Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• willemdemoor
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 24-10 15:47

willemdemoor

Redacteur
Tweakers.net en MSI organiseren tweede overklokwedstrijd

*** Let op: de regels zijn aangepast: de voorronde bestaat uit enkel het neerzetten van de hoogste, absolute score voor Superpi 1M. ***

Vanaf 15 mei is het weer zover: jullie kunnen dan meedingen naar de titel 'Beste overklokker van Europa'. Op deze plek zullen details volgen van deze OC-wedstrijd, waarbij we jullie uitdagen jullie hardware naar keuze tot ongekende prestaties te dwingen.

De voorrondes zullen bestaan uit het na aanmelding in dit topic posten van jullie scores met Superpi. Vanaf 15 mei tot 5 juni kunnen jullie je resultaten uploaden. Uit de inzendingen zullen wij de drie beste overklokkers van Nederland en de beste overklokker van BelgiŰ (of teams van maximaal 2 man) selecteren, die hun kunsten vervolgens op het Tweakers.net HQ mogen komen laten zien. Deze finale van de voorrondes zal plaatsvinden op 13 juni, van 11.00 tot 16.00.

De persoon of het team dat zaterdag 13 juni de beste resultaten weet te boeken, zal doorgaan naar de finale in Duitsland. Daar zal uitgevochten worden wie zich de beste overklokker van Europa mag of
mogen noemen. De winnaar van de Europese finale gaat door naar Beijing om het tegen de rest van de wereld op te nemen.

Tijdens de finaledag op het HQ zullen T.net en MSI voor de nodige materialen, reserve-onderdelen en natuurlijk de nodige LN2 zorgen. De finalisten zullen tevens de over te klokken hardware ter beschikking
krijgen: dit zal een Intel-chip en een Nvidia-videokaart worden, de exacte specificaties worden later bekend gemaakt. Ook worden de tweakers uiteraard van eten en drinken voorzien.
De winnaar van deze ronde zal bepaald worden door de procentuele overklok van een standaard geklokt systeem en het overgeklokte systeem.

Alle regels, de voortgang en de scores van de winnaars zullen via dit forumtopic te volgen zijn, en we geven vanzelfsprekend de nodige exposure op onze frontpage.

Overklokregels
Jullie zullen de beste prestaties uit de zelf te selecteren hardware moeten persen. Aan de hand van Superpi 1M, waarvan de resultaten als screenshot hier gepost dienen te worden. Op basis van deze score, waarbij ook wordt gekeken naar je ervaring, zullen de drie finalisten worden geselecteerd.

Je mag voor de voorronde zelf bepalen welk besturingssysteem je gebruikt en hoe je je Superpi-score bereikt: ln2, phase change koelers, droogijs: alles is toegestaan. Voor de finaledag op het Tweakers.net-kantoor zal iedereen echter op een identiek systeem, met identieke software overklokken.

Om de wedstrijd zo eerlijk mogelijk te laten verlopen, vragen we je een screenshot van je scores met het basissysteem, dus zonder overklok, te leveren. Naast de Superpi score dient ook cpu-z in beeld te zijn.
Validatie van cpu-z is verplicht, met een link naar de validation pages in je post.
In je screenshot is de cpu-tab voldoende.

Je overklok-prestatie voor de voorronde aan de hand van je absolute score van Superpi bepaald: voor de tweede ronde zal een procentuele overklok, ten opzichte van het ter beschikking gestelde stocksysteem worden berekend.

Hardware
Voor de voorrondes mag elk willekeurig Series-4 of beter moederbord gebruikt worden. Dat betekent dat moederborden met chipset P43, P45, G43, G45, X48 en X58 gebruikt mogen worden. De processors mogen uiteraard geen Engineering Samples betreffen. Dit hoeft niet persÚ MSI hardware te zijn!
Ook de videokaart mag zelf gekozen worden, zolang dit een Nvidia-kaart is. Er mag geen SLI setup gebruikt worden, een dual-gpu-kaart is geen probleem. Tijdens alle runs moeten de technieken als EIST en Speedstep uit staan. De settings in Nvidea Control Panel moeten op 'Optimal'. Backups zijn toegestaan, mits je identieke hardware meebrengt.

Tijdens de eerste finale bij Tweakers.net zal voor hardware gezorgd worden: welke hardware dit is, zal later bekend worden gemaakt. Voor koelbenodigdheden zal zelf gezorgd moeten worden. Ln2 zal wel beschikbaar zijn.

Voordat de finalisten op het HQ mogen beginnen wordt de stockscore van hun systeem vastgesteld. Hierna kun je je systeem overklokken en je OC-score neerzetten.

Benchmarks
Voorronde
De scores van de overklok zullen uit de Superpi-score bestaan. Hierbij wordt dus gekeken naar de snelste tijden die worden neergezet voor de berekening van 1M.

Finaledag
De scores worden berekend aan de hand van het procentuele verschil tussen de stockscores en overgeklokte scores van de benchmarks Superpi en 3DMark01. Het percentage voor de cpu-overklok wordt met Super PI Mod v1.5XS 1M vastgesteld en moet zijn voorzien van verificatie van CPUz voor de Superpi-score bij hwbot.org.

De videokaart-overklok wordt aan de hand van 3DMark01 3.3.0 bepaald.

Naast de behaalde scores en de daaruit voortvloeiende procentuele
overkloks, zullen inzenders ook op ervaring en eerder behaalde
resultaten worden beoordeeld.

Tijdlijn
Voorrondes
15 mei 2009: start inzendingen overklokresultaten
5 juni 2009: einde inzendingen voorronde
6 - 12 juni: de drie winnaars van de voorronde worden geselecteerd door T.net
13 juni 2009: Finale Nederlandse ronde op het T.net HQ
?? 2009: Europese finale in Duitsland

Inschrijven
Je kunt je inschrijven door een mailtje te sturen naar oc-event@tweakers.net met de volgende gegevens:

• Voornaam:
• Tussenvoegsel:
• Achternaam:

• Site:
• Nick:

• Adres:
• Postcode:
• Plaats:
• Land:

• Telefoonnummer:
• Emailadres:

• Onderbouwing inschrijving:
• Eerder behaalde resultaten - Publicaties, wPrime resultaten, etc
• Akkoord - Ouders (Minderjarigen)

Privacygegevens
MSI zegt toe de privacygegevens van de inschrijvers uitsluitend ten behoeve van de MSI EU OC Challenge te gebruiken. De privacygegevens van de deelnemers van de voorronde en de finale worden ook gebruikt voor publiciteit rond de Challenge en komende Challenges. Privacygegevens van deelnemers aan de voorronde vallen onder het reguliere Tweakers.net-stramien.

