Gathering of Tweakers

Quicksearch
One step beyond!

Leuke serie, erg interessant om te bekijken (zowel de foto's als diagrammen en de video).

Het is niet echt de soort fotografie waar mijn interesse meteen ligt maar nu ik dit zo zie lijkt het me toch wel leuk om er eens mee te spelen!

@ dodge_911,
Wat heb je trouwens aan je broek hangen?

sOid wijzigde dit bericht 20-07-2008 21:02 (10%)

Zo he, wat een kwaliteit foto's, fancy licht-setup en flitsers.
Erg mooie showcase, leuk om eens op een filmpje te zien hoe krap zoiets soms moet (het stukje van de badkamer bijvoorbeeld).
Normaal is modelfotografie enz echt niet mijn ding, maar dit zijn écht klasse foto's! Zeer goed gelukt, en mooi model ook!

Mijn Website! :)
Eos 400D en wat lenzen, blabla

aka Doc Gonzo aka Belgje

quote:
sOid schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:01:
@ dodge_911,
Je bedoelt op Geer's foto? Originele lens pouch van m'n 70-200 2.8IS...

DocGonzo photography | [12:14:30] (GerardHenninger): maar jij bent ook een lieve belg (L)(K)

One step beyond!

quote:
dodge_911 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:05:
[...]

Je bedoelt op Geer's foto? Originele lens pouch van m'n 70-200 2.8IS...
Dat bedoelde ik inderdaad. Dacht dat die dingen zwart waren :)
3x Denken, 1x Doen
Reg. datum: 18 augustus 2002

Supertof dat je de moeite hebt genomen die video met ons te delen. Met veel plezier naar gekeken. De toilet opname natuurlijk onontkoombaar. :)

Live from Shanghai // D80 + Tamron 17-50 // flickr

Acties: [view][quote]

Door: HlpDsK Moderator SG/HK
Welk nummer zit er onder die video eigenlijk?

Specs | Rock | Vids | Autobahnrichtgeschwindigkeitsverordnung!

tulibu dibu douchooo

quote:
HlpDsK schreef op maandag 21 juli 2008 @ 06:23:
Welk nummer zit er onder die video eigenlijk?
Als ik Shazam mag geloven is het Justus Köhncke met Parage. Zou van het album Safe and Sound moeten komen. (If wrong -- blame Shazam.)
aka Doc Gonzo aka Belgje

quote:
iworx schreef op maandag 21 juli 2008 @ 08:26:
[...]

Als ik Shazam mag geloven is het Justus Köhncke met Parage. Zou van het album Safe and Sound moeten komen. (If wrong -- blame Shazam.)
_/-\o_ Shazam _/-\o_
Klopt als 'n bus :)

DocGonzo photography | [12:14:30] (GerardHenninger): maar jij bent ook een lieve belg (L)(K)

sparen sparen sparen sparen

Wel jammer, vanuit fotografisch/technisch oogpunt dat er wat veel aandacht op het model gelegd wordt in de behind-the-scenes ;) niet dat dat erg is :+

fooker wijzigde dit bericht 21-07-2008 10:28 (11%)

quote:
fooker schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:27:
Wel jammer, vanuit fotografisch/technisch oogpunt dat er wat veel aandacht op het model gelegd wordt in de behind-the-scenes ;) niet dat dat erg is :+
Jij ziet als jongentje liever 1D's en Elinchrom flitskoppen ? :?
ik blijf het topwerk vinden.
Imo een must-topic voor iedereen die eens serieus studiowerk (of badkamer/hotelkamer etc) wil doen.
Eens kijken wat we er mee kunnen gaan doen.

En dan nog een vraag: klopt het dat Annelies door de shoot heen wat relaxter en meer zichzelf werd?
De badkamer foto's lijkt ze zich nog erg bewust van de camera, licht etc...en dat wordt op de latere foto's veel minder.

Wonko the Sane.

sparen sparen sparen sparen

quote:
GerardHenninger schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 01:09:
[...]

Jij ziet als jongentje liever 1D's en Elinchrom flitskoppen ? :?
Ja want voor mooie dames te bekijken zijn er andere sites ;) last time I checked zitten we hier toch op een fotografie forum. :) en ik heb nou eenmaal altijd wat te zeiken ;)

fooker wijzigde dit bericht 22-07-2008 09:33 (17%)

quote:
sOid schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:01:
@ dodge_911,
ik ben dotsj wel niet, maar dat is de standaard lenstas van een 70-200 (of toch voor de 2.8, dunno of het bij de 4 dezelfde is aangezien de 4 wat smaller is)

dikke complimenten heren! Werkelijk prachtige foto's

edit ivm die lenstas: ik kwam een pagina achter 8)7

ppFreddy wijzigde dit bericht 22-07-2008 13:42 (6%)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Nog even wat plaatjes dan maar...

Aangezien het best warm was binnen (en we even heel ongezond moesten roken) zijn we buiten naar buiten gegaan voor wat frisse lucht. De studioflitsers stonden nog aan en als echte nerd had ik natuurlijk m'n camera nog bij me. Wat doe je dan? Precies, gek doen

#1 - Buiten het hotel geschoten. PocketWizards ftw!
http://temp.gerardhenninger.nl/forum/dghmeet/20080705_al146.jpg

#2 - Zelfde idee, @ 200mm
http://temp.gerardhenninger.nl/forum/dghmeet/20080705_al148.jpg

We hebben het even getest en op ongeveer 300m werkte de PocketWizards nog steeds. Bij de 400 a 500m deden ze het soms....

#3 - En dan nog even een schattig portretje :>
http://temp.gerardhenninger.nl/forum/dghmeet/20080706_dgh183.jpg

Dussssss...... Dat.
ja, zo krijg je een workshop wel vol :P

Wonko the Sane.

@ Gerard: Hoe maak je die setupafbeeldingen? Met een programma of is het knutselwerk in photoshop.. google helpt me niet echt verder :(

Canon EOS 350D + 30D - 28 1.8 - 50 1.8 - 70-200 2.8L IS - 430EX - Sigma 17 - 70 2.8-4.5 DC

quote:
Backpacker schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:08:
@ Gerard: Hoe maak je die setupafbeeldingen? Met een programma of is het knutselwerk in photoshop.. google helpt me niet echt verder :(
Ik heb ooit 2 jaar geleden van een fotograaf een .PSD gekregen waarmee je de setup heel makkelijk kan tekenen.

Mail me even, dan stuur ik het door
the heavens shall tremble.

Wat is dat witte kussen dat je op je lens heb zitten (zie filmpje)?

Leuke shoot, ook ik vind #4 erg stoer, en de foto's van buiten (met name #2) alleen jammer dat niet die balk voor haar gezicht zit.

Bij #3 even een schattig portretje is het een beetje jammer dat die rare kerel er voor en achter aanwezig is ;-)

:: Pentax K100D : SMC Pentax-DA 1:3.5-5.6 18-55mm : SMC Pentax-M 1:1.4 50mm ::

One step beyond!

quote:
Mythrill schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:38:
Wat is dat witte kussen dat je op je lens heb zitten (zie filmpje)?

Leuke shoot, ook ik vind #4 erg stoer, en de foto's van buiten (met name #2) alleen jammer dat niet die balk voor haar gezicht zit.

Bij #3 even een schattig portretje is het een beetje jammer dat die rare kerel er voor en achter aanwezig is ;-)
Ringflits met diffuser geloof ik.
quote:
sOid schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:58:
[...]

Ringflits met diffuser geloof ik.
Klopt :)
De stof zorgt ervoor dat het licht ietsjes zachter wordt en daarnaast houdt het wat licht tegen, want m'n ringflitser is te krachtig voor close-up werk; op de laagste setting moet je op ISO 50 - f22 - 1/250ste schieten en dat wil je niet altijd.
quote:
Deze foto vind ik eigenlijk best leuk, jammer dat het kozijn haar hoofd "eraf hakt" :)

05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Nu met: Canon 40D - 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Grip BG-E2 - Lowepro Slingshot 200AW

quote:
Backpacker schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:08:
Eerste hit op google.... ;) (met voorkennis wbt de file)

Triplefox wijzigde dit bericht 23-07-2008 07:50 (3%)

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

quote:
Triplefox schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 07:48:
[...]

Eerste hit op google.... ;) (met voorkennis wbt de file)
Tanx en Gerard jij ook bedankt voor aanbod m.b.t. het mailen

Canon EOS 350D + 30D - 28 1.8 - 50 1.8 - 70-200 2.8L IS - 430EX - Sigma 17 - 70 2.8-4.5 DC

quote:
Gutteguttegut schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 02:09:
[...]
Deze foto vind ik eigenlijk best leuk, jammer dat het kozijn haar hoofd "eraf hakt" :)
Het is ook een snapshot om aan te geven hoe leuk PocketWizards kunnen zijn :)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws