Schuurman heeft een nieuwe schuur
Onder een gewone inboedelverzekering? Dat lijkt me heel sterk. Ik werk wel niet bij Interpolis dus jij zult het vast beter weten, maar het lijkt mij dat een inboedelverzekering alleen bepaalde, van buiten komende oorzaken van schade dekt (brand, storm, regen, inbraak et cetera). Als Interpolis-werknemer zul je vast wel weten wat de verzekeringstermen 'eigenaarsrisico' en 'quasi-eigenaarsrisico' betekenen en het lijkt me gezien die begrippen sterk dat je (bijvoorbeeld) een gevallen dienblad met dure glazen of een computer die je zelf kapot maakt kunt verhalen. Heb je niet even een standaardbepaling uit een standaard anoniem polisje voor ons?quote:r1k8 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:26:
Ikzelf werk bij Interpolis.
En daar is het gewoon verzekerd.
nare man wijzigde dit bericht 24-07-2008 16:23 (5%)
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Dat moet je de verzekering niet wijsmakenquote:.Alex schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:12:
Ik weet niet wat voor verzekering je hebt maar meestal krijg je geen centjes als je zelf limonade over je Macbook kiepert.
I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
Maar wat nu als uiteindelijk de schade volgens de apple store wel meevalt (wat het niet doet..), en ik over een maand alsnog met een kapotte macbook zit? Zou de verzekering dan alsnog de schade vergoeden, of zou het dan als slijtage te boek staan? Hoe dan ook, ik zou tot nu toe elke Tweaker aanraden een inboedelverzekering bij de Interpolis te nemen....
Relax dat ze dat doen! Voel me nu helemaal fijn als Interpolis klant.quote:Man_in_a_shed schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:48:
Te laat voor de verzekeringstips. Ik heb ze inmiddels laten weten wat er gebeurd is, en Interpolis is een hele fijne verzekeraar, want ik ben verzekerd voor dit soort ongevallen. Op dit moment is mijn macbook in bewaring bij de Apple Store om te checken wat er precies stuk is en hoeveel het gaat kosten. Met een beetje 'geluk' is hij kapot genoeg, maar dat is dus een paar dagen wachten.
Maar wat nu als uiteindelijk de schade volgens de apple store wel meevalt (wat het niet doet..), en ik over een maand alsnog met een kapotte macbook zit? Zou de verzekering dan alsnog de schade vergoeden, of zou het dan als slijtage te boek staan? Hoe dan ook, ik zou tot nu toe elke Tweaker aanraden een inboedelverzekering bij de Interpolis te nemen....
Maar als Apple voor jou checked wat er kapot is en ze dat repareren. Dan heb je gewoon garantie lijkt me en mogen er geen effecten meer ontstaan door de limonade. Dat is wat ze nou juist voor je onderzoeken daar bij Apple toch?
En als je over een maand dan met een doorgebrand logicboard zit dan bel je gewoon Apple, want dan heb je dus gewoon garantie. Prima deluxe lijkt me.
Reg. datum: 20 februari 2000
ja verstandig... in het extreemste geval kun je dan als fraudeur te boek komen te staan, wat best nare consequenties kan hebben (bij alle maatschappijen geen verzekeringen meer kunnen afsluiten of alleen tegen een heel hoog tarief). Niet dat het zo snel zover hoeft te komen, maar ik zou wel een goed verhaaltje voorbereiden als je besluit te gaan liegen....quote:Hacku schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:28:
[...]
Dat moet je de verzekering niet wijsmakenGewoon zeggen dat je notebook het niet meer doet, bv door overspanning. Meestal komt er iemand langs, en checken ze of dat ding het nog doet. Meer doen ze niet, en in de meeste gevallen wordt het gewoon goedgekeurd.
Maar verder goed om te lezen dat de verzekering dit gewoon vergoedt. Had ik niet verwacht. Denk dat Apple Store wel met een flink bedrag komt, want er zit vast limonade op het moederbord en dan wordt die gewoon afgeschreven. Vervangen is duur, dus misschien is de laptop ook wel 'total-loss' en krijg je een nieuwe.
