Een doos kan, maar als je een beetje tactisch te werk gaat hoor je er alsnog weinig van. De truc van waterkoeling is dat je het opppervlak veel groter maakt, zodat minder geforceerde koeling nodig is. Een paar stille fans doen de rest. (ik weet niet wat je er nu in hebt zitten, maar ik kan naast mijn systeem slapen, alhoewel mijn pomp vervelend doorklinkt voor de verdieping eronder)quote:x-RaY99 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:50:
Wellicht een aparte 'doos' voor de rad's? Overigens is mijn doel om het geluid terug te brengen, kan ik die rad's met dusdanig geruisloze fans koelen dat ik ze nauwelijks hoor? Omdat het er dan alleen voor de rad's al 6 zijn.
XS is groot, hier het waterkoelingsdeel, ruim voldoende lees- en scrollvoerquote:Op Xtremesystems ben ik nog niet geweest, zal daar straks eens even rondneuzen.
Dremelen is geen probleem, eventueel iets frezen/draaien ook niet, mijn andere hobby maakt daar veelvuldig gebruik van
Hoe hard mag/wil je je kast molesteren?
DangerDen is voor zover ik weet net iets beter, maar wel heel veel duurder... 't is een afweging.quote:Dat Danger Den GX2 block ziet er erg mooi uit... met dito prijskaartZijn die echt zoveel beter dan de EK's?
Met de stralingswarmte van de kaarten moet ik inderdaad ook nog rekening houden, sowieso moet er wel wát airflow zijn in de kast natuurlijk. Om onderandere ook de schijven/northbridge/geheugen koel te houden.
Een paar fans in de voorkant van je PC (wederom 12cm of groter, die zijn het stilst bij dezelfde hoeveelheid verplaatste lucht) is prima, her en der misschien nog een gerichte fan, en voila (outtake kan door de set in het dak
Hollandse Krachtvoerkoe || Gewoon een jonge zeur ;)