Toon posts:

4U-Web ICT Solutions

Pagina: 1
Acties:
  • 1.033 views

Verwijderd

Topicstarter
wie heeft er ervaring met 4U-Web ICT Solutions
Heb 4 weken geleden 2 externe behuizingen voor HD besteld en betaald . Waren vlgs de website op voorraad maar uiteindelijk niet leverbaar. Ik heb daarom in overleg met 4U-web ( de hr B***** ) order geannuleerd. Het geld zou zsm worden teruggestort. .
Ondanks herhaalde mail na 4 weken nog steeds geen terugstorting ontvangen en wordt ook niet op de mail gereageerd.
Heeft iemand soortgelijke ervaring en is dit eigenlijk wel een serieus bedrijf ?

[ Voor 1% gewijzigd door Rukapul op 05-08-2008 22:46 ]

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

parpes

I know things

Toevallig afgelopen maandag daar een AC Ryan Alubox besteld en direct per ideal betaald.
Het was niet helemaal duidelijk of de Alubox op voorraad was, maar binnen 1 uur na de bestelling kreeg ik een email dat de Alubox dezelfde dag nog verstuurd zou worden en weer een 1 uur later had een email met een track & trace nummer. En inderdaad dinsdag werd er netjes een pakketje bezorgd.

De communicatie was in mijn geval erg goed te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja verkopen zijn ze heel snel in dat duurde bij mij ook minder dan 1 uur voordat ik antwoord kreeg .
Ik begrijp niet waarom jij maandag wel contact met ze krijgt en op mijn vraag waar mijn geld blijft krijg ik na 1 maand nog steeds geen antwoord.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:08:
wie heeft er ervaring met 4U-Web ICT Solutions
Heb 4 weken geleden 2 externe behuizingen voor HD besteld en betaald . Waren vlgs de website op voorraad maar uiteindelijk niet leverbaar. Ik heb daarom in overleg met 4U-web ( de hr B[mbr*****
) order geannuleerd. Het geld zou zsm worden teruggestort. .
Ondanks herhaalde mail na 4 weken nog steeds geen terugstorting ontvangen en wordt ook niet op de mail gereageerd.
Heeft iemand soortgelijke ervaring en is dit eigenlijk wel een serieus bedrijf ?
[/quote]

Ze zijn verplicht om het geld binnen 30 dagen retour te sturen bij annulering order. Dit staat in de wet.
Ik zou eens bellen en zeggen dat je het ASP wilt hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door Rukapul op 05-08-2008 22:46 ]

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:56

beany

Meeheheheheh

geforce5_guy schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:48:
[...]

Ze zijn verplicht om het geld binnen 30 dagen retour te sturen bij annulering order. Dit staat in de wet.
Ik zou eens bellen en zeggen dat je het ASP wilt hebben.
Recht hebben en recht krijgen... verschil is bijna net groot als het verschil tussen zwart en wit :/

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 21:14
vorige week maandag (28-7) ADSL modem besteld, en direct betaald. Tot op heden niks anders gekregen dan een bevestiging. Vanaf donderdag heb ik gebeld, maar niemand neemt op. Vrijdag gemaild, geen reactie tot nu toe.

Dus slechte zaak qua informatie verstrekken als je het mij vraagt. Ik geef het nog een paar dagen en onderneem dan actie richting dhr. Alexander Bontenbal.

[ Voor 8% gewijzigd door Arnout op 05-08-2008 13:00 ]

Verwijderd

Geachte klanten,

Ik ga deze zaken nakijken en zo snel mogelijk proberen op te lossen, ons excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Alexander Bontenbal
4U-Web ICT Solutions

Update:

jerwer: Het geld is op 23-07 teruggeboekt op uw rekening.
arnout: Er is een e-mail verstuurd naar u met meer informatie

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 13:14 ]

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:58
Ik heb een slechte ervaring met dit bedrijf. Had wat simpele AC Ryan Sata Power kabels nodig en $U was de enige die deze in de shop had, zelfs op voorraad.

Ik kon al niet op coulance rekenen voor de verzendkosten (3 kabeltjes in een bubbel enveloppe kosten ECHT geen EUR 6,20 om te versturen), want 'dat had u eerder moeten vragen'.

Tevens bleek na ruim twee weken (!) dat de kabels helemaal niet op voorraad waren, na telefonsich contact. Daarop de order geannuleerd. Hierover heb ik nog twee keer een mail moeten sturen, voordat ik - na ruim twee weken- mijn geld kreeg teruggestort, zonder enige blijk van excuses.

Voor mij is dit gewoon iemand die er 'leuk' en webwinkel bij doet en waar je met een hele grote boog omheen moet gaan!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik heb soortgelijke ervaringen.

02-12-2007 AC Ryan Blackfire4 besteld (volgens 4u-web site leverbaar). 05-12-2007 werd het duidelijk dat deze niet leverbaar was.
Twee weken na m'n betaling nog steeds m'n geld niet terug. Mailtje hierover gestuurd en een reactie op gekregen dat het bedrag z.s.m. wordt teruggestort met daarbij ook de melding dat de wettelijke termijn voor het terugstorten max. 30 dagen is.
02-01-2008 nog steeds m'n geld niet terug, hierover weer een mailtje gestuurd. Kort daarna kreeg ik eindelijk m'n geld terug.

Kijk een foutje kan natuurlijk altijd maar het is erg vervelend als men klanten naar een webshop trekt met op voorraad zijnde artikelen terwijl die niet op voorraad zijn of niet leverbaar zijn. Daarnaast, als je iets niet kan leveren terwijl er wel is betaald moet je er naar mijn mening voor zorgen dat het betaalde bedrag >ASAP< weer terug is op de rekening van de klant. Met vooraf betalingen die op afstand plaatsvinden speel je namelijk wel met het vertrouwen van de klant en dat vertrouwen is snel geschaad in dit soort dingen (zeker gezien het feit er nogal wat malafide webshops zijn die wel geld innen maar nooit leveren).

Overigens ook een positief puntje: de mail-communicatie verliep bij mij altijd professioneel/gepast formeel. Iets dat ik altijd erg prettig vind.

edit
@jerwer: ik weet niet of het klopt maar als jouw geld inderdaad al een tijd eerder wél is teruggestort zoals de eigenaar van 4u-web hier meldt, vind ik het slordig van jou en lullig voor 4u-web dat je dit topic opent.

[ Voor 7% gewijzigd door temp00 op 05-08-2008 19:46 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Verwijderd

MasterMaceMichu schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:22:
Ik heb een slechte ervaring met dit bedrijf. Had wat simpele AC Ryan Sata Power kabels nodig en $U was de enige die deze in de shop had, zelfs op voorraad.

Ik kon al niet op coulance rekenen voor de verzendkosten (3 kabeltjes in een bubbel enveloppe kosten ECHT geen EUR 6,20 om te versturen), want 'dat had u eerder moeten vragen'.

Tevens bleek na ruim twee weken (!) dat de kabels helemaal niet op voorraad waren, na telefonsich contact. Daarop de order geannuleerd. Hierover heb ik nog twee keer een mail moeten sturen, voordat ik - na ruim twee weken- mijn geld kreeg teruggestort, zonder enige blijk van excuses.

Voor mij is dit gewoon iemand die er 'leuk' en webwinkel bij doet en waar je met een hele grote boog omheen moet gaan!
Dat we de verzendkosten achteraf niet meer konden aanpassen is helaas iets wat ons systeem niet toelaat. Zodra de verzendkosten voor een order is berekend en betaald kunnen wij dit niet meer veranderen.

Door drukte zijn de terugbetalingen en e-mailbeantwoording voor administratieve zaken helaas niet al te snel gegaan de afgelopen tijd. Dit is grootendeels opgelost. Zo is bijvoorbeeld de order van Arnout in overleg vandaag geannuleerd en het bedrag direct teruggeboekt.

Wat voorraadmeldingen betreft: De huidige webwinkel van ons ondersteund het helaas niet om een goede voorraadstatus te geven. Ik hoor nogal eens mensen zeggen dat artikelen wij wij verkopen volgens onze website 'Op voorraad' staan, maar dit is vaak het geval niet, want er staat dan helemaal geen voorraadstatus bij. Slechts enkele artikelen staat een echte voorraadaantal bij, welke helaas ook nog wel eens wil afwijken.
Wij zijn bezig met een nieuwe, vervangende website, welke binnen een korte periode online gaat, hierop staat o.a. wel een voorraadstatus aangegeven.

Even iets anders: Wordt dit nu een topic waar alleen maar slechte ervaringen worden gepost, en niet de vele goede ervaringen voorbij komen?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 19:53 ]

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Ik heb eerlijk gezegd een goede ervaring met hun. Ik had daar namelijk een voeding van 580Watt besteld, maar kreeg uiteindelijk een geleverd van 670Watt, SUPER!

Zeer snel en gewoon goed geleverd en dat tegen een lage prijs. Niks geen problemen mee dus.

www.ping-win.nl

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:58
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:40:
[...]

Dat we de verzendkosten achteraf niet meer konden aanpassen is helaas iets wat ons systeem niet toelaat. Zodra de verzendkosten voor een order is berekend en betaald kunnen wij dit niet meer veranderen.

Door drukte zijn de terugbetalingen en e-mailbeantwoording voor administratieve zaken helaas niet al te snel gegaan de afgelopen tijd. Dit is grootendeels opgelost. Zo is bijvoorbeeld de order van Arnout in overleg vandaag geannuleerd en het bedrag direct teruggeboekt.

Wat voorraadmeldingen betreft: De huidige webwinkel van ons ondersteund het helaas niet om een goede voorraadstatus te geven. Ik hoor nogal eens mensen zeggen dat artikelen wij wij verkopen volgens onze website 'Op voorraad' staan, maar dit is vaak het geval niet, want er staat dan helemaal geen voorraadstatus bij. Slechts enkele artikelen staat een echte voorraadaantal bij, welke helaas ook nog wel eens wil afwijken.
Wij zijn bezig met een nieuwe, vervangende website, welke binnen een korte periode online gaat, hierop staat o.a. wel een voorraadstatus aangegeven.

Even iets anders: Wordt dit nu een topic waar alleen maar slechte ervaringen worden gepost, en niet de vele goede ervaringen voorbij komen?
Als een order niet meer veranderd kan worden, heb je dus een slecht order systeem. Zeker van een ICT bedrijf is het zwak zich te 'verschuilen' achter een systeem! Bij elke grote webwinkel is wijzigen van orders geen enkel probleem, die denken zelfs zo met je mee dat een kabeltje of ander klein grut in een bubbel enveloppe worden verpakt en je minder verzendkosten hoeft te betalen. Geheel uit eigen beweging.

Overigens begin je natuurlijk geen serieuze zaak, zonder dat je de back-office in orde hebt...dat nekt je.

Over je laatste opmerking: Tja...De klagers zullen altijd meer reageren dan tevreden mensen. Volgens mij stond 4U-Web ten tijde ook in de Shopsurvey en de cijfers waren niet al te best. Kan hem nu niet meer vinden....

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:24
Ik lees in dit topic eigenlijk niets wat niet in een normale ShopSurvey had gepast. Aangezien het probleem is opgelost en nu slechts uitnodigd tot vergelijkbare ervaringen gooi ik er een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.