Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-04 18:51

KoffieNT

banaan

Ferry34 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:19:
Laatst was er iemand op een forum die was m al 4 weken kwijt en zn tv was nog niet eens gerepareerd. Hij zal nooit nooit meer op die manier een hdtv kopen zei hij.
Dat was ik denk ik ;). Mijn shopreview (aftersales) komt er binnenkort aan..

@onder: oh O-)

[ Voor 66% gewijzigd door KoffieNT op 01-11-2009 01:44 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-04 17:54
Ik weet dat jij dat was Koffie! ;) Wil niet meteen je naam te grabbel gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Bij deze, de shopreview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282141

Even een vraagje voor de kenners;

Ik heb nu een jaartje de 42PZ85 en ben er super tevreden mee. We hebben sinds deze week HDTV van UPC, ook super en al! Alleen er is 1 minpuntje aan het geheel. Als ik de TV aan zet dan staat ie standaard op analoog en dan is er dus alleen sneeuw, ook al staat het UPC kastje al aan?

Ik moet dan echt de AB van de TV erbij gaan pakken (heb ook een SC-BT100 waarvan ik de AB voor alles gebruik) en dan op AV drukken voordat ie op HDMI3 springt.

Weet iemand hoe ik kan instellen dat ie dat "analoog" overslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Houd het '-/V' knopje (op de tv) ingedrukt en druk tegelijkertijd 3x op de 'AV' toets (op de afstandbediening)

Het Hotel-menu zal zich dan openen. Zet 'Hotel Mode' op 'On' en 'Initial INPUT' op de source waar de tv het eerst naar moet kijken.
Niet te veel aan andere settings komen :).

Over de mediabox. Als het goed is zit er ook nog een kleine coax-kabel bij de box, deze kun je op de antenne van de mediabox en tv aansluiten zodat je sowieso een analoog signaal hebt op de coax van de tv :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Brad Pitt schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:05:
[...]

Nee man, heb een low-res HD-Ready bak van het jaar Ben-Hur (508XD) ;) En nog (érg) tevreden mee ook 8)

[...]

Heb me er al bij neergelegd het niét te gaan doen. Op 2.75 meter afstand is 60 inch (voor SD-content) toch niet te doen vind ik. En om nu de indeling te gaan veranderen voor een tv, nou nee. Alhoewel... (damn those tv's! :@)
Ik zal zaterdagavond ff foto's maken, maar misschien moet je daar niet naar kijken ;)

Zo'n 508 geeft toch ook n prachtig beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282141

KoffieNT schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:05:
Houd het '-/V' knopje (op de tv) ingedrukt en druk tegelijkertijd 3x op de 'AV' toets (op de afstandbediening)

Het Hotel-menu zal zich dan openen. Zet 'Hotel Mode' op 'On' en 'Initial INPUT' op de source waar de tv het eerst naar moet kijken.
Niet te veel aan andere settings komen :).

Over de mediabox. Als het goed is zit er ook nog een kleine coax-kabel bij de box, deze kun je op de antenne van de mediabox en tv aansluiten zodat je sowieso een analoog signaal hebt op de coax van de tv :).
Is gelukt, bedankt!

Die extra coax zat wel bij de normale digitale box maar bij de HDTV niet. Maakt ook niet uit want hij staat nu goed. Heb het wel even opgeschreven en bij de tv-boekjes gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeckie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-04 08:45
Hoi Tweakers!

Ik heb vant weekend een panasonic TH-42PZ81 gekocht bij 4Launch. Als het goed is wordtie begin deze week bezorgd. Nu heb ik veel gelezen in topics die soms ook al wat outdated waren. Hierin staat iets over een DVD met playback van 16 uur die je de eerste 200 uur moet laten afspelen. Geldt dat tegenwoordig nog voor plasmaTV's? Of is die burn-in tegenwoordig niet meer van toepassing? :)

En als dat nog wel moet, kan k die dvd dan gewoon onderbreken als die afspeelt? Of moet die die volledige 16 uur afspelen?

Hoop dat jullie mij hier beetje bij kunnen helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Hi,

Ik heb diezelfde televisie (ook bij 4Launch gekocht).
Via een speciale dvd inspelen is niet echt nodig hoor, gewoon de eerste 150-250 uur het contrast en brightness wat lager houden (onder de 30% van het balkje bv), daarna kun je er mee doen wat je wil :).
Laat hem in de eerste zoveel uur ook niet te lang op 1 kanaal staan, bij bijvoorbeeld nederland 1, 2, 3 heb je dat logotje wat rechtsboven dan blijft zitten :P. Niets om je druk over te maken, dus schrik er niet van, gaat vanzelf weer weg.
Ik denk dat je pas echt kunt inbranden als je hem in de eerste 100 uur op 100% brightness/contrast zet en dan 24 uur op nederland 1 hebt staan :).

Als je toch besluit die dvd te draaien; Je kunt hem gewoon onderbreken, die dvd is er simpelweg alleen maar voor dat hij de tv wat te doen geeft op elk beeldpuntje, hoe en wanneer maakt niet uit.

No worries. Het enige wat ik je wel mee kan geven: Lees mijn RMA-shopreview even.
Als je ooit garantie moet opnemen, kun je me DM'en voor wat tips ofzo :P. Ik heb wel een aantal dingen geleerd van deze RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeckie
Oke, klinkt goed! :) Dus ook het kijken van films (met de welbekende zwarte balken) kan geen kwaad? Zal max. 3 uur achter elkaar zijn.. :)

De bezorgdienst heeft zojuist gebeld. TV wordt bezorgd tussen 8:00 en 10:00 uur 's ochtends. Ben benieuwd of ze dit redden.. En de bezorger moet 2 trappen op met et ding, dus ik ben zeer benieuwd.. Ik ben zelf alleen niet thuis, maargoed, huisgenoten konden et ook aannemen.. Kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Nope, dat is geen probleem, maar houd voor de zekerheid het contrast en brightness dus laag :). Je zult na het bekijken van de film, (tijdelijk) wel 2 zwarte balken overhouden als je daarna naar een zwart beeld kijkt. (bv de achtergrond van je pc, mocht je de tv als monitor gebruiken.) De eerste keer dat ik dat zag schrok ik er een beetje van, maar de balken trekken binnen een minuutje weer weg :).