Houd dit topic in de gaten: de komende dagen, weken en maanden zal meer informatie bekendgemaakt worden.

willemdemoor wijzigde deze reactie 15-05-2009 23:36 (45%)

• thijszor
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16:53
Vet! wel altijd jammer dat je eigenlijk al loaded met hardware moet zijn, en in dit geval dus ook een Nvidia kaart om zoiezo door de voorrondes te komen. Logisch, maar toch ook weer niet, om veel & dure hardware aan te schaffen voor een competitie. Veel succes aan de mensen die meedoen!

thijszor wijzigde deze reactie 13-05-2009 11:12 (97%)

Alfa Romeo 147 1.9JTD Distinctive '04

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 24-10 13:15

Audione0

Strijdt der titanen

Beetje jammer dat het een Graka van Nvidia moet zijn. Wil wel meedoen, maar dan met mn ATI kaartje.
Of mag er ook puur op de processor getest worden?

Denk nl dat ik met mn E8500 en P45 bordje best een eind kan komen.

Veel succes mensen, ga dit volgen!

Audione0 wijzigde deze reactie 13-05-2009 12:05 (7%)

Intel 2600K@4000Mhz(40x100) / Asus P8P67 Evo / Scythe Mugen 2 Rev.B / Corsair Dominator GT 1866 / 2xIntel X25M raid0 / 2xMSI TWIN FROZ V2 HD7950@crossfire / ASUS Xonar D1@Logitech Z-2300 / Corsair 750TX / Dit alles in een Silverstone Raven RV02 gepropt

• thijszor
En trouwens, het staat er volgens mij niet. maar is SLI toegestaan of moet je singlecard?

• Viss
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 24-10 15:38
Geen teams voor ronde 2 op het T.Net kantoor, zoals ook in Duitsland ?

Zou het niet handig zijn om de scores van 2001se verplicht up te loaden naar een website als bijvoorbeeld HWBOT. We kennen allemaal de niet toegestane tweaks, hoe wordt dit gecontroleerd ?

Viss wijzigde deze reactie 13-05-2009 11:59 (57%)

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 24-10 13:15

Audione0

Strijdt der titanen

Ik hoop trouwens dat het gemiddelde berekend gaat worden, want niet iedereen heeft geld voor een dik moederbord met i7 965 extreme en GTX295 ofzo en LN2

Intel 2600K@4000Mhz(40x100) / Asus P8P67 Evo / Scythe Mugen 2 Rev.B / Corsair Dominator GT 1866 / 2xIntel X25M raid0 / 2xMSI TWIN FROZ V2 HD7950@crossfire / ASUS Xonar D1@Logitech Z-2300 / Corsair 750TX / Dit alles in een Silverstone Raven RV02 gepropt

• Kixtart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15:41

Kixtart

FP ProMod Tweakers abonnementen

Destruction = Improvement

quote:
De winnaar van de Europese finale gaat door naar Beijing om op een
Mist wat :)

Edit:
quote:
De winnaar van deze ronde zal bepaald worden door de procentuele overklok van een standaard geklokt systeem en het overgeklokte systeem. zal de winnaar
Mist wat :) :)

Kixtart wijzigde deze reactie 13-05-2009 12:14 (51%)

☻/
/▌
/ \

• Viss
Helemaal duidelijk is het reglement me nog niet :s
quote:
Aan de hand van Superpi 1M en de default test van 3DMark01, waarvan de resultaten als screenshot hier gepost dienen te worden, zullen procentele overklokresultaten berekend worden. Op basis van deze score, waarbij ook wordt gekeken naar je ervaring, zullen de drie finalisten worden geselecteerd.
Procentuele overklokresultaten op basis van wat? Wordt voor iedere te gebruiken CPU/GFX de score vergeleken met een bepaalde score (bv het WR in die categorie) en dan het % dat je daar vanaf zit gewogen of is het simpelweg de snelste 1M en hoogste 2001se score? Dat scheelt nogal...

• thijszor
Met vis, het regelement is nogal onduidelijk. denk dat ze bedoelen vanaf stock snelheden en dergelijke,
dus je eigen stock 1M & 2001SE en dan percentueel gezien je hoogste score ofzo? :/

• Apen-nootjes
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-10 15:56

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

De startpost is wat geupdate door willem, is het nu duidelijker ?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• thijszor
Het is inderdaad al wat duidelijker, maar alsnog is de opzet me een beetje onduidelijk.
Met deze manier moet je dus eigenlijk opzoek naar de best clockende cpu & gpu, en is het uiteindelijke resultaat helemaal niet relevant of het nou "snel" is of niet, eerder of je percentueel gezien er het meest op vooruit bent gegaan.

en wellicht overheen gekeken, maar is SLI verboden of? :)

• Viss
Wel duidelijker maar op zich jammer dat je zelf de standaard score dient neer te zetten. Hoe trager hoe beter en dit druist nogal in tegen het principe van overclocken. De "traagste" stock score wordt belangrijker dan de OC en lang niet alles ondervang je met taskmanager.

Ook is het handig om in de TS aan te geven welke tabbladen uit cpuz zichtbaar moeten zijn (cpu, mainboard, mem). Zowel cpuz als gpuz hebben de mogelijkheid de settings te valideren/uploaden. Met name een cpuz validatielink is erg handig om verplicht te stellen.

Moet je hetzelfde OS gebruiken bij het neerzetten van de stock score als je gebruikt voor de OC?

Viss wijzigde deze reactie 13-05-2009 14:13 (40%)

• willemdemoor
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 24-10 15:47

willemdemoor

Redacteur
Idd, wat updates gedaan :)

SIi mag niet: slechts 1 kaartje...
Validatie van cpu-z en gpu-z is verplicht, met link naar de validation page in je post.
In je screenshot is cpu-tab en graphics card-tab voldoende.
Stock-score en oc-score op hetzelfde OS.

• YannickH
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 17:03
leuk :) ik ga deze keer ook maar van de partij zijn denk ik!
als mn examens niet in de weg komen, that is :X

Geld een 9800GX2 trouwens als SLI kaart? Ik vermoed van wel.. moet ik ergens even vervanging regelen.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Misschien wel aardig om parallel ook een underclock competitie te houden. De behoefte aan energiezuinige 24/7 systemen neemt steeds meer toe en underclocken kan daar zeker bij helpen. AMD doet het zelf ook.

Ik kan me voorstellen dat op dat gebied ook nog de nodige extra kennis/ervaring vergaard en gedeeld kan worden. Als je reductie in stroomgebruik mee zou willen nemen is dat natuurlijk wel iets lastiger te objectiveren maar als iedereen wat foto's maakt en dezelfde energiemeter gebruikt (die Cresta's van 10 euri bijv. - dat zijn de kosten niet) dan moet daar ook wel wat mee te doen zijn.

Je zou bijv. als stabiliteitscriterium m.b.v. bepaalde stress-test/exerciser-software een minimale periode/aantal cycli moeten kunnen draaien zonder crash.

Interessant voor allerhande hardware, nieuw maar ook juist oude, om te zien hoe die vooral voor veel uren makende systemen met dergelijke technieken energiezuiniger gemaakt kunnen worden.

Voordeel is dat aan een dergelijke competitie in principe iedereen mee zou kunnen doen.

8)

• Viss
quote:
willemdemoor schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:54:
Idd, wat updates gedaan :)

SIi mag niet: slechts 1 kaartje...
Validatie van cpu-z en gpu-z is verplicht, met link naar de validation page in je post.
In je screenshot is cpu-tab en graphics card-tab voldoende.
Stock-score en oc-score op hetzelfde OS.
Tabblad mem lijkt me ook wel handig in de screenshot. Neem aan dat het de bedoeling is om met identieke setup stock en OC neer te zetten? Zonder mem tab in screenshot zou je stock score met single channel kunnen draaien en OC in dual/tripple. Klinkt wellicht wat zeurderig allemaal maar de ervaring leert dat heldere regels veel gedoe voorkomen, helemaal indien er iets op het spel staat ;)

• pascalhaegens
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 24-10 11:38
Voor de voorrondes mag elk willekeurig Series-4 of beter moederbord gebruikt worden. Dat betekent dat moederborden met chipset P43, P45, G43, G45 en X58 gebruikt mogen worden.

X48 mag toch ook lijkt me? Is ook een 4 serie chipset.

• aarondk1
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-10 17:31
Waarom geen 3 serie van Intel?
P31/35 enzo? Dat is toch hetzelfde?

P35 en P43 zijn bijna hetzelfde, dus ik zie niet in waarom niet?
Is het omdat ze wel beperkingen moeten opleggen?

(Ik denk stiekem dat ze die Nvidia kiezen omdat er ergens zoiets is als een 9500GT contest :) )

• SECURITEH
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 01:10

SECURITEH

Man of legend.

Dus alleen Intel CPU's en Nvidia GPU's...
Maar ik meen dat er Intel budget CPU's zijn die erg lekker overclocken wat dus procentueel een grote winst zal geven...

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Modbreak:
En nogmaals de regels aangepast.... Lees het nog even door allemaal !

Apen-nootjes wijzigde deze reactie 14-05-2009 16:35 (13%)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

• blockkiller
  • Laatst online: 13-10 11:05
Ik vind dit een goedconcept, ik zou persoonlijk gaan voor een E2140 ofzo, die halen meer dan 4GHz op dice etc. daar zou je dus wel wat verbetering mee moeten halen.
In je basisscreen moeten de CPU, de Mem en de SPD-tab zichtbaar zijn om fraude met de beginscore te vermijden.

• Dafut
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09-10 16:01

Dafut

David

Het hele videokaart verhaal vervalt dus? Alleen nog Super Pi 1M? Er staan nog wel stukjes over de videokaart in de TS...

=]

• Wava
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-10 02:24
Ik heb me aangemeld. Leuke compo.

• thijszor
Misschien niet helemaal de plek to do so, maar wil best met een eventuele andere ge´nteresseerde een team oid vormen. ervaringen met dice / LN2 zijn nog niet aanwezig, maar oefening baard kunst zegt men dan maar.

dus, wellicht ben jij ook al een tijdje aan het overclocken, of wil je die stap naar LN2/ droogijs maken, of heb je die al gemaakt, en wil je misschien samen paar keer middag kloten oid? PM anders even!

En voor de rest, ziet er inderdaad naar uit david, dat de videokaart gebeuren vervalt :/
nagoed...

• Viss
En het hele % OC verhaal vervalt ook, het is nu weer de snelste 1M overall geworden.... :s

• thijszor
Thanks Viss, had ik alweer gemist.
Ga toch deze week denk ik een Duniek Alu / Cu pot aanschaffen,
en eens een weekend met droogijs kloten. kijken hoe me hardware presteert, en of ik het wat vind :)

• jmke
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16-10 15:05

jmke

[The Editor]

De Belgen onder de Tweakers kunnen hier terecht (@Madshrimps) voor een kans te maken op selectie!

good luck :)

-- In search for silence --

• Mod_Aap
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21-10 20:30
quote:
Viss schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 00:30:
En het hele % OC verhaal vervalt ook, het is nu weer de snelste 1M overall geworden.... :s
WTF :(

Ik denk dat ik maar pas, dit slaat helemaal nergens meer op. :?

• Symon-NL
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 26-08-2011
quote:
Snot_Aap schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:26:
[...]

WTF :(

Ik denk dat ik maar pas, dit slaat helemaal nergens meer op. :?
Nou, beidde keren vind ik het vreemd eigenlijk. Het procentuele verhaal slaat ook eigenlijk nergens op. Met een 2140 of een oude pentium kun je zonder veel moeite 100% oc halen zonder echt enige skills of ervaring te hebben.
Maar in de huidige opzet is het zeker een uitgemaakte zaak, Bart en Peter hebben veruit de beste chips voor 1m. Als de opzet zo blijft als hij is, pas ik ook...
Overigens ook erg jammer dat 3dm01 er nu uit is gehaald, denk toch wel dat dat een must is als je de meest complete overclocker zoekt....
Mooier zou ik het vinden als score’s punten worden toebedeelt met resulaten die op bv hwbot staan door iemand die in het wereldje zit (bedoel dus niet de punten op hwbot zelf, maar puur de vergelijking maken en daarbij de moeilijkheidsgraad bepalen).

• blockkiller
misschien moet er dan een vast type gebruikt worden en verdeeld via de organisatie (zoals de 9500GT-contest). Nadeel is dat dit tijd kost. Maar zo is het eerlijk en zijn het niet enkel de mensen met heel veel geld en goede chips die kans maken.

• Mod_Aap
quote:
Symon-NL schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:40:
[...]

Nou, beidde keren vind ik het vreemd eigenlijk. Het procentuele verhaal slaat ook eigenlijk nergens op. Met een 2140 of een oude pentium kun je zonder veel moeite 100% oc halen zonder echt enige skills of ervaring te hebben.
Maar in de huidige opzet is het zeker een uitgemaakte zaak, Bart en Peter hebben veruit de beste chips voor 1m. Als de opzet zo blijft als hij is, pas ik ook...
Overigens ook erg jammer dat 3dm01 er nu uit is gehaald, denk toch wel dat dat een must is als je de meest complete overclocker zoekt....
Mooier zou ik het vinden als score’s punten worden toebedeelt met resulaten die op bv hwbot staan door iemand die in het wereldje zit (bedoel dus niet de punten op hwbot zelf, maar puur de vergelijking maken en daarbij de moeilijkheidsgraad bepalen).
Je hebt gelijkt, maar een budget cpu is zo gekocht. :P

En goede E8600 vinden kost een stuk meer geld en moeite, plus dat er idd een aantal mensen zijn met goeie E8600 en die idd een redelijk groot voordeel hebben. :P

• -The_Mask-
  • Laatst online: 17:15

-The_Mask-

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Een goede E2140 vinden valt ook niet mee. :p

• Symon-NL
Een budget cpu heb ik ook niet zoveel moeite mee, maar dat heeft weinig met ervaring te maken om die dingen te clocken (celeron 430 en 2140 gaan zonder veel moeite al 100% oc).
Overigens doet elke 2140 wel 100% oc, dus dat vinden is niet zo heel moeilijk.....

Begrijp me goed, ik vind Peter en Bart wel goede clockers, maar tegen die chips en borden valt gewoon niet te clocken. Dan kun je hun net zo goed zonder voorcompetitie wel uitnodigen...
Daarbij vind ik bv. een Nehalem op een goede 5ghz ook wel van enige skills vertonen, maar door de huidige regels is dat gewoon zonde van de tijd en moeite omdat die qua 1m tijd zwaar achterblijven.

Symon-NL wijzigde deze reactie 16-05-2009 11:15 (5%)

• blockkiller
Als iedereen een willekeurige chip krijgt, bv een 2140, dan zijn er geen verschillen in chips.
En een 100% OC is misschien niet moeilijk, maar een 150% OC is dan weer moeilijker.

• Symon-NL
Nadeel van die chips is de FSBwall ookal heb je ze van dezelfde batch, op die manier kom je er dus niet achter wat de betere oc´er is. Dan haal je meer de gelukkigste clocker eruit( als je tenminste maar 1 chip toestaat en iedereen zich daaraan houd).

Dan zou ik liever voor een kaart gaan, verschillen zijn daar veel kleiner over het algemeen en je kunt daar veel meer aan tweaken(mods ed), zolang je niet een te uitgekauwde kaart hebt. Maar dit is niet echt een serieuze optie lijkt mij, aangezien je dan in flinke tijdnood komt en tweaks niet echt te controleren zijn....

Symon-NL wijzigde deze reactie 16-05-2009 13:34 (3%)

• Mod_Aap
Ik vraag me af wat er mis was met de andere regels, dat het nu weer veranderd is?

• -The_Mask-

-The_Mask-

Met deze:
quote:
*** Let op: de regels zijn aangepast: de voorronde bestaat uit enkel het neerzetten van de hoogste, absolute score voor Superpi 1M. ***
regel erin.
Wens ik Viss alvast succes in Duitsland. :+

• Rol-Co
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:56

Rol-Co

3,10kWp

Of toch even de e8700 uit de kast halen.......... ;)

beetje raar dat zo'n competitie alleen afhangt van 1m......doe dan procentueel verschil tussen stock 1m en o/c 1m , dan kan elke cpu eventueel meedoen.

31x Xu Yang-PV 100Wp (mono) @ Stecagrid 3600 Coolcept op 180║ zuid Live , Advanced PV Logging

• Mod_Aap
quote:
Rol-Co schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:03:
Of toch even de e8700 uit de kast halen.......... ;)

beetje raar dat zo'n competitie alleen afhangt van 1m......doe dan procentueel verschil tussen stock 1m en o/c 1m , dan kan elke cpu eventueel meedoen.
Heb je er toevallig nog een paar liggen? (Retail ofcourse)

• Viss
Onbegrijpelijk dat de regels weer zijn veranderd. In de eerste opzet konden zeer veel mensen een poging wagen.

• Rol-Co

Rol-Co

3,10kWp

quote:
Snot_Aap schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 14:19:
[...]

Heb je er toevallig nog een paar liggen? (Retail ofcourse)
misschien voor 5 juni wel he..........nee helaas is de e8700 weer een hoax.....voor de 2e keer.

31x Xu Yang-PV 100Wp (mono) @ Stecagrid 3600 Coolcept op 180║ zuid Live , Advanced PV Logging

• thijszor
Hmm, heb via tweakers hier een E8600 Q822A435 overgenomen, toch maar eens kijken of ik met droogijs oid kan beginnen. en voor de rest, als iemand een team oid wilt beginnen, of wat wilt kloten, mail / dm even!

