Ik heb soortgelijke ervaringen.
02-12-2007 AC Ryan Blackfire4 besteld (volgens 4u-web site leverbaar). 05-12-2007 werd het duidelijk dat deze niet leverbaar was.
Twee weken na m'n betaling nog steeds m'n geld niet terug. Mailtje hierover gestuurd en een reactie op gekregen dat het bedrag z.s.m. wordt teruggestort met daarbij ook de melding dat de wettelijke termijn voor het terugstorten max. 30 dagen is.
02-01-2008 nog steeds m'n geld niet terug, hierover weer een mailtje gestuurd. Kort daarna kreeg ik eindelijk m'n geld terug.
Kijk een foutje kan natuurlijk altijd maar het is erg vervelend als men klanten naar een webshop trekt met op voorraad zijnde artikelen terwijl die niet op voorraad zijn of niet leverbaar zijn. Daarnaast, als je iets niet kan leveren terwijl er wel is betaald moet je er naar mijn mening voor zorgen dat het betaalde bedrag >
ASAP< weer terug is op de rekening van de klant. Met vooraf betalingen die op afstand plaatsvinden speel je namelijk wel met het vertrouwen van de klant en dat vertrouwen is snel geschaad in dit soort dingen (zeker gezien het feit er nogal wat malafide webshops zijn die wel geld innen maar nooit leveren).
Overigens ook een positief puntje: de mail-communicatie verliep bij mij altijd professioneel/gepast formeel. Iets dat ik altijd erg prettig vind.
edit
@jerwer: ik weet niet of het klopt maar als jouw geld inderdaad al een tijd eerder wél is teruggestort zoals de eigenaar van 4u-web hier meldt, vind ik het slordig van jou en lullig voor 4u-web dat je dit topic opent.
temp00 wijzigde dit bericht 05-08-2008 19:46 (7%)