Haha, ik kreeg dat ding in mn eentje de trap niet op, had er toch duidelijk 2 man voor nodig (of Arnold).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:00
Ik schrok gisteren toch ook even van mijn PZ81.
's avonds op de Wii Raving Rabbids gespeeld, half uurtje maar.
Kom ik 's morgends beneden, zie ik dat logo nog groot op mijn tv staan!!! Dat logo heeft er misschien een halve minuut opgestaan bij het starten van het spel, waarna ik dus een half uur constant verandert beeld had tijdens het spelen.
Geen idee van waar dat logo kwaad, maar toen panikeerde ik toch wel wat! :P
Maar het is nu weer helemaal verdwenen. Gewoon tv aan en kijken en het was weg...
Vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 21:35
Afgelopen weekend ben ik even in het Service Menu geweest van mijn 42PZ800 om te kijken of ik de tip kon vinden uit de startpagina om het rood echt rood te maken.

Nu heb ik toch ineens heel veel last van teveel geeltinten in voornamelijk gezichten e.d. :S
Naar mijn weten heb ik niets veranderd. Nooit op OK gedrukt, alleen op return wanneer nodig. Ik heb geen instellingen opgeschreven, omdat ik alleen aan het kijken was. Nu vrees ik toch dat ik een (of meerdere) instelling heb veranderd...

Ik stoor me er al vreselijk aan en zou graag terug willen naar de voormalige instellingen of in ieder geval iets dat erbij in de buurt komt. Ik heb echter geen flauw idee hoe dat moet :S

Weet iemand een link voor de de Service Manual oid of kan iemand mij helpen uitvinden waar ik moet wezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op het moment dat je na configuratie (calibratie) weer je service menu induikt reset hij alle instellingen als ik het goed begrepen had. Je moet waarschijnlijk de RGB opties hebben en dan je oorspronkelijke calibratie rapport gebruiken om de waardes weer terug te zetten.

R drive: d3
G drive: FC
B drive: a2
R cut: 87
G cut: 80
B cut: 87

Zijn aardige waardes volgens: AVforums. Voor het geval je de oorspronkelijke waardes niet meer hebt.

[ Voor 54% gewijzigd door Lukin op 01-12-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeckie
Oke ik geloof mijn ogen niet. Mijn TV is DOA. Nouja, niet helemaal... Hij heeft het 2 keer gedaan, maar doet nu echt helemaal niets meer.

Ik doe em aan, groene lichtje gaat knipperen, hoor 2 keer KLIK, alsof hij aangaat, maar meteen weer uit. Dan gaat het rode lichtje 10 keer knipperen. Heb meteen gegoogled, en waarschijnlijk is er iets mis met de input van de stroom..

Ga ik meteen twijfelen aan de nieuwheid van de TV. Papiertje van de 'quickguide' om hem in elkaar te schroeven was erg verfrommeld en de batterijen zaten al in de afstandsbediening. Ook zat er een nieuwe laag tape over de doos.

Ben bang dat dit een lang verhaal gaat worden... :( :( :(

Iemand ervaring met de knipperende lampjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Koeckie schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:14:
Oke ik geloof mijn ogen niet. Mijn TV is DOA. Nouja, niet helemaal... Hij heeft het 2 keer gedaan, maar doet nu echt helemaal niets meer.

Ik doe em aan, groene lichtje gaat knipperen, hoor 2 keer KLIK, alsof hij aangaat, maar meteen weer uit. Dan gaat het rode lichtje 10 keer knipperen. Heb meteen gegoogled, en waarschijnlijk is er iets mis met de input van de stroom..

Ga ik meteen twijfelen aan de nieuwheid van de TV. Papiertje van de 'quickguide' om hem in elkaar te schroeven was erg verfrommeld en de batterijen zaten al in de afstandsbediening. Ook zat er een nieuwe laag tape over de doos.

Ben bang dat dit een lang verhaal gaat worden... :( :( :(

Iemand ervaring met de knipperende lampjes?
[grapje]Hoop niet dat je mijn oude exemplaar hebt :| [/grapje] (waar hdmipoort1 van kapot was/is)

Dat de batterijen er al in zaten is inderdaad een teken dat hij niet nieuw uit de fabriek komt, dat dat papiertje verfrommeld is, is ook niet zo'n goed teken..

Gaat de televisie helemaal niet meer aan? Anders kun je even kijken hoeveel draaiuren hij heeft. (dat doe je door, als de tv aan staat, op het frontpanel het 'volume-omlaag-knopje' (-/V) in te drukken en tegelijkertijd op de afstandbediening 3x op het cijfer 0 te drukken.)
Menutje zal zich dan openen, en rechtsonder staat hoeveel draaiuren hij heeft gemaakt. Je kunt weer uit het menu door op exit te drukken :9.

Wat je kunt doen is hem terugsturen onder wet kopen op afstand, of dat ook op gaat wanneer het om een DOA gaat weet ik zo snel even niet.

Als de tv gerepareerd moet gaan worden kom je (hopelijk niet) in het cirkeltje waarin ik heb gezeten..

edit: Nog even een snel idee, zit de tv op een geaard stopcontact? Bij mij thuis niet, maar het zou misschien bij jou wel het probleem kunnen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door KoffieNT op 01-12-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeckie
Hij doet echt helemaal niets meer.
Zet em aan, hoor direct 2 keer klikken, en hij gaat in standby..
Heb idd wel mn xbox op hdmi 1 aangesloten, toen deed tv niets. Alle kabels er uit gehaald, behalve kabel voor tv, en toen deedtie et dus ff...

Geaard stopcontact.. Tis gewoon zo'n platte :P Dan issie toch niet geaard?

edit: Hij is niet geaard. Moet dat wel?

[ Voor 6% gewijzigd door Koeckie op 01-12-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Nope, dan is hij niet geaard. Ik heb wel gewoon zo'n dikke?..

Is het misschien wel een verkeerde (niet bij die tv horende) kabel dan..Als het goed is past een standaard (geaarde) pc stekker (van je pc of monitor) in de televisie, probeer eens? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeckie
OWWW Zo. ja die is wel geaard. Het stopcontact alleen niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Nogmaals :P, bij mij thuis zit de stekker niet in een geaard stopcontact, hetzelfde als bij jou.

Zo een zou het moeten zijn, met nog een speciaal kapje wat handig is bij het in je tv 'klikken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeckie
Ah, en dan moettie in zo'n stopcontactdoos? :P Afbeeldingslocatie: http://www.energieveilig.nl/data/upload/Stopcontact-met-randaarde.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Als het kan wel, bij mij zit hij in een verlengdoos met zo'n aansluiting, maar die verlengdoos is dan weer aangesloten op een niet-geaarde wandcontactdoos. (ik zit namelijk op een bovenverdieping waar niets geaard is, behalve de badkamer. (ja achterlijk ik weet het, maar i blame society! en de woningbouw :))

DM me anders even, gaat wat directer :D.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat ik nou moeilijk kan terugvinden in de oudere topics: als ik een mediaplayer (bijv. WD TV Live) aansluit via HDMI op m'n tv (42PZ85), kan ik dan gewoon de optische uitgang doorgooien naar mn home cinema setje en krijg ik dan gewoon weer surround geluid op mn home cinema setje :?

