Hoofdcategorieën
Topicacties

[CSS] Accessible forms in IE, layout niet goed

Pagina: 1 2 last

Reageer Nieuw Topic
the alien you never expected
Reg. datum: 12 maart 2003

Ja, ik heb ook accessible forms alleen de submit knoppen worden vergalt in Firefox en Safari terwijl ze prima werken in IE :( Gelukkig moet de website alleen contractueel werken in IE :)

Woest [GoT]
Reg. datum: 03 februari 2005

quote:
imp4ct schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:05:

'k Denk dat we hier nog altijd zijn om elkaar te helpen en dingen bij te leren. 'k Vind luiheid een beetje grof. Hoe dan ook, 'k ga straks even alles doornemen en mijn eigen code verder bewerken.
Had het ook niet tegen jouw maar tegen Evertt, ik krijg namelijk het idee bij Evertt dat hij even wat eraan doet, en zodra het niet werkt het hier neerplempt. Het enige wat ik heb gedaan is 20 minuutjes de tutorial doorgewerkt, in 5 browservensters constant gerefreshed na iedere stap en daarna de problemen gefixed.

Het minste wat hij had kunnen doen in mijn ogen was proberen het probleem te lokaliseren (de position:relative bijvoorbeeld, of de top-padding) en daarna hier te komen. Dit ook na meerdere (vriendelijke) verzoeken van verschillende personen hier.

Nu lijkt het er toch echt op dat hij snel de tutorial heeft gevolgd, alles hier heeft neergeplempd en hoopt dat iemand het werk voor hem doet onder het motto van: "Help de tutorial werkt niet helemaal zoals ik dat wil, fix dat even voor mij."

Overigens heb ik oplossingen aangedragen, en ook nog eens helemaal voorgekauwd hoe het moet....
quote:
alienfruit schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:47:
Ja, ik heb ook accessible forms alleen de submit knoppen worden vergalt in Firefox en Safari terwijl ze prima werken in IE :( Gelukkig moet de website alleen contractueel werken in IE :)
Het gebruik van <button></button> is een stuk makkelijker(en consistenter in browsers) voor css(!) dan <input type="submit">.

Kiphaas7 wijzigde dit bericht 23-07-2008 20:51 (15%)

E6600 @ 3.03 Ghz @stock vcore @ scythe ninja | 2GB Corsair 5400CL4 | Geforce 7800GT

Reg. datum: 25 november 2003

All right... na de post van Kiphaas7 en de oplossingen die hij gaf ben ik nog wat gaan rommelen in mijn CSS. En met nog wat aanpassingen hier en daar ben ik toch "vrij" tevreden met het resultaat.

Hoewel de css-IE file een beetje een rommeltje is geworden, maar goed 't werkt, opkuisen kan later nog.

'k Ga de hele CSS code enzow niet meer plaatsen.

FF 2.xx (zou in orde moeten zijn, maar na update naar 3.0 kan'k dat niet meer bekijken)
FF 3 - OK
IE 6.0 - OK
IE 7 - OK, hoewel de padding van de geneste <fieldset> - <ol> list hier wat verschilt met IE 6
Opera - Top padding van de genest <fieldset> is een beetje te hoog, ga hier nog iets proberen op te vinden
Safari - idem probleem als Opera

Morgen nog wat verder prullen, hoop dan een "all round" werkend model te hebben.

URL : http://www.dev153.net/form/

Website : Webtrix
WhatPulse : Join het GoT Pulse-Team!

Foto materiaal:
Nikon D70s | Nikor AF-S DX 18-70mm | Nikon SB600

Reg. datum: 14 april 2008

Ok, ik denk dat ik me excuses moet aanbieden.
Ik had eerst alleen geen idee hoe ik dat moest debuggen, dus ik wist ook niet echt hoe ik het het makkelijkst kon neerzetten voor jullie zodat jullie het makkelijk konden debuggen.
Eigenlijk heel dom van me, want het was idd gewoon code weghalen tot het probleem zich niet meer voordeed. Daardoor ben ik erachter gekomen dat IE6 die labels achter die checkboxen het liefst in display: static; heeft anders verdwijnt die tekst dus gewoon. :s

Nu ziet het er allemaal goed uit in FF, IE7 en IE6. In Opera ziet het er niet super uit, maar nog acceptabel dus dat laat ik maar zo.

Iedereen hartstikke bedankt voor de effort! :)

Zo.
Reg. datum: 27 februari 2003

Ik zie verder niets m.b.t navigatie (tab volgorde), controle op invoer. Dus i.p.v accessible forms zou dit "mooie formulieren" moeten heten. Qua bruikbaarheid is er niets veranderd.
Reg. datum: 25 november 2003

quote:
Eijkb schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:39:
Ik zie verder niets m.b.t navigatie (tab volgorde), controle op invoer. Dus i.p.v accessible forms zou dit "mooie formulieren" moeten heten. Qua bruikbaarheid is er niets veranderd.
Hmm vind ik toch een beetje een rare opmerking. Controle invoer is hier een beetje nutteloos vermits forms zoveel verschillende soorten input kunnen hebben dat het een beetje TE uitgebreid wordt om dat ook nog toe te lichten.

't Probleem ... ook in de topic was de "layout" dus jah.. dat is waar het topic zich dus op focused

Website : Webtrix
WhatPulse : Join het GoT Pulse-Team!

Foto materiaal:
Nikon D70s | Nikor AF-S DX 18-70mm | Nikon SB600

Woest [GoT]
Reg. datum: 03 februari 2005

quote:
Evertt schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:15:
Daardoor ben ik erachter gekomen dat IE6 die labels achter die checkboxen het liefst in display: static; heeft anders verdwijnt die tekst dus gewoon. :s

Nu ziet het er allemaal goed uit in FF, IE7 en IE6. In Opera ziet het er niet super uit, maar nog acceptabel dus dat laat ik maar zo.

Iedereen hartstikke bedankt voor de effort! :)
Display static is default gedrag, dus die expliciet defineren is niet nodig. :)

En mijn versie ziet er in opera er wel goed uit, ik neem tenminste aan dat je test in 9.5?

E6600 @ 3.03 Ghz @stock vcore @ scythe ninja | 2GB Corsair 5400CL4 | Geforce 7800GT

Reg. datum: 14 april 2008

quote:
Kiphaas7 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 22:24:
[...]

Display static is default gedrag, dus die expliciet defineren is niet nodig. :)
Maar als je het eerst op block hebt gezet moet je het later wel handmatig terugzetten naar static. :P
quote:
En mijn versie ziet er in opera er wel goed uit, ik neem tenminste aan dat je test in 9.5?
Ik test met browsershots.org, dus ik test 9.23 t/m 9.51

Pagina: 1 2 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: