Windows 7 installatie problemen (load driver)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301223

Topicstarter
Hallo!

Mijn eerste topic hier! Ik hoop dat het inderdaad onder softe waren valt, want het zou ook onder harde waren kunnen vallen.

Ik heb vandaag Windows 7 maar eens even gedownload. De iso netjes met Nero 8.0 gebrand, in m'n PC DVD-drive gestopt, in de Bios de DVD-drive als primary boot option ingesteld en mijn tweede harddisk (zitten 2 Samsungs in van 500GB, op dit moment wordt alleen de eerste gebruikt) als harddisk opgegeven.

Als ik dan de installatie van Windows 7 doorloop en op 'Install Now' heb gedrukt, komt hij met de vraag of ik een driver wil aangeven. Het venster is als volgt:

"Load Driver. A required CD/DVD drive device driver is missing. If you have a driver floppy disk, CD, DVD, or USB flash drive, please insert it now. Note: If the Windows installation media is in de CD/DVD drive, you can safely remove it for this step."

Enig idee wat ik hier moet doen? Ik kan vervolgens browsen en mijn C schijf (Win XP), X schijf (Boot) en de DVD drive selecteren maar elke keer krijg ik de melding dat het niet kan.

Bij voorbaat dank!

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Welkom :)

We zullen toch iets meer informatie nodig hebben over je hardware. Is je DVD IDE? SCSI? SATA?
Wat voor 'n moederbord heb je? Oudere moederborden hebben nogal eens problemen met het installeren via de laatste twee, maar heb W7 alleen nog maar via VMWare geinstalleerd dus daar weet ik verder weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Phoe, geen idee wat voor info ik allemaal kan geven. De PC is vorig jaar augustus gekocht en redelijk up-to-date samengesteld toen. Er zit een Intel Q6700 in geplaatst op een Asus P5K moederbord en de DVD drive is volgens mij SATA (heb ik me laten vertellen, hoe kan ik dat opzoeken?). Het gaat overigens om de x86 versie van Windows 7.

De error die ik krijg als ik een medium selecteer:
"No device drivers were found .Make sure that the installation media contains the correct drivers, and then click OK."

Nog wat extra info: ik vond nog voordat ik dit topic opende dit bericht via Google. De screenshot die je daar ziet is exact het scherm wat ik ook zie, maar dan natuurlijk de Windows 7 look en grafisch iets minder omdat ik niet vanuit VMWare installeer. Volgens mij wordt het antwoord echter niet gegeven (ze hebben het daar over fouten in VMWare, maar daar maak ik dus geen gebruik van)

Nog meer info die ik me nu bedenk: Ik heb de ISO van de Microsoft website gedownload en inmiddels ook al op twee DVDtjes gebrand. Beiden geven dezelfde foutmelding als in mijn startpost beschreven. Het is dus in elk geval geen fout die zich voordoet tijdens het branden.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 301223 op 05-05-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-07 00:49

WPN

ik heb exact het zelfde probleem

heb 2 IDE dvd drives en allebij geprobeerd... zelfde melding

MSI K8N Neo2 Platinum mobo
SATA harddisk

heb net de driver voor SATA/RAID 2000/xp gedownload zal dat later gaan uitproberen, nu eerst ff een hoofdstuk uit 70-640 uitwerken

ga hetzelfde image nu via vmware workstation uitproberen, misschien een slechte image

edit: zelfde probleem in VMWARE workstation (laatst nieuwe versie)
probeer nu de drivers uit van bovengenoemde site, als die werken, ga ik ze later ook proberen op mn fysieke machine

edit2: in vmware werken de drivers van bovengenoemde website helaas niet

[ Voor 39% gewijzigd door WPN op 05-05-2009 21:24 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben benieuwd Peluso! Ik houd 't topic scherp in de gaten en ga ook nog even wat prutsen, want heb toch het idee dat het aan de drivers ligt..

Wat me wel opvalt: in XP onder apparaatbeheer zie ik onder 'Dvd-/cd-rom-stations' twee items staan: eentje is GJI AV..... CdRom Device' en eentje is volgens mij m'n DVD speler: 'Optiarc DVD RW'. Zou het hier mee te maken kunnen hebben?

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 301223 op 05-05-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN

WPN

ik heb nog geen succes gehad helaas
(toch hiermee gestoeit ipv mn huiswerk)

wel dit nog gevonden: http://www.avforums.com/f...4-rc-install-problem.html

in die thread ligt het bij hun aan de speed waarmee de dvd geburned is.... mijn iso is geburned op 0.6 omdat de software dat zelf instelde (terwijl ik 8x had geselecteerd) misschien morgen nog eens proberen op mn werk
kijken of ik ook nog vista kan kopieren om vanaf usb stick te installen

het vreemde echter is dat dit probleem zich dan niet binnen vmware voor had mogen doen
misschien dat er wat hickups in het image zitten, de download ging ook niet echt geweldig door de drukte

edit:
in deze thread http://www.overclock.net/...7-install-problems-2.html heeft de TS hetzelfde probleem alleen heeft hij het opgelost met de driver cd van zijn mobo waar de RAID drivers van geinstalleerd zijn....

[ Voor 30% gewijzigd door WPN op 05-05-2009 22:23 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de RAID driver "JMicron JMB363 RAID Driver WHQL V1.17.15.0" maar eens geinstalleerd, in een wilde poging.. maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-07 08:45
Ik heb toevallig gister Windows 7 64 bit er op gezet.
Ik had drivers gedownload, voor me raid 0.
Maar dat draaide niet, dus een keer geprobeerd zonder een driver te laden.

en ja hoor, dat draaid als een zonnetje!
heb je dat al geprobeerd?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dit had ik ook, bij mij bleek de ISO corrupt te zijn (was 2.6 GB ipv 3.04 GB, x64). Na opnieuw downloaden werkte hij wel.

Is je ISO wel de juiste omvang?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN

WPN

dat zou best wel eens kunnen in mijn geval, download vanavond nog wel een keer

zo te zien is het inderdaad een corrupte iso geweest, met de vorige iso die ik had kan ik ook geen bestanden kopieren, dat lukt nu wel....
ben nu met install bezig in vm en zal ook op mn gewone pc gaan proberen na burn op cd (staat nu linux op en boot niet van stick :S)

[ Voor 63% gewijzigd door WPN op 06-05-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb nu de ISO maar eens van Usenet gehaald, en hij was daar aanzienlijk groter! Ipv 200MB maar liefst ruim 3GB. Straks eens kijken wat dit oplevert.. Inmiddels een stuk verder met de installatie en ik zie dingen (plaatjes, opties) die er voorheen niet waren. Op moment van spreken zit ik op 35% van 'Expanding Windows', en daarna enkel 'Installing features, updates en completing installation' !

Inmiddels vanaf Windows 7 dit bericht aangepast! Probleem zat hem dus in de ISO, deze was corrupt.. mochten andere mensen dit probleem ook hebben: download de ISO eens vanaf een andere partij dan bij Microsoft.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 301223 op 07-05-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 301223 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:17:
Heb nu de ISO maar eens van Usenet gehaald, en hij was daar aanzienlijk groter! Ipv 200MB maar liefst ruim 3GB. Straks eens kijken wat dit oplevert.
[...]
Inmiddels vanaf Windows 7 dit bericht aangepast! Probleem zat hem dus in de ISO, deze was corrupt..
Mwa. Kun je natuurlijk ook van tevoren controleren aangezien de grootte en de checksums van de ISO images ook in de diverse ervaringen-topics rondslingeren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, dat viel mij nog vies tegen.. ik heb op de MS website nog gezocht naar een checksum, maar ik kom hem werkelijk nergens vinden. Nou heb ik wel vaker dat ik op de website van MS slecht kan vinden wat ik zoek.. nahja, ervaringen-topics heb ik niet gechecked. Maargoed, de foutmelding die ik kreeg deed ook niet bepaald suggereren dat er iets mis was met de ISO.

