[ Voor 225% gewijzigd door ArChie op 25-02-2015 19:40 ]
Network ID's Ziggo/UPCVoor de instelling van door voormalig Ziggo toegelaten DVB-C ontvangers met geïntegreerde Irdeto Conditional Access Module (CAM) en TV's met geïntegreerde DVB-C tuner en CI(+) slot wordt gebruik gemaakt van een kanalen zoek methode waarbij een Network ID (NID) moet worden opgegeven zodat de DVB-C tuner de correcte frequentielijst uit het DVB signaal kan halen. Naast de van toepassing zijnde NID moet de klant ook nog een aantal andere afstem instellingen opgeven die vooralsnog per voormalig Ziggo of UPC gebied verschillen.Voormalig Ziggo klanten
Voormalig UPC klanten
Ziggo/UPC NID's
Opmerking: Voor de regio's met link in bovenstaande tabel wordt er verwezen naar de post met de laatst gemaakte kanalen/frequentie lijst. |
[ Voor 255% gewijzigd door ArChie op 23-10-2019 09:46 ]
Transport stream capture met THTSCaptureOntbreekt in dit topic een (actueel) kanalen/frequentie overzicht voor jouw Ziggo/UPC regio en beschik je over DVB-C PC-TV tuner hardware met Windows BDA drivers? Dan kan je zelf zorgen voor een actueel overzicht door een transport stream capture met de THTSCapture tool te maken en ter beschikking te stellen. Ik haal dat transport stream capture bestand vervolgens door een eigen DVB analyse toolje dat de overzichten genereert en plaats die overzichten in dit topic.Beschikbaarheid THTSCapture was een freeware tool die door TwinHan, een fabrikant van DVB PC-TV hardware, ter beschikking werd gesteld. Ondertussen bestaat TwinHan niet meer en kan ik ook niet meer verwijzen naar vaste download locatie voor deze THTSCapture tool. De laatst bekende versie is 20070521 en met zoeken op het Internet naar "THTSCapture_20070521.zip" hier en daar nog te vinden. Ook in dit topic staan soms nog werkende download locaties van lezers. Het Zip bestand bevat één executable die zonder installatie te gebruiken is met DVB-C PC-TV hardware met Windows BDA drivers. Transport stream capture maken De transport stream capture moet gemaakt worden van de transport stream op "netwerk" frequentie wat dezelfde frequentie is die ook gebruikt moet worden voor het instellen van voormalig Ziggo ontvangers en TV's met DVB-C tuner en CI+ slot. Zie de Network ID's Ziggo/UPC post voor de juiste DVB-C tuner instellingen. De voorbeelden in deze post zijn gemaakt op basis van de benodigde instellingen voor voormalig Ziggo gebied. Na opstarten van THTSCapture moet de juiste DVB-C tuner gekozen worden bij BDA Filter: ![]() Als er geen DVB tuner(s) in de BDA Filter lijst staan dan ontbreken vermoedelijk de Windows BDA drivers voor de DVB-C PC-TV hardware. In voormalig Ziggo gebied wordt de capture gemaakt van de 474 MHz frequentie. Dus bij "Frequency, KHz" moet 474000 worden ingevuld. Bij "SymbolRate, Ksps" moet 6875 ingevuld worden en bij "Costellation (64,256 ...)" de waarde 64. Druk vervolgens op "Tune": ![]() Als er afgestemd kon worden op de transport stream dan wordt links onderin op de status balk "Locked" aangegeven. Zet vervolgens een vinkje voor "Limit capture file size to ... MBytes" en geef 50 MB op: ![]() Druk daarna op "Start capture" en wacht op de melding dat de capture gereed is: ![]() Door op "Reset Tune" te drukken wordt de DVB-C PC-TV tuner weer vrijgegeven. Het transport stream capture bestand vind je op de "Path" locatie. Transport stream capture beschikbaar stellen Stel het gemaakte transport stream capture bestand beschikbaar via een gratis file share op het Internet zoals bijvoorbeeld DropBox of iets dergelijks. De link naar het bestand kan je naar eigen voorkeur in dit topic plaatsen of per PB/PM aan mij doorgeven. |
[ Voor 170% gewijzigd door ArChie op 25-02-2015 20:15 ]
Transport stream capture met TransEditOntbreekt in dit topic een (actueel) kanalen/frequentie overzicht voor jouw Ziggo/UPC regio en beschik je over DVB-C PC-TV tuner hardware met Windows BDA drivers? Dan kan je zelf zorgen voor een actueel overzicht door een transport stream capture met de TransEdit tool van DVBViewer te maken en ter beschikking te stellen. Ik haal dat transport stream capture bestand vervolgens door een eigen DVB analyse toolje dat de overzichten genereert en plaats die overzichten in dit topic.Beschikbaarheid TransEdit is een gratis tool voor de kopers van een DVBViewer licentie. TransEdit kan bij DVBViewer worden gedownload in de Members section. Transport stream capture maken De transport stream capture moet gemaakt worden van de transport stream op "netwerk" frequentie wat dezelfde frequentie is die ook gebruikt moet worden voor het instellen van voormalig Ziggo ontvangers en TV's met DVB-C tuner en CI+ slot. Zie de Network ID's Ziggo/UPC post voor de juiste DVB-C tuner instellingen. De voorbeelden in deze post zijn gemaakt op basis van de benodigde instellingen voor voormalig Ziggo gebied. In voormalig Ziggo gebeid wordt de capture gemaakt van de 474 MHz frequentie. Dus de "Transponders" lijst moet minimaal een regel voor 474 MHz, Modulation QAM 64 en symbolrate 6875 bevatten: ![]() Als die regel nog niet aanwezig is in de "Transponders" lijst dan kan die regel eenvoudig worden toegevoegd door de getoonde instellingen in het onderste deel van het scherm te maken en vervolgens op de "Add" knop te drukken. Selecteer vervolgens de regel met 474 MHz en druk op de Analyze knop: ![]() Wacht een aantal seconden om de lijst aan de rechterkant door TransEdit te laten vullen en selecteer vervolgens alle regels in die lijst aan de rechterkant (CTRL + A): ![]() Als gevolg van het selecteren van alle regels gaat de "Start Recording" knop aan. Druk op die knop en wacht tot rechtsonderin "Written:" zo'n 50 MB aangeeft: ![]() Druk dan op de "Stop Recording" knop. Het transport stream capture bestand vind je op de locatie die in de Settings als "Output Directory" is aangegeven: ![]() Transport stream capture beschikbaar stellen Stel het gemaakte transport stream capture bestand beschikbaar via een gratis file share op het Internet zoals bijvoorbeeld DropBox of iets dergelijks. De link naar het bestand kan je naar eigen voorkeur in dit topic plaatsen of per PB/PM aan mij doorgeven. |
[ Voor 255% gewijzigd door ArChie op 25-02-2015 19:39 ]
Transport stream capture met dvbv5-zap voor LinuxOntbreekt in dit topic een (actueel) kanalen/frequentie overzicht voor jouw Ziggo/UPC regio en beschik je over DVB-C PC-TV tuner hardware met een Linux PC? Dan kan je zelf zorgen voor een actueel overzicht door een transport stream capture met de dvbv5-zap tool te maken en ter beschikking te stellen. Ik haal dat transport stream capture bestand vervolgens door een eigen DVB analyse toolje dat de overzichten genereert en plaats die overzichten in dit topic.Beschikbaarheid De dvbv5-zap tool is een gratis tool voor Linux DVB gebruikers. Zie de volgende website voor meer informatie: https://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Dvbv5-zap Transport stream capture maken Met hulp van ANdrode is er nu de volgende transport stream capture procedure voor Linux DVB gebruikers: 1. Installeer de dvb-tools als dat nog niet is gebeurd met: code:
2. Maak een dvb.conf bestand aan met de volgende inhoud: Voor voormalig Ziggo klanten: code:
Voor voormalig UPC klanten: code:
3. Test of het dvbv5-zap tooltje werkt met het volgende commando: code:
4. Maak een capture bestand van de volledige transport stream met het volgende commando: code:
Transport stream capture beschikbaar stellen Stel het gemaakte transport stream capture bestand beschikbaar via een gratis file share op het Internet zoals bijvoorbeeld DropBox of iets dergelijks. De link naar het bestand kan je naar eigen voorkeur in dit topic plaatsen of per PB/PM aan mij doorgeven. |
[ Voor 255% gewijzigd door ArChie op 21-11-2017 21:33 ]
Transport stream capture met TVHeadendOntbreekt in dit topic een (actueel) kanalen/frequentie overzicht voor jouw Ziggo/UPC regio en beschik je over een werkende TVHeadend configuratie met DVB-C PC-TV tuner hardware? Dan kan je zelf zorgen voor een actueel overzicht door een transport stream capture met onderstaande procedure van @ShadowLord tool te maken en ter beschikking te stellen. Ik haal dat transport stream capture bestand vervolgens door een eigen DVB analyse toolje dat de overzichten genereert en plaats die overzichten in dit topic.Transport stream capture maken Wil je dus zelf ook graag een (nieuw) frequentieoverzicht laten maken en ben je TVHeadend gebruiker dan kun je mijn procedure hiervoor gebruiken. Dat maak het makkelijker om te capturen dan met een losse tool en in principe kun je dus een capture maken met bijna alle hardware die TVHeadend ondersteund, zolang deze maar een complete mux kan doorgeven. Deze methode heb ik met Chrome getest en zou zowel op Linux als Windows moeten werken. In principe werkt het met iedere browser waarbij het bestand tijdens het downloaden gekopieerd kan worden of welke het gedownloade bestand niet weggooit bij het afbreken. Linux gebruikers kunnen trouwens ook 'wget' gebruiken op de console.
|
[ Voor 255% gewijzigd door ArChie op 21-04-2019 11:17 ]
Gereserveerd.
[ Voor 255% gewijzigd door ArChie op 22-02-2015 12:54 ]
Gereserveerd.
Gereserveerd.
Gereserveerd.
Gereserveerd.
Gereserveerd.
Gereserveerd voor een eventueel toekomstig overzicht dat het DVB-SI Parser tooltje nu nog niet produceert al heb ik voorlopig nog even geen idee wat voor een overzicht er eigenlijk nog ontbreekt. Misschien valt er op basis van de het Video On Demand gebeuren straks nog een nieuw overzicht te maken.
[ Voor 92% gewijzigd door ArChie op 13-03-2009 14:48 ]
SM → LCD
[ Voor 190% gewijzigd door RoD op 13-03-2009 16:12 ]
Vandaag een nieuwe set capture bestanden gemaakt van alle Transport Streams bij Ziggo/Casema/Multikabel en die door mijn DVB-SI Parser tooltje gehaald. Alle overzichten in dit topic zijn bijgewerkt. Op hoofdlijnen hebben de onderstaande wijzigingen plaatsgevonden.
Wijzigingen in de kanalen/frequentie lijst:
Wijzigingen in de kanalen/frequentie lijst:
- Niet meer gebruikte Sport1 Extra service ID's 15003 en 15004 zijn verwijderd uit TS 15.
- TVE International is hernoemd in TVE in TS 20.
- Radio BemBem is verwijderd uit TS 24.
- Test firmware versie 109 vervangen door 111 voor de Humax IRHD-5000C.
- PID nummers van TV Oost zijn gewijzigd in TS 1.
- DVB ondertiteling ES is toegevoegd aan Cartoon Network TS 2.
- Incorrecte Data ES van National Geographic Channel is verwijderd uit TS 2.
- Duits-talige audio ES van Extreme Sports is verwijderd uit TS 2.
- Data ES van Extreme Sports is gewijzigd in Nederlands-talige teletekst ondertiteling ES in TS 2.
- PID nummers van Discovery Travel zijn gewijzigd in TS 4.
- RDS Data ES van Classic FM is verwijderd uit TS 7.
- RDS Data ES van TMF Radio is verwijderd uit TS 9.
- Nederlandse taal aanduiding van audio ES voor Radio West is verdwenen.
- Incorrecte Data ES van JimJam is verwijderd uit TS 11.
- PID nummers van Discovery Channel zijn gewijzigd in TS 12.
- Portugees-talige DVB ondertiteling ES van ESPN Classic Sport is verwijderd uit TS 12.
- Portugees-talige teletext ondertiteling ES van ESPN Classic Sport is verwijderd uit TS 12.
- Duits-talige audio ES van E! Entertainment is verwijderd uit TS 20.
- Italiaans-talige audio ES van E! Entertainment is verwijderd uit TS 20.
- Frans-talige audio ES van E! Entertainment is verwijderd uit TS 20.
- Nederlands-talige teletext ES is toegevoegd aan Ziggo TV in TS 22.
- Frans-talige teletext ondertiteling ES van TV 5 Monde Europe is verwijderd uit TS 23.
- Duits-talige teletext ondertiteling ES van TV 5 Monde Europe is verwijderd uit TS 23.
- Nederlands-talige teletext ondertiteling ES van TV 5 Monde Europe is verwijderd uit TS 23.
- Russisch-talige DVB ondertiteling ES van TV 5 Monde Europe is verwijderd uit TS 23.
- Nederlands-talige teletext ES van Zone Reality is verwijderd uit TS 23.
- Present/Following EPG en Schedule EPG is toegevoegd aan TMF Dance.
- Present/Following EPG en Schedule EPG is toegevoegd aan ZiZone.
- Travel Channel verplaatst van ongeregistreerd pakket naar verrassing pakket, totaal pakket en kennis & nieuws pakket.
- Juize FM verplaatst van ongeregistreerd pakket naar basis pakket en totaal pakket.
- TV Noord Holland verplaatst van basis pakket en totaal pakket naar ongeregistreerd pakket.
- TV Noord verplaatst van ongeregistreerd pakket naar basis pakket en totaal pakket.
- ZiZone verplaatst van ongeregistreerd pakket naar basis pakket en totaal pakket.
Uit de informatie in de kanalen/pakketten lijst valt op te maken dat er bij Ziggo/Casema/Multikabel nog steeds kanalen zijn die tot het zogenaamde "ongeregistreerd pakket" behoren. Dergelijke kanalen zijn met een ongeregistreerde smartcard te bekijken. Net even gecontroleerd en inderdaad heb ik met een oude ongeregistreerde smartcard die al enige tijd in een laatje lag nog steeds beeld op de volgende kanalen:
- Nederland 2
- Nederland 3
- RTL 4
- RTL 5
- RTL 7
- RTL 8
- SBS 6
- Veronica/Jetix
- NET 5
- TV Noord Holland
- TV West
- AT 5
- TV Rijnmond
- Omroep Brabant TV
- GoedTV
Dit is dan blijkbaar hersteld want mijn oude ongeregistreerde kaarten doen het niet.
E19 Preview verlopen... plus dat transport stream 25-26 er uit liggen
E19 Preview verlopen... plus dat transport stream 25-26 er uit liggen
Vreemd, er is namelijk wel iets gewijzigd voor de Ziggo/Multikabel abonnees, maar juist niet voor de Ziggo/Casema abonnees gezien de volgende informatie van Transport Stream (TS) 6 waarvan ik zojuist even een capture file voor mijn tooltje heb gemaakt:Nick39 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:31:
Dit is dan blijkbaar hersteld want mijn oude ongeregistreerde kaarten doen het niet.
E19 Preview verlopen...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
| ======================================================================================================================================================================================== Transport Stream ID Free ECM 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 Unknown Channel IDs ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Service name Type Service ID Y/N CAID:PID Subscriptions CHID:PID ======================================================================================================================================================================================== 6 Free ECM 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 Unknown Channel IDs ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Veronica/Jetix 1 6001 N 1540:4000 8 9 22 7:4000 1538:5000 24 NET 5 1 6002 N 1540:4001 8 9 22 7:4001 1538:5001 24 een 1 6003 N 1540:4002 8 9 22 1538:5002 8 22 RTL 8 1 6004 N 1540:4003 8 9 22 7:4003 1538:5003 24 TMF 1 6005 N 1540:4004 8 9 22 1538:5004 8 22 Juize FM 2 6050 N 1540:4050 8 9 22 1538:5050 8 22 ======================================================================================================================================================================================== Conditional Access IDs: 1538 - Irdeto 1540 - Irdeto Subscriptions for Conditional Access ID 1538: 1 - (Channel ID = 1 ) Verrassing pakket 2 - (Channel ID = 4 ) Film1 pakket 3 - (Channel ID = 5 ) Sport1 pakket 4 - (Channel ID = 6 ) HDTV pakket 5 - (Channel ID = 85 ) Gay Lifestyle pakket 6 - (Channel ID = 23 ) Film & Entertainment pakket 7 - (Channel ID = 2 ) Basis HDTV pakket 8 - (Channel ID = 211 ) Basis pakket 9 - (Channel ID = 212 ) Totaal pakket 10 - (Channel ID = 21 ) Kennis & Nieuws pakket 11 - (Channel ID = 25 ) Muziek pakket 12 - (Channel ID = 24 ) Kids pakket 13 - (Channel ID = 22 ) Sport pakket 14 - (Channel ID = 26 ) Music Choice & Xlnt Radio pakket 15 - (Channel ID = 27 ) Eredivisie Live Voetbal pakket 16 - (Channel ID = 28 ) Eredivisie Live Voetbal pakket 17 - (Channel ID = 205 ) Hindi pakket 18 - (Channel ID = 67 ) Chinees pakket 19 - (Channel ID = 208 ) Turks pakket 20 - (Channel ID = 209 ) Uitgebreid Turks pakket 21 - (Channel ID = 214 ) Film1 & Sport1 pakket 22 - (Channel ID = 9999 ) Preview pakket 23 - (Channel ID = 61439) Preview pakket 24 - (Channel ID = 65535) Ongeregistreerd pakket Subscriptions for Conditional Access ID 1540: 1 - (Channel ID = 1 ) Verrassing pakket 2 - (Channel ID = 3 ) Film1 pakket 3 - (Channel ID = 4 ) Sport1 pakket 4 - (Channel ID = 5 ) HDTV pakket 5 - (Channel ID = 6 ) Gay Lifestyle pakket 6 - (Channel ID = 8 ) Film & Entertainment pakket 7 - (Channel ID = 10 ) Basis HDTV pakket 8 - (Channel ID = 11 ) Basis pakket 9 - (Channel ID = 13 ) Totaal pakket 10 - (Channel ID = 14 ) Kennis & Nieuws pakket 11 - (Channel ID = 15 ) Muziek pakket 12 - (Channel ID = 16 ) Kids pakket 13 - (Channel ID = 17 ) Sport pakket 14 - (Channel ID = 19 ) Music Choice & Xlnt Radio pakket 15 - (Channel ID = 27 ) Eredivisie Live Voetbal pakket 16 - (Channel ID = 28 ) Eredivisie Live Voetbal pakket 17 - (Channel ID = 83 ) Hindi pakket 18 - (Channel ID = 84 ) Chinees pakket 19 - (Channel ID = 208 ) Turks pakket 20 - (Channel ID = 209 ) Uitgebreid Turks pakket 21 - Not used 22 - (Channel ID = 9999 ) Preview pakket 23 - Not used 24 - (Channel ID = 65535) Ongeregistreerd pakket |
Voor die Ziggo/Casema abonnees die behoren tot het Irdeto Conditional Access System (CAS) met CAID 1538 zitten Veronica/Jetix, NET 5 en RTL 8 nog steeds in pakket 24 dat gebruikt wordt voor het "ongeregistreerd pakket". Voor de Ziggo/Multikabel abonnees is de oude situatie weer hersteld en er is kennelijk weer een nieuw Channel ID met nummer 7 gedefinieerd voor een nieuw pakket. Misschien wordt dat wel het nieuwe verkleinde basis pakket met hooguit 25 tot 30 kanalen waar sprake van is volgens sommige websites. Het Irdeto CAS met CAID 1540 voor de Ziggo/Multikabel klanten lijkt het Ziggo/Casema personeel een beetje te (mis/ge)bruiken voor allerlei experimentjes en als dat goed gaat dan worden die wijzigingen pas doorgevoerd in het Irdeto CAS voor de Ziggo/Casema klanten.
Je kent me wel denk ik uit het andere forum waar we beiden wat ervaringen hebben.
Ik heb hier 2 oude kaarten liggen,een ervan is nog een witte casema kaart,zonder logo of wat dan ook er op.
Beiden geven alleen Ned 1 vrij, en op alle hierboven genoemde kanalen een E-19 melding.
Heb een er van de hele nacht in de Humax laten zitten,misschien moest er iets worden ge-updated,maar deze blijft op de andere kanalen de E-19 melding geven.
Ik waag me verder niet aan analyses,daarin weet jij veel meer dan ik.
Ik heb hier 2 oude kaarten liggen,een ervan is nog een witte casema kaart,zonder logo of wat dan ook er op.
Beiden geven alleen Ned 1 vrij, en op alle hierboven genoemde kanalen een E-19 melding.
Heb een er van de hele nacht in de Humax laten zitten,misschien moest er iets worden ge-updated,maar deze blijft op de andere kanalen de E-19 melding geven.
Ik waag me verder niet aan analyses,daarin weet jij veel meer dan ik.
Mogelijk heeft het iets te maken met de duur dat de smartcard inactief is geweest. De allereerste smartcard die ik ooit voor test doeleinden had aangeschaft was ook niet meer aan de praat te krijgen tijdens de periode dat het "Ongeregistreerd pakket" voor de Ziggo/Multikabel abonnees nog bestond. En die smartcard heb ik ook meer dan een dag in de ontvanger laten zitten om te zien of dat iets uithaalde. De smartcard die ik als laatste nooit geregistreerd had deed het wel weer in die periode van het "Ongeregistreerde pakket" en die had hooguit een half jaar in de kast gelegen.Nick39 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:46:
Conditional Access Systems (CAS) en het bijbehorende data verkeer tussen headend en ontvanger zijn uiteraard goed beveiligd middels encryptie zodat er helaas niet zo veel te analyseren valt. Het was even handig dat ik een oude smartcard weer kon gebruiken. Mogelijk dat ik die nu alsnog ga registreren.
Sinds kort is een nieuwe firmware versie beschikbaar voor de Cisco 8455DVB dat loader volgnummer 14 heeft gekregen en gemaakt is op 6 maart 2009. Het "Beschikbare firmware versies" overzicht is bijgewerkt met de laatste stand van zaken.
Meer dan twee jaar na de fusie van @Home, Casema en Multikabel tot het huidige Ziggo is eindelijk Sport 1 HD ook door de Ziggo/Casema abonnees te ontvangen. Te vinden onder kanaal nummer 409. Het kanalen/frequentie overzicht is hierop aangepast.
Archy,
het spijt me dat ik je niet ga vertellen wat je wil horen.... Maar ik zie weer ERG VEEL speculatie en aanames en andere uitspraken die jij als feit door het leven wil laten gaan.
Jij weet blijkbaar niet waarom er bepaalde zenders zonder geregistreerde smartcard te zien zijn/ waren. Waarom lever je er dan toch commentaar op? Ik snap ook niet dat dit word geaccepteerd door Tweakers....
Want in je beide toppics ben je alleen een bedrijf aan het flamen etc. je komt idd met feiten. Maar die raken verder kant noch wal. Omdat je niet weet WAAROM dingen zijn zoals ze zijn. En je kan ook niet van een bedrijf verwachten dat ze alle ins en outs van hun product/ dienst met de klant delen. Dat verwachten we van geen enkel bedrijf waarom dan wel van Ziggo?
het spijt me dat ik je niet ga vertellen wat je wil horen.... Maar ik zie weer ERG VEEL speculatie en aanames en andere uitspraken die jij als feit door het leven wil laten gaan.
Jij weet blijkbaar niet waarom er bepaalde zenders zonder geregistreerde smartcard te zien zijn/ waren. Waarom lever je er dan toch commentaar op? Ik snap ook niet dat dit word geaccepteerd door Tweakers....
Want in je beide toppics ben je alleen een bedrijf aan het flamen etc. je komt idd met feiten. Maar die raken verder kant noch wal. Omdat je niet weet WAAROM dingen zijn zoals ze zijn. En je kan ook niet van een bedrijf verwachten dat ze alle ins en outs van hun product/ dienst met de klant delen. Dat verwachten we van geen enkel bedrijf waarom dan wel van Ziggo?
Hoe zo weet ik niet welke kanalen zonder geregistreerde smartcard te bekijken zijn/waren? Die informatie is gewoon uit de Conditional Access Message Tables (CMT) te halen. Alle in dit topic gepresenteerde informatie komt uit tables zoals verstuurd in het digitale TV signaal van Ziggo/Casema. Je dacht toch zeker niet dat ik die lijsten en overzichten met de hand ga zitten intikken?MadDonkey schreef op zondag 22 maart 2009 @ 23:14:
Jij weet blijkbaar niet waarom er bepaalde zenders zonder geregistreerde smartcard te zien zijn/ waren.
Als je van mening bent dat de door mij gepresenteerde data en informatie niet klopt geef dan tenminste duidelijk aan waar ik in verkeerd zit en laat dan dan ook weten hoe het dan wel zit. Daar kan ik iets mee of leer ik iets van, dan wanneer je alleen maar in het algemeen roept dat alles wat ik schrijf "kant noch wal" raakt. Ik interpreteer de data die mijn DVB-SI Parser tooltje oplevert op mijn manier en die interpretatie koppel ik aan hetgeen ik lees van Ziggo medewerkers op de diverse forums. Dat alles bij elkaar vormt mijn mening over Ziggo en die presenteer ik op dit forum. Daarbij laat ik in mijn manier van schrijven altijd duidelijk weten waar het gaat om mijn interpretatie van zaken door het gebruik van woorden als "vermoed", "kennelijk", etc en onderbouw mijn case met data uit het signaal van Ziggo/Casema/Multikabel. Je kan me toch moeilijk beschuldigen van het feit dat ik zomaar iet roep zonder enige vorm van onderbouwing. Uiteraard zit ik er ook wel eens naast, maar tot dusver blijkt dat mijn interpretaties en verwachtingen meestal redelijk kloppen.Want in je beide toppics ben je alleen een bedrijf aan het flamen etc. je komt idd met feiten. Maar die raken verder kant noch wal. Omdat je niet weet WAAROM dingen zijn zoals ze zijn. En je kan ook niet van een bedrijf verwachten dat ze alle ins en outs van hun product/ dienst met de klant delen. Dat verwachten we van geen enkel bedrijf waarom dan wel van Ziggo?
[ Voor 54% gewijzigd door ArChie op 23-03-2009 00:33 ]
ik hoop dat via de PB duidelijk geworden is waarom bepaalde dingen gaan zoals ze gaan.. Ik kan er hier helaas niet teveel over doorgaan.ArChie schreef op zondag 22 maart 2009 @ 23:44:
Als je van mening bent dat de door mij gepresenteerde data en informatie niet klopt geef dan tenminste duidelijk aan waar ik in verkeerd zit en laat dan dan ook weten hoe het dan wel zit. Daar kan ik iets mee of leer ik iets van, dan wanneer je alleen maar in het algemeen roept dat alles wat ik schrijf "kant noch wal" raakt. Ik interpreteer de data die mijn DVB-SI Parser tooltje oplevert op mijn manier en die interpretatie koppel ik aan hetgeen ik lees van Ziggo medewerkers op de diverse forums. Dat alles bij elkaar vormt mijn mening over Ziggo en die presenteer ik op dit forum. Daarbij laat ik in mijn manier van schrijven altijd duidelijk weten waar het gaat om mijn interpretatie van zaken door het gebruik van woorden als "vermoed", "kennelijk", etc en onderbouw mijn case met data uit het signaal van Ziggo/Casema/Multikabel. Je kan me toch moeilijk beschuldigen van het feit dat ik zomaar iet roep zonder enige vorm van onderbouwing. Uiteraard zit ik er ook wel eens naast, maar tot dusver blijkt dat mijn interpretaties en verwachtingen meestal redelijk kloppen.
Een beetje kinderachtig om mij eerst publiekelijk te beschuldigen van het vertellen van allerlei onwaarheden en dan vervolgens de discussie via PB te willen voorzetten zodat ik mij niet publiekelijk kan verdedigen. Maar goed, ik heb je via PB laten weten wat ik van je zogenaamde openbaringen en verklaringen van je management vind. Weinig verrassende verklaringen en de bekende standpunten van Ziggo die ik al tijden aanhaal in de diverse berichten hier op het forum. Sommige verklaringen zelfs technisch aantoonbaar onjuist.MadDonkey schreef op maandag 23 maart 2009 @ 02:01:
ik hoop dat via de PB duidelijk geworden is waarom bepaalde dingen gaan zoals ze gaan.. Ik kan er hier helaas niet teveel over doorgaan.
De kanalen/frequentie lijst is weer bijgwerkt met de laatste stand van zaken. De volgende wijzigingen hebben plaatsgevonden:
- In TS 3 is Samanyolu TV hernoemd in STV;
- In TS 6 is Juize FM hernoemd in 538 Juize;
- In TS 9 is ATV hernoemd in ATV Europe;
- In TS 9 is Kanal D hernoemd in Euro D;
- In TS 15 is Star TV hernoemd in Euro Star.
Het Beschikbare firmware versies overzicht is bijgewerkt. De enige wijziging is de nieuwe firmware versie voor de Humax IRHD-5000C dat 3 als loader volgnummer heeft gekregen gemaakt op 26/03/2009 om 10:53:48. Deze firmware versie is door alle IRHD-5000C ontvangers te downloaden.
De PID's lijst is bijgewerkt met de volgende wijzigingen:
- In TS 2 heeft BBC Prime geen teletext meer;
- In TS 3 heeft het audio kanaal van TV West de Nederlandse taal aanduiding gekregen;
- In TS 7 is de Griekse DVB ondertiteling Elementary Stream niet meer als zodanig herkenbaar, maar de data stream wordt nog wel doorgegeven;
- In TS 9 heeft het audio kanaal van Radio West de Nederlandse taal aanduiding gekregen;
- In TS 21 heeft Sport1 HD nu ook een ECM data stream gekregen voor de Ziggo/Casema abonnees;
- In TS 23 zijn bij Zone Reality alle buitenlandse teletext ondertiteling talen verwijderd;
- In TS 24 is aan Nat Geo Wild de Portugese teletext ondertiteling toegevoegd;
- In TS 26 heeft France 2 in plaats van Franse teletext ondertiteling Franse DVB ondertiteling gekregen.
De Kanalen/pakketten lijst is bijgewerkt. De belangrijkste wijzigingen zijn als volgt:
- TV West zit niet langer in het ongeregistreerd pakket;
- Alle radio kanalen zijn voor Ziggo/Multikabel in het ongeregistreerd pakket terecht gekomen;
- Goed TV zit niet langer in het ongeregistreerd pakket;
- Voor de Nederlandse Publieke en Commerciele kanalen is er een nieuw pakket bijgekomen;
- Het Basis HDTV pakket wordt niet meer gebruikt bij Ziggo/Casema.
Ik merkte opeens dat de zenders History HD en France 2 ontbraken in mijn PC zenderlijst.
Blijkbaar is de frequentie van TS 26 hier (Network 8888) kort geleden gewijzigd, deze blijkt nu 826,75 MHz te zijn.
Blijkbaar is de frequentie van TS 26 hier (Network 8888) kort geleden gewijzigd, deze blijkt nu 826,75 MHz te zijn.
Tjonge jonge, gaan ze nu stap voor stap iedere Transport Stream met 0,75 MHz verschuiven t.o.v. de oude positie? Waar is dat nu weer goed voor? Bij Ziggo/Multikabel was er altijd een vast 8 MHz raster voor de gehele frequentie band zodat er ook niet van die ruimtes ontstonden die niet meer te benutten zijn. Dit is dan de tweede frequentie die met 0,75 MHz verschoven zit t.o.v. dat vaste raster sinds Ziggo/Casema de signaal leverantie doet. Zouden ze dat soms weer voor dat Cisco 8455DVB geval doen?The_Doman schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 16:00:
De kanalen/frequentie lijst is weer bijgewerkt met de laatste stand van zaken nadat Ziggo/Casema een paar Transport Stream frequenties in Ziggo/Multikabel gebied heeft gewijzigd. De volgende wijzigingen hebben plaatsgevonden:
- In TS 1 is Cultura hernoemd in Cultura 24;
- In TS 1 is Humor TV hernoemd in Humor TV 24;
- In TS 7 is Holland DOC hernoemd in Holland Doc 24;
- In TS 13 is /Geschiedenis hernoemd in Geschiedenis 24;
- In TS 15 is 13th street toegevoegd;
- In TS 18 is SciFi Channel toegevoegd;
- In TS 18 is Consumenten TV hernoemd in Consumenten 24;
- In TS 20 is Hilversum Best hernoemd in Hilversum Best 24;
- In TS 21 is Opvoeden Doe je Zo hernoemd in Familie 24;
- In TS 23 is SLAM!TV toegevoegd;
- In Ziggo/Multikabel gebied is TS 24 verplaatst van 762 MHz naar 762,75 MHz;
- In Ziggo/Multikabel gebied is TS 25 verplaatst van 794 MHz naar 794,75 MHz;
- In Ziggo/Multikabel gebied is TS 26 verplaatst van 826 MHz naar 826,75 MHz.
Per 4 mei dan eindelijk ook bij Ziggo. Zeer mooi nieuws. Kan de programmering alleen maar ten goede komen. Tip: Dexter en Sleeper Cell op 13thstreet. Jammer genoeg vallen jullie als Ziggo kijkers wel midden in seizoen 2. Qua SCI FI moet je niet veel nieuws verwachten wel leuk dat ze o.a. The X-Files nog uitzenden.ArChie schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 17:01:
De kanalen/frequentie lijst is weer bijgewerkt met de laatste stand van zaken nadat Ziggo/Casema een paar Transport Stream frequenties in Ziggo/Multikabel gebied heeft gewijzigd. De volgende wijzigingen hebben plaatsgevonden:
- In TS 15 is 13th street toegevoegd;
- In TS 18 is SciFi Channel toegevoegd;
- In TS 23 is SLAM!TV toegevoegd;
Binnen Ziggo/Casema is de frequentie van transportstream 21 is verhuisd van 260MHz naar 586MHz en die van ts 22 is verhuisd van 268MHz naar 770MHz.
Ik krijg het binnen dvbviewer nog niet voor elkaar om de zenders uit ts 22 zichtbaar te krijgen, maar volgens mijn Samsung is het echt 770MHz.
Ik krijg het binnen dvbviewer nog niet voor elkaar om de zenders uit ts 22 zichtbaar te krijgen, maar volgens mijn Samsung is het echt 770MHz.
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Is de frequentie wel echt 770Mhz?gjs schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:04:
Binnen Ziggo/Casema is de frequentie van transportstream 21 is verhuisd van 260MHz naar 586MHz en die van ts 22 is verhuisd van 268MHz naar 770MHz.
Ik had hier (Multikabel gebied) ook iets soortgelijks.
Enkele transportstreams waren een fractie in frequentie veranderd en niet alle decoders geven de exacte frequentie correct weer.
TS 25 zit hier bijvoorbeeld op 794,75 Mhz terwijl mijn Siemens PVR alleen maar 794 Mhz aangeeft.
De Samsung DCB-B270R en Humax Ir-FOX geven dan weer wel de volledige frequentie aan.
Als ik met mijn Technotrend DVB-C kaartjes rondom deze frequentie ga scannen krijg ik de volgende resultaten:
794,00 Mhz geen ontvangst
794,25 Mhz geen ontvangst
794,50 Mhz ontvangst ok
794,75 Mhz ontvangst ok
795,00 Mhz ontvangst ok
795,25 Mhz geen ontvangst
Probeer dus ook eens om de frequentie van de bewuste TS in stapjes te verhogen todat je wel ontvangst hebt?
De genoemde 586 MHz en 770 MHz frequenties kloppen. Van het weekend zal ik een nieuwe volledige Transport Stream capture file set maken om alle overzichten weer bij te werken met de laatste stand van zaken.gjs schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:04:
De kanalen/frequentie lijst is weer bijgewerkt met de laatste stand van zaken nadat Ziggo/Casema een paar Transport Stream frequenties in Ziggo/Casema gebied heeft gewijzigd en FAN TV verwijderd is. De volgende wijzigingen hebben plaatsgevonden:
- In TS 3 is de LCN van Fashion TV gewijzigd van 122 naar 124;
- In TS 3 is de LCN van Hallmark gewijzigd van 113 naar 112;
- In TS 9 is TMF Radio hernoemd in TMF HIT Radio;
- In TS 12 is FAN verwijderd;
- In Ziggo/Casema gebied is TS 21 verplaatst van 260 MHz naar 586 MHz;
- In Ziggo/Casema gebied is TS 22 verplaatst van 268 MHz naar 770 MHz.
- In TS 1 zijn de PCR en video PID's van TV Oost gewijzigd;
- In TS 5 is de audio taal van GoedTV gewijzigd van Nederlands naar Engels;
- In TS 12 zijn de PID's van FAN verwijderd;
- In TS 15 zijn de PID's van 13th street toegevoegd;
- In TS 18 zijn de PID's van SciFi Channel toegevoegd;
- In TS 18 is de Engelse audio taal van Baby TV verwijderd;
- In TS 23 zijn de PID's van SLAM!TV toegevoegd;
- In TS 25 is de audio taal van X-MO gewijzigd van Nederlands in Engels;
- In TS 25 is de audio taal van OUTTV gewijzigd van Nederlands in Engels;
- In TS 26 is Franse DVB ondertiteling van France 2 vervangen voor Franse teletekst ondertiteling;
- In TS 150 zijn de PID's van Schagen FM gewijzigd;
- In TS 150 zijn de PID's van Seaport FM gewijzigd.
De EPG lijst is bijgewerkt met de laatste stand van zaken. Tegenwoordig is de EPG informatie voor Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebied afkomstig uit Ziggo/@Home gebied. Dat houdt in dat er nu voor de Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel abonnees ook 4 dagen aan EPG informatie is waarbij de eerste twee dagen volledig EPG informatie inclusief uitgebreide programma beschrijvingen en de laatste twee dagen alleen de programma namen, aanvangstijden en duur van de programma's. De EPG voorziening is daarmee gelijk getrokken in het gehele Ziggo gebied.
De kanalen/pakketten lijst is bijgewerkt met de laatste stand van zaken. Er zijn deze keer geen kanalen verplaatst van het ene pakket naar het andere. Wel zijn de drie nieuwe kanalen als volgt in de pakketten geplaatst:
- In TS 15 is 13th street terecht gekomen in het Basis pakket en het Preview pakket;
- In TS 18 is SciFi Channel terecht gekomen in het Film & Entertainment pakket, het Totaal pakket en het Preview pakket;
- In TS 23 is SLAM!TV terecht gekomen in het Totaal pakket, het Muziek pakket en het Preview pakket.
Er zijn weer frequenties van een aantal Transport Streams aangepast in Ziggo/Multikabel gebied:
- TS 20 van 682 MHz naar 682.75 MHz
- TS 21 van 706 MHz naar 706.75 MHz
- TS 22 van 714 MHz naar 714.75 MHz
- TS 23 van 722 MHz naar 722.75 MHz
Ook vandaag zijn weer de frequenties van een aantal Transport Streams aangepast in Ziggo/Multikabel gebied:
Hopelijk was dit dus voorlopig de laatste frequentie wijziging in Ziggo/Multikabel gebied. Waarom die al die wijzigingen niet in één keer gemaakt konden worden is mij een raadsel. Nu worden we onnodig drie keer lastig gevallen met wijzigingen waardoor er een hoop mensen met niet aanbevolen ontvangers en TV's dus drie keer hun kanalenlijsten hebben kunnen bijwerken wat bij sommige TV's een ramp is. Ziggo/Casema bedankt voor het meedenken.
Let op: Eén en ander moet nog worden aangepast in de kanalen/frequentie lijst in dit topic.
- TS 12 van 546 MHz naar 546.75 MHz
- TS 13 van 626 MHz naar 626.75 MHz
- TS 14 van 634 MHz naar 634.75 MHz
- TS 15 van 666 MHz naar 666.75 MHz
- TS 16 van 578 MHz naar 578.75 MHz
- TS 17 van 586 MHz naar 586.75 MHz
- TS 18 van 642 MHz naar 642.75 MHz
- TS 19 van 658 MHz naar 658.75 MHz
- TS 20 van 682 MHz naar 682.75 MHz
- TS 150 van 482,75 MHz naar 562.75 MHz
Hopelijk was dit dus voorlopig de laatste frequentie wijziging in Ziggo/Multikabel gebied. Waarom die al die wijzigingen niet in één keer gemaakt konden worden is mij een raadsel. Nu worden we onnodig drie keer lastig gevallen met wijzigingen waardoor er een hoop mensen met niet aanbevolen ontvangers en TV's dus drie keer hun kanalenlijsten hebben kunnen bijwerken wat bij sommige TV's een ramp is. Ziggo/Casema bedankt voor het meedenken.
Let op: Eén en ander moet nog worden aangepast in de kanalen/frequentie lijst in dit topic.
Misschien om de kijkers met niet gecertificeerde apparatuur een beetje te "pesten"?[b][message=31900030,noline]Waarom die al die wijzigingen niet in één keer gemaakt konden worden is mij een raadsel. Nu worden we onnodig drie keer lastig gevallen met wijzigingen waardoor er een hoop mensen met niet aanbevolen ontvangers en TV's dus drie keer hun kanalenlijsten hebben kunnen bijwerken wat bij sommige TV's een ramp is. Ziggo/Casema bedankt voor het meedenken.
Het zou me niets verbazen eigenlijk.
Ik wou dat Ziggo/Casema TS 26 van de 170 MHz verhuisde naar een andere frequentie. Ze hebben dan wel de Eredivisie Live kanalen uit deze TS gehaald vanwege teveel storingsmeldingen, maar History HD stoort net zo hard en die zit er nog gewoon in
Tja, het blijft een gevoelige frequentie, maar wanneer je goede bekabeling en taps gebruikt heb je nergens last van. Het valt of staat bij een goed gedistribueerd analoog signaal.Mr Magic schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:30:
Ik wou dat Ziggo/Casema TS 26 van de 170 MHz verhuisde naar een andere frequentie. Ze hebben dan wel de Eredivisie Live kanalen uit deze TS gehaald vanwege teveel storingsmeldingen, maar History HD stoort net zo hard en die zit er nog gewoon in
Ik denk dat Ziggo/Casema een heleboel klanten blij zou maken als Transport Streams 25 en 26 net als Transport Streams 21 en 22 naar een hoger gebied op de frequentie band zou plaatsen. Er is daar immers nog ruimte genoeg. Maar ja, Ziggo/Casema staat bij mij niet echt bekend om het luisteren naar de wensen van klanten.Mr Magic schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:30:
Zoals beloofd is de kanalen/frequentie lijst weer bijgewerkt met de laatste stand van zaken nadat Ziggo/Casema de afgelopen week een paar Transport Stream frequenties in Ziggo/Multikabel gebied heeft gewijzigd. De volgende wijzigingen hebben plaatsgevonden:
- In TS 3 is arte hernoemd in Arte;
- In TS 4 is Nick 'Toons hernoemd in Nick Toons;
- In TS 4 is VRT Radio Klara hernoemd in Klara;
- In TS 4 is VRT Studio Brussel hernoemd in Studio Brussel;
- In TS 5 is WDR 1 Live hernoemd in Eins Live;
- In TS 5 is RNE Radio 1 hernoemd in RNE Radio;
- In TS 7 is BNR Nieuws Radio hernoemd in BNR Nieuwsradio;
- In TS 7 is Funx hernoemd in FunX;
- In TS 7 is Radio 3 hernoemd in 3FM;
- In TS 9 is Radio Noord Holland hernoemd in Radio Noord-Holland;
- TS 12 is in Ziggo/Multikabel gebied verplaatst van 546 MHz naar 546.75 MHz;
- TS 13 is in Ziggo/Multikabel gebied verplaatst van 626 MHz naar 626.75 MHz;
- TS 14 is in Ziggo/Multikabel gebied verplaatst van 634 MHz naar 634.75 MHz;
- TS 15 is in Ziggo/Multikabel gebied verplaatst van 666 MHz naar 666.75 MHz;
- In TS 15 is 13th street hernoemd in 13TH STREET;
- TS 16 is in Ziggo/Multikabel gebied verplaatst van 578 MHz naar 578.75 MHz;
- TS 17 is in Ziggo/Multikabel gebied verplaatst van 586 MHz naar 586.75 MHz;
- TS 18 is in Ziggo/Multikabel gebied verplaatst van 642 MHz naar 642.75 MHz;
- In TS 18 is SciFi Channel hernoemd in SCI FI;
- TS 19 is in Ziggo/Multikabel gebied verplaatst van 658 MHz naar 658.75 MHz;
- TS 20 is in Ziggo/Multikabel gebied verplaatst van 682 MHz naar 682.75 MHz;
- TS 21 is in Ziggo/Multikabel gebied verplaatst van 706 MHz naar 706.75 MHz;
- TS 22 is in Ziggo/Multikabel gebied verplaatst van 714 MHz naar 714.75 MHz;
- TS 23 is in Ziggo/Multikabel gebied verplaatst van 722 MHz naar 722.75 MHz;
- In TS 23 is sat 1 hernoemd in Sat. 1;
- In TS 23 is Zone reality hernoemd in Zone Reality;
- In TS 25 is Het gesprek hernoemd in Het Gesprek;
- TS 150 is in Ziggo/Multikabel gebied verplaatst van 482.75 MHz naar 562.75 MHz.
Nou niet dus.ArChie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:56:
Hopelijk was dit dus voorlopig de laatste frequentie wijziging in Ziggo/Multikabel gebied.
Vanmorgen zijn hier (Multikabel) weer heel wat frequenties gewijzigd.
234,00 naar 404,00 Mhz
274,00 naar 412,00 Mhz
282,00 naar 420,00 Mhz
290,00 naar 428,00 Mhz
434,00 naar 436,00 Mhz
442,00 naar 444,00 Mhz
450,00 naar 452,00 Mhz
458,00 naar 460,00 Mhz
466,00 naar 468,00 Mhz
474,00 naar 476,00 Mhz
Briljant, door Transport Stream 5, 6, 8, 9, 10 en 11 allemaal 2 MHz omhoog te schuiven t.o.v. het oude 8 MHz raster heeft Ziggo/Casema nu dus een gat van 2 MHz en een gat van 6 MHz gecreëerd op de frequentie band bij Ziggo/Multikabel die niet te benutten zijn voor digitale diensten. Verkwisting van de beschikbare bandbreedte.The_Doman schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:56:
Nou niet dus.
Vanmorgen zijn hier (Multikabel) weer heel wat frequenties gewijzigd.
Lekker is dat....
Ik had liever gezien dat men al die wijzigingen in één keer had doorgevoerd. Nu heb ik zojuist op mijn Bravia voor de 2e keer in een week de zenders moeten sorteren.
Ik had liever gezien dat men al die wijzigingen in één keer had doorgevoerd. Nu heb ik zojuist op mijn Bravia voor de 2e keer in een week de zenders moeten sorteren.
*zucht* heb je een mooie Sony Bravia met DVB-C/T + CI, zitten ze zo te klooien bij Ziggo. Van het weekend had ik net maar eens laten zoeken en geschoven omdat veel zenders er errrugg lang over deden. Vandaag maar weer opnieuw gedaan.
Zal m'n MythTV nu ook wel moeten gaan afstellen als ze freq. gaan schuiven.
[ Voor 15% gewijzigd door Henk Poley op 11-05-2009 23:36 ]
Anoniem: 231450
Ik heb met bovenstaande gegevens een reg-bestandje gemaakt voor Ziggo ID8888 (voorheen Multikabel) die werkt:
20090512_Ziggo_ID8888.reg
Succes,
K.
20090512_Ziggo_ID8888.reg
Succes,
K.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
| Windows Registry Editor Version 5.00 ; Network ID 8888 ; AMR Ziggo Digitale Televisie (voorheen Multikabel) ; 12 mei 2009 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DigitalEverywhere\FireDTV\Transponder\Cable] "473833"="" "474000"="404000, 6875" ; 01 "474167"="" "481833"="" "482000"="412000, 6875" ; 02 "482167"="" "489833"="" "490000"="420000, 6875" ; 03 "490167"="" "497833"="" "498000"="428000, 6875" ; 04 "498167"="" "505833"="" "506000"="436000, 6875" ; 05 "506167"="" "513833"="" "514000"="444000, 6875" ; 06 "514167"="" "521833"="" "522000"="514000, 6875" ; 07 "522167"="" "529833"="" "530000"="452000, 6875" ; 08 "530167"="" "537833"="" "538000"="460000, 6875" ; 09 "538167"="" "545833"="" "546000"="468000, 6875" ; 10 "546167"="" "553833"="" "554000"="476000, 6875" ; 11 "554167"="" "561833"="" "562000"="546750, 6875" ; 12 "562167"="" "569833"="" "570000"="626750, 6875" ; 13 "570167"="" "577833"="" "578000"="634750, 6875" ; 14 "578167"="" "585833"="" "586000"="666750, 6875" ; 15 "586167"="" "593833"="" "594000"="578750, 6875" ; 16 "594167"="" "601833"="" "602000"="586750, 6875" ; 17 "602167"="" "609833"="" "610000"="642750, 6875" ; 18 "610167"="" "617833"="" "618000"="658750, 6875" ; 19 "618167"="" "625833"="" "626000"="682750, 6875" ; 20 "626167"="" "633833"="" "634000"="706750, 6875" ; 21 "634167"="" "641833"="" "642000"="714750, 6875" ; 22 "642167"="" "649833"="" "650000"="722750, 6875" ; 23 "650167"="" "657833"="" "658000"="762750, 6875" ; 24 "658167"="" "665833"="" "666000"="794750, 6875" ; 25 "666167"="" "673833"="" "674000"="826750, 6875" ; 26 "674167"=" " "681833"=" " "682000"="562750, 6875" ; 150 "682167"=" " "689833"=" " "690000"=" " "690167"=" " "697833"=" " "698000"=" " "698167"=" " "705833"=" " "706000"=" " "706167"=" " "713833"=" " "714000"=" " "714167"=" " "721833"=" " "722000"=" " "722167"=" " "729833"=" " "730000"=" " "730167"=" " "737833"=" " "738000"=" " "738167"=" " "745833"=" " "746000"=" " "746167"=" " "753833"=" " "754000"=" " "754167"=" " "761833"=" " "762000"=" " "762167"=" " "769833"=" " "770000"=" " "770167"=" " "777833"=" " "778000"=" " "778167"=" " "785833"=" " "786000"=" " "786167"=" " "793833"=" " "794000"=" " "794167"=" " "801833"=" " "802000"=" " "802167"=" " "809833"=" " "810000"=" " "810167"=" " "817833"=" " "818000"=" " "818167"=" " "825833"=" " "826000"=" " "826167"=" " "833833"=" " "834000"=" " "834167"=" " "841833"=" " "842000"=" " "842167"=" " "849833"=" " "850000"=" " "850167"=" " "857833"=" " "858000"=" " "858167"=" " "865833"=" " "866000"=" " "866167"=" " |
Ik kan inmiddels uit ervaring vertellen dat mijn Sony Bravia KDL-37W5500 zonder problemen de zenderwijzigingen doorvoert op de interne digitale DVB-C encoder. Zie ook het volgende topic: iNSaNe-oNe in "[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic..."Henk Poley schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:20:
*zucht* heb je een mooie Sony Bravia met DVB-C/T + CI, zitten ze zo te klooien bij Ziggo. Van het weekend had ik net maar eens laten zoeken en geschoven omdat veel zenders er errrugg lang over deden. Vandaag maar weer opnieuw gedaan.
... en oranje! :P
Hallo allemaal,
Vandaag de Sony Bravia KDL-40U4000 aangeschaft. In de winkel werd me verteld dat door het aanschaffen van een Alphacrypt kaartje de DVB-C tuner geactiveerd kon worden voor de smartcard van Ziggo. Vanuit de winkel zelfs nog de helpdesk van Ziggo om de bevestiging daarvan gevraagd en gekregen.
Thuisgekomen direct aan de slag gegaan, maar ik krijg het niet werkend. Ook na het handmatig instellen van de frequentie kan er geen enkel kanaal gevonden worden. Handleiding(en) helpen me niet echt op weg en via Google heb ik ook nog geen duidelijke instructies kunnen vinden.
Het lukt me wel om de oude samsung tuner (analoog via scart) op de tv te krijgen.
Wie kan mij verder helpen om de installatie van de DVB-C tuner rond te krijgen?
Groeten, Michel
Vandaag de Sony Bravia KDL-40U4000 aangeschaft. In de winkel werd me verteld dat door het aanschaffen van een Alphacrypt kaartje de DVB-C tuner geactiveerd kon worden voor de smartcard van Ziggo. Vanuit de winkel zelfs nog de helpdesk van Ziggo om de bevestiging daarvan gevraagd en gekregen.
Thuisgekomen direct aan de slag gegaan, maar ik krijg het niet werkend. Ook na het handmatig instellen van de frequentie kan er geen enkel kanaal gevonden worden. Handleiding(en) helpen me niet echt op weg en via Google heb ik ook nog geen duidelijke instructies kunnen vinden.
Het lukt me wel om de oude samsung tuner (analoog via scart) op de tv te krijgen.
Groeten, Michel
Bepaal aan de hand van je postcode de juiste frequentie en netwerk id.micheldekn schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 19:51:
Deze gegevens kun je opzoeken in deze handleiding: Ziggo: Handleiding digitale televisie (PDF)
Volg daarna deze aanwijzingen van enkele Sony/Alphacrypt gebruikers op het Ziggo-Gebruikers Forum
Aanvulling:quote: yozHeb mezelf ook suf zitten piekeren waarom ik geen zenders kreeg.
Je moet dus eerst zelf je digitale kanaal zoeken.
Op mijn Sony W4500 kies ik op mijn afstandsbediening:
Digitaal
Opties
Systeeminformatie
Digitaal Afstemmen
Digitale Automatische Aftemming
Kabel
Snelscan
Frequentie Handmatig aanpassen
Netwerk ID Handmatig aanpassen
Symbol Rate Handmatig aanpassen
Frequentie is afhankelijk waar je je in NL bevindt.
De frequentie kun je opzoeken in het Ziggo instructie boekje of op de ziggo site.
Bij mij 369.000.
Netwerk ID ook in het boekje of op internet.
Bij mij 09003
Symbol rate is altijd 6875 geloof ik.
en LET OP:
Service type = Gratis services (voor dat ik daar achter was)
Nu de snelscan starten en hij vindt iets van 280 services of zo.
Nu kun je je alphacrypt kaart insteken en daarna je smartcard
Je kunt controleren bij instellingen ca module bij informatie en smartcard welke versie je op je alphacrypt hebt staan en of je smartcard goed is ingevoerd,
Succes!!!:applause::thankyou:
Voor oudere types Sony TV's is het misschien beter de automatische updates uit te zetten om te voorkomen dat de zenderlijst ongewild geupdate wordt en daardoor weer door elkaar komt te staan.quote: RipariusIk heb voor mijn Sony KDL32W4000 het netwerk ID en de basisfrequentie wel ingevoerd maar de symbol rate gewoon op automatisch laten staan en bij services gekozen voor alle services. Bij een snelscan worden dan alle TV- en radiozenders gevonden.
Hi The_Doman,
Top, het werkt. Hartstikke bedankt. Truc zat blijkbaar in het zoeken naar gratis services, terwijl ik dacht dat je bij alle services alles zou vinden. Niet echt logisch...
Alle kanalen zijn nu "binnen", maar het is echt een zooitje. Moet ik deze kanalen nu echt allemaal 1-voor-1 gaan ordenen of bestaat hier ook nog een truc voor?
Nu ik blijkbaar een expert heb getroffen gelijk nog een paar vragen:
1) Geeft de ingebouwde tuner nu HD of SD door? Op verschillende forums kwam ik tegenstrijdige antwoorden tegen, maar dan wel voor verschillen Bravia modellen. Voor mijn model geen informatie gevonden.
2) Hoe kan ik mijn surround set het best koppelen aan de televisie? Welke poorten? Handleidingen verwijzen naar elkaar en geven geen uitsluitsel.
3) Hoe kan ik de Wii het best aansluiten? DVI naar HDMI kabeltje kopen? Gebruik nu nog een scart kabel via de surround set die geen HDMI koppelingen heeft.
4) Welke instellingen kan ik op de televisie eventueel nog meer wijzigen om het beste resultaat te krijgen? Alles staat nu nog op de fabrieksinstellingen.
Misschien wat te veel vragen ineens, maar met enkele antwoorden zal ik ook al enorm geholpen zijn.
Thanks.
Top, het werkt. Hartstikke bedankt. Truc zat blijkbaar in het zoeken naar gratis services, terwijl ik dacht dat je bij alle services alles zou vinden. Niet echt logisch...
Alle kanalen zijn nu "binnen", maar het is echt een zooitje. Moet ik deze kanalen nu echt allemaal 1-voor-1 gaan ordenen of bestaat hier ook nog een truc voor?
Nu ik blijkbaar een expert heb getroffen gelijk nog een paar vragen:
1) Geeft de ingebouwde tuner nu HD of SD door? Op verschillende forums kwam ik tegenstrijdige antwoorden tegen, maar dan wel voor verschillen Bravia modellen. Voor mijn model geen informatie gevonden.
2) Hoe kan ik mijn surround set het best koppelen aan de televisie? Welke poorten? Handleidingen verwijzen naar elkaar en geven geen uitsluitsel.
3) Hoe kan ik de Wii het best aansluiten? DVI naar HDMI kabeltje kopen? Gebruik nu nog een scart kabel via de surround set die geen HDMI koppelingen heeft.
4) Welke instellingen kan ik op de televisie eventueel nog meer wijzigen om het beste resultaat te krijgen? Alles staat nu nog op de fabrieksinstellingen.
Misschien wat te veel vragen ineens, maar met enkele antwoorden zal ik ook al enorm geholpen zijn.
Thanks.
De MPEG chipset in de TV kan alleen overweg met een direct SD digitaal signaal.micheldekn schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 21:13:
De rest van de vragen hoort meer thuis in het Sony topic waar meer personen komen met ervaring met Sony TV's:
[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 8
De kanalen/frequentie lijst is weer bijgewerkt met de laatste stand van zaken nadat Ziggo/Casema de afgelopen week een paar Transport Stream frequenties in Ziggo/Multikabel gebied heeft gewijzigd.
In Ziggo/Casema/Multikabel is men nu ook aan het testen met een nieuwe HD kabel ontvanger van Homecast aangezien er een firmware download kanaal is verschenen voor deze ontvanger. Het gaat om de Homecast HD Colorado:

Ik zie dat je deze vraag schaamteloos hebt gecrosspost naar het Sony Bravia topic. Foei.

Verder discussieren hierover in: micheldekn in "[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic..."
... en oranje! :P
170 euro voor een HD ontvanger? Interessant... Heeft die Colorado ook nog een typenummer Archie, ik kan hem niet vinden op de site van Homecast.
Niet voor zover ik heb kunnen achterhalen. Zowel op de internationale Homecast website (www.homecast.net) als op de Europese website (www.homecast.de) is er geen enkele informatie over deze uitvoering terug te vinden. De styling wijkt ook af van wat normaal de styling is van Homecast ontvangers. Ik heb STV om aanvullende specificaties gevraagd.Frank-NL schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:07:
Heeft die Colorado ook nog een typenummer Archie, ik kan hem niet vinden op de site van Homecast.
De kanalen/frequentie lijst is weer bijgewerkt met de laatste stand van zaken nadat Ziggo/Casema een tweetal nieuwe test Transport Streams in Ziggo/Casema gebied in gebruik heeft genomen. De volgende wijzigingen hebben plaatsgevonden:
- In TS 1 is NOS Politiek 24 hernoemd in Politiek 24;
- In TS 2 is Sterren.nl hernoemd in Sterren 24;
- In TS 4 is Discovery Travel hernoemd in Discovery Travel & Living;
- Voor Netwerk ID 500 is TS 21 verplaatst van 260 MHz naar 586 MHz;
- In TS 21 is Familie 24 hernoemd in Zappelin 24 / Familie 24 met LCN 307 i.p.v. 214;
- Voor Netwerk ID 500 is TS 22 verplaatst van 268 MHz naar 770 MHz;
- In TS 24 is Familie 24 (een still die verwijst naar Zappelin 24 / Familie 24 toegevoegd met LCN 214;
- Voor Netwerk ID 500 is TS 27 toegevoegd op 826 MHz;
- In TS 27 is test service1 toegevoegd met LCN 690;
- Voor Netwerk ID 500 is TS 28 toegevoegd op 834 MHz;
- In TS 28 is test service 2 toegevoegd met LCN 691.
Het Beschikbare firmware versies overzicht is bijgewerkt met de laatste stand van zaken. Voor de Homecast HD Colorado is er een firmware download kanaal waarin de test firmware versie met loader volgnummer 102, sign date 29/05/2009 en sign time 07:41:53 klaar staat. Verder is de verwijzing naar de test firmware versie voor de Humax iHDR-5050c verwijderd. Geen belangrijke wijzigingen dus.
- In TS 1 zijn de PID's van TV Oost gewijzigd;
- In TS 2 heeft het audio kanaal van BBC Prime de Engelse taal aanduiding gekregen;
- In TS 2 heeft het audio kanaal van Playboy TV de Engelse taal aanduiding gekregen;
- In TS 3 heeft Hallmark Nederlandse DVB ondertiteling gekregen en is de Zweedse, Deense en Noorse teletext ondertiteling verwijderd;
- In TS 3 heeft Travel Channel een extra Pools audio kanaal gekregen;
- In TS 4 is de audio PID van Animal Planet gewijzigd;
- In TS 4 heeft Discovery World Nederlandse DVB ondertiteling gekregen;
- In TS 4 heeft Discovery Science Nederlandse DVB ondertiteling gekregen;
- In TS 4 heeft Discovery Travel & Living Nederlandse DVB ondertiteling gekregen;
- In TS 6 is de teletext PID van één gewijzigd;
- In TS 7 is de video PID van het Zenderoverzicht gewijzigd en heeft het audio kanaal de Nederlandse taal aanduiding gekregen;
- In TS 7 is de data PID van de Humax PVR loader gewijzigd;
- In TS 7 is de data PID van de Philips loader gewijzigd;
- In TS 7 is de data PID van de SA Vod loader gewijzigd;
- In TS 7 heeft het audio kanaal van Garuda TV de Yoruba taal aanduiding gekregen;
- In TS 9 heeft TCM Nederlandse DVB ondertiteling gekregen;
- In TS 12 is de Nederlandse taal aanduiding van het audio kanaal van TV Flevoland verwijderd;
- In TS 12 heeft ESPN Classic Sport Portugese teletext en DVB ondertiteling gekregen;
- In TS 20 zijn bij NGC-HD de Nederlandse taal aanduidingen van het audio kanaal en teletext verwijderd;
- In TS 21 heeft het audio kanaal van Weer en Verkeer de Engelse taal aanduiding gekregen i.p.v. Nederlands.
De Kanalen/pakketten lijst is bijgewerkt. De belangrijkste wijzigingen zijn als volgt:
- Het channel ID van het preview pakket voor de Ziggo/Multikabel abonnees is gewijzigd van 9999 in 61440;
- 101 TV zit in het verrassing pakket;
- Eurosport 2 zit niet langer in het verrassing pakket;
- Hallmark zit in het verrassing pakket;
- Travel Channel zit niet langer in het verrassing pakket;
- Discovery Travel & Living zit in het verrassing pakket;
- Alle radio kanalen zijn voor Ziggo/Multikabel weer uit het ongeregistreerd pakket gehaald en terug geplaatst in de normale pakketten;
- MGM Movie Channel zit niet langer in het verrassing pakket;
- JimJam zit niet langer in het verrassing pakket;
- Mezzo zit in het verrassing pakket;
- VH-1 Classic zit niet langer in het verrassing pakket;
- OUTTV zit in het verrassing pakket.
Ik heb de laatste tijd erg veel last van storingen op Canvas en discovery channel. Zijn er meer mensen die dat hebben met Ziggo?
Anoniem: 250276
Nog even een "noob" vraag, hoop dat ik in het goede topic zit.
Ik wil graag digitale tv van ziggo (SD) en heb al een ziggo kabel abbonement. Dat ik nu alleen nog een reciever + smartcard nodig heb om digitaal tv te kijken is mij duidelijk. Maar als ik een 2de hands reciever van marktplaats met een smartcard erbij uit een andere provincie aanschaf, werkt deze reciever dan bij mij thuis?
Ik wil graag digitale tv van ziggo (SD) en heb al een ziggo kabel abbonement. Dat ik nu alleen nog een reciever + smartcard nodig heb om digitaal tv te kijken is mij duidelijk. Maar als ik een 2de hands reciever van marktplaats met een smartcard erbij uit een andere provincie aanschaf, werkt deze reciever dan bij mij thuis?
