AVG geinstalleerd en bluescreen/PC herstart? Lees hier.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Topicstarter
Oorzaak blijkt een False Positive te zijn in de update van AVG van 9 november.

Haal niet in, blijf rechts rijden en lees de volgende topics door.

Trojan Horse PSW banker4: AVG False positive? *
[XP] fouten met user32.dll, AVG en windows update
\[XP/AVG] user32.dll per ongeluk verwijderd, wat nu?

Van AVG zelf:
Unfortunately, the previous virus database might have detected the
mentioned virus on legitimate files. We can confirm that it was a
false alarm. We have immediately released a new virus update
(270.9.0/1778) that removes the false positive detection on this file.
Please update your AVG and check your files again.

The system can be restored by following the steps in one of the
comments on forum (using safe mode or recovery console and copying
c:\windows\system32\dllcache\user32.dll into the right location)

If you need to restore deleted files from AVG Virus Vault you can do
it this way:
- Open AVG user interface.
- Choose "Virus Vault" option from the "History" menu.
- Locate the file that was incorrectly removed and select it (one
click).
- Click on the "Restore" button.

We are sorry for the inconvenience and thank you for your help.
http://www.avg.com/download-update

Tot zover deze speciale uitzending :)

[ Voor 127% gewijzigd door alt-92 op 09-11-2008 21:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

In een topic heb ik al mening gegeven over dit bericht.

Kan dit door de beugel vraag ik me af want je zaait zo veel paniek onder mensen en als zelfs tweakers de angst voelen is het toch niet oke?

Mijn advies is om over te stappen naar een van de beste uit alle tests virusscanner Avira AntiVir. Erg licht en vertraagt het systeem minder als Grisoft's AVG.
Zou Avira zo'n misselijkmakende bug hebben zou ik ze zeker aanschrijven. Zo krijg je als anti-virus developer wel miljoenen herinstallaties op je dak want mensen raken in paniek want huin vertrouwde virusscanner zegt dat hun systeem besmet is en veel mensen grijpen dan naar de oplossing van opnieuw installeren.

Sorry, maar deze slik ik niet :/ Wilde ik toch even kwijt.

Hoe dan ook, bedankt voor je attentie om even uit dat topic te stappen en hier een warning neer te zetten :)

@alt-92, je vergeet er een
[XP] Systeemherstel vanuit DOS omgeving Dit topic is gestart op 09-11-2008 om 11:00, dus na de kersverse update?!
Voorbeelden van wat er nu gebeurt met deze bug, zelf ik had hem niet door, maar ik ben ook niet op de hoogte van alle nieuws omdat ik Avira AntiVir al jaren met volle tevredenheid gebruik en duur is ie niet. Een jaar gratis trail het eerste jaar.

Niet grappig als mijn 5 jaar malwarevrije jaren ineens in rook opgaan door een valse positieve. Calimero zou zeggen "en dat is niet eerlijk"

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 11-11-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

dat is toch een beetje jammer als je niet in veilige modus kunt opstarten, heb de pc moeten formatteren, met geen mogelijkheid meer in te komen+ het feit dat ik dit niet wist zondag, het waas mijn broers pc, dus ja wat is er nou gebeurt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Anoniem: 218213 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:54:
dat is toch een beetje jammer als je niet in veilige modus kunt opstarten, heb de pc moeten formatteren, met geen mogelijkheid meer in te komen+ het feit dat ik dit niet wist zondag, het waas mijn broers pc, dus ja wat is er nou gebeurt :O
Wat er gebeurt is?

Dat je nu het besef hebt gekregen dat je beter geen AVG kunt gebruiken :)

Dit bedoel ik dus! JIJ (je broer) bent nu de dupe en dat is gewoon niet eerlijk als Grisoft je veiligheid en vertrouwen inboezemt of zie ik het verkeerd?
Ik hoop dat je geen data kwijt bent want dat zou al helemaal misselijk zijn :/ :(

Wat het issue van mij nu eigenlijk is is het feit dat Grisoft al 15 reparaties op naam heeft staan van iemand in Nederland die PC repareert (meld een GoT user). Ik repareer servers in mijn vrije tijd en die draaien geen AVG en heb ik het nu rustig. Dus als er 100.000 mensen zijn die PC's repareren zijn dat al 100.000 x 15 = 1,5 miljoen installaties door een fout van hun. Ze hebben geen besef wat de gevolgen zijn en als Windows Update met een zo'n slechte update komt dat heel Vista niet meer werkt hebben ze ook een vet probleem erbij want Vista trekt een breder publiek dan AVG en de backhand van engineers is bij Microsoft gewoon groter dan bij Grisoft.
Grisoft moet eens gaan kijken om hun definiteis te testen met de very last updates van elke Windows versie en dan komt de update maar een dagje later ter beschikking, het scheeld nogal veel aan paniek en aan installaties.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 11-11-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

data gelukkig kunnen redden, door de harde schijf in mijn pc te stoppen, effe de data eraf trekken , gelukkig alle foto's en nog wat belangrijke bestanden kunnen redden. merja het is indd wel een hele grove fout van avg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:38
Anoniem: 146043 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:00:
[...]

Wat er gebeurt is?

Dat je nu het besef hebt gekregen dat je beter geen AVG kunt gebruiken :)
Ze maken een fout dus je moet direct maar het pakket afschrijven, doe jij dat ook bij je servers die je beheert ? Schrijf je Windows 2003 (als je het gebruikt) ook al direct af als er wat BSOD's komen ?
Dit bedoel ik dus! JIJ (je broer) bent nu de dupe en dat is gewoon niet eerlijk als Grisoft je veiligheid en vertrouwen inboezemt of zie ik het verkeerd?
Ze doen toch ook hun best, en het is gratis, AVG bestaat al langer en ze hebben op zich nog niet ZO veel missers begaan. Ik zou hier iets kunnen starten over alle virusscanners, maar we houden het netjes en dat ga ik dus niet doen
Ik hoop dat je geen data kwijt bent want dat zou al helemaal misselijk zijn :/ :(
Dan heb ik toch iets bij die gebruiker van 'eigen schuld, dikke bult, backups wordt overal geroepen en met de prijs van een extern HD'tje is het wel een heel mager pootje waar je op staat om geen backup's te nemen'
Wat het issue van mij nu eigenlijk is is het feit dat Grisoft al 15 reparaties op naam heeft staan van iemand in Nederland die PC repareert (meld een GoT user). Ik repareer servers in mijn vrije tijd en die draaien geen AVG en heb ik het nu rustig. Dus als er 100.000 mensen zijn die PC's repareren zijn dat al 100.000 x 15 = 1,5 miljoen installaties door een fout van hun.
Ze hebben geen besef wat de gevolgen zijn en als Windows Update met een zo'n slechte update komt dat heel Vista niet meer werkt hebben ze ook een vet probleem erbij want Vista trekt een breder publiek dan AVG en de backhand van engineers is bij Microsoft gewoon groter dan bij Grisoft.
Waarom trek je er nu ineens zo iets van Vista er bij en WU ? :? Staan toch volledig los van mekaar nu...
Grisoft moet eens gaan kijken om hun definiteis te testen met de very last updates van elke Windows versie en dan komt de update maar een dagje later ter beschikking, het scheeld nogal veel aan paniek en aan installaties.
Euhm, de update van AVG had niets te maken met een update van windows, er is geen windows update gebeurd waardoor AVG het aanmerkte als een virus (false positive), AVG merkte het gewoon per ongeluk aan, zonder een voorafgaande update.
Iets beter inlezen

En daar stopt het voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187659

Sorry dat ik een oud topic 'opschop', maar het volgende is het geval:

Mijn collega ondervind ook het 'AVG update is uitgevoerd' en PC blijft herstarten - probleem'.

Ik heb de volgende acties uitgevoerd:

1 - Geprobeerd in veilige modus te starten

2 - Via Installatie CD van Windows Herstel herstelconsole gestart en de user32.dll vervangen door het originele exemplaar van de installatie cd. Windows kon hier na, ook in veilige modus, niet opstarten. Blijft rebooten.

3 - Vanuit dezelfde herstelconsole chkdsk /r uitgevoerd.

Nu heb ik toch de mogelijke oplossingen die AVG aandraagt geprobeerd? Natuurlijk: Format en schone installatie werkt altijd, alleen heb ik daar nu niet de zin en tijd voor. >:)

Iemand die mij weer op weg kan helpen? Ik hoef geen kant en klare oplossing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32558

Anoniem: 187659 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:22:
Sorry dat ik een oud topic 'opschop', maar het volgende is het geval:

Mijn collega ondervind ook het 'AVG update is uitgevoerd' en PC blijft herstarten - probleem'.

Ik heb de volgende acties uitgevoerd:

1 - Geprobeerd in veilige modus te starten

2 - Via Installatie CD van Windows Herstel herstelconsole gestart en de user32.dll vervangen door het originele exemplaar van de installatie cd. Windows kon hier na, ook in veilige modus, niet opstarten. Blijft rebooten.

3 - Vanuit dezelfde herstelconsole chkdsk /r uitgevoerd.

Nu heb ik toch de mogelijke oplossingen die AVG aandraagt geprobeerd? Natuurlijk: Format en schone installatie werkt altijd, alleen heb ik daar nu niet de zin en tijd voor. >:)

Iemand die mij weer op weg kan helpen? Ik hoef geen kant en klare oplossing. ;)
Er staat op de website van avg een linux image, die een aantal zaken controleert, download die even en kijk eens of dat iets doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-07 13:00
Anoniem: 32558 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:31:
[...]

Er staat op de website van avg een linux image, die een aantal zaken controleert, download die even en kijk eens of dat iets doet?
Dit is 'm: http://www.avg.com/filedir/util/bootcd_en.iso zelf ook al bij 2 mensen gebruikt om de zaak zeer snel te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187659

Anoniem: 32558 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:31:
[...]

Thnx voor snelle reactie, maar dat biedt dus ook geen uitkomst. Doet niks anders dan user32.dll controleren, wat ik zelf dus ook al gedaan had. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-07 22:14
Ik heb er een paar opgelost door niet de user32.dll van de CD te pakken, maar de laatste versie die op de pc staat.

In het herstelconsole naar c:\ gaan via cd c:\
Hier een dir user32.dll /s commando geven
Kijken welke user32.dll de meest recente is (buiten die in system32)
Naar die map gaan met het commando cd c:\mapnaam
Bestanden kopieren met: copy user32.dll \windows\system32
en ook gelijk de gdi32.dll en winsvr.dll uit die map meekopieren

Succes :)
Pagina: 1