• Rol-Co

Rol-Co

3,10kWp

quote:
thijszor schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 18:10:
Hmm, heb via tweakers hier een E8600 Q822A435 overgenomen, toch maar eens kijken of ik met droogijs oid kan beginnen. en voor de rest, als iemand een team oid wilt beginnen, of wat wilt kloten, mail / dm even!
lol......zoeen kon ik vorige week nog ruilen voor een i7 975 met 2x gtx 295.......maar had geen cpu ....

• -The_Mask-

-The_Mask-

Tja die van hem klokt idd heel lekker, maar om hem te ruilen voor een i7 met 2 keer een GTX295 dan ben je wel erg gestoord. :p

@thijszor ik zou hem nu maar verkopen of ruilen dan. :7 B-)

-The_Mask- wijzigde deze reactie 16-05-2009 19:15 (20%)

• thijszor
Daar wil ik best voor ruilen inderdaad ;) ,
Nee, ga denk deze week een duniek pot bestellen, wat droogijs en eens kijken hoever ik kom.

Maar uiteindelijk wil ik wel richting de AMD 955 / i7, dus in de verkoop zal hij zoiezo ooit gaan :P

• LyP0
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 24-10 22:16

LyP0

it is I , you worst nightmare

quote:
Symon-NL schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:40:
[...]

@ symon-nl
nr1. de 2140 heeft een ongelofelijke fsb wall. in veel gevallen haalt ie al geen 400 ( procentueel natuurlijk mooi maar als t om snelheid gaat zwaar belabberd )
nr2. er staat duidelijk alleen moederborden uit de 4 reeks ( verplicht intel chipset dus ) die ondersteunen helaas in veel gevallen geen netburst generatie cpu meer. een goedkope 631 oid oc'en zit er dus ook niet bij

zit er ook aan te denken om mee te doen maar denk neit dat k erg ver kom met mn cel 430, zowieso moet ik dan eerst een nieuw mobo kopen uit de 4 reeks en een andere vga omdat een ati kennelijk niet toegestaan is. Als je het allemaal uitrekend kost het nog best een aardige duit voor je uberhaupt mee kunt/mag doen.
veel mensen zullen voor dat ze mee doen eerst de euro een aantal keer omdraaien, dit is wat k nu ook ga doen.

ik voel me lekkaah !!!

• thijszor
als je even leest, het hele VGA verhaal is niet meer relevant. het lijkt nu allemaal om SuperPi te gaan :)

• diezel
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2013
niet elke E8600 Q822A435 is goed veel halen net de 6300 /6450 mhz k heb er 5 gestest van deze batch en 8 van andere batchen

Pascal en ik gaan ook maar eens een gokje wagen

diezel wijzigde deze reactie 17-05-2009 06:21 (91%)

Overclocking-holland.nl

• Mod_Aap
quote:
diezel schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 21:57:
niet elke E8600 Q822A435 is goed veel halen net de 6300 /6450 mhz k heb er 5 gestest van deze batch en 8 van andere batchen

Pascal en ik gaan ook maar eens een gokje wagen
Ik gok dat dat al genoeg is om in de top 3 te komen. :P

• Wava
Dat gok ik inderdaad ook en dat is mooi, want mijn hardware zou dat moeten kunnen halen. Ik hoop alleen dat de 2:3 multiplier werkt op mn nieuwe rex.

• Symon-NL
Voorzover ik weet gaat het helemaal niet om de snelste 1m tijd, maar om de procentueel snelste tijd. Althans dat is wat ik te horen kreeg via pm van 1 van de moderators hier.
Vreemd genoeg staat dat nog steeds niet echt in de regels...

@lypo
nr1. Dat valt reuze mee, ik heb meerdere van deze dingetjes gehad en geeneen gehad die geen 450fsb deed met wat kou en wat voltage (zie ook hwbot). Als het om procentueel overclock gaat, zijn die dingetjes juist wel snel dus...
nr2. Bekijk de lijst op hwbot maar eens goed(met name 631). Ze worden inderdaad niet ondersteund, maar in de meeste p35/x38/x48 willen ze wel booten. Als je dan gewoon het bios ingaat en het voltage verhoogt te samen met goede koeling, draaien ze gewoon...

Overigens denk ik niet dat als het wel max 1m is, dat je er met 6200/6300mhz 1m gaat komen :>

Symon-NL wijzigde deze reactie 17-05-2009 19:37 (6%)

• diezel
ik lees inderdaad dit

Benchmarks
Voorronde
De scores van de overklok zullen uit de Superpi-score bestaan. Hierbij wordt dus gekeken naar de snelste tijden die worden neergezet voor de berekening van 1M

of zullen ze het weer aangaan Pasen ?

diezel wijzigde deze reactie 17-05-2009 20:43 (11%)

Overclocking-holland.nl

• Wava
Ik denk dat er even een compleet nieuwe topicstart nodig is vanuit tweakers. Want dit zorgt voor enorm veel verwarring.

Daarnaast staat in de "let op" op de eerste regel dat het gaat om de hoogste ABSOLUTE score, dus zou het procentuele niet uitmaken.... Maar laten we maar even wachten wat de leiding zegt.

Wava wijzigde deze reactie 17-05-2009 21:14 (44%)

• Twynn
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 24-10 16:07

Twynn

quote:
Wava schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:09:
Ik denk dat er even een compleet nieuwe topicstart nodig is vanuit tweakers. Want dit zorgt voor enorm veel verwarring.
Dat denk ik ook.. Ik zal degenen die erover gaan maar eens gaan schoppen, want op deze manier wordt het er niet echt duidelijker op.

• thijszor
Mooi, duidelijkheid is wel wat we zoeken inderdaad :) .
Ik wacht verder uitleg af, maar wel zonde dat het grafische gedeelte weggehaalt is.
Nu , indien het dus echt om de snelste van de snelste tijd gaat, moet je eigenlijk verplicht een E8600 hebben, of door eerdere prestaties je zoiezo een "wildcard" krijgt of iets dergelijks, maar daarna moet je jezelf ook nog bewijzen. Had het wel leuk gevonden als er iets meer diversiteit aanwezig zou zijn, maar ik wacht de verdere uitleg & verduidelijking rustig af.

ik ga deze week dan toch echt alu / co droogijs pot van duniek aanschaffen, flink wat isolatie materiaal kopen en een droogijs dealertje in de buurt zoeken :) !

• Wava
Als je een pot gaat halen, dan zou ik voor die nieuwe dingen van Koolance gaan. Die zien er erg goed uit en zijn volledig van koper. (het is zilver omdat ze vernikkeld zijn) Daarnaast zijn ze lekker zwaar en niet zo heel duur. Als je voor een Duniek pot gaat dan zit je altijd met wachttijden en post die sloom en duur is. Just my 2 cents :)

• Mod_Aap
quote:
Wava schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:04:
Als je een pot gaat halen, dan zou ik voor die nieuwe dingen van Koolance gaan. Die zien er erg goed uit en zijn volledig van koper. (het is zilver omdat ze vernikkeld zijn) Daarnaast zijn ze lekker zwaar en niet zo heel duur. Als je voor een Duniek pot gaat dan zit je altijd met wachttijden en post die sloom en duur is. Just my 2 cents :)
Zijn die dingen al ergens goed te verkrijgen dan?

• maGSImum
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-10-2012

maGSImum

i7.. bring it on!

Ik draai eigenljik nooit SuperPi en dat soort programma's maar net eventjes vlug een run gedaan.

OS is Vista Ultimate 64 bit, totaal ongetweakt, Aero-shit staat allemaal nog aan.
SuperPi normaal gedraait (dus niet realtime).Hiermee krijg ik een 1M tijd van 9.03sec,
op m'n 24hr settings (219*21).

Hoeveel zou ik hier nog vanaf kunnen halen onder een getweakt XP/2000 OS en met hogere (suicide) clocks?? Ik heb ergens gelezen dat je er met alleen OS tweaks een seconde af kunt halen, maar dat lijkt me niet echt kloppen want dan zat ik dan al bij de top van 920's bij hwbot.org.

Graag jullie input, heb helemaal geen ervaring met deze vorm van oc'en (ik ga gewoon voor het max. stabiele) maar misschien toch maar een keer proberen...

Thermaltake Armor Jr. Antec NeoPower Blue 650. Asus Rampage II Extreme. Intel i7 920 D0 FPO#3845B071. 3X2GB OCZ PC3-12800 CL7. 6600LE. 2x500GB Samsung HDD. Creative X-Fi.

• thijszor
vind 9,03 nog redelijk snel? met mijn ongetweakte bende vandaag haalde ik met 10x490 een superpi van 9,391 sec ( 1M ) E8600 for that matter.. , wel 1:1 fsb / dram , kijken of ik 333 strap aan de praat krijg, maar denk dat het ook niet veel scheelt.

• maGSImum

maGSImum

i7.. bring it on!

Ik vond het niets eens zo snel :?

8.84 Heb ik ook al gehaald met 75Mhz meer..
Geheugen loopt trouwens ook maar op 1314Mhz...

Hmm, de diagnostic boot mode tweak scheelt 0.1sec... 8.939s nu op 24/7 settings...

maGSImum wijzigde deze reactie 18-05-2009 18:14 (25%)

Thermaltake Armor Jr. Antec NeoPower Blue 650. Asus Rampage II Extreme. Intel i7 920 D0 FPO#3845B071. 3X2GB OCZ PC3-12800 CL7. 6600LE. 2x500GB Samsung HDD. Creative X-Fi.

• Mod_Aap
Begin eerst eens met XP :P

• Wava
Die Koolance pots zijn in ieder geval te bestellen bij highflow, maar ze zijn nog niet op voorraad. Ik verwacht wel dat ze redelijk snel op voorraad zullen zijn. Daarnaast zijn ze gewoon van betere kwaliteit dan cu/alu pots over het algemeen.

@maGSImum, mag ik eens een screenshotje zien van CPU-z? Want ik vind dat 4.6ghz stabiel voor 24/7 wel erg veel is. Zelfs voor een D0 processor als de jouwe. Wat voor voltage gebruik je hiervoor zou ik ook wel willen weten...

• maGSImum

maGSImum

i7.. bring it on!

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/17/1242581679-771.jpg

Hij is nog wel hoger stabiel hoor als je wilt... 4674 is ook haalbaar, maar dan komen de temperaturen boven de 83 graden...

Maar goed, daar gaat het hier niet over natuurlijk...

Edit:
Kut, dat is een screenshot om het verschil te zien tussen HTT aan en uit in Winrar. Dit is dus niet stabiel, HTT uit wel (scheelt 10 graden in temperatuur, vandaar)

maGSImum wijzigde deze reactie 18-05-2009 18:27 (24%)

• Dafut
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09-10 16:01

Dafut

David

Allemaal leuk en aardig jongen die pots en SPI scores maar daar het het niet echt om hier.

Is er al meer bekend over de regels? Er is namelijk niet zo veel tijd meer....

=]

• Mod_Aap
quote:
Dafut schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:37:
Allemaal leuk en aardig jongen die pots en SPI scores maar daar het het niet echt om hier.

Is er al meer bekend over de regels? Er is namelijk niet zo veel tijd meer....
Amen

Ik geloof dat ze nog in overleg zijn met msi, maar gaat inderdaad niet echt lekker zo. :(

• Viss
We zijn inmiddels bijna 5 dagen verder, zou iemand kunnen bevestigen dat de snelste (absolute) 1M tijd hetgeen is waarop wordt beoordeelt?

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Modbreak:
Ja, ja... rustig aan jongens ! We hebben overleg gehad met MSI, ik had de regels fout ge´nterpreteerd, waardoor ik tegen symon gezegd had dat het om een procentuele overclock ging maar het gaat dus echt om de snelste absolute score.... Verder dus de regels zoals in de topicstart. Ik zal even kijken dat ik strakjes/vanavond (zit nu @ werk) even een nieuwe topicstart maak :)

• thijszor
Tja Apen-nootjes, zie het eerder als een compliment ;)
Toch bedankt voor de opheldering!

• Viss

• diezel
das duidelijk

Overclocking-holland.nl

• Wava
Nog even een snel vraagje trouwens, als je je registreert.... Hoor je dan niet iets terug te krijgen als bevestiging oid?

• pascalhaegens
  • Laatst online: 24-10 11:38
Er is me nog wat niet duidelijk.

Wat moet er precies in de screenshot staan?
Is er nog steeds een screenshot van de stock speeds nodig?
Moet er iets bij van de T.net en MSI compo in kladblok? Want op deze manier kunnen we ook oude scores gebruiken.

• diezel
Overklokregels
Jullie zullen de beste prestaties uit de zelf te selecteren hardware moeten persen. Aan de hand van Superpi 1M, waarvan de resultaten als screenshot hier gepost dienen te worden. Op basis van deze score, waarbij ook wordt gekeken naar je ervaring, zullen de drie finalisten worden geselecteerd.

Je mag voor de voorronde zelf bepalen welk besturingssysteem je gebruikt en hoe je je Superpi-score bereikt: ln2, phase change koelers, droogijs: alles is toegestaan. Voor de finaledag op het Tweakers.net-kantoor zal iedereen echter op een identiek systeem, met identieke software overklokken.

Om de wedstrijd zo eerlijk mogelijk te laten verlopen, vragen we je een screenshot van je scores met het basissysteem, dus zonder overklok, te leveren. Naast de Superpi score dient ook cpu-z in beeld te zijn.
Validatie van cpu-z is verplicht, met een link naar de validation pages in je post.

dan zien ze aan de datum dat het een oude Validatie is dus dat zal niet gaan

maar ook mijn is het nog vrij onduidelijk of dat er nog iets extra s in de screen moet om te laten zien dat het een score is aangaande deze compo !

Overclocking-holland.nl

• Symon-NL
Je kunt toch gewoon de "standaard" contest dingen gewoon openzetten/doen(cpu-z, cpu-z mem, cpu-z mobo, kladblok, superpi open). Beter teveel dan te weinig, krijg je ook nooit gezeur achteraf ;)

Er zou overigens ook nog een nieuwe topic start komen/deze zou aangepast worden...

Snap eigenlijk niet waarom gekozen is voor 1m, dat is de meest onintressante bench op dit momment. Zeker met de nieuwe Nehalems in aantocht is dit een beetje onpraktisch voor de meeste denk ik....(voor nehalem d0 unlockt zou ~5650/5700 mogelijk moeten zijn,dus sub7)
Had dan 2m/4m/8m ofzo gedaan, of zoals eerst 3dm01 erbij. Dan had je een veel grotere groep deelnemers gehad....

Symon-NL wijzigde deze reactie 22-05-2009 16:06 (6%)

• Wava
Ik heb precies gedaan wat er in de contestregels staat.

"Om de wedstrijd zo eerlijk mogelijk te laten verlopen, vragen we je een screenshot van je scores met het basissysteem, dus zonder overklok, te leveren. Naast de Superpi score dient ook cpu-z in beeld te zijn.
In je screenshot is de cpu-tab voldoende."

Ik heb dus geen kladblok oid geopend. Mocht dit nodig zijn, dan had dat gewoon in de regels moeten staan.

@Symon, ik heb nog niemand gezien die met zn 975 5.7Ghz haalt hoor. En al helemaal niet superpi stabiel.

Wava wijzigde deze reactie 22-05-2009 18:29 (9%)

• Symon-NL
@Wava,

Kijk eens op xs/ocx, zijn al een paar cpu-z's van 5850.... met lockt multi.

Hou daarbij in het achterhoofd dat de retails beter lopen dan de es'jes en wacht maar eens op de 975 retail.

• -The_Mask-

-The_Mask-

quote:
Wava schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:23:

@Symon, ik heb nog niemand gezien die met zn 975 5.7Ghz haalt hoor. En al helemaal niet superpi stabiel.
5,66GHz wel?

• Viss
quote:
diezel schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:02:
....
Naast de Superpi score dient ook cpu-z in beeld te zijn.

dan zien ze aan de datum dat het een oude Validatie is dus dat zal niet gaan
.....
Validatie is op basis van de datum dat je upload, niet dat je file aanmaakt.

• diezel
oke maar als je een file aanmaakt met bv cpu-z 1,46 en je wil nu een Validatie maken pakt hij hem niet meer je hebt nu cpu-z 1.51 nodig.

diezel wijzigde deze reactie 23-05-2009 22:06 (64%)

Overclocking-holland.nl

• Viss
Dat begrijp ik, 1.50 bijvoorbeeld werkt nog gewoon en ook die is al maanden uit ;)

• matje_kater
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 13:12
matje_kater en rsnubje doen ook mee :>

matje_kater wijzigde deze reactie 23-05-2009 23:23 (7%)

"Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig." Albert Einstein

• Wava
Ik heb ondertussen nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Alhoewel, misschien is geen antwoord wel het antwoord op mijn vorige vraag.

Hoor ik geen bevestigingsmail te krijgen dat ik me heb aangemeld!?

• diezel
die mail heb ik ook nog niet gehad ?

Overclocking-holland.nl

• Viss
Omdat er geen bevestiging komt ;)

• Gendo
  • Laatst online: 21-02 18:05
Ik doe samen met Wava maar dan moet ik dus ook ff aanmelden en in die mail zetten dat ik met Wava samen doe ofzo?

• diezel
quote:
Viss schreef op zondag 24 mei 2009 @ 10:58:
Omdat er geen bevestiging komt ;)
oke vreemd ? geen bevestiging

Overclocking-holland.nl

• Wava
Ok, dan post ik hierbij de eerste score van de compo. Deze score is deze hemelvaart gehaald door Wava&Gendo.

Highres: http://i242.photobucket.com/albums/ff295/wavaria/image1.jpg
Validation link: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=572825

• diezel
mooi scores
volgende week komen mij scores

diezel wijzigde deze reactie 24-05-2009 18:44 (57%)

Overclocking-holland.nl

• Mod_Aap
quote:
Wava schreef op zondag 24 mei 2009 @ 18:08:
Ok, dan post ik hierbij de eerste score van de compo. Deze score is deze hemelvaart gehaald door Wava&Gendo.

Highres: http://i242.photobucket.com/albums/ff295/wavaria/image1.jpg
Validation link: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=572825
Mooie tijd man. ;)
Nog maar een klein stukje voor sub 7. :)

Is dat de cpu die je hebt verkocht?
Ben benieuwd naar je backup score. :9 ;)

Mod_Aap wijzigde deze reactie 24-05-2009 19:40 (5%)

• Wava
Backup scores zijn voor lame-o's, what you see is what you get. Natuurlijk ga ik nog wel even door voor sub 7, maar die zal ik ook gewoon posten als ik hem heb gehaald. Dan heb je een leuke en eerlijke wedstrijd, ipv al dat geheimdoenerij.

Dit is trouwens niet de cpu die ik verkocht heb, maar een cpu die ik van een vriend heb overgenomen. Dit weekend wil ik opzich wel weer stikstof gaan benchen.

Edit: Dit gaat natuurlijk over "We" Gendo en ik.

Wava wijzigde deze reactie 24-05-2009 19:43 (6%)

• rsnubje
  • Laatst online: 30-09 18:03
hoe werkt dat dan in een team? ik neem aan dat ze een persoon uitkiezen die de beste score post. dus dan zou je beide dezelfde score moeten posten of hoe werkt dat?

• Gendo
  • Laatst online: 21-02 18:05
Je post samen de score en als je wint ga je samen naar de volgende ronde. Als een voetballer het winnende doelpunt scoort gaat toch ook zijn hele team door, niet alleen hij ;)

• Wava
Ooh ja, waar is tweakers HQ eigenlijk?

En is er nog iemand die een tube nodigheeft? Ik heb er nu eentje in de aanbieding. Doe voor info maar even een pm sturen.

Wava wijzigde deze reactie 24-05-2009 23:57 (13%)

• Mod_Aap
quote:
Wava schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:57:
Ooh ja, waar is tweakers HQ eigenlijk?

En is er nog iemand die een tube nodigheeft? Ik heb er nu eentje in de aanbieding. Doe voor info maar even een pm sturen.
F1 besteld? :)

• Wava
Neen, ik heb een custom tube besteld. Ik vind namelijk dat F1's rijkelijk overpriced zijn. Maar ik kwam er wel achter dat mijn redelijk simpele copper tube veel moeite had om mn E8600 koel te houden tijdens een superpi run. Dus ik heb een eigen ontwerpje gemaakt en die opgestuurd. Volgens mij is dat van mij beter dan een F1 en nog niet eens de helft van de prijs. :)

Het kan ook dat de F1 beter doordacht was dan mijn tube maar met wat berekeningen weet ik in ieder geval dat deze tube beter is dan de tube die ik nu heb.

Edit: Mocht ik door de voorrondes komen met Gendo, en we zouden gedropt worden met een i7, dan zouden we redelijk fucked zijn. Want iedereen die door de voorrondes heen komt, die heeft in ieder geval genoeg geld. Dat is iets dat Gendo en ik niet hebben. Wij zijn maar arme scholieren/studenten. En voor een F1 heb ik gewoon geen geld.

Wava wijzigde deze reactie 25-05-2009 00:16 (24%)

• thijszor
Hoe weet jij nou weer de financiŰle staat van ieder zijn bankrekening? wie weet is iedereen wel een arme student ;)

• Mod_Aap
quote:
Wava schreef op maandag 25 mei 2009 @ 00:14:
Mocht ik door de voorrondes komen met Gendo, en we zouden gedropt worden met een i7, dan zouden we redelijk fucked zijn. Want iedereen die door de voorrondes heen komt, die heeft in ieder geval genoeg geld. Dat is iets dat Gendo en ik niet hebben. Wij zijn maar arme scholieren/studenten. En voor een F1 heb ik gewoon geen geld.
De kans dat je met een i7 gedropt wordt is vrij groot, sterker nog ik weet het wel ongeveer zeker. :P

Snap alleen de link tussen i7 en veel geld niet. :/

Je bedoeld dat je geen geld hebt/had om i7 te testen? Voor de rest niet lullig bedoeld, maar dat kristalliseert zich vanzelf wel uit bij de tweede ronde.

offtopic:
Belangrijkste lijkt me dat er mensen met de juiste skills en ervaring naar Berlijn gaan. :)

Je hebt er geen *** aan als er iemand/iemanden staan die voor de tweede keer met een i7 draaien en nog nooit een voltmod hebben gedaan daar staan omdat ze met veel geluk door de 2e ronde zijn gegaan door bijvoorbeeld een super cpu. (Als Nederland vertegenwoordigende overclocker zijnde dan, vakantie Berlijn is wel leuk natuurlijk)

Maarja, denk dat iedereen dit maar voor zichzelf moet bepalen voor de rest is het niet aan mij om hier over te oordelen. :X

• Wava
De link lag ook niet helemaal tussen i7 en veel geld. Ik heb zelf namelijk een i7 setup, maar de link lag meer tussen dat ik een tube heb die niet zo heel goed is met load houden. Daar waar een F1 bekend staat als een goede (zware) tube die met gemak een dikke i7 kan houden.

@Thijszor, goede overclockers zijn over het algemeen mensen die genoeg geld hebben om de hobby te kunnen bekostigen. Ik zeg niet dat elke overclocker die door de voorronde komt een dikke bankrekening heeft. Maar de meesten zijn wel mensen die een vaste baan hebben. En ik moet rondkomen met bijbaantjes e.d. dus ik heb nou niet gelijk geld voor een F1. De laatste zin van snotaaps quote had ik beter ergens anders kunnen plaatsen. Want het is dus zo dat ik geen geld wil/kan uitgeven aan een F1. Maar dat ik wel ervaring heb met i7. Alhoewel benchen met een wolfdale toch leuker is.

Ik hoop dat iedereen nu snapt wat ik bedoel, alhoewel ik zelf steeds minder ben gaan begrijpen van mijn eigen verhaal naarmate ik het typte.

• diezel
success iedereen ps mijn bankrekening staat in het rood :X
nu niet meer ;)

diezel wijzigde deze reactie 25-05-2009 21:42 (146%)

Overclocking-holland.nl

• Rol-Co

Rol-Co

3,10kWp

Voor de heren die een F1 zoeken maar geen 100 posts op xs hebben, deze meneer verkoopt er 1 voor 300usd shipped.

http://www.xtremesystems.org/forums/member.php?u=18101

http://img35.imageshack.us/img35/5662/p5010037.jpg

Doe met de info wat je wilt. ;)

Rol-Co wijzigde deze reactie 25-05-2009 10:45 (11%)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013