In plaats van dat MS gewoon binnen de installatie een checksum uitvoert, of controleert dat alle benodigde bestanden aanwezig zijn ofzo? Of ben ik nu aan het mierenneuqen? ^^

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 301223 op 07-05-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakUP
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05-2010
Ik had ook dat probleem.
Heb eerst in de bios instellingen raid aangezet. (MB: Asus P5Q Deluxe)
En met de storage manager de 2 schijven in raid 0 gezet, en 4 partitions aangemaakt.
( 1x voor xp, 1x voor win7, 1x voor ubuntu, en een voor mijn documenten.
Heb nu eerst win Xp pro 32bit met drivers van de raid controller geinstalleerd, en draait stabiel.
Heb geprobeerd de raid drivers van vista 64bit maar lukte niet.
En heb gewoon zonder de raid drivers windows 7 geinstalleerd, en werkt perfect.
En ik heb windows 7 hier binnen gehaalt. http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx

Misschien heb je er wat aan, De Groeten Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ableton
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06 10:10
ik heb de MSI EX620 zonder OS aangeschaft en probeer nu WIndows 7 RC (64 bit) erop te zetten, maar ik krijg te zien: "No device drivers were found. Make sure that the installation media contains the correct drivers, and then click OK."

Ik heb de cd-rom die bij de laptop is geleverd erin gedaan, maar daar lukt het niet mee.

Wat kunnen jullie me aanraden om dit probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zoals in elk topic wat handelt over het installeren van (RAID/SATA)controller drivers:
De Windows Setup kijkt niet naar .exe bestanden, dus je moet de juiste controllerdrivers uitpakken en op een USB stick zetten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/195f4a84be3cb38cdbc13c42b58d0319/full.jpg

Dan kun je ze wel selecteren:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/705802fedfc1f82a171342dbff7c3f4b/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a05f27d5be411a716f3bd9c6ca1ce078/full.jpg

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ableton
Welke "(RAID/SATA)controller drivers" moet ik dan op de USB-stick zetten?

Dit is alleen de eerste keer dat ik een OS installeer. Ik weet er dus weinig van, ook al probeer ik me oa hier op tweakers erin te verdiepen.

Ik probeer in de zoekfunctie op het forum meer hierover te zoeken, maar ik kom niks tegen wat mijn probleem verhelpt. Zoek ik misschien verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ableton schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:55:
Welke "(RAID/SATA)controller drivers" moet ik dan op de USB-stick zetten?
Diegene die nodig zijn voor je laptop.
Welke dat zijn kun je achterhalen door de specificaties van je PC na te kijken, daar staat dat namelijk gewoon in.
http://www.insidehw.com/R...oks/MSI-EX620/Page-3.html

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 15-06-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ableton
Thanks. Ik weet niet of ik het begrijp. Die link laat inderdaad de specificaties van de computer zien, maar hoe weet ik dan welke drivers daarbij passen?
Kan ik anders de Vista drivers die hier staan op een USB-stick zetten en die voor Windows 7 gebruiken?:
http://eu.msi.com/index.p...incat_no=135&prod_no=1631

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ableton
Dit gaat een lange nacht worden denk ik :)

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Uhm.
Ik begrijp je ongeduld, maar ondanks dat verwachten we wel iets aan eigen inzet.

Zoals je kunt zien heb je een Intel PM45 chipset, de mobiele (vandaar de M) variant van de Intel P45 chipset.
Daar zit een serial ATA controller bij, en de drivers die je nodig hebt zijn de zogenaamde F6flpy drivers.

Met die gegevens moet je zelf een beslissing kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ableton
Wederom dank voor de info. Ik begrijp dat je me ook iets wilt laten leren en dat waardeer ik. Alleen, ik kom er niet uit. Van alles leer ik van de websites, maar verder met installeren kom ik (nog) niet.

