quote:
lapi schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:25:
[...]
staat i ergens in het "show je apple" topic?
is de mini standaard voorzien van bluetooth? de MM en alu toetsenbord werkden toch via bluetooth?
en de mini die ik op t oog heb is eigenlijk de C2D 1.8 (1,8 in verband met de ¤¤¤)
Nee ik heb 'em niet in die topic staan, zit standaard bluetooth, wifi en een IR ontvanger + remote bij, DVI poort, Optische uitgang (handig voor dolby en DTS) en een DVI naar VGA converter bij inbegrepen.
http://www.a-mac.nl/amac/...,0/option,com_virtuemart/
Die is 't, alleen 1 generatie eerder, dus de 1.83Ghz Core Duo (niet Core 2 Duo) en superdrive.
Zelf heb ik er voor minder als 100 euro 2GB in geprakt (kwam destijds met 512MB)
Verdere specs zijn gelijk..
Wellicht dat ik er zelf nog een keertje een Core 2 duo in gooi als ik die eens voor een prikkie kan kopen. Probleem met VLC player, is dat 'ie single threaded is, je kunt dus fijn 2 cores hebben, VLC gebruikt er maar 1.
Genoeg capaciteit, alleen de player gebruikt 't niet
En je kunt er een DVI naar S-video adapter voor kopen voor op een oudere CRT televisie, sinds Leopard ondersteund de mini netjes een 16:9 resolutie (was met tiger niet zo als je de s-video er in prikte)
Verder installeer je Perian voor alle codecs zodat 't meeste ook onder Quicktime werkt, maar zelf gebruik ik VLC 't meest, daar zit alles bij inbegrepen en speelt bijna elk videoformaat af en heeft ingebouwde Dolby en DTS decoders ingebakken.. (met een beetje tweaken in de buffers krijg ik zelfs om mijn jaar oude mini 1080p films bijna helemaal goed afgespeeld, zit zo HEEL af en toe nog een hik in)
Wunk wijzigde dit bericht 24-07-2008 22:42 (19%)