Hifi set voor rond 800 euro

Pagina: 1
Acties:

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik wil een Surround HiFi set voor rond de 800 euro, misschien iets meer, maar moet niet veel meer gaan worden.

Eerst dacht ik dat ik voor een Harman Kardon setje wilde gaan, maar bij een hifi zaak werd mij dit afgeraden, ze zeiden dat dit troep is en zeker niet eme is wat het vroeger geweest is! Ze zijn dan ook gestopt met de verkoop van Harman Kardon.

Is het echt zo erg gesteld met die kwaliteit???

Ik zoek dus een complete set met receiver/versterker, en boxen. Evt. met of zonder dvd speler.

Kan ik beter naar een home cinemaset gaan kijken van Sony/Philips etc. of dan toch maar voor een Harman Kardon set, of een kopleet ander merk?

Ik vind volume belangrijk en vervorming. Volume moet hard kunnen en niet te veel vervormen. Een harman kardon 145 + HKTS 11 speakers vond ik goed klinken, maar ook de Bose 321 setjes klonken goed! Ook het formaat van de speakers was groot zat, bij de hifi zaak had hij alleen maar grotere speakers staan, dat wil ik dus niet!

Ik ben dus qua geluid zelf niet zo moeilijk, maar wil wel het volume hebben!!!

Ik ga het vooral gebruiken voor cd's en films op tv/dvd.

Kan iemand mij helpen met advies???

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 09-07-2008 11:19 ]

Youtube: DashcamNL

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:58
Hmm je spreekt jezelf wel een beetje tegen. Je wilt een HiFi set, maar geluid ben je niet zo moeilijk. Al eens naar een logitech Z5500 geluisterd? Ligt ruim onder je budget. Geeft behoorlijk wat volume,maar is niet echt Hifi. Voor films vind ik hem zeer geschikt.

• BlakHawk
Ja ik WIL graag een Hifi set, maar ik bedoel eigenlijk dat ik niet zo'n audiofiel ben dat ik een set van 3000 euro nodig heb.

Misschien heb ik nu nog geen hifi nodig, maar voor de toekomst is het wel handig!

In principe wil ik alleen tv en dvd erop, toekomst waarschijnlijk ook spelcomputers, vandaar hifi...

Is het een beetje duidelijk wat ik bedoel?

Over die logitech, is dat niet een computerset?
Ik wil sowieso voor de tv een set dus moet of hifi worden of een dure volwaardige cinemaset!!!
Ik neig naar hifi, maar prijstechnisch gezien misschien te hoog gegrepen?

Wat vinden jullie van de volgende combi:
Onkyo - TX-SR605 - €499
HKTS 11 - Zwart - €379

Of moet ik die merken niet willen combineren? kan ik dan beter helemaal HK nemen?
Ik vond die HKTS 11 gewoon goed genoeg klinken voor wat ik nodig heb... Maar sta open voor betere opties/sugesties.

Ik ben namelijk helemaal niet thuis in de hifi!

[ Voor 45% gewijzigd door BlakHawk op 09-07-2008 11:49 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-12 08:55

disjfa

be

Dus waar je geweest ben zeiden dat HK troep was, en hebben verder niets verteld van welk spul dan wel goed is :? Beetje rare zaak dan.

Ik zou gewoon even lekker rond kijken in winkels en lekker luisteren naar instapmodelletjes. Die zijn vaak meer dan wat je wilt, zeker als je alleen geluid erover heen wilt laten lopen. Wil je ook nog 5 digitale video sporen dan word het wat lastiger. Maar luister gewoon.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• BlakHawk
Hij had het over NAD... Maar die vond ik best lelijk eruit zien.. En was stuk duurder.

Post boven had ik het volgende ge-edit:
Wat vinden jullie van de volgende combi:
Onkyo - TX-SR605 - €499
HKTS 11 - Zwart - €379

Of moet ik die merken niet willen combineren? kan ik dan beter helemaal HK nemen?
Ik vond die HKTS 11 gewoon goed genoeg klinken voor wat ik nodig heb... Maar sta open voor betere opties/sugesties.

Ik ben namelijk helemaal niet thuis in de hifi!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou beginnen in een winkel waar veel HIFI spulletjes staan; mediamarkt / saturn. Meestal staan de setjes per soort en per budget gegroepeerd. Dan ga je kijken wat je het meeste aanspreekt.

En het is een beetje kort door de bocht, maar binnen een bepaalde prijsmarge (rond die 800 euro) blijven er misschien 3 of 4 kandidaten op de shortlist staan, en dan is het "een pot nat"; maw. puur subjectieve, persoonlijke smaak qua looks, features en natuurlijk klank.

Dáár moet je beginnen. Niet hier. :)

Wise enough to play the fool

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Die HK setjes zijn zo slecht nog niet. Ook een beetje afhankelijk van wat je wil/verwacht en wat voor een ruimte je hebt.

Maar de reden dat hij die HK slecht vindt is ws omdat hij hem niet heeft staan en er dus op dit moment geen cent aan kan verdienen.

Ik zou gewoon naar een aantal winkels gaan waar ze een groot assortiment hebben en dan luisteren(meer naar de speakers en je budget dan naar de verkopers).
Probeer een aantal setjes te verzinnen die binnen je budget passen en ga luisteren welke je het fijnst vindt.

Wat IMHO ook leuke setjes binnen budget zijn(naast de HK-set) mordaunt short genie of premiere(genie is een wat spacy uiterlijk, premiere wat klassieker). Kef kht-2005.2 zijn ook leuk(spacy look), infinity tss(zelfde speakers als de HK sets) alleen dan kan je zelf een receiver kiezen.

I, for one, like Roman numerals

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Stap eens een audiozaak binnen, genoeg keus voor dat budget, en voor 800 euro kun je zeker iets vinden wat gewoon supergoed klinkt.
Kijk wel even uit dat je niet afgezet wordt, de marges die sommige winkels in dat wereldje rekenen zijn soms echt misselijk hoog (dat je bijvoorbeeld op internet of bij de mediamarkt hetzelfde producht voor minder dan de helft kunt regelen).
De reden dat ik soms wel meer wil betalen is de service die ze bieden, bijvoorbeeld het inrichten van een luisterruimte zodat je producten in alle rust kunt vergelijken.

• BlakHawk
Def_P schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:59:
Wat IMHO ook leuke setjes binnen budget zijn(naast de HK-set) mordaunt short genie of premiere(genie is een wat spacy uiterlijk, premiere wat klassieker). Kef kht-2005.2 zijn ook leuk(spacy look), infinity tss(zelfde speakers als de HK sets) alleen dan kan je zelf een receiver kiezen.
Maar dit zijn losse speaker systemen toch? Die zijn al 500 euro en dan moet er nog een receiver bij.
Is de kwaliteit wel beter dan bijvoorbeeld de HKTS 11? want die zit op 379. Heb je meer voor de receiver over, of dvd speler.

Maar de speakers zelf zijn dus vergelijkbaar met de hkts? Ik ben al bij mediamarkt geweest en bij een audio zaak in rotterdam.

Maar wil toch wat extra advies, zonder verkooppraatje erbij!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik had geen rekening gehouden met een dvdspeler omdat die in de TS ook niet genoemt wordt.
Maar een receiver rond de 300 euro kan wel en dan heb je er ook nog HDMI bij voor de toekomst:
Harman Kardon AVR147 €267.00
Denon AVR-1508 €286.00
Onkyo TX-SR506 €277.00

Maar dan heb je wat verschillende setjes om te vergelijken. Er zal wat verschil tussen t geluid zitten en dan is het dus een kwestie van je smaak vinden.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Je kunt ook denken aan de "natural sound" versterkers van Yamaha, zelf heb ik al een tijdje RX-V450 en ik moet zeggen dat ik hem toch wel erg goed vind voor wat hij kost. Ik gebruik hem icm Translator Impact 35 aangesloten via 2,5mm2 koper kabel.

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-12 14:32
de Bose 321 setjes klonken goed!
Sinds wanneer klinken Bose speakers goed? Uit kleine speakertjes komt gewoon klein geluid. Geen dynamiek, weinig laag, weinig hoog en schel mid. Prut met peren. Als achter speakers geen probleem, maar als front en center zou ik mezelf toch over halen voor relatief 'grote' speakers. Voor home-cinema kan je bij Bose wel wat vinden, maar klinken echt zeer slecht met muziek, en je betaald wel voor high-end. Dit zijn ze niet. Zelf beneden Bose rondom, maar tweedehands aangeschaft voor < 100 euro. Dán is het wel het overwegen waard.

Waar ik wel content mee ben is mijn Marantz SR-7200 receiver, ook tweedehands. Alleen zo'n receiver kost nieuw los 1400 euro. Voor mijn set was ik ook ongeveer 800 euro kwijt.

Bose Acoustimass achter
Bose 205 (parallel) center
Bose 301 front
Zelfbouw sub (transmissionline)
Marantz SR-7200
Marantz DV-6200
Marantz MA-6100

Het is maar een idee. Veel mensen willen geen tweedehands, wees gerust, voor een tweedehands set waar men 800 voor vraagt heeft men nieuw veel meer voor betaald, en daar 'rag' je niet mee. Voordeel is dat je zo goed als altijd de set kan luisteren in een normale woonkamer, en niet een acoustisch zwaar geoptimaliseerde ruimte. Audio valt thuis altijd tegen, als je hem vooraf hebt beluisterd in een 'speciale' ruimte.
Is het echt zo erg gesteld met die kwaliteit???
Überhaupt is moderne audio niet meer wat het geweest is.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• BlakHawk
En DAT bedoel ik met: ik ben niet zo moeilijk met geluid, verhaal hierboven van hardware junk, vind ik dus te ver gaan!
Ik vind dat bose setje, zeker wel te duur voor wat je krijgt, maar wel goed klinken!!!

Ik zoek dus liever wel een nieuw setje, denk toch wel harman en kardon (ziet er ook wel mooi uit)

Welke reciever kan ik het beste voor gaan met de hkts 11???

En welke dvd speler (mag ook later aangeschaft worden)

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:08
Bij de mediamarkt staan ook vaak mooie setjes. Zo kwam ik daar laatst een Marantz receiver uit de SR serie tegen met een mordaunt short premiere serrount set voor ongeveer 800 euro. En zo zijn er meer sets te koop.

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:55
Je kan een mooie receiver nemen. En daarbij goedkope ELTAX luidsprekerjes nemen.

Schijnt een erg goed geluid uit te komen.

Bijvoorbeeld : http://www.heinhuis-hifi....yo/receivers/receiver.htm
ELTAX kan je bij conrad bestellen

[ Voor 31% gewijzigd door Roderiktweaker op 09-07-2008 15:37 ]

• BlakHawk
Wat voor dvd speler zou daar goed bij passen?
Moet wel gebrande dvd's kunne afspelen! Of is het obnzin om daarvoor een dure dvd speler te kopen???

• lier
  • Laatst online: 09:26

lier

MikroTik nerd

Hardware Junk schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:20:

Sinds wanneer klinken Bose speakers goed? Uit kleine speakertjes komt gewoon klein geluid. Geen dynamiek, weinig laag, weinig hoog en schel mid. Prut met peren. Als achter speakers geen probleem, maar als front en center zou ik mezelf toch over halen voor relatief 'grote' speakers. Voor home-cinema kan je bij Bose wel wat vinden, maar klinken echt zeer slecht met muziek, en je betaald wel voor high-end. Dit zijn ze niet. Zelf beneden Bose rondom, maar tweedehands aangeschaft voor < 100 euro. Dán is het wel het overwegen waard.

Waar ik wel content mee ben is mijn Marantz SR-7200 receiver, ook tweedehands. Alleen zo'n receiver kost nieuw los 1400 euro. Voor mijn set was ik ook ongeveer 800 euro kwijt.

Bose Acoustimass achter
Bose 205 (parallel) center
Bose 301 front
Zelfbouw sub (transmissionline)
Marantz SR-7200
Marantz DV-6200
Marantz MA-6100
Met alle respect, maar hoe kan je eerst Bose afkraken en vervolgens met droge ogen zeggen dat je de Bose 301 hebt staan als front speakers...En wie bepaald wat jij wel of niet goed vindt klinken ? Als hij net zo kan genieten van een all-in-one setje van de Aldi als een hifi purist van bijvoorbeeld (breedband)hoornluidsprekers in combinatie met een buizen setje...so be it.
Het is maar een idee. Veel mensen willen geen tweedehands, wees gerust, voor een tweedehands set waar men 800 voor vraagt heeft men nieuw veel meer voor betaald, en daar 'rag' je niet mee. Voordeel is dat je zo goed als altijd de set kan luisteren in een normale woonkamer, en niet een acoustisch zwaar geoptimaliseerde ruimte. Audio valt thuis altijd tegen, als je hem vooraf hebt beluisterd in een 'speciale' ruimte.
Daarom kan je bij de betere zaken ook afspreken om één of meerdere sets thuis opgesteld te krijgen om daar de juiste keuze te maken. Maar aangezien de TS alleen geïnteresseerd is in uiterlijk boeit het verder toch niet.
Überhaupt is moderne audio niet meer wat het geweest is.
En de hele wereld is gek behalve ik...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-12 01:21
Volgens mij is er anders genoeg moderene audio apparatuur die het minimaal net zo goed doet als de oude apparatuur.
Het probleem is alleen dat mensen steeds meer features willen (waarvan ze vervolgens 10% ook daadwerkelijk gebruiken) en daar moet ook betaald voor worden.
Wil je al die features én een mooie geluidskwaliteit dan zul je dus ook meer moeten betalen.
Toch ga je mij niet vertellen dat er tegenwoordig geen mooie stereo apparatuur meer gemaakt wordt ;)
Het doet het altijd wel lekker in gesprekken, dat "vroeger was alles beter", maar als je ze dan daadwerkelijk naast elkaar zet dan doen de moderne sets het net zo goed als de oude.

Wat die verkoper waarschijnlijk bedoelde met dat H/K niet meer is wat het geweest is, is dat de kwaliteitscontrole tegenwoordig het vaak laat zitten. In andere woorden: de geluidskwaliteit is niet minder, maar de apparaten gaan wat vaker stuk dan vroeger. Zoek maar eens op forums naar de AVR-7xxx serie.
Aan de andere kant is het een mooie smoes om iemand die iets wil kopen wat jij niet hebt wat anders aan te smeren ;)
Als een winkel Onkyo niet heeft gebruiken ze dezelfde smoes als de volgende winkel die Marantz niet heeft :+

[ Voor 29% gewijzigd door mac1987 op 09-07-2008 16:41 ]

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-12 16:40
Harman Kardon is ook niet meer wat het geweest is. Het wás een hifi-leverancier uit de VS. Nu is het een Chinees bedrijf dat ook nog wel hifi levert, maar wat je in de meeste winkels tegenkomt is inderdaad niet waar ze ooit naam mee hebben gemaakt. Maar dat maakt niet uit, want wat vroeger van zulke hoge kwaliteit was, zou nu ver buiten je budget vallen. Verder kopen ze de meeste componenten, zo niet alle, bij dezelfde fabrikanten als waar Denon, Marantz, Onkyo, NAD, Yamaha, Sony enzovoorts ze ook vandaan halen. Het enige dat anders is, is de configuratie van bepaalde componenten, het ontwerp en wellicht de software die de boel aanstuurt. Wellicht dat de een wat goedkopere componenten voor het een gebruikt dan de ander, maar in dezelfde prijscategorie ontlopen die apparaten elkaar niet zo. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.

• Hardware Junk
  • Laatst online: 28-12 14:32
lier schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:09:
[...]

Met alle respect, maar hoe kan je eerst Bose afkraken en vervolgens met droge ogen zeggen dat je de Bose 301 hebt staan als front speakers...En wie bepaald wat jij wel of niet goed vindt klinken ? Als hij net zo kan genieten van een all-in-one setje van de Aldi als een hifi purist van bijvoorbeeld (breedband)hoornluidsprekers in combinatie met een buizen setje...so be it.
Ik ben iemand die graag zijn eigen mening geeft, en niet meelult met de menigte. Heel veel mensen zeggen dat Bose bagger is, maar weten nieteens hoe die dingen er uit zien, laat staan klinken. Om die reden heb ik Bose. Wanneer er geld is voor iets anders, gaan ze ook direct weer weg. Ik ga niet zeggen dat de topicstarter voor een setje speakers moet gaan van 1.6 meter hoog, 40cm breed en 50cm diep, er is nog een tussenweg. Ter grootte van de Bose 301 zijn er best nog wel wat (betaalbare) goede luidsprekers te vinden. Er zijn voor ieder interrieur wel optisch passende speakers te vinden. De 321 die genoemd is, is gewoon te klein hier echt muziek uit te krijgen. Effecten =! muziek, dus voor achterkanaal is het prima te doen. Het is allemaal een kwestie van smaak, maar als je Bose echt mooi vind, denk ik dat je te lang in een discotheek naast een speaker hebt gestaan. Voor films is het niet onaardig, als je de iets grotere Bose verkiest, ze zijn erg direct. Voor muziek baalde ik dat ik mijn oude set speakers weg had gedaan, Bose klinkt dan gewoon niet.
[...]

Daarom kan je bij de betere zaken ook afspreken om één of meerdere sets thuis opgesteld te krijgen om daar de juiste keuze te maken. Maar aangezien de TS alleen geïnteresseerd is in uiterlijk boeit het verder toch niet.
Niet iedere zaak zal hier mee instemmen, gezien het budget van 800 euro zo'n zaak niet veel pnoen op kan leveren. Voor in de huiskamer moet ik zeggen dat ik ook voor het uiterlijk gevallen ben. Daarom was de keuze Marantz van te voren bepaald, maar achteraf helemaal geen slechte keuze at all.
[...]

