Waar koop jij je game?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.619 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
In de nieuwste PcGameplay werd er als reactie op een lezersbrief gesproken over een aantal sites waar je vrij goedkoop games kunt aanschaffen, die soms nog gratis verstuurd worden ook.

Ik woon in België en ben gewoon om mijn games te kopen in Het Computerwinkeltje of Gamemania, maar dat kost me dus telkens de volle pot van 50€. En zeker door de korte duur van de games, en de repetitiviteit vind ik dat niet meer waard. Hoewel ik net nog Mirror's Edge gekocht heb :P

Hebben jullie een idee over welke sites de PcGameplay het heeft, zodat ik mijn games meer economisch verantwoord kan aanschaffen?

Ik heb play.com al gevonden, maar zijn er nog andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 15:36
Ik koop regelmatig games bij Bol.com omdat ze daar vaak goede aanbiedinge hebben (zoals toen Bioshock net uit kwam was hij daar maar 50 euro voor de Xbox 360, bij andere winkels 60-65). En regelmatig bij Free Record Shop, mede omdat ik een lidmaatschap op de Power Unlimited heb en daardoor 7,50 euro korting krijg. Voor de rest koop ik mijn games bij normale winkels (Dynabyte oa.), geen internet winkels uit het buitenland, dat vertrouw ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:23
Ik haal mn Retro games bij Gamestore Wenters te Winterswijk iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106084

Ik koop mn games altijd bij

of

www.play.com

of

www.12game.com.

Vooral de eerste is soms tientallen euros goedkoper, geen verzendkosten en netjes bezorgd. Koop hier al jaren.

Bij de 2e laatst een game gekocht, ook flink goedkoper als de rest en ook een nette bezorging van het product.

Ebay is ook soms een leuk alternatief.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 106084 op 04-02-2009 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:20

-d-

Ik heb volgens mij nog nooit een console game gekocht in Nederland (misschien een uit de grabbelbak bij Bart Smit ofzo). Koop al jaren bij Play/Amazon/BlahDVD/etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05 13:45
Play is wel erg goedkoop, maar soms lange levertijden.. mijn ervaring.

Ik haal ze altijd bij GCShop ideale winkel. Goedkoop en snelle levering, en in bubbeltjesenvelop zo in je brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 20:15
Mja helaas werkt play.com alleen met creditcard toch? Helaas heb ik alleen paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik bestel niet meer blij play. Lang goed gegaan maar m'n laatste bestellingen zijn nooit aangekomen. En aangezien die problemen bij meer mensen voorkomen, lijkt het met dat Play de verkeerde verzenders gebruikt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:41
Ik heb zelf de beste ervaringen met Dimension Plus. De spellen worden altijd netjes op tijd geleverd en de service is erg goed. Ook het spaarsysteem vind ik wel een leuke toegevoegde waarde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.degroot01
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 11:01
www.gamehubs.com

Zijn goedkoop, maar assortiment is niet groot, en duurt 7 dagen voor je het binnen hebt.

Heb er een paar keer besteld, goede ervaringen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:46
Misschien handig om hier ook even aan te geven welke winkels er in de PCgameplay worden vermeld zodat we hierover kunnen discusseren en er geen opsomtopic ontstaat.

Zelf koop ik mijn games vaak bij Gamehubs.com. Biz-com2 (ebay store), HMV.com en uiteraard Play Asia

Vooral bij gamehubs.com heb ik al tientallen games preordered, goede prijzen en met het enige nadeel dat je games pas een tot twee weken na de release kan spelen (verzending).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-05 11:43

ABD

Meestal bij play.com, maar eigenlijk bij elke online gameboer waar de games het goedkoopst zijn.
Neefdave schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:29:
Mja helaas werkt play.com alleen met creditcard toch? Helaas heb ik alleen paypal.
Niet zo'n punt. Je kan een e-wallet nemen die debit cards verstrekt, zoals Neteller. Een debet card werkt als een credit card, alleen kan je slechts uitgeven wat erop staat. Bij Neteller is het een mastercard wat je hebt. Ik heb er ook een en het werkt meesterlijk, en als extra voordeel heb je dat je jezelf niet enorm in de schulden kan werken, zoals je wel met credit card kan. Neteller heeft zelfs een virtuele debit card, dan hoef je niet eens dat stukje plastic te bestellen. Dat heeft als voordeel dat het je saldo niet opeet, want die debit card moet je maandelijks gebruiken, anders betaal je een zgn dormancy fee en het heeft als voordeel dat je debit card gegevens niet gestolen kunnen worden, want die kaart bestaat niet(is maar een transactie geldig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ABD schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:50:
en als extra voordeel heb je dat je jezelf niet enorm in de schulden kan werken, zoals je wel met credit card kan.
Dat ligt dan toch echt aan iemands eigen zelfdiscipline. Niet de schuld van de creditcard an-sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 20:43
- cd-wow.nl, voor als ik ECHT niet teveel voor een spel wil betalen en de levertijd niet uitmaakt
- 12game.com of gcshop.nl, als het net wat meer mag kosten en snel geleverd moet worden.

Bij gcshop bestel ik alleen als 12game ECHT iets niet snel kan leveren of het ECHT duurder is, want ik heb een hekel aan webshops die je laten betalen voor iDeal. En dat doet gcshop dus.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
http://www.budgetgaming.nl heeft een goeie pricewatch voor game-webshops. Voor Nederland, maar ook voor België. Als buitenlandse winkels aanmerkelijk goedkoper zijn worden die ook vermeld. De moeite waard dus.

Verder koop ik zelf eerlijk gezegd meestal gewoon via Steam. Sinds ze de euro gebruiken is dat helaas niet meer goedkoper, maar de aanbiedingen zijn soms best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 10:34
www.thehut.com en www.play.co.uk :) snelle levering en stukken goedkoper dan in NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 11:09
Lees vooral deze thread eens, hoop ervaringen met webwinkels specifiek voor Games: Het Games Import topic

Enkele aanraders:
BlahDVD.com - goedkoop, en levert snel; (3-5 dagen) (lage verzendkosten 1 a 2 pond per titel)
Amazon.co.uk - ook leuke aanbiedingen, wel goed opletten of je niet via een reseller koopt, hoeft geen probleem te zijn maar je moet even de reputatie checken van verkoper. Verzendkosten zijn naar verhouding hoog (4 pond oid)
DVDBoxOffice.com - Komen uit Canada dus duurt soms wat langer, geen verzendkosten
Play.com - laatste tijd weer betere bezorgtijden volgens mij, wel even je prijzen op euro's zetten, in NL en BE kunnen we helaas niet afrekenen in ponden
HMV.com - Ook nette prijzen, mooie shop, duurde bij mij wel wat langer voordat ik mijn bestelling binnen had.

BlahDVD.com is echt een superaanrader (lage verzendkosten, bestelling snel binnen).

In Nederland is GCShop wel een goede/snelle leverancier. Maar vrijwel altijd zijn de bovenstaande webshops goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Leuke goede deal, ik heb 23,50 euro betaald voor Little Big Planet (inclusief verzenden) bij BlahDVD.com, terwijl hij bij de lokale Mediamarkt voor 70 euro (!!!) in rekken ligt (ok bij de eplaza is hij 'maar' 60 euro ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
MochiGohan schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:50:
Misschien handig om hier ook even aan te geven welke winkels er in de PCgameplay worden vermeld zodat we hierover kunnen discusseren en er geen opsomtopic ontstaat.
Dat was het juist, ze werden niet vermeld. Daarom dat ik het mij afvroeg over welke winkels ze het zouden kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Marktplaats.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
thehut.com, en redelijk veel van ebay. En dan voornamelijk uit het Verenigd Koningkrijk en Duitsland. Nooit problemen ondervonden, altijd nieuwe gesealde games, en het scheelt vaak al snel 50% met de winkelprijs hier. Af en toe wil ik nog wel eens een game kopen bij de mediamarkt bijvoorbeeld. Laatst viva pinata voor mn vriendin op de kop getikt voor 7,50 (Xbox 360).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-05 20:52
Ik haalde veel bij play echter vind ik dat de laatste tijd de berzorging zeer te wensen overlaat. Meer dan eens komen leveringen veel te laat, verdwijnen etc. Ik heb sterk het vermoeden dat dit niet door play.com zelf komt maar door selektvracht die sinds de laatste maanden de levering in nederland voor zijn rekening neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37384

Skerekrow schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:11:
Ik haalde veel bij play echter vind ik dat de laatste tijd de berzorging zeer te wensen overlaat. Meer dan eens komen leveringen veel te laat, verdwijnen etc. Ik heb sterk het vermoeden dat dit niet door play.com zelf komt maar door selektvracht die sinds de laatste maanden de levering in nederland voor zijn rekening neemt.
Ja levering is altijd een aantal weken wachten bij Play.com, zo irritant. Maarja, soms zijn ze gewoon onweerstaanbaar goedkoop.

Laatst een hele goede ervaring met game.co.uk gehad! Was erg goedkoop (Mirror's Edge + BK N&B voor 50 euro totaal) en ik had ze binnen een week (maandag besteld, vrijdag binnen!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264896

Misschien een rare oplossing maar ik heb er toch al enkele spellen goedkoper gevonden en gekocht. Collishop (www.collishop.be) van Colruyt. Vandaag bestellen en binnen 2 dagen je spel(len) gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:46
Ik heb problemen met bestellingen op amazon.co.uk. Als ik daar kies voor shipping naar NL dan zeggen ze dat ze dat niet doen...!! Gaat om games en acc. zoals memory cards. Iemand een oplossing?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-05 17:28

StarWing

Huh ?!?

Met play.com anders geen problemen hier, meestal binnen de paar dagen binnen.
Misschien is er in .be een andere postman, hier komt dit iig via de gewone post en niet via een of andere pakketdienst.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:13

BM

Moderator Spielerij
StarWing schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:34:
Met play.com anders geen problemen hier, meestal binnen de paar dagen binnen.
Misschien is er in .be een andere postman, hier komt dit iig via de gewone post en niet via een of andere pakketdienst.
Volgens mij gaat het in .be idd sneller. Laatst spel besteld, maar die was dus bijna 4 weken onderweg. Erg jammer, want verder is play.com een topzaak. Zal echter voortaan toch wel wat verder kijken voor ik daar bestel, tis niet erg om wat te wachten, maar moet niet te gek worden.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Ik woon ook in België, ging tot voor kort ook de winkels langs om ook voor elke game 50 euro neer te lappen.

Nu bestel ik bij GCShop.nl. Games zijn er een pak goedkoper, zelfs met de 3 euro verzendingskosten die ze rekenen, snelle levering en uitstekende service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:04
amazon.co.uk blahdvd.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162418

Ik haal eigenlijk alles van play-asia vandaan. Toch bestel ik voornamelijk xbox360 spellen...gamen op mijn pc doe ik eigenlijk niet meer ;)

Voordeel van play-asia vind ik dat je gewoon met paypal kan betalen.
Levertijden zijn 1-2 weken. Meestal ligt hier mijn bestelling precies een week later op de mat. En voor 20-30 euro verschil wil ik best een weekje langer wachten;)
Soms is play-asia iets duurder dan bv. Gamehubs, maar dat verschilt echt per spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:18

Tank80

Cyanide&&Happiness

Kijk ook eens op http://store.steampowered.com/
Is lang niet altijd de goedkoopste, maarrr hebben soms erg interessante weekend- of pakket aanbiedingen ;).
dit soort acties bijvoorbeeld
En nog een voordeel, betalen en een kwartiertje later spelen!

[ Voor 10% gewijzigd door Tank80 op 04-02-2009 16:39 ]

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:08
Dit :)

http://www.cdwow.nl/ heeft trouwens af en toe ook leuke aanbiedingen, 3 maanden geleden had ik Resistance 2 gekocht voor 42 euro inclusief verzendkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Afgelopen week Mirror's Edge (PC) besteld bij www.cdwow.nl voor 31 euro (incl. verzendkosten) terwijl hij voor 38 euro in de pricewatch staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:34
Blahdvd.com echt een super winkel.
En ook amazon.co.uk is goedkoop en snelle levering voor weinig geld.
maar mijn voorkeur gaat naar Blahdvd.com, echt geweldig !!

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Mijn favoriet is toch wel www.videogamesplus.ca , bijna altijd binnen 1 week geleverd, wordt verzonden als gift en de canadese dollar ligt lekker laag. Alle nieuwe games voor 45 euro inclusief verzenden (vaak nog goedkoper).

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

mattderi schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:40:
[...]

Dat was het juist, ze werden niet vermeld. Daarom dat ik het mij afvroeg over welke winkels ze het zouden kunnen hebben.
Toen ik de titel las, was het eerste mij te binnen schoot: waar ze het goedkoopst zijn. Dus geen specifieke winkel, maar zelf rondzoeken naar de goedkoopste winkel. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom de winkels niet met naam genoemd werden in de PCGP (naast publicitaire redenen natuurlijk): er zijn er zoveel.
Er zijn natuurlijk een paar hele populaire sites waar je makkelijk koopjes kan doen:
- play.com (wordt al heel veel vernoemd met als nadeel lange levertijden, maar trek je als Belg hier niets van aan. Ik ben ook Belg en al mijn play.com bestellingen liggen binnen de week op mijn mat).
- gamehubs.com
- 12game.com (nederlandse webwinkel, goeie ervaringen ermee en vrij goede prijzen)
- ebay en ebay-winkels zoals 3busymen
- op amazon.co.uk kan je ook goeie koopjes doen

Het blijft gewoon zelf zoeken naar de meest voordelige site. Ik koop nooit games meer in de GameMania/Computerwinkeltje/MediaMarkt... Mijn vuistregel is: iedere nieuwe game is over wel ergens voor rond de 35 euro te scoren. Dat is ook mijn richtrpijs. Zo heb ik bvb op dit ogenblik Street Fighter IV voor de PS3 bij Play.com in pre-order staan voor 36 euro. Dus ook nieuwe games zijn gewoon goedkoop te scoren, je moet ze gewoon weten te vinden. Het games-import topic hier op tweakers is daar ook goed voor.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Idd, ik kocht games tot een paar maand geleden ook gewoon in de winkel voor het volle pond maar daar ben ik gauw vanaf gestapt toen ik eens op marktplaats ben gaan kijken.
Genoeg mensen die in de winkel een game kopen en na een week ofzo het weer verkopen omdat ze het beu zijn of uitgespeeld hebben, en vaak voor de helft of iets daar boven ten opzichte van de winkelprijs.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-04 21:38
Shop al jaren bij Play.com, maar ook hier gaat de laatste tijd het verzenden vaak fout; vaker te laat, vaker vermist, meer beschadigingen. Of dat nou aan Royal Mail ligt of aan de ellende die SelektVracht heet, is niet zo duidelijk.

Als alles mee zit, kan het binnen 4 dagen op de mat liggen, normaal is ongeveer anderhalve week (website zegt: 7..10 dagen, dat klopt wel aardig), maar laatste tijd zijn er relatief veel uitschieters: meer dan 3 weken, of gewoon helemaal niet. Hoe Play.com dit oplostte was wel goed: gewoon melden via je besteloverzicht en je krijgt je geld terug of een vervanging opgestuurd. Dit kon eerst na 14 dagen, nu is dat een tijd geleden verhoogd naar 21 dagen...

Laatst kreeg ik in plaats daarvan een formulier via de e-mail die je moet terugsturen via normale post (internationaal, naar Belfast of all places); dit was om een onderzoek bij Royal Mail te starten, en pas na ontvangst bij Play.com krijg je dan de vervanging. Nog langer wachten dus...

Had hier genoeg van en ben daarna (even) overgestapt op Game.co.uk, die mede dankzij de gunstige koersen net iets goedkoper kan zijn dan Play.com. Alleen gebeurt nu met verzenden weer precies hetzelfde. Eerste paar bestellingen goed binnen, nu eentje die na 3 weken nog niet binnen is. De wachttijd voor het melden van 'missing in transit' is hier 28 dagen, en het verwerken van een bestelling zelf is al minimaal 1 dag. Duurt allemaal lang dus.

Ik doe nu: Play.com en amazon.co.uk voor games/CDs/DVDs/aanbiedingen, en Game.co.uk voor sommige games/special edities/aanbiedingen.

O, dit is locatie NL (Enschede), for the record.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:34
NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:16:
Mijn favoriet is toch wel www.videogamesplus.ca , bijna altijd binnen 1 week geleverd, wordt verzonden als gift en de canadese dollar ligt lekker laag. Alle nieuwe games voor 45 euro inclusief verzenden (vaak nog goedkoper).
Als ik jou was zou ik toch echt is een kijkje nemen op de door mij genoemde website hierboven, daar word een gemiddeld spel toch echt voor 20/25 pond verkocht ( tel daar 3/4 bij op en je hebt het euro bedrag ).
en netjes thuisbezorgd ! De pond ligt ook erg laag momenteel

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:57
Bij cdwow.nl als het geen haast heeft. Vaak erg goedkope aanbiedingen en het voordeel dat je met iDeal kan betalen (ik heb geen creditcard). Duurt wel minstens een weekje voordat je game binnen is.

Bij een gamestore als Dimension Plus of Futurezone als ik iets perse op releasedatum wil hebben...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
SanderPS3 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:20:
[...]

Als ik jou was zou ik toch echt is een kijkje nemen op de door mij genoemde website hierboven, daar word een gemiddeld spel toch echt voor 20/25 pond verkocht ( tel daar 3/4 bij op en je hebt het euro bedrag ).
en netjes thuisbezorgd ! De pond ligt ook erg laag momenteel
Ik bestel ook zeer zekers af en toe uit engeland. Echter de helft van mijn bestelde games komt helemaal niet aan. Al gehad met 3 verkopers van ebay uit uk. Ook bij een webwinkel bestelling kwijt.
Wel ook bij simplygames besteld, motorstorm 2 en littlebig planet samen voor 50 euro en die kwam wel aan. Ik bestel daarom liever uit een ander land dan de uk omdat ik gewoon vaak mijn game niet binnen krijg.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

Cascade schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:16:
Shop al jaren bij Play.com, maar ook hier gaat de laatste tijd het verzenden vaak fout; vaker te laat, vaker vermist, meer beschadigingen. Of dat nou aan Royal Mail ligt of aan de ellende die SelektVracht heet, is niet zo duidelijk.

Als alles mee zit, kan het binnen 4 dagen op de mat liggen, normaal is ongeveer anderhalve week (website zegt: 7..10 dagen, dat klopt wel aardig), maar laatste tijd zijn er relatief veel uitschieters: meer dan 3 weken, of gewoon helemaal niet. Hoe Play.com dit oplostte was wel goed: gewoon melden via je besteloverzicht en je krijgt je geld terug of een vervanging opgestuurd. Dit kon eerst na 14 dagen, nu is dat een tijd geleden verhoogd naar 21 dagen...

Laatst kreeg ik in plaats daarvan een formulier via de e-mail die je moet terugsturen via normale post (internationaal, naar Belfast of all places); dit was om een onderzoek bij Royal Mail te starten, en pas na ontvangst bij Play.com krijg je dan de vervanging. Nog langer wachten dus...

Had hier genoeg van en ben daarna (even) overgestapt op Game.co.uk, die mede dankzij de gunstige koersen net iets goedkoper kan zijn dan Play.com. Alleen gebeurt nu met verzenden weer precies hetzelfde. Eerste paar bestellingen goed binnen, nu eentje die na 3 weken nog niet binnen is. De wachttijd voor het melden van 'missing in transit' is hier 28 dagen, en het verwerken van een bestelling zelf is al minimaal 1 dag. Duurt allemaal lang dus.

Ik doe nu: Play.com en amazon.co.uk voor games/CDs/DVDs/aanbiedingen, en Game.co.uk voor sommige games/special edities/aanbiedingen.

O, dit is locatie NL (Enschede), for the record.
Dit is dus typisch voor mensen uit Nederland. Ik heb uit België al meer dan 20 bestellingen bij play.com geplaatst en ze zijn allemaal binnen de vijf werkdagen netjes toegekomen. Als Nederlander ken je voor de zwakke verzending play.com afraden, maar aangezien de TS een Belg is, kan hij wel rustig bij play.com bestellingen doen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
BlahDVD.com is ondanks de naam misschien anders moet vermoeden gewoon gevestigd in Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 16:31
cd-wow

In december GTA-IV nog gekocht voor 28,99. Je moet wel een weekje wachten ( ze sturen het op per vliegtuig vanuit zwitserland dacht ik) maar dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seventhseagull
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-04 13:10
game.co.uk is ook een echte aanrader met de huidige lage koers van de pond.

[ Voor 12% gewijzigd door seventhseagull op 05-02-2009 11:07 . Reden: dollar=pond ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ga amazon.co.uk voortaan aanhouden voor leuke aanbiedingen.

[ Voor 199% gewijzigd door Gunner op 05-02-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Game.co.uk - "it gets better still" :')

Ik heb een bestelling van game.co.uk 'lost in transit'... op hun website staat: 28 dagen na shipment kan je dit melden voor geld terug of een vervanging. Nu heb ik contact met hun helpdesk, het lijkt er op dat het om 28 WERKdagen gaat... met andere woorden, je kan eigenlijk pas na 39 dagen melden dat je niet hebt gekregen... :')

Dat was dus meteen de laatste keer game.co.uk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:45
Ik bestel mijn spellen meestal via www.gamehubs.com of via http://www.365games.co.uk/
levertijd 1 a 2 weken, maar voor die prijzen kan ik het geduld wel opbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Laatst online: 31-03 17:57
bij Stiem (valf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Cascade schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:02:
Game.co.uk - "it gets better still" :')

Ik heb een bestelling van game.co.uk 'lost in transit'... op hun website staat: 28 dagen na shipment kan je dit melden voor geld terug of een vervanging. Nu heb ik contact met hun helpdesk, het lijkt er op dat het om 28 WERKdagen gaat... met andere woorden, je kan eigenlijk pas na 39 dagen melden dat je niet hebt gekregen... :')

Dat was dus meteen de laatste keer game.co.uk...
dat klopt niet. heb onlangs zelf een replacement aangevraagd (en inmiddels ontvangen). heb op de 28e dag gemailed en ze boden direct refund of replacement aan. Ik zou dus nog een keer gaan mailen hierover.

[ Voor 3% gewijzigd door itons op 11-02-2009 23:28 ]

• Cascade
itons schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:28:
[...]

dat klopt niet. heb onlangs zelf een replacement aangevraagd (en inmiddels ontvangen). heb op de 28e dag gemailed en ze boden direct refund of replacement aan. Ik zou dus nog een keer gaan mailen hierover.
Ik hoop het, mail is al de deur uit.

[EDIT]
Antwoord terug, het gaat gelukkig NIET om werkdagen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cascade op 12-02-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Ik weet dat deze topic er niet voor dient, maar een nieuwe openen vind ik ook maar niks.

Dus waar kan ik Street Fighter 4 - Collectors Edition "goedkoop" binnenhalen? Zonder CC.

http://www.365games.co.uk geeft een goed alternatief met paypal, maar inclusief verzendkoste en omgerekent komt het uit op 75 euro, een beetje prijzig maar ik kan het nergens goedkoper vinden :X

Iemand met alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 20:43
FireBladeX schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:50:
Ik weet dat deze topic er niet voor dient, maar een nieuwe openen vind ik ook maar niks.

Dus waar kan ik Street Fighter 4 - Collectors Edition "goedkoop" binnenhalen? Zonder CC.

http://www.365games.co.uk geeft een goed alternatief met paypal, maar inclusief verzendkoste en omgerekent komt het uit op 75 euro, een beetje prijzig maar ik kan het nergens goedkoper vinden :X

Iemand met alternatieven?
Die is gewoon duur. Ik zie 'm voor 95 euro op cd-wow staan. En vaak is cd-wow redelijk goedkoop. Dan mag je met 75 euro nog niet eens klagen denk ik zo.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
ah oke, heb het dan maar besteld voor 75 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 12:30
Bij www.TheHut.com 66 eur.
http://www.thehut.com/hut/10025519.product

Je hebt daar wel een CC nodig, maar dat is te omzeilen met Wirecard :) Daar kun je gratis een virtuele 'prepaid' creditcard aanmaken, geld storten naar Wirecard vanaf je bankrekening, vervolgens kun je 't overal besteden met je virtuele CC. Laatst gebruikt om wat te bestellen bij thehut.com, ging perfect.

Wel een aanrader, goede prijzen daar, al wisselen ze dagelijks lijkt het wel. Ook ivm de wisselkoers.
Ik zie er nu fallout 3, €35 incl. verzending, gelijk maar bestellen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Xtuv op 14-02-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291527

gewoon bij Mediamarkt, die zijn t goedkoopst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205416

van de week midnight club LA besteld op ebay.co.uk voor 23 pond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Dit topic lijkt me weinig meerwaarde meer te bieden naast Het Games Import topic, zeker als er minder zinvolle mededelingen als 'ik heb game x bij toko y besteld' of 'toko z is de goedkoopste' geplaatst worden. Tijd om hier een mooi slotje aan te hangen dus.

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.