Reg. datum: 07 januari 2002
Reg. datum: 07 januari 2002
Ik heb onlangs een MSI N260GTX OC gekocht, maar werkt niet helemaal zo als ik denk dat het zou moeten zijn. Ik heb de kaart op de goede wijze geinstalleerd. Eerst oude drivers eraf, oude kaart eruit, nieuw kaart erin, nieuwe drivers erop. De videokaart doet het verder prima, geen rare geluiden als ik gewoon op internet zit, filmpje kijk of tv kijk. Maar zodra ik spel opstart en ik krijg beeld dan hoor ik een raar piepend geluid, veranderd van toon als het beeld veranderd. Nu heb ik vanalles geprobeerd, driver opnieuw installeren na de oude te hebben verwijderd (zelfs met drive sweeper), kaart er opnieuw in gezet, rivatuner geinstalleerd en fansnelheid aanpassen (had gehoopt aan 1 kant dat het daar aan lag) maar niks verhelpt het probleem. Het is ook niet zo dat de kaart minder presteert ofzo, in crysis alles op high en 4x anti-aliasing op 1680x1050 gewoon playable (35+fps). En het maakt ook niet uit wat voor spel ik probeer, bij elk spel hoor ik dit geluid. Ik heb de temperatuur in de gaten gehouden en die is idle rond de 45graden, onder full load 75graden. Dus dat is ook niet echt bijzonder. Het betreft ook gewoon een nieuwe kaart. Iemand enig idee hoe dit op te lossen of wat ik nu zou moeten doen? Videokaart rma?