Vind jij dat ook niet ?
ikke
met lego mindstorms.. (zoeken op Legway)
lichtsensor om te bepalen of ie rechtop stond (afstand tov de vloer) 2 wielen en 2 motoren
lichtsensor om te bepalen of ie rechtop stond (afstand tov de vloer) 2 wielen en 2 motoren
De dag dat Microsoft iets maakt dat niet zuigt is de dag dat ze stofzuigers gaan maken!
vet 
ging dat zomaar met Lego ? Kan me voorstellen dat dit niet zo precies is ?
ging dat zomaar met Lego ? Kan me voorstellen dat dit niet zo precies is ?
Vind jij dat ook niet ?
De beelden suggeren dat dit wel zo precies is: http://www.youtube.com/watch?v=b3vDnwwBmgQ 
Spelling is een keuze
DM me
zo kan het dus ook De dag dat Microsoft iets maakt dat niet zuigt is de dag dat ze stofzuigers gaan maken!
vet 
Is het maken van zo'n bot in niet-lego ook moeilijk ? of heeft niemand hier daar ervaring mee. Ga ik dat redden met een PIC-je ?
Is het maken van zo'n bot in niet-lego ook moeilijk ? of heeft niemand hier daar ervaring mee. Ga ik dat redden met een PIC-je ?
Vind jij dat ook niet ?
Als hij alleen stil moet blijven staan zou je het nog makkelijk kunnen redden met analoog 
"-Currents of less than 20 amps can be considered as leakage current"
En als ie ook moet bewegen ?quote:dalus schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:19:
Als hij alleen stil moet blijven staan zou je het nog makkelijk kunnen redden met analoog
Ik zit gewoon een beetje te 'speculeren' omdat ik misschien zo'n ding wil maken. Op internet zie je van die dingen die zelfs van trappen af kunnen rijden
Ik heb geen idee wat dan later het 'nut' wordt als ik em maak, maar goed
Vind jij dat ook niet ?
Met een handige analooge schakeling en een picje die deze schakeling kan ontregelen kom je er waarschijnlijk.
Leuke dingen, die mindstorms zijn dus krachtig genoeg om deze berekeningen te kunnen doen.
Hoe stuur je je hier die motor aan? Gewoon aan/uit of met PWM? ( kunnen de mindstorms dat überhaubt?)
Hoe stuur je je hier die motor aan? Gewoon aan/uit of met PWM? ( kunnen de mindstorms dat überhaubt?)
Gadgets FTW!
Zijn een soort stappen motoren, je kan ze iig in elke snelheid en remkracht regelenquote:Mr_gadget schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:14:
Leuke dingen, die mindstorms zijn dus krachtig genoeg om deze berekeningen te kunnen doen.
oude mindstorms kun je pwm zelf aansturen ja, is n stukje code voor nodig (als je NQC of een dergelijke taal gebruikt, met de standaard blokken programmeer zooi gaat et sowiso al wat minder lekker) en met de nieuwe nxt zit het er allemaal bij in (torque control enzo, leuk spul
)
De dag dat Microsoft iets maakt dat niet zuigt is de dag dat ze stofzuigers gaan maken!
Pagina: 1