En de hele wereld is gek behalve ik...

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• BlakHawk
Ik ga denk ik eens zoeken naar een combinatieset van Harman Kardon...
Als iemand ergens een aanbieding weet, of gewoon een goedkope, hoor ik het graag :)

Thnx!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11 14:17

FikkieHo

Wokmaster

Als je wilt weten, er bestaat een Onkyo SR-606 hoor. Als je een onkyo haalt, haal dan deze ipv de 605

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-12 10:35

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Onkyo 606 450,-
Mordaunt SHort Carnival set 5.1 275,-

DVD spelen doen ik via mijn MCE of PS3. Maar voor 75 euro koop je ook een leuke DVD speler als je dat nog zoekt.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Verwijderd

www.marktplaats.nl ?

Erg mooie hifi te vinden waar de kop al vanaf is :)
Zo heb ik zelf mijn set bij elkaar gekocht...
NAD + Missions...

• waffels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-12-2023
Interessante topic om te volgen hier.
Ik ben zelf ook namelijk op zoek naar hetzelfde als jij en had ook al een paar keer gekeken richting Harman/Kardon.

Ik had ook al gehoord dat het best was geen setje van Harman/Kardon te kopen aangezien de receivers het nogal vaak laten afweten, maar dat de boxen wel mooi geluid produceren.

Voor de rest denk ik dat het voor de receiver niet zoveel zal uitmaken indien je van de bekende merken Onkyo, Marantz, Yamaha,... kiest, en dat het dan inderdaad op subjectieve dingen neerkomt.

• BlakHawk
makkie ;) schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:12:
Mordaunt SHort Carnival set 5.1 275,-
Heb je een link?
Ik zie hem niet terug via google...

Zeker niet voor 275...

• BlakHawk
laat maar, gevonden.

Maar als je die Mordaunt vergelijkt met de hk HKTS 11?
Welke is dan beter?

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik moet hem nog halen. Staat sinds 01:00 vanochtend in de bestelling ;)

Voor dat geld wil ik de gok wel wagen.

http://www.planetofsoundonline.com/articles/mscarnival.html

Evt. heeft RAF ze staan.

http://www.raf.nl/webshop...345_344&products_id=10696

Maar geen idee of ze in de winkel staan. Hobo Hifi in Den Bosch wel iig. alleen daar 399,-

[ Voor 30% gewijzigd door makkie ;) op 11-07-2008 13:45 ]

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:55

Maximus

There is no substitute

Een tijd terug opende ik een soortgelijk topic waar ik ook soortgelijke reacties kreeg. Het is gewoon niet te doen om te zeggen "welke set moet ik kopen?". Er zijn te veel verschillende producten die anders klinken bij andere muziek.

Mijn advies is ga naar een echte audio winkel en laat je goed voorlichten en ga luisteren. Op advies van de audiozaak heb ik een denon cd speler + receiver gekocht en de boxen er bij beluisterd. Gewoon veel verschillende muziek meenemen, ik had bvb klassiek, jazz, pop en rock mee genomen.

Voor 800 euro vind ik het knap als je een set krijgt die echt lekker luisterd. Ik was voor mijn niet echt super-deluxe set al 1400 euro kwijt (Epox M5 boxen (2 stuks) / Denon cdspeler en een Denon versterker/stereo receiver).

PhD i.o.

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12 07:40

ksi

Mits je eerst een tijdje op de 2e rang wilt zitten kan je ook gaan voor een stereo set + surround reciever. Later je budget iets opschroeven en uitbreiden naar een 4.0-5.1 set. Dat is/was de weg in ieder geval die ik heb bewandeld.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-12 16:40
ksi schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:20:
Mits je eerst een tijdje op de 2e rang wilt zitten kan je ook gaan voor een stereo set + surround reciever. Later je budget iets opschroeven en uitbreiden naar een 4.0-5.1 set. Dat is/was de weg in ieder geval die ik heb bewandeld.
Die opstelling heb ik nu, en ik heb spijt dat ik niet een stereoversterker heb genomen. Ik ben nu twee jaar verder en heb nog geen ruimte voor een stereo set-up. Als ik nu zou uitbreiden dan zou ik tevens een nieuwe receiver met meer punch willen. Zelf zou ik serieus gaan voor een stereoversterker met goede luidsprekers als muziek een belangrijke rol speelt. Speel je 90% games en kijk je films dan zou ik inderdaad voor een surroundset gaan.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
ik heb hier (momenteel ingepakt in verband met verhuizing) een harman kardon set staan met jbl speakers. Deze set met dvd speler heeft mij ongeveer 600 euro gekost bij de mediamarkt en moet zeggen dat in de jaar tijd dat ik het setje heb er ontzettend van heb genoten. Het is dan wel geen Onkyo of marantz oid. In ieder geval vind ik Harman Kardon geen troep en leuke setjes hebben.

