Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik zit al een tijdje met een probleem met mijn LaCie LaCinema. Ik wil er graag HD bestanden op kijken maar hij speelt bijv .mkv niet af;). Nu wist ik dat van tevoren maar ik hoopte er eigenlijk op dat ik makkelijk .mkv kon converteren naar bijvoorbeeld .avi en dat kan ook wel maar mijn LaCie kan die geconverteerde bestanden niet lezen. Dat is bijzonder irritant en welke converter ik ook gebruik, het wil maar niet werken;). Gewone gedownloade avi's werken wel en die zijn uiteraard ook geconverteerd van HD af alleen dan met kwaliteitsverlies. Weet iemand hier toevallig een converter die van .mkv een bestand kan maken die geen HD kwaliteitsverlies heeft en die werkt op LaCie LaCinema?
Ik zou er erg dankbaar voor zijn:).
Groeten,
Maverick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
als ik zoek wat hij ondersteund heb je niet echt veel keuze:
Video: MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4 (AVI, Xvid), DVD-Video (ISO**, IFO, VOB)
Audio: MP3, WMA, AC3, Ogg Vorbis
Photo: JPEG (up to 8MB pixels), BMP, GIF, PNG
Subtitle: SMI, SRT, SUB, SSA
toch wel iets beperkt van formaten: geen wmv, geen mkv, geen mov
en later Blu-ray's (tenminste: legaal gemaakte images ervan) afspelen, gaat ook niet gaan.

Citaat:
Video: Composite video (cable included), S-Video, HD Component video (up to 1080i upscaling)
Audio: Analog stereo (cable included), SPDIF optical and coaxial audio
bron: http://www.9lives.be/foru...acinema.html#post10721383
(TS: volgende keer mss linkje geven naar specs? want nu ben ik niet zeker of ik de juiste info heb)

als ik dat lees dan zie ik maar 1 oplossing: je HD-materiaal converteren naar een divx (of mpeg4-avi) op 720p/1080i-formaat. omdat ie enkel mpeg1,2 en 4 ondersteund (+dvd wat eigenlijk ook mpeg2 is), gaat er echter geen enkele oplossing zijn waarmee je geen verlies hebt. (als ik zo kijk ondersteund ie zelfs geen video die _niet_ gecomprimeerd is, dus je hebt altijd verlies wegens hercodering)
Of je moet een ander toestel gaan kopen ...

ps: gedownloadde avi's zijn meestal divx'en (mpeg4 dus) en die worden dus ondersteund. als jij converteert naar een niet comprimeerde avi: die wordt niet ondersteund (voor HD-materiaal is het dan wel een serieus grote avi).
is het toch naar divx, kijk dan eens na welke bitrate jij gebruikt t.o.v. die gedownloadde varianten.

[ Voor 11% gewijzigd door soulrider op 24-11-2008 09:55 . Reden: edit adhv onderbuur: avi =/= divx, maar meestal wel. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit soort apparaten worden besproken in LCD, dus ik move je topic daar even heen. Het zou trouwens helpen als je even aangaf wat de precieze specs zijn van de files die je af probeert te spelen. Dan kunnen we gemakkelijker zien waar het probleem zit. Je kunt bijvoorbeeld Gspot gebruiken.
[b][message=31096301,noline]
ps: gedownloadde avi's zijn divx'en (mpeg4 dus) en die worden dus ondersteund. als jij converteert naar een niet comprimeerde avi: die wordt niet ondersteund (voor HD-materiaal is het dan wel een serieus grote avi).
is het toch naar divx, kijk dan eens na welke bitrate jij gebruikt t.o.v. die gedownloadde varianten.
Dat zeg je toch niet helemaal goed. Gedownloade .avi-files hebben doorgaans divx als video-codec. Dat is wat anders dan .avi-files gelijkstellen aan divx-files ;)

[ Voor 48% gewijzigd door RoD op 24-11-2008 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor het niet plaatsen van de specs. Dit is de eerste keer dat ik wat post op deze website dus dat wist ik niet. Maar die specs die eerder gepost zijn kloppen.

Maar dat HD materiaal converteren naar divx wil ik ook wel maar geen enkele converter die ik gebruik werkt op die LaCie. Ik wil er nog wel een aantal proberen alleen ik snap sowieso ook niet zo goed hoe dat precies werkt. DivX is een codec maar wat is avi dan? Want dat zijnvaak verschillende opties. Kan iemand dat uitleggen en misschien een goede suggestie doen voor een converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

.avi is een container. Op Wikipedia vind je een goede uitleg over containerformaten, videocodecs, en alles wat daarbij komt kijken :)

Verder zijn er een hoop goede converters te vinden. Het is toch echt handiger om te weten wat er nou precies bij jou fout gaat voordat wij allerlei converters aan gaan raden. Ik zou je nogmaals willen wijzen op Gspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je een plaatje in je message zet:p?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[img]link naar plaatje[/img]

Zie ook Overzicht van UBB-codes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
kan je ev. ook een lijstje van reeds geprobeerde converters (en gebruikte instellingen) posten ?

het heeft misschien ook te maken met maximale resolutie of bestandsgrootte ?
- zoek eens een werkende divx met dezelfde resolutie als jouw .mvk na convertie, dus eentje met 720p, 1080i of 1080p-resolutie.

Hij ondersteund wel een output tot 1080i (na upscaling) maar kan misschien enkel onderweg met max. pal-resolutie (720x576) als input...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk heb ik niet zoveel verstand van computers als jullie:).

Hier is een lijstje van (sowieso) gebruikte converters:
Xilisoft HD Video Converter
OJOsoft Total Video Converter

Plus nog op OSX: Visualhub

Ik heb er nog meer geprobeerd maar die heb ik al verwijderd omdat die niet werkte plus dat ze er vaak wat malifide uitzagen. Bij eigenlijk alle converters heb ik een aantal dingen geprobeerd. DivX, Xvid, .avi en mp4. Eigenlijk alle dingen waarvan ik dacht dat hij de kwaliteit op HD hield maar dat hij wel op de LaCie zou werken. En nog een vraagje over die plaatjes. Want moet ik dan gewoon mijn pad van mijn computer invoeren als ik dat plaatje erop wil zetten? Ik wil namelijk een screenshot laten zien van dat Gspot van een .avi file die wel werkt op de LaCie. Misschien hebben jullie daar wat aan?

@soulrider: Ik zou geen idee hebben waar ik een HD divx filmpje vandaan zou kunnen krijgen. Alle HD content die ik kan downloaden is .mkv. En ik snap niet waarom ie een output van 1080i aan zou kunnen maar geen HD input ;) . Dat zou betekenen dat die output nergens voor is heb ik dat mis :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:05:
Duidelijk heb ik niet zoveel verstand van computers als jullie:).

Hier is een lijstje van (sowieso) gebruikte converters:
Xilisoft HD Video Converter
OJOsoft Total Video Converter

Plus nog op OSX: Visualhub

Ik heb er nog meer geprobeerd maar die heb ik al verwijderd omdat die niet werkte plus dat ze er vaak wat malifide uitzagen. Bij eigenlijk alle converters heb ik een aantal dingen geprobeerd. DivX, Xvid, .avi en mp4.
Hier haal je wederom containers en codecs door elkaar. Divx en Xvid zijn videocodecs, en avi en mp4 zijn containers. Overigens hebben ze wel alle 4 iets met "mpeg4" te maken, wat een verzameling van standaarden is
.
Eigenlijk alle dingen waarvan ik dacht dat hij de kwaliteit op HD hield maar dat hij wel op de LaCie zou werken. En nog een vraagje over die plaatjes. Want moet ik dan gewoon mijn pad van mijn computer invoeren als ik dat plaatje erop wil zetten? Ik wil namelijk een screenshot laten zien van dat Gspot van een .avi file die wel werkt op de LaCie. Misschien hebben jullie daar wat aan?
Nou dat is toch wel héél basic :P Maargoed. Je kunt hier niet direct vanaf je pc foto's uploaden, daar heb je een abonnement met een foto-album voor nodig. Wat je in ieder geval heel gemakkelijk kunt doen is even naar www.tinypic.com gaan, en daar de file te uploaden vanaf je pc. Daar krijg je een url, pak dan de directe link naar de file, en zet die tussen [img]-tags zoals ik hierboven beschreef.
@soulrider: Ik zou geen idee hebben waar ik een HD divx filmpje vandaan zou kunnen krijgen. Alle HD content die ik kan downloaden is .mkv. En ik snap niet waarom ie een output van 1080i aan zou kunnen maar geen HD input ;) . Dat zou betekenen dat die output nergens voor is heb ik dat mis :) .
Dat je alle HD-content in .mkv vindt komt omdat die container beter in staat is om met HD-materiaal om te gaan. .mkv heeft veel meer mogelijkheden dan zijn tegenhanger .avi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
ik ben even een deel (1min30) van een 720p-mvk aan het omzetten naar een 720p-divx en naar 1080p-divx mbv avs-video converter v6.2. Als de grootte meevalt, zwier ik hem online. (staat er wel een logo in't midden wegens 'not-activated' maar voor testmateriaal moet dat kunnen eh)

dan hebben we HD-divx testmateriaal eh ;)
en dan weet je ev. al direct of je misschien moet overwegen die converter aan te schaffen.
(ik heb hem gevonden na een korte google-tocht en hij is vrij makkelijk bedien- en instelbaar)

edit: nu aan het uploaden naar rapidshare maar 82 MB aan 65kBps duurt nog wel effe.
de 1080p is nog even onderweg in de convertie deze wordt nu ook geupload naar rapidshare.
anders kan TS zelf even die converter afhalen en daarmee een deel van zijn .mvk's converteren ?

de 720p-divx: http://rapidshare.com/files/167326875/720p-divx.avi.html (82MB)
(slechts 10x downloadbaar dus TS gaat rap moeten zijn, of iemand anders moet hem op een andere host zwieren) effe free collectors account aangemaakt zodat er geen beperking is qua aantal downloads
de 1080p-divx is nog onderweg naar rapidshare
de 1080p-versie: http://rapidshare.com/files/167330014/1080p-divx.avi.html (83MB)
(beiden aan 6,5Mbps voor divx-video en 256kbps voor MP3-audio)

TS: kan je hiermee al eens testen of divx'en (avi) van 720p en 1080p werken ?

[ Voor 66% gewijzigd door soulrider op 25-11-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allright thanks voor het uitleggen hoe dat moet! En ik snap dat ze schijnbaar liever HD materiaal in .mkv aanbieden maar dan kom ik nog steeds niet aan mn HD Xvid of DivX:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het even controleren! Ben bezig aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Huh bij de 2de download is mijn limiet bereikt zegt ie:S. Ik ben natuurlijk een free user. Maar ik zal gana proberen met die 720p (hoger hoef ik tog niet;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
pssssst: er is een edit-knop hoor ;)
en die limiet: dat is meestal per dag ofzo... mss morgen eens proberen.

en hou ons op de hoogte op die werkt of niet, dan heb je ook onmiddellijk een (niet gratis) converter die wel werkt in combinatie met je lacie lacinema. Je verliest dan wel wat tijd en kwaliteit met converteren, maar dat is een overweging die je zelf moet doen natuurlijk.

ps: ik bedenk me net dat ik niet heb gecontroleerd of het geluid het ook deed in die file's.
bij de originele .mvk moet ik in vlc-player namelijk steeds stereo kiezen om ook de uitleg te horen.
(de ac3-stream heeft enkel de muziek en het geluid van de auto's maar geen 'uitleg-stem')

pps: divx'en zijn een deel van de HD-uitzending op national geographic over megafactories: corvette en gaat over het produceren van de z06... het gedeelte als test-divx'en is een testritje met een z06....

Verwijderd

Topicstarter
Haha sorry van het niet-editen:). Maar het doet het niet. Hij loopt vast;). De LaCie dan. Op mn computer werkt ie wel gewoon dus er is niks mis met het bestand. De 1080p versie proberen heeft dan denk ik geen zin;).

• soulrider
ik denk dat je dan best even lacie zelf contacteerd om na te vragen wat de maximale resolutie is van de bestanden die hij kan weergeven. (max. pal, 480p, 720p, ....). en eventueel wat de maximale bitrate is van de mpg4(divx,xvid)-stream dat ie kan verwerken. ik vrees dat het pal-resolutie is en/of <5Mbps.
Je kan natuurlijk je werkende bronbestanden gaan bekijken en een klein bestand dat werkt telkens gaan transcoderen naar hogere resolutie en/of bitrate tot je tegen de grenzen loopt van beiden, maar dat neemt serieus wat tijd in beslag. Dan is dat mailtje sneller verstuurd vermoed ik.
edit: verwijs ze gerust naar die bestanden die ik hier boven ter beschikking stel (is wel copyrighted, maar is een zeer beperkt stukje van de hele uitzending) Dan hebben ook zij testmateriaal, en volgt er binnenkort mss een firmware update ;) - je kan ze dan mss pakken op de stelling 'is compatible met alle divx'en zolang zij voldoen aan de iso-mpg4-bepaling' ;) :+

trouwens nergens in de specs of online documenten staat er een maximale resolutie vermeld voor de input-bestanden, dus volgens mij hebben zij (en wellicht nog zoveel anderen met dergelijke toestellen) er gewoon niet aangedacht dat een divx wel eens groter kan zijn dan pal of ntsc-resolutie... (en een bitrate van 6,5 Mbps is ruim onder de maximaal instelbare bitrate van 16Mbps - kan natuurlijk zijn dat ie te laag is, en dat ie nu teveel moet decoderen, decomprimeren...)

[ Voor 41% gewijzigd door soulrider op 27-11-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt SoulRider:). Daar had ik zelf in eerste instantie aan gedacht maar het probleem is dat zij geen contactinfo hebben. Alleen een fax. En ik heb een eerder telefoonnummer van het internet gehaald maar dat klopt niet. En ik zie alleen een sales mailadres staan dus ze willen duidelijk niet dat je mailt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je nou eens de files die soulrider gepost heeft probeert te transcoden naar een lagere resolutie, en dan kijkt wat er gebeurt, valt er wellicht uit te sluiten of het aan de resolutie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet dan wel met dezelfde converter toch? Anders krijg je misschien een heel ander type file :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:04:
Dat moet dan wel met dezelfde converter toch? Anders krijg je misschien een heel ander type file :).
mijn post zegt je welke converter ik gebruikt heb (trail-versie van avs video converter)

maar elke transcoder/ converter die als input en output een divx kan 'behandelen' is daarvoor geschikt hoor.
En elk programma zou met dezelfde codec eenzelfde type file moeten maken.
(omdat niet het programma, maar de codec het type file bepaald...)

(alleen hebben sommigen hun eigen implementatie van een codec om wat sneller te zien dan de concurrent ofzo - maar meesten nemen gewoon de codec die reeds aanwezig is op je systeem, of installeren die codec mee tijdens hun installatie - en geven die codec gewoon parameters door...- simplistisch gesteld)

[ Voor 21% gewijzigd door soulrider op 29-11-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha allright. Ik zal ff kijken dan;).
Pagina: 1