M'n probleem is dat ik graag zo'n mediaplayer wil maar ik lees verhalen over geluid dat out of sync is met het beeld vanwege de inputlag. M'n setje heeft geen mogelijkheid tot vertraging dus dat gaat niet werken helaas.

Anoniem: 104097

Staat nochthans duidelijk in de OP .... je had dit gezien als je die eens had gelezen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:46
Cartman! schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:48:
Wat ik nou moeilijk kan terugvinden in de oudere topics: als ik een mediaplayer (bijv. WD TV Live) aansluit via HDMI op m'n tv (42PZ85), kan ik dan gewoon de optische uitgang doorgooien naar mn home cinema setje en krijg ik dan gewoon weer surround geluid op mn home cinema setje :?

M'n probleem is dat ik graag zo'n mediaplayer wil maar ik lees verhalen over geluid dat out of sync is met het beeld vanwege de inputlag. M'n setje heeft geen mogelijkheid tot vertraging dus dat gaat niet werken helaas.
Volgens mij heb je niet last van Inputlag maar van Stereo geluid, het geluid wordt gedownsampled naar stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mm, dat is wel naadje dan. Waar is die optical out dan goed voor :? Zolang er geen HDCP op de bron zit is dat toch helemaal niet nodig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 20:35
pz85 bezitters, welke firmware hebben jullie erop?
Ik heb 1.102 met alle color decoding bugs :(
In duitsland hebben mensen 1.110 erop, maar ik weet nie hoe ze dat erop gekrege hebben ;(
Hoe upgrade ik dit ding? Zoeken werkt niet hier...zegt dat al de nieuwste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-04 22:29
Ik heb al een poosje de Panasonic pz85. Maar is dit normaal als ik heel dicht op het scherm ga zitten. Dus bijna met mn gezicht tegen de tv aan. Dat het beeld dan wat korrelig is. Het zijn meer van die groene korrels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Yep, dat zijn de plasma-korreltjes die je ziet heen en weer lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Fire69 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 00:58:
Yep, dat zijn de plasma-korreltjes die je ziet heen en weer lopen :+
Mn zwager heeft 1 van de laatste samsung led tv's. En daar zie je niks als je er dichtop gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04 17:04
jaaoie17 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 00:10:
Ik heb al een poosje de Panasonic pz85. Maar is dit normaal als ik heel dicht op het scherm ga zitten. Dus bijna met mn gezicht tegen de tv aan. Dat het beeld dan wat korrelig is. Het zijn meer van die groene korrels.
Waarom ga je dan in hemelsnaam met je neus op het scherm zitten 8)7. Maar dat zijn gewoon de verschillende pixels die van kleur veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 10:42:
Waarom ga je dan in hemelsnaam met je neus op het scherm zitten 8)7.
Een test om naar de oogarts te gaan.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:29
jaaoie17 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 10:42:
Mn zwager heeft 1 van de laatste samsung led tv's. En daar zie je niks als je er dichtop gaat zitten.
Samsung heeft nog helemaal geen LED tv's op de consumentenmarkt. Is hij een developer?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
:?
Samsung heeft zeker wel LED TV's hoor.

Staan bij ons op het werk in de VIP-ingang om BelgacomTV te promoten... en het beeld lijkt echt nergens naar! :D

@jaaoei17: Een LED is geen plasma, werkt dus compleet anders. Dus is het normaal dat er verschil in het beeld zit, niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Leuk voor je zwager 8)7. De Edge Lit LED's zijn gewoon nog net zo matig als de normale LCD's. Alleen ze zijn energiezuiniger en veel dunner. Care = 0.

Ik heb liever natuurgetrouw, rustig en prachtig beeld dan een energiezuinige tv met een baggere inkijkhoek maar die wel maar 1 mm dik is! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Fire69 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:12:

Staan bij ons op het werk in de VIP-ingang om BelgacomTV te promoten... en het beeld lijkt echt nergens naar! :D

@jaaoei17: Een LED is geen plasma, werkt dus compleet anders. Dus is het normaal dat er verschil in het beeld zit, niet? ;)
Maar ik bedoel dat ik bij mn zwager van zo dichtbij geen korrels zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Met hem die boven jou :P

Ik moet minstens 5x per dag aan die Samsung passeren, en ik kan me nooit weerhouden om naar het beeld te kijken. En telkens stap ik vloekend in de lift ernaast, me verwonderend hoe sommige mensen tegen me kunnen zeggen "heb je die nieuwe samsungs al gezien, wat een ongelooflijk beeld!"
Er zit gewoon nul komma nul detail in dat beeld!
Ogen en mond zijn omrand met dikke zwarte randen, huid is één grote roze brij, ... :r

Tuurlijk zie je bij je zwager geen korrels. Bij een plasma zie je de plasma-cellen en die 'leven' een beetje.
Maar zie je dat vanop een normale afstand?
Ik kan me niet voorstellen dat je dagelijks op 20cm afstand van je PZ85 (die dus minstens 42" moet zijn) Tv zit te kijken. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 26-12-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Van een afstandje is het wel goed. Wou et gewoon even weten. Trouwens is die firmware van de PZ85 nog makkelijk om up te daten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Fire69 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:12:
Nee hoor. Alleen Sony heeft er eentje. De rest is gewoon doodordinaire LED *backlight* LCD gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:08
[...]

Wat nogal logisch is aangezien dat geen plasma is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Brad Pitt schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:34:
[...]

Nee hoor. Alleen Sony heeft er eentje. De rest is gewoon doodordinaire LED *backlight* LCD gedoe.
En wat is een "echte" LED dan? :?

[edit]
Oh wacht, jij bedoelt OLED? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 26-12-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Nee, hij bedoelt de LED hoe het bedoelt is.
Met Local Dimming dus.

Verder zijn alle LCD LED's gewoon Edge Lit en het enige voordeel wat ze hebben t.o.v. de ordinaire LCD is het lage energieverbruik en het dunne design. Iets wat mij totaal niet boeit, zeker niet bij een aanschaf van rond de 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waarom zet hij LCD dan in bold? Toch omdat hij wil benadrukken dat het nog steeds LCD is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Brad Pitt schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 11:56:
[...]

