[WC] Dual CPU / Dual GX2 setup

Pagina: 1
Acties:

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 18:30
Al jaren gebruik ik ‘conventionele’ manieren van koelen, ordinaire luchtkoeling dus :)

Sinds kort ben ik weer meer met ‘exotische’ hardware gaan spelen na een paar jaar een simpel pc’tje te hebben gehad. Voordeel van een simpel (single proc/graka) pc’tje is dat deze niet zo veel geluid hoeft te produceren…

Nu ik mijn nieuwe werkstation heb draaien weet ik weer wat ik al die jaren niet gemist had, 12 ventilatoren maken toch iets meer geluid dan 3! :X

Daarom ben ik op zoek naar een mooie waterkoeling setup voor het volgende systeem:

Intel Skulltrail moederbord
2x Xeon 5450’s (3ghz)
4x 2GB 800Mhz FB-DIMM’s (worden erg warm)
2x Club3d Geforce 9800GX2’s

Dit zit op het moment in een antieke Lian-Li PC-75 kast (met het moederbord helemaal onderin, latere versies zat deze iets hoger dacht ik).

Optische drive’s heb ik slechts 1 van in gebruik, dus vooral voorin/boven de kast is er nog ruimte genoeg.

Sowieso wil ik de videokaarten en cpu’s watergekoeld hebben. Daarnaast zou de northbridge (5400 ‘Seaburg’) ook wel een betere koeling kunnen gebruiken.

Geheugen zou leuk zijn, maar wellicht wat onpraktisch door de afwijkende maten vergeleken met normale Dimm’s.

Uiteraard heb ik al vele topics doorgepluisd waar genoeg tips en informatie te vinden zijn. Mede door deze topics heb ik alvast de volgende onderdelen in mijn lijstje gezet. Omdat het wellicht een iet wat uitgebreide set moet worden zou ik het helemaal niet erg vinden als er kritisch naar gekeken wordt ;) Het zou mijn eerste WC-setup worden, foutjes zijn dan snel gemaakt!

2x DangerDen MC-TDX CPU-Cooler Intel socket 775
10139

2x EK Water Blocks EK-FC9800 GX2 SLI ready - siber vernickelt
12152

1x Verbindingsnippel SLI
64034

1x Black ICE Radiator GT Stealth 420 - black
35131

3x Yate Loon D14SL-12 with plug (1000rpm) ( 140x140x25mm )
79005

1x DangerDen 5,25" Dual Bay Reservoir ( 2x 5,25" slots)
45100

1x Laing DDC-Pumpe 12V Ultra
49021

De artikelnummers komen bij www.aquatuning.de vandaan. Zoals je in de lijst kan zien heb ik de fittingen en slang nog niet meegenomen, hier ben ik ook nog niet over uit… ½ inch? Of toch de 10mm slang?

Het liefst heb ik alles in de kast, alhoewel die radiator waarschijnlijk achter de pc komt te hangen…

Zo ziet het er momenteel uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.x-ray99.com/albums/album113/IMG_5363.thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.x-ray99.com/albums/album113/IMG_5364.thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.x-ray99.com/albums/album113/IMG_5366.thumb.jpg

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Verwijderd

ik wil even zeggen wat een bruut systeem _/-\o_ alleen die onderste kaart kan niet echt zijn warmte kwijt?

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:48
wat een megabrute bak :D

Verwijderd

Leuke setup :P

Denk dat je met die 420mm rad het niet gaat redden om alles te koelen...
Je graka's ga je er wel mee kunnen koelen.
Zit 4x een GPU in en die leveren nog al wat warmte...

Enne je neemt een 4x120mm rad. Dan zou ik ook 120mm fans nemen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 19:16 ]

• x-RaY99
Wat betreft die onderste kaart, mja, die is wel iets warmer dan diegene erboven maar straks met waterkoeling moet dat geen probleem meer zijn, toch? ;)
De kaarten gooien overigens de warmte netjes via de achterkant eruit... moet wel zeggen dat ik geluk heb met de alu kast, deze wordt vanaf de kaarten aan de achterkant goed opgewarmd.