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik vind de tips m.b.t. stereo set i.c.m. een al wel fatsoenlijke surround reciever zo slecht nog niet. Als je nu bijv. gaat kijken naar een Onkyo-705 (met al die HDMI troep die zoveel mensen nodig schijnen te hebben, no offence) i.c.m. twee mooie zuilen heb je een super goed klinkende set die ook nog eens makkelijk stukje bij beetje uit te breiden is. Nu is de 705 al gauw 700 euro dus zal je wat over je budget heen gaan, maar dat is allemaal relatief.

De 606 is overigens ook een prima koop, echter iets minder mogelijkheden, iets minder power en geen upscaling van HDMI bronnen, dus als je dat nodig acht (als je bijv. een DVD speler koopt zonder eigen upscaler) dan zou je daar even over na moeten denken.

Vriend van me heeft net twee keer een iQ7 i.c.m. de 705 gekocht, dit ligt nog wel een stuk boven je budget maar het klinkt echt heel erg goed, en hij gaat het nu uitbreiden met 2x een iQ3 en nog een center van KEF, weet even zo gauw niet welke :)

Ik hoop dat je je niet te snel laat verleiden door die setjes die je kan kopen met mini-satellietjes etc, maar ga dan voor de langzame aanpak. Je zal zien dat je uiteindelijk het allemaal veel meer kan waarderen, en als het eenmaal je hobby word kan je beter een goede basis hebben (hence de 705) dan dat je in één keer alles moet upgraden!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Er zijn tal van faktoren die bepalen wat ideaal is voor je. Als stereo belangrijkst is kun je beter geld steken in een stereo luidspreker set met stereo versterker. Ga je voor home cinema een 7.1 met goede receiver, of ga je voor klein onopvallend en strak? (bijv: Sony DAV http://gizmodo.com/gadget...sonys-dav+is10-263214.php voor 429,- :p leukleukleuk)

Ik wilde mijn home cinema upgraden. Goede receiver en redelijke boxen. Voor wat ik nu kwijt ben heb ik geweldig spul. Maar ik verwacht geen wonderen. Maar die Mordaunt is erg strak. Ik heb ze vanmiddag opgehaald, de Onkyo is vanmiddag verzonden. Kost totaal 725 euro. Kabel heb ik nog. En ik weet dat het niet geweldig is, en dat voor 200/300 meer ik een stuk beter kan, maar meer heb ik er gewoon ff niet voor over.

Maar dit klinkt goed, smoelt ook goed. That's all i need. Maar alle meningen en goede raad kun je met een korrel zout nemen. Het gaat uiteindelijk om je persoonlijke smaak, tenzij je specs geil en rating geil bent (de 1e ben ik nog wel es :p). Maar ik ken mensen die liever voor een mooi ogende set gaan als een mooi klinkende. Zijn ze dan dom/fout? Neuh ,andere prios. Het gaat erom of jij tevreden bent, niet wat anderen denken.

Ik DENK dat ik tevreden ben en voorlopig er me door kan. Ik laat het misschien wel weten als ik alles heb aangesloten.

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10 23:24

V525

.

Om het topic weer tot leven te brengen:

Heb het weekend de volgende combo besteld:

Onkyo 606 reciever ( 380€ )
Harman Kardon satteliet ht 11 ( 333€ )

Mooie combo dacht ik zo voor niet heeel veel geld, maar nu zag ik vandaag deze set voorbij komen:

Onkyo HT-S9100THX

Is een 7.1 set als ik het goed zie en voor onder de 800€, zijn er mensen die deze set hebben en het willen/kunnen vergelijken met mijn bovenstaande set, Qua specs is er niet veel verschil volgensmij. Maar het systeem is wel uitgebreider en de boxen zien er kwalitatief wat beter uit

[ Voor 25% gewijzigd door V525 op 03-02-2009 10:02 ]

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10 23:24

V525

.

qw
Pagina: 1