Lieve mensen,
Ik heb vorige week een htpc gekocht en zelf in elkaar gezet, maar nu de software.
Via vele forums bevelen ze muthbuntu aan (van linux) wat ik zelf ook begrijp.
Dit besturingssysteem neemt ook de minste kracht van je pc weg.
Het begin ging goed met installeren maar daarna moesten de drivers gedaan worden.
Me grafische driver was geen probleem maar de rest zoals geluid en tv kaart was een probleem.
Ik heb ook veel op internet gezocht maar bij de sites van gigabyte staan geen linux bij ervoor.
Hij heeft wel automatiche updates gedaan maar daar stonden zoveel files bij wat ik niet begrijp maar ik denk dat dat gewoon een mythbuntu update was want geluid tv kaart deed nog steeds niet.
Ik ben nu tijdelijk (hoop ik) ff overgestapt naar windows xp en daar werkt het wel redelijk, meeste 1080p films kan ik goed spelen. Ik heb enkel wel de docu van planet earth pole to pole wat er fantastich uitziet alleen die vogelscene gaat het haperen en dat wil ik mooi hebben.
Mijn specs zijn:
Moederboard: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Processor: AMD Athlon X2 4850e
Cpu-koeler: Scythe Ninja Mini
Werkgeheugen: Kingston 2GB PC2-6400 (andere 2 gig in bestelling)
TV-Kaart: Technotrend C-1501
Videokaart: Geïntegreerde Radeon HD 3200
Geluidskaart: Onboard Realtek ALC889A
Harde schijf: Samsung SpinPoint F1 1TB (2de in bestelling)
Behuizing: Antec Fusion Black
Afstandsbediening: MS Media Center Remote & Receiver 430
Toetsenbord: Trust Vista Remote Keyboard
De meeste zullen dit herkennen ook want ik heb de tip van bbg htpc mei overgenomen.
Ik denk niet dat ik de enige bent die moeite heeft met mythbuntu goed werkend te krijgen vandaar deze topic.
Ik (en andere) hoop hierna een goed werkend htpc te hebben.
bvd.
Ik heb vorige week een htpc gekocht en zelf in elkaar gezet, maar nu de software.
Via vele forums bevelen ze muthbuntu aan (van linux) wat ik zelf ook begrijp.
Dit besturingssysteem neemt ook de minste kracht van je pc weg.
Het begin ging goed met installeren maar daarna moesten de drivers gedaan worden.
Me grafische driver was geen probleem maar de rest zoals geluid en tv kaart was een probleem.
Ik heb ook veel op internet gezocht maar bij de sites van gigabyte staan geen linux bij ervoor.
Hij heeft wel automatiche updates gedaan maar daar stonden zoveel files bij wat ik niet begrijp maar ik denk dat dat gewoon een mythbuntu update was want geluid tv kaart deed nog steeds niet.
Ik ben nu tijdelijk (hoop ik) ff overgestapt naar windows xp en daar werkt het wel redelijk, meeste 1080p films kan ik goed spelen. Ik heb enkel wel de docu van planet earth pole to pole wat er fantastich uitziet alleen die vogelscene gaat het haperen en dat wil ik mooi hebben.
Mijn specs zijn:
Moederboard: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Processor: AMD Athlon X2 4850e
Cpu-koeler: Scythe Ninja Mini
Werkgeheugen: Kingston 2GB PC2-6400 (andere 2 gig in bestelling)
TV-Kaart: Technotrend C-1501
Videokaart: Geïntegreerde Radeon HD 3200
Geluidskaart: Onboard Realtek ALC889A
Harde schijf: Samsung SpinPoint F1 1TB (2de in bestelling)
Behuizing: Antec Fusion Black
Afstandsbediening: MS Media Center Remote & Receiver 430
Toetsenbord: Trust Vista Remote Keyboard
De meeste zullen dit herkennen ook want ik heb de tip van bbg htpc mei overgenomen.
Ik denk niet dat ik de enige bent die moeite heeft met mythbuntu goed werkend te krijgen vandaar deze topic.
Ik (en andere) hoop hierna een goed werkend htpc te hebben.
bvd.