Het rad wat ik gekozen had is een 3x140mm rad 4x120 zou 480 zijn geweest :P

Maar dan nog zal het te weinig zijn, andere opties? 2x zo'n rad? Zal dan wel moeilijker kwijt te raken zijn (1 bovenop en 1 achterop).

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:42

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik zou inderdaad eens gaan kijken of je niet wat meer radpower kunt plaatsen... Voor 1 fikse CPU + graka is 120.3 toch wel handig, in jouw geval zou ik eens gaan kijken naar 2x 120.3 ofzo. Wellicht 2 losse loops? Geld is volgens mij het probleem niet, plaatsing wel ;)
Als je alles dubbel uitvoert, ga je het gewoon redden, want 1 pomp voor 4 blokjes + rad is best veel. Een mooie 12cm fan op je RAM (en northbridge?) scheelt daar al een hoop, want RAM waterkoelen kost je je flow.
De DangerDen MC-TDX ken ik niet, maar is volgens mij al een jaartje ouder, kun je ook op een nieuw blokje overstappen? Iets als de EK Supreme, Swiftech Apogee GTX of de onvermijdelijke D-tek Fuzion
zouden wel eens beter kunnen zijn.

Rads kun je in de top verwerken (dremelen!) of erachter hangen (kan tricky zijn, hoe diep is je kast+rad+ademruimte?), of voorin verwerken. Eventueel kan ie ook aan de zijkant (boven je mobo), maar dat kost je flink ruimte.
Verbindingsnippels, aansluitingen en dergelijke kun je uitzoeken als je de hoofdonderdelen weet...
(1/2" of 10-8 mm is een keuze, net wat je leuk vindt. Al eens op Xtremesystems gekeken?)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-01 07:26
Ik zou de D-Tek Fuzion als CPU koelers nemen of die nieuwe Ybris dingen, zijn erg goed en high flow. En ik zou 2 radiatoren nemen, misschien met een push-pull fan configuratie om het geluid ook een beetje binnen de perken te houden. Verschillende loops met 2 pompen is ook niet geheel onhandig aangezien je het met veel flow wilt houden en in dit geval het ene component de andere goed kan opwarmen. En als videokaart koelers kan je DangerDen overwegen, wel duurder maar weer met hogere flow en ¿betere? koelprestatie.

Verder heel mooi systeem!

Verwijderd

En neem thermochil rads... Dat zijn gewoon de beste!

Verwijderd

Wat betreft die onderste kaart, mja, die is wel iets warmer dan diegene erboven maar straks met waterkoeling moet dat geen probleem meer zijn, toch?

je moet niet vergeten dat die kaarten ook nog stralingswarmte afgeven, maar als waterkoeling erop zit zal dat geen problemen geven

• x-RaY99
Dank voor de tips! :)

De setup is puur een indicatie van wat ik _dacht_ dat kon, zoals al gezegd, ik heb er nog weinig kaas van gegeten :+
Een ander (nieuwer) blokje is uiteraard geen probleem, de D-Tek of EK's zien er in ieder geval goed uit.

Voor wat betreft de ruimte achter de kast, die is 'onbeperkt' de kast kan ik makkelijk verplaatsen en zo 50cm van de eerstvolgende muur/obstakel zetten. Ook bovenop is geen probleem qua ruimte.
Wellicht een aparte 'doos' voor de rad's? Overigens is mijn doel om het geluid terug te brengen, kan ik die rad's met dusdanig geruisloze fans koelen dat ik ze nauwelijks hoor? Omdat het er dan alleen voor de rad's al 6 zijn.

Op Xtremesystems ben ik nog niet geweest, zal daar straks eens even rondneuzen.
Dremelen is geen probleem, eventueel iets frezen/draaien ook niet, mijn andere hobby maakt daar veelvuldig gebruik van >:)

Dat Danger Den GX2 block ziet er erg mooi uit... met dito prijskaart :X Zijn die echt zoveel beter dan de EK's?

Met de stralingswarmte van de kaarten moet ik inderdaad ook nog rekening houden, sowieso moet er wel wát airflow zijn in de kast natuurlijk. Om onderandere ook de schijven/northbridge/geheugen koel te houden.

[ Voor 9% gewijzigd door x-RaY99 op 07-07-2008 19:51 ]

• The_Ownman
Ik heb zelf een core only blokje op mijn videokaart en memory en mobo luchtgekoeld met een single casefan en voeding als outtake.

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a323/Pierre123/IMG00091.jpg

Werkt wel goed, houdt alles koel en op 7v maakt ie niet al te veel geluid. Misschien een idee als je niet te veel casefans wil als je er al wat meer op je radiator hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door The_Ownman op 07-07-2008 20:05 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn kast is vrijwel gelijk aan die van jou en ik heb boven in een 3x120mm rad zitten. Verder nog een extra 1x120mm rad maar dat is voor jou niet intressant.

Wat je kan doen is: Een 3x120mm rad boven in de kast modden net zoals ik het heb. Dan vervolgens nog een 3x120mm rad achter aan de PC hangen. Dat moet samen voldoende zijn voor alle onderdelen.

Je krijgt dan boven in de kast ongeveer het volgende.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=64029&FotoID=2445

Je kan natuurlijk zelf voor andere fangrills gaan, ligt er maar net aan wat je mooi vind.
Dat Danger Den GX2 block ziet er erg mooi uit... met dito prijskaart :X Zijn die echt zoveel beter dan de EK's?
Ik denk dat het erg weinig uitmaakt. Misschien koelt de DD wel beter maar maakt het nou echt uit of de core 45 of 50 graden is ? Naar mijn mening niet en daarom zou ik er ook niet extra veel geld aan uitgeven.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 07-07-2008 20:12 ]

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

x-RaY99 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:50:

Wellicht een aparte 'doos' voor de rad's? Overigens is mijn doel om het geluid terug te brengen, kan ik die rad's met dusdanig geruisloze fans koelen dat ik ze nauwelijks hoor? Omdat het er dan alleen voor de rad's al 6 zijn.
Een doos kan, maar als je een beetje tactisch te werk gaat hoor je er alsnog weinig van. De truc van waterkoeling is dat je het opppervlak veel groter maakt, zodat minder geforceerde koeling nodig is. Een paar stille fans doen de rest. (ik weet niet wat je er nu in hebt zitten, maar ik kan naast mijn systeem slapen, alhoewel mijn pomp vervelend doorklinkt voor de verdieping eronder)
Op Xtremesystems ben ik nog niet geweest, zal daar straks eens even rondneuzen.
Dremelen is geen probleem, eventueel iets frezen/draaien ook niet, mijn andere hobby maakt daar veelvuldig gebruik van >:)
XS is groot, hier het waterkoelingsdeel, ruim voldoende lees- en scrollvoer ;)
Hoe hard mag/wil je je kast molesteren?

Met de stralingswarmte van de kaarten moet ik inderdaad ook nog rekening houden, sowieso moet er wel wát airflow zijn in de kast natuurlijk. Om onderandere ook de schijven/northbridge/geheugen koel te houden.
DangerDen is voor zover ik weet net iets beter, maar wel heel veel duurder... 't is een afweging.
Een paar fans in de voorkant van je PC (wederom 12cm of groter, die zijn het stilst bij dezelfde hoeveelheid verplaatste lucht) is prima, her en der misschien nog een gerichte fan, en voila (outtake kan door de set in het dak ;) )

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• x-RaY99
The_Ownman, Zo'n 200mm fan is inderdaad een optie!

PilatuS, 1x 120.3 rad bovenin en 1x achterop is geen probleem. Er zitten nu al 2 120mm fans bovenin de kast 'gemod' ;)
En of de GX2's nu 45 of 50 graden zijn maakt inderdaad niet uit, altijd beter dan de 80 die ze nu worden onder full-load.

FreezeXJ, Geluidsniveau zal met low-speed fans inderdaad wel meevallen, en precies wat je zegt, hoe groter het oppervlak hoe langzamer ze mogen draaien.
De kast mag compleet gesloopt worden (als het echt nodig is), de kast stamt uit 2002 dacht ik, hebben al heel wat systeempjes in gezeten. Puur deze kast gekozen omdat ik deze nog had liggen, dus hop de zaag erin :o

Kom ik nog op dezelfde pomp uit als ik voor 2 losse circuits ga? Of kan ik dan een zwakkere pomp nemen?
1 pomp voor alles (zo'n 1200liter/u) is dus niet zo'n goed idee...

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

x-RaY99 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:30:
Kom ik nog op dezelfde pomp uit als ik voor 2 losse circuits ga? Of kan ik dan een zwakkere pomp nemen?
1 pomp voor alles (zo'n 1200liter/u) is dus niet zo'n goed idee...
2x een DDC is prima, maar je wilt geen 2 loops op 1 pomp plakken, vanwege waterrestrictie (meer weerstand in 1 door whatever betekent veel minder water daardoor = byebye koeling).
Zwaarder kan, tot iets D5-achtigs, of Eheims, of hydors (zie de waterkoelings topics alhiero)
Uiteraard kun je waterkoeling ook combineren met zo'n groooote fan aan de zijkant ;)

• x-RaY99
Wat een hoeveelheid informatie, helemaal top :>

Het lijstje is aangepast met de tips van jullie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
2x  10168   D-Tek FuZion v2 universal
2x  12152   EK Water Blocks EK-FC9800 GX2 SLI ready - siber vernickelt
1x  64034   Verbindingsnippel SLI
2x  35063   Thermochill PA120.3 Triple Radiator G3/8
2x  79005   Yate Loon D12SL-12 3-Fach Bundle (3xLüfterpaket)
2x  45100   DangerDen 5,25" Dual Bay Reservoir ( 2x 5,25" slots)
2x  49021   Laing DDC-Pumpe 12V Ultra

Kosten liggen nu (al) op een ruime 850 euro... had het wel iets minder ingeschat :X En dan komen de 'kleine' dingen er nog bij.

Ik zie ook pompen met een reservoir er al op (als top), zijn die aan te bevelen? Dan komen de Dual Bay reservoirs te vervallen.

Ondertussen ook een block voor de northbridge gevonden: http://www.dangerden.com/...oductid=331&cat=46&page=1
Nu nog een shop in nederland/duitsland die deze ook verkoopt :9 (volgens extremesystems nagenoeg niet leverbaar in europe, wellicht maar een standaart mpc (art. 14115) bestellen en een bracket voor frezen)

[ Voor 18% gewijzigd door x-RaY99 op 08-07-2008 12:29 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bay reservoirs zijn niet echt handig. Het is moeilijk om er goed mee te vullen en ontluchten. Ik zou voor 2x Swiftech Micro res gaan, dat werkt een stuk beter.

Trouwens, als je er klaar mee bent zie ik er graag wat pics van in het algemene WC topic :)

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

PilatuS schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:41:
Bay reservoirs zijn niet echt handig. Het is moeilijk om er goed mee te vullen en ontluchten. Ik zou voor 2x Swiftech Micro res gaan, dat werkt een stuk beter.

Trouwens, als je er klaar mee bent zie ik er graag wat pics van in het algemene WC topic :)
Jij hebt dus nooit een bay-res gehad. Deze vullen net zo fijn als een Microreservoir hoor. Het is dat ik geen bayres meer kwijt kan in mijn kast, anders had ik die alleen weer erin gedaan, werkt super :). Ontluchten gaat er ook goed mee, enige kleine nadeel kan het leeg laten lopen van je setup zijn. Maar goed, icm met een drainport werkt dat super ;).

Die pompen met reservoirs erop blijken SUPER te zijn, ik ben daar ook nog voor rond aan het kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door sky- op 08-07-2008 13:57 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Wiethoofd
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Is het nu in eerste instantie niet ook handiger om je grafische kaarten 2 sloten op te schuiven? iig je bovenste naar het eerste slot, dan weet je zeker dat je totdat je waterkoeling hebt de boel niet gemold hebt en nog duurder uit bent.

En je zou eventueel nog een klein beetje van die 850 euro terug kunnen verdienen met de verkoop van je TRUE's ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• x-RaY99
Mooi dat de pompen met reservoir (150ml oid dacht ik) bevallen!

Wat betreft de kaarten opschuiven, je bedoelt dit met betrekking tot de temperatuur neem ik aan?
Je kan wellicht op de foto's zien dat er ter hoogte van (iig de bovenste) kaarten 2 120mm fans naar binnen blazen. De temperatuur van de kaarten zijn rond de 65 graden.
Wanneer ik ze hoger plaats blokkeer ik ook voor een deel de luchtstroom naar het geheugen... en die worden goed heet ;)
Maar ik zal de komende dagen nog even wat verschillende fans (en snelheden) proberen.

Enne, True's?? :?

• Wiethoofd
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik had de eerste foto niet goed gezien, alleen als thumb, vandaar dat ik de 2x 120mm niet opmerkte.

mis je nu geen performance door ze in de 2 onderste sloten te stoppen, aangezien de bovenste 16 lanes heeft...

en TRUE = ThermalRight Ultra-120 eXtreme (heb er zelf ook 1 in m'n pc hangen :D)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• x-RaY99
Ah! De cpu koelerts! ;)

Het bord heeft 4x x16 pci-express sloten voor zover ik weet (en zou de plaatsing dus niet uit mogen maken). In (bijvoorbeeld) GPU-z laat hij bij alle 2 de kaarten ook netjes 16 lanes zien.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

mijn bescheiden mening trouwens.. 1 res is genoeg, gewoon vanuit die res met 2 pompen tegelijk water trekken kan, en de 2 loops voor de rest weer samenvoegen ook..
overigens zou ik gewoon voor 1 loop gaan, ik weet het niet uit ervaring, maar naar ik begrepen heb moet 1 ddc zelfs al (ruim?) genoeg zijn voor een loop met 2 rads en 4-5 blokjes :) tis gewoon een hele krachtige (druk) pomp, dus kun je "veel" blokken gebruiken.

• sky-
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Ja, die pomp kan het wel hebben hoor. Wel even opletten dat je genoeg radiatorkracht hebt zodat je de warmte ook goed kan verplaatsen :), dat is eigenlijk het enige waar je op moet letten. Tja en natuurlijk een goed blokje :)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

2x 360 lijkt me wel ff genoeg ja :)

• x-RaY99
Ok, ik las op Xtremesystems dat er wel wat problemen met de ddc1 en 2 pompen waren. Athans, waar dingen stuk gaan wordt natuurlijk altijd meer melding van gemaakt dan wanneer ze al 2 jaar goed draaien.
Het lijkt erop dat de pompen bij aquatuning ddc1 pompen zijn, zal eens zoeken of er ergens in de 'buurt' ook ddc3 pompen zijn. Deze schijnen weer niet of nouwelijks problemen te hebben.
Of kan ik, zeker als ik 1 loop _zou_ gebruiken beter een D5 pomp kunnen nemen? Alhoewel de D5's wel weer luidruchtiger zijn dan de ddc's.

• The_Ownman
Volgens mij waren ze niet eens veel sterker de D5's, je kan ook kijken naar een top waarmee je 2 DDC's kan combineren, dat geeft wel heel veel power als je single loop wil gaan.

• x-RaY99
In eerste instantie had ik qua tops deze uitgezocht:
http://www.aquatuning.de/...-Pumpe-12V-Ultra-AGB.html

Hiermee kan je ook ontluchten? Maar ik neem aan dat deze dan op het hoogste punt van het systeem moet worden geïnstalleerd?

Verwijderd

Neej ontluchten hoeft niet perse op het hoogste punt...
Persoonlijk zou ik dit reservoir niet nemen, deze is namelijk heel erg lastig te ontluchten!
Neem bv een swifftech microreservoir. Goed reservoir en erg compact!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Lucht wordt toch wel als belletjes meegenomen als je een beetje nette flow hebt... Ontluchten kan dus bijna overal, hoewel op een hoog punt toch wel erg handig is ;) Met een beetje speling in je slangen kun je trouwens ook even je res iets optillen met zo'n microres, met een bay-ding gaat het lastiger. 1 loop kan, maar het lijkt mij niet verstandig om al eerder genoemde redenen. Zeker als je toch DDCs wilt gebruiken, kun je er beter een duo-loop van maken. Pompjes zijn klein, res kun je vaak ook wel ergens kwijt, en die slangen, nou ja, da's patsfactor ;)

• x-RaY99
Dus dan bijvoorbeeld deze pomp/top: http://www.aquatuning.de/...-DDC-Pumpe-12V-Ultra.html

In combinatie met: http://www.aquatuning.de/...CRES-Micro-reservoir.html

De manier van slangverbindingen, ik las (wederom op xrtemesystems) dat de Fusion cpu blokken geen 1/2inch aansluitingen aankunnen. Als ik die dan 10mm zou maken, is het dan het meest effectief om de rest ook 10mm te houden?

• sky-
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

De manier van slangverbindingen, ik las (wederom op xrtemesystems) dat de Fusion cpu blokken geen 1/2inch aansluitingen aankunnen. Als ik die dan 10mm zou maken, is het dan het meest effectief om de rest ook 10mm te houden?
Het wat stroomt zo hard als de kleinste ingang/uitgang. Dat maakt dus helemaal niet uit. Ik zou als je eenmaal een maat hebt gekozen je daar ook aan te houden, wel zo makkelijk :). Met 2 loops maakt het trouwens niet uit, dan kan je bijv een 1/2" loop maken en een 10MM loop, dat is geheel je eigen keuze.

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

sky- schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:19:
[...]

Het wat stroomt zo hard als de kleinste ingang/uitgang. Dat maakt dus helemaal niet uit. Ik zou als je eenmaal een maat hebt gekozen je daar ook aan te houden, wel zo makkelijk :). Met 2 loops maakt het trouwens niet uit, dan kan je bijv een 1/2" loop maken en een 10MM loop, dat is geheel je eigen keuze.
Als je ergens een kleinere diameter tussenstopt dan stroomt het op die plek harder. Het is dus niet zo dat de hele loop gelimiteerd wordt.

Youtube Download ubersnel.nl

• x-RaY99
Ok, volgensmij passen de 3/8 fittingen wel op de Fusions. Zal zodadelijk een nieuw lijstje maken met de slangen/fittingen erbij. :P

• sky-
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

R-O-Y schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:47:
[...]

Als je ergens een kleinere diameter tussenstopt dan stroomt het op die plek harder. Het is dus niet zo dat de hele loop gelimiteerd wordt.
Het stroomt harder, maar er gaat wel minder wat doorheen, dat bedoelde ik ;)

• x-RaY99
Vernieuwde lijst, 2 aparte loops, 1 voor de videokaarten en 1 voor de cpu's+nb.

code:
1
2
3
4
5
6
7
2x  10168   D-Tek FuZion v2 universal
1x  14115   DangerDen MPC-Universal Chipset Block
2x  12152   EK Water Blocks EK-FC9800 GX2 SLI ready - siber vernickelt
1x  64034   Verbindingsnippel SLI
2x  35063   Thermochill PA120.3 Triple Radiator G3/8
2x  45049   Swiftech MCRES-Micro reservoir
2x  49021   Laing DDC-Pumpe 12V Ultra

De 'extra parts':

code:
1
2
3
4
5
2x  79005   Yate Loon D12SL-12 3-Fach Bundle (3xLüfterpaket)
2x  38042   Thermochill antechamber Shroud PA120.3 Triple Radiators
2x  62077   13/10mm (10x1,5mm) screw-on fitting outer thread 3/8
16x   62076 13/10mm (10x1,5mm) screw-on fitting outer thread 1/4
5x  59038   tube PVC 13/10mm UV-active blue (transparent)

Op dit moment ben ik dus uitgegaan van enkel 3/8 aansluitingen dit zou een 10mm binnenmaat moeten zijn, hopelijk voldoende ;)
Ik had nog gezocht naar een southbridge/sli chips koeler gezocht en gevonden:
http://www.vadim.co.uk/pr...Tidal+Skulltrail+SB+Block
Enig probleem is dat die toko per 2 dagen geleden op de fles is gegaan... 8)7

Wat nu nog rest is een manier om het systeem leeg te maken (t-stuk op het laagste punt?).
Gedstileerd water, met een anti-corosie middel (en smeermiddel?).

• sky-
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Smeermiddel heb je niet nodig. De pomp smeert zich zelf met water. Een Tstuk kan handig zijn om je systeem leeg te maken.

Tja, jammer van 'vadim', maar ik heb vernomen dat hun WC spullen bij een andere grote WC blokken fabrikant (gokje : XSPC) worden verder geproduceert, zou natuurlijk heel cool zijn :).

Pagina: 1