Palomar wijzigde dit bericht 25-07-2008 00:15 (17%)
[specs]
Mja, liegen. Je betaalt voor je verzekering, dan zou ik er in alle mogelijke maten gebruik van maken.quote:ja verstandig... in het extreemste geval kun je dan als fraudeur te boek komen te staan, wat best nare consequenties kan hebben (bij alle maatschappijen geen verzekeringen meer kunnen afsluiten of alleen tegen een heel hoog tarief). Niet dat het zo snel zover hoeft te komen, maar ik zou wel een goed verhaaltje voorbereiden als je besluit te gaan liegen....
Wij krijgen veel klanten over de vloer met een defecte pc, als gevolg van blikseminslag. Moederbord dood, etc. Dus klant wil/moet een nieuwe pc hebben. Klant wil x, y en z. Goed, dan is dan samen 600 euro. Eerste 200 euro is uit eigen pocket, dus maken we gewoon een offerte op voor 800 euro
Laten we wel wezen, ik zou wellicht de mogelijkheid ook zo aangrijpen, maar waar mogelijk verzeker ik dit soort eigen risico bijdrages altijd mee. en ik rook niet
Hacku wijzigde dit bericht 25-07-2008 12:45 (16%)
Reg. datum: 07 november 2002
Fraude? Lijkt me wel. Valsheid in geschrifte. Te bestraffen met 10 jaar voor jou én 10 jaar voor de klant (in België). En hoe ziet de belastingdienst dat als jullie facturen hebben liggen voor 800 euro, maar je hebt maar 600 euro ontvangen? Claimen jullie dat dan zelf nog een keer als verlies door diefstal o.i.d.?quote:Hacku schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:46:
[...]
Mja, liegen. Je betaalt voor je verzekering, dan zou ik er in alle mogelijke maten gebruik van maken.
Wij krijgen veel klanten over de vloer met een defecte pc, als gevolg van blikseminslag. Moederbord dood, etc. Dus klant wil/moet een nieuwe pc hebben. Klant wil x, y en z. Goed, dan is dan samen 600 euro. Eerste 200 euro is uit eigen pocket, dus maken we gewoon een offerte op voor 800 euroFraude? Lijkt me niet, een pc kan ook 1000 euro kosten. Daarnaast ben je met het geld dat je terug krijgt niet verplicht een nieuwe pc te kopen, je kan het evengoed houden voor een vakantietrip enzo.
je hebt liegen en je het 'je van de domme houden'quote:Hacku schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:46:
[...]
Mja, liegen. Je betaalt voor je verzekering, dan zou ik er in alle mogelijke maten gebruik van maken.
En jouw verhaal over een hogere offerte/factuur opstellen is ook dubieus. Bij autoschades zijn verzekeringen daar heel alert op, omdat mensen vaak bij een schade ook even andere krasjes en deukjes willen laten wegwerken op kosten van de verzekering. Al zal een pc snel total-loss zijn en krijg je gewoon een bedrag terug waarbij je zelf mag weten weten wat je ervoor koopt.
Ik zou zelf overigens ook zoals je zegt in alle mogelijke maten gebruik van een verzekering willen maken. Je betaalt er immers ook dik voor. Maar wel van te voren goed je verhaal in elkaar zetten
[specs]
Autoschade is wat anders dan een pc. Ik krijg die controleurs vaak over de vloer. Mensen zijn overdag niet thuis, en laten hun dode pc dan in de winkel staan. Inspectie komt dan naar de winkel. Weet je hoe dat gaat?quote:En jouw verhaal over een hogere offerte/factuur opstellen is ook dubieus. Bij autoschades zijn verzekeringen daar heel alert op, omdat mensen vaak bij een schade ook even andere krasjes en deukjes willen laten wegwerken op kosten van de verzekering. Al zal een pc snel total-loss zijn en krijg je gewoon een bedrag terug waarbij je zelf mag weten weten wat je ervoor koopt.
- Goedemiddag. Ik kom voor de pc van x
- Hier staat ie, volledig dood. Hardware nagekeken, maar niks van leven meer.
- Kunt u hem even aansluiten?
- Geen probleem. Stroom erop, en we duwen op de startknop
- PC gaat niet meer aan, zoals u ziet
- Ok, dat is voldoende voor mij
En klaar, ze doen echt niet moelijk ofzo. Klant bezorgt nog een offerte aan de verzekering, en de kous is af. Met dat geld doen ze wat ze willen, je bent niet verplicht een nieuwe pc te kopen.
Lekkere makkelijke controle heb je dan. Even een kapotte voeding in een werkende pc drukken en "bliksemschade" claimen lijkt me dan ook een optiequote:Hacku schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:01:
[...]