Zolang je één van de ontvangers aanschaft die genoemd worden op de volgende website van Ziggo maakt het niet uit of die ontvanger uit een andere provincie komt:Anoniem: 250276 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 00:18:
Maar als ik een 2de hands reciever van marktplaats met een smartcard erbij uit een andere provincie aanschaf, werkt deze reciever dan bij mij thuis?
http://www.ziggo.nl/produ...ntvangers/gecertificeerd/
Voor de smartcard ligt het wat lastiger. Als de verkoper hetzelfde voormalige kabelbedrijf had dan kan je zo'n smartcard overnemen indien de verkoper de registratie van de smartcard heeft laten verwijderen door Ziggo zodat jij hem kan laten registreren. Komt de verkoper uit Ziggo/Casema gebied en zit jij bijvoorbeeld in Ziggo/@Home gebied dan heb je niet veel aan die smartcard en kan je dus beter bij een lokale audio/video zaak of via een webshop een nieuwe smartcard aanschaffen. Ook als de verkoper de registratie van de smartcard niet heeft laten verwijderen dan heb je ook niet veel aan die smartcard.
yep ziggo randstad, canvas weet ik niet. Discovery zat tijdelijk op cartoonnetwork en daarna weer terug zonder geluid. Zal opnieuw moeten scannen, maar nog geen tijd aan besteed.gnauw schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:21:
Ik heb de laatste tijd erg veel last van storingen op Canvas en discovery channel. Zijn er meer mensen die dat hebben met Ziggo?
Ook in Ziggo/Multikabel gebied zijn Transport Stream 27 en 28 toegevoegd op respectivelijk 570.75 en 730.75 MHz. Deze nieuwe Transport Streams zijn nog niet opgenomen in de Network Information Table (NIT) voor Netwerk ID 8888, dus nog geen update van kanalen/frequentie lijst in de openingspost. Beide Transport Streams bevatten nog geen (test) kanalen, dus het enige dat er momenteel in verzonden wordt zijn de NULL pakketjes om de bitrate op een constante 38.01 Mbps te houden.
Hallo,
na mijn speurtocht voor een correcte transponder lijst voor MediaPortal ben ik hier terecht gekomen. Ik geloof dat alle informatie hier staat, maar denk dat ik erover heen lees.
Kan ik hier (of ergens anders) een .dvbc bestand downloaden zodat mijn MediaPortal tv server weer alle kanalen vindt voor mijn Ziggo netwerk (1111) ?
Zo niet, hoe kan ik van de bijgewerkte kanalen lijst zo'n dvbc bestandje smurfen?
Bedankt alvast!
Groeten,
Kees.
na mijn speurtocht voor een correcte transponder lijst voor MediaPortal ben ik hier terecht gekomen. Ik geloof dat alle informatie hier staat, maar denk dat ik erover heen lees.
Kan ik hier (of ergens anders) een .dvbc bestand downloaden zodat mijn MediaPortal tv server weer alle kanalen vindt voor mijn Ziggo netwerk (1111) ?
Zo niet, hoe kan ik van de bijgewerkte kanalen lijst zo'n dvbc bestandje smurfen?
Bedankt alvast!
Groeten,
Kees.
Dan ben je toch nog niet op de goede plek aangekomen. Bij Ziggo is er sprake van twee Digitale TV headends, namelijk één voor voormalig @Home gebied en één voor voormalig Casema en Multikabel gebied. Ik ben zelf klant in het laatst genoemde gebied en kan dus alleen informatie verstrekken over de Transport Streams zoals ze in Ziggo/Casema/Multikabel gebied verzonden worden.keesvb schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:16:
Voor actuele informatie over de Transport Streams van Ziggo/@Home kan je terecht op de volgende webpagina:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml
hmmm vandaar dat ik niks kon vinden over dvbc files in deze thread.
Ga ik weer verder speuren...
Bedankt voor de reactie!
Ga ik weer verder speuren...
Bedankt voor de reactie!
Inmiddels is in Ziggo-Casema gebied Nederland 1 HD te zien in ts 27.
Ned2 en 3 staan er wel maar zijn nog geblokkeerd.
Nederland 3 valt nog onder provider 'ziggo' trouwens, waar alle andere zenders onder 'Ziggo' vallen..
Nu met de Tros TV show wat zo te zien van een HD bron afkomstig is. Beeld is een stuk beter dan de SD versie...
Nederland 3 valt nog onder provider 'ziggo' trouwens, waar alle andere zenders onder 'Ziggo' vallen..
Nu met de Tros TV show wat zo te zien van een HD bron afkomstig is. Beeld is een stuk beter dan de SD versie...
In Ziggo/Multikabel gebied kan ik ook Nederland 3 HD bekijken die kennelijk al is toegevoegd aan het basis abonnement. Nederland 1 HD is net als de SDTV uitvoering FTA. Nederland 2 HD kan ik ook nog niet bekijken evenals test service 3 dat ook via TS 27 wordt doorgegeven.Coen Rosdorff schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:27:
Inmiddels is in Ziggo-Casema gebied Nederland 1 HD te zien in ts 27.
Dat was mij ook al opgevallen aangezien DVBviewer Nederland 3 HD daardoor in een aparte subgroep zet. Het blijft lastig voor Ziggo/Casema om de naamgeving in één keer goed te doen.Nederland 3 valt nog onder provider 'ziggo' trouwens, waar alle andere zenders onder 'Ziggo' vallen..
Ned1 is inderdaad FTA.ArChie schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:37:
In Ziggo/Multikabel gebied kan ik ook Nederland 3 HD bekijken die kennelijk al is toegevoegd aan het basis abonnement. Nederland 1 HD is net als de SDTV uitvoering FTA. Nederland 2 HD kan ik ook nog niet bekijken evenals test service 3 dat ook via TS 27 wordt doorgegeven.
Ned3 wil het hier nog niet doen.
Wie kan mij vertellen welke aanpassingen ik moet doen aan de ini file van de transponderlijst voor DVBViewer zodat ik bij een nieuwe scan ook de nieuwe HD zenders kan ontvangen? Ik woon in Limburg en heb Ziggo als kabelaar.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Voor netwerk 5555 is de transponderlijst als volgt:RogerSch schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:25:
Wie kan mij vertellen welke aanpassingen ik moet doen aan de ini file van de transponderlijst voor DVBViewer zodat ik bij een nieuwe scan ook de nieuwe HD zenders kan ontvangen? Ik woon in Limburg en heb Ziggo als kabelaar.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| [SATTYPE] 1=4000 2=Ziggo [DVB] 0=28 1=162000,3,6875,|25 2=170000,3,6875,|26 3=276000,3,6875,|23 4=284000,3,6875,|24 5=292000,3,6875,|20 6=300000,3,6875,|01 7=308000,3,6875,|18 8=316000,3,6875,|19 9=324000,3,6875,|16 10=332000,3,6875,|17 11=340000,3,6875,|02 12=348000,3,6875,|03 13=356000,3,6875,|04 14=364000,3,6875,|05 15=372000,3,6875,|07 16=380000,3,6875,|06 17=388000,3,6875,|08 18=396000,3,6875,|09 19=404000,3,6875,|10 20=412000,3,6875,|11 21=420000,3,6875,|12 22=428000,3,6875,|13 23=436000,3,6875,|14 24=444000,3,6875,|15 25=586000,3,6875,|21 26=770000,3,6875,|22 27=826000,3,6875,|27 28=834000,3,6875,|28 |
Anders even met TransEdit van DVB viewer naar de verschillende NIT tabellen kijken.
Bedankt voor de tip. Helaas zit ik in netwerk 1111. Ik zal eens met Transedit gaan stoeien. Alleen vraag ik mij of dit niet eenvoudiger kan....Coen Rosdorff schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:01:
[...]
Voor netwerk 5555 is de transponderlijst als volgt:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 [SATTYPE] 1=4000 2=Ziggo [DVB] 0=28 1=162000,3,6875,|25 28=834000,3,6875,|28
Anders even met TransEdit van DVB viewer naar de verschillende NIT tabellen kijken.
De kanalen/frequentie lijst is weer bijgewerkt met de laatste stand van zaken nadat onder andere Nederland 1, 2 en 3 HD zijn toegevoegd. De volgende wijzigingen hebben plaatsgevonden:
- In TS 9 is Caz! vervangen door Wild FM;
- In TS 10 is FOX Turk vervangen door TGRT;
- In TS 22 is de still voor de verwijzing van Familie 24 verwijderd;
- Voor Netwerk ID 5555 is TS 27 toegevoegd op 826 MHz;
- Voor Netwerk ID 8888 is TS 27 toegevoegd op 570,75 MHz;
- In TS 27 is test service1 verwijderd;
- In TS 27 is Nederland 1 HD toegevoegd met LCN 71;
- In TS 27 is Nederland 2 HD toegevoegd met LCN 72;
- In TS 27 is test service 3 toegevoegd;
- Voor Netwerk ID 5555 is TS 28 toegevoegd op 834 MHz;
- Voor Netwerk ID 8888 is TS 28 toegevoegd op 730,75 MHz;
- In TS 28 is test service2 verwijderd;
- In TS 28 is Nederland 31 HD toegevoegd met LCN 73.
Zie het volgende up-to-date overzicht voor Ziggo/@Home:RogerSch schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:18:
Bedankt voor de tip. Helaas zit ik in netwerk 1111. Ik zal eens met Transedit gaan stoeien. Alleen vraag ik mij of dit niet eenvoudiger kan....
De frequenties staan onder netwerk ID 1111.
Het Beschikbare firmware versies overzicht is bijgewerkt met de laatste stand van zaken. Voor de Homecast HD Colorado is de test firmware versie met loader volgnummer 102 vervangen door een test firmware versie met loader volgnummer 106, sign date 15/06/2009 en sign time 17:44:09. Ook is voor de Cisco 8455DVB de firmware versie met loader volgnummer 14 vervangen door een firmware versie met loader volgnummer 16, sign date 20/05/2009 en sign time 10:50:56.
- In TS 2 zijn de PID's van Palyboy TV gewijzigd;
- In TS 3 is de Roemeense, Portugese en Servische teletext ondertiteling van Travel Channel verwijderd en is de Finse teletext ondertiteling toegevoegd;
- In TS 9 is Caz! vervangen door Wild FM;
- In TS 9 heeft het audio kanaal van Decibel de Nederlandse taal aanduiding gekregen;
- In TS 9 heeft het audio kanaal van Ujala Radio de Nederlandse taal aanduiding gekregen;
- In TS 10 is FOX Turk vervangen door TGRT;
- In TS 11 is de audio PID van HaberTurk gewijzigd;
- In TS 11 is de teletext startpagina van BBC three verwijderd;
- In TS 12 is de PMT PID van Discovery Channel gewijzigd;
- In TS 12 is de Portugese DVB ondertiteling van ESPN Classic Sport verwijderd en is het Nederlands talige audio kanaal verwijderd;
- In TS 13 is de teletext startpagina van BBC four verwijderd;
- In TS 13 is de teletext startpagina van BBC 1 verwijderd;
- In TS 13 is de teletext startpagina van BBC 2 verwijderd;
- In TS 14 is de ECM PID van Mezzo verwijderd en heeft een data PID gekregen;
- In TS 20 is de Roemeense DVB ondertiteling toegevoegd aan E! Entertainment;
- In TS 21 heeft het audio kanaal van Weer en Verkeer de Nederlandse taal anduiding gekregen;
- In TS 22 is Familie 24 verwijderd;
- In TS 26 is de Franstalige teletext ondertiteling van France 2 verwijderd en is de Franstalige DVB ondertiteling toegevoegd;
- In TS 27 is test service 1 verwijderd;
- In TS 27 is Nederland 1 HD toegevoegd;
- In TS 27 is Nederland 2 HD toegevoegd;
- In TS 27 is test service 3 toegevoegd;
- In TS 28 is test service 2 verwijderd;
- In TS 28 is Nederland 3 HD toegevoegd.
Bedankt! Met een tekst editor de ini file aangepast en nu werkt het!ArChie schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:53:
[...]
Zie het volgende up-to-date overzicht voor Ziggo/@Home:
De frequenties staan onder netwerk ID 1111.
- De Cisco 8455DVB packages is uitgebreid met nummer 16 (Totaal pakket) zodat nummer 1 alleen gebruikt wordt voor het Basis pakket;
- Nederland 2 HD zit in het Basis pakket en het Totaal pakket;
- Test service 3 zit in het Basis HDTV pakket;
- Nederland 3 HD zit in het Basis pakket en het Totaal pakket.
Is er in het Ziggo/Casema gebied al iets FreeToAir? Ik heb ooit het test kanaal wel eens kunnen decoderen zonder CAM maar ben benieuwd of er al iets is dat gewoon beschikbaar is voor een willekeurige DVB-C kaart.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
mijn tv pakt alleen nederland 1 in HD op zonder CAM. ik wacht nog op de CI+ modulesSkinkie schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:20:
Is er in het Ziggo/Casema gebied al iets FreeToAir? Ik heb ooit het test kanaal wel eens kunnen decoderen zonder CAM maar ben benieuwd of er al iets is dat gewoon beschikbaar is voor een willekeurige DVB-C kaart.
In dat geval haal ik de siemens doos nog even onder het stof van daansharkzor schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:09:
[...]
mijn tv pakt alleen nederland 1 in HD op zonder CAM. ik wacht nog op de CI+ modules
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
In Ziggo/Casema/Multikabel gebied zijn de volgende kanalen FTA:Skinkie schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:20:
- Nederland 1
- Zenderoverzicht
- Nederland 1 HD
- Ziggo TV
- Regio 22
- Schagen FM
- Seaport TV
In Ziggo/Casema gebied (1965) zijn er niet meer FTA kanalen dan het bovenste lijstje. De hele 562.75 transponder voor lokale kanalen is niet actief.ArChie schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:57:
[...]
In Ziggo/Casema/Multikabel gebied zijn de volgende kanalen FTA:Mogelijk dat er afhankelijk ven de locatie ook nog lokale kanalen FTA zijn. In Ziggo/Multikabel gebied zijn dat:
- Nederland 1
- Zenderoverzicht
- Nederland 1 HD
- Ziggo TV
Welke dat er mogelijk zijn in Ziggo/Casema gebied weet ik niet.
- Regio 22
- Schagen FM
- Seaport TV
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Vandaag is FOXlife aan Transport Stream 15 toegevoegd in Ziggo/Casema (444 MHz) en Ziggo/Multikabel (666.75 MHz) gebied. Ik zal binnenkort de overzichten hierop bijwerken.
Ziggo is hier (Zwolle - 9003) aardig aan het rommelen geweest en heeft voor zover ik nu kan zien van in ieder geval vijf transponders de frequentie verandert:
En iets wat ik me al een poosje afvraag, waarom staat in de transponder bestanden en op deze pagina een transponder frequentie als bv 377.0000 weergegeven, terwijl het eigenlijk 377000 KHz is (volgens dvbviewer). Of moet je die eerste dan lezen als 377,nogwat MHz? Vind het maar verwarrend
02 361.000 --> 682.000 03 353.000 --> 554.000 04 345.000 --> 778.000 06 329.000 --> 738.000 12 337.000 --> 490.000
De informatie die op de betreffende pagina getoond wordt komt uit de Network Information Tables (NIT) die door Ziggo/@Home verzonden worden. Voor iedere gebruikte frequentie wordt er in een NIT, die bij een bepaalde netwerk ID hoort, een Cable Delivery System Descriptor opgenomen waarin onder andere de frequentie is opgenomen. Die frequentie wordt in de DVB specificatie als volgt omschreven:Nielson schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:00:
En iets wat ik me al een poosje afvraag, waarom staat in de transponder bestanden en op deze pagina een transponder frequentie als bv 377.0000 weergegeven, terwijl het eigenlijk 377000 KHz is (volgens dvbviewer). Of moet je die eerste dan lezen als 377,nogwat MHz? Vind het maar verwarrend
De eenheid is dus in MHz waarbij de waarde tot vier cijfers achter de komma nauwkeurig kan worden opgegeven. In mijn overzicht toon ik maar tot twee cijfers achter de komma en gebruik ook een komma om verwarring te voorkomen. Op de digitale kabel televisie website wordt bij de presentatie een punt i.p.v. een komma gebruikt waardoor deze onduidelijkheid kan ontstaan. En 377 MHz is uiteraard gelijk aan de 377000 KHz die DVBViewer gebruikt voor de presentatie.frequency: The frequency is a 32-bit field giving the 4-bit BCD values specifying 8 characters of the frequency value. For the cable_delivery_system_descriptor, the frequency is coded in MHz, where the decimal occurs after the fourth character (e.g. 0312,0000 MHz).
De kanalen/frequentie lijst is weer bijgewerkt met de laatste stand van zaken zoals het toevoegen van FOXlife. De onderstaande wijzigingen hebben plaatsgevonden:
Transport Stream 7:
Transport Stream 7:
- - Humax PVR Loader hernoemd in Humax PVR
- - Samsung PVR Loader hernoemd in Samsung PVR
- - Siemens PVR Loaser hernoemd in Siemens PVR
- - Nokia Loader hernoemd in Nokia
- - Samsung Loader hernoemd in Samsung
- - Philips Loader hernoemd in Philips
- - Samsung HD Loader hernoemd in Samsung HD
- - Panasonic Loader hernoemd in Panasonic
- - Samsung 2nd Gen Loader hernoemd in Samsung 2nd Gen
- - Digi1 loader hernoemd in Digi1
- - SA Vod Loader hernoemd in SA Vod
- - Samsung Loader 2 hernoemd in Samsung 2
- - JVC LCD Loader hernoemd in JVC LCD
- - HD simulcast LCN 73 voor Nederland 3 opgenomen
- - HD simulcast LCN 71 voor Nederland 1 opgenomen
- - HD simulcast LCN 72 voor Nederland 2 opgenomen
- - Wild FM verplaatst van LCN 807 naar 835
- - Decibel verplaatst van LCN 836 naar 807
- - TGRT hernoemd in TGRT Europe
- - Regio TV Utrecht hernoemd in TV Utrecht
- - FOXlife toegevoegd met LCN 151
- - HD simulcast LCN 1 voor Nederland 1 HD opgenomen
- - HD simulcast LCN 2 voor Nederland 2 HD opgenomen
- - test service 3 verwijderd
- - HD simulcast LCN 3 voor Nederland 3 HD opgenomen
Het Beschikbare firmware versies overzicht is bijgewerkt met de laatste stand van zaken. De volgende wijzigingen hebben plaatsgevonden:
- Voor de Homecast HD Colorado is de firmware test versie van 15/06/2009 met loader volgnummer 106 vervangen door een firmware versie van 15/07/2009 met loader volgnummer 3
- Voor de Humax Duovisio iPVR-9200C is de firmware versie van 10/12/2007 met loader volgnummer 6 vervangen door een firmware versie van 29/07/2008 met loader volgnummer 5
- Voor de Samsung DCB-9401R is de firmware versie van 10/12/2007 met loader volgnummer 6 vervangen door een firmware versie van 29/07/2008 met loader volgnummer 5
- Voor de Humax iHDR-5050c is een firmware test versie van 04/08/2009 met loader volgnummer 107 aangemaakt.
- In TS 1 zijn de PID's van TV Oost gewijzigd;
- In TS 1 is de PCR PID van Limburg L1 gewijzigd;
- In TS 2 zijn de PID's van BBC Prime gewijzigd en is de Engelse taal aanduiding van de audio stream verwijderd;
- In TS 3 is van Hallmark de Nederlandstalige DVB ondertiteling PID gewijzigd;
- In TS 5 is van GoedTV de Engelstalige audio stream gewijzigd in een Nederlandstalige audio stream;
- In TS 6 is van Eén de teletext PID gewijzigd;
- In TS 7 heeft Zenderoverzicht een extra data stream gekregen met PID 68;
- In TS 7 is de data PID van Humax PVR gewijzigd;
- In TS 7 is de data PID van Samsung gewijzigd;
- In TS 7 is de data PID van Philips gewijzigd;
- In TS 7 zijn de PID's van Nick/Comedy Central gewijzigd;
- In TS 9 is de Nederlandstalige DVB ondertiteling van TCM verwijderd;
- In TS 9 is de Nederlandstalige audio taal aanduiding van Wild FM gecorrigeerd;
- In TS 9 zijn de PID's van Decibel gewijzigd;
- In TS 10 is de audio PID van TV Oranje gewijzigd;
- In TS 10 is de naam van TGRT gewijzigd in TGRT Europe;
- In TS 11 is de van BBC Three de PID van de Engelstalige DVB ondertiteling gewijzigd;
- In TS 13 is de van BBC Four de PID van de Engelstalige DVB ondertiteling gewijzigd;
- In TS 13 is bij BBC 1 de Engelstalige teletext toegevoegd;
- In TS 13 is bij BBC 2 de Engelstalige teletext toegevoegd;
- In TS 14 zijn de PID's van Mezzo gewijzigd;
- In TS 14 is de naam van Regio TV Utrecht gewijzigd in TV Utrecht;
- In TS 15 is FOXlife toegevoegd;
- In TS 25 is de audio PID van OUTTV gewijzigd;
- In TS 26 is de audio PID van France 2 gewijzigd;
- In TS 27 is de teletext PID van Nederland 3 HD gewijzigd;
- In TS 27 is test service 3 verwijderd;
- In TS 28 is de teletext PID van Nederland 3 HD gewijzigd;
- In TS 50 is de Free aanduiding van Alphen Stad TV gecorrigeerd;
- In TS 60 is de Free aanduiding van InfoThuis TV gecorrigeerd;
- In TS 60 is de Free aanduiding van Den Haag TV gecorrigeerd;
- In TS 150 is de Free aanduiding van Regio 22 gecorrigeerd;
- In TS 150 is de Free aanduiding van Schagen FM gecorrigeerd;
- In TS 150 is de Free aanduiding van Seaport TV gecorrigeerd.
- Channel ID van Preview pakket voor CAID 1540 is weer gelijk gemaakt aan channel ID van Preview pakket voor CAID 1538;
- Cultura 24 is toegevoegd aan Verrassing pakket;
- 101 TV is verwijderd uit Verrassing pakket;
- Sterren 24 is toegevoegd aan Verrassing pakket;
- Hallmark is verwijderd uit Verrassing pakket;
- Discovery World is toegevoegd aan Verrassing pakket;
- Discovery Travel & Living is verwijderd uit Verrassing pakket;
- CNBC Europe is verplaats van het Basis pakket naar het Totaal pakket voor OpenTV STBs;
- SCI FI is toegevoegd aan Verrassing pakket;
- SLAM! TV is toegevoegd aan Verrassing pakket;
- OUTTV is verwijderd uit Verrassing pakket.