Reg. datum: 26 mei 2003
Vandaag hoop ik, wanneer ik thuis ben, de nieuwe Intel kaarten te ontvangen. Dan zou er toch verbetering moeten zijn.
GoT Index » Netwerken » Gigabit snelheid ~20MB/s (traag?)
Netcps meet de snelheid zonder tussenkomst van HD's. En daarbij is ook 20MB/s langzaam voor je HD. Die moeten ook minimaal 60MB/s kunnen halen.quote:MCPDAVE schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:05:
Mij lijkt dit verhaal toch over duidelijk.
...
Je HDDs zijn je bottleneck.
Ze kunnen gewoon niet harder schrijven, als wil je netwerk er meer bij gooien.
als je op SCSI schijven zou gaan, dan gaat weer je snelheid omhoog.
Kost allemaal wat om die gigabit snelheid te halen.
Net getest, geen verschil.quote:soulrider schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:56:
forseer hem eens op 1Gbps ipv auto sense ?
bij eenswitch die niet kan volgen wilt dit zel eens slechtere snelheid geven dan geforceerde instellingen.
(omgekeerd kan het 'downforcen an 1Gbps naar 100 Mbps er voor zorgen dat een oudere 10/100 MBps switch niet vast loopt, omdat er daar continu eentje toch probeert naar 1Gbps te gaan)
Wat een onzin dit.quote:MCPDAVE schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:05:
Verhaal dus duidelijk.
Je HDDs zijn je bottleneck.
Ze kunnen gewoon niet harder schrijven, als wil je netwerk er meer bij gooien.
als je op SCSI schijven zou gaan, dan gaat weer je snelheid omhoog.
Kost allemaal wat om die gigabit snelheid te halen.
Mij lijkt het dat je geen idee hebt hoe NetCPS werktquote:MCPDAVE schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:05:
Mij lijkt dit verhaal toch over duidelijk.
Intel bord kan, maar er zijn wel meer merken die het hebben. Ik kon even niet zo snel de arch van dit bord vinden, maar waarschijnlijk zit de NIC op een normale 33 Mhz bus gedeeld met nog wat spul. Overigens kan het ook gewoon aan die Yukon-chipset liggen, ik heb daar zelf niet zullke goede ervaringen mee.quote:bekkemab schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:47:
@LauPro
Dan zal een Intel bord dus moeten helpen?
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Sorry, hoe/waar stel ik dat in?quote:Yapser schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:38:
Hm, die NICs waren niet bepaald nodig
Die Marvells zijn ook perfect in staat hoge speeds te halen. Ze hangen beide op de PCI bus, maar je zou minstens een dubbele snelheid moeten halen..
Then again, heb je al NetCPS met meerdere threads gedaan?
Hrm, pak er even iPerf voor. Afaik client-side iets als 'iperf -c [ip van server] -P [getal]'.quote:
ThaHandy wijzigde dit bericht 13-07-2008 13:42 (28%)
Asus P5AD2 Premium | P4 560 3.6Ghz | Sapphire X1950XTX | 3GB Kingston DDR2-533 |
4*74GB raptors @ raid10 | 4*200GB @ raid5 @ promise sx4 s150 | Stacker case
Voor zover de volgende testen gedaan:quote:Yapser schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:21:
[...]
Hrm, pak er even iPerf voor. Afaik client-side iets als 'iperf -c [ip van server] -P [getal]'.

Just for the record, we never broke up, we took a 14 year vacation

Word ook orgaandonor! Klik hier! Waarom niet? - free.LekkereKwal.com utils mirror
Heb CAT6 kabel 1:1 aangesloten op beide Intel netwerkkaarten.quote:Def!ance schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:32:
Het kan vanalles zijn hoor,
nics, kabels (ik heb cat6 shielded) , MTU (jumbo frames dus),
Nay. Gigabit switches (sowieso de kleine) halen per definitie wel wirespeed. In die 3Com zit waarschijnlijk een Broadcom chipje en dat is geen pulp.quote:Lekkere Kwal schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:40:
Ik denk dat het aan de switch ligt
idd als die cheapass oude dlink van mij 980Mbit kan verstouwen dan zie ik dat elke andere switch ook wel halen, dlink is nou niet echt een topmerkquote:Yapser schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:21:
[...]
Nay. Gigabit switches (sowieso de kleine) halen per definitie wel wirespeed. In die 3Com zit waarschijnlijk een Broadcom chipje en dat is geen pulp.
Def!ance wijzigde dit bericht 14-07-2008 17:26 (19%)
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus