Hoofdcategorieën
Topicacties

Een alternatief voor crazy bump

Pagina: 1 2 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 14 oktober 2005

had ik al gepost is voor prive gebruik ;) ben een student en een niet echt rijke

buiten dat was ik benieuwd hoe jullie er mee om gingen maar het wordt niet veel gebruikt heb ik het idee van.

Acties: [view][quote]

Door: RobIII
Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

quote:
Trisox schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:18:
had ik al gepost is voor prive gebruik ;) ben een student en een niet echt rijke

buiten dat was ik benieuwd hoe jullie er mee om gingen maar het wordt niet veel gebruikt heb ik het idee van.
offtopic:
Ah, ik snap het nu pas. Zie ook deze reply. Het zou schelen als je eens wat meer hoofdletters, interpunctie en complete zinnen zou gebruiken; dat maakt je posts een stuk leesbaarder: "Ja dat klopt, het is voor persoonlijk gebruik, voor een bedrijf is zo iets natuurlijk geen geld :)"

RobIII wijzigde dit bericht 09-07-2008 18:25 (4%)

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!

sorry papa ;)

^ Kylian ^

quote:
Guillome schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:31:
Cool programma, maar hij is duurder dan hier genoemd hoor. 300 dollar = 120 euro
300 dollar is iets meer dan 120 euro hoor.
Reg. datum: 17 januari 2006

Naast alternatieve programma's zijn er ook alternatieve wegen om aan b.v. crazybump te komen.. :+

Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

quote:
Loderunner schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:32:
Naast alternatieve programma's zijn er ook alternatieve wegen om aan b.v. crazybump te komen.. :+
...die we hier op GoT niet tolereren en niet op prijs stellen :|

RobIII wijzigde dit bericht 09-07-2008 23:45 (10%)

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

Peer op pootjes
Reg. datum: 23 oktober 2007

quote:
Loderunner schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:32:
Ja goed zo, via alternatieve wegen ervoor zorgen dat de enkele auteur er geen geld meer aan verdient en niet verder kan werken aan het programma omdat hij de huur niet meer kan betalen en langzaam sterft wegens gebrek aan brood met kaas.

Erg wijs.

alternatieven zijn goed als het maar eerlijk gaat... ben gewoon benieuwd hoe iedereen anders zijn bump maps etc maakt. tot nu toe is crazy bump het programma bij uitstek stel het kopen er van nog even uit.. tot ik meer weet ik ga zo is zo aan de slag met nvidia tooltje kijken hoe dat verloopt verder.

heb er niet voor niks tutorialtjes bij gezet ;) mocht je er 1 vinden posten!! omdat er nog zo weinig op het forum staat over bump mapping etc..

Peer op pootjes

Ik paint ze de laatste tijd steeds vaker met mijn rechterhand.

Waarom? Omdat het bijna net zoveel werk is (of minder zelfs) als het opschonen van een foto van onnodige schaduwen, reflectie, enz. Als je zelf schildert en het netjes in lagen doet dan heb je ook zo een bumpmapje gemaakt :)

Ik draai trouwens nog steeds de beta test, is dat ook niet toegestaan?

Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

quote:
Loderunner schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:01:
Ik draai trouwens nog steeds de beta test, is dat ook niet toegestaan?
Lees er de licentie eens op na zou ik zeggen :?

"Puny humans are instructed to click this link"

Oftewel upgraden, zal zelf ook naar iets anders op zoek moeten. Blijf dit topic zeker volgen. ;)

quote:
Stukfruit schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 04:49:
Ik paint ze de laatste tijd steeds vaker met mijn rechterhand.

Waarom? Omdat het bijna net zoveel werk is (of minder zelfs) als het opschonen van een foto van onnodige schaduwen, reflectie, enz. Als je zelf schildert en het netjes in lagen doet dan heb je ook zo een bumpmapje gemaakt :)
Helemaal mee eens. Meer controle in bijna net zoveel tijd = fijn :)

klopt bump maps zijn nog wel te doen normal maps en spec maps vind ik moeilijker

hoe maken jullie die bump maps met photoshop??
zouden jullie een tutorialtje kunnen maken om jullie kennis te delen.

Enigste kennis die je nodig hebt:

Wit = hoog
50% wit (128,128,128) = geen effect
Zwart = laag

dat geld voor bump maps maar niet voor normal maps of heb ik het verkeert zijn 2 verschillende dingen toch?

Klopt, maar je vroeg naar bump maps, dus krijg je info over bump maps.

nee vroeg naar normal en bump maps ;) en ook spec maps

quote:
hoe maken jullie die bump maps met photoshop??
zouden jullie een tutorialtje kunnen maken om jullie kennis te delen.
vandaar...

spec maps is bijna hetzelfde principe als bump maps.
Wit is heeeeeeeeel 'glimmend'
Zwart is mat.

Normal maps kun je maken op een aantal manieren:
- heightmap/bumpmap converteren met Nvidia filter
- colormap door crazy bump (karigheid)
- high poly mesh normals naar normal map baken

ah oke ja die bovenstaande technieken kende ik was benieuwd of er nog meerder waren

misschien de 'make awesome maps filter' in photoshop...

xNormal heeft de optie om vanuit foto's Normal Maps te creeeren. xNormal is helemaal gratis(voor commercieel gebruik ook).
Met xNormal kun je enorm veel dingen doen. Ze hebben ook een realtime viewer, maar weet alleen niet of je het ook realtime kunt zien bij het creeeren van Normal Maps vanuit foto's.
Ik neem aan dat je Normal Maps weer kunt converteren naar Bump Maps.

http://www.xnormal.net/

**edit**
Helaas kun je niet vanuit 1 image zo'n map creeeren, dus valt xNormal eigenlijk ook af. Misschien is het handig voor andere dingen.

Yanik wijzigde dit bericht 10-07-2008 21:02 (15%)

Ik heb begrepen dat xnormal was voor het high --> low poly models texture baking of hoe je dat uitlegt.

Toch bedankt van het toevoegen van je link aan de topic.

Peer op pootjes

Nee, zoals Yanik al zei, je kan er meer mee doen :)
http://i37.tinypic.com/furzeo.jpg

Helaas is er geen manier om het helemaal te automatiseren (niet als je alles "perfect" wil hebben iig). En dat is maar goed ook, anders zou iedereen zomaar op het make awesome knopje kunnen drukken om iets moois te maken en zou het niets bijzonders meer zijn ;)

dat is zo natuurlijk geef ik je gelijk in

Pagina: 1 2 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: