Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Niekk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-04-2021

Niekk

Human-readable is relatief

Topicstarter
Hallo ! :)

Op internet zijn heel wat links te vinden over een balancing robot. jeweetwel, zo'n segway ding, maar dan in 'robot vorm'.
Mijn vraag was: is er al iemand hier die ook zo'n ding heeft gemaakt ? en hoe dat precies in elkaar zat ?

Groeten,
Niek

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ikke :) met lego mindstorms.. (zoeken op Legway)
lichtsensor om te bepalen of ie rechtop stond (afstand tov de vloer) 2 wielen en 2 motoren :)

• Niekk

Niekk

Topicstarter
vet :)
ging dat zomaar met Lego ? Kan me voorstellen dat dit niet zo precies is ?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De beelden suggeren dat dit wel zo precies is: http://www.youtube.com/watch?v=b3vDnwwBmgQ :)

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Afbeeldingslocatie: http://www.brickshelf.com/gallery/Hassenplug/LegWay/legway1s.jpg zo kan het dus ook :) (oude mindstorms) en met de gyrosensor van de nieuwe nxt kan je dr zelfs een maken die bijna geheel stilstaat (net als de echte segway)

• Niekk

Niekk

Topicstarter
vet :)
Is het maken van zo'n bot in niet-lego ook moeilijk ? of heeft niemand hier daar ervaring mee. Ga ik dat redden met een PIC-je ?

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Als hij alleen stil moet blijven staan zou je het nog makkelijk kunnen redden met analoog ;)

High Powered Madness

• Niekk

Niekk

Topicstarter
dalus schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:19:
Als hij alleen stil moet blijven staan zou je het nog makkelijk kunnen redden met analoog ;)
En als ie ook moet bewegen ? :P
Ik zit gewoon een beetje te 'speculeren' omdat ik misschien zo'n ding wil maken. Op internet zie je van die dingen die zelfs van trappen af kunnen rijden :P das wel echt vet :)
Ik heb geen idee wat dan later het 'nut' wordt als ik em maak, maar goed :P misschien ooit eens een GPS ding in zetten en dan door de straat te laten rijden >:)

• dalus

dalus

Firing Sparks

Met een handige analooge schakeling en een picje die deze schakeling kan ontregelen kom je er waarschijnlijk.

High Powered Madness

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 21:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Leuke dingen, die mindstorms zijn dus krachtig genoeg om deze berekeningen te kunnen doen.
Hoe stuur je je hier die motor aan? Gewoon aan/uit of met PWM? ( kunnen de mindstorms dat überhaubt?)

• dalus

dalus

Firing Sparks

Mr_gadget schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:14:
Leuke dingen, die mindstorms zijn dus krachtig genoeg om deze berekeningen te kunnen doen.
Hoe stuur je je hier die motor aan? Gewoon aan/uit of met PWM? ( kunnen de mindstorms dat überhaubt?)
Zijn een soort stappen motoren, je kan ze iig in elke snelheid en remkracht regelen :9

High Powered Madness

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

oude mindstorms kun je pwm zelf aansturen ja, is n stukje code voor nodig (als je NQC of een dergelijke taal gebruikt, met de standaard blokken programmeer zooi gaat et sowiso al wat minder lekker) en met de nieuwe nxt zit het er allemaal bij in (torque control enzo, leuk spul :))
Pagina: 1