Samsung heeft nog helemaal geen LED tv's op de consumentenmarkt. Is hij een developer?
Je zult waarschijnlijk de full leds bedoelen? (dat is de benaming van led lcd's met local dimming, al vind ik het zelf een vreemde naam).

Ik meen dat Samsung de 8500 serie krijgt met local dimming, maar die is nog niet te koop zie ik.
Prijzen zijn gewoon absurd hoog, maar dat zal wel gaan zakken. (€3500 voor een 46 inchje of 4500 voor een 55 inch vind ik nogal veel. Mn 60 inch Kuro was goedkoper!).

http://www.engadget.com/2...l-dimming-led-backlights/

[ Voor 27% gewijzigd door Ferry34 op 26-12-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Fire69 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 21:37:
Waarom zet hij LCD dan in bold? Toch omdat hij wil benadrukken dat het nog steeds LCD is? :?
Yup, ook een LED-backlight LCD is geen echte LED-tv in mijn optiek. Het is inderdaad gewoon een LCD-tv. Dat de marketing machine van Samsung prima werkt is respectabel, maar ook irritant ;)
Ferry34 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 21:57:
[...]
Ik meen dat Samsung de 8500 had met local dimming, maar ik weet niet of die hier al te koop is.
En ook dat is gewoon een doodordinaire LCD-tv met een mooi fancy naampje er aan.

[ Voor 27% gewijzigd door Brad Pitt op 26-12-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Heb mn bericht al ge-edit met een link.

De 8500 wordt er eentje met local dimming.

Overigens had Samsung een jaar of 1-2 al een led met local dimming in hun segment hoor, maar daarna hebben ze tijdelijk een stap terug gedaan met die edge lit leds.
Was toen heel verwarrend, want ze hadden toen geen aparte serie voor die led met local dimming.
Misschien kom ik er nog achter welk type dit was.

Volgens mij zat deze in de 7 serie en was zoiets als de 786 ofzo.

[ Voor 30% gewijzigd door Ferry34 op 26-12-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ferry34 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:06:
De 8500 wordt er eentje met local dimming.
Yes yes, een LCD-tv met plaatselijk dimmende LED backlights. Maakt het alsnog geen LED-tv hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Brad Pitt schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 23:12:
[...]

Yes yes, een LCD-tv met plaatselijk dimmende LED backlights. Maakt het alsnog geen LED-tv hè ;)
Wat bedoel jij dan met een LED TV Brad? Zodra de tv LED's bevatten is het een LED-TV volgens mij?

Niet dat het kwalitatief goede tv's zijn, maar dat terzijde :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 20-04 10:42

pvr

http://nl.wikipedia.org/wiki/LED_TV
StealthyPeanut schreef op zondag 27 december 2009 @ 01:35:
[...]

Wat bedoel jij dan met een LED TV Brad? Zodra de tv LED's bevatten is het een LED-TV volgens mij?

Niet dat het kwalitatief goede tv's zijn, maar dat terzijde :>

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tsja, de marketingmachine doet zijn werk wel heel prima hè. Jij gelooft zo'n artikeltje ook meteen? Met als enige referentie notabene het merk dat ons deze term heeft zitten opdringen? Okay, prima ;)

Voor een "iets" betere omschrijving van wat een LED-tv daadwerkelijk is en niet wat de heren die televisies met rode randjes maken zogenaamd bedoelen zou ik eens kijken naar http://en.wikipedia.org/wiki/LED_TV

Kleine quote, scheelt weer een klik:

"LED-backlit LCD television (called LED TV by Samsung Electronics, Toshiba, Philips, LG Electronics and Vizio and not to be confused with true LED displays) is an LCD TV that uses LED backlighting[1] rather than fluorescent lights used in traditional LCD televisions."

"For true LED displays, see Organic light-emitting diode#Commercial uses."

Maar goed, het bekt natuurlijk ook veel leuker als je kan beweren dat je net een nieuwe LED-tv hebt gekocht (welnu, gefeliciteerd, ieder zijn ding) maar dat het daadwerkelijk een LED-tv is, nou neen, niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Persoonlijk vind ik dat NL wiki-artikel helemaal niet fout? Er staat toch duidelijk led-backlit LCD?
Ok, ze sturen je door naar Samsung, maar er staat ook bij dat meerdere merken het LED TV noemen. :)

Trouwens is een LED en een OLED ook helemaal niet gelijk aan elkaar, dus vind ik de verwijzing in het EN-artikel ook niet echt correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Fire69 schreef op zondag 27 december 2009 @ 10:10:
Persoonlijk vind ik dat NL wiki-artikel helemaal niet fout?
Dag mag. Een LED-backlight televisie is echter helemaal geen LED-tv, het is een LCD-tv.
Er staat toch duidelijk led-backlit LCD?
Er staat meermaals gewoon LED-tv. Iets dat het niet is.
Ok, ze sturen je door naar Samsung, maar er staat ook bij dat meerdere merken het LED TV noemen. :)
Die hebben een minder aktieve marketing-afdeling dan Samsung ;) Een LED-logo met daarin ook nog eens drie verschillende kleurtjes afbeelden is pure misleidende marketing-onzin. Aan iets als dit irriteer ik mij mateloos:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/SamsungLED-TV_180609.jpg
Trouwens is een LED en een OLED ook helemaal niet gelijk aan elkaar, dus vind ik de verwijzing in het EN-artikel ook niet echt correct :)
Alsnog vele male relevanter dan dit wellicht door een Samsung-eigenaar ingetikte stukte semi-waarheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Brad Pitt schreef op zondag 27 december 2009 @ 09:36:
[...]

Tsja, de marketingmachine doet zijn werk wel heel prima hè. Jij gelooft zo'n artikeltje ook meteen? Met als enige referentie notabene het merk dat ons deze term heeft zitten opdringen? Okay, prima ;)

Voor een "iets" betere omschrijving van wat een LED-tv daadwerkelijk is en niet wat de heren die televisies met rode randjes maken zogenaamd bedoelen zou ik eens kijken naar http://en.wikipedia.org/wiki/LED_TV

Kleine quote, scheelt weer een klik:

"LED-backlit LCD television (called LED TV by Samsung Electronics, Toshiba, Philips, LG Electronics and Vizio and not to be confused with true LED displays) is an LCD TV that uses LED backlighting\[1] rather than fluorescent lights used in traditional LCD televisions."

"For true LED displays, see Organic light-emitting diode#Commercial uses."

Maar goed, het bekt natuurlijk ook veel leuker als je kan beweren dat je net een nieuwe LED-tv hebt gekocht (welnu, gefeliciteerd, ieder zijn ding) maar dat het daadwerkelijk een LED-tv is, nou neen, niet echt.
Volgens mij ben je in de war? De organic leds zijn natuurlijk gewoon OLEDS.

Ik zou niet weten wat een led tv zou moeten zijn, behalve dan een lcd die leds gebruikt als vervanging van conventionele backlight en wanneer deze leds zich àchter het scherm bevinden en ook nog local dimming hebben, noemen ze het full leds.

Een edge lit led lcd is ook gewoon een led tv, maar daarbij worden de voordelen van leds nogal teniet gedaan doordat de leds zich alleen aan de rand van het scherm bevinden en geen local dimming hebben.
Persoonlijk vind ik het beeld hiervan nogal matig.

De geplaatste link zegt overigens precies hetzelfde: er zijn meerdere vormen van led lcd's, waaronder edge lit leds, rgb leds, full leds en oleds.

Het grote verschil en dus het voordeel van de oleds is dat deze zelf het licht uitsturen en dus apart aan/uit gezet kunnen worden. Precies zoals bij.....een plasma ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Ferry34 op 27-12-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ferry34 schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:03:
Ik zou niet weten wat een led tv zou moeten zijn
Het is LED-backlit LCD. Geen LED-tv. Dat is een verzonnen marketingnaampje. LED klinkt gewoon leuker beter en nieuwer dan LCD. Waarbij de meest gebruikte techniek ook nog eens miserabel is en men zit te kijken naar een beeld dat niet homogeen is, met een belachelijke kijkhoek, én het ook nog "perfect" noemt.
noemen ze het full leds.
Ook weer zoiets moois. Een stuk of 750 LEDjes er in zetten en het meteen Full noemen. Ach whatever ook.
De geplaatste link zegt overigens precies hetzelfde: er zijn meerdere vormen van led lcd's, waaronder edge lit leds, rgb leds, full leds en oleds.
De geplaatste link heeft het over LED-backlit apparaten, niet LED-tv's. Zo noemen de fabrikanten kun kindjes.
Het grote verschil en dus het voordeel van de oleds is dat deze zelf het licht uitsturen en dus apart aan/uit gezet kunnen worden. Precies zoals bij.....een plasma ;)
Met een hopelijk betere zwartwaarde ;) (bereidt zich vast voor op een "mijn beeld is superzwart!-opmerking 8) )

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 28-12-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
0,0031 lijkt me een bijzonder fraaie waarde.

Waarschijnlijk zal dit binnen afzienbare tijd verbeterd worden naar "absolute black", maar dat verschil is voor mij niet relevant meer.

Die Samsung led backlight tv van een jaar of wat geleden, kon overigens volgens de fabrikant een absolute black weergeven (de leds konden helemaal uitgezet worden), maar later bleek dat dit alleen was wanneer er geen content werd weergegeven en was dit een nutteloze reclamekreet.
Deze tv had overigens wèl de beste zwartweergave van alle lcd's tot dan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ferry34 schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:46:
0,0031 lijkt me een bijzonder fraaie waarde.
Oh dat is het ook hoor! Maar het is nog steeds net geen puur zwart, het paneel "gloeit" nog steeds zichtbaar.
Waarschijnlijk zal dit binnen afzienbare tijd verbeterd worden naar "absolute black", maar dat verschil is voor mij niet relevant meer.
Mja, de 250pk in m'n auto is ook "genoeg". Maar beter/meer/mooier kan het altijd, en kan ook geen kwaad. Dat je er nu al helemaal tevreden mee bent is fijn, dat wel ;) Zo easy ben ik zelf helaas niet.
...en was dit een nutteloze reclamekreet.
Ain't it all :)
Deze tv had overigens wèl de beste zwartweergave van alle lcd's tot dan toe.
Nog steeds natuurlijk, want waar de backlit LED's niet "aan" staan is het ook gewoon helemaal zwart. Donkerder dan dat gaat het echt niet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 20-04 10:42

pvr

Het linkje van de:http://nl.wikipedia.org/wiki/LED_TV , wilde ik alleen de Technologie van LED-backlit LCD laten zien in het nl,
En omdat ze daar een verkeerde woord keuze maken in de hoofdtitel........ tsja, misschien een idee Brad, om je aan te melden bij Wikipedia, en wijzig dat, wat niet goed is.

En ik geloof zo,n artkeltje niet meteen, ook als jij het zou wijzigen ;)
Brad Pitt schreef op zondag 27 december 2009 @ 09:36:
[...]

Tsja, de marketingmachine doet zijn werk wel heel prima hè. Jij gelooft zo'n artikeltje ook meteen?
Brad

We weten het nu wel:

Het is LED-backlit LCD. Geen LED-tv

Brad

Er zijn namelijk ook mensen die de techniek weten van LED-backlit LCD, maar dit blijven uitspreken als LED-tv.(verkeerde woord keuze)
Als je al deze mensen hier of elders elke keer wilt verbeteren, go your game.

Het is geen plastic tasje, maar een kunstof tasje

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pvr schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:15:
Er zijn namelijk ook mensen die de techniek weten van LED-backlit LCD, maar dit blijven uitspreken als LED-tv.(verkeerde woord keuze)
Mja, maar die worden met een factor 1000 outclassed door de ignorance-is-bliss meute hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Laat ze maar lekker ouwehoeren Brad, ik heb het al een hele tijd geleden opgegeven. Vooral op verjaardagen bijvoorbeeld vind ik het verschrikkelijk. Zoveel onwaarheden en aannames van andere mensen terwijl ze niet eens weten hoe de vork in de steel zit.

En dan ga je het uitleggen maar willen ze het nog steeds niet aannemen omdat er veeeeeel meer LCD tv's worden verkocht _O-.

Maargoed, zolang ik er geen hoef te kopen ben ik blij, ik geniet van de prachtige beeldkwaliteit van de plasma tv's :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
StealthyPeanut schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:50:
Laat ze maar lekker ouwehoeren Brad, ik heb het al een hele tijd geleden opgegeven. Vooral op verjaardagen bijvoorbeeld vind ik het verschrikkelijk. Zoveel onwaarheden en aannames van andere mensen terwijl ze niet eens weten hoe de vork in de steel zit.
Yup, same here, geef wel antwoord hoor, maar gewoon wat ze willen horen. Is gewoon het makkelijkst. Elke discussie is bij voorbaat zinloos. Gewoon ja, ja, ja, klopt, is zo. Klaar. En ga dan weer een biertje pakken.
En dan ga je het uitleggen maar willen ze het nog steeds niet aannemen omdat er veeeeeel meer LCD tv's worden verkocht _O-.
Tsja, "dus" is het de betere techniek hè :)
Maargoed, zolang ik er geen hoef te kopen ben ik blij, ik geniet van de prachtige beeldkwaliteit van de plasma tv's :).
Pas bij een vriend een Samsung 8000 gezien. Prima ding hoor. Super (lees: voor mij iets te) scherp. Maar die kleuren en zo, pffff. Zou hem niet eens willen ruilen voor m'n HD-Ready plasma bakkie. Echt no way ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Ik heb nu een jaar een 42" plasma HD ready, en ik ben nog steeds zeer tevreden (achteraf had hij ook 46" mogen zijn, het went erg snel).
Zeker als ik allerlei TV's in de verschillende showrooms bekijk, HD, LED, ultradun etc., maar meestal slecht afgesteld of slecht signaal, zo kan je toch niets verkopen.
Ook iedereen die op bezoek komt is onder de indruk, kijkafstand 2,5 tot 3,5 meter, geen HD content (soms de PS3, toch wel erg scherp, ook op HD ready).
Kortom, plasma is nog steeds het superieure systeem ondanks de niet te stuiten opmars van LCD.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zag net dit topic in de Active Topics passeren:
[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14

Moest direkt aan Brad Pitt denken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Fire69 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:21:
Zag net dit topic in de Active Topics passeren:
Dat zijn teveel pagina's, zoveel tijd heb ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je hoeft het topic ook niet te lezen, ik refereerde gewoon naar de topic-titel, LCD EN LED-TV's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Fire69 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:54:
Je hoeft het topic ook niet te lezen, ik refereerde gewoon naar de topic-titel, LCD EN LED-TV's :P
Yes yes, I know, maar om ál die mensen nu terecht te gaan wijzen gaat wat ver. LED-tv it is, klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omid
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-04 18:23
Hebben jullie het gedoe rondom afnemende zwarte waarde meegekregen? In VS schijnen rechtzaken tegen panasonic aangespannen te zijn aangezien de zwartwaarde van diens plasma's met de verloop van tijd flink afdalen. I.v.m. ouderdom fosfor cellen zet de software de voltage steeds beetje bij beetje hoger waardoor de zwartwaarde afneemt.

Ik heb hier last van. Mijn zwarte is niet zo zwart meer zoals die 1,5 jaar geleden was :( . Wat is jullie ervaring?

Heb de TH50PZ800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Klopt. Er zit n fout in de software. Het is zo dat de helderheid van plasma heel langzaam terug loopt (ong 40% in 10 jaar/60.000 uur) en om dit te compenseren, laten sommige fabrikanten de tv's automatisch langzaam de helderheid verhogen. Dan zou de zwartweergave gewoon gelijk blijven.

Echter, door n fout in de software gaat dit bij sommige toestellen veels te snel. Jij bent eigenlijk de eerste in Nederland bij wie dit ook gebeurt waarvan ik t lees.
In de usa is t zeker n issue.

Ik begrijp ook niet waarom daar geen firmware-update voor wordt uitgegeven.
Helpt t verlagen van de helderheid niet?

Mocht er niets aan gedaan kunnen worden dan zou ik dat zeker niet accepteren! Je hebt genoeg voor die tv betaald lijkt me!

[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 26-04-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 23-04 13:33

rajackar

Blood Minister

Hmm, ik had laatst ook het idee dat de beeld kwaliteit minder was geworden. Met name in donkere scenes leek het slecht. Maar na wat instellingen in m'n xbox (reference levels) lijkt het een stuk beter. Het hangt ook heel erg van de film af die ik kijk hoe de kwaliteit is. Ik maak me over die zwart waarden ook niet zo'n zorgen.
Wat me wel steeds meer gaat irriteren is dat ik wel erg veel last heb van fosfor trailing. Hoe is dat bij jullie? Ik zie echt heel duidelijk gele vlekken achter heldere stukken aan trekken.
Ook wordt het beeld heel onduidelijk bij horizontaal bewegende beelden. Aftiteling van bv pauw en witteman of IT crowd is nauwelijks te lezen en zie je duidelijk dubbel (hd tv via hdmi en popcorn hour via hdmi). Zit al een tijdje te denken om hier toch de support eens voor te bellen maar ben benieuwd hoe dit bij jullie is.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Ik heb de TH-42PZ85 ongeveer 1,5 jaar. Heb al een poosje het logo van nederland 1,2 en 3 in beeld en het gaat niet weg. Is er nog een manier omdat weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 10:23
Heeft iemand een idee hoe je de firmware van een TH-42PZ80E kan updaten. Ik heb een HDMI apparaat met handshake probleem, waarbij de fabrikant met verschillende nieuwe firmware versies alles geprobeerd heeft. De problemen op andere merken TV's zijn ondertussen opgelost, behalve die van de panasonic TV's.

Ik kan op de website van Panasonic alleen iets vinden voor de allerlaatste modellen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Weet niemand bovenstaande? Ben er zelf ook wel benieuwd naar voor mijn 81. Google is niet erg behulpzaam verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-04 07:30
Inmidddels al opgelost? wat was de oplossing?
Heb zelf ook een pz80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-04 22:20
Omid schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:59:
Hebben jullie het gedoe rondom afnemende zwarte waarde meegekregen? In VS schijnen rechtzaken tegen panasonic aangespannen te zijn aangezien de zwartwaarde van diens plasma's met de verloop van tijd flink afdalen. I.v.m. ouderdom fosfor cellen zet de software de voltage steeds beetje bij beetje hoger waardoor de zwartwaarde afneemt.

Ik heb hier last van. Mijn zwarte is niet zo zwart meer zoals die 1,5 jaar geleden was :( . Wat is jullie ervaring?

Heb de TH50PZ800.
Hier ook last van, th42px80E ... zwart is donkergrijs geworden = detailverlies in donkere scènes of kijken naar zeer grijs scherm :/

al iemand komen kijken overdag, moest verduistering niet naar beneden laten in living + keer op 20cm afstand naar serie, hoe ga je dan slechte zwartwaarden vaststellen... Was firma in onderaanneming, zal pana zelf contacteren me dunkt, dit kan niet, zo kan ik geen plasma aanraden, zwart is slechter dan een Lcd, triestig.

Hopelijk willen ze iets regelen want heb toch 2 jaar garantie me dunkt en toestel is jonger dan 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-04 10:27

Gast1981

room with a moose!

Sorry voor de bump, maar ik zag effe geen beter topic hiervoor ;)

Ik gebruik nog steeds naar volle tevredenheid mijn PZ80, maar wil (nogmaals) mijn oude Dolby setje aansluiten. Dit heb ik al eens geprobeerd van de PS3 naar Dolby met een convertor van optisch out (ps3) naar digital in (dolby), maar dat geluid was erg brak... helaas heeft mijn Dolby set geen HDMI, dat zou perfect zijn.

