We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.
Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!
Hoe dan ook denk ik wel dat het mogelijk moet zijn om de fouten eruit te krijgen. Kijk naar het voorbeeld dat men aanhaalt bij LinkedIn, als het daar werkt, moet het ook hier werken, 't zal alleen wat zoeken zijn.
Ik ga deze topic allesinds volgen!! Weet nog niet of ik de tijd zal hebben om zelf relevante oplossingen aan te bieden, but I'll try
Website : Webtrix
WhatPulse : Join het GoT Pulse-Team!
Foto materiaal:
Nikon D70s | Nikor AF-S DX 18-70mm | Nikon SB600
Reg. datum: 14 april 2008
Ik zal morgen zeker niet vroeg zijn dus de code zal waarschijnlijk laat in de middag komen.
[edit]@bovenstaande post: ik ben blij dat je hem net zo interessant vind als ik.
Evertt wijzigde dit bericht 21-07-2008 01:33 (23%)
Forms blijven een van de lastigere dingen imho en deze tutorial is een mooie samenvatting.quote:imp4ct schreef op maandag 21 juli 2008 @ 01:11:
'k Heb de tut zelf even snel doorlezen en persoonlijk staat hij mij enorm aan. 'k Heb vaak met forms geworsteld om ze mooi met <label> en <li> enz in goede vorm te krijgen, wat niet echt altijd goed lukte, vermits de CSS ervaring toch nog niet van zo'n hoog niveau is als ik in deze tut lees.
Hoe dan ook denk ik wel dat het mogelijk moet zijn om de fouten eruit te krijgen. Kijk naar het voorbeeld dat men aanhaalt bij LinkedIn, als het daar werkt, moet het ook hier werken, 't zal alleen wat zoeken zijn.
Ik ga deze topic allesinds volgen!! Weet nog niet of ik de tijd zal hebben om zelf relevante oplossingen aan te bieden, but I'll try
Ik twijfel alleen nog een beetje in semantisch opzicht aan het plaatsen van het formulier in een OL. Fout is het op zich natuurlijk niet, maar ik vind het niet compleet stroken met de invoermogelijkheden van het formulier en het feit dat formulieren al hun eigen specifieke mogelijkheden hebben voor de beschrijving (fieldset/labels). Het voelt een beetje overbodig.
Maar das wel erg puristisch geneuzel waarschijnlijk
Zo, nu eerst even wat anders.
Hmm, ik denk dat het hier wel symantisch klopt vermits hij de velden in fieldsets zet, dus zit er ergens een "logische" volgorde is, voorzover die logisch kan zijn natuurlijk.quote:Bosmonster schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:49:
[...]
Forms blijven een van de lastigere dingen imho en deze tutorial is een mooie samenvatting.
Ik twijfel alleen nog een beetje in semantisch opzicht aan het plaatsen van het formulier in een OL. Fout is het op zich natuurlijk niet, maar ik vind het niet compleet stroken met de invoermogelijkheden van het formulier en het feit dat formulieren al hun eigen specifieke mogelijkheden hebben voor de beschrijving (fieldset/labels). Het voelt een beetje overbodig.
Maar das wel erg puristisch geneuzel waarschijnlijk
't Feit blijft dat er voor symantisch coden de regels niet echt 100% duidelijk zijn, spijtig dat hier nog geen W3C validator voor bestaat
Foto materiaal:
Het hielp dus wel om de css samen te voegen, maakte alles een stuk overzichtelijker.
Ik dacht eerst, ik doe wel wat de tutorial doet, dan kan er niks fout gaan, maar wel dus. XD
Mààr er is nog wel een heel klein puntje waar ik nog niet tevreden over ben:
In IE namelijk zit er imo een te grote ruimte tussen de laatste input en de bottom-border van de fieldset, en het is mij nog niet gelukt om dat kleiner te krijgen.
Hier is de code met maar 2 css-bestanden, 1 algemene en 1 voor IE. Ik kon dat ook samenvoegen, maar ik dacht dat dit misschien toch overzichtelijker was voor debuggen.
http://home.planet.nl/~vanbr116/relevent.zip
En hier een live voorbeeld:
http://home.planet.nl/~vanbr116/relevent.html
[edit]Oeps, ik zie net dat het in IE6 nog niet goed is:
http://browsershots.org/s...71305f359796e3e88ce1c7b0/
En IE 5.5 ook niet.
Maar dat kan ik wel fixen denk ik.
Evertt wijzigde dit bericht 21-07-2008 14:59 (8%)
Luister dan ook meteen eppoquote:Evertt schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:21:
Je zal het niet geloven, maar na het samenvoegen van de css was het probleem van teveel ruimte tussen de li's verholpen, en daarna met wat tweaken lukte het ook om de lijst links te krijgen en om de labels achter de checkboxen goed te zetten.
Het hielp dus wel om de css samen te voegen, maakte alles een stuk overzichtelijker.
Ik dacht eerst, ik doe wel wat de tutorial doet, dan kan er niks fout gaan, maar wel dus. XD
Again; al eens naar de paddings e.d. gekeken?quote:Evertt schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:21:
Mààr er is nog wel een heel klein puntje waar ik nog niet tevreden over ben:
In IE namelijk zit er imo een te grote ruimte tussen de laatste input en de bottom-border van de fieldset, en het is mij nog niet gelukt om dat kleiner te krijgen.
En voor de 81ste keer; waarom post je die code nou niet gewoon in het topicquote:Evertt schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:21:
Hier is de code met maar 2 css-bestanden, 1 algemene en 1 voor IE. Ik kon dat ook samenvoegen, maar ik dacht dat dit misschien toch overzichtelijker was voor debuggen.
http://home.planet.nl/~vanbr116/relevent.zip
Dat je uberhaupt IE5.5 nog wil ondersteunen... Dat ding is inmiddels 8 jaar oud en (ik zou het even moeten nakijken) nagenoeg 0,5 % in gebruik ofzo. Niet de moeite waard IMHO.quote:Evertt schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:21:
En hier een live voorbeeld:
http://home.planet.nl/~vanbr116/relevent.html
[edit]Oeps, ik zie net dat het in IE6 nog niet goed is:
http://browsershots.org/s...71305f359796e3e88ce1c7b0/
En IE 5.5 ook niet.
Maar dat kan ik wel fixen denk ik.
En het is relevant
We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.
Ja, ik heb naar me paddings gekeken en me margins, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Wel als ik * {margin: 0; padding: 0;} deed, maar dan kwam de fieldset buitenbeeld en dat kon ik ook niet fixen. En daarna heb ik geen andere manier meer gevonden.quote:RobIII schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:07:
[...]
Luister dan ook meteen eppo
[...]
Again; al eens naar de paddings e.d. gekeken?
Ja, maar als ik het in het topic post dan wordt het zo rommeligquote:[...]
En voor de 81ste keer; waarom post je die code nou niet gewoon in het topic
Ok, IE5.5 boeit me niet, maar IE6 wel. In IE8 klopt het btw ook niet helemaal. Kon je niet iets in html of css doen waardoor IE8 IE7 emuleert?quote:[...]
Dat je uberhaupt IE5.5 nog wil ondersteunen... Dat ding is inmiddels 8 jaar oud en (ik zou het even moeten nakijken) nagenoeg 0,5 % in gebruik ofzo. Niet de moeite waard IMHO.
quote:offtopic:
En het is relevant
Ik deed een poging tot engels.
Evertt wijzigde dit bericht 21-07-2008 15:44 (9%)
Ja, maar het toevoegen van een extra (nutteloze voor elke andere browser) regel is nou niet echt elegant. Meer een oplossing voor bestaande producten waarvoor checken of ie8 alles goed doet niet een optie is.quote:Evertt schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:43:
Ok, IE5.5 boeit me niet, maar IE6 wel. In IE8 klopt het btw ook niet helemaal. Kon je niet iets in html of css doen waardoor IE8 IE7 emuleert?
E6600 @ 3.03 Ghz @stock vcore @ scythe ninja | 2GB Corsair 5400CL4 | Geforce 7800GT
Kijk eens verder dan je neus lang isquote:Evertt schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:41:
Hij doet het trouwens ook niet goed in Opera, moet ik me daar zorgen over maken of is dat ook maar 0,001% van de gebruikers?
Ik zou niet voor iedere *fart* terugvallen op conditional comments (overigens is dat een IE only ding v.z.i.w.)quote:Evertt schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:41:
Of moet ik daar toch maar conditional comments van opzoeken?
Het werkt perfect in FF, bijna perfect in IE7 en acceptabel in Opera.
Het werkt voor geen meter in IE6 en ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet fixen.
Als iemand de code wil hebben voor zichzelf of het resultaat wil zien:
http://home.planet.nl/~vanbr116/forms/relevent.html
http://home.planet.nl/~vanbr116/forms/relevent2.html
http://home.planet.nl/~vanbr116/forms/relevent.zip
[edit]Ben toch nog aan het debuggen, dus de html-pagina's kunnen er verneukt uit zien, maar de zip is nog gewoon intact.
Evertt wijzigde dit bericht 22-07-2008 21:56 (13%)
Het ziet er namelijk niet rommelig uit als je in de code tags bijvoorbeeld code=html of code=css neerzet, waardoor de kekke syntax highlighter van GoT ook wakker wordt.
Om maar even de ouwe afgezaagde opmerking te plaatsen: dit is niet de afhaalchinees waar wij even jouw probleem helemaal fixen. (maar wij geven je wel extra sambal bij
E6600 @ 3.03 Ghz @stock vcore @ scythe ninja | 2GB Corsair 5400CL4 | Geforce 7800GT
Nu vermits ikzelf geen (x)HTML fan ben heb'k het formulier ook even in HTML 4.01 strict gezet en de CSS ook wat anders aangepakt (niet echt drastisch)
My version : http://www.dev153.net/form/
IE 7.0 : ok
IE 6.0 (Avant) : ok
FF 3 : ok
Safari : ok
Opera: shitte
HTML:
1 | <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
|
Cascading Stylesheet:
1 | /*HTML ELEMENT*/
|
Foto materiaal:
ok?quote:imp4ct schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 00:25:
IE 6.0 (Avant) : ok
Jij hebt zo te zien nog steeds hetzelfde probleem als ik, de labels van de nested fieldset verdwijnen:
- Verschillende margins en paddings worden niet gereset wat inconsistent gedrag veroorzaakt
- De Padding-top die aan de ol wordt gegeven zorgt op een of andere manier dat IE dezelfde afstanden tussen de <li>'s aanneemt. Simpelweg de padding-top op 0 zetten en dezelfde waarde voor margin nemen lost het probleem op.
- De span in legend zorgt ervoor dat in IE7 (niet in IE6) text wordt gewrapped (text op 2 regels). Een width zetten op de span in de ie only stylesheet lost dit op. Ik heb voor het gemak deze aangehouden op 10em omdat deze waarde vaker voorkomt in de tut.
- Last but not least: de verdwijnende text in IE6 wordt veroorzaakt door de position:relative op de "fieldset fieldset ol". Deze simpelweg verwijderen zorgt ervoor dat de text weer verschijnt in IE6, en zorgt er ook voor dat het gedrag in de browsers consistenter is.
- Waarom verdwijnt de text in IE6 door position:relative (welke bug...)
- Waarom wordt de top padding van de ol doorgegeven aan de list items in IE6 en IE7
Door daadwerkelijk de tut te volgen ipv copy paste en dan gaan editten, had je ook kunnen zien waar het fout ging.
Ik vind dit eigenlijk luiheid van jouw kant.
Mijn compleet voorbeeld (getest in IE6, IE7, Opera 9.51, FF3 en Safari 3)
IE only CSS:
Cascading Stylesheet:
1 | legend {
|
CSS:
Cascading Stylesheet:
1 | body {
|