Goed, morgen weer een dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN

WPN

[nice mode]
je moet je chipset driver downloaden en uitpakken (niet installeren) ergens in die uitgepakte dir staat dus de directory die hierboven genoemd is, die heb je nodig op je usb stick of floppy, tijdens installatie druk je op f6 om dat te laden
[/nice mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vista en opvolgers heeft geen F6 meer nodig.
Scheelt een stuk als men ook zou lezen welk OS het om ging.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 20-06-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solax
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07-2021
Na veel te hebben gezocht op internet vanavond, dan toch dit topic maar even bumpen.

Mijn specs:
i7 core 920
6gb ocz 1600lv ram
samsung spinpoint f1 1tb
1x xfx 4890 videokaart
msi x58 pro-e
lg brander ide aangesloten

Heb een iso (64 bits) gedownload vanaf de microsoft site en gebrand op dvd.
Ik krijg exact hetzelfde probleem als TS.

Heb zelf al het een en ander geprobeerd. Drivers gedownload van de msi site. Tevens de standaard drivers geprobeerd die meegeleverd waren in de doos. Vinkje uitgezet en niet compatible drivers geprobeerd, mocht ook niet helpen. Zit ondertussen met m'n handen in het haar, kan het gewoon niet uitstaan dat windows 7 met zo'n nieuw systeem niet aan de praat te krijgen is. Iemand die een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Solax schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:28:
Na veel te hebben gezocht op internet vanavond, dan toch dit topic maar even bumpen.

Mijn specs:
i7 core 920
6gb ocz 1600lv ram
samsung spinpoint f1 1tb
1x xfx 4890 videokaart
msi x58 pro-e
lg brander ide aangesloten

Heb een iso (64 bits) gedownload vanaf de microsoft site en gebrand op dvd.
Ik krijg exact hetzelfde probleem als TS.

Heb zelf al het een en ander geprobeerd. Drivers gedownload van de msi site. Tevens de standaard drivers geprobeerd die meegeleverd waren in de doos. Vinkje uitgezet en niet compatible drivers geprobeerd, mocht ook niet helpen. Zit ondertussen met m'n handen in het haar, kan het gewoon niet uitstaan dat windows 7 met zo'n nieuw systeem niet aan de praat te krijgen is. Iemand die een oplossing heeft?
Heb je deze al op een usb-tje geprobeerd ?
Tis tenslotte een Intel X58 chipset .... ik heb deze van Intel site....
http://downloadcenter.int...g&strOSs=150&submit=Go%21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solax
Dit heb ik op jouw advies ook geprobeerd, echter zonder resultaat. Blijf exact dezelfde foutmelding krijgen...
"Now new devices could be found. Make sure the driver files are on the driver installation media."

:'(

Gezien ik geen versie van windows xp/vista in m'n bezit heb, ben ik volgens mij nu aan de goden overgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solax
Krijg nu enkel BSOD's na het kiezen van de (volgens mij) correcte intel drivers:
"irql_not_less_or_equal" (0x0000000A...)
Zou mijn moederbord wellicht gewoon een DOA/kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solax
Lang verwacht maar toch verkregen...

Windows 7 op m'n htc touch hd gezet en m'n telefoon bootable gemaakt. Vervolgens de windows 7 installatie gedraaid vanaf m'n telefoon en werkt nu als een zonnetje. Gevalletje van windows 7 branden icm mijn brander is een no-no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316650

Ik haal graag dit draadje weer even omhoog.

Ik heb hetzelfde probleem, echter kan ik geen drivers vinden van mijn dvd speler waar windows 7 iets mee kan. Het bestand wat ik overal krijg is een .exe bestand. Kan iemand mij vertellen hoe ik misschien aan drivers kom waar ik wel wat mee kan?

het betreft een lite on dh-20a3s

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 316650 op 02-09-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 11:32

rik

Vanavond had ik hetzelfde probleem, zowel met x64 als x86: cd/dvd station driver not found. Stom genoeg kon ik wel gewoon de dvd benaderen via Browse.

Wat bleek: als ik de cardreader disconnect van de usb-poort, de dialoog cancel en setup opnieuw start, dan werkt alles wel. Brakke errorhandling van Microsoft lijkt me!

Check dus eens of dat je wat randapparatuur kunt loskoppelen, en probeer het dan nog eens!
Pagina: 1