[Vista/Exchange] Verbinden naar Exchange van werkgever mislu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele weken probeer ik de Exchange e-mail van mijn werkgever toe te voegen in mijn eigen Microsoft Outlook 2007. Ik heb geprobeerd via Configuratiescherm -> E-mail een Exchange account toe te voegen met mijn werk gebruikersnaam en wachtwoord en de Outlook Web Access hostname als Exchange hostname. Helaas werkt dit niet. Ook heb ik DOMEIN\gebruikersnaam al geprobeerd als gebruikersnaam. Dit functioneert helaas ook niet.

Inloggen kan ik wel via Outlook Web Access, maar ik vind het wel zo prettig werken om mijn Exchange account gewoon in Outlook te hebben. Op mijn afdeling schijnt echter iedereen genoegen te nemen met Outlook Web Access, ik denk dat er meer mogelijk moet zijn. Gezien een collega van mij het wel gewoon aan het werken heeft gekregen op zijn iPhone, moet het lijkt mij ook automatisch werken op Windows Vista.

Een van de opties in Microsoft Outlook is het opgeven van een web-proxy (web-authenticatie o.i.d.). Indien ik de Outlook Web Access server als proxy opgeef, dan wordt er wel een .htaccess scherm geprompt. Echter kom ik hier met username, username@domain en ook domain\username niet op ingelogd. In Outlook Web Access heb ik ook weinig informatie kunnen vinden over het account toevoegen in Outlook. De logingegevens van Outlook Web Access werken simpelweg niet via Outlook op mijn thuiscomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-08 16:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zonder VPN-verbinding of iets dergelijks gaat dat ook zo niet werken.

Er is een optie om zonder VPN wél Outlook te kunnen gebruiken zonder VPN. In Exchange 2007 heet dit "Outlook Anywhere", maar dat moet wel enabled zijn op de mailserver. Neem dus even contact op met de systeembeheerders van je werkgever.

Anders post je het even dubbel: Verwijderd in "Ervaring werken bij Getronics [Deel II]"

[ Voor 16% gewijzigd door Question Mark op 31-03-2009 09:19 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
RPC over HTTPS is een mogelijkheid, dan kun je thuis, dus via je eigen internetverbinding Outlook opstarten en dan wordt er vanzelf verbinding gemaakt met de Exchange Server op het werk.

Maar zoals al aangegeven dit moet op de server wel aanstaan. Dus dat je moet eerst vragen aan een systeembeheerder.

Je kunt dan op het werk je e-mailaccount bewerken vanuit Outlook, Extra, Emailaccounts(?), dan de knop "Meer instellingen" en het tabblad "Verbinding".
Dan krijg een vergelijkbaar scherm zoals dit

In het eerste veld moet dan het OWA adres staan, bijvoorbeeld owa.bedrijsnaam.nl waar het certificaat aan gekoppeld is. In het tweede veld msstd:owa.bedrijfsnaam.nl

Alle vinkjes aanzetten en zou je dan als het goed is je zakelijke mail bijvoorbeeld thuis op moeten kunnen halen. Veel mensen met laptops maken gebruik van bovenstaande methode.

Gewone desktops kunnen het ook. Stel dat je bedrijf een vestiging heeft in Amsterdam en in Utrecht. In Utrecht werken maar drie mensen, hebben hun eigen server en zitten (dus) niet in het domein maar in een werkgroep.
Je kunt dan toch verbinding maken met de Exchange Server in Amsterdam, maar op een iets lastigere manier.

Uitleg: http://blog.bitlord.us/default.asp?Display=3 (Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het keurig via die instructies geprobeerd. Vervolgens krijg ik een pop-up waar ik mijn log-in gegevens moet invoeren. Dit zijn dezelfde log-in gegevens als ik invoer bij Outlook Web Access, maar deze worden niet geaccepteerd.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/z77fk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
mischien staan je beheerers outlook anywhere (rpc over https) wel niet toen ;)

OWA toegang betekend namelijk niet per definitie dat outlook anywhere werkt namelijk

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is uiteindelijk gelukt via de handleiding. Het inloggen ging simpelweg de 1e keer niet goed en ik wilde niet het risico lopen na 3x geblokkeerd te worden. Ik had vervolgens het idee om eerst via OWA in te loggen zodat het 1x mislukt weer op 0 komt te staan. De eerste keer toen ik weer inlogde op Exchange met Outlook ging goed.

De handleiding gaf aan dat ik ook msst://owa.... moest instellen bij het tweede deel. Ook was ik de 1e keer niet via VPN ingelogd en had geen UNITY ingesteld bij Exchange-server, maar daar ook owa.

Bedankt voor jullie hulp! Ik ben blij dat er een handleiding online stond, gezien de Servicedesk zei dat het onmogelijk was en dat het niet ondersteund werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je krijgt altijd (sowieso de eerste keer) twee keer een loginbox, als die tweede de volledige interne servernaam bevat ben je dus al door de rpc-proxy heen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tegen beveiliging heb ik weinig. Echter moet het niet overdreven worden. Ik speel regelmatig een spelletje Pro Evolution Soccer en Football Manager op de computer en sinds ik mijn werk Exchange account heb toegevoegd, krijg ik om de 10 minuten het volgende scherm.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/sb4pit.jpg

Het scherm vraagt opnieuw om de gebruikersnaam en wachtwoord. Waarschijnlijk vanwege extra veiligheid. Veel ervaring met Exchange heb ik niet, dus ik vraag me af of dit normaal is, of dat er vanaf te komen is?

Het is enorm vervelend om midden tijdens een aanval in PES een pop-up scherm te hebben om de inloggegevens terwijl het spel op de achtergrond gewoon verder speelt.

Een oplossing is natuurlijk Outlook niet meer op de achtergrond de e-mail te laten controleren. Het afsluiten van Outlook.exe helpt hierbij echter niet. Het aanpassen van de instellingen zal vast helpen, maar dan wordt er overdag als ik thuis werk ook geen melding gemaakt van nieuwe e-mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een beetje overkill he..een ssl tunnel over een vpn. Het mooie is juist dat je geen vpn meer nodig heb met Outlook Anywhere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 08:10:
Wel een beetje overkill he..een ssl tunnel over een vpn. Het mooie is juist dat je geen vpn meer nodig heb met Outlook Anywhere.
VPN is alleen de 1e keer nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-07 18:14
Ik zie dat je bij getronics werkt? Voor zover ik weet kan je de mail alleen via de VPN benaderen. Of je moet het doen met de outlook webacces. En tijdens je voetbal spelltje is het zowieso niet wenselijk om dit via de VPN te laten lopen. Verbreek dan gewoon even de verbinding en gooi na je voetbal spel de VPN weer aan. Hou er ook rekening mee dat er wel het een en ander gelogd wordt....

Als je geen VPN gebruikt tijdens je voetbal spelletje krijg je ook die meldingen niet meer. Waarschijnlijk wordt het gezien namelijk als niet goedgekeurd verkeer en krijg je daarom om de zoveel tijd een melding.

EDIT: en graag voortaan 1 centraal topic aanmaken en niet alle vragen ook nog eens apart te vernoemen in hun eigen topic. [Outlook2007] Vervelende Exchange pop-ups om login gegevens

Edit 2: Speel je het op de laptop van het werk? Dan moet je als je thuis bent geen VPN connectie maken maar gewoon gelijk het spel starten. Je pc krijgt dan van je router/modem een ip toegewezen en kun je direct op het net. VPN is alleen nodig wanneer je verbinding wil hebben met Getronics

[ Voor 29% gewijzigd door muppet99 op 28-04-2009 14:28 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1) Je kunt perfect je e-mail benaderen zonder VPN.
2) Mijn laptop laat ik altijd op werk. Ik heb mijn Exchange account toegevoegd aan Outlook om mijn e-mail gewoon live te kunnen inzien. Werkt perfect, behalve dat hij om de 10 minuten een pop-up stuurt, die spellen e.d. onderbreekt.

Ik ben thuis vrijwel nooit ingelogd op VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas speelt het probleem nog steeds. Hebben jullie suggesties? :?
Ik zou graag mijn Exchange account in mijn Outlook houden thuis, echter blijf ik maar vervelende pop-ups krijgen waarin ik opnieuw mijn login-gegevens moet opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-08 16:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bel de helpdesk van je werkgever gewoon eens op....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al gedaan, hun reactie is: "Wij geven geen ondersteuning op Exchange op thuiscomputers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:24

Qwerty-273

Meukposter

Tja, je ze zouden natuurlijk wel Outlook ondersteuning kunnen geven..
Maar is Outlook niet zo ingesteld dat voor het controleren er een bepaalde verbinding wordt gekozen, in jouw geval de VPN verbinding naar je werkgever. Dat zou ik namelijk vermoeden aan de hand van deze post die je eerder hebt gemaakt:
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 03:11:
sinds ik mijn werk Exchange account heb toegevoegd, krijg ik om de 10 minuten het volgende scherm.
[afbeelding]
Het scherm vraagt opnieuw om de gebruikersnaam en wachtwoord. Waarschijnlijk vanwege extra veiligheid.
Want het adres *.europe.unity is natuurlijk een intern adres die alleen via een VPN zal werken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn exchange e-mail functioneert waarschijnlijk via *.europe.unity aangezien het via webmail loopt ("Connect to my Exchange using HTTP"). Ik gebruik namelijk nooit VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Qwerty-273 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:25:
Want het adres *.europe.unity is natuurlijk een intern adres die alleen via een VPN zal werken.
Die loginbox doet mij denken dat 'ie Outlook Anywhere/RPC over HTTP gebruikt en al door de eerste laag (rpc proxy) heen is. Mogelijk is RPC over HTTP op de server niet goed geconfigureerd? Dat zal je toch eens moeten troubleshooten.
TS: had je hier al eens gekeken, kom je veel server troubleshooting tegen, maar ook nog een paar dingetjes die op de client getest kunnen worden :) http://technet.microsoft....y/bb124649(EXCHG.65).aspx

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1