Reg. datum: 30 april 2006
Reg. datum: 30 april 2006
Je zegt dat het alleen geldt om te kijken of het aan je eisen voldoet. Nou, ik heb de laptop uitgeprobeerd, en nee het voldoet niet aan mijn eisen. Speaker trilt, laptop wordt zeer warm, harde schijf geeft piep geluiden. Waarom zou ik het nu dan niet meer terug kunnen sturen op basis van de herroepingsrecht?quote:littlejoannes schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:38:
Wat is er niet te snappen aan dat berichtje? Je hebt je beroepen op het herroepingsrecht bij kopen op afstand. Alleen dat geldt alleen om iets te bekijken of het aan je eisen voldoet. Je kan bijvoorbeeld niet zomaar een printer kopen de vakantiefoto's printen en de printer terug sturen.
Alleen is voor jouw de 2e alinea belangrijker: als de defecten inderdaad reproduceerbaar zijn dan zullen ze 'm omwisselen voor je geld. En dat moet je dus binnen 1 maand doen.
Daarna accepteerd waarschijnlijk de fabrikant het niet meer en zal hij alleen nog maar gerepareerd worden.
Dat hele Wet Koop op Afstand is toch gebasseerd op 't feit dat men online de mogelijkheid niet heeft om het product uit te kunnen proberen net zoals in een reguliere winkel en derhalve biedt de wet de consument deze mogelijkheden door dit in 7 werkdagen te doen en zonodig het product terug te sturen.