Wat ik nu wil gaan doen, is de audio uitgang van de tv (2x tulp) gebruiken om de Dolby set te koppelen. Ja, ik weet dat ik dan stereo geluid ga doorpompen en geen Dolby Surround, maar het gaat mij ook voornamelijk om het gebruik van meerdere boxjes (ruimtelijk effect, zonder dolby) en voor de subwoofer. Hierbij 2 vragen;
1- als ik de audio uitgang gebruik, gaat dan het geluid van de tv zelf op mute?
2- iemand dit al geprobeerd? is het überhaupt de moeite waard qua geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:18
Kan ik de 42PX80 ophangen met een simpele muurbeugel (max 60kg) van de toko hier om de hoek of moet ik iets speciaals hebben, aangezien het geen VESA mount schijnt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04 09:26
Gast1981 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:12:
Sorry voor de bump, maar ik zag effe geen beter topic hiervoor ;)

Ik gebruik nog steeds naar volle tevredenheid mijn PZ80, maar wil (nogmaals) mijn oude Dolby setje aansluiten. Dit heb ik al eens geprobeerd van de PS3 naar Dolby met een convertor van optisch out (ps3) naar digital in (dolby), maar dat geluid was erg brak... helaas heeft mijn Dolby set geen HDMI, dat zou perfect zijn.

Wat ik nu wil gaan doen, is de audio uitgang van de tv (2x tulp) gebruiken om de Dolby set te koppelen. Ja, ik weet dat ik dan stereo geluid ga doorpompen en geen Dolby Surround, maar het gaat mij ook voornamelijk om het gebruik van meerdere boxjes (ruimtelijk effect, zonder dolby) en voor de subwoofer. Hierbij 2 vragen;
1- als ik de audio uitgang gebruik, gaat dan het geluid van de tv zelf op mute?
2- iemand dit al geprobeerd? is het überhaupt de moeite waard qua geluid?
Ik heb zelf de PX80 en heb op deze manier het geluid van mijn decoder doorgelust naar mijn versterker. Het geluid van de tv dien je zelf uit te zetten. De kwaliteit van het geluid is afhankelijk van je Dolby setje en wordt door de tv onbewerkt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170754

Wat zou een redelijke prijs zijn voor een 2ehandse 42 inch pz800e? De televisie is ongeveer 2 jaar oud.
Wij dachten aan 700 euro. Kan weinig vergelijkingsmateriaal vinden op internet.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Je kan ook kijken naar een nieuwere serie, die is zelfs nog goedkoper dan de tweedehands PZ800E.

Bijvoorbeeld de Panasonic TX-P42S20ES die is ook nog eens v.z.v. een DVB-C ontvanger en heeft een veel lager verbruik.
Beeldkwaliteit zul je zelf even moeten gaan bekijken maar aangezien het een nieuwere generatie is zou die beter moeten zijn dan de PZ800E.

Linkje naar Panasonic

[ Voor 41% gewijzigd door sjaool op 03-02-2011 21:16 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-03 23:18
Even een vraag. Ik heb sinds oktober 2008 een 46PZ85, deze bevalt nog steeds zeer goed. Ik kom alleen 1 probleem tegen.
Aan de achterkant zitten een aantal ventilatoren bovenin. Sinds kort hoor ik de ventilatoren steeds meer als ik het geluid uit heb. Nu ik er op let kan ik het zelfs horen met het geluid aan.

Hebben anderen dit ook gehad en dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:13

DarkSide

theres no place like ::1

Anoniem: 170754 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:53:
Wat zou een redelijke prijs zijn voor een 2ehandse 42 inch pz800e? De televisie is ongeveer 2 jaar oud.
Wij dachten aan 700 euro. Kan weinig vergelijkingsmateriaal vinden op internet.
Alvast bedankt.
Zou geen 2jaar oude Plasma kopen. Zou dan door sparen voor eentje van de huidige serie.
Een G of S serie. heb je al voor 900,-. Maken gebruik van een nieuwere beeldscherm.
Betere zwartwaarden etc. De randen zijn dunner dan de PZ serie en is dus minder massief.
Daarbij heb je gewoon 2 jaar garantie (en onsite van Panasonic als het goed is)

De PZ800 is dus al 2 jaar ingespeeld. En bij plasma schermen is het zo dat de fosfors na gelang van tijd achteruit gaan. En je scherm wat doffer wordt.
Niet dat dat meteen een probleem oplevert na 2 jaar. Maar je bent al wel 2 jaar kwijt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:18
Is het mogelijk om de country settings aan te passen zonder een reset? Ik heb geen DVB functie in mijn menu en ik denk dat dat komt omdat mijn land niet op Nederland staat... of is dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik heb een 42" uit de 800 serie en sinds vandaag valt het beeld gedeeltelijk weg. Aan de rechterkant van boven naar beneden en ongeveer 5 cm breed. Als of je naar een pilarbox uitzending kijkt maar dan met één zwarte balk. Is dit een meer voorkomend probleem? Ik vind weinig hierover op internet. Nu even afwachten hoe de garantieafhandeling verloopt.

[ Voor 24% gewijzigd door Squeezert op 05-04-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
Squeezert schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:35:
Ik heb een 42" uit de 800 serie en sinds vandaag valt het beeld gedeeltelijk weg. Aan de rechterkant van boven naar beneden en ongeveer 5 cm breed. Als of je naar een pilarbox uitzending kijkt maar dan met één zwarte balk. Is dit een meer voorkomend probleem? Ik vind weinig hierover op internet. Nu even afwachten hoe de garantieafhandeling verloopt.
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02-2022
één ding kan gezegd worden, de service van Panasonic is top!
De monteur kwam maandag op de afgesproken tijd. Hij zag meteen dat reparatie on-site niet ging lukken en dat het paneel waarschijnlijk stuk was. Mijn TV is meegenomen voor verder onderzoek maar niet zonder een full HD leentoestel achter te laten. Ik zou binnen een week gebeld worden of het toestel toch gemaakt kan worden en zo niet om mij te informeren over een andere oplossing. vier dagen later kreeg ik telefoon en de melding dat het toestel niet gemaakt kon worden. Als alternatief krijg ik, afhankelijk van de beschikbaarheid, een splinternieuwe TV of ik mag voor mijn aankoopbedrag iets anders uitzoeken. Volgens de monteur kan ik sowieso een 42GT30 verwachten. Het is ook waarschijnlijk dat het een 42VT30 wordt omdat mijn 800 toen het topmodel was. Volgens mij kan deze service niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
Netjes hoor, ben blij voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-04 14:38
Hallo, ik heb een Panasonic TH-42PZ80E en sinds kort ook de (analoge) UPC box. Omdat ik nergens de juiste code kon vinden voor het instellen van de afstandsbediening, wil ik hem hier toch even posten. Dat scheelt misschien weer iemand wat zoekwerk:

Als je de UPC remote op code 1680 zet, dan kan je daarmee ook je tv bedienen (de 42PZ80 in elk geval). Het geluid kan je gewoon met de volumeknop sturen, de input-selectie zit onder de knop "page down/AV". Ook de aan/uit knop doet het gelukkig! De rest van de knoppen lijkt niet veel te doen, maar heb je ook niet echt (vaak) nodig.

(Hier staat de handleiding voor het instellen van de UPC remote).

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaron
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08-2024
Beste Tweakers,

sinds juni 2009 hebben wij een Panasonic (logisch in dit topic ;)) TH-42PZ800e. Altijd met veel plezier naar gekeken tot gisteren. Geen beeld meer, soms doet hij het even maar zet hij zich uit, nu doet hij niks meer.

Voorafgaand hieraan hebben we tot 2x toe bij het aanzetten een volledig wit scherm gehad maar wel met daar doorheen de uitzending op tv. Een watermerk effect zeg maar. Daarnaast kwamen zaken als de volume-balk en de source verwijzingen links-boven niet meer volledig maar knipperend in beeld.

Vervolgens alle kabels is los gehad en opnieuw aangesloten maar dat leverde niets op. Sinds gister bij het aanzetten komt er geen beeld meer maar knipperd het standby lampje naast de knop een aantal keer en dan niks.

Hij lijkt zichzelf niet in te willen schakelen of mogelijk ter beveiliging uit te zetten.

Enige ervaring hiermee? ideeen? Morgen ga ik panasonic bellen. Beetje jammer na 2 jaar 11 maanden :(

Met vriendelijke groet,

Jaron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-03 22:24
Ik heb een TH-42PZ85 en vroeg me af of de Ziggo tv kaart na een firmware update van de tv het misschien rechtstreeks doet op mijn tv? Ik moet er nu een digitale ontvanger tussen zetten om hd tv te kunnen kijken.
Weet iemand waar ik de firmware kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 19:01
nee, die hardware zat toen nog niet in tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik heb een 42pz81e. Heeft iemand enig idee hoe je de tv kunt aanzetten met de panelknopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 23-04 13:33

rajackar

Blood Minister

Ik heb een 80 en die gaat aan met de zender +/- knoppen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Bij mij werkt dat niet. Ook niet wanneer ik F+"knop" indruk.

Ik zit vaak naast de tv en heb de AB niet altijd bij de hand, dus in mijn geval zou dat toch wel handig zijn.

edit: Hmm raar. Ik moet het knopje blijkbaar langer inhouden. Ik zou zweren dat ik ze al eens 5 seconden heb ingehouden, maar toen ik het gisteravond een seconde deed, ging de tv aan O-) .

[ Voor 33% gewijzigd door KoffieNT op 17-09-2014 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik ervaar de laatste dagen dat bij het aanzetten van de TV middels een afstandsbediening mijn Panasonic TH-42PZ80 wel aangaat, maar geen ingang kiest (HDMI1, HDMI2, etc.). Switchen met AV of direct een ingang kiezen heeft geen effect, er gebeurt gewoonweg niets. Met de aan/uit knop op de TV de TV helemaal uitzetten (dus niet in standby), de knop weer indrukken en vervolgens de TV aanzetten met de afstandsbediening lost dit probleem op, het kiezen van een ingang lukt dan weer.

Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:47
Dat klinkt als een stukke board. Laten repareren is de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Adlermann schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:22:
Dat klinkt als een stukke board. Laten repareren is de enige optie.
Soms gaat het wel gewoon goed, gek genoeg. Begin van het einde.. Of toch nog iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:47
JBS schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:14:
[...]
Soms gaat het wel gewoon goed, gek genoeg. Begin van het einde.. Of toch nog iets anders aan de hand?
ce-repair bellen. Meer kan je neit doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-04 17:08
Het was even zoeken, maar er bestaat dus nog weldegelijk een topic voor de wat oudere Panasonic plasma's. Ik vraag mij namelijk al een tijdje af of ik niet eens af moet stappen van mijn 37PX80 en op zoek moet gaan naar een nieuwe tv, en dan vooral met het oog op de resolutie.
Ik heb af en toe het idee dat op het moment dat ik mijn MBP aansluit deze het beeld niet volledig kan weergeven. Ik dacht zelf dat het hoogstwaarschijnlijk zou komen door de wat verouderde resolutie, namelijk 720p. Zal een nieuwe (LED) tv een verademing zijn voor wat betreft gaming(console) en zo nu en dan een film, of kan deze plasma er nog wel mee door?(uiteraard doel ik dan op 'Full HD')

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Wat bedoel je precies met "het beeld niet volledige kan weergeven"? Misschien staat 'overscan' aan waardoor het beeld iets ingezoomd is. Het kan ook een instelling op je Mac zijn.

720p op een 37" tv is prima te doen. 1080p wordt eigenlijk pas leuk vanaf 42" of 46" vind ik zelf.

[ Voor 22% gewijzigd door KoffieNT op 06-11-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-04 17:08
Ik zal er nog eens naar kijken, mede door dit probleem en de prijzen tegenwoordig van Full HD/1920x1080 tv's werd ik aan het twijfelen gezet, maar anderzijds ben ik tevreden met mijn plasma[1024 x 720] van nu zo'n 6 jaar oud.

(wellicht is de aandacht teveel op de resolutie gericht)

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janborrelworst
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-04 22:10
Beste techneuten,

Ik heb een Panasonic Viera TX-P50G30E (jaar 2010) en wil daar een Hikvision NVR recorder aansluiten via HDMI, maar ik krijg geen beeld op HDMI 1,2,3 of 4, heb 4 kabels geprobeerd maar krijg deze niet werkend.

Op de HDMI 1 zit een Humax aangesloten en die werkt toppie.
De NVR werkt wel op mijn Samsung tv (3 jaar oud) , zit er verschil in de hdmi kabels of aansluitingen ?

Wie kan me hiermee helpen.

Bvd Jan.

[ Voor 16% gewijzigd door janborrelworst op 08-10-2016 16:29 . Reden: wat vergeten ]

Pagina: 1 2 Laatste