer vinden dat dit in xp makkelijker ging. Vind het wel handig om binnen me netwerk de pc van me vader over te kunnen nemen :)

Om de waarheid te spreken zijn er twee nodig, één om te spreken en een ander om te horen.

Reg. datum: 25 januari 2000

Ik neem aan dat er voor SP2 ook een All Language Standalone versie komt, net zo als SP1
( Windows6.0-KB936330-X86-wave1.exe )

Plop goes the beugel

Die is al een maand geleden gelekt en volgens de berichten zal die morgen ook officieel bij Microsoft te downloaden zijn.

Ben benieuwd of Vista SP2 Dutch vandaag echt officieel online komt. Ik durf het niet aan met torrents. Wie weet wat voor zooi je binnen krijgt. Kan ik gelijk mijn slipstream projectje updaten (x64 OEM SP2 Dutch)

Dell XPS 1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 200 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | Bluetooth | 1440x900 LG | 9 Cells

Reg. datum: 09 november 2007

Is de NL versie er al ?

Er is al een SP2 torrent met 30 language packs erin, waaronder NL.

Terror wijzigde dit bericht 28-05-2009 18:57 (11%)

Dell XPS 1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 200 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | Bluetooth | 1440x900 LG | 9 Cells

Ik ben uniek, net als iedereen

Hij staat (en stond al een tijdje) op MSDN, en er zijn sites die hem gepost hebben. Of dit nou legaal is om die links hier te posten geen idee.

De 5 talen versie staat er ook en die matched exact met gene die eergister uitgekomen is, kwa build en check. Dus je kan er van uitgaan dat dat met 30 talen ook zo is.

(zou ook wel raar zijn als ze mensen op MSDN de niet final build zouden aanbieden)

De NL DVD met SP2 er in is ook al gewoon te vinden trouwens Once again, van MSDN geplukt en online gezet.

SithWarrior wijzigde dit bericht 28-05-2009 20:54 (11%)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: