quote:
polord schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:49:
Vandaag was ik ff naar comptech world voor een sata kabeltje en heb gelijk wat info over tv kaarten gevraagt.
Van hun heb ik te horen gekregen dat het ALLEEN met een kaartje het niet zou werken, zei hadden ook over een Antiekrypt of Alphacrypt. Klopt dat, toen ik me tt c-1501 kaart kocht zeiden ze dat het een plug & play was.
Ik heb een Ziggo digitale tuner met pasje erin waar vanuit de muur een kabel daarin gaat en heb het via die tuner doorgeplugt naar me tv kaart. Ook dat was fout zeiden ze me. Klopt dat?
Ik sluit mij aan bij wat lamko al zei. Voor jouw beeldvorming zal ik dit even toelichten. Bij @home zijn alle digitale signalen encrypt middels een aangepaste irdete2 codering (behalve ned1 en 3 andere regionale zenders). Om de gecodeerde signalen te kunnen bekijken moet je ze decoderen. Hiervoor gebruikt je kabelbox ingebouwde CI en cam module om de smartcard uit te lezen waarnaar het de signalen kan decoderen en doorgeeft als een regulier digitaal signaal.
Wil je dus op je computer digitale tv kijken, dan:
1) heeft je tv kaart een CI interface nodig (kun je op je tvkaart aansluiten).
2) In deze CI interface gaat dan een CAM module (deze moet de speciale irdeto2 codering kunnen decoderen dus moet het een alphacrypt classic worden)
3) In de CAM module gaat je smartcard (deze kun je bijbestellen bij @home).
Hierna werkt alles gewoon automatisch, alleen moet je even de zenders opzoeken. Hier getest met een C-1501 en dat werkt perfect. Nooit geweten dat digitale TV zo goed beeld is, daar zijn die standaard @home kastjes echt niets bij. Zelfs de SD zenders zijn al beter dan DVD en de HD zenders zijn idioot scherp.
Een alternatief voor de dure alphacrypt CAM zou een softcam zijn. Dit is een software matige decoder. qua softcams is vooral Sasc-ng populair eventueel in combinatie met CCcam, Gbox of NewCS. Maar ik ben bang dat dat momenteel te ingewikkeld voor jou gaat worden.
Een andere goedkope oplossing is het rechtstreeks aansluiten van je @home kabelbox op de video in van je computer (hierbij heb je dus geen Tunerkaart meer nodig).
MythTV is in staat om zelf de kabelbox aan te sturen en dan het signaal weer te geven op de TV. Dit is bijvoorbeeld mogelijk in combinatie met de microsoft mce remote. hierbij zitten twee infrarood zenders inbegrepen waarmee MythTV je kabelbox kan aansturen. Ik heb hier nog een tijdje meegespeeld en het werkte perfect. Alleen heb je dan niet het perfecte beeldkwaliteit waar ik het eerder in deze post over had (zo goed als het kabelboxje toelaat: best goed, maar minder dan via een tunerkaart).
Polard: ik merk dat je nog niet helemaal up-to-date bent met het mediacenter gebeuren. Veel van de vragen en problemen die je stelt gelden voor alle varianten die je gebruikt: MythTV / MythBuntu, mediaportal of MS mediacenter. Aangezien je je tunerkaart al terug hebt gebracht zou ik je willen adviseren om je eens goed in te lezen op het HTPC gebeuren. Een mooi startpunt hiervoor is de forum voor het pcadvies van hardware.info.
http://www.hardware.info/...ce/bpmfa5tpag/viewconfig/
Neem vooral ook de pcadviezen uit de eerderen maanden door door, daar staan ook hele goede tips en discussies in.
tmpdir wijzigde dit bericht 31-07-2008 13:59 (10%)