Is dat echt nodig dan? Ik zie die vraag overal verschijnen. De i5 430m is in vergelijking met de super high-end mobiele cpu's van de vorige generatie, net zo goed, zo niet beter. Op de i7 quads na, kon je geen betere cpu krijgen uit de vorige generatie. De bottleneck zit echt nog bij de GPU hoor, zo snel is die niet (wel in mobiele termen, maar in desktop tijd loopt ie 2 jaar achter). De 520m en 540m zijn als retail exemplaren te koop, ook over een jaar nog, dus mocht je dan alsnog vinden dat de 430m te traag is, kun je alsnog upgraden. Ook zo'n i7 quad is nog een optie, maar bedenk wel dat het koelsysteem daar niet echt op is gebouwd, die produceert veel meer warmte als de i5 (en i7 620m is ook een dualcore 32nm overigens).DaanozZ schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:04:
weet iemand misschien of de GX640 ook met een betere processor te krijgen is?
bij de greef zie ik alleen deze optie voor de GX740 en aangezien deze notebooks zo'n beetje hetzelfde zijn zou het ook moeten kunnen voor de GX640.
Zo op papier dacht ik ook, wow, jammer van de CPU, maar als je de charts erop nakijkt zie je dat het absoluut geen foute keus is. Hij is net zo snel als mijn desktop cpu, E8400 op 3Ghz. En op welk vlak wil je snelheid? Games, ja dan helpt het wel een beetje wellicht. Binnen windows? Neem een SSD i.p.v. snellere CPU, heb je veel meer aan.
Ik krijg de fan in m'n GX640 ook nog net niet volledig onder controle. Soms blijft ie inderdaad toch nog switchen tussen "standje 1 en 2" (er is ook nog een derde fanspeed). Vooral in de periode ná gamen zo lijkt het, ook als heeft de gpu dan dezelfde temp als normaal idle.
pepernooot