Autoschade is wat anders dan een pc. Ik krijg die controleurs vaak over de vloer. Mensen zijn overdag niet thuis, en laten hun dode pc dan in de winkel staan. Inspectie komt dan naar de winkel. Weet je hoe dat gaat?
- Goedemiddag. Ik kom voor de pc van x
- Hier staat ie, volledig dood. Hardware nagekeken, maar niks van leven meer.
- Kunt u hem even aansluiten?
- Geen probleem. Stroom erop, en we duwen op de startknop
- PC gaat niet meer aan, zoals u ziet
- Ok, dat is voldoende voor mij
En klaar, ze doen echt niet moelijk ofzo. Klant bezorgt nog een offerte aan de verzekering, en de kous is af. Met dat geld doen ze wat ze willen, je bent niet verplicht een nieuwe pc te kopen.
Stekkertje van je powerbutton niet aansluiten is dus al voldoendequote:DustMan4u schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:07:
[...]
Lekkere makkelijke controle heb je dan. Even een kapotte voeding in een werkende pc drukken en "bliksemschade" claimen lijkt me dan ook een optie
Hoewel het dan alsnog fraude achtige praktijken zijn, en maar klagen over de steeds maar hoger worden van de premies
25-09 (3793): OMG! 1337!
26-09 (3150): bericht
28-09 osxy: /me zwaait maar weer eens naar GoT :) :+
SMS "SIG bericht" naar 0622643117
Dat noem ik dan "echte" fraude, daar doe ik niet aan mee. Tuurlijk, verzekering kan je makkelijk oplichten. Even je 22" monitor in de lucht werpen, en total loss laten verklaren. Je maakt een valse aankoopfactuur, dubbele van het aankoop bedrag. En daarmee koop je dan een mooie 24" monitor. Ik zou het zelf niet kunnen, maar ik ken mensen die het doenquote:DustMan4u schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:07:
[...]
Lekkere makkelijke controle heb je dan. Even een kapotte voeding in een werkende pc drukken en "bliksemschade" claimen lijkt me dan ook een optie
Hacku wijzigde dit bericht 25-07-2008 14:18 (5%)
In feite is het precies hetzelfde. Alleen moet er bij autoschade vaak een veel hoger bedrag worden uitgekeerd, dus logisch dat ze dat strenger controleren. Als iemand een heel dure pc declareert bij de verzekering zullen ze wellicht ook wat meer willen weten dan alleen of ie aan gaat.quote:
[specs]
dat is geen echte fraude zeker wat jij doet?quote:Hacku schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:16:
[...]
Dat noem ik dan "echte" fraude, daar doe ik niet aan mee. Tuurlijk, verzekering kan je makkelijk oplichten. Even je 22" monitor in de lucht werpen, en total loss laten verklaren. Je maakt een valse aankoopfactuur, dubbele van het aankoop bedrag. En daarmee koop je dan een mooie 24" monitor. Ik zou het zelf niet kunnen, maar ik ken mensen die het doenBij distributeurs durven ze wel eens paletten omkiepen, allemaal om geld van de verzekering te krijgen. Of je bedrijfwagen wordt aangereden, er de tien notebooks in de koffer zijn allemaal stuk. Maar dit is allemaal erg off-topic. Ik hou het wel bij offertes opmaken, daar valt niks op te zeggen
een te hoog bedrag claimen door een op verzoek van de klant verhoogde offerte om de verzekering meer te laten uit betalen...
ontopic:
de kans dat een laptop later meer last krijgt van waterschade is behoorlijk aanwezig. Met mobiele telefoons is dit iets beruchts, ze gaan pas later stuk vaak.
En dat het limonade is, tja dat is nogsteeds voor een groot deel gewoon water en de extra stoffen doen of niets kwaad of wel. maar 't water hou je.
Echter is dit geen issue meer.
Verder als je laptop gerepareerd is door apple is hij weer goed dus zou hij niet meer stuk mogen gaan.
Als hij dan na bijv. 2 maanden weer stuk gaat zul je dus gewoon volledige garantie hebben lijkt mij want hij is weer helemaal 'oke' geweest (althans volgens apple want hij is gerepareerd) tenslotte.
"Die große Frage, die ich trotz meines dreißigjährigen Studiums der weiblichen Seele nicht zu beantworten vermag, lautet: ´Was will eine Frau?´" - Sigmund Freud
Neen. Trouwens, wat als een klant een offerte voor zijn verzekering komt vragen, maar dat niet tegen mij zegt? En achteraf een pc koopt voor minder geld dan op de offerte staat? Dan weet ik zeker van niks. Niemand hoeft zich te houden aan een offerte, en zoals gezegd: met het terug gekregen geld doe je wat je wilt. Al ga je ermee op vakantie, de verzekering verplicht je niet eens een nieuwe pc te kopen.quote:dat is geen echte fraude zeker wat jij doet?
een te hoog bedrag claimen door een op verzoek van de klant verhoogde offerte om de verzekering meer te laten uit betalen...
Hacku wijzigde dit bericht 25-07-2008 14:57 (8%)
Maar je hoeft ook je auto niet te laten repareren met het ontvangen offertegeld. En dus niet noodzakelijk het daadwerkelijke schadebedrag.
daarbij, hoe meer de verz. uitkeert, hoe hoger de premies worden, maar dat is weer een andere discussie
paQ wijzigde dit bericht 25-07-2008 15:57 (33%)
Haha, op de valreep nog serieuze discussie. Apple is hem echter nog niet aan het fixen, maar een schaderapport aan het maken voor de verzekering. Daarna maar kijken of er gefixt moet worden, of dat het goedkoper is om gewoon een nieuwe te kopen. Hangt van de huidige nieuwwaarde van de Macbook af (Hij is nog maar 5 maanden oud). Ik neem aan dat het vervangen van het logicboard en de topcase (toetsenbord ed.), het geheugen (wat volgens de apple store aangegeven werd door het piepen) + manuren wel redelijk hoog uitkomen. Enige waarvan ik zeker weet dat het nog goed werkt is het scherm, maar of dat genoeg is om hem te laten repareren ipv nieuwe aanschaffen?quote:GoldenSample schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:48:
[...]
ontopic:
de kans dat een laptop later meer last krijgt van waterschade is behoorlijk aanwezig. Met mobiele telefoons is dit iets beruchts, ze gaan pas later stuk vaak.
En dat het limonade is, tja dat is nogsteeds voor een groot deel gewoon water en de extra stoffen doen of niets kwaad of wel. maar 't water hou je.
Echter is dit geen issue meer.
Verder als je laptop gerepareerd is door apple is hij weer goed dus zou hij niet meer stuk mogen gaan.
Als hij dan na bijv. 2 maanden weer stuk gaat zul je dus gewoon volledige garantie hebben lijkt mij want hij is weer helemaal 'oke' geweest (althans volgens apple want hij is gerepareerd) tenslotte.
Mocht ik bijvoorbeeld mijn laptop moeten inleveren, kun je dan bijv. de HD nog 'terugkopen' van de verzekering? Mijn data houden zou toch wel fijn zijn.
Reg. datum: 29 maart 2005
Denk dat je der dan verstandig aan doet om dat met de apple store te bespreken.quote:Man_in_a_shed schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:13:
[...]
Mocht ik bijvoorbeeld mijn laptop moeten inleveren, kun je dan bijv. de HD nog 'terugkopen' van de verzekering? Mijn data houden zou toch wel fijn zijn.
Best kans dat ze de HD willen houden, maar de gegevens voor jouw even op je nieuwe apple willen zetten of dat ze die naar een setje dvd's branden.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Mijn website
Had je beter kunnen backuppen toen je de laptop nog in huis had (hij werkte immers toch nog wel af en toe?). Sowieso hoor je altijd regelmatig een backupje te maken als de data enigszins belangrijk is, omdat je pc altijd kan crashen. Het is een kleine moeite.quote:Man_in_a_shed schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:13:
[...]
Beetje mosterd na de maaltijd, maargoed
[specs]
Tuurlijk heb ik de onvervangbare dingen wel gebackupped. Maar had geen ruimte/tijd om mijn muziek, films en ander groot werk etc. zo snel over te zetten, dus voor die dingen is het wel handig om de HD te houden. Niet onvervangbaar, maar wel praktisch...quote:Palomar schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:38:
[...]
Had je beter kunnen backuppen toen je de laptop nog in huis had (hij werkte immers toch nog wel af en toe?). Sowieso hoor je altijd regelmatig een backupje te maken als de data enigszins belangrijk is, omdat je pc altijd kan crashen. Het is een kleine moeite.
Beetje mosterd na de maaltijd, maargoed