quote:
de Bose 321 setjes klonken goed!
Sinds wanneer klinken Bose speakers goed? Uit kleine speakertjes komt gewoon klein geluid. Geen dynamiek, weinig laag, weinig hoog en schel mid. Prut met peren. Als achter speakers geen probleem, maar als front en center zou ik mezelf toch over halen voor relatief 'grote' speakers. Voor home-cinema kan je bij Bose wel wat vinden, maar klinken echt zeer slecht met muziek, en je betaald wel voor high-end. Dit zijn ze niet. Zelf beneden Bose rondom, maar tweedehands aangeschaft voor < 100 euro. Dán is het wel het overwegen waard.
Waar ik wel content mee ben is mijn Marantz SR-7200 receiver, ook tweedehands. Alleen zo'n receiver kost nieuw los 1400 euro. Voor mijn set was ik ook ongeveer 800 euro kwijt.
Bose Acoustimass achter
Bose 205 (parallel) center
Bose 301 front
Zelfbouw sub (transmissionline)
Marantz SR-7200
Marantz DV-6200
Marantz MA-6100
Het is maar een idee. Veel mensen willen geen tweedehands, wees gerust, voor een tweedehands set waar men 800 voor vraagt heeft men nieuw veel meer voor betaald, en daar 'rag' je niet mee. Voordeel is dat je zo goed als altijd de set kan luisteren in een normale woonkamer, en niet een acoustisch zwaar geoptimaliseerde ruimte. Audio valt thuis altijd tegen, als je hem vooraf hebt beluisterd in een 'speciale' ruimte.
quote:
Is het echt zo erg gesteld met die kwaliteit???
Überhaupt is moderne audio niet meer wat het geweest is.