Trojan Horse PSW banker4: AVG False positive

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Makkelijke oplossing!!!

Start te pc op in veilige modus, dan naar start, en uitvoeren en dan CMD
In de opdrachtprompt:
1. ren c:\windows\system32\user32.dll user32.old < enter >
2. copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>
eventueel avg updaten of verwijderen en op nieuw opstarten en klaar

Voor wie niet meer in windows kan komen in veilige modus: ff op een andere pc of bij de buren de live-cd van ubuntu downloaden en branden:
1. Met de live-CD Ubuntu opstarten
2. User32.dll uit de bovenstaande map c:\windows\servicepackfiles\i386\ kopieren en in de c:\windows\system32\user32.dll zetten en windows opnieuw opstarten...avg updaten en klaar...

Geen dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Eagle Creek schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:41:
[...]

Maar dan moet je al wel in Windows kunnen, niet?
Ja, maar zover ik weet moet dat ook nog kunnen. Gewoon je F8 toets gebruiken en veilige modus met netwerkmogelijkheden kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
GH45T schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:45:
[...]

Ja, maar zover ik weet moet dat ook nog kunnen. Gewoon je F8 toets gebruiken en veilige modus met netwerkmogelijkheden kiezen.
heb net mijn zus geholpen en voor zover ik weet kwam die pc ook niet meer in veilige modus...maar met de live-cd van ubuntu 8.04 is het wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
Eagle Creek schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:41:
[...]
Maar dan moet je al wel in Windows kunnen, niet?
Gewoon bij de buren ubuntu downloaden en de iso branden...dan kun je bij je windows bestanden en die dll gewoon terugzetten...en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

GH45T schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:45:
[...]

Helaas.. ik kreeg een telefoontje van mijn broer met hetzelfde probleem. Heb zostraks even gekeken en kom ook niet via veilige modus in Windows. Pc blijft herstarten.

Morgen heb ik geen tijd, maar overmorgen maar even met een opstart cd (heb zowel een Windows cd als een Hirens Boot CD) wat gaan proberen.

offtopic:
Valt me trouwens op dat veel mensen hier telefoontjes krijgen van broer, zus, schoonzus, moeder, vader, ooms en tantes ;) Goh, jij weet iets van computers toch? 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door hars73 op 10-11-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno-Pro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-03 22:09
Probeer dit eens:

Windows cd erin laten draaien en dan op R drukken van repair.

Druk op 1 voor de versie van windows en daarna enter bij het admin wachtwoord.
voor nu de volgende regel in.

Copy C:\windows\$NTuninstallKB925902$\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll

Druk op enter en hij vraagt of je het wil overschrijven... druk dan op ja of alle.
Nu moet hij weer verder kunnen gaan.

greetz Moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-03 19:23
En wat is hier zo geweldig aan dat je ´geen dank´ hoeft?? In dit topic staan allerlei soortgelijke oplossing al meerdere malen genoemd, dus dit is niks nieuws.

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
BoGhi schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:03:
[...]
En wat is hier zo geweldig aan dat je ´geen dank´ hoeft?? In dit topic staan allerlei soortgelijke oplossing al meerdere malen genoemd, dus dit is niks nieuws.
Just trying to help:
ik heb pas net hier op tweakers gekeken en wilde mijn medetweakers gelijk maar even helpen omdat ik net terug ben van mijn zus en haar ook in 5 minutes geholpen heb...ik had nog geen tijd genomen om heel het topic door te lezen...maar als jij vind dat ik en andere tweakers andere mensen niet meer moeten helpen omdat ze het zelf wel kunnen opzoeken...dan mag je mijn bericht als niet verzonden beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGhi
  • Laatst online: 31-03 19:23
DeArmeStudent schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:13:
[...]

Just trying to help:
...maar als jij vind dat ik en andere tweakers andere mensen niet meer moeten helpen omdat ze het zelf wel kunnen opzoeken...dan mag je mijn bericht als niet verzonden beschouwen.
Dat zeg ik niet, ook niet goed gelezen.. het gaat om je 'geen dank'. Als je nou persoonlijk bij alle mensen langs gaat om de problemen op te lossen mag je wat mij betreft hier over komen opscheppen. Dank krijg je van andere mensen, dat hoef je jezelf niet te geven lijkt me

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
xiD schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:57:
Ik heb hier 4 computers staan met het zelfde probleem. Bij 1 hielp het terugzetten van de user32.dll meteen.

Bij de andere kom ik er niet uit. Ik heb de schijven via een SATA->USB adapter aan een andere pc aangesloten en de user32.dll / gdi32.dll / winsrv.dll terug gekopieerd vanaf de orginele cd / dllcache / ServicePackFiles (waar beschikbaar). Maar de computers willen niet starten.

Ook heb ik via de recoveryconsole van windows de user32.dll gekopieerd. Iemand enig idee wat ik nog kan doen?
Ik heb het zelfde probleem, ik blijf een STOP c0000135 krijgen. Met een Nederldandse Windows XP SP2.

Heb de user32.dll, en alle andere dll's die als dependency van winsrv.dll geregistreerd staan, gekopiëerd uit de DLLCache met behulp van de recovery console.

Deze lijst:
BASESRV.dll
CSRSRV.dll
GDI32.dll
KERNEL32.dll
ntdll.dll
USER32.dll
De veilige modus doet het nu wel weer. Helaas de VGA-modus van de normale modus ook nog niet, zelfde STOP-error.

Ook nog bij AVG het bestand uit de virus vault teruggezet (via veilige modus), maar dit hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
BoGhi schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:16:
[...]
Dat zeg ik niet, ook niet goed gelezen.. het gaat om je 'geen dank'. Als je nou persoonlijk bij alle mensen langs gaat om de problemen op te lossen mag je wat mij betreft hier over komen opscheppen. Dank krijg je van andere mensen, dat hoef je jezelf niet te geven lijkt me
als jij dit topic wil volspammen over een 'geen dank' einde op mijn berichtje...van mij mag je...maar dan ben je bezig met hetgeen jezelf probeert te bestrijden...een beetje nutteloos dweilen met de kraan open...
zoiets heet muggenziften, mierenneuken en geen oplossingen aandragen...iets wat ik wel deed. want ook al vond jij het van geen enkele meerwaarden...misschien vinden andere mensen het wel een eye-opener dat ze de live-cd van ubuntu ook kunnen gebruiken...maar spam maar lekker verder...ik reageer er niet meer op...

Ps je leest het zelf verkeerd: dank gaf ikook niet aan mijzelf, maar ik hoef hier geen dank voor zei ik aan het einde van het bericht...omdat het juist overal op internet ook dus al staat...lezen en begrijpen zijn hele andere dingen...meestal

[ Voor 12% gewijzigd door DeArmeStudent op 10-11-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Nu online
Speed24 schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:19:
[...]

Ik heb het zelfde probleem, ik blijf een STOP c0000135 krijgen. Met een Nederldandse Windows XP SP2.

Heb de user32.dll, en alle andere dll's die als dependency van winsrv.dll geregistreerd staan, gekopiëerd uit de DLLCache met behulp van de recovery console.

Deze lijst:

[...]

De veilige modus doet het nu wel weer. Helaas de VGA-modus van de normale modus ook nog niet, zelfde STOP-error.

Ook nog bij AVG het bestand uit de virus vault teruggezet (via veilige modus), maar dit hielp ook niet.
Al eens een checkdisk gedraait? En zo ja, wat doet die er mee?

Heb hier wel al gemerkt dat de bestanden uit de dllcache map in system32 hier ook niet meer werkten, heb ze uiteindelijk van een andere installatie af gehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door GH45T op 10-11-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 13:57
BoGhi schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:16:
[...]

Gast, neem eens een leven en ga eens wat anders nuttigs doen dan triest antwoorden op die onzindingen.
Je doet gewoon zielig. Laat hem lekker. Hij heeft mij wel geholpen want ik kan aanstaande week bij iemand weer het probleem oplossen. En ik ga niet 8 pagina's doorzoeken terwijl het hier ook staat.
Dus ik aanvaard zijn dank en heeft mij snel geholpen voor een oplossing.
GEEN DANK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 09:46

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik las dit net op de FP en zit net in dit topic te bladeren als er een collega binnenkomt dat hij een fout heeft over user32.dll.

Eerste vraag van onze kant: Gebruik je AVG ?
En 5 minuten later stond de beste man weer buiten met een printje met info in zijn hand. :D

Succes iedereen met verwijderen en herstellen

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:16

Eagle Creek

Breathing security

DeArmeStudent schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:45:
Makkelijke oplossing!!!

Start te pc op in veilige modus, dan naar start, en uitvoeren en dan CMD
In de opdrachtprompt:
1. ren c:\windows\system32\user32.dll user32.old < enter >
2. copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>
eventueel avg updaten of verwijderen en op nieuw opstarten en klaar

Voor wie niet meer in windows kan komen in veilige modus: ff op een andere pc of bij de buren de live-cd van ubuntu downloaden en branden:
1. Met de live-CD Ubuntu opstarten
2. User32.dll uit de bovenstaande map c:\windows\servicepackfiles\i386\ kopieren en in de c:\windows\system32\user32.dll zetten en windows opnieuw opstarten...avg updaten en klaar...

Geen dank.
Maar niet iedereen heeft die SP map.
DeArmeStudent schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:47:
[...]

Gewoon bij de buren ubuntu downloaden en de iso branden...dan kun je bij je windows bestanden en die dll gewoon terugzetten...en klaar
'Ja maar', ik doelde op die exe van je.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-04 21:27
Heb je nu ook kans dat als je het bestand terug gezet hebt, AVG hem weer opnieuw verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:00
Yohost! schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:37:
Heb je nu ook kans dat als je het bestand terug gezet hebt, AVG hem weer opnieuw verwijdert?
Jah, maar daar krijg je een melding over. Dus niet op heal of move to vault klikken, maar eerst je AVG updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
GH45T schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:22:
[...]

Al eens een checkdisk gedraait? En zo ja, wat doet die er mee?

Heb hier wel al gemerkt dat de bestanden uit de dllcache map in system32 hier ook niet meer werkten, heb ze uiteindelijk van een andere installatie af gehaald.
chkdsk hielp niets (maar had wel iets gevonden).

Dit alles op Windows XP SP2 (NL):
De user32.dll uit de DLLCache-directory was uit 2007, maar deze werkte niet.
Ik heb uit de KB925062-directory ( \Windows\$NTUninstallKB925062$ ) de user32.dll gehaald (bestand uit 2005), nu werkt het wel.

Dankzij Menno-Pro:
Menno-Pro schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:01:
Probeer dit eens:

Windows cd erin laten draaien en dan op R drukken van repair.

Druk op 1 voor de versie van windows en daarna enter bij het admin wachtwoord.
voor nu de volgende regel in.

Copy C:\windows\$NTuninstallKB925902$\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll

Druk op enter en hij vraagt of je het wil overschrijven... druk dan op ja of alle.
Nu moet hij weer verder kunnen gaan.

greetz Moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82274

Lees het nu pas, en er staat een PC met AVG erop te draaien bij ons. Ik heb net even gekeken en er staat niets in de virus vault- is deze dan nog niet in quarantaine gezet en is er dus ook nog geen schade?
En wat is anders een slimme aanpak- ik heb nu internet uitgezet (kan dus niet automatisch updaten) en aangelaten zodat er iets gefixt zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Speed24 schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:50:
[...]
Dit alles op Windows XP SP2 (NL):
De user32.dll uit de DLLCache-directory was uit 2007, maar deze werkte niet.
Ik heb uit de KB925062-directory ( \Windows\$NTUninstallKB925062$ ) de user32.dll gehaald (bestand uit 2005), nu werkt het wel.
Dankzij Menno-Pro:

[...]
Opletten dat je dan met een verouderde file zit en mogelijk/waarschijnlijk vatbaar is voor vulnerabilities.
Anoniem: 82274 schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:57:
En wat is anders een slimme aanpak- ik heb nu internet uitgezet (kan dus niet automatisch updaten) en aangelaten zodat er iets gefixt zou kunnen worden.
Internet erop laten en wanneer je de melding zou krijgen ignore klikken. Wanneer AVG geupdate is zou je de melding niet meer moeten krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Kixtart op 10-11-2008 17:00 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117252

Ik kan vanavond ook op pad om enkele mensen te helpen, en wil iedereen vast hartelijk danken voor alle zeer nuttige info ! :) .Nog 1 vraagje echter: De map "dllcache" die in windows\system32 zou moeten staan, kan ik op mijn computer - windows Xp pro, SP3 - NIET vinden helaas. Ligt dat dat aan de windowsversie of heb ik per ongeluk in het verleden iets te radicaal opgeruimd ? Ik heb wel de optie "verborgen bestanden en mappen weergeven" geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 10:34
Albert020 schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:13:
[...]

Hmm, voor mij is dit de eerste keer in 6 jaar dat ik AVG gebruik dat er zoiets gebeurt.......
Zie hier: Kijkuit met AVG!

2e keer dus... ik wist het nog als de dag van gisteren :P

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Anoniem: 117252 schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:00:
Ik kan vanavond ook op pad om enkele mensen te helpen, en wil iedereen vast hartelijk danken voor alle zeer nuttige info ! :) .Nog 1 vraagje echter: De map "dllcache" die in windows\system32 zou moeten staan, kan ik op mijn computer - windows Xp pro, SP3 - NIET vinden helaas. Ligt dat dat aan de windowsversie of heb ik per ongeluk in het verleden iets te radicaal opgeruimd ? Ik heb wel de optie "verborgen bestanden en mappen weergeven" geactiveerd.
En de optie systeembestanden weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117252

Dazsur schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:04:
[...]

En de optie systeembestanden weergeven?
helemaal perfect !! Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Als je je user32.dll niet hebt weggegooit is er niks aan de hand toch?
ook al zal ik ongetwijfelt dezelfde melding weer krijgen als ik de boel opnieuw opstart. Maar als ik gewoon op ignore klik tot AVG met een update komt is er niks aan de hand toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Op de vaste pc heb ik er iig geen last meer van na 1x op ignore gedrukt te hebben.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-04 18:04

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik heb een simpele fix gevonden (bij de bluescreen van WINSRV.DLL) voor dit probleem: gewoon booten naar veilige modus en dan AVG 7.5 deïnstalleren. Heb het net zelf moeten fixen op die manier, telefonisch (met gsm, zal weer wat kosten 8)7 ) en het is volledig gelukt volgens de voorgeschreven methode. Huzzah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 22:01
Zo, de storm op het werk is weer voorbij..
Voor een klein plaatsje met maar 10000 inwoners een stuk of 35-40 pc's in een paar uurtjes tijd verholpen..
Ben benieuwd hoe druk de echt grote jongens het hebben vandaag >:)
koekoek2003nl schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:12:
Als je je user32.dll niet hebt weggegooit is er niks aan de hand toch?
ook al zal ik ongetwijfelt dezelfde melding weer krijgen als ik de boel opnieuw opstart. Maar als ik gewoon op ignore klik tot AVG met een update komt is er niks aan de hand toch?
klopt, gewoon even avg updaten en je bent er vanaf..

[ Voor 50% gewijzigd door Occy74 op 10-11-2008 17:23 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-04 14:15
Niemand die weet hoe het met winsrv zit? Ik kreeg eerst de user32.dll error, die heb ik verholpen, maar nu krijg ik constant een winsrv error (dus zonder .dll), hoe krijg ik dat weg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-04 22:42
Ik heb hetzelfde probleem hier ondervonden.

Als je geen map met servicepackfiles op je PC heb kan je gewoon het DLL bestandje terug vinden op je windows CD/DVD.

C:\i386

Als je de commando zoekt om hem te vervangen ( in windows recovery console )ik post hem hieronder.

copy D:\i386\user32.dl_ C:\WINDOWS\System32\user32.dll

Ik ben ervan uitgegaan dat je CD/DVD station D: is kan natuurlijk verschillen per PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
  • Laatst online: 28-04 08:27
Goed, huidige situatie. Laptop zonder cd-drive. Met pijn en moeite een externe harde cd-rom drive weten te lenen. In de bios bovenaan gezet, hij herkent de drive wel, maar als ik hem door laat starten dan komt er geen optie om via de cd te booten, en laadt hij gewoon door naar de BSOD.

Hoe kan dit nu weer ? Legacy USB Support staat aan...

Ik begin echt para te worden }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 28-04 22:01
Un-X-PecteD schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:48:
Goed, huidige situatie. Laptop zonder cd-drive. Met pijn en moeite een externe harde cd-rom drive weten te lenen. In de bios bovenaan gezet, hij herkent de drive wel, maar als ik hem door laat starten dan komt er geen optie om via de cd te booten, en laadt hij gewoon door naar de BSOD.

Hoe kan dit nu weer ? Legacy USB Support staat aan...

Ik begin echt para te worden }:|
Heb je er wel een cd in? 8)7

ps, wat mij trouwens opviel vandfaag is dat alle pc's met dit probleem SP2 waren en geen een met SP3..

[ Voor 9% gewijzigd door Occy74 op 10-11-2008 18:06 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279988

Nou..
Ik heb dus weer een CD gebrand, Dit maal met ERD COMMANDER 2005

Computer start op, Boot via DVD RW Drive met ERD commander CD in de drive.

ERD Commander 2005 laad balk laad
Als hij klaar is staat er Please Wait

Dan komt het Windows XP laad balk scherm, en meteen daarna BSOD

http://img83.imageshack.us/img83/8094/afb050zl1.jpg dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

Misschien is het makkelijk als de topic starter het e.e.a. aan oplossingen in de startpost zet?
Bijv dat je vanaf cd moet booten, 'R'moet kiezen voor repareren, daarna dus je windows isntall kiezen (vaak 1) en dan in moet voeren:

expand <cdromdrive>:\i386\user32.dl_ <windowsdrive>:\windows\system32\

dat was bij mij al genoeg :)
die andere dll's had ie het niet eens over! :O

-edit-
zo hebben wij vandaag op het werk al een pc'tje of 10 moeten repareren :)
word denk ik een drukke week :P

[ Voor 13% gewijzigd door Tuumke op 10-11-2008 19:10 ]

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
Occy74 schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:04:
[...]

Heb je er wel een cd in? 8)7

ps, wat mij trouwens opviel vandfaag is dat alle pc's met dit probleem SP2 waren en geen een met SP3..
Gok eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:15

Church of Noise

Drive it like you stole it

Ik heb user32.dll laten verwijderen door AVG, en had daarbij 't bijkomende nadeel dat ik 'n Asus eee 900 heb en voorlopig geen externe cd/dvd-lezer.
Na wat zoeken, heb ik dit programma'tje gevonden: http://www.ntfs.com/boot-disk.htm dat je toelaat een bootable usb-stick te maken (10 dagen free trial). Na 't klaarmaken van de usb-stick op m'n desktop, copieerde ik de dll ook op de stick, en het probleem was opgelost door met de usb stick te booten en de dll te copieren naar de juiste plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 15:39
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen in totaal nu daadwerkelijk met dit probleem te kampen hebben (of inmiddels hebben gehad). Dit lijkt me een wereldwijd probleem, niet?

AVG kan daar vast wel een inschatting van maken, maar of ze dat ook doen is een tweede ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Wouter! schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:47:
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen in totaal nu daadwerkelijk met dit probleem te kampen hebben (of inmiddels hebben gehad). Dit lijkt me een wereldwijd probleem, niet?

AVG kan daar vast wel een inschatting van maken, maar of ze dat ook doen is een tweede ;).
Geen wereldwijd probleem.
Alleen Ned, NA en Sur.

Alleen de Nedse versie voor AVG, Nod32 en nog 1, die dezelfde virusdef. van dezelfde server hadden gebruikt. Daarbij hebben degenen die Vista of SP3 gebruiken geen last!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-04 21:41
Het blijft mij verbazen hoeveel PC's een administrator wachtwoord hebben. Blij dat er iets als BartPE bestaat.

Zelf hier thuis nergens problemen mee, alhoewel ik wel Nod32 (versie 2.7) gebruik. Zal wel komen omdat ik zelf een nodupdate server draai. ;)

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04 16:26
Ik werk in een computer-reparatie zaak.

Vandaag in een 3 uur tijd wel zo'n 20 klanten voor gekregen en zo'n 20 klanten via de telefoon met dit probleem.
Allemaal AVG probleem.

Het beste wat werkte is uit de \Windows\$NTUninstallKB925062$ het user32.dll bestandje halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279988

Church of Noise schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:41:
Ik heb user32.dll laten verwijderen door AVG, en had daarbij 't bijkomende nadeel dat ik 'n Asus eee 900 heb en voorlopig geen externe cd/dvd-lezer.
Na wat zoeken, heb ik dit programma'tje gevonden: http://www.ntfs.com/boot-disk.htm dat je toelaat een bootable usb-stick te maken (10 dagen free trial). Na 't klaarmaken van de usb-stick op m'n desktop, copieerde ik de dll ook op de stick, en het probleem was opgelost door met de usb stick te booten en de dll te copieren naar de juiste plaats.
Thanks man! Het is me eindelijk gelukt om via USB stick bij me harde schijf te komen en user32.dll te restoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03-2023
Foei, na een uur of zes, zeven prutsen ben ik ook weer in mijn pc.

Herstelconsole kon ik niet inkomen, bartPE werkte niet (BSOD), veilige modus: ook niet toegankelijk. Hiren-cd: ook geen toegang.

Bijkomend probleem was dat mijn boot-disc in Raid 1 staat, dus twee harde schijven.

Uiteindelijk toch maar beide schijven in de reserve-pc gehangen. Eerst geprobeerd om de bestanden op iedere schijf te zetten en dan beiden weer terugzetten, maar daar werd hij niet blij van: kreeg een melding over een probleem van het laden van dll in de kernel - ofzo. Logisch, want er zit altijd een verschil tussen beide schijven als je een voor een kopieert. Ubuntu zag twee verschillende c-schijven die ik beide in Ubuntu niet kon benaderen.

Dan toch maar een backup gemaakt van alles. Daarna beide schijven teruggeplaatst en via de RAID-utility één van beide schijven uit de Raid 1 gehaald. Utility begon gelijk te piepen dat er een schijf miste en daarna dezelfde schijf weer aangewezen om bij de RAID te horen. Die wordt nu weer opgebouwd as we speak.

Geen prettige onderneming, want één fout bij het werken met de RAID en je bent alles kwijt. Flink backuppen dus mensen! En bedankt AVG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279990

Yes!! mijn pc doet het ook weer, dankzij alle raad en hulp van iedereen die hier gepost heeft op het forum :-)
ik heb volgende regel gebruikt:
copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>
en hij werkt weer als vanouds!

Bedankt iedereen

Groetjes, Christel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-04 16:42
Misschien niet helemaal de manier. Maar met alle maniere van de commands kreeg ik het niet voorelkaar.
Dus heb het even rigoreus aangepakt door de hd eruit te trekken en aan mijn main pc te hangen. Hup filetjes overzetten en klaar was het....

Mss een tip voor degene die helemaal desperate is hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Laatst online: 01-06-2021
Met de tips in dit topic is het al gelukt een aantal computers te maken, echter heb ik nu 1 probleem geval.

En de vraag is samen te vatten als: Hoe kan ik in Ubuntu de HD forceren om te openen?

De andere computers heb ik opgelost door simpelweg de computer in veilige modus te starten en de 3 bestanden te kopieeren naar de c:\windows\system32 map.
- winserv.dll
- user32.dll
- gdi32.dll
Bij de laatste computer kom ik voor geen mogelijkheid in de veilige modus. Hij restart simpelweg zodra de veilige modus begint te laden.

Daarna het volgende geprobeerd.
- Bootcd (Win98 + de 3 bestanden) gemaakt : Resultaat computer start op, kan de cd netjes benaderen maar kan natuurlijk de HD niet benaderen omdat het NTFS is.

- Ubuntu Live CD : De cd start netjes op maar kan de HD niet benaderen. Nu staat er dat ik het openen kan forceren maar heb geen idee hoe ik dit kan doen.

Zou iemand hier mij mee kunnen helpen? Of moet ik toch ook de regireuze aanpak doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:29
Loadichus schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:12:
Met de tips in dit topic is het al gelukt een aantal computers te maken, echter heb ik nu 1 probleem geval.

En de vraag is samen te vatten als: Hoe kan ik in Ubuntu de HD forceren om te openen?
Uhm forceren hoeft niet, probeer de volgende commands eens:

code:
1
2
sudo mkdir /local/
sudo mount /dev/hda1 /local/

Zo is 't bij mij gelukt op een kapotte cd, wel knoppix, maar dat zou niet uit moeten maken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
Church of Noise schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:41:
Dit bootprogramma heeft me uiteindelijk geholpen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110475

Beste Allemaal,

Na het spitten door de diverse pagina's en links kan ik de laptop van mn schoonzusje niet aan de praat krijgen. Gisterenochtend ontving ik een alarm-sms dat haar laptop maar bleef opstarten en ze niet meer in windows kwam.

Het betreft een Acer Aspire 5101 AWLMi, bij het opstarten kom ik echter met geen mogelijkheid in de BIOS (F2). Het toetsenbord reageert nergens op, ook niet als ik in het scherm kom waar de keuze gemaakt kan worden voor bijvoorbeeld opstarten in de veilige modus.

Gisterenavond een CD op mijn eigen laptop gemaakt (BartPE-cd) en deze in de laptop van mijn schoonzusje gestopt....helaas....hij pakt de CD-rom niet als primair en ik kan dit niet instellen omdat ik niet bij de BIOS kom...

Ik heb dus geen idee wat ik er nu nog aan kan doen, iemand ?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 10:34
Hoezo kom je niet in de bios ? Wachtwoord, of weet je niet welke toets ? Meestal is het de DEL toets, ESC, F10 etc...

Misscchien dat een bootable USB stick wel werkt voor je dan ?

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121000

Hallo allemaal,

Eerst had ik een complete reinstall gedaan toen ik nog niet wist dat AVG het probleem was. Gisteren heb ik samen met een maat handmatig de benodigde bestanden terug gezet. (Hij had een cd met een os, toen konden we op mijn harde schijf komen. Veilige modus werkte niet)

Enige wat ie nu doet is xp opstarten (geen startup loop meer gelukkig), en de melding "cocreateinstance error" geven. Klik je op ok doet ie verder niks meer. HELP!

Ik heb echt alles al geprobeerd en ben hier al 2 dagen mee bezig. Bedankt AVG.

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 121000 op 11-11-2008 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110475

ginod schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 08:53:
Hoezo kom je niet in de bios ? Wachtwoord, of weet je niet welke toets ? Meestal is het de DEL toets, ESC, F10 etc...

Misscchien dat een bootable USB stick wel werkt voor je dan ?
probleem is dat ik niet in de bios kom. Dus bij het opstarten kan ik de F2 toets (deze is nodig om in de bios te komen) indrukken wat ik wil maar er gebeurd niets....dus schiet de laptop daarna door na het windows opstartscherm en dat blijft ie continu opnieuw opstarten...

Als ik een bootable usb stick erin stop betwijfel ik of deze gepakt wordt, aangezien ook de 'bootable' cd die ik gemaakt had bij het opstarten van de laptop niet gepakt wordt...maar ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56

iMars

Full time prutser

AcidBanger schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:33:
Ik heb hetzelfde probleem hier ondervonden.

Als je geen map met servicepackfiles op je PC heb kan je gewoon het DLL bestandje terug vinden op je windows CD/DVD.

C:\i386

Als je de commando zoekt om hem te vervangen ( in windows recovery console )ik post hem hieronder.

copy D:\i386\user32.dl_ C:\WINDOWS\System32\user32.dll

Ik ben ervan uitgegaan dat je CD/DVD station D: is kan natuurlijk verschillen per PC.
Ik had hetzelfde, maar heb het volgende gedaan (komt op hetzelfde neer...)

copy C:\WINDOWS\i386\user32.dl_ C:\WINDOWS\System32\user32.dll
huh :?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

***** Sorry voor de TEST post. Ik wist niet meer of ik van deze site een pass had ****

Hallo allemaal,

Eerst had ik een complete reinstall gedaan toen ik nog niet wist dat AVG het probleem was. Gisteren heb ik samen met een maat handmatig de benodigde bestanden terug gezet. (Hij had een cd met een os, toen konden we op mijn harde schijf komen. Veilige modus werkte niet)

Enige wat ie nu doet is xp opstarten (geen startup loop meer gelukkig), en de melding "cocreateinstance error" geven. Klik je op ok doet ie verder niks meer. HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275168

Anoniem: 110475 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:07:
[...]

probleem is dat ik niet in de bios kom. Dus bij het opstarten kan ik de F2 toets (deze is nodig om in de bios te komen) indrukken wat ik wil maar er gebeurd niets....dus schiet de laptop daarna door na het windows opstartscherm en dat blijft ie continu opnieuw opstarten...

Als ik een bootable usb stick erin stop betwijfel ik of deze gepakt wordt, aangezien ook de 'bootable' cd die ik gemaakt had bij het opstarten van de laptop niet gepakt wordt...maar ga het proberen
Misschien werkt het wel om de BIOS via een extern toetsenbord te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 11:37

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Anoniem: 121000 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:11:
***** Sorry voor de TEST post. Ik wist niet meer of ik van deze site een pass had ****

Hallo allemaal,

Het is niet echt nuttig om binnen 10min je vraag opnieuw te stellen (wordt sowieso ook niet echt op prijs gesteld). Heb je die melding al eens in Google gegooid? Lijkt er dus op dat een of ander programma niet lekker meer werkt.
Welke bestanden heb je teruggezet? In de meeste gevallen is het nl. voldoende om maar 1 bestand terug te zetten..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-04 10:27

Gast1981

room with a moose!

Anoniem: 110475 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:07:
[...]

Hierzo hetzelfde liedje... :/
PC van schoonfamilie vertoonde kuren, bsod's en onverwachte restarts etc.
Pas nu zie ik dit hele verhaal, en ja, ook zij hebben AVG geinstalleerd.
Vanavond wil ik proberen de dll(s) terug te zetten, maar ook bij mij werkt het toetsenbord niet meer.
Begin van de maandag nog wel, echter na een aantal forced restarts hield hij ermee op.
Ligt niet aan het toetsenbord, ander geprobeerd zelfde resultaat.
Melding in de POST over ontbrekend toetsenbord verschijnt...

Enig idee hoe dit op te lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik heb gisteren ook een uur liggen kloten bij een nicht van me, heb 4 verschillende oplossingen geprobeerd maar kwam er niet uit. Vanmiddag kwam er nog iemand langs, hopelijk krijgt die het gefixed...

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280182

Beste mensen,

Hier dus nog een geval, alleen ik kom niet eens verder dan de keuze voor veilige modus (f8), heb geen opstartcd of usb stick en ben een totale nitwit op dit gebied.
Probleem: opstartloop. Ik kom dus niet verder. Ik kan voor veilige modus kiezen, maar dan start ie niet door. Vervolgens gaat ie dan weer vrolijk opnieuw opstarten. Ook bij de keuze laatste config terugzetten gebeurt er niets.
Hoe werkt dat Live ubuntu? ik zie daar linux voorbij komen. wat is dat en kan dat gewoon op een pc met windows xp prof sp2?
Wat moet ik dan precies downloaden? Ik hoop dat iemand mij wil helpen?!

Thanks alvast!

jacq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-01 14:06

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Anoniem: 280182 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:50:
Beste mensen,

Hier dus nog een geval, alleen ik kom niet eens verder dan de keuze voor veilige modus (f8), heb geen opstartcd of usb stick en ben een totale nitwit op dit gebied.
Probleem: opstartloop. Ik kom dus niet verder. Ik kan voor veilige modus kiezen, maar dan start ie niet door. Vervolgens gaat ie dan weer vrolijk opnieuw opstarten. Ook bij de keuze laatste config terugzetten gebeurt er niets.
Hoe werkt dat Live ubuntu? ik zie daar linux voorbij komen. wat is dat en kan dat gewoon op een pc met windows xp prof sp2?
Wat moet ik dan precies downloaden? Ik hoop dat iemand mij wil helpen?!

Thanks alvast!

jacq.
Ik snap dat je het lastig vind, maar neem alsjeblieft eerst dit hele topic door. Er staat alles in wat je nodig hebt. Zaak is het even om bijvoorbeeld Hiren's bootdisk of BartPE te downloaden.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280182

Oke, thanks ik had al gekeken bij dat BartPE en ik heb daar het volgende gedownload: BootdiskDemo-setup, maar dan snap ik verder niet meer wat ik moet doen. ;-) hopeloos geval (ik) dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FlipFluitketel schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:42:
[...]

Het is niet echt nuttig om binnen 10min je vraag opnieuw te stellen (wordt sowieso ook niet echt op prijs gesteld). Heb je die melding al eens in Google gegooid? Lijkt er dus op dat een of ander programma niet lekker meer werkt.
Welke bestanden heb je teruggezet? In de meeste gevallen is het nl. voldoende om maar 1 bestand terug te zetten..
Ik heb dat natuurlijk eerst gedaan. Maar ik had voor de crash geen problemen. Ik heb AVG eraf gegooid, mischien dat ik de laatste paar progjes eraf moet gooien die ik voor de crash heb geinstalleerd? Ik kan eens kijjken of ik een uninstall kan runnen vanuit safe mode. Vanavond weet ik meer, mocht ik het oplossen meld ik het hier ook weer.

edit: ik heb 2 bestanden teruggezet. die .dll dingen

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 121000 op 11-11-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 14:41

Damian

Insane Obtrusion

Nu geeft ie:

STOP: c0000139 (entrypoint niet gevonden)
kan entrypoint van procedure issetenabled niet vinden in dll-bestand USER32.dll

Verkeerd DLL bestand? Ik heb geen idee welke versie ie dan wil hebben ? Ik heb er nu de file uit NTuninstallkb9502 balblabla map gehaald...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Is er stomtoevallig een verschil in opzet voor XP Home en XP prof?

XP prof. machines gaven geen probleem maar er is een laptop met XP Home en dat blijft maar mislukken...

Op alle XP Prof. machines stond er nog wel een user32.dll in de system32 map (welke na overschrijven weer een werkend systeem oplevert) maar op de XP Home machine kan ik geen enkel bestand vinden dat op user32.dll lijkt?

Doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd?

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred.
  • Niet online
Ik heb het op de volgende manier opgelost gekregen.

Computer opstarten met de bootcd van Ghost 9

en dan heb ik de user32.dll naar C:\windows\system32\ gekopieerd. Een goede versie kan gevonden worden in het mapje c:\windows\$NTuninstallKB925902$
Dus even bovengenoemde bestandje kopiëren naar c:\windows\system32. Als het goed is werkt je computer dan weer.

Ik heb op verschillende manieren geprobeerd, enkel deze werkte goed.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Emiel-
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-12-2019
AKA_ACE schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:58:
Is er stomtoevallig een verschil in opzet voor XP Home en XP prof?

XP prof. machines gaven geen probleem maar er is een laptop met XP Home en dat blijft maar mislukken...

Op alle XP Prof. machines stond er nog wel een user32.dll in de system32 map (welke na overschrijven weer een werkend systeem oplevert) maar op de XP Home machine kan ik geen enkel bestand vinden dat op user32.dll lijkt?

Doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd?
Hmm op mijn XP Prof was geen user32.dll meer aanwezig, ik wilde, zoals de instructie op dat nucia oid, gaf, de oude user32.dll renamen, maar dat was niet mogelijk want het bestand was er niet meer. Dus hoefde ik alleen stap 2 te doen, user32.dll kopieren van XP SP2 CD naar desystem32 map. Daarna startte de PC weer gewoon op :)

Pentax K3-II | Glasbak: DA*60-250 F4, DA 12-24F4, Sig10-20, Sig17-70, Tamron17-50&28-75, Sig 70-300 [TE KOOP] | 6 MF-primes | Pentax AF FG360Z | stapel filters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229792

Hoe zit het met windows vista? het is ook bij mijn laptop gebeurt, maar ik heb vista ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183159

Buurmans PC
met forum hier gelukkig direct begrepen dat dit ook beij hem gebeurd was.

Met Veilige modus: nét niet, eigenwijs, nieuwer user32.dll geladen: nieuw blauw scherm: gdi entry o.i.d.
Toen geen veilige modus meer mogelijk |:(

Met Knoppix Cd (nieuw gemaakt) nét niet: user32.dll kan niet verwijderd of gerenamed of permissies veranderd, niets.

Met BartPE CD(nieuw gemaakt)uiteindelijk gelukt. Leuke puzzle. Net als verhuizen: voor een ander is het leuk, voor jezelf niks aan.

Bedankt mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
-Emiel- schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:06:
[...]

Hmm op mijn XP Prof was geen user32.dll meer aanwezig, ik wilde, zoals de instructie op dat nucia oid, gaf, de oude user32.dll renamen, maar dat was niet mogelijk want het bestand was er niet meer. Dus hoefde ik alleen stap 2 te doen, user32.dll kopieren van XP SP2 CD naar desystem32 map. Daarna startte de PC weer gewoon op :)
De grap hierachter, voor zover het leuk is dan, dat alle XP Prof. bakken nu weer werken maar dat ik de XP Home laptop gewoon niet meer op gang kan krijgen, waar ik dat user32.dll ding ook zet...

Zou er in XP Home een ander soort user32.dll zitten?
Ik kan daar niets over vinden...

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Kan deze foutieve update ook W98 systemen treffen? Ik heb namelijk een klant met een 98 pc die niet meer wil booten sinds zondagavond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-04 23:33
Nou gisteren ook eens geprobeerd bij iemand met een Asus laptop. Had al iemand anders geholpen waar het zo gelukt was in veilige modus.

Veilige modus werkte niet, ook alleen opdrachtprompt niet.

Windows CD erin, herstelconsole starten...vraagt hij om het adminstrator wachtwoord. Een simpele enter was het niet, vanalles liggen proberen, admin, root maar ik kwam er echt niet in....de mensen van de laptop wisten van niks natuurlijk.

Moet ik weer een keer terug....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 24-04 19:34
Oplossing van AVG zelf.

http://free.avg.com/faq.num-1577

CDimage downloaden. Daarvan booten en probeert zelf het ontbrekende bestand te herstellen.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 14:41

Damian

Insane Obtrusion

Tranzy schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:35:
Oplossing van AVG zelf.

CDimage downloaden. Daarvan booten en probeert zelf het ontbrekende bestand te herstellen.
wat een ruktool, ding gaat gewoon je hd doorzoeken of er ergens een user32.dll staat, en die kopieert ie dan terug. Lekker handig als ie de verkeerde versie vind of iets dergelijks :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Tranzy schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:35:
Oplossing van AVG zelf.

Jaja, dat lukt mij allemaal wel maar daar heb ik niks aan als ik al op locatie ben zonder internet en 9km van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 24-04 19:34
wiene schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:13:
[...]

Jaja, dat lukt mij allemaal wel maar daar heb ik niks aan als ik al op locatie ben zonder internet en 9km van huis.
Tja ... Das dan weer slordig van AVG dat ze daar geen rekening mee houden zeg ! ;)

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Damian schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:53:
[...]

wat een ruktool, ding gaat gewoon je hd doorzoeken of er ergens een user32.dll staat, en die kopieert ie dan terug. Lekker handig als ie de verkeerde versie vind of iets dergelijks :/
En toch heeft dit de boel weer lopend gekregen...
Alleen niet in één keer...
Er stond nog een user32.dll in de system32 map (een eerder geplaatste dll, want ik ben er al een tijdje mee bezig geweest). Ik heb deze eerst, via een BartPE cd, hernoemd naar .bak, ook in de i386 map stond er nog eentje en nadat ik deze ook hernoemd heb heb ik de AVG-fix er weer op losgelaten en tadaaaaa....

De laptop werkt weer...

Dus zo'n "ruktool" is het ook weer niet blijkbaar...
Sterker nog, dit is het enige dat geholpen heeft (mag ook wel eigenlijk, AVG is tenslotte degene die dit heeft veroorzaakt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280377

AKA_ACE schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:23:
[...]

En toch heeft dit de boel weer lopend gekregen...
Alleen niet in één keer...
Er stond nog een user32.dll in de system32 map (een eerder geplaatste dll, want ik ben er al een tijdje mee bezig geweest). Ik heb deze eerst, via een BartPE cd, hernoemd naar .bak, ook in de i386 map stond er nog eentje en nadat ik deze ook hernoemd heb heb ik de AVG-fix er weer op losgelaten en tadaaaaa....

De laptop werkt weer...

Dus zo'n "ruktool" is het ook weer niet blijkbaar...
Sterker nog, dit is het enige dat geholpen heeft (mag ook wel eigenlijk, AVG is tenslotte degene die dit heeft veroorzaakt)...
Ik heb ook al allerlei user32.dll´s erop gezet met BartPE (heb XP pro maar weet niet helemaal zeker of het engels of NL was en welk servicepack) maar nog zonder resultaat.
Ik wil vanavond de AVG methode gaan proberen.
Maar hoe kom ik van die dll´s af die ik er nu zelf al opgezet heb? Ik heb er niet veel verstand van, kan alleen stap-voor-stap handleidingen volgen helaas.

Hoe werkt dat hernoemen van de dll-bestanden via de BartPE precies??

En maakt het voor de avg oplossing uit of je XP home of Pro hebt en welke taal? Zag nl alleen verschillende versies voor AVG 7.5 en 8 (en ik weet ook al niet zeker welke versie ik heb :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280377

Anoniem: 280377 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:45:
[...]

Ik heb ook al allerlei user32.dll´s erop gezet met BartPE (heb XP pro maar weet niet helemaal zeker of het engels of NL was en welk servicepack) maar nog zonder resultaat.
Ik wil vanavond de AVG methode gaan proberen.
Maar hoe kom ik van die dll´s af die ik er nu zelf al opgezet heb? Ik heb er niet veel verstand van, kan alleen stap-voor-stap handleidingen volgen helaas.

Hoe werkt dat hernoemen van de dll-bestanden via de BartPE precies??

En maakt het voor de avg oplossing uit of je XP home of Pro hebt en welke taal? Zag nl alleen verschillende versies voor AVG 7.5 en 8 (en ik weet ook al niet zeker welke versie ik heb :'( )
Laat maar, het wordt allemaal te ingewikkeld. Ik heb mn laptop zondagavond namelijk ook laten vallen en weet nu niet of problemen alleen door AVG komen (had de Trojan-melding wel) of ook door andere beschadigingen. Met de AVG disk deed-ie opeens weer een schijfcontrole en er was heel veel onleesbaar. Ik ga wel een nieuwe installatie proberen. Heb nog een vrij recente backup van mn bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:21

Onbekend

...

Zelf heb ik het probleem ook bij iemand anders op moeten lossen.
Hij had geen backupbestanden in een I386 map of van een van de updateuninstal-mappen.
Ook wist hij geen administratorpassword.

Uiteindelijk heb ik BartPE gebruikt, en van die cd de user32.dll teruggezet. Dat werkte in één keer. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Onbekend op 12-11-2008 20:09 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
vraagje over nucia: werkt dit ook zonder dat je het password van de administrator van de betreffende windows-installatie weet?

deze heb ik namelijk nodig, aangezien de veilige modus een blauw scherm geeft.
Het opstarten van de recovery mode op de windows CD (duurt eeuwen), werkt wel, tot ik de administrator password in moet voeren. Leeg laten werkt niet, admin, administrator, Admin, Administrator, default en alle namen van de familieleden geprobeerd (iedere 3 pogingen opnieuw starten), opgegeven...

nu zoek ik dus iets waarmee ik kan booten zonder afhankelijk te zijn van de al aanwezige windows-installatie, waarbij ik rechten heb in de system32 map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 19:24
(jarig!)
Guuzz schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:52:
nu zoek ik dus iets waarmee ik kan booten zonder afhankelijk te zijn van de al aanwezige windows-installatie, waarbij ik rechten heb in de system32 map.
Er is hier al tig-keer de BartPE CD genoemd, dat is exact wat je zoekt. Een Linux live cd werkt ook prima overigens

[ Voor 6% gewijzigd door ParaNoiMia op 12-11-2008 23:08 ]

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
ParaNoiMia schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:08:
[...]

Er is hier al tig-keer de BartPE CD genoemd, dat is exact wat je zoekt. Een Linux live cd werkt ook prima overigens
sorry dat ik dit onderwerp in herhaling heb laten vallen. Ik heb mezelf ook lopen irriteren aan hoe vaak dezelfde vraag gesteld is, terwijl het antwoord al meerdere keren gegeven was.
Na achteraf terug te hebben gelezen, heb ik toch nog nergens hetvolgende kunnen vinden. Dus in de hoop verdere onduidelijkheid weg te nemen:

BartPE = iets dat op een CD te zetten is, waar vandaan te booten is. Maar iets ingewikkelder is om in elkaar te zetten (is een youtube filmpje van)
isoburner = programma om een .iso mee te branden (duh)
nuciaboot = een image van een reeds gemaakte BartPE (achter gekomen door hem te mounten in Deamon Tools). Hier staan meerdere mappen in met verschillende versies van user32.dll, voor ieder type Windows installatie.

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:34
Ben de problemen nu bij de computer van mijn vriendin aan het herstellen dmv een opstartdiskette.

Maar als zij in de dos prompt probeert op de c: schijf te komen, krijgt ze: "Invalid Drive Specification"

Nu is mijn kennis van DOS echt ver weg gezakt, iemand een oplossing?

Anoniem: 280546

Hallo,

Ik heb ook het ondertussen gekende AVG probleem (acer laptop met windows XP home + SP3) ...

Nadat ik last had hiervan heb ik over mijn verborgen acer partitie (dat ding heeft verder toch geen nut, hoop ik n...?) windows XP pro geïnstalleerd om zo makkelijk mijn user32.dll terug te zetten. Dit lukte perfect maar nu krijg ik bij het opstarten, net nadat ik de XP home editie heb aangeduid in mijn boot-keuzescherm het bericht dat "hal.dll missing or corrupt" is??
Ik lees heel veel over user32.dll maar niks over hal.dll, ik weet heel zeker dat AVG het probleem is geweest en heb al vanalles geprobeerd maar zonder resultaat, geen oplossing totnogtoe...
Beide files staan in system32 maar hij wil niet starten...

Nu zou ik gerust windows nog eens clean willen installeren maar nu heb ik het bijkomende probleem dat ik niet alle drivers vind voor mijn laptop (of ze werken niet naar behoren) op de acer website.

Zou het kunnen dat het iets te maken heeft met die geheime acer partitie??

Weet iemand raad...?

• ParaNoiMia
(jarig!)
Anoniem: 280546 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:09:
Hallo,

Ik heb ook het ondertussen gekende AVG probleem (acer laptop met windows XP home + SP3) ...

Nadat ik last had hiervan heb ik over mijn verborgen acer partitie (dat ding heeft verder toch geen nut, hoop ik n...?) windows XP pro geïnstalleerd om zo makkelijk mijn user32.dll terug te zetten. Dit lukte perfect maar nu krijg ik bij het opstarten, net nadat ik de XP home editie heb aangeduid in mijn boot-keuzescherm het bericht dat "hal.dll missing or corrupt" is??
Weet iemand raad...?
Wat heb je hiervan http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a al geprobeerd ?

Probleem is dat ik nu ook niet meer in de herstelconsole kom, ik krijg niet de optie om te kiezen voor herstel... Gisteren ging dat nog wel, nu moet ik meteen kiezen op welke partitie ik windows wil installeren, anders zou ik die bootcfg\rebuild wel willen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 17:35
AVG instellen zodat het probleem zich niet herhaalt.

Het probleem is inmiddels opgelost door AVG en het is daarom belangrijk om AVG direct te updaten.

1. In het hoofdvenster van AVG, klik aan de linkerkant op de knop Update Now.
2. Als AVG op de juiste manier geüpdatet is naar de nieuwste versie, dan zie je bij Virus DB versie 270.9.0/1778 of nieuwer staan. Controleer dit door links onderaan in het hoofdvenster van AVG te kijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wankytan/avgprobleem_8.jpg

1.Klik op Tools, gevolgd door Advanced Settings.
2.Klik op Scans, gevolgd door Scan whole computer.
3.Vink hier de optie Automatically heal/remove infections uit.
4.Klik op OK.

Mocht je nu de melding krijgen dat het bestand user32.dll besmet is, kun je deze melding negeren.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wankytan/avgprobleem_9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het probleem met het niet kunnen starten van de herstelconsole lag blijkbaar aan de windows cd, het was een XP pro corporate edition, heb nu een normale XP pro en die heeft het wel.

Ondertussen heb ik een fixboot en bootcfg/rebuild gedaan en kan ik terug opstarten! Ik heb nu wel 3 opties in mijn OS keuzescherm, maar dat los ik nog wel op.

Probleem is nu dat ik terug in windows geraak maar dat mijn PC na een aantal minuten vastslaat, explorer.exe in fout gaat en terug opstart...

Zou dit opgelost kunnen zijn nadat ik AVG heb verwijderd, is er een programma dat ik kan draaien om windows terug naar behoren te laten werken?

Ik heb AVG al proberen te verwijderen via add/remove software maar daar blokkeert windows ook elke keer, een systeemherstel heb ik wel kunnen doen, die lukte ook maar uiteindelijk had ik daarna terug hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 21:49

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ze zijn lekker bezig daar bij AVG, na updaten van de laaste definities krijg ik ineens allemaal meldingen dat het bestand in de directory Windows\System32\Macromed\Flash een virus is, wel te verstaan FlashUtil10a.

Ik net lopen klooien, tot ik er op andere pc achter kom dat na updaten van defs die ook ineens denkt dat er een virus schuilgaat in FlashUtil10a. Lekker hoor.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
(jarig!)
SithWarrior schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:44:
Ze zijn lekker bezig daar bij AVG, na updaten van de laaste definities krijg ik ineens allemaal meldingen dat het bestand in de directory Windows\System32\Macromed\Flash een virus is, wel te verstaan FlashUtil10a.

Ik net lopen klooien, tot ik er op andere pc achter kom dat na updaten van defs die ook ineens denkt dat er een virus schuilgaat in FlashUtil10a. Lekker hoor.
Ik heb hier de free versie van AVG 8 draaien en expres even mn Flash naar 10 geupdate, maar ik krijg hier geen meldingen met de laatste defs (270.9.3/1788)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 17:35
ParaNoiMia schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:55:
[...]

Ik heb hier de free versie van AVG 8 draaien en expres even mn Flash naar 10 geupdate, maar ik krijg hier geen meldingen met de laatste defs (270.9.3/1788)
Hier ook GEEN problemen en draai op laatste defs (270.9.3/1788)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm das wel snel, om half 4 kreeg ik 1787 defs, en daar sloeg die door op flash en nu, na het lezen van jullie scans viel het me op dat ik 1787 had ipv 1788 en na update (de 2 de dus van vandaag) zie ie geen virus meer in flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 10:34
Luqq schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:21:
[...]

Uhm forceren hoeft niet, probeer de volgende commands eens:

code:
1
2
sudo mkdir /local/
sudo mount /dev/hda1 /local/

Zo is 't bij mij gelukt op een kapotte cd, wel knoppix, maar dat zou niet uit moeten maken. Succes!
soms moet forceren wel, want dan is de partitie als unclean gemarked.

code:
1
2
sudo fdisk -l
sudo mount /dev/sd** /mnt -o force

Via fdisk -l krijg je de partities op je harddisks te zien en kan je erachter komen welke je moet mounten.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 15:44

AvK

Ready Set Go

Het is toch nog niet helemaal opgelost...... :D

Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/3716/halflifepswpz9.jpg

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ik zie dat jij ook die update 1787 hebt, ik zou nog 1 verder updaten naar 1788

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Met 1788 hetzelfde resultaat. Wat hebben ze toch ineens met die PSW.banker?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 11:37

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dat is gewoon een algemene naam voor een bepaald type trojan. Dat bij jou nu een of andere crack toevallig ook met die virusnaam gevonden wordt wil niks zeggen.
PSW = Password, Password.Banker dus. Oftewel, Password verzamelvirusje..

[ Voor 37% gewijzigd door FlipFluitketel op 14-11-2008 20:19 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Nee snap ik Flip.
Alleen vond ik het wel opvallend dat deze 'NoCd' crack, die al jaaren op mijn laptop staat ineens wordt gezien als virus. En dan nog wel op de laptop die afgelopen zondag ongeschonden door de strijd kwam. Dit in tegenstelling tot mijn reserve laptopje..... Voor mij een teken dat het nog niet helemaal onder controle is bij AVG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Nou, ik ben helemaal blij met AVG. Gisteren weer iemand proberen te helpen.

Alles verliep goed, cdtje van AVG gebruikt om user32.dll terug te zetten. Kom netjes in windows daarna. AVG verwijderd met een uninstall. Daarna windows opnieuw opgestart en de nieuwste AVG gedownload. Probleem is dat dat dus niet lukt daarna, krijg telkens een foutmelding met installeren, kan dus een service niet starten.

Via google wat sites bezocht waar hetzelfde probleem aan de hand was, 2 verschillende reg cleaners gebruikt, avg nog handmatig uitgeschakeld bij msconfig want kennelijk stonden er nog wat services aan. Avg map verwijderd.

Na het herstarten kon ik nog steeds niet installeren, en heb de hoop nu ook maar opgegeven. Het rare vond ik nadat ik alles had verwijderd, en ook de services verdwenen waren hij met opstarten nog steeds de windows melding gaf: AVG is uitgeschakelt, alsof het dus toch niet volledig verdwenen is van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Damian schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:20:
[...]

Dit hebben wij onderhand op 2 pc's geprobeerd, en dit lijkt inderdaad de correcte oplossing te zijn ;) _/-\o_
Dat dacht ik ook. Echter na het kopieeren van de betreffende bestanden wordt WINSRV.DLL op de PC van m'n dochter nog steeds niet gevonden terwijl het er wel is, zoals GDI32.DLL en USER32.DLL er ook zijn.
Resultaat. De PC blijf herstarten na een blauw scherm met "stop:c00000135"(cannot locate component)error.Het component, winsrv.dll is er echter in \windows\system32\
Ook kom ik niet in de veilige mode.dit helpt ook niet
Gelijk maar AVAST erop gooien als haar systeem weer opstart!

Oke ben in de veilige mode door user32.dl_ met expand uit te pakken en te kopieren daar waar het hoort. Die bestanden uit de dllcache zijn dus niet te vertrouwen. Hopelijk kan ik nu ook normaal opstarten.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 17-11-2008 16:15 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste